Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Beatrice: zoals ik al zei: heerlijk!!!
    En een lange neus naar al die lui die maar bleven drammen dat laten huilen echt echt echt de enige oplossing is :D

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    @Rozemarijke, oh, nee ik kom helaas nog maar weinig vegetarisch tegen of een erg beperkte keus. Kom in aardig uiteenlopende restaurants (al is dat een stuk minder sinds we kinderen hebben). Gelukkig lust ik wel vis, dus neem ik dat meestal.
    @Beatrice, ik las het stukje, wat een verademing, altijd je gevoel volgen!

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #384 Elin78, 19 feb 2010
    Laatst bewerkt: 19 feb 2010
    Jo, ik heb dat boekje ook gelezen en ik vind het een heel kindvriendelijke methode, alleen net toen ik ermee wilde beginnen, lukte het gewoon niet omdat zoonlief zo overstuur was binnen 2 minuten.
    Als Alec gewoon huilt of jengelt dan laat ik hem ook wel 10 minuutjes gaan, ik hoor dat dat een inslaaphuiltje is, maar zo krijsen dan neem ik hem ook bij me hoor.
    Maar officieel slaapt Alec door, want meestal slaapt hij van 7 tot 1, daarna begint het spoken :(

Hier weet ik inmiddels niet meer waar het aan ligt, want alec heeft niet echt gezondheidsproblemen, zoals jullie kindjes. Wel reflux gehad maar daar nu volgens mij geen last meer van, nooit oorontstekingen, bijna nooit ziek, alleen soms eczeem.

Lob: ik herken veel van wat jij vertelt over Gijs. Hier precies hetzelfde, alleen wiegen en wandelen en op mijn buik liggen wilde hij. Alec had het ook altijd benauwd naar het voeden (door de reflux).

Wel geweldig hoor Bea dat Lotte nu zo goed slaapt. Heeeeerlijk....

En Devy: wat een pittige dreumes heb jij he? Hier ook eentje hoor, ik dacht dat et was: ik ben twee en ik zeg nee. Hier is het 'ik ben 1 en ik zeg nee'. Vandaag wilde hij niet meer in bad. :D

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin hier is het ook ik ben 1 en zeg nee "NEEEEEEEE NEENEENEENEEEEE" zoiets ;)

Wij zijn weer terug! De ingreep is goed verlopen & de KNO arts drukte me op het hart dat ik een goede keus gemaakt had... dat het écht nodig was!
    Hij heeft het supergoed gedaan, onder narcose gaan was alleen niet zo leuk (meneer was erg boos en verdrietig) en eruit komen was ook niet leuk... toen was hij écht WOEST! Heeft tussen het halfuur/uur bij mij op schoot zitten huilen en is toen in slaap gevallen... heeft toen bijna een uur bij mij op schoot zitten slapen en toen was alles weer goed! Lekker spelen en ijsjes eten! Vanmiddag van 1 tot 4 aan 1 stuk geslapen (dat geeft een mens hoop!) en nu ligt hij ook alweer dehele avodn te slapen zonder dat ik hem gehoord heb... hij was ooke cht super super vrolijk vanavond, hij had absoluut geen last (gelukkig!!)

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @lovely, wat fijn dat het goed is gegaan!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @LovelyDK Wat een opluchting zeg dat alles goed is verlopen. En het is ook fijn dat de arts totaal achter de ingreep stond.

@Elin Kyra heeft ook geen superdrastische gezondheidsproblemen en de eczeem is nu weer beter onder controle met de hormoonzalf, lipikar én ureum vaseline cetamacrogol, en toch is het slapen nog niet zoals het zijn moet. En dat officieel doorslapen ken ik, zodra je zelf net goed en wel in slaap bent begint het gespook zodat je zelf nooit aan je nachtrust toekomt. Voor mij is doorslapen op deze leeftijd dat ze van 23.00 tot een uur of 6.00 doorslapen.

@Pittige dreumes Ik heb graag een kindje met pit, maar af en toe wil ik wel wat van dat pittige doneren. Waar het aan ligt zou ik niet weten want haar opvoeding is ten dele heel vrij maar ook strict en consequent. Van de tafel onderkleuren lig ik niet zo wakker (al zeg ik wel altijd dat ze het a4-tje onder moet kalken, en geef het haar ook aan), maar dat slaan en knijpen wordt toch echt niet getolereerd. Waarschijnlijk is het gewoon frustratie dat ze niet alles ten volle duidelijk kan maken want ze babbelt volop, maar in haar eigen taaltje.

