Hoi meiden, Elin: wij wonen 15 km van het strand (toevallig had ik gisteren hier in het dorp getankt en de teller op 0 gezet, dus kon het goed zien), maar omdat ik eerst door Leiden heen moet is het toch een half uur rijden. Maar idd best wel dichtbij en we gaan dan ook best vaak. In de zomer ook vaak na het eten, dat vind ik altijd het leukste. En het is geen pretje die harde buiken idd; word er af en toe echt een beetje gek van. Maar ze komen bij mij ook in rust en het wordt niet erger als ik af en toe wat onderneem dus van de vk mag ik gewoon mijn gang gaan zolang ik maar naar mijn lichaam luister. Luca is zeker een echte slaapkop geworden; we maken nu al grapjes dat we hem straks als puber om 12:00 zijn bed uit moeten trekken in het weekend. Luca heeft trouwens ook echt maandenlang geel gezien. Zijn waarden waren ook goed en het is vanzelf weggetrokken. Wat denkt de ha dan dat er is? Lob: door jullie verhalen ben ik me er heel erg van bewust dat het straks allemaal even wat moeilijker zal gaan en ik veel minder tijd zal hebben voor Luca. Daarom probeer ik nu nog zoveel mogelijk leuke dingen met hem te doen; nog even genieten nu ik nog alleen hem heb. Wat betreft de laatste fles: ik kreeg Luca ook nooit wakker, maar pakte hem altijd uit bed, deed de fles erin en dan slurpte hij hem slapend leeg (toen al een vreetzak). Dan hield ik hem even rechtop tegen me aan en legde hem weer terug in bed. Hij werd eigenlijk nooit wakker. Heb dat nog een hele tijd zo gedaan omdat ze op het cb zeiden dat zolang hij hem leegdronk, hij die fles nodig had. Maar op een gegeven moment had ik zoiets van "als ik hem midden in de nacht nog een fles zou geven, gaat die ook leeg" en toen ben ik gestopt en hij sliep eigenlijk gewoon door. Ik zou het gewoon een keer proberen om hem niet te geven. Hier slaap ik echt niet meer lekker 's nacht's; moet steeds plassen en draaien gaat ook niet meer en als ik me dan omgedraaid heb, heb ik gelijk weer een harde buik, dan zit mijn neus weer verstopt, pfff, wat kan je jezelf toch lekker in de weg zitten zeg! Net met Luca een stukje gefietst en even een paar boodschapjes gedaan, maar fietsen gaat ook niet zo soepeltjes meer. En Luca is echt megadruk vandaag, stond net gewoon op de bank te springen; hij stuitert van de energie. Mijn moeder komt vanmiddag om met hem naar de markt te gaan (is normaal haar oppasdag en ze doen dat altijd samen); ik zal zeggen dat ze hem een rondje extra mag laten hardlopen.
@Elise: dat weet ik idd ook nog van de zwangerschap van Thirza, vreselijke nachten, die laatste weken... @all: gaan jullie nog wat leuks doen vandaag? Wij doen het vanochtend even rustig aan, vanmiddag gaan we naar de verjaardag van mijn nichtje, ons familie-prinsesje Hier verder alles goed, dacht even dat Thirza een van de vele kinder-vlekjesziektes ging krijgen, want donderdag en gisteren allemaal kleine rode puntjes op d'r buik en rug en in slaap vallen gisteravond een drama, maar ze zijn weer bijna weg, dus blijkbaar was het toch niets Ze werd vanochtend ook supervrolijk wakker en direct aan het spelen. Ik op een gegeven moment door de babyfoon tegen d'r aan het praten en toen vroeg ik: zal mama je komen halen? Zij: Neeeeee, nog niet!!! Hahaha
