Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Is idd een gekke periode, toch een beetje aftellen nu. Had nu met verlof moeten zijn enzo.
    Maar goed, als het deze ronde raak is, wordt het idd een maartbaby. Alhoewel: alle kleinkids van mijn ouders zijn 2 weken te laat geboren, dus dan zou het op de valreep misschien ook nog een 1-april-kind kunnen worden.... ;)
    Maar zou wel fijn zijn idd, zou op de een of andere manier wel mooi zijn, een eerste echo op onze eigenlijke uitgerekende datum.

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hay meiden,
    even kort een berichtje vanaf hier. Milou kwam de afgelopen 2 nachten om de 4 uur, dus dat is best goed! Ze is alleen erg onrustig en is vrijwel constant omhoog komende voeding aan het wegslikken; ik maak me flink zorgen en ben bang dat zij toch ook reflux heeft... Weet niet zo goed of ik nu al actie moet ondernemen of nog even af moet wachten; voel me behoorlijk onzeker... Maar goed; het is alweer tijd om Luca uit bed te halen dus dat ga ik maar even doen...
    Ik reageer later op jullie, sorry!

3. raspberry

Jij had toch zo'n snelle bevalling gehad? Misschien even naar de osteopaat, kijken of het vanuit het nekje komt!

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Ik heb idd zo'n snelle bevalling gehad en daarbij is ze met haar schouder in mijn bekken blijven steken waardoor de vk flink aan haar heeft moeten wrikken en heeft ze het even benauwd gehad. Ik had zelf ook al aan de osteopaat gedacht; met Luca ook goede ervaring ermee. Ze is gisteravond tot 23:30 onrustig geweest; ze huilt niet, maar ligt maar te draaien en te doen; zelfs in de puckababy. Had om 22:00 laatste voeding gehad (wilde niet happen bij aanleggen toen ze zo onrustig was) en ik werd vannacht om 3:45 wakker en toen begon zij ook net een beetje wakker te worden. daarna doorgeslapen tot 6:45. Ze drinkt nu steeds maar 1 borst (ze zitten goed vol en de melk stroomt eruit). ik was er eerst onzeker over omdat ze daarvoor steeds 2 borsten dronk, maar ben vanochtend met haar gaan wegen op het cb en ze bleek 150 gram aangekomen te zijn, dus ga er maar vanuit dat ze genoeg binnenkrijgt... Volgende week ga ik gewoon weer wegen. Ik voel me zelf vandaag voor het eerst ook emotioneel wat stabieler; heb nog geeneens gehuild vandaag:p. Vandaag is Milou weer rustig en tevreden. Ze heeft vanochtend met mijn man gedouched en daarna moest ze weer bloot op het cb en dat vond ze niet zo'n succes.
    Luca heeft een paar hele moeilijke dagen met megadriftbuien achter de rug met als dieptepunt vrijdagavond; waarbij mijn man en ik met hem op de grond zijn geƫindigd en hem samen moesten vasthouden terwijl hij een enorme huilbui had; hij wilde ons allebei tegelijk knuffelen. We hebben hem de afgelopen dagen veel bevestiging gegeven in de zin van dat hij nog steeds onze lieve Luca is en mamma nog steeds mamma en pappa nog steeds pappa en nu gaat het gelukkig weer beter. Want ik vond het vreselijk om te zien dat hij zich zo ongelukkig voelde. Maar nu kletst hij er weer vrolijk op los en luistert stukken beter.

5. raspberry

Nou, jij je hormonen dus blijkbaar bijna kwijt, dat de kraamtranen afzakken, Luca z'n balans weer wat terug.... beter ;)
    Ik heb Thirza ook hel lang maar 1 borst per keer gevoed hoor, dat wou wel, met die enorme overproductie. Wel een beetje raar dat je dan met van die ongelijke borsten liep, hahaha, maar OK :D
    En Thirza groeide die eerste tijd ook als kool hoor, (nouja, de eerste 3 weken niet, ze viel eerst hel erg af, bleef toen een tijd stabiel en zat vervolgens pas met 3 weken op haar geboortegewicht, maar toen ging ze dan ook weer goed groeien :)).
    En dat bloot op CB, pff, ja, dat was hier ook altijd protest en niet leuk :( Moeten ze nog eens wat op uitvinden... ;)

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: het eerste waar ik ook aan dacht was de puckababy, maar later las ik dat je die al hebt. Overigens gebruik ik voor Brent nu de swaddle me, die vind ik eigenlijk prettiger en hij ook. In de Puckababy bleef hij onrustig. Deze kun je beter afstellen vind ik met klittenband. Op Amazon kun je die goedkoop bestellen.
    Als je twijfelt vind ik dat je gewoon contact op moet nemen met het CB of de huisarts!

