Hoi meiden, Elin:ik vind het zelf ook helemaal niet leuk om zoveel thuis te zijn, dus dat speelt ook mee. Ik ben altijd erg van erop uit trekken en leuke dingen doen en dat gaat nu even niet en dat moet ik maar even accepteren... Fijn dat Brent weer lekker in zijn vel zit! Lob: volgens mij mag je pas naar 4 flessen toe als je ook met bijvoeding begonnen bent. Tenminste, dat werd mij toen verteld. Lekker doen wat je gevoel je ingeeft! Rozemarijke: die machtstrijdjes herken ik wel, moet er ook wel om lachen. Soms kan ik hem ook wel achter het behang plakken hoor; maar ik probeer er toch maar de humor van in te blijven zien, haha! Fijn dat je je weer wat beter voelt! Hier is Luca niet echt de gezelligste op het moment. Denk dat het ook met mij te maken heeft (aangezien ik ook niet de gezelligste ben). Wel super geslapen weer vannacht, maar hij at vandaag slecht. Heb het idee dat zijn laatste kiezen de boosdoener zijn want ook een paar drabluiers gehad. We zijn vanochtend met z'n drietjes naar het strand geweest; daar gevliegerd en gespeeld. Was heerlijk. Maar goed dat ik reservekleding mee had voor Luca, want hij liet zijn bootje in een voorzeetje varen en wandelde erachteraan en toen viel onze onhandige Harry zo voorover in het water... Ik lag dubbel en hij vond het zelf ook zo grappig dat hij zich nog 2 x liet vallen met een big smile. Daarna naar mijn ouders gegaan en daar heeft hij geslapen en in de tuin gespeeld. Hij was helemaal gelukkig want hij kreeg Terence van opa; zijn favoriete figuur uit Thomas en opa was in de stad en zag hem liggen en moest hem natuurlijk kopen, haha! Net met mijn man de tuin gesproeid, alleen was mijn man zo slim om de automatische sproeier op het gazon aan te zetten en Luca ging daar natuurlijk in staan, dus dat was zijn tweede natte pak van vandaag. Gelijk samen in bad gegaan, maar toen mijn man binnenkwam werd ik eruit gebonjourd want hij wilde met pappa en nu zitten ze samen nog even Cars te kijken.
Elise: leuk he Thomas de Trein! Alec is er ook nog steeds helemaal weg van. Jullie hebben weer een lekker dagje gehad zo te horen! Hier vandaag eerste dag PSZ en het ging helemaal goed. Alec liep meteen naar binnen. Nog voordat wij zijn jasje hadden opgehangen zat hij al in de klas te spelen. Toen we hem gingen halen zat hij lekker bij de juf op schoot een boekje te lezen. Hij was wel erg moe, maar was helemaal niet verdrietig of zo geweest. Erg fijn! Lob: gaat Fiene meestal makkelijk slapen? Hier toch weer een jongetje dat moeilijk in slaap voelt. We bakeren hem nu in, maar dan kost het nog veel moeite om hem in slaap te krijgen. Hij vecht er echt tegen, maar als hij dan slaapt, slaapt hij vaak wel drie uur. Ik kan me niks voorstellen bij baby's die je zo op bed legt en dan gaan slapen. Het blijft hier altijd lastig. Heb weleens gedacht dat het aan ons ligt.
@Elise: hihi, wat ee waterballet daar bij jullie zeg! @Elin: wat super dat het zo goed ging! Dat geeft toch een goed gevoel zeg! En jij dus lekker tijd met Brent! @meeten: 8 juli lijkt mij top!
@Elin, wat knap van Alec! Echt stoer van hem!! Bij Fiene is het heel wisselend, soms.. net als vandaag toevallig.. leggen we haar in bed en dan brabbelt ze wat of moppert ze een klein beetje en dan valt ze in slaap. Maar soms (als ze te moe is) dan vecht ze ook tegen haar slaap en dan weet ik niet wat te doen. Gijs haalde ik dan uit bed, die wiegde in wat en dan viel hij mijn armen in slaap en ik kon hem dan zo wegleggen. Maar Fiene wil dat echt niet, dus ik laat haar wel eens 10 minuten huilen en dan valt ze wel in slaap. Je weet het, ik kan helemaal niet tegen huilen, en heb Gijs nooit laten huilen. Maar bij Fiene is het anders.. Gijs was meteen overstuur terwijl zij meer gewoon wat jammert en als ik haar eruit blijf halen dan valt ze nooit in slaap. Ik kan het me ook niet voorstellen hoor, met Fiene gaat het al zoveel beter maar het is nog steeds niet hoe het meestal gaat. Ik twijfel ook wel eens aan ons. Toevallig had ik het er gisteren met 3 vriendinnen over die allemaal 2 kindjes hebben en ze zijn allemaal erg verschillend ten opzichte van elkaar maar de problemen die wij met slapen hebben herkent niemand. Hoe kan dat toch?? @Elise, ik ben ook niet echt een thuiszitter dus ik snap je goed hoor!! Ik vond die laatste weken daarom ook helemaal niets, helemaal niet met die rotsneeuw toen. Hoe is Luca als ie niet gezellig is? Gijs is ook echt aan het grenzen zoeken. Hij weet dat drammen en zeuren bij mij niets uithaalt.. daar ben ik echt totaal niet gevoelig voor dus gaat ie maar huilen. Echt, hij huilt om alles.. ik word er helemaal gek van op het moment. Maar daar reageer ik wel op, en dat weet ie... word denk tijd dat ik daar wat harder in ga worden. @Rozemarijke, je