Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, kan het me best voorstellen hoor! Weet ook niet zo goed hoe ik je kan opbeuren... gewoon een knuffel van mij dan maar!
    Lijkt me tijdens de tropenjaren ook eigenlijk best lekker om 2 dagen te werken, gaat hier alleen helaas niet!
    Je man heeft wel een super cv niet? Solliciteren gaat hem goed af zo te horen!
    Ben benieuwd wat weinig eten bij jullie precies inhoudt.. kan goed dat het nog altijd meer is dan dat Gijs in goede tijden eet.

@Elise, oef.. de laatste loodjes pff....
    Ik weet er alles van, en dan had ik lang niet zoveel klachten als jij.
    Het is zo heerlijk om na de bevalling je lichamelijk weer fit te voelen, ook al zijn de eerste weken best zwaar natuurlijk.
    Hier beetje hetzelfde probleem, Gijs slaapt extreem veel tussen de middag. Ik laat hem gewoon slapen, op het kdv slaapt ie haast niet dus dan maar slapen als ie thuis is.
    Gisteremiddag hebben ze allebei tegelijk 3,5 uur liggen slapen en nog heb ik ze allebei moeten wakker maken. Op een gegeven moment verveelde ik me kapot ha ha ha..

@Hier gaat het goed. Net op het moment dat ik bijna moest huilen van vermoeidheid besloten Gijs en Fiene dat ze wel eens konden gaan doorslapen :).. al 3 dagen nu!
    En verder zijn ze allebei zo vrolijk, echt genieten.
    Van de week zong Gijs ineens het refrein van een Engels liedje ha ha .. ik lag helemaal in een deuk. Kennen jullie dat liedje van "do you want to go to the plage with me?" Daar dansen we altijd samen op en nu zingt ie het gewoon mee.
    Staat op film, dus al ik veel tijd heb zal ik het jullie eens laten zien.

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: wat superfijn dat Gijs en Fiene allebei besloten hebben door te gaan slapen!!! Nu ga je je vast een heel ander mens voelen! Kan me voorstellen dat je op het laatst niet meer weet wat je moet gaan doen als ze ineens allebei 3,5 uur gaan slapen; tijd voor een nieuwe hobby (of een derde;)), haha!

Luca sliep gisteravond redelijk snel in en heeft lekker doorgeslapen tot 8:00. Hij is wel erg aan het dromen, hoor hem regelmatig praten in zijn slaap. Mijn moeder heeft hem net opgehaald; ik moet straks naar de vk en ze wilde met hem naar de kinderboerderij vanmiddag, dus was het handiger als hij zijn slaapje bij haar deed. Luca was helemaal blij.
    Toen ik gisteren naar de fysio was heeft mijn broertje voor het eerst op Luca gepast. Vond het best spannend (ben zo'n tut daarmee:)), maar het is helemaal goed gegaan en ze hebben veel lol gehad samen. Toen ik thuis kwam was Luca lief aan het spelen en mijn broertje stond te koken (hij bleef gelijk eten), helemaal lief.
    De fysio was wat minder; het komt er eigenlijk op neer dat ik vrijwel niks meer mag. Zelfs Luca in de kinderstoel tillen kan mijn bekken al schade toe brengen. Autorijden mag eigenlijk ook niet meer. Ze vond dat ik maar iemand moest vinden die in huis kwam om de zorg van Luca over te nemen, maar dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Het zijn de laatste weekjes van ons samen en daar wil ik nog van genieten. Ik verdraag de pijn wel en probeer hem zo min mogelijk te tillen; nog even volhouden!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elise: was het nou een bekkenfysio die volgens Cecile Rost werkt? Want anders zou je eens moeten kijken op www.bekkentherapie.nl. Heeft bij mij echt zo enorm goed geholpen en die zegt dus juist dat je in beweging moet blijven en geeft je goede adviezen mee over hoe je dan het beste moet bewegen... (je houding enzo).

