@Elise: he, bah, dat klinkt niet fijn nee Hopelijk heb je wat kunnen rusten? Over overtijd-lopen: ik weet niet wat ik een volgende keer zou doen... Het wachten was erg vervelend, met name vanwege mijn klachten, maar ik ben er ook wel van overtuigd dat een kind geboren wordt als de tijd daarvoor rijp is, de zwangerschap af enzo. Wat ik een volgende keer WEL zou doen, is echt vaker een echo vragen, want nu werd er eigenlijk maar vanuit gegaan dat het allemaal wel goed zat. En dat moet niet, ze moeten er ZEKER van zijn... @all: pfff, riep ik hier laatst niet dat Thirza zo'n vrolijke en lieve peuter is? Nou, afgelopen maandag was ze 2,5 en alsof het voorgeprogrammeerd is ofzo, maar ze is flink de grenzen aan het testen! Ik hoefde vandaag pas om 1 uur van huis, (paar afspraken die uitvielen),en was gewoon blij dat ik weg mocht, hahaha. Wel grappig dat dat allemaal echt in sprongetjes gaat, (niet perse die van oei ik groei ), want ze heeft ineens weer een hele serie woorden meer, doet weer nieuwe dingen, erg grappig
Lob: hier past ook nooit iemand anders op dan ouders of schoonouders en dan heb ik nog het liefste mijn ouders. Op Brent laat ik alleen mijn moeder nog maar oppassen. Ik ben daar ook helemaal niet makkelijk in. 's Avonds durf ik het nog niet aan om weg te gaan, omdat Brent alleen in de draagdoek slaapt en anders veel huilt. Elise: Wat zielig voor Luca en voor jou! De laatste loodjes wegen het zwaarst meid. Je kindje zal nu wel snel geboren worden. Brent en Alec zijn precies met dezelfde termijn geboren dus wie weet. En de dag voordat ik ging bevallen werd Alec ook zo ziek. Dus misschien is het een teken. Ik zal je zo ff mijn nummer pb-en. Rozemarijke: Dus Thirza ook een beetje aan het peuterpuberen? Best vermoeiend he? Alec is hier momenteel weer een engeltje. De peuterspeelzaal doet hem echt goed en hij staat te springen om er heen te gaan. Echt heel fijn! Brent heeft weer een huilweekje. Vorige week ging het zo goed en nu huilt hij weer erg veel. Ik heb het idee dat hij gewoon erg snel overprikkeld is. Hij slaapt nu veel in de draagdoek. Niet ideaal, maar wel het ontspannends voor ons allemaal.
@Elin: had ik met Thirza rond die tijd ook, die sliep twee keer per dag bij mij in de draagdoek, want dan sliep ze tenminste... Maar hopen dat het snel weer over gaat en rustiger wordt! Wel lekker dat Alec zo van de PSZ geniet zeg! @all: druk hier, opdracht van m'n werk voor 75 man taart en 75 cupcakes, dus ik gooi hier zo het eerste beslag in de kom voor de cupcakes en dan hoop ik rond half 10 te kunnen gaan rijden Taarten heb ik gisteravond gemaakt. Van het weekend ga ik stroopwafels maken, koemelkvrije. Kijken of Thirza ze lekker vindt Genoeg afleiding iig om niet te veel gaan navel(baarmoeder)-staren....
Hoi meiden, Rozemarijke: ik krijg er trek van; kan je niet een taartje bij mij langs komen brengen. Nee hoor, heb al op vandaag, hihi! Mijn beste vriendin kwam langs en zij heeft net een nieuwe baan dus ik had taart gehaald bij de bakker, maar zij had hetzelfde idee, dus we hadden 2x taart, haha! Veel plezier vandaag! Elin: misschien heeft Brent wel een sprongetje? Ik hoop dat hij snel weer zijn vrolijke zelf is. Fijn dat Alec het zo naar zijn zin heeft op de psz! Ik heb je nummer opgeslagen in mijn telefoon, zal zo snel mogelijk smsen als er nieuws is! Lob: hoe heb je het nou gedaan met die kraamvisite? En hoe gaat het met jullie? Hier vandaag 37 weken!!! Toch wel weer opgelucht dat ik dat gehaald heb. Luca is weer opgeknapt en vannacht weer heerlijk geslapen zonder te hoesten. Vandaag naar het kdv, dus ik heb het rijk alleen. Mijn beste vriendin is langsgeweest en we hebben heerlijk uitgebreid bijgekletst, was gezellig! verder niet veel te melden; ik ga zo nog even liggen; niet omdat ik moe ben maar om mijn bekken te laten rusten.
