Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, welk spelletje speelde jij ook alweer altijd met Gijs?
    Ik wilde ook eens een leuk spel proberen met Alec, maar bij bart smit zie ik alleenn maar spellen vanaf 3 a 4 jaar.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Knappe Koppen. Echt leuk!

Zo, wij hebben vanmiddag weer het zoveelste kappersdrama meegemaakt. Het ziet er niet uit :D. 6 Happen uit zijn coupe en de rest is gebleven zoals het was.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Thanks meiden :) Het gaat wel weer, geloof ik.... :)

@Lob: Thirza heeft maat 23. Is rond de 90 cm, (ze zit net tussen maat 86 en 92 in nu).
    O, en de kapper: dat was hier eerder steeds wel OK, (de stoel met autostuur was erg interessant), maar de laatste keer was het hier ook drama :( Ook een draak van een kapster trouwens, snapte na afloop niet zo goed waarom ik haar zomaar liet begaan... Maar goed, hier iig het voordeel dat ik af en toe zelf die pony even iets bij kan knippen en niet zo vaak dan verder hoef :)
    En wat lijken Fiene en Gijs op elkaar zeg! Leuk zeg!

Dat Knappe Koppen, daar hoor ik idd veel van. Wat voor spel is dat precies?

@Elin: hihi, wat een schattige foto van Alec! Hoe lang is hij dan?

Ga ook ff een foto zoeken om te spammen :D

4. raspberry

Nieuwste mode hier in huis... :D

5. raspberry

En zo liggen wij 's ochtends altijd even samen wakker te worden...

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ah wat een leuke foto's!!
    Wat ziet er dat super gezellig uit zo samen in bed!

@Knappe Koppen, is een spel met een speelbord en een dobbelsteen met 3 kleuren. Voor iederen kleur heb je een stapel kaartjes met vragen of opdrachten. Sommige nog erg moeilijk, maar wel weer leuk om samen te doen en sommige al erg leuk voor rond de 2/2,5 jaar.
    De bedoeling is eigenlijk dat 2 kids het spel spelen en dat een ouder spelbegeleider is. Maar Gijs en ik spelen het heel vaak gewoon samen.

@Rozemarijke, hier ook een trut van een kapster. Die had na een paar minuten al zoiets van of ik hem niet even rustig kon houden. Maar Gijs gaat dan compleet door het lint, is niet meer voor reden vatbaar... hoort mij niets eens meer geloof ik. En hij roept de hele tijd "ik bang". Beetje begrip van die muts was wel fijn geweest ;).
    Gijs heeft stijl haar, stijler kan haast niet. Iedere knip die ook maar iets verkeerd gaat zie je. Thirza heeft wel echt ideaal haar om niet al te vaak geknipt te hoeven worden! Ik hoop stiekem nog steeds dat Fiene ook rood haar krijgt. Vind het zo mooi! Het is nu nog heel klein beetje rossig en ook haar wenkbrouwen hebben het.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat een mooie verschijning is thirza en echt schitterend haar haar.

Wat vervelend van de kapper! Hier ook altijd een heel gedoe.

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    wat leuk al die foto's!!! Zal zo ook even spammen...:) Thirza lijkt wel veel op jou Rozemarijke; je kan duidelijk zien dat jullie moeder en dochter zijn! Hoop dat mijn dochter ook een beetje op mij gaat lijken, want Luca is net een kloon van zijn vader; het is dat ik hem op de wereld heb gezet, anders leek het net alsof niet had meegedaan:D. Op de waterpolo noemen ze hem mini-Peter, haha! En af en toe kijken ze me met precies dezelfde blik aan, net of ze tegen me samenspannen, dus ik vind dat ik ook een teamgenoot verdien, hihi!