Arme Luca. Het is ook een hele verandering voor die mannekes ineens iemand erbij. Alec liep de eerste dagen een beetje met zijn ziel onder zijn arm. Maar dat is ook goedgekomen. Nu wordt het ook echt leuk omdat hij met Brent kan 'spelen'. Brent ligt er nu bij op zijn buik als Alec speelt en hij kan een speeltje aanpakken. Af en toe is hij wel 'jaloers' hoor. Als ik dan aan het voeden ben gaat hij een beetje boeven. Net iets te hard met zijn treintjes spelen bijvoorbeeld of dingen op de grond gooien.

Hier gaat het sinds afgelopen week ineens veel beter. Bij Brent lijkt de rust te zijn wedergekeerd. Ineens is hij zo'n rustig en tevreden manneke. Slapen gaat nog steeds moeizaam overdag, maar wel beter. En het belangrijkste is dat hij ontzettend veel lacht en vrolijk is. Ik zit nu dus echt in de genietmodus. Het is ineens zoveel makkelijker. Echt heerlijk. Raar hoe dat ineens kan omslaan. Want 2 weken terug huilde hij nog heel veel.
    Hij kan nu ook rollen van buik naar rug. Knap he?
    En gisteren 3 maanden check gehad op het CB. De stand is 6200 gram en 63 cm. Precies hetzelfde als zijn broertje met die leeftijd.

Rozemarijke: hoe gaat ie daar?

7. raspberry

Wat is Brent daar vroeg mee zeg! Wat knap!
    Hier alles wel redelijk. Ben erg moe de laatste weken, steeds misselijk ook. M'n lijf doet gewoon raar :( Ben dus een beetje aan het aftellen naar 14 juli en ondertussen mezelf maar zoveel mogelijk in de verstand-op-0-blik-op-oneindig-modus aan het zetten.
    Maar verder wel OK, druk op het werk, maar thuis neemt de drukte nu wat af, (dit weekend alleen nog even pieken: vandaag zou Thirza's kozijn vervangen worden, dat is verschoven naar morgenochtend, dan morgenmiddag verjaardag van een vriend van ons die 40 wordt, (paar straten verderop gelukkig maar), morgenavond verjaardag van mijn zusje die 30 wordt en een groot themafeest geeft (OntSpanje :D)).
    Manlief heeft zijn laatste sollicitaties afgerond en er blijft eigenlijk maar 1 bedrijf over. Het bedrijf van zijn voorkeur, daar moet ie minimaal 36 uur werken, maar die bieden qua salaris te weinig (vooralsnog, ze bieden wel allerlei trainingen aan) om mij minder te laten werken, en hij mag daar niet 4x9 werken. Dus dat gaat niet door, waarschijnlijk.
    Vanmiddag gaat ie bij het bedrijf dat dan overblijft even langs om collega's te zien en even wat arbeidsvoorwaarden door te nemen. Zij hadden al te kennen gegeven dat hun secundaire voorwaarden niet heel super zijn, (weinig vakantiedagen, (nouja, weinig: in vergelijking met wat ik in de zorg heb is het weer prima), geen mogelijkheid voor thuiswerkdagen. Dus had manlief toen al gezegd: dan moeten jullie financieel wel over de brug komen. Daar was wel over te onderhandelen, dus ik ben benieuwd :) Mocht het erg karig worden, dan zou het toch dat andere bedrijf met 36 uur worden en zou ik 2 om 3 gaan werken denk ik. Dan zouden we dit weekend even ernstig moeten gaan zitten rekenen, of dat kan allemaal...
    We zullen zien :) Manlief iig blij dat hij dicht bij een andere baan is, en ik blij dat ons gewone ritme weer komt en ik op vrijdag niet meer zit met een Thirza die chagrijnig is van 3 dagen niet thuis.... ;)
    Vandaag even een plop-taartje afmaken, werd laatst op hyves benaderd door iemand die daar Gijs (van Lob dus :)) zijn taartje van Plop had gezien en er precies zo eentje wilde. Hij is wat kleiner, dus wordt ietsje anders want Plop is wel evengroot (hoefde ik tenminste geen nieuwe printjes te maken en te knippen :)), maar heb gisteravond lekker zitten knutselen op Plop weer, dus hoef enkel de taart nog maar te vullen en bekleden :)
    Verder van de week een foodprinter besteld en binnen gekregen, dus kan nu ook zelf printjes maken voor op taarten. Zondag maar eens even uitproberen :)