@Lob: dat klinkt goed zeg, wat fijn dat ze doorslapen! Nu duimen dat het zo blijft! :)
    Mijn man is (onder andere) .net-ontwikkelaar (dot-net) en kan database-conversies uitvoeren en de vraag daarnaar is momenteel veel groter dan het aanbod, dus daar duiken recruitement-agents in tijden van magerte wel bovenop, hahaha. Maar mocht een van jullie nog iets weten bij een leuk bedrijf. We hebben iig wel goede hoop dat het niet te lang zal duren voor hij iets leuks vindt...
    En wat is weinig eten hier. Nou, echt een paar hapjes en dan wel weer genoeg hebben. Vanochtend heeft ze enkel haar bekertje sojamelk leeggedronken! :( Nouja, ze groeit wel, dus blijkbaar leeft ze van de liefde :D Kan me er verder niet zo druk om maken, ze krijgt gewoon geen snoeperijtje als ze zo slecht eet en dan krijgt ze vanzelf wel weer een keer honger...
    En misschien is het ook wel een virusje, want manlief was van de week dus ziek en ik heb zelf ook de eetlust van een mier ofzo, krijg er weinig in momenteel, (vanochtend met moeite 1 boterham naar binnen gekregen, vond dat ik die minimaal op moest eten, en nog steeds geen honger en dus ook nog niet weer gegeten).

Thanks voor de knuffels :) Er is ook niet echt iets wat helpt als ik dan ff in zo'n dip zit, maar 't gaat ook wel weer weg op een gegeven moment. Bn wel een vechter, dus op een bepaald moment ben ik dat dan ook wel weer zat en denk dan: En nu weer ff wat leuks. 't Is toch gewoon maar even de tijd doorkomen tot ik weer zwanger ben...
    Maar nu eerst maar even horen morgenochtend of er iets uit de bloedtesten gekomen is en dan maar eens zien hoe en wat verder.

4. raspberry

O, en wat betreft liedjes zingen: doet Thirza dus ook, zingt ze ineens tegen de biba-poster het beginliedje enzo :D Super is dat he?
    En van de week ging ze me ineens na zitten praten toen ik aan het bidden was voor het eten. Erg grappig, zo'n kleintje die dan zo'n grote-mensen-gebed bidt :D

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Rozemarijke balen dat het deze ronde niet gelukt is! En kan mij voorstellen dat door de molen heen wilt.. Heel erg veel sterkte!!! Hoop echt dat er snel een brusje voor je mooie meid komt!

Lob o wat heerlijk dat beide kids nu doorslapen zeg!!! Top zeg!

Elise leef met je mee... Hier ook bekkenpijn, dwarse peuter en een heleboel bezig heden.. Is even kiezen op elkaar..
    Ik heb al tegen manlief lopen roepen hierna noooit meer een zwangerschap.. Vind het retezwaar met een peuter en alles eromheen. Dikke knuffel en hopelijk vallen de laatste loodjes een beetje mee.

--

Hier gaat alles goed dames.. Ben hier nog weinig want Jamie slaapt keurig.. Al hoewel hij nog soms 3x in de week een baalnachtje heeft. Maar wat een vooruitgang.. Hadden hem veel eerder in een peuterbed moeten doen.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: wat fijn zeg dat ze allebei lekker slapen nu! Zo zie je maar weer: Ooit komt het allemaal goed! Nu maar hopen dat het zo blijft.
    En leuk hoor Mallorca, ik denk dat wij ook eens gaan kijken om daar naar toe te gaan. Neem jij dan nog de reiswieg van de wandelwagen mee? En een buggy voor Gijs?

Elise: Wat balen zeg van je bekken. Kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten om alle zorg uit te besteden, maar het is wel je lichaam natuurlijk waar je het nog een tijd mee moet doen.
    Kun je niet wat mantelzorg om je heen organiseren? In elk geval op de momenten dat je Luca moet tillen (met in bad doen, aankleden enzo).

Mamalijntje: wat lekker dat het zo goed gaat. Mooi dat dat peuterbedje de ommekeer heeft gebracht!

Rozemarijke: Ben benieuwd naar de uitslag van het bloed. Die gewichtsschommelingen zijn inderdaad vreemd! En kan me voorstellen dat je het rot vindt om een zwangere vrouw te zien. Lijkt me ook niet altijd makkelijk voor je om hier te lezen over onze babietjes en zwangerschappen. Ook van mij een dikke knuffel!