hebt gelijk hoor over die rare adviezen bij fv. Het vaste cb team was ook naar een begrafenis en ik trof een invaller. Denk dat onze eigen wvk dit niet had geadviseerd, ik kan me namelijk altijd wel vinden in haar adviesen. Ik lees hier op het forum vaak over flessen met 210 water en 7 scheppen kv of zelfs nog meer (zegt jou weinig denk ik?) maar ons cb probeert dit wel tegen te houden. Om dezelfde overgewicht argumenten als die jij noemt. Rijstebloem vind ik ook iets vreemds. Ik zei nog tegen haar dat ik eigenlijk helemaal niet van plan ben om nu al te gaan bijvoeden dus dat ik het advies maar raar vond. Aha bij jou ook al een uittester? Vermoeiend he?! @Hier gaat het redelijk. Fiene is goed verkouden en hoest vreselijk. Op het cb zeiden ze dat ik goed in de gaten moest houden en toen ze vanochtend bij stikte in het slijm is mijn vriend met haar naar de ha geweest. Was behalve een goede verkoudheid niets te ontdekken. Morgen hebben we weer een afspraak in het ziekenhuis met de ka. Ze is ook best huilerig en ik kan niet goed inschatten of het door de verkoudheid komt of dat de reflux weer opspeelt. Vanmorgen ben ik om 07.45 gaan werken en Gijs sliep nog. Ik heb ngo even gekeken maar hij lag nog zo diep te slapen. Volgens mijn moeder werd ie om 08.30 wakker .... is een nieuw record!
@Lob: ik word ook nog steeds helemaal gek van gehuil hoor! Ben er door alle huildrama's bij Thirza volledig allergisch voor geworden, raak er ook enorm gestressed van. Is denk ik toch een pavlov-reactie geworden (je weet wel, van dat hondje, klassieke en operantie conditionering enzo... ). Maar goed, als ik weet dat er niets is, kan ik wel doorzetten en merk ik ook dat dat goed uitwerkt. Alles is hier weer rustig nu, gistermiddag ging ze 5 minuutjes huilen en toen slapen, en was het voornamelijk boosheid. Bij gejengel van een baby zou ik er geen moeite mee hebben om even te laten liggen. Dat hoort er toch bij, denk ik dan, en soms hebben ze even nodig om in slaap te vallen en vinden ze dat alleen-zijn even niet leuk. Maarja, als je dan met mams erbij gewoon niet in slaap gaat vallen, za het toch ff moeten Arme Fiene, Thirza is toen een keer zo ontzettend ziek geweest bij 4,5 maand! Die spuugde echt een meter omhoog als ze overgaf, zo zielig dan! Benieuwd wat de kA vandaag zegt! OK, was ee invaller dus die dat adviseerde. Dat 210+7 komt toch neer op 250 cc? My goodness, dat krijg ik zelf niet eens weg joh, zon grote papfles. Laat staan een baby! Ik heb zelf echt helemaal niks met flesvoeding. Ben niet anti, maar ik vind er wel erg veel nadelen aan zitten hoor.... allereerst dat gepruts met flesjes en poeder al, de kosten die je eraan hebt, dan de max waar je niet overheen mag en de schema's die je toch wel enigszins aan moet houden wil je die max een beetje in de gaten kunnen houden. En dus met die hoeveelheden ook de risico's op overgewicht. Nee, doe mij maar BV Veel gemakkelijker. ff een paar weken investeren en doorzetten en dan heb je er geen omkijken meer naar Ik ga voor de tweede zien dat ik nog een draagdoek erbij krijg waar ik ook in de doek kan voeden, zodat als Thirza tijd en aandacht nodig heeft, ik beide ook eventueel tegelijk kan doen (En met Thirza in de clusterweekjes was het gewoon niet mogelijk om te koken, dus dat lijkt me ook wel een handige: baby in de draagdoek aan de borst, mama koken ). Maar goed, eerst maar eens zien zwanger te worden weer. M'n emoties zijn weer wat rustiger dan vrijdag, maar pfff.... wat een rotdag zeg! Ongesteld lopen wezen, moe en koppijn en een jankend kind op d'r kamertje vol in verzet, en dan een boete voor te hard rijden en een rekening voor de ambulancerit. Heb me hier de ogen uit m'n kop zitten janken zeg! Bedacht me daarna wel dat dat toch allemaal een stuk gemakkelijker zou zijn als je dan weer zwanger bent en weet dat er dan toch wel weer een kleintje aan zit te komen. Iedereen riep toen na de MK: Doe maar rustig aan en neem de tijd om het te verwerken, maar ik blijf erbij dat gewoon (nouja, hoe gewoon is dat?) weer zwanger worden de enige manier is om dat gat op te vullen... En dat dan tegelijkertijd toch los zien te laten en ook te bedenken dat het leven goed is als we er onverhoopt nooit meer eentje bij zouden gaan krijgen. Wat een crime! Zondag is hier trouwens iemand uit onze kerk geweest die een eigen bouwbedrijf heeft en een offerte op gaat stellen voor het timmeren van twee slaapkamers op zolder. We zijn benieuwd... Ergens denk ik nog steeds dat we maar beter met de staatloterij mee kunnen gaan doen, (of manlief moet een erg goed betaalde baan kunnen krijgen ergens de komende tijd ). Och, wat zou het leven gemakkelijk zijn als je voor dit soort dingen even ergens een geldboompje kon plukken zeg!
