Hihi @Elise: idd: bedenk je VOORAL dat die stomme kraamtranen werkelijk waar al je zicht op de realiteit vertroebelen! Pff, dat weet ik zelf nog wel, hoe ik me werkelijk waar overal druk om kon maken en kon janken. Gewoon bedenken dat alles precies omgekeerd is als die stomme hormonen in je lijf je willen doen geloven
@Elise, whow snelle bevalling! En thuis!! Fijn hoor dat alles zo goed gaat en dat Luca het leuk vindt, die kraamweek is heftig hoor dus hartstikke fijn dat je kraamhulp goed is. @Rozemarijke, klinkt lekker hoor die appeltaart en ik hem het recept ook bewaard.. maar vanmiddag toch maar gewoon diepvriesgebak . Heb de puf niet om ook zoiets nog te gaan doen. Lijkt me ook leuk 2 meiden in huis!! Ik ben me nu al aan het verheugen op al het meidenspeelgoed wat hier straks komt... ik was vroeger een enorme Barbiegek dus laten we hopen dat Fiene ze ook mooi vindt. @Elin, hoe gaat ie daar? Hoe ging het afleren van de speen bij Alec eigenlijk? Vond je het meevallen? @Hier alles oke, Pinkpop was erg leuk en de kids hebben het super gedaan bij opa en oma. Alleen was Gijs wel om 05.30 uur wakker (komt thuis echt nooit meer voor) dus oma kon er vroeg uit .
Haha die Gijs, vroege vogel! Arme oma. Wat fijn dat het leuk was. Lekker om er ff uit te zijn he? Het gaat hier redelijk. Omdat ik het toch raar vond dat Brent zo krijste met liggen ben ik de flesvoeding die hij krijgt gaan indikken en voila hij krijst niet meer en slaapt uren aan een stuk. Misschien toch ook last gehad van voeding die omhoog komt. Helaas kan ik de bv niet indikken. S nachts slaapt Brent wel goed. Meestal rond half negen bv en dan slaapt hij tot vier uur. Vandaag zelfs half vijf! Dan bv en dan slaapt hij tot klokslag zeven uur. Niet slecht he? Lob om eerlijk te zijn heeft hij met slapen nog steeds een speen. Ik durf er niet goed mee te stoppen. Met inslapen kan hij echt niet zonder. Heel soms vraagt hij er overdag om en dan leidt ik hem af. Is Gijs er wel van af? Hier nooit meidenspeelgoed denk ik. Haha. Brent kijkt nu al met veel belangstelling naar Alecs treinenparadijs, dus volgens mij ook een echte jongen. Maar ik vind het heerlijk hoor drie mannen!
@Lob: gefeliciteerd met je verjaardag! Leuke dag gehad? Wij zitten hier nu net even naar een samenvatting ofzo van pinkpop te kijken @Elin: leve de moederlijke intuitie! Je kunt de BV ook indikken door vooraf even een papje met JBPM te geven he? (werkt niet bij iedereen even goed, maar ik heb er ook wel echt goede verhalen over gehoord )
@Elin, je zei het gelijk al dat je dacht dat het door de voeding komt! Gijs en Fiene spuugde/spugen allebei vreselijk maar ik hoor ook echt veel over kindjes die niet spugen maar toch veel last hebben. Is soms nog wel eens erger omdat het zuur dat 2x langs de slokdarm komt.. eerst omhoog, en dan weer terug naar de maag. Papje voor de bv geven is de moeite waard om te proberen, bij Fiene lukte dat allemaal niet zo maar er zijn zat positieve verhalen. Gijs slaapt ook nog steeds met speen, maar tijdens de middagdut bij oma was ze hem vergeten te geven en hij is gewoon in slaap gevallen . Tijd om ermee te stoppen zou je zeggen, maar ik ben zo blij dat ie na ruim 2 jaar nu eindelijk meer wel dan niet goed slaapt dat ik er erg tegenop zie. Overdag heeft Gijs hem eigenlijk nooit gehad en om gevraagd, maar ik neem hem bijv. wel mee in het vliegtuig. Maar met het inslapen is hij er nog echt aan verslaafd. Hoe slaapt Alec op het moment? Wat heeft Alec allemaal van Thomas? Wij hebben alleen de transferset en nog een los takelachtig ding (?) en wat wagonnetjes. Maar Gijs vindt het echt heel leuk dus ik wil wat bijkopen. Weet alleen niet goed wat! @Rozemarijke, thanks.. ben alleen pas woensdag jarig . Heb het vandaag gevierd voor familie. En hebben jullie een leuk verjaardagsweekend gehad? Jij de 17e toch? Ik zit ook te kijken!