Hier gaat het niet zo goed. Mijn lieve, tevreden baby is in een paar weken veranderd in een onrustige baby die veel huilt. Het ging eigenlijk steeds minder goed, maar de laatste dagen is hij erg huilerig. Vandaag heeft hij zo'n beetje de hele dag gehuild en gerkijst en ik weet niet wat er is. Ik heb wel een vermoeden, denk buikpijn, maar zeker weten doe ik het niet. Hij drinkt ook erg onrustig.
    Heb wel contact met het CB hierover maar zij weten het ook niet. Als dit zo blijft duren toch maar even naar de HA. Echt hartverscheurend zoals hij huilt. Ik kan goed mee janken.

7. raspberry

Van jullie kan ik het wel hebben hoor :) 't Is meer in situaties dat je ofwel mensen niet kent, (en enkel de zwangere buik ziet) of in situaties waarin mensen dingen vertellen dat het allemaal van een leien dakje gaat. Dat confronteert allebei wel erg met wat wij dan niet hebben mogen krijgen. Maarja, zal toch moeten slijten :(

Wat naar joh, dat Brent zoveel last heeft! Dat onrustige drinken doet natuurlijk geen goed aan krampjes, of zou het zijn dat je even een productiedip hebt? 6 weken he, bekende regel-periode...?

8. raspberry

@Mamalijntje: fijn dat het zo goed gaat joh! Die baalnachten horen er idd bij helaas, maar ook hier komen ze weinig voor.

Alhoewel.... de laatste avonden is het hier weer bal: Thirza wil niet in d'r eentje gaan slapen en gisteravond ben ik 2 uur bezig geweest. ZE had bij de gastouder in liggen halen 's middags en tot half 5 geslapen, (gastouder had ff de tijd niet zo in de gaten en heeft 'r toen maar snel wakker gemaakt), dus expres pas om half 9 de dame naar boven gaan brengen, zo van: dan is ze zo moe, dan gaat ze wel slapen. Maar hielp ook al niet dus :(
    Nouja, ze sliep dus pas om half 11, dus ik ga haar vanmiddag echt maar kort laten slapen en dan hopen dat het vanavond beter gaat...

9. raspberry

Nou, voor de uitslag gebeld, bloedwaarden allemaal normaal.
    Maar waarom ben ik dan zo moe en zo misselijk en zo draaierig en schommelt mijn gewicht dan zo? :(
    Huisarts gaat me er nog even over terugbellen, had nu de assistente. Benieuwd of die er iets zinnigs verder over kan zeggen dan.

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, heb je de ha af gesproken?
    Lastig joh dat late slapen na een lange middagdut. Ik lees het hier erg veel trouwens over kindjes rond de 2,5 jaar.

@Elin, Jee wat vervelend zeg dat Brent zoveel last heeft. Ik hoop dat het snel beter gaat. Is ie wel makkelijk te troosten? Best zwaar zo vind je niet? En kan Alec het een beetje handelen?
    Fiene is ook niet in haar hum... pff... ik was weer even vergeten hoe dat ook alweer was.
    Ze was net doodmoe maar slapen hoor maar. Ik kan haar ook niet helpen, Als Gijs niet kon slapen dat wiegde ik hem een beetje in mijn armen en dan sliep ie maar zij wordt allemaal maar woedend als ik haar dan weer oppak. Ze slaapt op haar buik, en duimt maar als ze zo oververmoeid is dan kan ze d'r duim niet vinden en dan is ze woest.
    Ik neem mijn Bugaboo met reiswieg niet mee. Die moet bij de koffers, en daar gaan ze niet zo zuinig mee om heb ik begrepen. Ik denk dat ik een buggy bij koop of er een leen van iemand. Ze is dan 5,5 maand en als ie helemaal plat kan dan moet dat wel gaan volgens mij. Ik wil voor Gijs ook wel een buggy meenemen.
    We gaan naar een Iberostar hotel. Die zitten op meerdere plekken in Spanje, ken je dat toevallig? Ik hoor er veel positieve verhalen over.

