Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, aha.. ik ben nog nooit in Drente geweest!
    Hoe kom je hier terecht (als dat te persoonlijk is, dan laat maar zitten hoor!)?
    Jee ik hoop toch niet dat ze erg ziek wordt. Is inderdaad weer een beetje zoals het maanden geleden ging bij ons.. vreselijk nachten en dan de dag erop 's middags ook weer weinig slapen.

@Elin, ja raar joh! Maar toch heb ik het hier wel vaker gehoord.
    Als Alec bij jullie komt, slaapt Brent dan wel verder? En als Brent drinkt, slaapt Alec dan wel verder?
    Hier maken ze elkaar meteen wakker, Fiene is ook helemaal geen diepe slaper.
    Ik kan ook genieten van het voeden van Fiene in de nacht, met bv helemaal, maar ook een flesje geven aan een lief klein warm mensje als iedereen verder slaapt maakt me zo gelukkig :)... zo lekker knus samen. Net wat jij zegt, dit soort dingen duren maar zo kort.

@Elise, ik moest vanmiddag meteen aan je denken.. volgens mij woon jij heel dichtbij de plaats waar die verschrikkelijke gebeurtenis heeft plaatsgevonden.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wat verschrikkelijk he, wat er gisteren in Alphen gebeurd is! Jeetje, dat bedenk je niet dat dat in Nederland zou gebeuren, dan komt het ineens heel dichtbij....

Hier een betere nacht, gelukkig :) Heb 'r zelfs maar wakker gemaakt om 8 uur, om er een beetje een normaal ritme in te houden :) Vanmiddag de rest maar inhalen :)
    En Drenthe is wel een aanrader, vooral als je eens een rustig weekend wilt genieten van de natuur... :)
    En hoe ik hier terecht kom... ik heb ooit vanuit Assen een baan in de omgeving van Zeist gekregen. Van daaruit ben ik op een gegeven moment de deeltijdopleiding theologie begonnen en daar heb ik mijn man leren kennen, die uit Eindhoven komt. We zijn toen we trouwden eerst in Amersfoort gaan wonen, maar dat was met brengen en halen van zijn kids te ver weg, (wij moesten altijd brengen en halen, en hadden toen nog geen auto). Dus toen zijn we tussen kinderen en werk in gaan wonen :)

O, en ik hoor het idd vaker, dat kids ineens gaan doorslapen als ze een broertje of zusje krijgen. Alhoewel dat ook toeval kan zijn en meer kan passen bij het feit dat ze gewoon wat ouder worden en er dus aan toe zijn ;)

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: ik denk inderdaad dat het doorslapen te maken heeft met ouder worden. Maar lekker is het wel. Net als je denkt dat het nooit meer goed komt met het slapen, gaat hij beter slapen. We zijn er nog niet hoor, maar ik ben al blij nu hij de helft van de week doorslaapt :D
    En de echte dramanachten hebben we nu al bijna 2 weken niet gehad, alleen de eerste dagen na Brent's geboorte, maar dat is te verklaren.

En fijn dat Thirza weer wat beter heeft geslapen. Hoe is het met haar verkoudheid?

Brent heeft geen zin om te slapen vandaag, dus maar in de draagdoek gedaan en dan slaapt meneertje meteen :)

Lob: nee, Alec slaapt overal doorheen en Brent heeft tot nu toe ook geen last van Alec. Alleen allebei tegelijk naar bed brengen is geen succes, dan gaat er niemand slapen :D
    Dus nu leggen we eerst Alec op bed rond 20 uur en als hij slaapt, brengen we Brent naar boven.

