Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Kyra: hier hetzelfde, manlief is om te keten!

Lob: zou het echt uittesten zijn? Mijn zoontje lacht ook weleens nadat hij eerst overstuur is gegaan, maar ja, het blijven ukkies en die zijn ook gauw weer getroost, jantje lacht, jantje huilt zeg maar.
    Ook al is alec nog zo ziek, we kunnen hem meestal wel aan het lachen krijgen.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @elin, ik denk wel dat ie probeert uit te zoeken hoe het werkt. ik heb hem echt nog nooit zo hard horen krijsen.. alsof ie echt pijn heeft. en zodra ik hem pak is het over... wil ik hem weer terug leggen is het weer krijsen en vreselijk overstrekken.

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

lob dat klinkt mij eerlijk gezegd niet echt als uittesten?

Morgen is the big day! We worden om 07.45 in het ziekenhuis verwacht en hij zal als 5e geopereerd worden! Bah wat ben ik zenuwachtig zeg!

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    en waar bazeer je dat dan op?

veel succes morgen!

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @LovelyDK, spannend, sterkte morgen!

Ongelooflijk, hij sliep vanmorgen tot 10 uur door! Het was niet eens dat hij ging huilen, maar hij lag lekker met zijn knuffel te spelen toen ik hem ging halen. Nog nooit meegemaakt, maar hij is ook ziek, dus hij zal wel flink wat slaap in te halen hebben.
    Vanmiddag ging hij ook weer makkelijk slapen en heeft 1,5 tot 2 uur geslapen.
    Hij heeft alleen weinig honger, dus ik ben bang dat hij dat dan 's nachts weer in gaat halen, maar aan de andere kant, als je ziek bent, heb je natuurlijk ook al niet zo'n honger.
    Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
    Die laatste fles 's avonds wil ik ook gaan vervroegen en verminderen, ik denk dat ik daar eens rustig aan mee ga beginnen.

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @LovelyDK Ik zal morgen voor jullie duimen! Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent. Gelukkig heeft je mannetje nog niet zo veel door (behalve dan dat je zenuwachtig bent), dus die maakt zich in ieder geval geen zorgen.

@Lob Kyra heeft dat ook erg gedaan, en dat was geen teken dat er iets lichamelijks mis was, maar gewoon kijken of het effect had. Het kán wel omdat dat overstrekken ook een teken van lichamelijk ongemak kan zijn, maar ik denk dat je als moeder goed aanvoelt wat het is.

Wij hebben hier inderdaad alletwee een eigen kamer. Ik met een tweepersoonsbed voor als manlief ook blijft slapen (maar dat gebeurt zelden), en een heuse kinderkamer voor Kyra. Ik heb hier zelfs mijn eigen make-up mandje/sloffen etc etc, en Kyra heeft hier ook eigenlijk alles van speelgoed tot kleren. Het is wel fijn want zo hoef ik niet zoveel heen en weer te slepen en als Kyra meewerkt slaap ik hier als een roosje.

Vandaag heeft ze het goed gedaan bij oma. Niet geslapen, maar ze is eigenlijk nog heel vrolijk.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden :)

@DK: ik duim ook voor je!

@lob: tja... dat direct lachen zou ik zelf ook niet perse als uittesten zien, maar de rest van wat je beschrijft, klinkt wel een beetje zo :) Maar hier ook wel vaak zat dat Thirza wel vrij snel weer vrolijk is als ik 'r uit bed haal bij huilen, (is dan vooral overdag, 's avonds/'s nachts heeft ze altijd wel eventjes nodig om uit te snikken dan, (ook als ik dus echt direct heen vlieg)).

Hier was het vannacht bal :( Manlief had geregeld dat Thirza naar de gastouder ging en wij uit eten. Hebben 'r om 22 uur weer opgehaald, (wilde haar daar niet de nacht laten en dan vandaag de hele dag er achteraan, leek me een beetje te lang zonder ons), en 't was de hele nacht feest. Ze heeft dus naast mij geslapen, want anders ging het gewoon niet. Pffff... voorlopig doen we dus even geen avondjes weg meer, want als er zo'n nacht op volgt, is het me dat nog even niet waard :(
    Aangezien ik dus vandaag de hele dag (nouja, 6 uur, maar met reistijd erbij wel 8 uur van huis geweest) gewerkt heb, ben ik volkomen gaar. Heb vrijwel geen oog dicht gedaan vannacht :(

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: jij voelt het inderdaad het beste aan. Ik bedoelde alleen maar dat het niet perse hoeft dat hij je uittest als hij ineens weer lacht. Hier is dat tenminste niet altijd zo. Maar wel lastig joh, het blijft moeilijk vind ik om het goed in te schatten.

