Jo, je hebt inderdaad brullen en brullen. Als hij huilt en met tussenpozen af en toe stil is, laat ik hem gaan en meestal slaapt hij dan binnen 10 minuten, maar als hij zo krijst, dan heeft het geen nut om hem te laten huilen. Ja die vermoeidheid is zwaar, ik weet het. Ik heb ook echt periodes dat ik afwezig ben en me slecht kan concentreren. Nu zoonlief veelal bij ons in bed slaapt, voel ik me wel uitgeruster, want hij slaapt dan wel iets beter en ik hoef er niet telkens uit als hij huilt, dan is een aai over zijn bol vaak voldoende om het weer verder te laten slapen. Wij zitten momenteel heel erg met de slaapjes te rommelen. 1 slaapje is eigenlijk te weinig, maar vaker lukt gewoon niet overdag. Gevolg: om 5 uur een oververmoeide dreumes die ik met moeite tot 18.30 op kan houden. Wat zouden jullie doen? Om 5 uur even laten slapen en dan rond 8 uur bed in? Of ophouden?
Nou, hier worden de nachten weer slechter Combi van gewoon liggen spoken en honger geloof ik, (of gaan we hier weer een sprong in ofzo?). Stomme is: heb er net weer met moeite een bordje pap in gekregen, terwijl ze om 5 uur voor het laatst gedronken had... Hmm, ze wil alweer aandacht. Kom later nog ff terug!
@Jo Ik hoop dat die boekjen wat opleveren voor jullie. @Elin Hier hebben we vaak hetzelfde met de slaapjes. Af en toe wil ze nog wel eens een slaapje overdag doen, maar vaak ook niet terwijl ze het eigenlijk wel nodig heeft. Wij zetten dan maar even de kiezen op elkaar en hopen dat Dora of Diego wat afleiding biedt en doen haar vroeg op bed (17.30/18.00 onder de douche en dan meteen naar bed). Het probleem met een slaapje om 17.00 vind ik vaak dat bij ons dan de avond helemaal niets wordt omdat ze dan niet goed genoeg in slaap kan komen en vaak gaat spoken. En om een leintje pas om 21.00 naar bed te doen vind ik weer een beetje laat worden. @Rozemarijke Balen he dat het telkens eventjes goed gaat en dan gelijk weer een terugval. Hopelijk is het van korte duur en gaat ze snel weer beter slapen. Hier gaat het op het moment erg goed. Wel weer wat inslaapdramatjes. We laten haar nu eventjes 10 of 15 minuten boos zijn (dan kan af en toe best heftig zijn, maar we hebben ook een pittige dame) en we hoeven dan niet altijd terug om te gaan troosten. Soms moeten we wél drie keer terug, maar dat nemen we dan maar voor lief. Ze is aan het afbouwen naar één keer per nacht wakker worden (die om 23.00 tel ik niet echt mee) en vannacht heeft ze zowaar doorgeslapen van 23.00 tot 6.00. Hopelijk levert de nieuwe lading hormoonzalf en een andere onderhoudscreme (naast de lipikar) nog wat op en zet deze erg gewenste trend zich door!
Rozemarijke: BALEN! Is het weer sprongetjes tijd? 14 maanden geloof ik, toch? Devy: mee eens hoor, ik vind 21.00 uur ook echt te laat. Kinderbedtijd is wat mij betreft - met uitzondering - tussen 18.30 en uiterlijk 20.00 uur. Hoe laat is Kyra dan wakker, als ze er om 18.00 uur in gaat? En wat ik ook vervelend vind, is dat hij dan zo moe is, dat hij tuttelend aan zijn flesje (krijgt hij nog voordat hij naar bed gaat) in slaap valt en dan kan in zijn tanden niet poetsen. Doe ik dan maar van tevoren, maar ja, is niet zo goed natuurlijk voor zijn tandjes. Wel fijn dat ze nog maar 1x wakker wordt. En inderdaad de avonden tel ik ook niet mee, de teller gaat pas lopen als wij naar bed gaan Hier echt heel vaak wakker weer de laatste tijd. En als ik dan een speentje gaf, en hij sliep wer verder in zijn eigen bed...maar dat gaat dus niet op, het is telkens ontroostbaar brullen.
Rozemarijke het is inderdaad weer sprongentijd! Bij de novembermama's worden we er gek van. Hier is het heel het weekend drama geweest. Huilen, brullen en niet willen slapen. Vannacht ging ineens weer heel goed maar pfff wat een weekend zeg.
O, pff, dan is het dat... Wordt er hier ook helemaal gek van Hoe is het met Lotte d'r oren nu? Qua slapen nu met de sprong natuurlijk nog weinig van te zeggen? @Elin: hier was dat wisselend, of Thirza dan nog we ging slapen of niet, en hoe het dan 's avonds rond bedtijd ging. Als het echt niet meer ging 's middags, deden we haar toch op bed, maar als het enigszins lukte om 'r op te houden, dan deden we dat, om idd te voorkomen dat we tot een uur of 9 met een kind op de bank zaten. Maar heeft uiteindelijk niet zo lang geduurd... @Devy: bij jullie keert de rust dus weer... vannacht klinkt goed! En idd: 's avonds wakker tel ik hier ook niet mee. Ben allang blij als ze straks standaard van 23-7 gaat slapen! (6 uur eigenlijk ook al wel, maar dat roep ik maar niet te hard, straks hoort ze me nog ).