@Mamalijntje, leuk je weer te zien! Fijn dat het slapen goed gaat.
    Balen hoor die bekkenpijn.. ik had het maar een beetje en werd er al gek van.. is echt niet te doen met een drukke peuter.

@Elise, he balen dat het zo erg is!!! Ik snap je reactie wel over het de laatste paar weken zelf niet doen, misschien dat je moeder bijv. rond de lunch / naar bed brengen kan komen en dat gedeelte overneemt?
    Ik ben ook een vreselijke muts daarin. Over 2 weken zitten we vreselijk slecht in de bezetting op mijn werk en ik heb beloofd een dag extra te werken. Maar mijn ouders zijn er dan niet, Joost kan geen vrij nemen, mijn schoonouders zijn thank God op vakantie want anders kwam ik daar niet onder uit, en een dag extra op het kdv kan niet. Nu is mijn zusje zo lief om een dag vrij te nemen en te komen. Ik zie er alleen erg tegenop... niet om haar want ze is dol op Gijs en dat is andersom ook zo... maar ze heeft nog nooit voor kinderen gezorgd.

11. raspberry

Ja, die heeft net gebeld. Alle waarden waren prima, b12 op 560 dus dat is niet eens een twijfelgeval volgens haar, ijzer 7,5 dus ook goed, (alleen weet ik van mezelf wel dat ik, om me echt fit te voelen, hoger moet zitten), alles OK.
    Ze kon ook geen verklaring geven voor mijn klachten, dus moet het nog een tijdje aankijken en als het niet over gaat maar weer eens langskomen.
    Heb vanochtend gewoon nog een zwangerschapstest gedaan omdat die misselijkheid zo hetzelfde is als bij Thirza toen, maar negatief natuurlijk, (ik had zoiets van: als het nou vroeg mis is gegaan en ik nu wel positief test door ietsje meer HCG, snap ik iig waar het van komt).

En ondertussen ligt Thirza al 3 kwartier te brullen. Was het zo zat, ze ging al over de zeik toen ik begon over naar bed brengen. Tja, na een nacht van nog geen 9 uur (half 11 tot kwart over 7), gaat die toch echt slapen! En omdat ik er even zo ontzettend klaar mee was, (ben moe en misselijk en snap niks van mijn lijf), heb ik de deur dicht getrokken en besloten dat ze het maar even uitzoekt. Oud genoeg om te weten wat 'r te doen staat, (in bed liggen en gaan slapen), en ook om te weten dat ik gewoon in huis ben, (ze hoort me wel rommelen). Maar blegh blegh blegh, wat een baaldag is dit dan zeg! :(

12. raspberry

Nou, pfff, m'n dag kan niet meer stuk, kan ik ook nog eens 107 euro eigen bijdrage gaan betalen voor de rit in de ambulance, toen met de miskraam... :(
    En een boete voor te hard rijden, heb blijkbaar ergens een bord gemist :(
    Gaat lekker, deze week :(

13. raspberry

Manlief mailt terug vanaf z'n werk: Hmm, vrijdag de 13e?
    Nou, pfff, idd, daar had ik nog niet eens aan gedacht. Ik zou er bijna alsnog bijgelovig van worden zeg! :(

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: jij hebt echt een baaldag!!! Dikke knuffel! Het slechte inslapen is hier ook de orde van de dag en ik hoor het ook veel van moeders van leeftijdsgenootjes, dus het zal wel een fase zijn... Is ze nog gaan slapen vanmiddag? Bij Luca was het vannacht 21:30-7:00 en die is vandaag naar het kdv, dus die zal zo ook wel gezellig thuiskomen (not!).
    Lob: mijn moeder zit op het moment niet goed in haar vel en ik wil haar daarom niet extra belasten. Bovendien werkt zij drie dagen per week, dus dan kan het sowieso niet. Verder werkt iedereen om me heen en ik zou niet weten wie ik kan vragen om te helpen. Ik kan ook nooit ziek zijn, want dan hebben we een probleem. Best lastig!
    Elin: balen dat Brent zo onrustig is. Misschien een sprongetje? Soms weet je gewoon niet wat er is met die kleintjes...
    Mammalijntje: jij dus ook niet zo'n fijne zwangerschap en een peuterterroristje? Ik vind het ook heel zwaar; eigenlijk vooral de laatste weken. En ik heb mijn man ook al verteld dat dit echt de laatste is:p. Jij ook nog even succes en een dikke knuffel terug!