Komende week veel kraamvisite, zie er best wel tegenop. Veel mensen komen 's avonds omdat ze overdag niet kunnen. En omdat ik geen zin heb in peuter die niet naar bed wil, heb ik pas om half negen afgesproken, maar dan ligt Brent ook meestal boven in bed. Ik ga hem dus niet beneden houden voor de visite. Dan maar even boven in bed kijken. Neemt niet iedereen je in dank af, maar je kan toch niet je kind schikken naar het ritme van de visite? Dan komt hij weken niet aan slapen toe.
    Kreeg gisteren ook al commentaar van schoonvader dat ik Brent 's middags naar bed bracht Maar wij vinden rust gewoon heel belangrijk en merken dat Brent het dan supergoed doet, dus heb geen zin om hem de hele dag bij iedereen in de armen te leggen om hen te plezieren.

Maar goed, niet teveel klagen, sommige bezoekjes zijn ook gewoon erg gezellig hoor en ik wil mijn mooie manneke wel showen natuurlijk!

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
  5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Oh wat een schatje!!! Lijkt ie op Alec? Wat ik me van zijn foto's herinner niet zo?
    Hij ziet er heel gelukkig uit :).

Fijn joh dat Alec beter aan het slapen is! Hebben jullie wel verdiend na al die ellende.

Ja rot he dat gedoe rondom kraambezoek. Groot gelijk hoor dat jullie het zo doen! Hallo, je gaat je baby (als die rustig wil slapen) toch niet beneden houden voor het bezoek?
    Fiene sliep dan wel alleen in mijn armen, maar als die in bed wou slapen dan had ik dat ook gedaan.
    Ik sprak ook meestal pas rond 20.30 af, of al om 18.30 zodat Gijsje er ook bij kon zijn.

@Rozemarijke, fijn dat deze nacht beter was.
    Hoe voelt ze zich nu?
    Wil idd. graag nog eens naar Drenthe gaan, de natuur schijnt er prachtig te zijn dus lijkt me heel leuk om daar eens te gaan wandelen.
    Aha dus je man is wel een Brabo.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    In het begin leken ze wel op elkaar, maar nu steeds minder. Ik zie wel dat het broertjes zijn hoor, maar Brent is veel donkerder dan Alec.

En wat leuk dat je zegt dat hij er gelukkig uit ziet. Volgens mij voelt hij zich ook echt lekker.

7. raspberry

@Elin: Brent ziet er idd innig tevreden uit! Ik word helemaal blij van die foto zeg! En wat een mooi mannetje!
    Wat betreft kraambezoek: tuurlijk ga je zo'n kleintje niet wakker houden of maken voor je visite. Als het goed is, gaan ze hem nog vaak genoeg zien toch? (En zoniet, dan is de visite zeker de moeite niet waard om 'm voor wakker te houden ;)).

@Lob: jep, Drenthe heeft prachtige natuur :) Heerlijk rustig, weinig mensen, echt een aanrader als je eens even lekker tot rust wilt komen :)

Thirza gaat wel wat beter, maar heeft vanmiddag weer niet geslapen. Ze is nog behoorlijk chagrijnig, (wel veel minder dan vrijdag en gisteren), maar een half uur nadat ik 'r maar uit bed had gevist, had ze een enorme poepbroek en ik denk dat die ook dwars heeft gezeten...
    Nouja, ze trekt weer bij iig, dus nu hopen dat dat morgen ook een beetje goed komt. Dan heb ik namelijk echt een lange middagslaap nodig om twee taartjes te maken :D

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: wat een schatje!!! En wat heerlijk dat het zo goed gaat! en gelijk heb je dat je het zo doet met de kraamvisite. Luca was elke avond aan het krijsen, dus ik wilde helemaal geen visite 's avonds; werd me ook niet in dank afgenomen maar dat was dan maar jammer!
    Lob: ik woon idd op een steenworp afstand van Alphen aan den Rijn. Wij merkten gisteren dat er wat aan de hand was toen we om 13:00 naar het tuincentrum in Alphen aan den Rijn reden. We werden achter elkaar ingehaald door politie met gillende sirenes en zagen een Apache helikopter in de lucht hangen. Wij dachten dat er iemand uit de gevangenis ontsnapt was (is daar vlakbij), maar in het tuincentrum werden we gewaarschuwd niet naar de Ridderhof te gaan omdat daar iemand in het wilde weg aan het schieten zou zijn. Thuis meteen de tv aangezet en sprakeloos zitten kijken. Wat een onveilig gevoel; wij gaan heel vaak winkelen op zaterdag in Alphen. Kreeg er echt de rillingen van. Helemaal toen gisteravond de naam van de dader bekend werd en hij jaren in hetzelfde dc als mijn man gewerkt heeft en bij mijn broertje in de klas gezeten bleek te hebben. Ze zeiden allebei dat hij compleet gestoord was, maar het komt dan wel ineens heel dichtbij...
    Rozemarijke: Thirza ook niet echt lekker dus. Ik hoop dat je morgenmiddag even je taartjes kan maken!