Lob: hoe is het nu met Fiene? En wat lekker zeg dat Gijs zo lang heeft geslapen. Jammer dat je er zelf uit moest! Ik heb hetzelfde als Rozemarijke. Ik krijg enorm veel stress van een huilend kind. Ik trek dat bijna niet. En Brent huilt dus ook vrij veel als hij moet slapen. Maar dat is geen jengelen. Dat is echt krijsen. Als hij een beetje jengelt, laat ik hem ook weleens even, want dan is hij gewoon moe. Ik merkte ook als ik er elke minuut heenging het nog veel langer duurde voordat hij in slaap valt. Maar meestal is het dus echt krijsen en dat vind ik zielig, dus ga ik er wel meteen heen. Vandaag ging het overigens heel goed. Hij ging gewoon zelf slapen en toen hij wakker werd kreeg ik zo'n vette glimlach. En toen ik hem vanmorgen in de tummy tub deed heeft hij gewoon een kwartier zitten lachen. Smelt smelt. Ik merk dat ik het nu leuker vind dat de eerste weken. De eerste weken zijn bijzonder met zo'n piepkleine baby, maar nu wordt het weer makkelijker merk ik, want hij kan zich al even vermaken in de box en kijkt graag naar de mobiel. Rozemarijke: Dat lijkt me fijn zeg zo'n draagdoek waarin je kunt voeden. Ik vind BV geven met een peuter om je heen best lastig, vooral op de dagen dat hij vaak wil drinken. Soms heb ik het idee dat ik de hele dag aan het voeden ben en nauwelijks tijd heb voor Alec. Ik ga wel BV en FV combineren als ik weer ga werken. Ik denk dat ik dan twee voedingen FV geef. Dat heb ik met Alec ook lang volgehouden. Ik kolf dan een keer op mijn werk en de rest vul ik aan met FV. Fijn dat je je weer wat beter voelt, maar ik kan me je gevoelens heel goed voorstellen hoor. Tuurlijk is je leven zo ook mooi, maar als je je zinnen hebt gezet op nog een kindje, wil je dat het liefste ook zo snel mogelijk.
Hoi meiden, @huilende kindjes: daar kan ik dus ook helemaal niet tegen. Luca dramt en zeurt als hij niet gezellig is en huilt om alles. Ook wordt hij snel boos en gooit dan met zijn speelgoed. Als de maat dan vol is en ik hem corrigeer gaat hij keihard huilen en helemaal overstuur. Dan voel ik me echt een bullebak, maar ik weet ook dat het wel nodig is. Soms denk ik ook weleens dat hij dan zo'n driftbui met huilbui nodig heeft om even te ontladen; ik moet zelf ook weleens even heel hard huilen om spanning kwijt te raken. We maken het wel altijd weer goed; even lekker knuffelen en nabespreken wat er fout ging. Elin: wat knap van Alec op de psz! En vast een fijn gevoel voor jou dat je hem dus met een gerust hart erheen kunt brengen! Luca is ook echt helemaal wild van Thomas de trein; hij speelt ook hele verhalen na, zo leuk! Lob: hoe gaat het nu met Fiene? Als Luca verkouden is speelt de reflux nog steeds op hier; en bij spannende dingen ook. Dus ze kan best van beide last hebben. Zo sneu als zo'n heel kleintje als Fiene zo vol zit. Hoe was het bij de ka? Rozemarijke: ik ben in eerste instantie ook voor bv, maar toen het hier allemaal anders liep was ik toch blij dat er kv was. Soms lukken dingen niet zoals je zou willen en ik vind dan wel dat de bv niet ten koste van alles moet gaan en je dan zonder schuldgevoel op kv over moet kunnen stappen. Ik heb overigens nooit flessen van 250 ml gegeven, mocht ook niet van de ka. Gisteren had ik echt een rotdag met heel veel harde buiken en buikpijn. Vanochtend urine weggebracht en nu twijfelen ze en moet het op kweek. Ze hadden het alleen al weggegooid, dus kan ik vanmiddag weer nieuw gaan brengen (en het de deur uit gaan gaat al zo soepeltjes). Vannacht wel goed geslapen dus ben wel met Luca naar dansen gegaan. Als ik hem dan zo vrolijk zie genieten, ben ik blij dat ik het toch doorzet. Daarna samen thuis geweest en we hebben brownies gebakken voor vanavond; dan komen mijn broertje en schoonzusje eten. Hij ligt nu in bed, maar heeft geen zin om te gaan slapen...
