Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, van mij mag de tijd nu stoppen... ik vind dat geklets van Gijs ook zoooooo leuk.
    Ik verbaas me ook over de lengtes en gewichten van de jongens van Elise en Elin.
    Gijs is echt mini, 8 april hebben we weer een afspraak bij het cb en kan ik je de cijfers geven. Maar ik ben nu wel lekker aan het shoppen voor hem, en met bovenkleding zit ie eindelijk in maat 92. Broeken nog wel steeds 86 of soms zelfs wel 80.
    Was je op tijd? 130 km stond er vanmorgen hoorde ik...
    Wel een lekker dagje om veel onderweg te zijn!

@Elin, kan me voorstellen dat het mag opschieten van jou! Hoe gaat het nu met Alec? Kun je vandaag een beetje uitrusten?
    Grappig, Gijs eet juist wel heel goed brood... soms wel 5 boterhammen per dag maar hij echt geen groente.

@Elise, Gijs is weer helemaal opgeknapt en ook alle vlekjes zijn weg. Misschien toch de 6e ziekte geweest? De 5e had ie al ooit gehad.
    Onder de sok ha ha ha, dat is echt grappig!

@Hier gaat alles super! Gijs slaapt al weer een paar dagen super goed, en Fiene ook.
    Gisteren is Fiene voor het eerst een hele dag op het kdv geweest en ze heeft het heel goed gedaan. Ze heeft er heerlijk buiten in het zonnetje in de wandelwagen liggen slapen (1x wel 4 uur achter elkaar) en verder heeft ze heel tevreden om zich heen zitten kijken.
    Het werken bevalt me ook erg goed, zo stom maar ik voel me zoveel beter als ik werk en geniet dan zoveel meer van de kids dan wanneer ik de hele week thuis ben. En nu ik weet dat Fiene het zo goed doet op het kdv is het helemaal super om weer te werken.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Elin is vanmorgen bevallen van een gezonde zoon, genaamd BRENT.
    Alles is goed gegaan en ze zijn alweer lekker thuis.

Lieve Elin, proficiat met de geboorte van je zoontje! Super leuke naam!

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Elin van harte gefeliciteerd!!!!!!!!! Geniet er van

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, wat super! Elin, gefeliciteerd! Alles goed gegaan? (Zal vast wel ff duren voor je eraan toekomt om die vraag te komen beantwoorden, maar ik stel 'm maar alvast :)).

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik ben ook heel benieuwd naar hoe de bevalling is gegaan en hoe het nu met ze gaat!

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heej meiden!
    Even een kort berichtje van mij.
    Woensdagavond om 22 uur braken mijn vliezen, meteen daarna weeen. Om half zeven ging ik met 4 cm ontsluiting naar het zh, daar aangekomen binnen drie kwartier volledige ontsluiting en na 5 min persen was hij er.
    Was wel heftig, maar wel snel in vergelijking met alec.
    Hij weegt precies 7 pond en lijkt ontzettend op zijn broertje.
    Zijn heel gelukkig. Jammergenoeg is alec hondsberoerd, tegen de 40 gr koorts dus hij kan er nog niet zo van genieten. Maar dat komt nog wel.

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, heb je nu ook zo last van naweeen? Is bij een 2e schijbaar al erger, maar na een snelle bevalling helemaal.
    Wat sneu voor Alec dat ie ziek is!!
    Heb je een fijne kraamhulp?
    Laat je de komende week maar lekker verwennen meid!! En geniet van elkaar!!

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja lob heb ik ook, is echt een rotgevoel he? Heb er niet van kunnen slapen vannacht.

Kraamhulp is lieve en gezellige vrouw.

Ik vind het zo onwerkelijk dat we weer een babietje hebben. Het blijft toch een wonder.

Hoe gaat het met fiene op het kdv?

9. raspberry

Hmm, vervelend, die naweeen. En wat sneu dat Alec nog zo ziek is!
    Nu idd lekker laten verwennen :) Heb je kraamzorg van Vivent?

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He meiden,

@Elin, ja echt een rotgevoel!
    Hoe gaat het nu met Alec?
    Lukt de bv een beetje?

@de rest, hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend?