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, volgens mij heeft mijn mobiel (lees: Gijs ;)) jou vanmiddag geprobeerd te bellen ha ha ha.
    Jij bent de eerste in mijn telefoonboek :).

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, oh dan is het lastig om je moeder te vragen. Ik zou verder ook niet weten wie ik zou moeten vragen... ken toch genoeg mensen, maar iedereen werkt of zit met kindjes thuis. Leuk voorstel van je fysio, maar niet echt haalbaar lijkt me.

@Rozemarijke, lekker dagje voor jou zeg... not!
    Is Thirza nog gaan slapen?
    Balen dat de ha niets gevonden heeft.. nou ja, tuurlijk fijn dat er niets is.. maar zou wel fijn zijn als je een verklaring hebt.

@Elin, hoe gaan de avonden/nachten met Brent?

@Hier alles prima.. Gisteren met Fiene bij het cb geweest en alles gaat goed. Ze is vlot, erg sterk en megavrolijk. Echt waar ze steelt overal de show door de hele dag tegen iedereen te lachen.
    Op het kdv zijn ze ook helemaal eg vaan haar. Leuk om te horen!
    Ik vertelde op het cb dat ze de flessen niet goed leeg drinkt, is ze volgens hun toe aan 4 flessen. Dus ik vroeg hoe ze dat dan zien, maar dan moet ik haar om de 5 uur een fes geven en dan om 21.00 uur de laatste (met rijstebloem) en dan naar bed. Ik snap dat advies echt niet, zij is echt doodmoe om 19.00... krijgt dan eerst nog een flesje en gaat dan slapen. Hoezo moet ze dan wakker blijven tot 21.00? En rijstebloem geven? Ik kan me voorstellen dat je dat met 4,5 maand zou doen als ze heel hongerig zijn maar waarom zou ik dat geven?

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: he balen zeg dat je geen hulptroepen kunt inroepen.
    Ik kon de laatste weken ook niet heel veel meer, dus speelden Alec en ik veel binnen. Is wel jammer natuurlijk, maar mijn vriend ging dan vaak na het werk lekker met hem fietsen of naar de speeltuin. Ik had dan gelukkig mijn ouders die hem nog eens meenamen, maar mijn ouders werken niet meer, dus dat was mijn geluk.
    Je moet je er niet rot over voelen hoor. Ik vind dat jij altijd ontzettend veel doet met Luca. Nu kan dat even niet, maar dat komt wel weer.

Rozemarijke: Jij hebt inderdaad een pechdag gehad! Van een kant inderdaad fijn dat alles goed was met je bloed, aan de andere kant heb je geen verklaring dat je je niet lekker voelt. Ik hoop dat het snel beter gaat. En die rekening voor het ritje naar het ziekenhuis is ook geen leuke verrassing :(
    Ik had hetzelfde, maar dan met mijn ziekenhuisopname en bloedonderzoeken toen ik was gevallen.

Lob: haha, ik had inderdaad een gemiste oproep en toen ik de voicemail afluisterde hoorde ik een kindje :D

Wat heerlijk om te horen dat Fiene het zo goed doet en zo vrolijk is. Dat moet heel fijn zijn voor jullie, zeker na een best zware periode met haar reflux enzo.
    Ik vind vier flessen best weinig eigenlijk, zeker als het warm is. Geef je haar dan water of zo tussen door.
    Ik zou haar niet tot 21.00 uur ophouden als ze moe is. Hoe lang slaapt ze als je haar om 19.00 uur op bed legt?
    Rijstebloem heeft hier nooit iets gedaan voor het doorslapen.