Ik weet niet zo goed hoe het met haar oren is. Ze krijgt nu haar derde kies en het is sprongentijd dus algemene misere! Maar ik had wel het idee dat ze nog een beetje last had. Vandaag zal die kies wel doorkomen denk ik dus even in de gaten houden maar.
@Elin Ze wordt tussen 5.30 en 8.30 wakker. Er is eigenlijk geen peil op te trekken, behalve dat ze wat langer slaapt als ze overdags niet slaapt. Maar dat dus ook niet altijd. En hier ook nog een flesje koemelk na het tandenpoetsen. Vervelend is het wel, maar zonder valt ze echt nog niet in slaap. @Beatrice Nog geen rust voor jullie dann. Maar hopelijk krijgen jullie wel een slaapvolle tijd als de kiesjes en de sprongetjes over zijn. @Sprongetjes Af en toe denk ik dat Kyra in een permanente sprong zit. Voor elke lieve dag heeft ze er twee waar ze echt voor geen meter luistert. Onze hond krijgt voortaan vier keer per dag schoon water omdat de ovenwanten en alles wat ze kan vinden er nog steeds ingegooid worden. De aanhouder wint hoop ik maar en op haar 20e zal ze het vast niet meer doen.
Oh Devy soms best vermoeiend, vind je niet? Gisteren was zo'n lange saaie dag, en mijn ondernemende dreumes was zo ondeugend, dan ben ik echt moe aan het einde van de dag....
Inderdaad. Ik word er af en toe helemaal gek van en tel ik de minuten af totdat of manlief thuiskomt (dan doet ze net alsof ze het braafste meisje van de wereld is voor een uurtje), of totdat ze naar bed gaat. Net was weer zoiets, ze bijt eigenlijk nooit, maar nu beet ze heel hard in mijn tepel en toen ik haar af wilde koppelen deed ze het nog een keer. Kleine ondeugd!
hey meiden, londen was top! en gijs heeft het super gedaan bij opa&oma. wij zijn nog niet echt bijgeslapen.. laat erin en er weer vroeg uit, maar mentaal zijn we wel echt heerlijk uitgerust. @elin, ik was er al even niet geweest maar londen is idd echt heel gaaf. wij bezochten ook heel vaak steden, maar dat is nu even wat minder. ik moet zeggen dat ik wel onwijs veel ouders met kleine kids zag, maar ik weet zeker dat ik gijs er gewoon geen plezier mee zou doen aangezien die liever de hele dag rond kruipt en echt niet lang in de buggy wil. @stralingenman, las hier iets over.. als ik heel eerlijk ben dan denk ik echt dat dit bij ons geholpen heeft. gijs slaapt sindsdien echt veel beter. oke, hij wordt nog wel regelmatig wakker 's nachts voor een speentje of een aai maar sinds die man is geweest is hij niet meer overstuur geweest en duurt het wakker zijn nooit meer dan 1 minuut. en de maanden ervoor sliep hij zoooo slecht, en was hij uren wakker 's nachts. ik was ook heel sceptisch, maar ben nu wel om geloof ik.
Lob: wat fijn dat het zo goed is bevallen? Heb je Gijs niet erg gemist? Hoe lang ben je eigenlijk weggeweest? Ik denk dat ik zoonlief er ook geen plezier mee doe, een dagje A'dam is voor hem al een opgave, als hij bijna de hele dag in de buggy moet. Hoe had je die aardstralingenman gevonden? Ben nog steeds sceptisch, maar ja, ben bereid alles te proberen als het bij jullie heeft geholpen. Hier was het weer hommeles, na twee uur wil zoonlief gewoon niet meer slapen in zijn eigen bed. Drie keer weze troosten, drie keer weer in slaap gevallen na een kwartier, maar steeds weer wakker. Toen had ik koppijn en heb ik het opgegeven en tussen ons in gelegd en dan slaapt hij wel verder....
@Lob, bijzonder zo'n aardstralenman, fijn dat het heeft geholpen. Ik ben ook zo nuchter als het maar kan, maar er zijn toch echt dingen die we niet kunnen zien of zo duidelijk wetenschappelijk kunnen onderbouwen die toch echt wel bestaan. Ook al heel lang niet in Londen geweest, wil er wel weer eens heen voor een lang weekend, maar dan inderdaad zonder kinderen. @Elin, hier net zo, halverwege de nacht hebben we hem weer naar ons bed verhuisd. Luc is weer verkouden, dus dan is het sowieso al waardeloos met slapen, omdat zijn neus steeds verstopt zit en hij zo hoest. Nu heeft hij ook verhoging, vermoeiend. Deze week wou hij ook amper nog borstvoeding, ik was al aan het afbouwen, maar ik denk dat het nu echt de laatste dagen zijn, nou ja, hij is vandaag precies 7 maanden, ik heb het toch langer gegeven dan ik van tevoren had kunnen denken.