Lob: klinkt leuk, dat knappe koppen. Ik heb dit schooljaar een cursus spelbegeleiding gehad en hebben toen een lijst met geschikte spellen gekregen voor een ontwikkelingsleeftijd van rond de 2 jaar, zal eens kijken of ik die nog op werk kan vinden. Oei, een kappersdrama. Bij Luca ging het de laatste keer erg goed; ze kon zelfs de tondeuse gebruiken (hij vond het erg stoer dat hij "geschoren" werd; hij bekijkt dat altijd vol interesse bij mijn man). Maar als Gijs bang is, kan ze beter niet zeuren en gewoon doorknippen, des te eerder is iedereen weer gelukkig. Luca heeft trouwens schoenmaat 24; net all stars voor hem gekocht en die vallen heel groot, dus daar 23 van.

Hier knapt Luca weer goed op gelukkig. Koorts is weg; snottert nog wel, maar wel vrolijk. Eet niet zo best, maar hij kan wel wat hebben. Heeft vannacht in 1 ruk geslapen van 20:30-8:30, dus dat gaat ook goed. Vanochtend samen gedanst, was weer gezellig!

9. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    En nog even spammen: Luca voor de eerste keer slapend in zijn nieuwe bed:

10. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    En samen met mij in het speeltuintje op de kinderboerderij:

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ook al zo'n mooi manneke, wat heeft hij stoere haren. Alec's haar is zoals Gijs zijn haar, supersteil en valt helemaal plat.
    En dat bed, echt geweldig.

Zo wij hebben weer heel wat visite achter dr rug. Ik kan inmiddels een heel weeshuis voorzien van jongenskleren maat 62.:)

12. raspberry

@Elise: hihi, stoer, die stekeltjes!
    En wat een mooi buikje!
    Met dat bed: daar valt of klimt hij dus niet uit? Dat zou hier nog niet goed gaan hor! (Maar Thirza is, geheel in de lijn der verwachting vanwege onze gymnastieke onvaardigheden, niet zo'n motorisch wonder... ;) :D).

@Elin: o, wij kregen hier bij Thirza alleen maar speelgoed, speelgoed, speelgoed. En we hadden al zo veel vanwege de kids van mijn man en van ales wat we tijdens de zwangerschap al doorkregen van anderen. Dat komt dus bij nr 2 op het kaartje te staan: GEEN speelgoed!!! :D
    Maar ik denk dat ik mensen dan ga tippen voor kledingBONNEN enzo :D Kun je die ook later nog eens besteden, hoeft niet in 1 keer op dan :)

@Lob: ja, dat krulhaar is nog wel ideaal, zie je niet zo als het ongelijk is. Haar pony is wel steil trouwens, dus die MOET wel echt recht, anders zie je dat gelijk... :(

@Lob en Elise: bereid jullie maar voor met die meiden van jullie... vanochtend hier:
    Ik: Zo, en dan gaan we nu kleren aantrekken.
    Thirza: Ja, papamama tui! (het truitje met barbapapa erop, had ze gisteren aan).
    Ik: Nee, die is vies, die is in de was.
    Thirza: O. Ehm, tui moes! (Een truitje met een poes erop).
    Ik: Nee, die is nog niet schoon. Oja, die is wel schoon. OK, dat mag...
    :D Tutjehola hier weet precies wat ze wel en niet aan wil.... Help! ;)

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: haha, wat een dametje zeg! Heerlijk hoor.

Hier vandaag ook gelachen. Ik zei: 'Alec we gaan naar bedje toe'.
    Zei hij: 'Nee, Ake is wakker.' (Ake zo noemt hij zichzelf).

Hij wordt zo bijdehand ineens, een echte peuter.

En speelgoed is ook niet alles, zeker niet als je al zoveel hebt. Ach, ik waardeer dan wel weer dat mensen echt moeite doen om iets leuks uit te zoeken. Maar toch, we hadden al zoveel jongenskleren. Met alles wat ik tot nu toe heb gekregen in maat 62 kan ik wel 3 jongetjes aankleden. Maar goed, je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.

Vandaag een voorleesboek gehad. Boekjes hebben we ook veel, maar dat blijft altijd leul.