Oja, duh, de 15e zei je Ja, ik vrijdag, de 17e Afgelopen weekend dus gevierd, omdat we het altijd willen vieren in een weekend dat de kids er zijn, (kunnen die de opa's en de oma's enzo gelijk weer eens zien). En over twee weken, wat echt tussen onze verjaardagen invalt, heb ik een bruiloft van een collega, (weet nog niet of ik ga), en hebben we de verjaardag van een vriend van ons (40) en van mijn zusje (30). Beide niet echt verjaardagen om over te slaan, omdat ze het allebei groots vieren... Dus, heb m'n verjaardagskado's weer binnen Naast een stapel geld, (ik ga een foodprinter kopen!!!!! ), ook nog een receptenboek voor recepten met chocolade gehad, een bongo, (boekje met 50 dagjes uit, waarvan je er 1 mag kiezen voor 2 volwassenen en 2 kids, (Thirza is meestal toch nog mooi gratis). Een bijbel in de recent uitgekomen herziene statenvertaling, (we verzamelen ze zo;n beetje, hebben nu denk ik zo'n 30 vertalingen hier thuis staan , is altijd zo fijn om meerdere vertalingen naast elkaar te kunnen lezen, dat werpt soms interessant licht op bijbelteksten ), en een electrische poffertjespan. En van manlief krijg ik een kniepertjesijzer, electrisch en dubbel . Dus, goed verwend weer Wel helemaal gaar, had gistermiddag nog een verjaardag van een vriendin, dus je kunt me, na m'n emotionele dip van voor het weekend erbij, helemaal opvegen nu... Zometeen lekker m'n bedje in dus! Morgen huisarts bellen om te kijken of ik nog een verwijzing nodig heb voor de gyn. Idd maar actie erop, liever dat er niks is, dan dat ik me straks voor m'n kop sla omdat een simpele behandeling even de boel op de rit had kunnen krijgen en een zwangerschap had kunnen bespoedigen.... We hebben wel lang genoeg gewacht, we zijn inmiddels bijna een jaar onderweg voor het vervullen voor onze wens voor een tweede.....
@Rozemarijke, whow jij bent goed verwend!! Leuk hoor! En beetje bijgeslapen? Ik word al moe als ik alleen maar lees wat jij het weekend gedaan hebt . @Elin, ik vergeet nog te zeggen dat Brent inderdaad erg goed slaapt 's nachts!! Knap hoor! Ik weet het antwoord denk ik al wel, maar dat heeft Alec ook nooit zo gedaan toen ie een kleine baby was toch?