@Rozemarijke, gelukkig maar dat ze niet ziek is geworden! Grappig zeg dat ze niet van d'r kamer wou . Gijs wil de laatste tijd de hele tijd meteen van zijn kamer af, ik snapte er niets van. Zegt ie net ineens dat er een spin op zijn kamer zit en dat die zijn spenen wil pakken, volgens mij is ie bang . Hij wordt ook alweer een paar nachten schreeuwend wakker dus wie weet heeft het daar mee te maken. Wij gaan vandaag niets doen, ik lig ziek in bed. @Elise, oh ja vreselijk die nachten in de laatste fase van de zwangerschap! Een geruststelling voor jou, als je meisje er straks is val je weer als een blok in slaap en slaap je de paar uren die je gegund zijn heerlijk als in een soort van coma . Ik vind zwanger zijn echt zo ontzettend mooi en bijzonder, maar ik kan niet echt zeggen dat ik het mis hoor. Hier is Gijs ook helemaal hyper op het moment! Maar hij gaat door al het rennen en buitenspelen wel weer erg makkelijk op tijd slapen... nu nog doorslapen! @Hier, voel ik me niet lekker. Ik had donderdag al zo'n hoofdpijn en gisteren was helemaal erg. En tijdens de middagdut van de kindjes waren ze aan ons huis aan het klussen dus even plat ging ook niet. Ik telde de minuten af totdat ze beide in bed lagen, en ben om 20.15 ook in bed gekropen. Om 23.00 uur Fiene nog een flesje gegeven... wat ze opdronk dus ik hoopte op doorslapen . Om 01.00 uur werd Gijs wakker, om 03.00 wilde Fiene weer een flesje en om 05.30 was Gijs ready to go . Mijn vriend is met hem naar beneden gegaan maar om 06.45 werd Fiene weer wakker en die slaapt naast mijn bed dus ik ook weer. Dit is trouwens al de 3e nacht op rij dat het zo gaat. Het is hier ook echt niet mogelijk om eens een keer ziek te zijn. @Elin, hoe gaat het bij jullie?
Elise: die laatste maanden zijn gewoon pittig, zeker als je slecht slaapt. Knap dat je nog fietst met Luca. Ik durfde dat niet meer op een bepaald moment. En geniet maar lekker met hem, al is het straks ook weer leuk hoor, maar ik merk dat ik nog steeds heel erg een weg moet zoeken in beide mannetjes genoeg aandacht geven. Rozemarijke: Veel plezier vanmiddag en gelukkig dat Thirza niet ziek is geworden! Leuk dat ze zo graag op haar kamer speelt! Lob: Beterschap meid! Wat een nacht zo zeg! Met 2 kinderen kom je volgens mij nog nauwelijks aan slapen toe en als je dan ook nog ziek bent, valt het niet mee. Wij maken Brent ook niet wakker, hij valt ook niet heel makkelijk in slaap op het moment. Heeft best veel last van de voeding ineens en zit onder de uitslag. Ik dacht eerst dat het babyacne was, maar ik ga voor de zekerheid toch maar even naar de HA, want sinds hij dat heeft is hij heel onrustig en slaapt overdag bijna niet. Alleen in de draagdoek. Ik ben best moe, merk ook dat de BV energie slurpt. Zit echt wel op 8 a 9 voedingen per dag. Ik snap nooit dat er baby's zijn die maar om de 4 a 5 uur willen. Hier is het eerder 2,5 uur. De naam noemde mijn moeder een keer en ik heb hem een keer in een tijdschrift zien staan. Vond het wel leuk. Eenvoudig, maar toch niet zo veel voorkomend en ik vond het goed bij Alec passen. Wij zijn afgelopen week kennis wezen maken op de PSZ. Was echt heel erg leuk. Alec vond het ook heel leuk en het zijn super aardige juffen. Ik laat hem met een gerust hart daar achter en ik denk dat hij het heel leuk gaat vinden! Vanmiddag gaan we even het dorp in hier.
@Elin, was het gezellig? Ik dacht by the way dat jij ook in DB woont? Vervelend dat Brent last heeft van de voeding! Ben benieuwd wat de ha vindt van de uitslag. Past zeker heel leuk bij Alec ja! Fijn dat de PSZ zo leuk oogt, hij zal het vast leuk vinden. Gijs heeft echt al duidelijke voorkeur voor bepaalde kindjes om mee te spelen... en sommige vindt ie helemaal niets. Gijs kan de laatste tijd zo brutaal doen, doen jullie kids dat ook? Daar gaan we maar eens aan werken, want ik heb een hekel aan brutale kindjes. Als Alec 's nachts wakker wordt, blijft hij dan alleen in zijn eigen bed verder slapen?