@Elise: o, nee, BV moet niet ten koste van alles gaan, beslist niet! Dat zou ik zelf ook niet doen: belangrijker dan de perfecte samenstelling van voeding, is denk ik altijd nog de zorg en liefde die de moeder geeft, (heeft een zeer onethisch onderzoek uit een van de vorige eeuwen wel laten zien: er is ooit een onderzoek gedaan naar wat er gebeurde met apenjonkies die WEL eten kregen, maar afgeschermd waren van soortgenoten en dus ook van hun moeder, en wat er gebeurde met apenjonkies die wel bij hun moeder konden, maar geen eten kregen. De laatste groep overleefde het langst! Maar goed, op een paar eerste hobbels na, (tepelkloven, Thirza die de borst niet goed kon pakken, een overproductie van jewelste (ik kolfde af tot het er niet meer uitspoot en had in eerste instantie dan per borst 80-90 cc. En dan dronk Thirza zich daarna nog helemaal vol), ging het na een week of 6-8 prima, (moest wel kolven toen nog, helemaal toen ze rond die tijd de borst ging pakken zonder het tepelhoedje en mijn productie dus weer een enorme boost kreeg ). Die paar weken investeren werden helemaal goed gemaakt door het gemak dat we daarna hadden van de BV. Maar ik denk dat als ik bijvoorbeeld een tweeling zou krijgen, ik no way volledig BV ga geven. Het moet wel allemaal een beetje normaal kunnen Ik vind het alleen wel jammer dat er zo veel vrouwen zijn die het niet eens proberen en al vooraf zeggen: Dat is niks voor mij. Ik bedoel: die gevoelens had ik vooraf ook, het leek me echt onwijs raar om een kind aan de borst te hebben, als ik er over nadacht, maar al met al dus 26 maanden gevoed... Als je er eenmaal aan begint, is het toch anders dan je vooraf kunt bedenken. @Elin: ja, met de combicotti zou het in principe ook moeten kunnen, voeden in de doek, maar ik denk zelf dat een doek uit 1 stuk die je dus zelf helemaal op de goede hoogte kunt hangen, daarvoor handiger is. Dus maar eens kijken tegen die tijd. Voor Thirza heb ik tot het jaar gekolfd, en in principe ga ik dat gewoon weer doen. Maar misschien ga ik weinig andere keuze hebben tegen die tijd: als er weer een KMA is, zal ik wel moeten, want het laatste dat ik m'n kind ga geven, is pepti of die andere dieettroep. Heb het toen zelf geproefd en jemig, dat is echt heeeeeeeeeel erg smerig. Bitter gewoon! Dat ga ik mijn kind echt niet geven, al zou ik alles ervoor opzij moeten zetten... Wat dat betreft hebben manlief en ik nu wel gezegd dat het op zich voor de komende jaren ook prima zou zijn als hij fulltime zou gaan werken: dan ga ik een dag minder en scheelt dat ook weer met voeden enzo. Thirza weigerde hier thuis de fles, dus manlief heeft daar heel wat frustratie inzitten, en kolven was nou ook niet mijn grootste hobby, (naast dat dat met mijn werk gewoon lastig te doen is: ik kan het wel redelijk gemakkelijk inplannen, maar als ik kijk naar de tijd dat ik voor Thirza gekolfd heb, werden al mijn kolfuurtjes feitelijk gewoon overuren.... Want mijn werk moest wel gebeuren en mijn clienten kunnen niet ineens, omdat ik toevallig moet kolven voor mijn kind, toe met kortere gesprekken. Dus, maar eens even zien hoe dat gaat lopen...
@bv/kv, ik had er tijdens de z-schap van Gijs niet zoveel mee... wou het beste voor mijn kindje dus ging het wel proberen. Maar ondanks dat het met zijn gehuil en de reflux ook niet heel super ging, vond ik die momenten zo mooi. Ik zat de eerste maanden niet lekker in mijn vel, en ik weet zeker dat die momenten me er doorgeen geholpen hebben en de band tussen mij en Gijs versterkt hebben. Met een flesje had ik hem misschien uit wanhoop wel veel vaker aan mijn vriend gegeven en nu kon dan niet. Doordat ie de fles weigerde heb ik het toch bijna 5 maanden gedaan. Bij Fiene moest en zou het dus langer gaan lukken, maar jullie weten hoe dat is gelopen . De eerste keer bij de ka was ik al gestopt en ik vroeg haar nog of ik de juiste keuze had gemaakt. Ze zei dat bv altijd de beste keuze is, maar dat is achteraf gepraat en ik moest me neerleggen bij de keuze die ik met de allerbeste bedoelingen gemaakt had. En zo simpel is het ja... kan er wel om blijven treuren maar het is gelopen zoals het gelopen is. Ik moet eerlijk zeggen dat het geven van de beste voeding echt niet de belangrijkste reden van bv was bij Fiene.. ik wou die speciale momenten gewoon weer opnieuw beleven, en gelukkig heb ik er toch nog enkele mogen meemaken. @Stress door huilen, ik ben blij dat jullie dit ook hebben! Ik kan er ook niet tegen.. word er inderdaad helemaal gestrest van! @Bezoekje aan de ka, ik vertelde dat het eigenlijk heel goed gaat met Fiene maar de laatste week wel weer minder. Komt echt door de verkoudheid. Ze zei dat verkoudheid bij reflux kindjes vreselijk is. Net alsof je weer terug bij af bent. Gelukkig maar! Ik hoop dat ze snel beter wordt want dit is echt niet leuk. Ze hoest, echt niet normaal. Vanacht hebben wij de hele nacht naar haar liggen luisteren. Ze bleef er regelmatig inhangen en ik heb wel 10x bijna de hap gebeld. Vandaag bij het kdv ging het heel goed, maar nu ligt ze weer vreselijk te hoesten in bed. @Rozemarijke, klinkt handig een doek waarin je kunt voeden! Ik kan me je gevoel helemaal voorstellen! Weer opnieuw zwanger worden is het enige wat je nu nodig hebt om je weer beter te voelen! Heb je de offerte al? Zou mooi zijn als het door kan gaan, maar een geldboompje zou inderdaad wel handig zijn ja! Ik vind het altijd vreselijk duur dit soort dingen! @Elise, Luca dus nu nog steeds last van reflux als ie verkouden is? Ja als ik die ka aanhoorde, dan is het echt vreselijk voor ze. Gijs gooit ook met speelgoed als ie boos is, en de laatste tijd ook steeds dichter richting Fiene. Niet echt gezellig nee. Fijn dat het dansen weer zo leuk was! En samen iets bakken is ook een goeie tip om op een dag te doen dat we veel thuis zijn. @Elin, fijn he als ze wel rustig in slaap vallen.. slapen is toch leuk? Waarom moet het dan toch vaak zo moeizaam gaan. Oh wat leuk dat ie zo lacht!! Het wordt nu alleen maar leuker, ik vind die geluiden die Fiene nu maakt ook zo leuk. Ze gilt altijd bij elkaar en ze kan echt hard schaterlachen. Sorry, wil eigenlijk nog wel verder reageren op wat jullie allemaal zeggen maar er ligt nog een berg strijk op me te wachten daar word je helemaal bang van.
