Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob hoe was het bij de ha?
    Kan me voorstellen dat je je druk maakt, maar wss is het gewoon een gezwollen klier. Hopelijk heeft de ha je gerust kunnen stellen.

Hier gaat het goed. Brent is erg lief en tevreden. Wel wat last van krampjes, maar is goed te troosten.

Ik reageer vanavond uitgebreid maar zit nu op mijn smartphone en dat typt zo onhandig!

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: o bah, Gijs nu ook zo'n bobbel! Hopelijk is het hetzelfde als bij Elise en Luca, dat viel achteraf toch redelijk mee? (Behalve dat ie er wel echt beroerd van was?).

@winter/zomertijd: Thirza lag er gisteravond op tijd in: half 8 nieuwe tijd, dus voor haar half 7. En toch moest ik 'r vanochtend wakker maken om 8 uur, (7 uur wintertijd dus), dus ze zou echt dik dik dik de klok rond geslapen hebben.
    Opstarten ging niet zo geweldig, duurde lang voor ze echt wakker werd en eten wilde ze niet, (is vaak als ze zo duf is), dus ze heeft ontbeten met soja-aardbeiendrink, hahaha.
    Ik moest om 9 uur bij de osteopaat zijn en daar zette ze het op een brullen toen ik op de behandeltafel ging. Uiteindelijk na een dik kwartier geen aandacht aan besteden, (troosten werkte alleen maar averechts), werd ze rustig en pakte toch d'r kleurboek en viltstiften maar.
    En toen lag ze er daarnet om kwart voor 1 weer in. Kart voor 12 oude tijd dus. En ging gelijk slapen! Ze was echt knettermoe.
    Dus ik weet niet, zaterdag waren we op visite bij een oudere dame en daar was ze knetterchagrijnig ook, dus of ze nou op het allerlaatst van het griepseizoen nog ziek gaat worden....? Let's hope not! Ik heb vrijdag een conferentiedag en dan moet ze dus een dag extra naar de gastouder, dus ik hoop dat ze er weer gewoon redelijk doorheen fietst, net als ze de hele winter al doet...

@Elin: nu dus gewone babykrampjes bij Brent? Dat zal een heel verschil met Alec zijn! Ik hoop ook dat als wij nog een tweede mogen krijgen, dat wel goed zal gaan. Jeetje, wat een verschil zal dat zijn dan zeg, als je eerste dagenlang niets anders deed dan krijsen van de krampen, en de tweede zou gewoon een gemiddelde baby zijn....!

3. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: kan me voorstellen dat je erg schrok van de bobbel in Gijs zijn nek. Bij Luca begon het ook achter zijn oor en liep door in zijn nek; op een gegeven moment was het zo groot als een ei (en voelde ook zo hard aan). Ik zou bijna denken dat Gijs ook roodvonk doorgemaakt heeft en dit ook een restje is van de streptococ (veroorzaker van roodvonk). Met die hoge koorts en uitslag; dat klonk wel heel erg hetzelfde. Klierzwellingen schijnen vaak voor te komen bij kleine kinderen; wel goed in de gaten houden dat hij er geen koorts bij krijgt en als je het niet vertrouwt gewoon aan de bel trekken! Bij Luca is het trouwens nog steeds iets gezwollen en de uitslag is op zijn borst ook nog niet helemaal weg. Vorige week nog contact gehad met de ka hierover en dit kan dus nog heel lang duren. Wel aan de bel trekken als hij ziek wordt. Maar ik snap je gevoel helemaal; ik haalde me meteen ook de ergste dingen in mijn hoofd...
    Rozemarijke: wow, die Thirza heeft een lekker nachtje gemaakt zeg! Luca was vanochtend juist 7:15 nieuwe tijd wakker, die doet het andersom;). Op mijn werk is mijn duopartner al vanaf september overspannen en mijn collega (klassenassistent) kan het zowel met haar als met haar vervangster niet zo goed vinden. En nou heeft degene die mij zou vervangen vorige week afgezegd wegens privé-omstandigheden en is er dus een probleem.
    Elin: fijn dat Brent wel goed te troosten is met de krampjes. Luca was dat nooit; die gilde de hele avond en niks hielp. De tranen schieten weer in mijn ogen als ik eraan terug denk.