Elise: Fijn dat Luca weer beter is en proficiat met de 37 weken. In elk geval een voldragen kindje. Rozemarijke: wow 75 cupcakes en taarten voor zoveel man. Hoelang ben je daar wel niet mee bezig? De volgende keer dat wij iets te vieren hebben, kom ik ook bij jou. Hier vandaag echt het dieptepunt. Brent krijst echt al de hele dag en kan niet in slaap komen. Hij is wakker vanaf 8 uur, dat is toch te lang voor zo'n jonge baby. Rozemarijke: ken jij een osteopaat in de omgeving? Ik wil met Brent toch eens langs, met Alec hebben we veel te lang aangemodderd en ik vind dat Brent de laatste tijd erg onrustig is, veel huilt, overstrekt enzo.
@Elise: haha, ach.... straks hoeven die kilootjes er pas weer af Lekker, zoveel taart En lekker, zo'n dag voor jezelf met een vriendin! @Elin: hmm, wat zou dat zijn joh, hopelijk een sprongetje, wat Elise zegt... Maar osteopaat is altijd handig om eens langs te gaan en alles te laten checken. Onze osteopaat geeft ook gewoon aan als ze niets vindt en verwijst dan evt ook door als ze iets vindt waar een ander veel beter wat mee kan doen... Dit is de website, ze zit in de Maaspoort: Osteopathie Miedema - Hollaar in 's-Hertogenbosch @taart: gisteravond de hele avond bezig geweest, (half 8 tot 11), toen had ik de kapsels al wel gebakken, (dinsdag al, toen was ik thuis aan het werk). Woensdagavond had ik de fotoprint-logo's voor op de cc's al gesneden, en vanochtend ben ik en uur of 3 in totaal met de cupcakes bezig geweest. Dus al met al een hele dag werk zeg maar Vooral de cc's waren errug lekker, heb van manlief het boek van Cees Holtkamp voor moederdag gehad, en zijn recept gebruikt. Als jullie het hebben willen, post ik het hier wel ff, is geen moeilijk recept en dus echt heerlijk
Ha meiden, @Rozemarijke, whow wat veel! Heb je ook foto's? Ik wil het recept wel, heb vanmiddag muffins met Gijs gemaakt en was leuk om te doen. @Elise, fijn joh dat je de 37 weken hebt gehaald! Ik ben bang dat ik misschien wel op vakantie ben met jouw bevalling.. Misschien dat Elin zo lief is me te smsen?? Ben wel heel benieuwd namelijk!! @Elin, wat rot zeg dat Brent niet in zijn hum is.. Osteopaat is wel een goed idee hoor. Ben je daar met Alec ooit geweest? Ik ben er met beide kindjes geweest, maar uiteindelijk heeft een manueel therapeut Gijs met zijn kiss geholpen. Fijn dat Alec het zo leuk heeft op de psz. Hier alles wel oke, weinig nieuws.. maar wel erg druk met vanalles en nog wat. Fiene is vandaag precies 5 maanden oud. Het is zo'n lieverd!! Echt niet normaal. Ze doet het nog steeds geweldig. Ik leg haar 3x per dag in bed en dan slaapt ze heerlijk. Ze huilt echt hoogst zelden nog eens en eigenlijk nooit meer als ik haar in bed leg. En ze lacht de hele dag. Ze slaapt 's nachts goed door, en wordt pas wakker als we d'r 's ochtends wakker maken. Ze slaapt door alles heen, zelfs als Gijs gruwelijk te keer gaat. Gijs is lekker aan het peuterpuberen... schreeuwt de longen uit zijn lijf als ie iets niet van me mag en als ik af en toe boos wordt dan zegt ie sorry en komt me dan kussen en knuffelen. Vandaag heb ik een thuiskapper laten komen, en niet gelogen hij gaf geen kik . Eindelijk zit er een model in.