Hier gaat het beter. Ik heb wat strakker een ritme ingebouwd. Ik denk dat ik hem misschien te lang wakker hield of inderdaad wat regeldagen zoals Rozemarijke opperde. Brentje is weer een stuk tevredener en lacht weer meer. Ik krijg hem niet makkelijk in slaap hoor. Kost soms wel een half uur, speentje geven en steeds weer terug en we bakeren hem nu ook in met de puckababy.
    Alec is wel erg onrustig, maar dat lees ik dus bij jullie kindjes ook, dus zal de leeftijd wel zijn.
    Ik ben vanavond lekker met hem naar de speeltuin geweest hier (is een hele leuke grote). Was lang geleden, ging steeds niet met de voedingen enzo.

En gisteren weer een ziekenhuisbezoek gehad, voor weer een knobbel in mijn borst. Was gelukkig weer niks ergs. Toch weer even stress gehad.

1 of 8 juli kan ik allebei dus laten jullie maar weten wat jullie het beste uitkomt.

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, leuk he om weer wat samen met je grote man te doen!!
    Fijn dat het weer iets beter met Brent gaat!
    Als ik Fiene te lang beneden laat slaapt ze ook moeizaam in, als ik haar op tijd in bed leg slaapt ze binnen 1 minuut zonder een kik te geven.
    Wel lastig om dat juiste moment te vinden, vind je niet?
    Wat raar dat bijbetalen, nooit mee te maken gehad dus ik wist dat helemaal niet.
    Gelukkig niets met je borst! Vind dat altijd zo akelig, moet dan altijd aan de vrouw van die zanger van Kane denken.. die gaf ook nog bv en toen ondekte ze een knobbel... brrrr... het idee dat je je kindjes niet zult zien opgroeien...
    Ik ga ook niet over op 4 flessen, vind het echt onzin..
    Ze gaat nu om 07.00 uur slapen, dan maken we haar wakker om 23.00 uur en dan slaapt ze tot een uur of 7. Ik vind het echt perfect zo.. maar volgens de wvk gaat het rommelig omdat ze haar flessen niet leeg drinkt en daarom zou ze naar 4 flessen moeten.

Ik kan de 1e en de 8e in principe ook, maar de 1e is de laatste dag van onze vakantie dus liever de 8e.

Ha ha ja dat was Gijsje dus :).

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob, lekker zo laten dan. Als je gaat rommelen met de flessen komt ze straks s nachts weer. En het is ook wel lekker dat ze om 7 uur naar bed gaat.

Ik vind het heel lastig om in te schatten wanneer hij moe is.

Alec is enorm onrustig. Gisteren bracht mijn vriend hem naar bed en hij heeft om mij geschreeuwd tot hij helemaal overstuur was. Maak me een beetje druk om morgen. Eerste keer psz!

20. raspberry

@Lob: ik zou ook niet gaan knoeien met de flessen als het nu goed gaat. Als ze ze niet leeg drinkt over 5 momenten, is dat qua hoeveelheid toch niet anders dan 4 volle flessen? Ik vind het KV best wel dat er snel gepusht wordt naar zo groot mogelijke flessen en denk zelf echt van: Joh, laat een kind zelf die hoeveelheid bepalen, helemaal niet erg als ze kleinere hoeveelheden nemen, is met oog op later overgewicht alleen maar goed! (Hoe meer je die maag oprekt, hoe groter de kans dat je ze leert om zich te over-eten, denk ik altijd maar).
    Rijstebloem is echt zo'n onzinnig iets: zitten bijna geen calorieen in, dikt de boel enkel even in, maar zodra het in de maag zit, wordt het gewoon weer dun, dus wat dat dan voor zin heeft???