Hier alles prima. Gistermiddag een housewarming gehad van een collega van mijn man. Allemaal onbekenden voor Luca, dus die moest erg wennen. Daarna lekker gespeeld en gesnoept alleen voor het slapen gaan een flinke huilbui. Was toch wel erg spannend geweest allemaal. Net is een vriendin met haar zoontje van dezelfde leeftijd hier geweest. De jongens hebben lekker samen gespeelt alhoewel Luca het ineens erg moeilijk vindt om zijn speelgoed te delen; daar heeft hij eerder nooit zo'n last van gehad. Het weer valt een beetje tegen alleen...

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hi meiden!
    Hoe is het nu Lob? Hoe gaat het met Gijs. Ik hoop dat er niks ergs was.

Elise: Alec heeft het de laatste tijd ook moeilijk met speelgoed delen. Ik denk dat het echt bij deze leeftijd hoort. Het ligt er ook wel aan welk speelgoed. Zijn treinen zijn hem heilig en daar mag soms niemand aankomen :D

Rozemarijke: Hoe is het met jullie? Hopelijk is Thirza niet ziek geworden.

Alec heeft dus wel flink de griep gehad de afgelopen week. Hij is eigenlijk nog nooit zo beroerd geweest. Verkouden, hoesten, diarree. Echt een hoopje ellende.
    Hij heeft het ook best moeilijk met de komst van de baby. Dat doet mij best veel verdriet. Hij vindt hem wel leuk, maar kan zijn draai niet echt vinden, loopt een beetje doelloos rond, heeft veel huilbuien enzo. Had me het anders voorgesteld, maar het is voor hem een hele verandering natuurlijk. Heb er gisteren echt de hele dag om moeten huilen. Vind het zo moeilijk om mijn aandacht te verdelen tussen mijn twee mannetjes en op dit moment komt Alec dus wel wat tekort, en daar voel ik me best schuldig over. Hoop als ik volgende week weer helemaal op de been ben en alles weer normaal is dat het wat beter gaat.

Met Brent gaat het super. Ik durf bijna niet te geloven dat ik zo'n makkelijke relaxte baby heb gekregen. Hij drinkt goed, heeft geen last van de voeding en meestal kan ik hem zo terug leggen in zijn wiegje en gaat hij lekker slapen. In de avond is hij wat onrustig, maar een keer extra aanleggen en hij is tevreden.

Heb alleen een beetje gedoe met de kraamphulp. Zij vindt dat ik moet voeden op schema. Ik vind dat prima, maar als Brent een keer om de 2 uur wil ipv om de drie uur, wil ik hem gewoon geven. Zij vindt dat eigenlijk niet nodig en vindt dat hij het moet doen met 7 voedingen.
    Terwijl hij dus nog afvalt, wel binnen de marge, maar wel aan de ondergrens. Ik leg hem dus gewoon extra aan.
    Zouden jullie ook doen toch? Hij is nog zo klein.

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, he wat sneu voor Alec! Ik heb echt medelijden met hem!
    Ik weet precies hoe schuldig je nu voelt!! Dat had ik ook heel erg de eerste weken. De laatste weken van mijn zwangerschap was ik moe en niet altijd gezellig en door die rotsneeuw kwam ik haast nergens meer met Gijsje.
    En daarna had ik haast geen tijd meer voor hem... ik voelde me zooooo rot.
    Maar ik beloof je dat je daar binnenkort vanzelf je weg in zult vinden. ik ging bijvoorbeeld al snel weer in het weekend alleen met Gijs naar de kinderboerderij of samen boodschappen doen of zo. Ook al was het maar een half uurtje, we genoten daar samen erg van. En vanaf het moment dat ik weer mocht, gaan we bijna iedere avond samen in bad. Dat is ook ook erg gezellig.
    Wat super zeg dat Brent het zo goed doet!! Mag ik eens een dagje komen kijken ha ha ha ha.. Ik ben altijd zo benieuwd naar hoe een dag er met een rustige baby uitziet ha ha.
    En wat fijn dat ie rustig drinkt! Dan moet bv geven helemaal mooi en bijzonder zijn!
    Schema's met bv bij zo'n jonge baby lijkt mij volkomen onzin, maar ik ben geen expert. De ene maand heb ik Fiene gewoon gegeven wanneer ze wilde en keek ik helemaal niet op de klok.