@Lob: fijn dat de KA iig een verklaring had! Nu idd hopen dat Fiene snel weer beter is! Nog geen offerte hier, dus we wachten nog even af @BV: ja, 't is altijd maar zien hoe het loopt natuurlijk Ik heb zelf helemaal niet zo dat ik terugverlang naar die momenten. Heb nu, net als voor Thirza geboren werd, gewoon opnieuw weer dat het weer gek voelt als ik denk aan een kind aan de borst. Op het moment zelf geniet ik er ook wel van hoor, maar moet zeggen dat het bij Thirza wel aardig gedrukt werd door alle gedoe eromheen.... Dus zou fijn zijn als het bij een tweede rustiger gaat en we gewoon van de babytijd kunnen genieten en dus ook van BV-momentjes. Hoe is het bij jullie? Hier moe, drukke week gehad en daardoor Thirza ook weinig gezien de afgelopen dagen. Dat is aan haar ook te merken, dus vanochtend veel met 'r bezig geweest, ze moet de schade dan echt inhalen! Vanmiddag even een fiets ophalen voor m'n stiefdochter, ze waren beide toe aan een nieuwe fiets, en voor stiefdochter hadden we al een neutrale zilver-helderblauwe meidenfiets gekocht, dus we waren eigenlijk voor stiefzoon op zoek. Maar konden een mooie paarse meidenfiets krijgen, dus zoonlief mag nu op de zilver-blauwe Gaan hun oude fietsjes bij mijn ouders de schuur in, kunnen m'n nichtje en neefje er daar op fietsen en komen ze weer terug als Thirza er groot genoeg voor is. Hoeven we dan geen nieuwe te kopen (Mijn ouders hebben nogal een grote schuur, dat scheelt ). Morgen samen met Thirza bij m'n neefje op verjaardag, die wordt 1. Daarna bij m'n ouders eten en dus de fietsen afleveren Manlief gaat op een theologische faculteit in Leuven een gastles geven, dus die gaat niet mee. Benieuwd hoe dat gaat, alleen met Thirza zo'n eind in de auto. Nog nooit gedaan, wel eens naar mijn zus (anderhalf uur), maar dit is een klein uurtje verder.... hopen dus dat ze gaat liggen slapen....!
@Rozemarijke, misschien als je na een lange tijd voeden vindt dat het mooi geweest is en met een goed gevoel gaat stoppen je die mooie momenten niet zo mist. Ik ben ook nog nooit alleen met Gijs zo'n eind weg geweest. Hopelijk tukt ze lekker tijdens de reis.. Wel leuk een 1e verjaardag van je neefje, vind die verjaardagen altijd wel speciaal. Heb jij de taart gemaakt? Of is de afstand daar te groot voor? Gijs hangt ook erg aan me na een drukke week. Ik heb echt een rotdag achter de rug. Vanochtend stond ik nog met goede zin op en had zin een dagje thuis met de kids. Een vriendin zou met zoontje op de koffie komen, maar verder had ik niets gepland. Stond de schilder ineens om 08.00 voor de deur, hij had van de week al de voicemail van mijn vriend ingesproken maar die had dat niet gehoord . Ik kwam net uit de douche, wou net de kindjes in bad doen en doordat ik gisteren overdag en 's avonds niet thuis was, was het beneden echt een troep. En omdat ik echt niet tegen dit soort verrassingen kan (goh waar zou Gijs het toch van hebben ), was mijn humeur al sterk verslechterd. Met 3 man sterk begonnen ze aan het voorbereiden en herstelwerk. De ramen gingen eruit (wist niet dat ze dat zo deden) en ze gingen aan de slag met boren, hamers, en schaafmachines... niet normaal wat een herrie ze maakte. Fiene had ik om 07.30 uit bed gehaald en die heeft tot ik haar om 09.00 weer terug legde non stop gehuild. Ze bleek gewoon nog doodmoe te zijn. Alleen de ramen in onze slaapkamer zaten er nog in dus snel de wieg van de zolder gehaald en ze kon slapen. Ik snap niet hoe ze daarna 3,5 uur door die herrie heeft kunnen slapen maar ze deed het wel. Gijs was goed dwars en ik was ook niet echt gezellig tegen hem. Mijn vriend was al vroeg de deur uit, en die zie ik pas zondagmiddag weer. De schilders hebben een vreselijk rommer achter gelaten die ik nu nog kan gaan opruimen. Bah bah bah. Dat lucht op... Morgen ga ik opnieuw proberen te genieten van mijn weekend met de kids. Jullie nog leuke plannen?