Brent is zo vaak rusteloos en kan moeilijk ontspannen. Terwijl hij eerst zo een relaxte baby was. Heel kl... om je baby zo te zien. Ik wil het recept ook wel Rozemarijke. Ik vind dat jij echt een talent hebt zeg als ik die mooie taarten zie. Lob, tuurlijk sms ik je. En wat heerlijk dat het zo goed gaat met Fiene. Lekker genieten meid. Ik ben nooit bij een osteopaat geweest. Vind het een beetje eng. Zij gaan toch niet liggen trekken of zo aan je kind? Ik ga maandag wel bellen voor een afspraak.
@Elin: Onze osteopaat is heel voorzichtig. Thirza heeft tijdens de behandeling van haar nek wel vreselijk liggen brullen, maarja.... dan doet het al zeer en dan gaat er ook nog iemand aan zitten Maar je moet dan wel en daarna knapte ze zo enorm op! De behandeling die ze op de nek doet, heb ik zelf ook gehad voor m'n migraine en bestaat vooral uit lichte druk uitoefenen, geen rare kraak-dingen enzo @lob: lekker dat het nu zo gemakkelijk gaat met Fiene! Ben wel benieuwd naar Gijs z'nkapsel! @recept muffins: 1 ei 125 gram suiker 1 zakje vanillesuiker 80 gram zonnebloemolie 250 gram dikke yoghurt 1/2 theelepel zuiveringszout 8 gram bakpoeder 250 gram bloem mespuntje zout Ei luchtig kloppen met de suiker en de vanillesuiker. Olie en de yoghurt erdoorheen roeren. Zout, (ik heb geen zuiveringszout gebruikt, kon ik zo snel niet vinden in de supermarkt), bakpoeder en bloem erdoorheen spatelen. In muffinvormpjes scheppen en 25-30 minuten op 180 graden bakken. Ik heb wel foto's, maar enkel van de taarten, de muffins ben ik vergeten, dus dat ga ik de collega's die er wel foto's van hebben gemaakt nog even vragen. Ik gooi ze op m'n hyves dan, (tartist)maar heb alweer een achterstand met plaatsen, dus vandaag of morgen maar even doen
Hoi meiden, Rozemarijke: dat recept ga ik zeker eens even uitproberen; zit hier gewoon te kwijlen achter de pc, haha! Ik heb trouwens ook hyves; als je het leuk vindt kan ik je wel even pb-en, zodat we vrienden kunnen worden? Hoe gaat het met Thirza? Al wat minder dwars? Elin: ik ben ook met Luca bij een osteopaat geweest en dat is echt niet eng hoor. Hij deed heel zachtjes; niks geen gekraak. Ben zelf tijdens mijn vorige zwangerschap ook onder behandeling geweest en alles gebeurt juist heel zachtjes en gecontroleerd. Geen zorgen dus; bij Luca hielp het echt heel goed tegen het overstrekken. Kan me voorstellen dat het erg naar is om je anders zo vrolijke baby zo te zien; dikke knuffel! Lob: wat heerlijk dat het zo goed gaat met Fiene! En jij dus ook al zo'n peuterpuber in huis; hier net zo, pfff! Luca heeft vannacht geslapen van 20:00-8:00 en werd vanochtend wakker met een humeur om op te schieten. Ik had een afspraak voor hem bij de kapper en vreesde al het ergste en hij gedroeg zich dus echt als een draak. Normaal gesproken gaat het prima en nu niet stil zitten, nee roepen, huilen en niet luisteren; ik schaamde me dood. Ik was ook echt boos op hem. Thuis bleef hij maar huilen en piepen en weer een driftbui toen we op het punt stonden om boodschappen te gaan doen en toen hebben we hem voor straf op zijn kamer gezet. Dat hielp wel, maar hij bleef de rest van de dag een kort lontje houden. En ik kan er zo slecht tegen op het moment... Vanmiddag heeft mijn man hem even meegenomen naar de speeltuin en dat vond hij wel leuk, maar helaas ging het regenen dus moesten ze weer naar huis. En thuis verveelt hij zich; hij kan zichzelf totaal niet vermaken op het moment. Ik denk dat hij de aankomende veranderingen voelt, want normaalgesproken kan hij heel goed zelf spelen. Ik dacht eerst dat hij ziek zou worden, maar hij eet als een dijkwerker en meestal doet hij dat niet als hij ziek wordt, dus ik denk dat het toch echt met mij te maken heeft. Tot overmaat van ramp hebben we achterburen weer eens een feestje; keiharde muziek en geschreeuw en dat zal wel weer tot diep in de nacht duren. Er woont een aso-familie en het is nogal vaak raak daar. Zucht, nu hou ik op met klagen hoor!