Hoi meiden, Rozemarijke: bedankt voor je lieve woorden! Hormonen hebben bij mij altijd nogal invloed op mijn humeur, kan je nagaan nu alles door mijn lijf heen raast... Ik laat de tranen maar lekker vloeien als ik ze aan voel komen, dat voelt het beste. Kan me voorstellen dat je ongeduldig begint te worden wat betreft zwanger worden; groot gelijk dat je een bezoekje aan de gyn wil brengen. Elin: heerlijk dat Brent zo goed slaapt. Hier trouwens ook nog steeds een speen met slapen bij Luca en ik ben niet van plan die af te gaan bouwen; ben veel te blij dat hij zo goed slaapt! Lob: idd een snelle bevalling en lekker thuis. Luca had idd de verborgen variant van de reflux. Wat betreft Thomas spullen: Luca heeft een klein stukje houten rails en een paar treintjes. Op internet kan je bij Sellintoys heel veel Thomas spullen vinden, maar ook houten railsen die je bij Thomas kan gebruiken (en een stuk goedkoper zijn). Hier morgen het laatste dagje kraamzorg. Word ik ook alweer emotioneel van, word moe van mezelf. Maar het is zo gezellig in huis en het is zo'n lieverd! Vandaag was manlief naar werk en hij was nog geen 5 minuten weg of Luca werd huilend wakker. Ik naar hem toe, kind ziek. Dus met hem naar beneden en mijn moeder gebeld of ze met hem naar de huisarts kon en daarna de huisarts. Zijn amandelen blijken ernstig ontstoken te zijn en hij heeft een kuur gekregen van 10 dagen, maar ook een verwijzing voor de KNO want ze moeten er dus zo snel mogelijk uit. Dus ik weer huilen begrijpen jullie wel... Hij is verder heel lief en speelt gewoon en heeft vanavond ook zijn bordje leeggegeten, mijn dappere mannetje (en dan moet ik weer huilen...). Milou doet het super; zo is zo lief en tevreden dat ik het echt niet kan geloven. Ik heb haar vandaag zelf in bad gedaan. De bv loopt super inmiddels en vandaag was ze 100 gram aangekomen. Haar navelstrengetje is eraf gevallen en in principe mag ze naar buiten. 's Avonds clustert ze echt en is ze wat onrustig, maar gisteravond om 0:00 voor het laatst gevoed en toen kwam ze pas om 4:45 weer! (de nachten hiervoor steeds om de 2 uur, dus ik was hier heel blij mee) Ze had alleen om 2:00 last van haar buikje en lag in haar bedje te kreunen, maar huilt dan niet. Na de voeding van 4:45 hebben we haar om 9:00 wakker gemaakt. Gehoortest en hielprik gehad vandaag en ze sliep gewoon door!!! Jullie horen het; ik ben echt helemaal verliefd op mijn meisje (en dan huil ik weer omdat ik zo'n lieve baby heb gekregen)!!! Weet een van jullie trouwens hoe ik mijn handtekening kan veranderen, want hij staat nog steeds op "zwanger"?
Die kraamtranen zijn ook rotdingen! Lekker laten lopen idd, en fijn hulp vragen bij die dingen die je nu niet zelf kunt doen. Klinkt goed zo, met Milou! Wat lekker om te horen dat het bij al jullie tweede kids veel rustiger gaat dan bij de oudsten Geeft de burger moed! @Lob: ik blijf vooralsnog moe, maar dat heeft minder met m'n nachtrust te maken dan met andere dingen geloof ik. Vanavond weer vroeg erin, m'n afspraak voor vanavond heeft afgezegd, dus dat scheelt weer En vrijdag heb ik dan een afspraak bij de huisarts, heb toch weer een verwijzing nodig voor de gyn, dus de huisarts wil me dan eerst weer een keer zien. Ben benieuwd...
@Elise, vreselijk die kraamtranen!! Ik werd ook moe van mezelf toen. Ik was ook helemaal van slag toen de kraamhulp wegging... allebei de keren... ze had van mij nog weken mogen blijven! Lekker huilen hoor meid, het is allemaal heel heftig die gevoelens! Wat goed om te horen dat Milou het zo goed doet!!! Echt zo fijn voor jullie. En wat slaapt ze al goed! Jeetje wat heftig dat Luca zo ziek was en wat rot dat die amandelen er ook nog uit moeten.. uiteindelijk misschien beter voor hem, en misschien dat ie dan ook minder virusjes oppikt en minder vaak ziek is. Is je man gewoon werken nu? Bedankt voor de tip over Thomas! @Rozemarijke, jouw tweede komt er ook snel meid!! En die zal vast ook rustig en zonder al die rotklachten geboren worden! Kan me voorstellen dat hier over al die 2e baby's lezen ook niet altijd leuk is. Knuffel! @Hier ben ik vandaag met Fiene in het ziekenhuis geweest bij de kinderarts die we voor de reflux hebben. Gaat lang verhaal aan vooraf, maar zij denkt dat Fiene misschien kinkhoest heeft . Uitslag krijgen we donderdag om 16.00 uur.