Wij gaan vanmiddag met Gijs naar een Kabouter Plop voorstelling in het theater. Ik heb er zoveel zin in! Even weer iets leuks met zijn drieeen doen, vond dat ie dat wel verdiend had na die heftige weken met zijn kleine zusje.

11. raspberry

Hier gewoon een rustig weekend :) Ik had gehoopt op beter weer, maarja :( Mooi de gelegenheid dan maar om het hier in huis een beetje op orde te maken :D

12. raspberry

Klinkt goed trouwens, kabouter Plop. Dus jij zingt morgen de hele dag dat liedje? :D
    Nee, gekheid. Wel erg leuk voor Gijs, daar gaat ie na de afgelopen weken vast erg van genieten!

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nog steeds ziek en erg dwars. Ik vind hem een beetje zielig, hij vindt de baby wel leuk hoor en is er lief voor, maar ik kan nog niet zoveel met hem doen.

Brent is tot nu toe erg tevreden, ik hoop dat dat zo blijft. Heeft gisteravond geslapen van 24.00 tot 4 u 00 en toen van 5 tot 8. Helaas wil grote broer alleen bij mama zijn en hij slaapt heel slecht, maar is logisch als je niet lekker bent.
    Bv komt nu goed op gang.

Lob: leuk, veel plezier!

Mamalijntje hoe gaat het met jouw zwangerschap?

Elise: alles goed?

Rozemarijke: ja een leuke vrouw, jacqueline.

14. raspberry

Ha, OK. Wij hadden destijds ene Adje, een wat oudere vrouw, ben haar naam even kwijt, maar die verzette me een partij werk hier in huis! Heeft er ook voor gezorgd dat wij extra indicatie kregen, vanwege alle problemen hier, en daardoor hebben wij 10 dagen lang 7-8 uur kraamzorg gehad :) Was erg fijn toen.
    Als we straks nog een kindje mogen krijgen, ga ik echt weer om haar vragen :)

Fijn dat Brent het zo goed doet! Nu idd hopen dat het zo blijft!
    Was Alec in eerste instantie ook rustig dan? Of was het bij hem gelijk al mis?

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Bij hem was het gelijk mis, alleen dacht ik toen dat het er bijhoorde. Brent komt veel relaxter over.
    Ik had deze keer ook om dezelfde kraamhulp gevraagd als bij alec maar zij was niet beschikbaar nu. Maar deze is ook erg fijn.

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! En wat een gave naam, Brent! Jammer dat Alec zo ziek is; ik hoop dat hij snel opknapt. Super dat Brent zo tevreden is; ik ga voor jullie duimen dat dat zo blijft! Luca is idd een goede eter; hij houdt gewoon ontzettend van eten, net als zijn pappa en mamma;). Hij komt ook altijd meteen aanrennen als ik roep dat we gaan eten en als hij echt trek heeft gaat hij met zijn slab om op het krukje in de keuken zitten wachten tot ik klaar ben met koken; dan word ik helemaal zenuwachtig van hem, haha!
    Lob: leuk, naar kabouter Plop! Luca is een ontzettende angsthaas, dus ik durf dat nog niet zo met hem. Volgende week is het juffendag op mijn werk en komt er een clown en dan neem ik hem mee; maar eens kijken hoe dat gaat, haha! Hoe gaat het met Fiene?
    Rozemarijke: idd vandaag met het slechte weer maar wat in huis doen; morgen schijnt het weer mooi te worden, dus kunnen we lekker genieten!