Haha, nou, kan me je geklaag helemaal voorstellen hoor! Pff, ik zou er ook helemaal simpel van worden zo op het eind van je zwangerschap! Ik ga je m'n hyves ff pb-en, gezellig Thirza is wisselend te genieten. Eet slecht momenteel, voelt wat warm, dus nou... maar ik laat het lekker gaan, ze wilde geen quiche eten vanavond, wel toetje uiteindelijk, maar halverwege het tweede bakje, (zijn van die portietoetjes van 100 cc, mag ze er altijd twee van), had ze het alweer bekeken. Geen honger dan dus, want we hebben ook wel eens gehad dat ze dan nog om een derde vroeg, (die krijgt ze dan trouwens niet, we gaan niet-eten natuurlijk niet belonen ).
Oh als Thirza maar niet ziek wordt dan. Hier ook al een verkouden jongetje die niks eet. 3 toetjes haha, daar vraagt Alec ook rustig om. Had van de week van die knijp kwarkjes: "Ake meer, Ake meer." Maar bij 2 stoppen we ook hoor. Elise: Pittig he die laatste weken. Maar probeer - ondanks de lichamelijke ongemakken - ook vooral nog even van je mannetje te genieten, want het zijn de laatste weken dat je alle aandacht aan hem kan geven. Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik ben superblij met mijn 2 jongetjes, maar het is toch wel gek dat die tijd voorbij is. Hier vandaag ook een draakje hoor. Hij wilde niet slapen vanmiddag. Hij was in de auto in slaap gevallen vanmorgen voor 5 min en ging niet meer slapen. Nou daar is hij nog niet aan toe. Wat een humeur zeg! Om 19.00 uur gaan slapen en gaf geen kik! Vandaag weer een tevreden baby. Gek hoor, heel de week heeft hij liggen huilen en vandaag lekker slapen, lachen, spelen, etc. Zegt mijn vriend: 'Ik snap niet waar je het over hebt, hij is zo tevreden." Lob: wanneer ga je op vakantie? Twijfel nog steeds of we wel of niet naar het buitenland gaan. We wachten denk ik even af hoe het met Brentje gaat. Als hij zo wisselend blijft in onrust denk ik dat we dit jaar maat thuis blijven. Maar als ik dan de film kijk die we hebben gemaakt vorig jaar in Spanje met Alec, heb ik zo'n zin om weer te gaan.
@Elise, echt super herkenbaar hoe je je laatste dagen met Luca beschrijft! Ze voelen het, en het is een wisselwerking!!! Ik duim voor je dat je babytje straks lekker rustig is en veel slaapt dan kun je de verloren tijd met Luca weer lekker inhalen! Ik had vergeleken met jou echt minimale klachten, en ik werd er al niet goed van en voelde me zo beperkt. Na de bevalling was alles meteen weer over. Sterkte ermee!! @Elin, osteopaat is echt niet eng! Fiene genoot van die behandelingen. Hoe gaat het met het kraambezoek? Hier net nog een afspraak gemaakt . @Rozemarijke, bedankt klinkt lekker! Gisteren had ik ze heel simpel gemaakt met suiker, zelfrijzend meel, ei, karnemelk, boter en bosbessen. Ik vind ze lekker maar Gijs niet Wat een boer niet kent... (ken je die uitdrukking?). Ik hoop zoooooo dat Fiene een betere eter wordt. Wij vinden quiche ook erg lekker, maar dat maak ik nooit meer want dat eet ie ook al niet. Hij vindt niets maar dan ook niets lekker! Erg frustrerend.
@Elin, ik zet het in mijn agenda. Maar als het straks met Brent nog niet lekker loopt dat verzetten we het gewoon weer. En als je liever naar mij komt, dan kan dat uiteraard ook!!! Wij vertrekken over 3 weken. Nu het zo goed gaat met Fiene, eist Gijs juist weer heel mijn aandacht op. Voel me soms best rot ten opzichte van Fiene als ze zo lang alleen ligt te spelen.. Ik blijf het lastig vinden om het 50% 50% te verdelen. Eerst had Fiene me heel erg nodig, en nu Gijs weer.