Lovely: heel veel succes morgen!

Rozemarijke: pff wat een nacht! Wel een gezellige avond gehad?

9. raspberry

Ja, dat gelukkig wel ;)

10. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lob ik bedoelde het niet naar maar
    omdat hij zo tekeer gaat en overstrekt enzo... Dat geeft mij het gevoel dat er wat is!

Thanks voor alle lieve woorden.. Vind t erg spannend!

Rozemarijke, wel een gezellige avond gehad?

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Fijn dat het toch nog een leuke avond is geweest. Moet je voorstellen hoe het geweest zou zijn als het eten aangebrand was en je als dessert nog eens ruzie zou hebben gekregen met manlief. Nu heb je gelukkig nog een leuk avondje om op terug te kijken als je vanavond uitgeput je bed in duikt. :)

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, oh gezellig samen uit eten! was het een verrassing van je man?

@lovely, moet ie nuchter blijven morgen? zal wel he?

overstrekken heeft gijs vanaf dag 1 al heel veel gedaan. meteen fysio voor ingeschakeld.. en ook veel bij manueel therapeut geweest. hij had het kiss-syndroom. daarna is hij toch altijd veel blijven overstrekken. volgens fysio omdat hij dat nu eenmaal gewend is te doen bij lichamelijk ongemak. hoeft niet eens altijd pijn te zijn, maar ook als ie iets niet wil of zo...
    ik ga er al heel lang vanuit dat dit iets is wat bij gijs hoort, maar nu ga ik er toch weer aan twijfelen.
    het blijft puzzelen met die kleintjes vinden jullie niet?

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Luc kan zich ook behoorlijk overstrekken, al is het wel een stuk minder geworden. De eerste weken was het erg, maar hij heeft ook zoveel last van krampjes gehad. Oh ja, hij gromt trouwens ook als iets hem niet zint :D en dat doet hij ook regelmatig.

Gisterenavond was een heel werk om hem in slaap te krijgen (we hebben die methode van Dr. Estivill toegepast, wel wat aangepast, omdat hij ziek was, maar dat stond ook zo in dat boekje). Een half uur lang zijn we er om de drie minuten uitgeweest, weer zijn hand op zijn buik gelegd, zinnetje opgezegd en weer vertrokken. Nou ja, uiteindelijk koos hij eieren voor zijn geld en viel om half 1 in slaap.
    Rond half 6 werd hij hoestend wakker, maar hij viel gewoon weer in slaap en heeft tot iets over zevenen doorgeslapen.
    Nou, ik hoop dat we met deze methode succes blijven houden (al heb ik hem zelf ietsje aangepast, omdat ik zijn voedingsschema ook wat aan het veranderen ben).
    Hebben anderen deze methode ook al geprobeerd?
    Zodra hij weer helemaal beter is, verhuis ik hem naar zijn ledikant, want hij trekt zich nu af en toe op aan dingen en zit dan op zijn knietjes, ik ben bang dat hij dat bij zijn hangwieg ook gaat doen.
    Hopelijk gaat de overgang naar een ander bedje makkelijk.

14. raspberry

He meiden :)

ja, avondje uit eten was dus een verrassing van m'n man, en het was echt heerlijk om weer eens ongestoord te kunnen eten, zonder een dreumes die eigenlijk te moe is om nog wat anders te doen dan bij mama op schoot hangen ;) Restaurant had gelukkig een paar gerechten koemelkvrij, dus ik had ook nog daadwerkelijk iets te kiezen :) (want in sommige restaurants wordt je echt niet blij van de menukaart, als je koemelkvrij moet :().
    En vannacht was hier weer goed. Half 8 lag Thirza in bed, 10 minuten later 1 huiltje en weer stil en toen enkel waker geweest om kwart voor 12 en kwart over 1. Ze ligt nu net pas wakker te worden, dus ik heb net even in alle rust gedoucht en ontbeten :D