@Elise, fijn dat alles goed gaat bij jullie! Ik ben toch "blij" (dat meen ik niet natuurlijk) dat ik bij jou heb kunnen lezen hoe het bij jullie ging met de klachten van Luca anders had ik het allemaal niet kunnen plaatsen.

@Rozemarijke, hie gaat het nu met Thirza? is ze nog ziek geworden?
    Gijs slaapt sinds de zomertijd 's middags heel lang, maar krijg ik 's avonds weer niet in bed. Dit weekend maar eens wat in gaan sturen.
    Alhoewel dat misschien niet nodig is, want hij is nu op het kdv en daar slaapt ie meestal erg weinig.
    Hoe gaat ie verder?

@Hier, ben ik gisteren met Gijs naar de ha geweest. Hij voelde in zijn nek, en nadat ik hem vertelde dat hij 2 weken geleden koorts heeft gehad en een hele schrale huid met rode puntjes, dacht hij zelf ook meteen aan roodvonk. Maar toen hij alleen die klieren nog maar had gevoeld, stelde hij al voor dat Gijs een soort peneceline kuurt moest krijgen. Maar na het roodvonk vermoeden, bleef dit advies nog steeds gelden. Maar dit begreep/begrijp ik nog steeds niet. Ik zal het vanmiddag eens bij de apotheek navragen.
    Sorry Elise, maar ik ben even kwijt of Luca er iets voor kreeg en wat dan?

Heerlijk hoor weer werken... heb ik tenminste tijd om rustig een boterham te eten en jullie wat te vertellen ;).

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: Luca heeft ook antibiotica gekregen. Kindjes met roodvonk krijgen in de regel ook altijd antibiotica omdat dit door de streptococ bacterie wordt veroorzaakt. De gezwollen klieren bij Gijs zijn waarschijnlijk, net als bij Luca, een gevolg van de roodvonk en betekenen dat hij de bacterie zijn lichaam niet uit krijgt. Dus vandaar de antibiotica. Gelukkig ziet jouw huisarts dit zelf meteen en zal Gijs snel opknappen!
    Elin: kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. Ik hou ook mijn hart vast voor als straks de baby er is. Luca hangt zo ontzettend aan mij en heeft ook nog eens helemaal niks met baby's. Omdat ik 3 dagen per week alleen met Luca thuis ben en mijn man een drukke baan heeft en ook in het weekend vaak weg is ivm sporten, doen Luca en ik heel veel samen en daar genieten we allebei van. Straks zal ik vooral in het begin weinig tijd voor hem hebben en daar zullen we het allebei moeilijk mee hebben. Ik verwacht er dan ook maar helemaal niks van en laat het maar op me af komen. Zoals Lob zegt, zullen we vast onze weg erin vinden straks!
    Rozemarijke: hoe gaat het bij jullie?

Hier alles goed. Luca is weer eens flink verkouden, maar lijkt er geen last van te hebben. Gisteren samen met mijn moeder naar de geitenboerderij geweest; Luca heeft een babygeitje de fles gegeven en hield niet op met knuffelen; zo schattig om te zien! Hij deed ook echt zachtjes met het geitje. Hij was wel een beetje teleurgesteld dat hij het geitje niet mee naar huis mocht nemen:D. Toen ik het 's avonds aan mijn man vertelde vond die het eigenlijk wel een goed idee een geit in de achtertuin want dan hoefde hij geen gras meer te maaien:p.
    Vanochtend weer samen naar dansen geweest, was weer gezellig. Slapen gaat super; helemaal door en weer zijn oude ritme van voor de zomertijd te pakken. Dus we genieten hier maar even van de goede tijden!
    Oja, bijna vergeten. Gisteren naar de vk geweest en alles gaat helemaal goed. Kindje groeit goed, ligt alleen in stuit. Heeft Luca nooit gedaan; die lag altijd al klaar voor de start, haha! weet een van jullie toevallig wanneer de meeste kindjes met het hoofdje naar beneden gaan liggen? Met mij ook alles goed; nog maar 4kg aangekomen tot nu toe, alleen is mijn bloeddruk wat aan de lage kant, maar beter te laag dan te hoog. Over 2 weken bloedprikken en anti D spuiten voor de resusfactor.