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: spannend met het werk van je man! ik hoop dat ze een goed aanbod doen en jij lekker minder kan gaan werken; hebben jullie wel verdiend!
    Elin: ik ga eens kijken naar die Swaddle me. Ik heb overlegd met het cb en het is dus geen onrust, maar Milou is gewoon heel beweeglijk. Als ze eenmaal slaapt, slaapt ze wel heel goed in de puckababy, dus dat is wel fijn. Het is idd een hele verandering voor de oudste en ik voel me er wel eens schuldig over, maar aan de andere kant is hij heel gek op zijn zusje. Ik vind het wel moeilijk dat ik zoveel met Milou bezig ben ivm voeden en hij veel met zijn pappa doet. Fijn dat het zo lekker gaat bij jullie!

Ik heb hier voor maandag een afspraak bij de osteopaat met Milou. Ik heb het idee dat ze last heeft van de schouder die vast heeft gezeten en ze is een voorkeurshouding aan het ontwikkelen. Bovendien blijft ze regelmatig voeding omhoog krijgen en weer wegslikken, dus ik vond het tijd om haar eens na te laten kijken want ik heb het gevoel dat er toch het een en ander niet lekker zit in haar nekje... Verder blijft het een rustig en heerlijk grietje en geniet ik volop van haar!
    Manlief is nog een week thuis, maar die moet erg wennen aan de nieuwe situatie. Ook kan hij maar moeilijk loskomen van zijn werk, dus het is niet heel gezellig hier...
    Vandaag is hij met Luca en mijn schoonzusje naar de dierentuin. Luca had er helemaal zin in; ik wat minder want ik wil altijd graag mee met dat soort dingen.
    Dinsdag is Luca trouwens bij de KNO geweest en zijn neusamandel is alweer aangegroeid en die wordt er samen met zijn keelamandelen uitgehaald op 7 juli. Ik zie er nu al tegenop! Ik moet Milou ook meenemen die dag ivm voeden, maar ik wil er perse bij zijn!

9. raspberry

Och jeetje joh! Wel fijn dat je dan straks tenminste weet dat hij weer op gaat knappen!
    En goed dat je met Milou naar de osteopaat gaat!

By the way, wat zouden jullie denken van een afgeschermd clubje? Kunnen we kletsen zonder meelezers ;)

10. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: ben benieuwd wat het wordt met je man. En het zou inderdaad wel heeeeel lekker zijn als jij minder kunt gaan werken. Je wilde op termijn toch ook voor jezelf beginnen?

Hoe is de foodprinter? Heb je hem al geprobeerd.

Elise: je gevoel is zooo herkenbaar. Ik vond dat ook zo moeilijk in het begin. Ik was zoveel met de baby bezig. Maar dat kan gewoon niet anders. En het is wel heel leuk voor Luca dat hij vandaag lekker een dagje weg is. Heb jij even lekker een dagje met Milou alleen.
    Wel heel fijn dat ze het zo goed doet verder!
    Wat rot voor Luca weer een operatie en een narcose. Hoop dat hij er van opknapt. Snap dat je erbij wilt zijn. Zou ik ook willen. Gaat je man ook mee?

Hier gaat alles goed. Alec is alleen nogal dwars op het moment en volgens mij een beetje jaloers soms. Hij is ineens gaan gooien met speelgoed. Deed hij voorheen nooit. Ik straf hem door hem op de gang te zetten, maar dat maakt nauwelijks indruk. Hij doet het daarna gewoon weer. Vervolgens pak ik het speelgoed waarmee hij heeft gegooid voor een tijdje weg. Dat maakt even indruk, maar een paar uur later begint hij weer. Iemand tips om hiermee om te gaan. Merk dat ik het toch lastig vind. Dring niet echt tot hem door.

Afgeschermd forummen lijkt me heel fijn. Ik vind het niet altijd zo'n prettig idee dat de hele wereld kan meelezen. Rozemarijke heb jij een idee hoe?