Lob: herkenbaar hoor die aandacht verdelen. Ik ben er nog steeds niet goed in. Na zo'n week als afgelopen week, kan ik wel janken, omdat ik het gevoel heb dat ik Alec tekort heb gedaan. Afgelopen week legde ik hem in bed en las een boekje voor toen Brent begon te huilen beneden (vriend was erbij), en toen zei Alec: 'Mama naar Brent toe gaan." Dat vond ik zo lief. Ben overigens niet gegaan, want vriend was bij hem. Op het CB zeiden ze tegen mij dat dat altijd zo zal blijven als je meer kindjes hebt. Maar ik merk nu wel aan Alec dat hij Brent leuker begint te vinden. Als ik hem kom ophalen op de PSZ begroet hij eerst zijn broertje. Dat scheelt wel een hoop. Ik denk maar zo, over een tijdje hebben ze een boel aan elkaar en kan mama weer rustig een kopje thee drinken. Ik denk wel dat 8 juli kan doorgaan hoor. Bij jullie voel ik me vast niet opgelaten met een huilende baby. Maar ik hoop dat het dan wel beter gaat hoor, moet 2 weken later weer gaan werken, dus....
@Elin, ik vind het vooral erg jammer dat ik niet zomaar meer met Gijs op pad kan gaan. Voorheen gingen we bijna iedere ochtend en middag op fiets overal naar toe maar dat is helaas voorlopig voorbij. Ik voelde me de eerste maanden ook zo rot, maar nu gaat het echt al veel beter. En ik loop maar 3 maanden voor op jou dus het komt echt snel goed meid! 8 juli, ik heb er echt zin in!! Hier kan Gijs trouwens ook echt nog niet zonder middagslaapje hoor! Hij heeft het een paar maanden geleden een paar keer niet gewild maar dat was geen succes. En nu gaat ie weer vrolijk om 12.00 uur slapen en tukt ie gerust 2,5 uur.
Hier ook weer gewoon standaard een slaapje 's middags. Gelukkig, want zonder is de dag wel lang, zeker als het een doordeweekse dag is en we wachten tot mijn man thuis is, voor we gaan eten... @Elin: haha, zul je net zien, is je vriend weer thuis, is Brent weer rustig. Je zou er bijna filmopnames van gaan maken.... Lijkt me ook wel lastig, om de aandacht te gaan verdelen, maar ach... er komt op een gegeven moment idd vast gewoon een evenwicht En als ze ouder worden kun je echt weer dingen samen gaan doen, of de een bij papa laten en tijd nemen met de ander. Merk ik al wel aan de kids van manlief, dat wordt op dat vlak echt makkelijker, ook omdat ze, als ze de 6 voorbij zijn, echt een beetje zelfstandig worden en de meeste dingen zelf kunnen. En wat betreft eten: Thirza is hier ook absoluut een boer(in). Wat de niet kent, dat vreet ze idd niet... De oorproblemen hebben daar heel zeker ook wel debet aan: ze kreeg een heleboel helemaal niet weg doordat ze dan altijd zo verkouden was en vol zat enzo, dus haar toch al beperkte dieet, werd daardoor wel erg beperkt. Qua groente eet ze eigenlijk alleen broccoli, bloemkool, wortel, tomaat, champignons, prei, courgette, witlof en qua fruit eet ze enkel banaan, appel (alleen bij de gastouder of op de fiets/in de winkelwagen), peer, aardbei, druif en meloen. Oja, en mango, maar dat haal ik niet zo vaak, erg duur en zo bewerkelijk, vind dat schillen en snijden altijd zo'n gedoe... Thirza eet vandaag weer beter. Waar het allemaal aan ligt weet ik niet, maar we bewegen maar gewoon mee.... Ik zet 8 juli in de agenda ook, gezellig Enneh, als Brent da niet in z'n hum is, snappen wij dat wel...