Lob: he bah wat een dag. Ik kan daar ook niet tegen hoor. Schiet ook gauw in de stress dan. En dat voelen de kindjes natuurlijk ook. Ik heb vast iets gemist, maar is je vriend een paar dagen weg? Hopelijk morgen een leukere dag dan! Is het nu wel klaar? Rozemarijke: Zo ben benieuwd, ik heb ook nooit zo'n eind gereden met Alec alleen. Heb je het druk gehad met je werk de afgelopen dagen? Jammer dat je familie zo ver weg woont. Ik ben zo gewend iedereen op de hoek te hebben, dat is zo fijn als je even omhoog zit met oppas of zo, maar ook gewoon voor de gezelligheid. Elise: Het wordt wel spannend nu voor jou. Luca is toch met 36 weken geboren? Wil je ons nog sms-en of zo als je bent bevallen. Ik wil je mijn nummer wel pb-en. Ik hoop voor je dat je je nog wat beter gaat voelen de laatste weken van je zwangerschap. Hier alles okay. Gisteren een dagje met Alec en vriend naar de Efteling geweest. Brent de eerste keer de hele dag bij oma gelaten en dat is heel goed gegaan. Heb me wel suf gekolfd van tevoren en in de Efteling explodeerde ik bijna Maar het was leuk om even alle aandacht aan Alec te kunnen geven. Hij vond het overigens wel een beetje spannend allemaal, vooral de Draak. Maar toen mijn ouders thuis aan hem vroegen wat hij het leukste vond, antwoordde hij heel stoer 'de Draak'. Verder heeft Brent vandaag zijn vaccinaties gehad en die is niet helemaal in zijn hum nu. Verder goed gegroeid, 5400 gram en 60 cm!
Hoi meiden, Rozemarijke: stoer hoor, zo'n eind alleen met Thirza in de auto. Heb ik ook nog nooit gedaan met Luca. Ik hoop dat ze lekker gaat slapen en dat jullie een leuke dag hebben samen! Lob: oh, daar zou ik ook helemaal niet tegen kunnen en in de stress schieten. Ben sowieso allergisch voor troep en als er geklust wordt in huis zorg ik dat ik weg ben, vreselijk! Ik hoop dat je vandaag een leuker dagje hebt! Elin: Luca is met 37+4 geboren, maar ik vind het wel heel spannend worden nu. Donderdagmiddag heeft mijn moeder Luca overgenomen en gisteren was hij naar het kdv en nu is mijn man thuis en ik merk dat het dan stukken beter gaat. En Luca is veel vrolijker als hij wat kan doen (al is het maar even naar de markt of buiten spelen). Arme Brent met de prikjes, hoe gaat het nu met hem? En uiteraard wil ik het jullie graag laten weten als de kleine er is, dus pb me maar! Hier gisteren een rustig dagje alleen thuis gehad en een beetje rond gerommeld. Vluchttas klaargezet enzo. Luca had gisteren niet geslapen op het kdv en was heel pieperig en helemaal op toen hij thuis kwam en heeft geslapen van 19:45-8:00. Nu ligt hij in bed, maar slaapt ook niet. Ik hoop eigenlijk niet dat hij vanaf nu zijn middagslaapje over gaat slaan; zou fijn zijn als hij dat nog even blijft doen na de bevalling... 's Nachts slaapt hij heel onrustig; vertelt hele verhalen in zijn slaap, zal wel weer een fase zijn. We hebben net met zij drietjes boodschappen gedaan en zijn even bij mijn schoonmoeder langsgeweest. Misschien dat we vanmiddag nog even naar het zwembad gaan, maar dan moet wel de zon blijven schijnen (we hebben een abonnement op het buitenbad). Fijn weekend allemaal!
@Elise, kan me voorstellen dat je het spannend vindt! Wil je thuis of in het ziekenhuis bevallen? Of beval je met klachten altijd al in het ziekenhuis? Raar idee vindt je niet dat dit de laatste weken met zijn drietjes zijn? Gijs maakte rond de bevalling ook een rommeltje van zijn middagslaapjes. Volgens mij voelen ze heel goed aan dat er iets staat te gebeuren. Nog gezwommen? Hier was het heerlijk weer vanmiddag. @Elin, oh wat leuk een dagje met zijn 3en naar de Efteling! Wij zijn er nog nooit geweest, maar in de week voordat we met vakantie gaan ben ik jarig en dan willen we ook gaan. Fijn dat Brent het zo goed bij oma heeft gedaan! En fijn dat ie zo goed groeit!! Heeft ie vandaag nog last gehad? Mijn vriend origaniseert ieder jaar een voetbaltoernooi voor de jeugd en dit duurt van vrijdagavond tot zondagmiddag/avond. Hij moet daar al heel vroeg zijn, en daarna gaan ze meestal nog wat drinken en dat is altijd laat. Hij slaapt dus wel thuis, maar ik zie hem eigenlijk niet.. Is 2 weekenden achter elkaar. Eind volgende week komen de schilders nog 2 dagen schilderen. @Rozemarijke, hoe is het vandaag gegaan? @Hier was de dag een stuk gezelliger . Net nog pannenkoeken met mijn ouders en de kids gaan eten dus geen troep thuis. Ik kan ook heel slecht tegen troep.