Hier gaat alles goed; weer een weekje werken erop zitten. Ik trof Luca gisteren op het kdv helemaal overstuur; er was een kindje tegen hem aan gefietst en daar was hij zo van geschrokken dat hij helemaal overstuur was. Ze hadden al van alles geprobeerd, maar kregen hem niet rustig. Toen ik er was kalmeerde hij gelukkig heel snel lekker dicht tegen me aan, maar vind het zelf dan wel heel moeilijk dat hij zo'n verdriet had zonder dat ik bij hem was:(.
    Gisteravond hadden we een verjaardag en Luca mocht kiezen of hij thuis wilde slapen of bij opa en oma en dat werd dus bij opa en oma. Heb hem zelf op bed gelegd en hij had er helemaal zin in. Hij heeft geslapen van 20:30-8:00 en ze hebben hem niet gehoord vannacht en had net nog niet zo'n zin om naar huis te gaan. Hij speelt daar altijd met de oude duplo van mij en m'n broertje (waaronder een treinbaan) en kan zich daar uren mee vermaken. M'n broertje was vanochtend ook nog langs geweest en daar had hij verstoppertje mee gedaan en de grootste lol gehad.
    Ik heb zelf vandaag wat last van harde buiken; een hoop gezeur op mijn werk rondom mijn vervanging, compleet met huilende collega en al en zo'n verjaardag 's avonds is dan toch best pittig. Ook al was het bij mijn beste vriendin en werd ik op een stoel geïnstalleerd en werd de hele avond bediend. Dus ik ga zo ook even liggen en vanmiddag gaan mijn moeder, Luca en ik op zomerschoenenjacht voor Luca!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, lijkt me een goed teken dat Brent nu tevreden is. Gijs was toen al niet, en met Fiene was het nog erger.
    Wat sneu zeg dat Alec niet lekker is, en voor jou ook niet echt handig want ik kan me voorstellen dat je het nu erg drukt hebt.
    Is je vriend volgende week vrij?

@Rozemarijke, ook wel eens lekker toch om thuis was aan te pakken?
    Morgen wordt het weer iets beter geloof ik.

@Elise, oh wat zielig dat ie zo'n verdriet had op het kdv!! Dat breekt je hart echt.... en ook al zal zoiets nog wel vaker voorkomen, kan ik daar ook niet tegen.
    Heb je nog een beetje uit kunnen rusten? Kan me voorstellen dat het allemaal even teveel is! Heb je nog leuke schoenen gekocht? Ik me me helemaal aan het wild shoppen voor de kindjs :). Zo leuk al die nieuwe dingen weer.
    Gijs is ook geen held hoor!! Hij heeft heel de voorstelling lekker bij me op schoot gezeten ;).

@Kraamhulp, ik had dus bij Fiene dezelfde als bij Gijs. Ik had om haar gevaagd, maar die kans is zo klein dat het ook echt lukt dus ik was erg verrast. Ik schoot helemaal vol toen ze voor de deur stond.
    Op dag 5 wisten we het al echt niet meer met Fiene, en hebben we een lactatiekundige laten komen. De kraamhulp hoefde maar tot 15.00 uur te blijven, en en die lk kon pas om 17.00 uur. De kraamhulp wou perse bij mij blijven, en zou die uren ook laten vergoeden. Dat gesprek liep enorm uit, en duurde tot 19.00 uur. Kraamhulp bleef gewoon, en dat terwijl het toen 31 december was en haar familie kwam gourmetten. Ze belde gewoon haar man op om te zeggen dat hij alles moet voorbereiden en kon zelf pas aanschuiven toen haar gasten er al lang waren.
    Ik zal nooit vergeten wat zij allemaal voor me gedaan heeft!

@Kabouter Plop, het was echt een geslaagde middag. Eerst zat Gijs nog heel rustig te kijken naar alles wat er om hem heen gebeurde, maar langzaam kwam ie los en danste hij (wel bij mij op schoot) lekker mee met de andere kindjes.

18. raspberry

@Lob: o, dat zou onze kraamhulp ook hebben kunnen doen. Geweldig!
    Heb nu een jongere in begeleiding die op dit moment een kraamstage doet, en dan sta ik dus aan de andere kant: pas op jezelf, stel grenzen, je mag best eens een stapje meer zetten, maar loop jezelf niet voorbij, enz enz. Ze vertelt een hoop over haar stage, en dan hoor je erg veel verschillen tussen met wie ze toevallig op moet werken...
    Leuk he, als ze zo los komen! Thirza gaat sinds een paar weken wel redelijk standaard mee naar de kerk, hebben we een tijd mee gewacht omdat dat gewoon niet zo goed ging allemaal, (te druk, 's middags niet slapen dan, 's nachts drama). Vandaag natuurlijk een uurtje vroeger dan normaal, in haar ritme dan nog, en ze liep heerlijk door de kerkzaal heen te rennen en te doen na de dienst toen wij nog even koffie aan het drinken waren.
    Maar als wij al zeggen dat we naar de kerk gaan, begint zij al: Jaa, lie-lie, dansen! En ze staat zich dus meestal ook het ongans te dansen, tot groot vermaak van de rest van de kerk :D

@Elin: hier waren de eerste twee weken ook nog wel OK, op de aanlegproblemen bij de BV na dan. Alhoewel we haar veel bij ons hadden, dat ze gewoon op de arm sliep, dus misschien dat het daar ook aan lag. Maar na die twee weken ging het met vrij grote sprongen hier bergafwaarts... :(
    Maar fijn dat Brent het zo lekker doet! Hopen maar dat dat zo blijft!