Hoi meiden, Lob: fijn dat je het herkent en dat het na de bevalling over is dat gammele gevoel. Maarja, dan moet ik ook mijn aandacht gaan verdelen over 2 kindjes... Elin: leuk dat Alec zijn broertje eerst gedag zegt als je hem komt halen op de psz. Je zal zien dat ze straks ontzettend veel aan elkaar hebben! Gaat het nog steeds goed met Brent? Rozemarijke: ik ga je zometeen even een uitnodiging sturen voor de hyves. Leuk om ook een gezicht bij elkaars naam te hebben! En ben natuurlijk erg benieuwd naar de taartfoto's! @eten: Luca is een makkelijke eter en lust veel. Hij heeft wel een beetje "autistische trekjes" wat eten betreft; zo wil hij bij bbq en gourmet bv alleen maar stokbrood met kruidenboter eten en geen vlees, terwijl hij normaal van zijn vlees smult. De afgelopen keer bbqen moest hij van mij eerst een stukje vlees eten voor hij brood kreeg en toen heeft hij wel een kinderspies zitten eten, dus wie weet hebben we het doorbroken. Hij houdt absoluut niet van zoetigheid (net als ik trouwens), maar een tijdje terug hadden we visite en toen stond er stokbrood op tafel en toen heeft hij de brie ontdekt. Hij eet zo stukken uit het vuistje en vindt het heerlijk. Hij wilde het steeds op brood, dus heb nu maar creme de brie gekocht; smeert wat makkelijker. Qua groenten eet hij alles, hij vindt sperziebonen en worteltjes en doperwtjes niet lekker, maar eet het wel. Favorieten zijn spinazie, broccoli, witlof en andijvie; dan zit hij al aan tafel voor het eten klaar is, haha! Hier vanochtend naar mijn werk geweest. Een collega gaat trouwen en we zouden met z'n allen op de foto gaan. Mijn vader was vrij en wilde wel even rijden, dus ben maar gegaan. Luca vindt het altijd geweldig om naar mijn werk te gaan; andere kinderen en een walhalla aan speelgoed, haha! Leuk om iedereen weer even te zien en even een bakkie gedaan in de klas. Mis mijn kindjes toch best wel, maar heb ze even allemaal kunnen knuffelen. Daarna met mijn vader nog wat boodschapjes gedaan; Luca vindt het altijd helemaal leuk om met opa op stap te gaan, dus die was blij. En mijn vader heeft sinds kort ook een autostoeltje in de auto dus dat is ook wel makkelijk. Mijn werk ligt in de buurt waar mijn vader is opgegroeid, dus die vond het erg leuk om even in zijn oude buurtje te kijken. Thuis gezellig een broodje gegeten en Luca ligt nu lekker op 1 oor en ik ga ook even rusten. het is vandaag zo warm en ik heb Luca beloofd dat we vanmiddag even samen naar het zwembad gaan. Het peutergedeelte is helemaal afgesloten en er ligt allemaal speelgoed in het water, dus kan hij lekker spelen en ik op de kant zitten. Toen ik zwanger was van Luca braken met deze termijn 's avonds mijn vliezen en werd hij vannacht geboren. Het slaat nergens op, maar toch vind ik het een beetje spannend vandaag...
Elise: heerlijk lijkt me dat zo'n goede eter. Alec eet bijna alles, alleen maar heel weinig van alles (lees een stukje aardappel, een stukje tomaat, een stukje olijf). Hier heeft Alec ook van die rituelen. Op andere vlakken, dan wel. Papa gaat altijd met hem naar een bepaalde speeltuin en daar wil hij dan ook alleen met papa heen. En oma zingt altijd een bepaald liedje en dat mag alleen oma doen. Wij doorbreken dat ook en dat gaat ook prima. En kan me voorstellen dat je het spannend vindt Elise. Maar heb nog niks gehoord, dus of je bent aan het bevallen of het is nog rustig. Rozemarijke: hoe gaat het? Trek je het een beetje allemaal? Ik hoop echt dat het deze ronde raak is. Hoe voel je je? Lob: Dat mis ik ook hoor. Het werd eigenlijk net wat makkelijker met een peuter om weg te gaan enzo en dan ben je ineens weer wat meer gebonden met een baby. En aandacht verdelen is best lastig, maar we mogen toch niet klagen he met twee gezonde kindjes Kan het zijn dat Gijs mij weer heeft geprobeerd te bellen vandaag? Hier gaat het op en af. De ene dag is Brent echt een huilbaby, de andere dag gaat het redelijk. We hebben maandag een afspraak bij de osteopaat. Ben benieuwd. Heb toch het idee dat hij last heeft van de voeding. Enne...ik ga 4 uur minder werken. Heb met mijn baas gesproken en ze vond het goed dat ik voorlopig meer ouderschapsverlof opneem en 20 uur werk. Geeft zoveel rust!