@Elise: ach, vergeet ik helemaal van Luca z'n amandelen! Wat vervelend joh! Maar goed, wel fijn dat er actie op komt en er hopelijk verbetering van komt! @lob: Jeetje, kinkhoest joh! Nou, even afwachten dus nog! En lezen over al jullie tweede kids vind ik niet erg hoor! Tuurlijk zijn er af en toe wel momenten dat ik denk: verdorie, waarom wij nog niet? Maar die heb ik eerlijk gezegd eigenlijk vooral bij mensen bij wie alles goed gaat enzo, dat ik dan echt geconfronteerd wordt met wat anderen wel hebben en wij niet. En het ligt ook wel aan de tijd van de maand, hoe ik daarin sta. Maar heb daar hier dus weinig last van hoor, iedereen heeft hier een zwaar verhaal, dus dan is dat toch weer anders... Hihi, Thirza neemt steeds meer uitspraken over, staat nu te zingen "Ik snappe niet, ik snappe niet!" (Dat zeg ik altijd als ik haar niet versta: Ik snap je niet, zeg het nog eens?). O, en ze jaagt tegenwoordig onze kat de stuipen op het lijf, want ze wil voortdurend knuffelen en kusjes geven Vind onze kat iets minder leuk, zeker als ze dan ook nog niet onder de indruk is van een krab.... (Zegt ze alleen maar: Mag niet slaan Puck! (En wij dan: Nee, maar jij mag niet aan de staart van Puck trekken, Thirza!) ) Manlief heeft vandaag weer 2 sollicitatiegesprekken, heeft gisteren bij eentje gehoord dat ze hem willen hebben, maar die gaan pas salarisonderhandelingen doen als hij ook een keuze voor hun heeft gemaakt. Slim. Ben benieuwd wat er uiteindelijk uit gaat rollen
Lob van harte gefeliciteerd! Ik reageer morgen op jullie. Notebook is kapot en op mijn smartphone tikt zo lastig.
@Rozemarijke, grappig he als je je eigen uitspraken terug hoort!! En soms ook zo confronterend... Vanmiddag hoorde we Gijs zeggen: Joost, doe toch niet altijd zo moeilijk oeps.. ha ha grappig van de kat!! Hier staat Gijs vaak tegen de vogel te roepen dat ie "niet mag slaan anders moet ie ook op de gang" . Spannend van je man! Idd slim om zo te onderhandelen... wel lastige keuze zo voor je man! @Elin, dank je! Hoe gaat het daar? @Elise, hoe is het afscheid met de kraamhulp gegaan? @Hier een leuk verjaardagsdagje gehad. 's Ochtends verwend met knuffels en kussen van de kids en wat kado's gehad. 's Middags naar de Beekse Bergen en daarna ergens een pannenkoek gaan eten. Lekker dagje met zijn vieren gehad. Morgen boodschappen, strijken en inpakken .