@Jo; die methode ken ik verder niet. Nou moet ik zeggen dat er dus gewoon echt altijd wat is als Thirza slecht slaapt. 't Is alleen de kunst om erachter te komen wat, maar terugkijkend op gisternacht kan ik dus weer zeggen: het feit dat ze eind van de dag naar de gastouder ging en daar moest slapen, zorgde weer voor een butnacht, omdat ze enkel nog dicht bij mij wilde zijn. Daar aan toegeven was dus gewoon goed, want vannacht heeft ze geheel uit zichzelf dus goed geslapen :)

@Lob; dat overstreken ken ik ook van Thirza. Zij is dat ook blijven doen. Tja, wat ik hierboven al beschrijf: Thirza is -mede door alle kwaaltjes en pijn die ze al te verduren heeft gehad denk ik- een kind dat veel veiligheid en nabijheid van ons (en vooral van mij) nodig heeft. Daaraan toegeven helpt nog het beste, (is overigens vanuit de psychologie ook goed te onderbouwen: angst los je op door veiligheid te bieden).
    Dus misschien is dat voor Gijs toch ook wel handig. Maar goed: dat zeg ik vanuit mijn referentiekader, mijn ervaringen hier met Thirza :) Ik ken Gijs niet, dus ik ga er ook van uit dat jij als moeder het beste weet hoe en wat :)
    Maar wil daar nog wel even bij gezegd hebben dat wat mij betreft de methode: laten huilen, (of alles wat daarop lijkt, zoals dr estivill hierboven) alleen werkt als er werkelijk niets aan de hand is met je kindje. Dus geen medische klachten, maar ook geen angst of iets van dien aard....

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als Kyra niet lekker is of last heeft van haar eczeem of angst, moet ik vaak toch eventjes een klein kwartiertje laten huilen. Want anders weigert ze pertinent te gaan slapen. Na dat kwartiertje troost ik haar uitgebreid en als het dan nog niet lukt, lukt het de volgende keer na nog een uitgebreide troost sessie vaak wel.

Kyra is steeds vaker angstig, en dan voornamelijk als ik een lange dag weg ben geweest. In die gevallen neem ik haar als ze niet wilt slapen eventjes bij mij in bed en vertel ik haar hoe lief ik haar vind, dat mama altijd weer terugkomt en dat ze veilig is. Na een minuut of 10 kan ik haar dan meestal zonder problemen wakker in bed leggen. Die manier heeft nog steeds mijn voorkeur boven de andere methodes, maar als ik dat vóór het eventjes huilen doe heeft dat geen effect.

De nacht was hier weer redelijk, ze heeft toch besloten dat maar een keer wakker worden niets voor haar is. Dus het blijft nu stabiel op twee tot drie keer wakker worden. Ze is alleen weer met het verkeerde been uit bed gestapt en brult om alles en niets en heeft al best veel af mogen koelen in haar tentje. Het arme boomertje van mijn schoonouders moet het ook ontgelden, en schoonmams en ik zijn ook al uitgebreid gemept en geknepen. Gelukkig is het een super lief beestje, en zijn ze ondanks alles de beste vriendjes.

