Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, mijn vriend en Gijs doen ook meestal samen op zaterdag boodschappen. Kan me voorstellen dat het voor jou helemaal lastg wordt!
    Hoe gaat het nu met je harde buiken?
    Wat lief van Luca!!!! Zoiets maakt toch heel je dag goed.
    Gijs was vanochtend in de thuis paardebloemen :)-> moet nodig het onkruid aanpakken :)) aan het plukken en toen hoorde ik hem zachtjes zeggen "zijn voor mama" :).
    Mijn moeder neemt ook vaak kleding mee voor Gijs en dat vind ik altijd erg leuk. Zij kent mijn smaak ook goed.
    Morgen weer kraamvisitie, ben benieuwd wat het nu weer zal zijn. Ik vind het vreselijk van mezelf dat ik zoiets zeg, maar ik vind het ook zo vreselijk dat er zoveel geld verspild wordt aan iets wat ik niet aan zal doen en wat eigenlijk helemaal niet zo hoeft te gaan.
    Wij zijn vandaag naar de Beekse Bergen geweest en morgen moet mijn vriend eerst voetballen en daarna dus kraamvisitie. Zij goeie vrienden van mijn schoonouders dus die heb ik ook maar meteen uitgenodigd... hebben we dat ook meteen gehad ;).

@Rozemarijke, grappig dat Thirza al zo met kleding bezig is! Ik ben nieuwsgierig naar de smaak van mijn meisje... hopelijk hebben we dezelfde hi hi hi!

@Elin, Gijs is inderdaad gek op Fiene. Hij hangt de hele dag om haar heen dus wij spelen dus meestal samen en dan vinden ze het allebei leuk. Misschien komt het bij Alec wat later als Brent straks wat meer op de grond komt te spelen? Fiene rolt al bijna om en pakt d'r speelgoed al goed vast. En ze lacht de hele dag, dat zijn dingen die Gijs nu helemaal leuk vindt. Dus misschien vindt Alec dat ook wel interessanter?
    Ik heb Fiene vandaag weer eens in de Bondolino gedaan, nu zit ie wel erg fijn. Hij kan wel voor de hele kleintjes gebruikt worden maar ik vind dat echt niet fijn. Maar nu is ze al 3,5 maand dus had ik net zo goed jouw Beco Butterfly kunnen kopen.. jammer want die is echt veeeeeel mooier!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Plannen gewijzigd :). Kraamvisite had 10.00 uur verstaan ipv 15.00 uur dus schoonouders afgebeld en vanmiddag gaan we er lekker op uit met wat vrienden.
    Wat een rust hier vandaag! Zitten jullie allemaal in de zon?

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, ik hoop dat Alec het leuker gaat vinden. Op dit moment zijn zijn treintjes hem dierbaarder.;)
    En nog steeds kraamvisite? Pffffff

Elise, het is inderdaad druk maar ik weet dat het tijdelijk is.
    Mijn vriend heeft geen vakantie genomen, wel wat dagen vrij en eigenlijk vind ik dat jammer, maar hij gaat kijken of hij wat meer vrij kan nemen de komende weken. Fijn dat jouw man het al geregeld heeft!

Rozemarijke, hoe is het met jullie?

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: tja, ik merkte hier aan de kids van mijn man ook wel dat ze hun halfzusjes wel lief vonden, maar na de eerste week hoorden we ze er nooit meer over dan. Dan was het toch wel gauw zoiets van: och, ja, ze is lief. Maar spelen kunnen ze er nog niet mee enzo, dus we horen ze hier er vooral veel over als die kleintjes weer zo groot zijn dat spelen weer leuk is.
    Met Thirza is dat steeds wat anders geweest, (alhoewel m'n stiefzoon Thirza af en toe wel kan schieten als ze zijn legostad weer heeft gemold ;)), maarja: ze zien haar maar om het weekend en daarbij merken we dan vooral dat het missen van Thirza erg centraal staat en ze juist wel veel met haar willen in de korte tijd dat ze hier zijn.
    Maar ik zou me er niet te druk om maken hoor :) Komt vanzelf wel :)

@Elise: hier doe ik Thirza nu al niet elke dag in bad hoor :) Meestal maar 1 keer per week, voor de rest zijn het wasjes met het washand :)
    En dat ga ik zeker ook niet met een tweede kindje doen, elke dag badderen. Kan wel aan de gang blijven.... ;)
    Het is denk ik echt even een kwestie van een ritme ontwikkelen, en als je die eenmaal hebt, vooral zien dat je er aan vast houdt ;)