Hier heeft Luca vannacht heerlijk geslapen en we zijn vanochtend naar het strand geweest. We gingen wat eten op een terras en Luca werd ineens huilerig en zat te rillen. Wilde bij mij op schoot en viel meteen in slaap en wilde niks eten. Wij dachten vermoeidheid, maar thuis bleek hij van de koorts te gloeien. Echt in 1 keer; even daarvoor was hij nog aan het hollen en lachen op het strand. Hij werd heel suf en wilde alleen maar bij me en op een gegeven moment stopte hij 2x met ademen en draaide zijn ogen weg. Hij reageerde wel meteen weer toen ik met hem opsprong en hem schudde, maar ik was helemaal in paniek. Dus de hap gebeld en we zijn daarheen geweest. Schijnt wel vaker voor de komen bij plotselinge hoge koorts. De oorzaak voor de koorts konden ze niet vinden; met een zetpilletje knapte hij wel op. Wil niet veel eten maar drinkt wel goed gelukkig. Af en toe word ik al dat ziek zijn zo beu!!!

9. raspberry

Ik ben hier gestart met probiotica op een gegeven moment, en dat heeft volgens mij wel zoden aan de dijk gezet, want Thirza is de hele winter lang geen enkele keer echt ziek geweest!
    Ik heb hier koemelkvrije van Solgar, die is ook nog eens in poedervorm en los ik dus op in een beker limonade, en daar ga ik dus voorlopig nog mooi even mee door :)

En jeetje zeg, dat je zo iemand dan dus kent! Maar hij was dus altijd al een beetje vreemd? Pff, en dan bedenkend dat de VVD zoveel wil bezuinigen, ook op AWBZ, en tegelijkertijd zegt veiligheid zo hoog in het vaandel te hebben.... Ja, en dit soort types dan? Als ze werkelijk veiligheid willen, moeten ze hulpverlening vooral WEL open houden voor iedereen met een hulpvraag... (is natuurlijk voor mij wel een beetje preken voor eigen parochie ;)).

Nou, ik kwam nog ff spieken, duik er nu lekker in :)

10. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: kan ik ook wel eens proberen; probiotica bij Luca. Ik weet wel dat kleintjes veel verkouden zijn, maar Luca is elke maand wel een keer flink ziek deze winter en dat vind ik toch wel erg veel... Ja, eng hè, dat het zo dichtbij komt. Mijn man vertelde dat hij ook helemaal uit zijn dak is gegaan toen hij ontslagen werd bij hen op werk; ik kan het idee van dat hij dan daar ook met een mitrailleur te keer had kunnen gaan maar niet uit mijn hoofd zetten...
    Elin: helemaal vergeten in mijn vorige bericht, maar jij vroeg over de duoseat van Mutsy. Ik heb ook een 4rider en de duoseat mag dus alleen op de urban rider. We hebben dit allemaal nagevraagd en getest, maar dit is dus omdat er anders teveel gewicht op de twee voorste kleine wielen komt en die kunnen dan afbreken. In de winkel gaven ze aan dat we het risico konden nemen (hij past namelijk wel), maar aangezien ik nogal veel wandel zagen we dat niet zitten. In de winkel was ook een outlet gedeelte en opeens zag ik daar een complete (dus op onderstel urban rider) staan voor een hele zachte prijs, dus die hebben we gekocht. Het was bij babypark. We hebben nu dus 2 onderstellen, maar dat vinden we ook wel makkelijk aangezien we op vakantie gaan naar de Ardennen en zo de bak en de wandelinzet mee kunnen nemen en met 2 stevige wagens op pad kunnen gaan.
    Lob: hoe is het nu met de bobbel in Gijs zijn nek? Is het weggetrokken met de antibiotica?