Hoi meiden, Lob: ik heb goed afscheid genomen van de kraamhulp. We hebben nog even lekker zitten kletsen en zij gaf aan het ook moeilijk te vinden bij ons weg te gaan omdat ze het zo gezellig vond. Moest wel huilen, maar heb er ook vertrouwen in dat we het met z'n viertjes kunnen. Klinkt als een gezellige verjaardag! Rozemarijke: ik heb een vraag aan jou als bv-expert, ik hoop dat je het niet erg vindt. Milou drinkt heel goed aan de borst en de voeding is dan nu ook heel goed op gang. Sinds vannacht geeft ze ineens een gilletje als ze aanzuigt en laat dan los. Even later pakt ze wel goed en drinkt rustig. Na de voeding laat ik haar boeren en hou haar rechtop, maar toch krijgt ze elke keer de hik en slikt voeding weg die terug komt. ze lijkt er geen last van te hebben maar het is een naar gezicht. De melk stroomt sinds gisteravond echt uit mijn borsten. kan het zijn dat de productie nu helemaal goed op gang is en zij even moet wennen aan de hoeveelheid melk tijdens de tsr? Ik word er zo onzeker van; ben dan bang dat ze ook reflux heeft... Ze heeft er echt geen last van want nu heeft ze al een half uur de hik in bed maar geeft geen kik. Sorry voor het hele verhaal! Elin: hallo!!! Hier gaat alles goed. Milou kwam vannacht om 1:00 en toen pas weer om 5:15. Toen wel even wakker geweest ivm een heftige hik. Maar ze is zo rustig, ze huilt zo weinig, ik durf het eigenlijk niet te zeggen. Om 8:30 schoot ik wakker en kon niet geloven dat het al zo laat was; het hele huis was nog in diepe rust. na een kwartiertje ben ik maar eens bij Luca gaan kijken en die werd toen net wakker en Milou volgde om 9:00. In bed gevoed en met z'n viertjes tv gekeken en we zaten pas om 10:00 beneden aan het ontbijt; echt een vakantiegevoel! Milou heeft voor het eerst gedouched met mijn man en haar grote broer en ze vond het heerlijk. Ze was wel een beetje boos toen ze eronder vandaan moest, haha! Dus we genieten hier volop! Merk dat ik zelf nog niet zoveel ben; veel duizelig en erg moe. Ik ga nu ook even lekker liggen!
Klinkt goed Elise! Wat betreft je BV-vraag: klinkt als een heftige tsr en een grote toestroom aan melk idd. Weet niet wat er gebeurt als ze loslaat: dan spuit het er dus echt uit? Als Milou dan loslaat, regelt ze dat eigenlijk heel keurig, maar zou je even moeten zorgen dat ze pas weer aanhapt als de melk niet meer vanzelf eruit stroomt, (even een handdoek bij de hand houden als je voedt, of een flesje waar je het in kunt laten lopen, zodat je het kunt bewaren voor voeding of andere doeleinden?). Dat terugslikken en de hik zal ws daardoor komen en geen echte reflux zijn, en zou dus ook verholpen moeten zijn met pas weer aanleggen als de melkstroom stopt. En zien dat je halverwege d voeding even laat boeren ook. Dan krijgt ze minder last van vastzittende lucht en krijg je ook niet dat ze een half uur na een voeding ineens lucht opboert en er dan voeding mee komt. Die heftige melkstroom heeft ws idd te maken met dat de voeding goed op gang komt, en zal even moeten reguleren, maar dat komt vanzelf als je het gewoon even laat lopen In die beginperiode heb ik zelf ook gemerkt dat als de productie opgevoerd wordt, je lijf vaak net even te enthousiast daarin mee gaat, en het zich daarna dus even iets moet stabiliseren, voor je echt op een goed niveau zit. Zal nog wel vaker gebeuren de komende maanden, pas na een paar maanden wordt je productie echt stabiel @Lob: klinkt goed, je verjarardag! En o, wat moet je nu op je woorden gaa letten he?