@Elin: fijn dat het weer beter gaat! En dat de knobbel ook niks was! Dat onrustige slapen hoort er idd gewoon bij, als ik het zo om me heen hoor ook.... helaas.
    Was je bij het kwekkeltje? Die is echt super he? Doen wij af en toe ook, laatste tijd minder omdat Thirza 's middags zo lang slaapt nog altijd, (eerder was het handiger met haar slaaptijden te combineren). Komt wel weer.... wat dat betreft ook wel weer fijn dat het sowieso nog weer even duurt voor we hier een kleintje erbij zullen hebben, want zo verschrikkelijk lang zal het wel niet meer duren dat Thirza 's middags nog slaapt en dan hebben we straks tenminste een periode dat we er 's middags even lekker op uit kunnen ;)

@all: nou, vrijdagmiddag heeft het een uur geduurd voor ze de strijd opgaf en ging slapen. Ik heb af en toe door de babyfoon gezegd dat ik niet kwam en ze gewoon moest gaan slapen en na een uur heeft ze dat dus gedaan. Gisteren 10 minuten gehuild en toen gaan slapen, (en had blijkbaar haar dekbed op de grond gegooid in haar boosheid, want toen ik 'r uit bed kwam halen, lag die overdwars over d'r heen :D), en net ook weer even 10 minuten, maar na een hoop onrust, want stiefzoon heeft een vriendinnetje uit de kerk mee te spelen en iemand uit de kerk kwam om 13 nog even op onze zolder kijken om een offerte op te gaan maken voor het vertimmeren van twee kamers daar voor de kids van manlief :) Dus toen was het half 2 dat ik 'r naar bed ging brengen en ondertussen manlief hier beneden druk met 3 kids te organiseren om weg te gaan, (nieuwe weg wordt hier geopend en is muziek en van alles te doen en je mag daar nu gewoon fietsen waar normaal auto's dus komen te rijden). Dus tja... ben benieuwd of het morgen op ee rustige dag dan gewoon zonder huilen zal gaan :)
    't Was iig wel even duidelijk vrijdag dat ze er een machtsstrijd van ging maken en dat helemaal door had, dus voor het eerst dat het eens tijd was om de dame even in d'r soppie gaar te laten koken ;)
    't Is 's avonds bij manlief ook feest, maar dat gaat ook elke avond nu wat beter. Kleine tut, ging al tijden hardstikke makkelijk met slapen gaan, maar ineens afgelopen week ging ze lopen klooien... Nou, we lijken er bijna doorheen te zijn ;) Voordeel is dat ik nu gelijk maar aan kan leren om met de deur dicht te gaan slapen, (dat ging nooit, dan was het drama), maar ik dacht: och, als het dan toch drama wordt, dan gelijk die deur maar dicht, zitten we er ook niet mee dat ze gaat lopen klieren op de gang ;)

Voor mezelf: vandaag en gisteren wat minder misselijk. Heb toch, ook gezien mijn tempkaart van de afgelopen maand, het idee dat er wel iets in heeft liggen nestelen en dat dat dus mis is gegaan voordat er genoeg HCG was om dat met een testje aan te tonen. Tja, beetje dubbel... we hadden het graag gewild natuurlijk, maar blijkbaar is mijn lijf er nog niet helemaal klaar voor. Met al dat bloedverlies ook niet zo gek natuurlijk. Heb van de week eens zitten lezen, kwam iets tegen op internet over bloedverlies en shock enzo, en dat was wel weer even een moment dat ik dacht: Ja, we zijn er precies op tijd bij geweest, had niet veel langer moeten duren! De schatting is dat ik tussen de 1,5 en 2 liter bloed ben verloren, (sommige mensen zeggen dat dat niet kan, omdat ik 's middags wel zelf het ziekenhuis uit ben gewandeld), maar als ik kijk naar wat daar verder aan symptomen bij komt kijken, klopte dat allemaal helemaal bij elkaar. Wat dat betreft doet m'n lijf het erg goed, hb alweer op 7,5, b12 zo mooi hoog, ijzervoorraad was ook goed op peil. Dus dan moet ik er maar vertrouwen in hebben dat het nu ook niet al te lang meer zal duren voor het een keer raak gaat zijn... Misschien deze maand maar als ronde 1 beschouwen, was de eerste keer dat ik m'n ei niet gevoeld heb, (vorige 3 rondes echt stekende pijn gehad en behoorlijk last van), dus blijkbaar alles weer een beetje normaal op orde nu.

Nou, ga nog even lekker m'n boek uitlezen zo, lekker rustig hier met Thirza op bed en manlief en de kids de hort op ;)

Deel Deze Pagina