Hier is de nacht minder dramatisch verlopen als dat ik verwacht had. Luca is meteen gaan slapen. Om 2:30 moest ik plassen en ging even bij hem kijken en trof hem wakker in zijn bedje aan met hele hoge koorts. Lag hij daar gewoon helemaal alleen zo ziek te zijn, ik vond het zo zielig! Schone luier en zetpil gegeven en gezegd dat hij mamma best mag roepen als hij zich niet lekker voelt. Om 4:00 riep hij dan dat hij zijn speen kwijt was en sliep meteen weer verder tot 9:00 vanochtend. Nu gaat hij wel redelijk; was vanochtend koortsvrij maar zit helemaal vol met slijm en eet slecht. Speelt verder wel gelukkig en is graag bij me in de buurt, maar verder wel goed gemutst.

11. raspberry

Hmm, het gaat wel rond iig... :( Ben nu zelf de klos, zit helemaal vol en heb keelpijn ook, dus snap wel dat Thirza niet wilde eten de afgelopen dagen...
    Maar die knapt nu gelukkig wel op, heeft vannacht wel weer goed geslapen en doet vandaag voor het eerst in 5 dagen weer een ouderwets goede middagslaap :) Ik heb m'n taartjes af dus :D (een 3d Blixem McQueen en een 3d luchtballon).
    Nu nog even lekker in de tuin zitten tot Thirza wakker wordt, (of de zon uit de tuin is).

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    He vervelend Elise dat Luca weer ziek is. Klinkt echt heel akelig. Zou er enorm van schrikken.

En eng hoor dat dat soort mensen rondlopen die zomaar in het wilde weg gaan schieten. Raar idee ook lijkt me dat je dan weet wie het is.

Bedankt voor de info over de duoseat. Een nieuwe wagen kopen doen we maar niet, maar mocht ik het nodig vinden, dan koop ik hem gewoon en neem ik het risico wel.

Rozemarijke: Fijn dat Thirza weer wat opknapt. Vervelend dat jij nu de klos bent. Hier zijn we ook allemaal aan de beurt geweest. Nu is mijn vriend niet lekker en Brent ook al verkouden (gelukkig alleen neusverkouden). Wel sneu hoor zo'n kleintje die al zo snottert.
    Laten we hopen dat het mooie weer een beetje helpt iedereen gezond te houden.:)

Bedankt voor de complimentjes op mijn lieve manneke. Ik ben ook blij dat het zo goed gaat. Gewoon een kindje zonder gezondheidsproblemen. Het is zo anders nu. Niet dat hij altijd gaat slapen als ik dat wil :D, maar als ik hem in bed leg, is hij ook wakker tevreden en kan ik gerust even een kwartier gaan douchen zonder dat hij gaat huilen.
    Tuurlijk huilt hij weleens hoor, of protesteert hij, maar echt heel weinig. Hij heeft ook geen huiluurtje of zo. Wel wat onrustig soms 's avonds, en 's nachts wil hij elke 2 a 3 uur drinken, maar allemaal binnen het normale. Echt genieten dus.

Lob: ik ben blij dat het nu met Fiene ook veel beter gaat, want jullie hebben geen leuke start gehad.

Nog even mijn andere lieve manneke.
    Bekijk bijlage 143419

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Oh leuk foto's spammen...