Ja Alec is soms ook brutaal, hij kan ook echt mensen commanderen. Wij treden ook streng op, want heb er ook een hekel aan. Wij streven er naar dat hij in zijn eigen bed blijft, maar afgelopen week heeft hij weer een keer bij ons gelegen. Als het echt niet gaat, vind ik het wel okay. Ik weet nu dat als hij zich goed voelt hij doorslaapt. Wat zielig dat Gijs zo bang is, hoe komt hij daarbij met die spinnen? Ik heb laatst ergens gelezen dat je dit serieus moet nemen en de spinnen moet verjagen. Ik woon in een dorp tegen Den Bosch aan.
Hoi meiden, @brutale kindjes: hier ook een kleine directeur... Mijn man heeft een leidinggevende functie en grapt wel eens dat hij Luca wel een dagje mee kan nemen zodat hij iedereen in het rond kan commanderen. Wij gaan op het moment ook volop de strijd aan en zijn heel consequent want af en toe maakt hij het wel heel bont... Elin: fietsen gaat beter dan lopen (dan krijg ik heel veel harde buiken), dus dan doe ik dat maar om nog naar buiten te kunnen. Kan me voorstellen dat de BV energie slurpt met zoveel voedingen. Knap hoor, dat je het volhoudt! Ben benieuwd wat de vlekjes zijn. Lob: Luca werd vannacht ook ineens schreeuwend wakker en had het over dat Luca op de fiets wilde. Leek te slapen maar gaf mij gewoon antwoord. Toen ik hem rustig had en weg wilde gaan kwam hij overeind en zei "Luca wil op de fiets", toen ik zei dat hij op de fiets mocht legde hij zijn hoofd neer en sliep verder, maar zijn benen gingen trappen, haha! En angstig is hij ook veel; hij kan ineens bij je op schoot kruipen en wegkruipen en zegt dan "Luca eng..". Rozemarijke: Leuke verjaardag gehad? Hier ook een die niet zijn bed uit te krijgen is. Als ik douche speelt hij op zijn kamer en van de week was hij gewoon terug in zijn bed gekropen en wilde een slapie doen, haha! Wij zijn gisteren even het dorp in gegaan en op de rommelmarkt wat zandbakspeelgoed gekocht. Verder bij mijn ouders in de tuin gerelaxed en hier gebbqued, was gezellig. Vanmiddag gaan we zwemmen; Luca heeft er al helemaal zin in!
@Lob: och, zul je altijd zien he, dat al die dingen samen komen als je ziek bent! Mijn man gaat dan vaak thuiswerken, als ik op mijn thuisdagen ziek ben, dat scheelt dan wel. En die Gijs, bang voor spinnen.... de adviezen daarover zijn wisselend, maar het is iig handig om hem niet in zijn angst bevestigen, dus vooral niets roepen over dat spinnen eng zijn en het ook niet gaan ontwijken, maar hem er ook niet zoveel aan bloot stellen dat het acute angst oproept. Eerder met hem bedenken wat hij eraan zou kunnen doen, (spin van zijn kamer halen is prima natuurlijk, want beestjes kunnen beter buiten leven, daar is eten voor ze ). @Elin: hoe oud is Brent ook alweer? Ik ben helemaal de tel kwijt! Als hij er zo onrustig van is, van die uitslag, zou ik denken dat ie er jeuk van heeft en een jeukstillend iets iig op z'n plek is, of het nou gewoon iets simpels is of eerder toch eczeem ofzo... En leuk dat het zo goed ging op de PSZ! @Elise: wat apart, Luca zo 's nachts! Haha, wel grappig, zie hem al fietsen @brutaal: hier niet zo'n last van, maar Thirza is -ondanks een sterke eigen wil- wel een vrij gezeggelijk kind, (en ze weet dat we consequent zijn, hahaha). Ze is wel eens goed boos, laatst in de stad ging ze nog verongelijkt op een putdeksel zitten, (waarop ik in lachen uitbarste en het gewenste effect blijkbaar ook niet bereikt werd, gezien het feit dat ze maar weer opstond ). Maar brutaal niet echt. Ben ik zelf ook nooit geweest als kind, ondanks ook mijn sterke willetje @all: hier een gezellige verjaardag gehad gisteren. Mijn ouders hebben een drie-wielig stepje meegenomen van de vrijmarkt, (1,50!!!), die wat groot uitviel, maar toen hadden mijn broer en schoonzus zo'n kleintje staan die voor mijn nichtje en neefje alweer te klein wordt, dus we hebben geruild en nu staat er een schattig roze-lila-prinsessen-stepje in de tuin Thirza heeft nauwelijks geslapen de afgelopen dagen, vrijdagmiddag wakker omdat een vriendin van mij met de 2 kids pas om half 3 weg was uiteindelijk, en gisteren in de auto niet geslapen, zowel heen (1-3) als terug (7-9) niet. Dus die ligt nu in te halen Vanochtend eerst al geslapen tot 8 uur, toen heb ik 'r maar wakker gemaakt, omda ik zelf vroeg in de kerk moest zijn, (zangleiding vanochtend), en het me niet zo'n handig plan leek als ik vlak voor zij wakker werd of daarvoor van huis zou gaan. Verder gisteren en vandaag menstruatiepijn, wat ik bij Thirza pas 2 dagen vor NOD had, (nu dus al 3 dagen na m'n ei ), dus hopelijk ligt er zich een klein eitje knus in te nestelen Roep steeds tegen mezelf dat ik niet te hard moet hopen, maar dat lukt toch niet, dus ach.... als het toch niet zo is, jank ik straks weer even heel hard als ik toch ongesteld word, en dan gaan we dan weer verder voor ronde 5. Maar hopelijk is dit onze definitieve laatste ronde ooit... (Mijn man wil er echt geen kids bij dan, die hoopt al heel hard dat als ik zwanger word het geen tweeling is en hij straks 5 kids heeft.... ).
@Brutaal, het is inderdaad meer commanderen. Kleine dictator noemen wij hem geregeld. Als er bijv. iemand op bezoek komt, staat ie druk met zijn handen te seinen en de commanderen.. "nee jij hier niet zitten... daar!!" of "nee jij niet praten!! ikke praten". En vanmorgen was ie aan het bazen tegen Fiene, ze mocht eerst iets niet en daarna moest ze weer dat. En net voor het eten moest ze van hem draaien, en toen ze dat niet deed kreeg ze een klap in d'r gezicht . Maar toch vind ik het de "terrible two" tot nog toe nog meevallen. Want hij is meestal heel lief en grappig en knuffelig. @Angst voor spinnen, Ik denk dat mijn moeder een geintje gemaakt heeft toen ze er een op zijn kamer zagen. Maar hij is voor zoveel dingen bang.. Ik bagatelliseer het zeker niet, maar ga er ook niet teveel op in omdat ik hem dan misschien wel op ideeen breng. Zelf ben ik echt panisch voor wespen, maar sinds Gijs er is hou ik me keurig in en laat me niet kennen.. en wat denk je, daar is ie nou helemaal niet bang voor. @Elin, als Gijs wakker wordt dan moet er iemand bij blijven liggen. Maar hij wordt dan weer een paar nachten wakker, en slaapt er dan weer een paar door. Ik kan echt niet altijd verklaren wat er dan is. Ik denk dromen, maar het zou wel fijn zijn als we hem dan kunnen geruststellen en dat ie dan zelf weer in slaap valt. Maar zo gauw hij begint te schreeuwen wordt Fiene ook half wakker, dus uit zelfbelang sprinten we op dit moment snel naar Gijs toe en blijft iemand bij hem. @Rozemarijke, spannend weer zeg! Hartstikke logisch dat je nu keihard aan het hopen bent! Zou ik ook doen. Jee dat ze helemaal niet slaapt in de auto! Gijs slaapt al als ie de autostoel ziet . Leuk zeg een step! Ken jij die loopfietsjes? Die lijken me ook erg leuk, maar dat is denk pas voor vanaf ongeveer een jaar of 3. @Elise, grappig dat ie over fietsen begon . Gijs kan zo ook wel eens iets roepen als ie wakker wordt.... ik zou wel eens precies willen zien waar die mannekes over dromen. Het maakt allemaal wel veel indruk. Lekker joh zo verwend worden bij je ouders!