7. raspberry

Even gauw reageren op Elin, rest komt straks :)
    Vooral NIET naar je kraamhulp luisteren, dat mens snapt niks van BV en wil dat benaderen zoals je KV geeft...
    Heel vreemd, want ik heb dus met Vivent hele andere ervaringen!
    Maar gewoon op verzoek voeden dus, zeker als hij nog afvalt, (begrijp ik dat goed, of is het enkel dat ie nog niet op geboortegewicht zit?).
    Voor je eigen productie is dat ook het beste: nu al minimaal 3 uur ertussen laten, is voor je productie niet zo best en dat zou je bij 3 weken echt gaan merken, als je te weinig voedt....
    Dus lekker naast je neerleggen, die schema's, duidelijk maken dat zij jou begeleid bij JOUW keuzes en JOUW stijl en je er niks meer over wilt horen, tenzij jij HAAR om advies vraagt :D

8. raspberry

Zo, Thirza op bed, manlief in bad, ik achter de PC :)
    @Elise: balen dat het op je werk zo loopt momenteel zeg! :(
    En die Luca, wat schattig! Thirza is hier sinds een week of 2 echt bang voor schapen en geiten. ZE vindt ze wel mateloos interessant, maar wil niet te dichtbij. Maandag nog op de kinderboerderij hier weer geweest en ik moest haar tillen en naar de schaapjes toe, maar toen ik bij het hek stond, moest ik weer weg. Een paar stappen terug en toen was het wel goed, hahaha.

@Lob: fijn dat de oorzaak duidelijk is! Nu maar hopen dat ie snel opknapt!

@Elin: sneu dat Alec er zo'n last van heeft. 't Is ook wat: zelf ziek zijn en dan zoveel verandering in huis....
    Ben wel benieuwd hoe Thirza tzt gaat reageren op een nieuw kindje: ze is altijd erg lief met baby's en reageert ook niet jaloers als ik een baby op de arm heb, komt dan vaak wel even een extra knuffel halen, maar aait dan de baby ook en is gewoon erg schattig allemaal :)

@all: hier alles goed, 't is toch de zomertijd geweest bij Thirza, denk ik. Vanochtend was de eerste ochtend dat ze uit zichzelf wakker werd en d'r ritme is wel aardig om nu. Ze is megavrolijk de laatste 2 avonden, ligt voortdurend helemaal in de slappe lach om de kat, enz enz. Leert nu dagelijks echt wel 15-20 woorden bij en gaat kei- en keihard! Erg leuk!
    En ik heb m'n ei gehad gisteren, (wel steeds wat pijnlijk, de laatste rondes sinds de MK :(). Maar hij was luid en duidelijk, dus nu aftellen naar testen :) Ik ga over 2 weken wel testen, maar ga er ook nog maar even vanuit dat het ws wel langer gaat duren voor ik positief ga testen, als het raak is deze keer: ik heb bij beide zwangerschappen pas na m'n NOD positief getest, (bij Thirza 19 dagen overtijd, omgerekend wel 6 dagen na innesteling. En bij de laatste zwangerschap bij 4 dagen overtijd).
    Dus nou... we zullen zien :)
    Hopen, duimen en bidden nu :)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: thanks voor je reactie, dat had ik ff nodig. Mijn vorige kraamhulp was ook heel anders, van haar moest ik zo vaak mogelijk aanleggen. Hij viel tot gisteren af tot 3200 gram, nog wel binnen de marge, maar laat hem dus nu zo vaak drinken als hij wil. Morgen weer wegen.
    De bv gaat nu ook zo makkelijk, dat is echt zo fijn. Was zo bang voor herhaling dat het zo'n gedoe zou worden. Vind het ook zo sneu Lob dat het met Fiene niet ging, want jij wilde het ook zo graag.

Wat gaat de woordenschat van Thirza als een trein dan! Leuk hoor en fijn dat ze zo lekker in haar vel zit.

Ik duim met je mee dat het raak was deze maand!