He meiden, Even snel want de vakantie-pak-stress slaat toe . Heb vanmiddag de kinderarts gesproken Fiene heeft geen kinkhoest of een van de andere 10 virussen waarop ze getest is. Op zich heel goed nieuws, maar die ka vraagt zich wel af waar het langdurig hoesten van vandaan komt. Maar zij ziet ook niet echt reden om thuis te blijven dus we gaan! @Rozemarijke, alvast van harte met je verjaardag en zet hem op de komende 2 weken . @Elise, ik hoop als ik terug dat je kleine meid nog steeds zo zoet is en dan zal het vast helemaal goed komen!! Fijn dat alles tot nog toe zo goed gaat! @Elin, hoe gaat ie daar?? Ik heb geen smartphone en de Ipad o.i.d. gaat niet mee, dus tot over 2 weekjes .
Fijn dat het iig geen kinkhoest is. Nu hopen dat het gewoon weer over gaat Fijne vakantie iig! Geniet ervan!
Oh Elise zo herkenbaar die kraamtranen. Ik heb ook wat afgejankt hoor. Maar ik was wel 'blij' toen de kraamhulp wegging. Ik vond het wel welletjes, maar dat lag ook een beetje aan haar opstelling. En zo te horen doet Milou het super. In het begin heb je gewoon vaak een beetje teveel melk en een heftige toestroom als de BV net op gang komt. Ik merk nu pas dat vraag en aanbod echt goed op elkaar is afgestemd en heb zelden nog last van volle borsten of stuwing. Wat rot dat Luca ziek is. En balen zeg van zijn amandelen! Arm manneke. Vindt hij het verder gezellig met zijn zusje? Lob: goed om te horen dat het geen kinkhoest is. Wel vervelend van dat hoestje. Maar er zijn gelukkig een boel dingen uitgesloten. Een heel prettige vakantie. Zal vast wel lukken. Over Thomas, Alec heeft een boel rails van take along, misty island en heel veel treintjes. Het meest speelt hij met de losse rails en zijn treintjes. Er gaat er altijd eentje mee als we op pad gaan. Rozemarijke: Hihi die Thirza met haar uitspraken. En wat fijn voor je man. Het is toch altijd een enorme oppepper vind ik als je wordt gekozen. Zeker in deze tijd! Succes morgen bij de HA! Hier gaat het op en af. Gisteren zat ik er flink doorheen. Het brak me even op dat mijn vriend zulke lange dagen van huis s ivm zijn werk. Het is supervermoeiend met een peuter die enorm aan mij hangt en helemaal overstuur wordt als ik maar even de kamer uitga (geen idee waar dit ineens vandaan komt) en een baby die soms gerust hele dagen wakker is en niet altijd blij. Ik maak me een beetje zorgen, over 4 weken moet ik weer werken en Brent slaapt eigenlijk voornamelijk in de draagdoek overdag en 1x per dag met veel moeite in zijn bedje. En mijn schoonmoeder die dan zegt dat ik toch echt moet gaan afbouwen met de draagdoek, want zij kan hem toch niet gaan dragen als ze straks komt oppaassen. We hebben dus toch maar besloten voor de zekerheid wat dingen te laten checken bij de HA, want hij krijst soms zo erg en is dan echt ontroostbaar. De voeding indikken lijkt wel te helpen.... Maar het blijft vreemd dat hij de eerste 4 weken zo tevreden was en nu soms zo intens verdrietig en boos.
Lekker even laten checken dan, dat moedergevoel klopt mij veel te vaak! Hier een verwijzing naar de gyn, 14 juli was de eerste mogelijkheid dat ik terecht kon. Precies onze uitgerekende datum! Nouja, wie weet ben ik dan wel net zwanger en wordt dat onze eerste echo. Dat zou dan wel weer mooi zijn. Hebben we op die datum hopelijk hopelijk toch een kindje om naar te kijken!
Nou dat is wel heel toevallig! Laat dat een teken zijn hoop ik! En dan wordt het een maartbaby of niet? Die zijn geweldig! Moeilijk lijkt me deze periode. Het idee dat je bijna een baby had kunnen hebben...knuffel! Ik ben helemaal vergeten je te feliciteren gisteren Rozemarijke, dus alsnog van harte. Dat het komende jaar maar een mooi jaar mag worden met een hele mooie baby!