@Elise: ach, wat sneu dan he? Ja, dat zijn we momenten die je zelf wilt oppakken met je kind.
    Hmm, en die huilende collega joh! Komt er gewoon te weinig vervanging voor je dan, ofzo? Lastig!
    Toen ik in de ziektewet zat, heeft een collega van mij een deel van mijn clienten overgenomen. Die zat er op een gegeven moment wel aardig doorheen ook en dat gaf mijn leidinggevende ook wel aan, die zat dan toch wat te drukken van: Kom snel terug. Gelukkig stak de PO-vrouw bij ons daar een stokje voor, die gaf op die momenten echt aan bij mijn leidinggevende: Ja joh, heel vervelend, maar dat moet je dan echt anders oplossen.
    Erg fijn, want ik zou echt in staat zijn geweest weer te gaan werken om die collega dan maar weer te ontzien. Wat op korte termijn misschien een oplossing geweest was, maar op lange termijn ws juist voor meer uitval gezorgd had.
    Gelukkig heeft die collega achteraf ook nog tegen mij gezegd dat als het langer geduurd had, zij mijn clienten weer teruggegeven had aan onze leidinggevende, dus dat het echt nog niet TEveel was.
    Maar goed, moraal van dit verhaal: ga echt niet meer doen dan je kunt, en als dat problemen op je werk oplevert, moet daar toch echt de arbo bijkomen, lijkt me!

@all: hier alles goed, Thirza vrolijk, die houdt nu een feestje op haar kamer, ondanks dat ze op haar normale tijd in bed lag, (wintertijd dus). Hmm, ik hoor d'r lopen over de gang, geloof ik. Stommelende voetjes. Ga d'r maar ff halen en dan met z'n drieen even lekker buiten erop uit... ;)
    Hoeven we iig niet bang te zijn dat ze vanavond pas om 22 uur ofzo slaapt :D (Normaal is het hier tot een uur of negen wisselend stil en kletsen tegenwoordig, ook al ligt ze uiterlijk 20 uur echt in bedje....)

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Zo, ik mag ook even komen kijken in dit topic, sinds gisteren helemaal raak met mijn dreumes die niet meer naar bed wil, bah. Ik weet het hoort erbij en ik mag in mijn handen knijpen omdat hij dus tot nu toe vanaf 4 maanden super goed sliep, werd pas om 9 uur 's ochtends wakker.
    Maar nu is het dus zover: ik ga écht niet naar bed! Hij ligt nu de huilen in bed, ik wacht maar tot ie omvalt van de slaap, helaas.

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, hoe gaat het nu bij jullie?
    Hoe voel jij je?

@Rozemarijke, ah wat leuk dat ze zo staat te swingen in de kerk!
    Wel lekker he dat onze kids nu zo groot zijn en dat ze gewoon mee kunnen naar dit soort dingen.
    Lag ze gisterenavond op tijd in bed? Gijs leeft nog in de wintertijd.. lag er gistereavond pas om 21.00 uur in en die moest ik vanmorgen om 07.30 wakker maken en daar was ie niet blij mee.

@Hier, maak ik me vreselijk druk.
    Gisteren waren we gezellig met wat vrienden en alle kids ergens in de bossen bij een tentje wat aan het drinken, en ineens voel ik in Gijs zijn nek een vreselijke dikke bobbel. De rest van de middag haalde ik de vreselijkste dingen in mijn hoofd en vanacht kon ik er niet van slapen. Morgenochtend gaan we naar de huisarts.
    @Elise, waar zat die bobbel bij Luca? Bij Gijs onder zijn oor zeg maar..

Deel Deze Pagina