10. raspberry

Over treinen gesproken: mijn man heeft voor Thirza een set 'duplo' Thomas de Trein gekocht, (megabloks), bij Kruidvat, voor maar 17 euro. En aangezien er hier meer Thomas-fans zijn, dacht ik: laat ik ff tippen.... ;)
    Thirza heeft 'm nog niet gekregen, binnenkort mogen de kids van manlief weer eens wat van hun zakgeld kopen, en dan krijgt Thirza deze :)
    Ze was erbij toen mijn man het kocht en vroeg er thuis ook direct naar. Gelukkig zijn ze dan nog zo klein en snappen dan toch ook nog weinig, (of geloven je gewoon op je woord), dus toen mijn man zei dat Thomas er niet was, was het ook goed :)

Lekker dat de BV nu zo makkelijk gaat!
    Daar hoop ik bij de tweede ook op :) (Bij Thirza aanlegproblemen, gevoed met tepelhoedje, overproductie, en dus de KMA en anderhalf jaar op dieet geweest, omdat ze zo aan de BV hing). Ik zou het bij nummer twee wel heeeel prima vinden als die op tijd zelf af gaat bouwen (26 maanden was toch wel behoorlijk lang) en zich op bekertjes drinken gaat richten enzo, maar dat zien we dan wel. Als ik er niet voor op dieet hoef, maakt me dat misschien ook veel minder uit ;)

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, lief dat je dat zegt... ik heb het er nog steeds erg moeilijk mee dat het niet gelukt is.
    Ik ben wel heel blij dat het bij jou nu wel gaat! Ik heb gewoon 2x pech gehad.

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Vandaag eerste dag alleen en zonder kraamhulp. Spannend!
    Alec vindt wat meer zijn draai, wilde vanmorgen al knuffelen met brent. Die is nog steeds erg makkelijk.

13. raspberry

Ha, dat klinkt goed, (van Alec :)).
    Hoe ging het vandaag?

Hier een heerlijke dag achter de rug, naar een vrouwendag van Willow Creek geweest, een christelijke organisatie, over je passie vinden, vormgeven en vasthouden :)
    Ik ben er weer helemaal uit, ik ga een eigen praktijk voor christelijke hulpverlening starten hier in het brabantse land :)
    Heb even heerlijk kunnen netwerken en allerlei tips zo in de schoot geworpen gekregen, dus ik ga de komende tijd maar eens aan het voorbereiden en dan hopen dat ik snel zwanger ben en dan na de zwangerschap zo stapsgewijs aan de start kan met m'n eigen praktijk :)
    Lekker, zo'n dag van bezinning en even focussen op je eigen passies en bezieling. Krijg je energie van :)

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hoe ging het vandaag Elin?
    Is je vriend weer gaan werken?

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Leuk Rozemarijke die plannen! Super dat je zoiets aandurft. Lijkt me toch een hele stap!

Het is goed gegaan gister. Ik had het geluk dat Brent nog veel slaapt en ik tot 9 uur alle tijd had met Alec. Die was toen al gewassen en aangekleed, en toen heb ik Brent in bad gedaan. Daarna is mijn moeder gekomen en zijn we gaan wandelen.
    Alec vindt zijn broertje ook steeds leuker. Was ik wel even bezorgd over.
    Gisteren heeft hij de kinderwagen geduwd en toen we langs het schoolplein kwamen, riep hij tegen iedereen heel enthousiast: dat is de baby, wijzend naar Brent.
    Toen Alec in bed lag tussen de middag, heb ik Brent weer gevoed en toen die lag te slapen, werd Alec weer wakker.

Vriend werkt alweer, maar is om half vier thuis elke dag. Verder neemt hij de komende weken nog wat dagen vrij.

De avonden en nachten gaan nog niet zo goed, dan valt Brent moeilijk in slaap in zijn wiegje en wil hij ook veel drinken. Maar goed hij is pas een week, dus zijn ritme is nog omgekeerd. Maar op zich heb ik dan overdag wel veel tijd voor Alec.
    Maar het belangrijkste is dat Brent erg tevreden oogt en goed in zijn vel lijkt te zitten en bij Alec had ik vanaf dag 1 het gevoel dat er iets was. Brent spuugt ook weleens en is weleens onrustig, maar dat is niks vergeleken bij hoe Alec was. Als ik daar nu aan denk, word ik weer verdrietig, want hij heeft gewoon echt pijn gehad. Gelukkig dat we nu dan zoals het er nu naar uit ziet een baby hebben die zich lekker voelt. Soms kan ik het bijna niet geloven en dan denk ik wanneer zou de 'ellende' beginnen? Maar naarmate de dagen voorbijgaan, krijg ik steeds meer vertrouwen, dat het dit keer echt anders is.