Ja, die loopfietsjes ken ik ook, die schijnen erg goed te zijn om het evenwicht te ontwikkelen en dan schijnen ze op een gewone fiets veel beter te fietsen vervolgens. Dus ik denk dat we die tzt maar in huis halen, want als je dan ook ziet hoe hard ze daarop kunnen, dan denk ik dat Thirza dat wel leuk gaat vinden @commanderen: ook wel wat hier, maar als ik sommige andere peuters zie is het hier erg mild Nou is ze sowieso vooral een heel vrolijk kind sinds ze opgeknapt is en erg goed hanteerbaar, ds dat is dan misschien het voordeel van alle gedoe dat we hier gehad hebben... @autostoeltjes: daar heeft ze een rothekel aan. En ondanks dat ik haar er strak inzet, weet ze toch zich met enige regelmaat los te wurmen Ze houdt er gewoon helemaal niet van om vast of opgesloten te zitten: de box wilde ze al heel snel niet meer, wipstoeltje wurmde ze zich uit, ledikant zijn we maar vroeg van af gestapt, hand vasthouden op straat wil ze ook niet, (en sta ik toe zolang ze luistert, wat erg goed gaat. ZE vraagt hier bij het parkje zelfs toestemming om over te mogen steken ). Bij de MC kreeg ze het ook al voor elkaar om de gordel los te trappen, dan stond de MC dus half los achterin de auto, zucht... Ze zat toen al een tijdje goed en stevig, (was ze gelukkig vroeg mee ), dus toen zijn we maar snel naar de priori overgestapt. Want anders hadden we nog zo'n duur klik-systeem kunnen kopen ook, om 'r veilig te kunnen vervoeren... Maar goed, moet er dus nog wel wat op vinden om te voorkomen dat ze zich uit die 5punts-gordel loswurmt, want nu heb ik elke keer weer dat ze dan ineens aan m'n haren zit te prutsen, (ze zit achter mij), omdat ze dan helemaal naar voren kan. En op de snelweg kun je nou niet echt lik-op-stuk toepassen, of zou de politie het wel goed vinden als ik om die reden de vluchtstrook oprijd? Tutjehola....
Hoi meiden, Rozemarijke: Thirza is dus een soort Houdini, haha! Lijkt me idd best lastig. Luca blijft hier altijd braaf zitten; in de kinderstoel ook en zelfs in zijn bed blijft hij liggen tot je op zijn kamer komt, terwijl hij er gewoon zelf in en uit kan. En de duimen draaien hier weer voor je hoor! Lob: ben je alweer een beetje opgeknapt? Luca is ook voor veel dingen bang. Als hij op straat iemand met een helm ziet bijvoorbeeld, zit hij meteen in je benen (of wil acuut de wagen in als hij aan het lopen is). Wij bevestigen hem ook niet in zijn angst maar leggen uit dat het gewoon een soort hoed is, maar toch blijft hij bang. En het dictatorgedrag herken ik erg. Bij Luca zijn het vooral buien; als we hem dan weer even heel consequent houden gaat het weer goed. Elin: alles goed? Hier lekker gezwommen gistermiddag en Luca heeft weer heerlijk geslapen vannacht. Vanochtend bij een vriendin geweest die ook zwanger is en een dochtertje heeft van de leeftijd van Luca. Die 2 kunnen het altijd heel goed vinden samen, dus ze hebben heerlijk gespeeld en Luca ligt nu lekker te slapen.