@Lob: fijn dat het gisteren beter was Ik zou ook gek worden van dat soort onverwachte verrassingen als schilders enzo... Zeker als manlief dan ook nog eens weg zou zijn. Ik loop nu in mijn hoofd al te plannen hoe we dat over een paar weken gaan doen als Thirza's raam vervangen gaat worden, (komt een kunststof kozijn in met HR++-glas en een zonnescherm, zodat ze zomers koeler ligt en 's winters het warmer blijft daar). Want het rolgordijn en gewone gordijn moeten eraf, en dat zal de dag vooraf moeten gebeuren en ik denk niet dat ze op haar eigen kamertje gaat slapen als het daar licht is, dus haha, nog even op vogelen hoe we dat gaan doen, de nacht ervoor en de nacht erna... Ze gaat iig die dag zelf naar de gastouder, kan zij 's middags rustig slapen en heeft ze die iig binnen @Elise: oh, dan wordt het wel spannend ja, als je bij Luca ook zo vroeg bevallen bent en zeker met die harde buiken steeds! 37 weken lijkt me we erg vroeg, maar ik zou bij een volgende ook geen bezwaar hebben tegen vroeg bevallen: Thirza kwam pas met 42 weken, pffff.... Maar lekker dat er mensen zijn die wat van je over kunnen nemen, daarmee kun je de bevalling hopelijk wel zo lang mogelijk uitstellen nog! @Elin: Wat grappig dat Alec de efteling zo leuk vond! Mijn man gaat van de zomer met ziojn kids, ik blijf dan thuis met Thirza, zie dat met ons snel overprikkelde dametje helemaal niet zitten.... (en daarom tegelijk ook zonde van het geld), dus komt nog wel eens Wij zijn nu met mijn ouders aan het kijken of we in de herfstvakantie een midweekje een huisje kunnen huren en ik mag van mijn ouders kijken hoeveel een midweekje Legoland kost.... (het zijn hier allemaal nogal legofielen.... ). Dat zal Thirza ws wel super en superleuk vinden! En arme Brent, de prikjes zijn echt waardeloos he? Is ie weer een beetje bijgekomen inmiddels? @all: gisteren ging goed, 's middags in de auto heeft ze een uurtje liggen slapen. Had het kadootje voor m'n neefje op schoot en viel daarmee in slaap. Toen ze 20 minuten lag te slapen, gleed het kadootje van schoot en al slapend greep ze die weer vast, werd heel even wakker en ging daarna nog weer 3 kwartier liggen slapen, echt zo grappig! Gisteravond ging ze niet slapen, maar was wel vrolijk. Had een stok gevonden voor de deur bij mijn ouders (daar hebben we gegeten), en vermaakte zich daar uitstekend mee. Thuis duurde het ook nog een tijd voor ze ging slapen, was uiteindelijk 23.15 voor ze sliep!!!! Dus die ligt nu nog te pitten. Denk niet dat ik 'r nog zie voor ik zelf weg ben, vandaag weer zangleiding in de kerk, dus moet over een kwartiertje weg... Manlief blijft dus maar thuis met 'r: EN moe EN kans op een regenbui op hun dak als ze op de fiets gaan, dat doen we vandaag maar even niet....
@Rozemarijke, ik plan in mijn hoofd dat soort dingen ook altijd vandaar ook de stress als iets onverwachts gebeurt. En ik was eigenlijk goed kwaad omdat ik dacht dat de kindjes dan niet rustig konden slapen, maar die sliepen allebei overal doorheen..... en dat gebeurt dus ook vaker.. dat ik meteen beren op de weg zie die er helemaal niet zijn . Wel fijn dat nieuwe raam op d'r kamer! Heeft ze goed gedaan zeg onderweg! Grappig dat ze dat kadootje terug pakte @Oppassen, hebben jullie veel oppas mogelijkheden? Als wij ergens heen moeten en de kindjes kunnen niet mee dan past mijn moeder eigenlijk alleen maar op. Gijs en Fiene zijn dol op haar en zij weet precies wat ze moet doen. Verder past er eigenlijk nooit iemand op. Ik ben daar ook zeker niet makkelijk in, en ik ben wel benieuwd hoe anderen dit doen. Morgenavond gaan we bijv. ergens op kraambezoek en mijn moeder kan niet. Ze verwachten ons om 20.00 en het is niet zeker dat ik ze voor die tijd allebei in bed heb. Nu komt mijn zusje even oppassen maar die heeft ze nog nooit in bed gelegd en ik vind dat best spannend. Mijn schoonouders wil ik echt niet laten komen en verder houdt het wel een beetje op. Ik heb wel vriendinnen die ik zou kunnen vragen, maar dat doe ik dus echt niet snel. Alleen als het echt echt niet anders kan. En dat is nog nooit nodig geweest.