@Lob: da's ook wat. Hadden ze nog mazzel dat je nog thuis was :D En wat betreft kledingsmaak: doorgaans ontwikkelen ze de smaak die je ze voordoet, dus idd vooral geen dingen aantrekken die je niet mooi vindt.
    Stiefdochter kreeg hier ooit van schoonmoeder een spijkerrokje van de woenselse markt, op z'n compleet ordi glitterig enzo. Die heeft ze die dag aangehad en daarna is dat rokje op onverklaarbare wijze kwijtgeraakt. Ik snap het nog steeeeeeeds niet.... ;) :D

@all: hier OK, beetje moe, maarja: drukke week gehad en flink verkouden geweest, wat vandaag nog even opflakkert, en gisteravond laat op bed gekomen na een concert. Dus vandaag even een lui dagje :)

5. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: harde buiken gaan wisselend. Ik heb ook veel last van mijn darmen en dat reageert allemaal lekker op elkaar. Ik baal er wel van dat ik zo weinig kan met Luca met dit mooie weer, maar ach, het is maar tijdelijk... Ook lief van Gijs dat je paardebloemen krijgt! Luca was gisteren met mijn man aan het buiten spelen voor (we wonen in een hofje met een groot grasveld met speeltuin voor de deur) en kwam me steeds madeliefjes brengen. Die jongens weten nu al hoe ze mamma moeten inpakken, haha!
    Elin: ik vind het idd heel fijn dat mijn man straks een paar weken thuis is. Ik vond de eerste periode met Luca zo heftig dat ik het nu min of meer geëist heb:). Hoop dat het je vriend lukt om wat vrij te nemen, geeft jou toch ff net wat meer lucht denk ik!
    Rozemarijke: Luca is net Floddertje, dus die moet elke dag wel in bad:D. Ik douche hem nu maar 's avonds in plaats van 's ochtends omdat hij tijdens het buitenspelen zo vies wordt dat ik het steeds 2x per dag moest doen. En 1x per week gaan we samen uitgebreid in bad. Maarreh, ik denk dat je Elin bedoelde;). Was het concert leuk?

Hier een baggernacht gehad; Luca was megaonrustig en ieder uur wakker. Vanochtend wel vrolijk wakker, dus geen idee wat er was. Gisteren de hele dag bij mijn ouders geweest; die hebben een mooie grote tuin aan het water, dus daar heerlijk gezeten. Vanochtend moest ik naar werk om over te dragen aan mijn vervanger. Luca is meegeweest en heeft zich prima vermaakt met de muziekdoos, computer in de klas en Thomas de trein. We hebben daar een broodje meegegeten en dat vond hij helemaal gezellig met al die mensen aan de grote tafel. Gedroeg zich voorbeeldig, dus kan weer trots zijn! Ik ga nu even lekker relaxen!

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, heb je nu al verlof? Je gaat wel een heerlijke periode tegemoet om verlof te hebben! Lekker joh!
    Hoe gaat het nu met Luca? Is ie misschien ziek geworden omdat ie een nacht zo slecht sliep?
    Ik deed Gijs altijd op de dag in bad, maar inderdaad nu met al dat buitenspelen moet het elke dag. Balen, want voor zijn eczeem is dat niet goed.
    Fijn hoor dat je man 3 weken thuis is! Echt waar, dat kun je dan heeeeel goed gebruiken.

@Elin, jij boft ook maar met dit weer in je verlof!!
    Hoe gaat het nu bij jullie?

@Rozemarijke, oh jee ik zie dat rokje al helemaal voor me :$. Balen zeg dat ie kwijt geraakt is ;):D.
    Ben je weer uitgerust?
    En naar welk consert ben je geweest? Was het iets?

Wat een heerlijk weertje zeg...
    Wij zijn vanmorgen wat boodschappen gaan doen en het was zoooo lekker buiten. Toen ik voor Gijs nog gewoon fulltime werkte, had ik meestal amper in de gaten wat voor weer het was. Echt genieten zo met de kleintjes op pad op een doordeweekse zonnige dag :).
    Maar toen ik thuis kwam, zag ik dan eindelijk de gevreesde waterpokken op Gijsje zijn lichaam. Ik dacht al een paar dagen dat hij het zou krijgen, maar nu is het dan zover. Hij eet slecht, en is wat zeurderig en voelt warm aan maar echt last heeft ie nog niet. Fiene eet ook al 3 dagen bijna niets, dus ik hoop niet dat zij ze ook krijgt. Alhoewel de kans natuurlijk groot is, aangezien Gijs de hele dag om haar heen hangt en haar knuffelt en kusjes geeft en hij hiervoor ook al besmettelijk was.
    Hij lag er al ver voor 12.00 uur in, was echt moe.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: heerlijk verlof! Nu lekker genieten! Is echt geen straf met dit weer.
    Het lijkt wel zomer, ik ben heel de dag buiten en Alec ook.
    Heeft Luca vannacht wel weer goed geslapen?