He meiden, ff snel ego, maar ik ben misselijk.... hahaha, ben er helemaal blij mee, denk dat ik wel weet hoe laat het is (maandag NOD en testen, en begin de hoop te krijgen dat ik een keer op NOD al een positieve uitslag krijg )
Ja super Rozemarijke, ik duim voor jullie. Hier toch eczeem in Brents gezicht. Had Fiene dat ook niet Lob? Reageer vanavond op de rest, heb mijn handen nu ff vol.
@Elin, Fiene had ook veel last van rode vlekjes in haar gezicht. Dit samen met het huilen en spugen deden me de eerste tijd veel aan een KMA denken. Volgens de KA kon deze uitslag te maken hebben met een allergie, maar het kon ook niets te betekenen hebben en gewoon babyacne zijn. Wij hebben toen een tijdje Nutramingen gebruikt maar ze dronk toen bijna niets. In overleg zijn we toen na een paar dagen weer gestopt en hebben we besloten eerst de nieuwe medicijnen tegen reflux af te wachten. Het ging daarna al vrij snel beter met d'r dus ik ben nooit opnieuw met die voeding begonnen. Maar Fiene blijft veel vlekjes in d'r gezicht houden. De 17e moeten we terug naar de KA en ik ben benieuwd wat zij daar van vindt. Gaat alles goed Elin? Best heftig he die eerste weken? Maar geloof me, het wordt echt snel makkelijker meid!! @Elise, leuk hoor dat jullie zoveel zwemmen samen! Had ik met Gijs ook graag gedaan, maar dat liep allemaal zo anders dan ik me had voorgesteld. Ik zou op zich heel nu met Fiene gaan babyzwemmen, maar dat houdt in dat elke vrijdag... na 2 dagen gewerkt te hebben... weer oppas moet zoeken voor Gijsje en dat wil ik eigenlijk niet. Maar het lijkt me zo leuk om te doen.
Zo ze slapen allebei, ff rust! De huid van Brent is echt net schuurpapier en vuurrood. We moeten afwachten zei de dokter en goed vet houden. Spugen doet hij niet, wel veel krampjes. Hij was een week erg onrustig, maar vandaag gaat het weer beter. Ik merk dat ik me zekerder voel dan toen Brent er net was. Hij is morgen alweer 6 weken. Ik zou dat niet doen hoor Lob oppas regelen om te gaan zwemmen. Ik heb geluk dat babyzwemmen hier op wo ochtend is en dan is Alec naar de psz. Elise: geniet je van je verlof? Fijn he deze tijd om thuis te zijn!
@Elin, volgens mij is rond de 6 weken altijd de onrustigste week als het om krampjes gaat. Zelfs voor hele rustige baby's. Maar jij werkt toch ook 3 dagen en dan nog een 1/2 dag PSZ? Dan is Alec toch ook 3,5 dag onder de pannen? Dat is toch hetzelfde?
Hoi meiden, Elin: 6 weken is inderdaad de piek van de krampjes. Vervelend dat Brent eczeem heeft! Ik geniet met volle teugen van mijn verlof, alhoewel ik er af en toe wel een beetje last van heb niks meer te hoeven. Echt even wennen na alle drukte. Lob: Luca en ik zwemmen niet heel vaak samen hoor. Ik heb wel vanaf 4 maanden elke week babyzwemmen met hem gedaan en dat was altijd erg leuk. Tot hij 13 maanden was en alleen maar ziek werd, toen ging het niet meer. Afgelopen zondag waren mijn man en schoonzusje ook mee, alleen met hem durf ik niet meer met die dikke buik. Ik heb nu mijn moeder gevraagd of ze zolang ik thuis ben (dus tot januari) en vanaf dat de baby 4 maanden is 1 ochtend op Luca wil passen zodat ik dan met de baby naar babyzwemmen kan en dat vindt ze prima. Als ik weer ga werken past ze 1 dag op en vraag ik haar niet extra op te passen. Ik ga nu elke woensdagochtend naar ouder-peuterdans met Luca en moet even kijken hoe ik dat straks met de baby ga doen. Ik dans al mijn hele leven bij die dansschool en de lerares is een soort 2e moeder voor mij en ze heeft als gezegd dat ik de baby rustig mee kan nemen en zij dan helpt. Heel lief en ik hoop dat het lukt, want Luca geniet zo van het dansen dat ik het sneu zou vinden als we niet meer kunnen. Rozemarijke: gefeliciteerd met je misselijkheid! Hier een onrustige avond en nacht, maar dat is ook niet zo gek. Mijn schoonzusje ging gisteren weer terug naar Zwitserland en we hebben haar met de hele familie naar Schiphol gebracht. We waren er eind van de middag en daar gegeten en vliegtuigen gekeken en toen haar uitgezwaaid. we waren pas 20:30 thuis en Luca heeft alles gelopen op Schiphol. Genoot met volle teugen, maar ook veel indrukken en daardoor heeft hij slecht geslapen. Ach, moet kunnen voor een keertje, vanavond alles weer gewoon!