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Dit is de laatste hoor :D

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, echt heel fijn om te horen dat alles zo goed gaat!!
    Hier gaat het ook goed, in ieder geval dat vinden wij. Ze wil nog steeds niet in d'r bedje slapen en 's avonds ligt ze ook in de wandelwagen in de gang. Ook zit er eigenlijk nog helemaal geen ritme in wat betreft eettijden en hoeveelheden. Ik vind het allemaal wel prima, ik volg haar maar gewoon maar gisteren sprak ik een vriendin die een dochter van 1,5 week ouder heeft en die vond het vreselijk voor ons hoe het nu ging. Haar dochter slaapt veel en in bed, gaat om 19.00 uur naar bed, geven haar om 23.00 uur nog een fles en tukt dan verder tot 08.00 uur. Fiene komt meestal om 06.00 uur voor een flesje.
    Maar dit is ook al heel verschil met hoe het toen met Gijs ging, en ook met hoe het in het begin met Fiene ging dus ik ben al dolgelukkig.

@Elise, jeetje zeg... niet te geloven zeg dat jullie die kerel kenden.
    Wat ontzettend akelig.
    Sneu joh dat Luca weer zo ziek is. En wat sneu dat ie zo ziek maar wel wakker in bed lag :(.
    Hopelijk knapt ie snel op. Onze apotheek en de osteopaat waar ik met Fiene heen ging zweren bij probiotica.

@Rozemarijke, heb jij mooi mazzel gehad dat ze lang sliep vanmiddag! Kun jij taarten maken als ze wakker is?
    Balen joh dat jij nu ziek wordt! Heb je een drukke week?
    Heb je het idee dat het raak is deze ronde?

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh wat een schatjes. En die haren van Fiene: geweldig! Ze lijken wel op elkaar zeg.

Sommige mensen zijn niks gewend denk ik, daarom vinden ze het vreselijk voor jullie, terwijl het gewoon goed gaat voor jullie. Maakt toch niks uit waar ze slaapt. Ik heb weinig verwachtingen over doorslapen enzo. Ben gelukkig als mijn mannekes goed in hun vel zitten. En ik voed nu 2 a 3 x per nacht, vinden sommige mensen ook vast vreselijk, haha.

17. raspberry

He meiden,

zit hier met m'n werklaptop op bed te wachten tot Thirza slaapt :( Gaat voor geen meter, mijn man brengt haar altijd naar bed, want ik mag 's avonds nooit weg. En nu ze wat ziekig is nog natuurlijk al helemaal niet :( (Manlief is naar Roger Waters/The Wall).
    De vaat staat beneden nog op het aanrecht, waar ik helemaal geen zin meer in heb om die nog te doen, maar anders moet ik morgenochtend weer vroeger eruit. Ben keimoe van die verkoudheid, bleh... baalavond hier, zeker omdat ik ook ongesteld ben geworden. Had er al niet zo veel hoop meer op de laatste paar dagen, maar pfff.... ben er best wel verdrietig van. We willen gewoon graag een kleintje erbij en na alle shit die we hier gehad hebben, hoopte ik toch eindelijk eens op betere tijden :(
    Nouja, zo maar even zien dat ik ga doen wat ik moet doen en dan pak ik lekker een slaappilletje, dat kan dan vannacht in ieder geval rustig even en weet ik iig redelijk zeker dat ik een goeie nacht kan maken zo.... misschien dat ik dan morgen toch weer anders tegen de dingen aankijk...

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Rozemarijke wat jammet. Dikke knuffel!

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Balen Rozemarijke :(!! Van mij ook een dikke knuffel!

@Elin, ik wou mijn vorige berichtje openen met dat ik die foto van Alec enorm leuk vind en dat het zo'n mooi manneke is... maar dat vergat ik... dus bij deze alsnog ;).

Welke schoenmaat hebben jullie kids? Heb net nieuwe schoenen gehaald voor Gijsje en hij heeft maat 23... wel schoenen gekocht in maat 22 omdat dat merk heel erg groot valt.
    Is best klein toch? Past dan weer goed bij de rest van zijn postuur :D.

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier 24. Maar alec is lang.

Deel Deze Pagina