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    niet MISSCHIEN is dat voor gijs toch ook wel handig, maar ZEKER WETEN dat dit voor gijs ook handig is!
    en daarom doe ik dit dan ook al 13,5 maand ;).
    ik heb de eerste 3 maanden constant met hem in mijn armen rondgelopen. hij voelde zich nooit prettig, alleen bij mij.. en daarom liep ik dan ook 24/7 met hem rond.... wiegde hem in slaap.. en ik heb hem nog never nooit laten huilen. ook sliep hij vaak in ons bed.
    dit zijn allemaal dingen die de gemiddelde z-pagina bezoeker juist NIET adviseert, maar ik deed het wel en het is voor gijs het beste geweest. en dat ze daar aan wennen is echt dikke kwats, want nu slaapt gijs zelf goed in.... overdag en 's nacht..
    ik herinner me nu trouwens dat ons cb dit ook juist altijd adviseerde en niet wat ik hier wel eens lees van; laten huilen en in eigen bed leren slapen enzo.
    gelukkig dat ik bij zo'n cb kom :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, die methode is ook niet voor ieder kind geschikt, dat staat er ook wel bij in het boekje, vooral niet als er medisch of geestelijk wat aan de hand kan zijn.
    Ik vind het ook wel even slikken (ik heb de methode ook ietsje aangepast), maar doordat je zo vaak terug komt, even een geruststellend, maar zelfverzekerd zinnetje aan je kind verteld met je hand op zijn buik, weten ze dat je er voor ze bent. Er staat ook bij dat je dat schema met hoelang de minuten duren voor je weer terug komt, zelf ook aan kan passen. Al vind ik dit aardig schappelijk, eerste keer 1 minuut, tweede keer na 2 minuten en de derde en volgende keren 3 minuten er tussen laten zitten en dat kun je steeds verder uitbreiden. Maar het is dus geen 20 minuten of een half uur alleen laten huilen, dat zou ik ook niet kunnen. Maar inderdaad, hoe vaak je dat geadviseerd wordt, net zo als mensen die vertellen dat ze hun kind de hele nacht hebben laten janken en dat het daarna uren sliep...ja, helemaal gefrustreerd, uitgeput en alleen gelaten, dat vind ik zo zielig!
    Nu slaapt hij weer. Ik ben 2 x teruggeweest, dacht dat het weer een tijd ging duren, maar in 5 minuutjes sliep hij. Probeer nu ook echt regelmaat in zijn eet -en slaapschema te krijgen.

@Rozemarijke, ja, dat lijkt me inderdaad moeilijk om een geschikt restaurant te vinden. En eentje waarbij je weet dat ze ook werkelijk zich er aan houden in de keuken.

18. raspberry

@lob: was ook niet bedoeld dat je dat niet zou doen hoor, maar enkel als reactie op je laatste posts waarin je wel wat meer naar laten huilen neigde, vanuit de gedachte dat er niets aan de hand is momenteel :)
    Maar ben het volledig met je eens en ook hier bepaald niet het idee dat er gewenning is opgetreden. Vannacht heeft Thirza immers gewoon goed geslapen, terwijl ze de nacht ervoor bij mij op bed heeft geslapen. Als ze dingen zou afdwingen, zou ze vannacht niet probleemloos in d'r eigen bed zijn gaan slapen weer... ;)
    Dus ik veeg ook de vloer aan met dat soort adviezen. Die werken hier niet.

@Jo: ik ga er maar van uit dat een restaurant dat zegt mij iets koemelkvrij's aan te bieden, dat ook wel daadwerkelijk doet :) Moet zeggen dat ik meestal goed geholpen word, als ik navraag of er echt geen koemelk inzit... Ze kijken het dan echt uitgebreid na in de keuken en komen dan nog even terug om te overleggen enzo :) Maar vaak hebben restaurants maar 1 of 2 mogelijkheden voor je dan, (of een gerecht moet echt wel drastisch aangepast worden) en ik had nu de keuze uit wel 3 gerechten :) Lekker :)
    Alleen de toetjes was allemaal met ijs of kaas. Maar ach; in mijn onwetendheid van deze verrassing had ik zelf een taartje gebakken voor 's avonds en die hebben we dus thuis gezellig opgepeuzeld als dessert :)

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Met koemelkvrije dingen geen ervaring, ben waarschijnlijk wat achterdochtig gewoon met wat ze me zeggen en wat ze doen ;), maar ik ben 10 jaar vegetariër geweest en de laatste jaren eet ik wel weer vlees, maar minimaal. Helaas staat er nog steeds in de meeste restaurants maar 1 vegetarisch gerecht op de kaart en dat zijn vaak van die overdreven gezonde dingen met bergen groente enzo. Tja, ik eet gewoon geen vlees, ben geen konijn. Al moet ik zeggen dat er de laatste jaren wel verbetering in zit.

20. raspberry

Dan kom jij in heel andere restaurants dan ik :) Ik zie vaak toch lijstjes van 4-5 vegetarische gerechten! (Ik kijk daar ook altijd even om te zien of dat me lekker lijkt, (wat met enige regelmaat zo is). Tijdens de zwangerschap was dat ook wel handig, zit je niet met rauwe biefstuk enzo te klooien ;)).

Deel Deze Pagina