@elin, ja ik heb hem vreselijk gemist.. we zijn van donderdag t/m zondag weggeweest. het adres van die stralingenman had ik via een vriendin die weer over hem had gehoord van 3 collega's. @jo, sommige dingen kunnen we niet begrijpen denk ik, en ik had met die man ook echt zoiets van baat het niet dan schaadt het niet. oh jammer dat bv snel afgelopen zal zijn, maar wel super hoor dat je zo lang hebt gegegeven!! ik wou het laatst ook al vragen maar weet niet meer of ik het heb gedaan... heeft jouw dochter wel altijd goed geslapen?
Hier zijn de nachten bagger.. nog 3 nachtjes slapen & dan wordt hij geopereerd! Bah ik zie er toch wel tegenop hoor Vooral ook omdat ik alleen ben natuurlijk... naja we zien het wel! Mijn schatje heeft overigens wel net zijn hoektand doorgekregen.. tandje 5 in de bovenkaak..
Och my... hij gaat wel snel zeg! Geen wonder dat de nachten zo bagger zijn ook, met de oortjes er ook nog eens bij @lob: klinkt goed, londen Hier ligt Thirza nu al anderhalf uur op bed en nog geen minuut geslapen, zucht... vanochtend bij een vriendin geweest en in de auto in slaap gevallen voor 20 minuten. Verdorie Vannacht ging wel goed: 3 keer wakker, waarvan dus om 23.15 en toen een uur later weer. Toen enkel even getroost en teruggelegd en toen ging ze na 2 minuutjes huilen toch maar slapen, tot 3.15 En daarna heeft ze tot kwart voor 8 geslapen... Maar hoop nu toch echt even dat ze nog gaat slapen, want anders is ze straks te moe om te eten en wordt het heel gezellig vannacht
@lovelydk, oh wat gedoe bij jullie zeg! tis ook niet gek dat ie slecht slaapt met al die kwaaltjes. ik hoop zo dat de operatie hem goed doet! @rozemarijke, herkenbaar probleem!! pffff.. succes ermee. hopelijk slaapt ze nog even.
Hoe doen jullie dat na zo'n powernap dan? Hier lijkt de dame na een uur keten en een uur jengelen en huilen zich eindelijk gewonnen te geven... Pff, maar ben onderhand zelf ook helemaal leeggezogen Benieuwd hoe lang ze dan nu gaat slapen. Pff, schreef net in het BV-topic al: (gaat even kopieren) (weer terug ) Maar nu is ze vanochtend terug van een vriendin in de auto in slaap gevallen voor 20 minuten en ligt ze al 2 uur wakker op bed. In eerste instantie na eventjes huilen een hop gekeet, maar het afgelopen half uur-drie kwartier jengelend en huilend Ben al een paar keer wezen troosten, maar pff.... ik wil 'r ook niet uit bed halen, want ze is bekaf en dan kan ik de rest van de dag wel vergeten dat ze nog wat gaat eten, (en ze heeft al zoveel gegeten vanochtend, NOT, want ja: buiten de deur). Dan wordt het vannacht sowieso weer drama Net alsof ze even wl demonstreren dat mijn aanpak wel OK is: heb net gisteravond met manlief een fors meningsverschil gehad: die vindt dat het zo niet langer kan en dat ik maar wat gemakkelijker moet worden. Thirza dus gewoon mee naar de kerk op zondag, en dat sorot dingen, en zij zich voegen naar ons ritme. Nouja, vandaag wordt maar weer eens duidelijk dat dat hier dus echt niet gaat. Maar had liever nog een rondje meningsverschil met manlief 'uitgevochten' dan dat ze het ze overduidelijk zou demonsteren Want ook al ligt ze al een hele tijd op bed: dit voelt niet echt als: de middag even een paar uurtjes voor mezelf Je kunt mij dus onderhand ook opvegen
ik probeer het dan niet eens meer! want anders ben ik ook zomaar 2 uur bezig en uiteindelijk wint gijs het toch . of ik ga er laat op de middag mee wandelen in de hoop dat ie dan nog even voor het eten in de wagen slaapt. maar het avondeten is hier dan ook echt een ramp, en het rekken tot 18.30 uur ook. hier heeft ie vanmorgen van 09.30 tot 11.00 geslapen en nu leg ik hem er net in.. ik hoor ook al dat dit weer echt niet gaan lukken dus ook hier weer een gezellig namiddag. die overgang van 2 naar 1 slaapje is echt vreselijk! mijn vriend vindt trouwens precies hetzelfde wat jouw man vindt... daar heb ik al een jaar strijd over. hij voelt gijs soms totaal niet aan.