14. raspberry

O meiden, ik lach me scheel om Thirza. Kreeg hier net een spekje, maar bedacht dat ze er twee wilde. Nee dus, dat gaan we niet doen. Boos, wilde haar spekje wegsmijten, maar had 'm al doormidden getrokken en toen bleef ie dus aan d'r handjes plakken.... en zij maar schudden :D
    En het grappige is, dat ze tegenwoordig dan zelf op de onderste tree van de trap gaat zitten :D Is bij de gastouder de straf en daar zijn we hier maar op door gegaan, maar blijkbaar is het ook fijn om even af te koelen, dus dat reguleert ze tegenwoordig zelf :D

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hier ook een enorm bijdehand manneke, ik lag me ook de hele dag door ziek.

@Elin, heb jij leuke kleren gehad? Ik bijna allemaal echt oerlelijk. Ik snap ook echt niet dat mensen die ik zo heeeeel af en toe zie kleren voor mij kopen. Wil niet ondankbaar zijn, maar met een boek of speelgoed zou ik zoveel blijer zijn geweest.

@Rozemarijke, wat een heerlijke meid!

@Elise, leuke foto's zeg!
    Echt een leuk bed!!

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ff vanaf mijn werk: de werkweek zit er weer op; nog 1 dagje werken te gaan!!!
    Rozemarijke: ik ben denk ik al voorbereid want zo gaan mijn discussies met Luca over zijn kleding ook, hihi! En dat boos worden is erg herkenbaar; hier ook een klein driftkopje wat snel dingen wegsmijt als het even niet gaat zoals hij het wil...
    Lob: ik heb ook nogal een eigen smaak qua kleding en heb destijds bij Luca ook veel dingen gekregen die ik niet mooi vond en die heb ik hem dan ook niet aangedaan, maar in de zak voor arme landen gestopt. Mijn vriendinnen weten precies wat ik leuk vind, dus ik heb ook wel veel leuke dingen gekregen. En mijn moeder koopt ook graag kleding voor Luca, maar dan ben ik er altijd bij en we hebben ook dezelfde smaak.
    Elin: leuk hè? Dat ze zo bijdehand worden. Luca is steeds aan het zingen. Hij probeert het liedje van Thomas de trein mee te zingen, maar de tekst lukt nog niet zo snel, maar hij doet erg zijn best en we moeten er elke keer zo om lachen...

Ik kwam gisteren thuis na een rotdag op werk (lang verhaal) en Luca was in de zandbak aan het spelen. Toen hij mij zag riep hij "ogen dicht mamma!" en stapte meteen uit de zandbak. Toen ik ze weer open mocht doen stond hij helemaal trots voor me met een bos "oranji" tulpen; die had hij voor me gekocht op de markt waar hij met mijn moeder naartoe geweest was. Volgens mijn moeder was hij zelf op het idee gekomen om bloemen voor mamma te kopen en hij had helemaal zelf verteld welke hij wilde aan de marktman en zelf betaald. Zo schattig! Dan is je dag meteen weer goed:D!

17. raspberry

aaaahhhhh, smelt!!!!!! :D

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ahhh wat lief Elise.

Hier een manneke wat spontaan 'Mama is lief' zegt. :)

Lob: Sommige kleertjes gaan wel, maar de meeste zijn niet mijn eerste keus.
    En eerlijk gezegd zou ik nooit kleertjes geven aan iemand die een tweede baby van hetzelfde geslacht kreeg, maar ja...

Vandaag een beetje een baaldag. Ik bleef maar voeden en Alec was niet in zijn hum. Ik merk dat ik hem echt weinig aandacht kan geven soms. Hoewel Brent best makkelijk is, kost het voeden gewoon best veel tijd. En hij is ook steeds meer wakker, wat erg gezellig is natuurlijk, maar hij wil ook aandacht. Ik baalde dus een beetje van de BV, hoewel het goed loopt, maar ik voed denk ik wel 8 tot 10x per 24 uur, als het soms niet vaker is.

Lob: hoe deed jij dat, want ik weet soms echt niet hoe ik het moet doen hoor, allebei in bad, aankleden, eten geven, boodschappen doen, koken, etc, etc.