11. raspberry

Ja we zijn dat met het miskraamclubje gaan doen, dan moeten we gewoon een club aanmaken en bij opties kun je die dan gesloten houden en alleen toegankelijk op uitnodiging.
    Ik ga vanmiddag wel ff kijken, dan krijgen jullie een uitnodiging :)
    Moeten we alleen even bedenken hoe we onszelf willen noemen, want die slapeloze baby's zijn niet zo heel vreselijk meer aan de orde gelukkig ;) :D

12. raspberry

O, wat betreft gooien en steeds opnieuw doen: gewoon heeeeeeel consequent blijven en idd eerst op de trap en later afnemen, doen we hier ook. De sleutel is toch wel volhouden en herhalen, dat is gewoon de manier waarop ze op deze leeftijd leren. Duurt een tijdje voor het doordringt en ze iets innerlijks ontwikkelen wat zegt: Onee, niet doen... ;)
    En verder benoemen wat je ziet gebeuren: Jij bent een beetje boos omdat mama met Brent bezig is, (bijvoorbeeld he?), en dat snapt mama wel, je mag best boos zijn, maar gooien mag niet.
    En dan ook iets in het vooruitzicht stellen: als jij zonder gooien kunt spelen, gaan wij straks even samen wat doen. Zoiets :)

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: thanks voor de tips. Eigenlijk doen we het zoals jij zegt, maar zie nog niet echt resultaat, haha. Het is echt de laatste tijd dat Alec ook wat jaloers is. Hij merkt natuurlijk dat die hulpeloze baby nu veel meer 'aanwezig' is. Enerzijds vindt hij dat leuk en anderzijds voelt hij het volgens mij ook een beetje als een 'bedreiging'. We geven hem echt veel bevestiging en positieve aandacht. Ik doe ook geregeld dingen met hem alleen in het weekend en 's avonds en als Brent slaapt. Maar toch voelt hij zich niet helemaal happy volgens mij. Hij hangt ook ontzettend aan mij momenteel. Zal wel een fase zijn.

En Brent begint er een gewoonte van te maken na de voeding van 19.30 door te slapen tot 5 uur. Ik kan het bijna niet geloven en durf ook niet te hopen dat dit zo blijft Zo goed sliep Alec nog niet toen hij 2 was, haha. Nu af en toe nog niet.

Goed idee van een afgeschermd clubbie. Hoe we ons zullen noemen?
    Wij mogen eindelijk slapen... ;)

14. raspberry

Dan doe je het prima idd, en moet je vooral bedenken dat dat resultaat pas over een tijdje komt ;) :D
    Ik maak wel een clubje aan onder die naam ja: we mogen eindelijk slapen :D

15. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

oh gelukkig, dat was de reden dat ik kwam kijken. Had nog een abonnement bij dit forum (van vorige jaar toen mijn zoontje zo slecht sliep)
    Dacht net, zouden ze nogsteeds slecht slapen?
    maar gelukkig wel!
    groetjes Ons Kleintje

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ons kleintje ik lees nu dat jouw kindjes veelste vroeg zijn geboren. Wat heftig meid. Hoe gaat het nu?

17. raspberry

@Onskleintje: jeetje joh, zie je onderschrift: wat heftig!
    Alles verder wel goed?

18. Ons Kleintje

hoi meiden, ja erg he? het gaat nu redelijk met ze,
    maar ze liggen nogsteeds in het ziekenhuis. De jongste gaat donderdag geopereerd worden, hopelijk kunnen ze een aantal weken daarna wat dichter bij huis in het ziekenhuis komen en natuurlijk hoop ik dat ze gauw thuiskomen, al duurt dat nog minimaal 1 a 2 maanden.
    Gelukkig weet je van te voren niet alles. we laten het maar op ons afkomen en proberen er het beste van te maken.
    @rozemarijke Ik las net ook dat jij een miskraam hebt gehad, wat erg. sterkte!
    groetjes

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hoi meiden,

Ik ben er weer... zal zo even mijn uitnodiging opzoeken ;).

@Onskleintje, jee wat heftig allemaal meid!!
    Hoe gaat het nu met de tweeling? En trekken jullie het allemaal nog?
    Sterkte met alles!

20. Ons Kleintje

ben doodmoe, maar moet toch door. Hopelijk gaat het na de operatie beter en kan hij dichter bij huis geplaatst worden, dat zal het allemaal wat makkelijker maken.
    x

Deel Deze Pagina