Rozemarijke: Ik maak me er niet echt druk om. Ik denk dat wat Lob zegt wel waar is. Als Brent straks meer reageert en op de grond speelt en ligt, hij het wel leuker gaat vinden.

En glitterrokjes, leuk voor carnaval misschien :D

Lob: hoe gaat het daar? Is het werk een beetje te combineren met 2 kids?

Hier gaat alles goed, alleen de nachtvoedingen zijn drama. Weet niet hoe dat komt, maar na de nachtvoeding is Brent onrustig, kreunt en huilt veel en komt niet meer in slaap. Ik heb zelf het idee dat hij nogal veel binnenkrijgt 's nachts. Hij hapt ook slecht aan en drinkt onrustig, waardoor hij veel lucht zuigt.
    Vannacht gaan we een flesje afgekolfde melk proberen. Nu geeft mijn vriend gekolfde melk rond 23.00 uur, ik ga dan vroeg naar bed en daar slaapt Brent op tot een uur of 3.30, dus da's wel lekker.

Verder slaapt Alec de laatste weken toch wel 5 van de 7 nachten door in zijn eigen bedje. Heel af en toe roept hij, maar na een paar minuten valt hij zelf weer in slaap. Ben hier zooooo blij mee. En ben ook blij dat we altijd hebben toegegeven aan zijn behoefte om bij ons te zijn 's nachts. Je ziet dus dat het vanzelf goed komt. Hij heeft nu ook nog kiezen die doorkomen en toch slaapt hij door!
    Ga het bij Brent niet anders doen, al hoop ik dat hij het doorslapen wat eerder door heeft.:D

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Whow wat goed van Alec!! Inderdaad zie je wel dat het zo ook goed is gekomen!!
    Ik ga het bij Fiene ook niet anders doen hoor.
    Hier op de waterpokken (zie hierboven) na alles goed.

9. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    bedankt voor jullie "verlof-wensen", maar ik moet donderdag nog een dagje werken:p... Gelukkig is de nare situatie op mijn werk opgelost en dat geeft een hoop rust. Mijn man zegt altijd dat ik niet zo'n grote mond moet hebben op werk, maar zo zie je maar dat het wel werkt:D. Zonder die grote mond had ik na mijn terugkeer een half jaar hersenloos werk kunnen doen en dat was gewoon niet de afspraak. Maar alles weer koek en ei nu.
    Lob: balen de waterpokken; Luca heeft er toen best last van gehad. Het scheelt dat je Gijs luchtig kan kleden met dit weer. Bij de apotheek kan je van kidsclin (ofzo) schuim halen om mee in te smeren tegen de jeuk; werkte hier erg goed! Duim voor je dat Fiene het niet krijgt!
    Elin: wow, wat knap van Alec. Zo zie je idd dat het altijd goed is om je eigen gevoel te volgen en dat het dan vanzelf goed komt!

Hier heeft Luca vannacht weer doorgeslapen tot 9:00 maar helaas wel met koorts. Hij had gisteren al de ene na de andere driftbui en meestal betekent dat dat er wat zit te draaien dus had het al een beetje verwacht. Bij de ha geweest en die denkt aan een naar kee'/oorvirus wat heerst. Hij gaf ook aan dat Luca zijn afweer gewoon heel heftig reageert op alles en we daar niets aan kunnen doen. Hij verwacht dat hij over een paar jaar een heel sterk immuunsysteem heeft en dan bijna nooit meer ziek wordt. Daar houd ik hem aan:D. Maar het valt nu allemaal wel mee; koorts was gezakt en geen driftbuien meer maar juist heel lief en meegaand dus ik hoop dat hij verder opknapt. Ik ga ff een was buiten hangen!

10. raspberry

@Elise: krijgt Luca al probiotica dan? Want dat kun je iig wel doen om zijn weerstand een eind te helpen...
    Enneh, voorbeeldig mannetje hoor! :)

@Elin: o, da's wel heel fijn dat Alec nu zo goed slaapt! Komt idd toch wel goed op een gegeven moment, ze gaan het toch doen als ze er zelf klaar voor zijn, (alhoewel een duwtje in de rug soms wel kan helpen ;)).

@Lob: o, waterpokken, dan is die schuimmousse inderdaad erg fijn! Thirza had vorig jaar in Frankrijk waterpokken, (lichte versie, vanwege de BV ws nog, dus zal nog wel een keer terugkomen hier), maar toen waren de blaasjes heel snel weg.