Hoi meiden, Lob: Ik wil het liefste in het ziekenhuis bevallen, maar het is even afwachten of het ook lukt. Bij Luca ging het nogal snel en daardooor verwachten ze dat ik deze bevalling ook Speedy Gonzalez zal zijn. We hebben afgesproken met de vk dat we meteen bellen en als ik 4cm of minder heb we nog naar het zh gaan en anders blijven we thuis. Het hangt ook af van hoe het met mij gaat; bij Luca had ik een hevige weeënstorm en dat was echt niet grappig. Maar ach, voor hetzelfde geld schiet het allemaal niet op of heeft de baby in het vruchtwater gepoept en moeten we wel naar het zh. Je weet het maar nooit en dat maakt het ook zo spannend. We zijn nog gaan zwemmen zaterdag, was heerlijk! Rozemarijke: 37 weken is gewoon a terme, dus in principe niks aan de hand. Ik hoop alleen op een weekje later omdat er dan wat meer vetjes opzitten en het opstarten iets makkelijker gaat. Luca woog ook 3560, dus had ook een heel mooi gewicht voor de termijn. Doorlopen tot 42 weken lijkt me ook echt niks; dan zit je op een gegeven moment alleen maar te wachten en je af te vragen of de baby er ooit nog uit gaat komen volgens mij! Fijn dat alles goed gegaan is; is Thirza alweer een beetje bijgekomen? Elin: hoe gaat het met jullie? Hier zijn we gisterochtend met vrienden naar een indoor speelparadijs geweest. Had ik beter niet kunnen doen; deed natuurlijk veel te veel met harde buiken, krampen en strompelen tot gevolg. Thuis 1,5 uur geslapen en daarna ging het wel weer beter. Mijn broertje en schoonzusje kwamen bbq-en en dat was wel heel gezellig en ontspannen. Ik kan Luca makkelijk aan hen overlaten en Luca vindt hen ook heel erg leuk. Hij heeft echt megaveel zitten eten, kleine uitslover! Hij heeft wel heel onrustig geslapen vannacht; ik was eerst bang dat hij last van zijn buik had, maar hij bleek vanochtend megaverkouden geworden te zijn. Hij is verder lekker vrolijk en net samen wat boodschapjes gedaan en ging zonder problemen slapen. Vanavond ga ik uit eten met mijn collega's; heb er zin in om er even uit te gaan, maar vind het ook wel spannend. Mijn vader haalt en brengt me zodat ik voor de deur in- en uit kan stappen en zelf niet hoef te rijden, heel lief!
Oh en normaal plan ik eigenlijk altijd alles zo dat het ook niet nodig is om iets anders te regelen, maar nu gaan we dus op kraambezoek en ik ga dan echt niet om een andere datum/tijd vragen want ik weet hoe vreselijk irritant dat is .
Wij hebben alleen de gastouder, verder niemand anders eigenlijk. Ja, heeeeel soms als we 's avonds ergens heen moeten in de buurt, dat er iemand op komt passen, maar dan ligt Thirza dus al in bed, (en dat doen we pas weer sinds ze doorslaapt, daarvoor dus tussen 4 en 24 maanden helemaal niet gedaan). Wij gaan dan dus pas weg als Thirza slaapt/op bed ligt. Moeten we eerder weg, dan gaat ze dus naar de gastouder en als die niet kan, gaan we dus niet of gaat 1 van ons... Naar bed gaan gaat tegenwoordig wel heel prima, maar dan moet wel alles helemaal normaal en veilig zijn en dat is het alleen bij mijn man en mij en bij de gastouder. Schoonmoeder begon gisteren al over logeren bij hen thuis, dat wij er eens een weekend tussen uit zouden kunnen. Tja, heel lief, zou ik ook best wel willen, maar door een ander dan wijzelf op bed gelegd worden thuis is al niet mogelijk, laat staan bij een ander thuis... Heb me wel voorgenomen dat als het bij een tweede allemaal gemakkelijker gaat, we al vroeg gaan laten logeren enzo, zodat het dan al vlot gewend is. Zou toch wel lekker zijn Tegen die tijd moet het voor Thirza ook wel mogelijk gaan zijn om hier thuis oppas te hebben of ergens anders dan de gastouder te logeren. @Elise: nou, rustig aan weer even dan nu he?!? Fijn dat je vader wil brengen en halen zeg! Echt lief! Overtijd lopen is idd niks aan. Zeker niet omdat ik helemaal niets meer kon door de BI en me 4 weken lang echt helemaal ongans heb verveeld... Hopelijk niet nog eens bij een volgende
Hoi meiden, Lob: hier past eigenlijk ook alleen mijn moeder op als wij 's avonds weg moeten. En als ze niet kan, gaan we pas weg als hij op bed ligt of gaat een van ons tweeën en blijft de ander thuis. Tegenwoordig brengt mijn schoonzusje Luca 1x per week naar bed (om mij te ontlasten en omdat zij en hij dat leuk vinden), dus die zou ik nu ook wel vertrouwen daarmee. Maar ik ben ook echt heel moeilijk daarmee hoor! Rozemarijke: dat ze jou zo lang hebben laten doorlopen met Thirza. De vk zei gisteren dat ze mij niet tot 42 weken gaan laten lopen ivm mijn bekken en klachten, vind ik wel een fijn idee (ook al denk ik niet dat het nodig zal zijn). Hier een baaldag. Luca is maandag megaverkouden geworden en dat verloopt bij hem altijd volgens hetzelfde vervelende patroon: slecht slapen, heel erg verkouden en dan na 2 dagen ongelofelijke hoestbuien die uren aanhouden. In die fase zitten we dus nu... Vannacht de hele nacht liggen blaffen en hij hoest eigenlijk continu. Is ook niet te genieten, maar dat is niet zo gek natuurlijk; ik word al moe van het luisteren ernaar... Geef hem neusspray en Bisolvon maar dat lijkt nog niks te doen helaas. Ben zo moe dat ik bijna niet meer uit mijn ogen kan kijken, dus ik ga maar even liggen. Slapen zal wel niet lukken met dat geblaf van hem, maar ik hoop even te kunnen rusten...