Vind het ook zo rot voor jullie Lob dat jullie het 2x moeten meemaken met een baby.

16. raspberry

@Elin: nou, dat geeft wel moed :) Het hoeft dus niet weer een herhaling van alle ellende te zijn :)
    Wat fijn dat Alec nu lekker aan Brent begint te wennen. Jammer dat die griep 'm zo in de weg zat dan he? Nouja, zoals ie dan tegen die kids op het schoolplein roept, dat is wel superschattig natuurlijk! :)

@lob: hoe is het bij jullie? Niet zoveel bijzonders te melden? (Wat eigenlijk wel eens heel fijn zou zijn, denk ik? ;) Hier laatst iemand die belde en vroeg hoe het was en dat manlief zei: Ja, z'n gangetje, niet zoveel bijzonders, toch? (met een blik naar mij). Dus ik: nee, niks bijzonders, wat op zichzelf heel bijzonder is :D).

@all: hier ook alles goed. Thirza gistermiddag niet zo best geslapen, kids van mijn man zijn gewend hun twee halfzusjes thuis als poppen te gebruiken, en dat doen ze dan bij Thirza ook. Heb vanochtend de grenzen maar weer even gezet: ze wordt NIET door hen opgetild, versleept of wat dan ook. Als ze met hen wil spelen, komt ze echt zelf wel naar ze toe.
    Dame ligt nu op bed en mijn man gaat alleen met zijn kids naar de verjaardag van ons neefje, gaan we Thirza nu even niet naartoe slepen. Ze was vanochtend keichagrijnig en wilde niks, niet eten, niet spelen. In de kerk heeft ze ook alleen maar bij mijn man gehangen in de creche. En net hier thuis maar met 'r op de bank gegeten, met Igam Ogam op de buis, (opgenomen van TV, leve de harddisc-recorder :D).

Maar verder alles OK. Aan het aftellen om weer te mogen testen, dinsdag over een week zou ik een eerste testje mogen wagen. Er zijn al heel wat gebedjes omhoog gegaan hier ;)

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, oh spannend weer! Ik duim mee voor jullie hoor!
    Goed plan om Thirza thuis te laten! Gijs is ook wel eens chagrijnig... en vaak is ie dan gewoon moe. Wij blijven vandaag ook lekker thuis, vrijdag en gisteren drukke dagen gehad en daarvoor 2 dagen kdv.
    Nee inderdaad niet veel te melden :D. Het gaat gewoon lekker... ja dat is wel heel bijzonder eigenlijk ;).

@Elin, gelukkig dat Alec gaat bijdraaien! Eigenlijk nog best snel toch?
    Fijn hoor dat alles zo goed gaat! Ik geloof het meteen dat jij nu constant zit te wachten op wanneer het fout gaat.
    Hier gaat het ook echt veel beter. Fiene slaapt overdag ook steeds beter. En ze wisselen elkaar ook bijna altijd af, dus heb ik genoeg tijd voor Gijs en voor Fiene... en nu zelfs voor mezelf want ze slapen allebei ;).
    Het ergste is hier achter de rug. De reflux is onder controle, en daardoor slaapt ze goed en is ze tussendoor heerlijk vrolijk. Ze is echt een lachebekkie... zo cute!!
    Hoe slaapt Alec nu? Gijs redelijk..

@Oh ja, nog wel iets te melden.... Ik krijg Gijs zijn ab kuur niet toegediend. Het is iets vloeibaars maar now way dat hij het drinkt. Het mag met drank gemengd worden, of in vla of yoghurt maar hij vindt het smerig en proeft het overal in en gaat dan kokhalsen.
    Heb al meerdere keren met de apotheek en met de assistente van de ha aan de telefoon gehangen maar niets lukt.
    Maandag de ha maar bellen om te kijken of ze iets anders kan voorschrijven.
    Jullie nog tips (of herkenning) toevallig?