Hmm, verlof. Shit zeg, als alles gewoon goed was gegaan had ik nu nog 6 weken moeten werken en zou ik ook verlof hebben :(
    Nouja, nu eerst maar zien dat we ons paaseitje vinden... zou wel mooi symbolisch zijn, om met pasen een nieuw kindje te verwekken ;) (aangezien Pasen gaat om de opstanding en nieuw leven enzo :)).
    Thirza gaat goed, die eet zich het ongans de afgelopen dagen. Gistermiddag twee boterhammen gehad, terwijl ze 's ochtends ook een hele boterham had gehad, twee bekers yoki en een hee banaan weg had gewerkt. 's Middags ook weer flink aan het bunkeren en vandaag ook alweer met mij mee zitten eten om half 7, terwijl ze bij de gastouder nog een heel bord warm eten had gegeten. Hmm, binnenkort is 92 nog te klein zo... :D

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: heerlijk toch, als je kind zo lekker zit te smullen?! Ik kan daar altijd echt van genieten! Luca krijgt nog geen probiotica, ik zal eens informeren bij de drogist. Ik ga heel hard voor je duimen voor een megapaasei:p.

Hier helaas weer een baggernacht. Luca sliep wel, maar hoestte de longen uit zijn lijf. Echt niet normaal. En overdag leek hij best ok, maar vannacht toch weer koorts. Dus Luca heeft wel geslapen, maar wij niet... Hij is nu best te spreken, eet niet zo best als anders, maar heeft vandaag toch al een bord pap. een banaan, een kiwi, cheesedippers en een half kaasbroodje op, dus hij eet ook niet niks. Maar hij blijft maar hoesten; heb zijn neus gesprayd, Bisolvon gegeven, Luuf gesmeerd, weet gewoon niet wat ik er nog meer aan kan doen:(. Zo zielig; het put hem echt uit!

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ff een egopost, Brent moet zo bloedprikken, cb arts vond hem veelste geel.
    Vind het zo sneu, zo'n naald in dat kleine armpje. Hoop dat er niks ergs uitkomt.

13. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Effe inbraak om Elin gerust te stellen: denk dat ze bloed prikken in z'n voetje (hieltje).

Dat is hier wel gebeurd bij Nils toen hij moest bloed prikken, en hij was veel ouder! (bijna 1)

*breekt weer uit*

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    He Elin wat vervelend!
    Hopelijk klopt het wat Debsel zegt.
    Wat zou het kunnen zijn?

15. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Iets met de lever, mss moet hij onder een blauwe lamp.
    Bedankt Debsel ik hoop het.

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Het prikje ging inderdaad in de hiel, hij sliep er gewoon doorheen. Nu ff de uitslag afwachten, horen we vanmiddag.

17. debsel82

debsel82 Fanatiek lid

31 aug 2008
    2.055
    0
    0
    Zeeland
    Gelukkig maar ;) Is ook akelig, maar niet zo erg als het idee van zo'n grote naald in z'n armpje. Hoop dat je een goede uitslag krijgt en verder laat ik jullie hier weer met rust! ;)

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, heb je de uitslag al?

19. raspberry

Ik was als baby ook zo geel, (mijn moeder zegt altijd: je leek wel een moluks kindje. Hihi, onvoorstelbaar met mijn megawitte huid en sproeten ;)), en zij heeft mij gewoon veel achter het raam in de zon gelegd, en toen trok het ook snel weg :) (Ze is verpleegkundige, dus ze wist wel hoe en wat :)).
    Maar goed dat ze er actie op zetten, als ie onder de blauwe lamp moet, dan trekt het snel bij hoor!

Nou, hier een doorbraak: Thirza is voor het eerst rustig gaan slapen terwijl ik 'r op bed heb gebracht. Ze zette het even op een brullen toen duidelijk werd dat ik haar kamer uit ging, maar na twee keer 'slapen gaan' werd ze zowaar stil! Onvoorstelbaar, zomaar ineens :)
    Maar goed ook, want ben knalkapot na een lange dag werken, (9 uur van huis vanochtend en kwart over 7 pas thuis), met een hele middag tussenevaluaties zo in het warme weer :(
    Zo dus ff wat opruimen, want manlief vond dat ie dat niet hoefde, omdat ik toch de hele avond thuis ben en hij moet oefenen met de band van de kerk. Pff, zal nooit meer voor hem nog gauw even alles opruimen als ik 's avonds voor m'n werk weer weg moet... dat hoeft dan blijkbaar niet. GGRRRR. :(
    Maar goed, als het goed is kan ik de rest van de avond dus rustig bijkomen...

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja het was een acceptabele waarde, dus moet vanzelf wegtrekken. Inderdaad veel in het licht leggen. Kennelijk kan het bij borstgevoede kindjes ook lang duren dat geel zien.

Pff, gelukkig maar.

Lees morgen bij en reageer op jullie.

Deel Deze Pagina