Lob: dat is waar. Slaapgebrek Maar de PSZ kon alleen op een dag dat ik vrij was. Dus die tijd kan ik mooi besteden aan een leuke activiteit met Brent. Twijfel nog tussen babyzwemmen en babymassage. Elise: Leuk hoor dat dansen. Volgens mij is dat hier niet, anders was dat ook wel iets voor Alec! En is Luca ook helemaal gek van vliegtuigen? Brent voelde zich vandaag weer happy, maar inslapen gaat momenteel wel moeizaam. Hij wil nu ook alleen maar in de kinderwagenbak slapen, ik vind het prima. En hij heeft standaard een huil uurtje tussen 7 en 8. Dan is er geen land mee te bezeilen en helpt alleen de draagdoek of aan de borst. Lob: gaat Fiene altijd weer makkelijk slapen na een nachtvoeding? Dat gaat hier de laatste nachten lastig. Rozemarijke: was je bij Thirza ook al zo vroeg misselijk?
@Elise, oh ik bedoelde dan inderdaad het babyzwemmen. Met Gijs ging alles zo moeizaam, die ging compleet over zijn toeren als ie te laat in bed lag en vond niets echt heel leuk. En Fiene is zo makkelijk, voelt een beetje als een 2e kans om echt te genieten en leuke dingen te doen met een kleine baby. Maar ik denk er nog even over, blijf het lullig vinden om Gijs dan weg te brengen.. ook al is het maar 1,5 uur naar oma waar ie het heel leuk heeft en die in dezelfde straat als het zwembad woont . Dansen zou Gijs ook heel leuk vinden, die staat de hele dag te swingen maar dat hebben wij hier ook niet. Zou wel leuk zijn om te blijven doen, en als je een beetje rustige baby hebt dan moet dat wel lukken toch? Kan me wel iets bij indenken dat Luca's nacht wat heftig was na zo'n indrukwekkende avond!! Wel leuk voor hem! @Elin, gelukkig is inslapen na een nachtvoeding (en ook na de voeding van 23.00) het enige wat Fiene altijd super goed heeft gedaan! Daar zijn we zo blij mee. En het inslapen gaat nu zo ie zo heel goed. Ik kan gewoon niet geloven dat ik een baby in bed kan leggen en dat die dan zonder allerlei fratsen gewoon zelf in slaapt valt! Ik heb die eerste ca. 7 maanden met Gijs zo afgezien wat dat betreft. Sinds een paar dagen slaapt ze overdag in d'r ledikantje, en afgelopen nacht ook voor het eerst 's nachts *snif*. Ik vond dat best moeilijk want ik hield er zo van om 's nachts in d'r wiegje te kijken. Maar ze ging steeds slechter slapen dus ik wil even kijken of dit beter gaat. Prima toch als ie in de wandelwagen wil slapen? Hopelijk gaat het inslapen weer snel beter!! Tussen 19.00 en 20.00 is volgens mij het beruchte huiluurtje waar ze allemaal wat last hebben.