18. raspberry

Niet echt, Thirza vond alledrie de keren de AB lekker en likte de spuit helemaal af en de laatste keer vond ze het leegdrinken van de dop van de fles een ware tractatie :)
    Vriendin van mij deed het door de vla, en dan voor de TV opeten, dan was dochterlief afgeleid en lukte het wel. En anders misschien iets lekkers in het vooruitzicht geven? Eerst drankje en als hij een grote knul is en dat opdrinkt, dan een lekker snoepje ofzo? En misschien een klein kadootje uitzoeken in de speelgoedwinkel als de kuur helemaal uit is?
    Fijn dat de rust nu bij jullie ook weerkeert!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: ik duim voor jullie dat het raak is deze ronde!
    Balen dat Thirza chagerijnig is vandaag. Maar goed, iedereen heeft zijn dag weleens niet en inderdaad: dan biedt een leuk filmpje weleens uitkomt :D

Lob: wat fijn dat het zoveel beter gaat en dat Fiene zo vrolijk is. Zo te horen heb jij ook wel een beetje je ritme gevonden. Hoe gaat het 's nachts, wil ze nog een nachtvoeding?
    Over die AB heb ik geen tips, ik probeerde hier hoestsiroop en dat spuugt hij gewoon uit. Wel lastig hoor.

Alec slaapt eigenlijk best slecht de laatste dagen, roept vaak om mama, wil ook graag bij me zijn en raakt overstuur als ik niet kan komen. Denk dat het te maken heeft met de baby. Ook inslapen gaat moeizaam. Als alles over een paar weken weer wat normaler is, gaan we hem op een aantal punten wel wat korter houden, want hij probeert nu het bedritueel eindeloos te rekken. Gisteren ruim een uur bezig geweest voor hij sliep. Hij komt ook gewoon uit bed en gaat dan tegen de deur zitten kloppen en roepen. Ik herinner met Lob dat dat bij Gijs toen ook zo moeilijk ging en dat je hem toen een avond hebt laten huilen en dat het toen over was. Ben bang dat wij dat ook moeten doen.

Hier lekker rustig nu. Man is met Alec naar een verjaardag en Brent en ik zijn lekker thuis. Vannacht heeft hij ook goed geslapen, van 10 tot 2 en van 2 tot 6.

Alleen ik voel me niet erg lekker, ben zwaar verkouden en heb overal pijn, ben bang dat ik nu de griep krijg. En ik maar tegen iedereen roepen dat ik me zo goed voel en zo snel hersteld ben van de bevalling....

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, bij Gijs duurde het bedritueel soms wel 1,5 uur en hij viel gewoon veel te laat in slaap. Bij ons was het misschien wel extreem, want hij kon alleen inslapen als wij samen op een groot matras lagen. Ik heb het afgebouwd naar eerst terug in zijn eigen bed en ikke ernaast. Dat vond ie niet leuk. Hij heeft toen 2 avonden gehuild, maar ik zat ernaast dus ik vond dat niet zo heel moeilijk.
    Daarna wou ik het afbouwen naar steeds dichter bij de deur zitten, maar dat lukte niet dus op een avond ben ik maar weggegaan. Ik liet nog wel de deur op een kier en bleef boven wat rommelen.
    De 1e nacht was ie echt boos, maar hij heeft nooit echt veel gehuild.... het viel mij 100% mee. De 3e avond heb ik hem al niet meer gehoord. Nu ga ik bijna elke avond rond 19.00 uur met hem naar boven en slaapt hij voor 19.30. Soms jammert ie nog wel wat als ik hem in bed leg over dat ik moet blijven, maar ik doe het eigenlijk nooit meer. Sinsdien is ie trouwens 's nachts ook wel beter gaan slapen. Oh ja, en ik ben er idd ook aan begonnen toen is al wel aan de nieuwe situatie gewend was.

Balen joh dat je nu ziek wordt!!

Ik heb inderdaad mijn ritme gevonden. Fiene slaapt dan nog steeds wel alleen maar in de wandelwagenbak, maar ik vind dat prima.. ben gewoon blij dat ze uberhaupt slaapt ha ha ha.
    Na de fles van ca. 23.00 uur gaat ze wel naar d'r wieg en dat gaat dan wel goed. Ze drinkt meestal niet meer 's nachts, maar soms komt ze op een andere manier in slaapt als met een flesje maar honger is het niet echt want ze drinkt hem nog niet voor de helft leeg.

@Rozemarijke, helaas werkt dat ook niet. Gijs is nou eenmaal niet dol op eten of drinken en vindt niets echt lekker. Ik beloof hem van alles, maar hij doet het niet.

Deel Deze Pagina