En Gijs was toch heel dol op Fiene? Alec geeft Brent af en toe een aai over zijn hoofdje en soms wil hij even kijken, maar verder besteedt hij weinig aandacht aan hem. Hij doet niet vervelend tegen hem, maar kan niet zeggen dat hij nou superdol is op zijn broertje.

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, de eerste weken vond ik ook echt aanpoten hoor.
    Fiene in bad deed ik op de ochtenden dat Gijs naar het kdv was. En hetzelfde geldt voor boodschappen. Ik was toch veel aan het wandelen met Fiene dus liep dan naar de AH.
    Eten koken deed ik pas als mijn vriend thuis was, dus we aten laat en niet al te ingewikkeld. Omdat Fiene steeds huilde, aten mijn vriend en ik om en om met Gijs aan tafel. Gijs in bad deed mijn vriend gewoon om de dag na het eten en dan ging ie naar bed. Keuken opruimen pas weer als Gijs sliep want terwijl vriend Gijs in bed legde kon ik niets doen omdat ik Fiene bij me hield omdat ze anders ging huilen. Het was vaak wel 21.30 voordat we een beetje klaar waren. Nadat ik gestopt was met bv (daarvoor ging het niet omdat Fiene dan ook vakak dronk) deden we Gijs om en om in bad/bed. Vond dat heel fijn om te doen omdat ik ook vaak het gevoel had dat ik Gijs tekort deed.
    Ik verzeker je dat het echt snel beter zal gaan!! Het is wel echt veel drukker met 2 kindjes, en vanaf een uur of 17.00 tot een uur of 20.30 vind ik het echt keihard werken maar het gaat hier nu wel erg lekker.
    Boodschappen doe ik nu op zaterdag, en dan op werkdagen meteen na het werk. Met 2 kindjes boodschappen doen, vind ik ook niet handig.

Ik reageer later op de rest!

20. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Rozemarijke: ik ben helemaal vergeten te reageren op jouw vraag over het bed, sorry! Maar dat gaat hier dus hardstikke goed. Hij slaapt er nu in vanaf half februari en toevallig is hij van woensdag op donderdagnacht eruit gevallen, maar dat was de eerste keer (schrok me rot hoor; was al bij hem voordat ik wakker was). En Luca is ook erg houterig; heeft hij van zijn moeder denk ik:D. Manlief is namelijk erg sportief. Ik stop hem wel heel goed in aan de zijkanten en Luca komt ook niet zelf zijn bed uit; hij roept gewoon als hij wakker is. Maar hij is erg gek op zijn bed; hij wil ook absoluut niet meer bij ons in bed slapen (ik wilde hem meenemen naar ons bed voor de rest van de nacht toen hij uit bed gevallen was, maar hij wilde perse zijn eigen bed in en sliep ook meteen weer).
    Elin: als ik jouw verhalen hoor zie ik wel een beetje tegen de periode na de bevalling op... Maar als het goed is neemt mijn man na de kraamweek 3 weken vakantie, dus dan kunnen we het samen doen. Ik denk dat Luca ook erg zal moeten wennen aan de baby. Van de week was ik op visite bij een vriendin met een dochtertje van Luca's leeftijd en een baby van 10 weken, maar hij kijkt ook niet naar de baby om daar. Hij vond het wel prima dat ik de baby vast had, maar was verder niet nieuwsgierig ofzo. Doe rustig aan en eis niet teveel van jezelf!
    Lob: boodschappen doen doen wij nu ook op zaterdag. Ik red het niet meer alleen met mijn bekken en harde buiken, dus nu doen we op zaterdag weekboodschappen en hoef ik alleen vers dingen nog door de week te halen. Fijn om te lezen dat jullie je draai hebben gevonden!

Hier alles goed. Vanochtend zijn mijn man en Luca samen de boodschappen gaan doen en heb ik de koelkast eens even onder handen genomen, dus die is weer lekker schoon. Straks de rest van de keuken. Verder hebben we hier een rustig weekend; niks gepland eigenlijk. Gaan jullie nog wat leuks doen?

Deel Deze Pagina