7. raspberry

@DK: klinkt goed, dat geeft hoop! Hoe was vannacht?

@NEE: hier nog niet zo'n last van. Thirza is wel duidelijk in wat ze wel en niet wil, maar ook wel makkelijk af te leiden weer. Als ze begint te gillen enzo, krijgt ze van mij wel steevast een rustig en duidelijke 'nee'. Ze mag het best ergens niet mee eens zijn, maar gillen en zeuren enzo doen we hier niet ;) Dat lijkt ze toch al wel te snappen ook.
    Hier ook erg een eigen taaltje trouwens, hele verhalen worden er gebrabbeld en door de gebaren die ze er vaak bij maakt en de intonatie, snap ik de strekking vaak wel. Ik ben wel bezig om bij alles wat voor haar belangrijk is, hele korte zinnetjes te gebruiken, zodat ze die hopelijk snel oppikt :) Ik heb toch liever een kind dat zegt: mama nijte-tv aan, dan een dreumes die staat te wijzen en uh-uh-uh-en, LOL.

Hier een redelijk goeie nacht, 1 keer wakker geweest, alleen was ze om 6 uur wel uitgeslapen :( Ze heeft na een voeding nog wel een uurtje zich alleen in bed vermaakt, maar toen werd het toch wel erg stil en hebben we d'r maar uit bed gevist, want we willen 'r op tijd weer op bed hebben vanochtend, vanwege een verjaardag vanmiddag, waar we na haar slaapje even een uurtje langs willen... Als dat niet was geweest, was ze ws nog wel even gaan slapen, (en wij ook). Maar goed... morgen nieuwe kansen ;) Loop zelf alleen wel met een barstende koppijn nu, maar manlief heeft 'r even meegenomen boodschappen doen, dus ik heb ff tijd voor mezelf nu om een beetje bij te trekken :)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    @Elin, aah, leuk dat je dat boekje ook kent! De eerste keer heeft het wel een minuut of 20 geduurd, was wel even doorzetten, maar het scheelt dat je steeds mag kijken. Hij huilde en protesteerde wel flink, maar niet zo dat hij over zijn toeren raakte. Nu moeten we gemiddeld nog 3 keer terugkomen, maar goed, dit is pas de derde nacht. Overdag doen we het ook zo.
    Moeilijk als je niet precies weet waar het nou aan ligt.
    @LovelyDK, wat fijn dat alles goed is gegaan en de arts ook volledig achter de beslissing stond. Ik hoop dat hij snel geneest!
    @Devy, soms is het gewoon even een fase, hier heeft ze af en toe ook dat ze wil gaan meppen, dat duurt een week of 3 en vervolgens doet ze het maanden niet om er daarna weer mee te beginnen.

Nou, die Dr. Estivill krijgt van mij een dikke zoen (haha en waarschijnlijk van mijn man ook), want gisterenavond is hij om half 8 gaan slapen, werd hij om een uur of 10 een keertje wakker en hebben we hem 5 x weer toegesproken en vervolgens heeft hij de hele nacht doorgeslapen tot 10 over half 7, zonder avondvoeding of wat dan ook! Wow, we werden allebei al eerder wakker, want ondertussen zijn we zo gewend dat onze dag erg vroeg begint, maar nee hoor, het bleef stil.
    Dat hebben we nog nooit meegemaakt, ook overdag slaapt hij heel veel beter, zo'n 1,5 tot 2 uur i.p.v. drie kwartier. En als hij wakker wordt, ligt hij lekker met zijn knuffel te spelen. Nou ja, we blijven op ons hoede, maar dit is super, had ik dit maar veel eerder gedaan.
    Wie weet heeft iemand anders hier wat aan (als je weet dat er medisch of mentaal niets is met je kind)! Het was blijkbaar wat hij nodig had en wij ook.

9. raspberry

@Jo; heerlijk!

Hier net terug van een verjaardag en wat een ander kind is ze dan ook ineens :) Gewoon bij ons weg durven kruipen en zwaar op onderzoek uit... Genieten dus :)
    (Nu nog even merken wat dat vannacht met 'r doet, maar goed ;))

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Jo en Rozemarijke Oh wat fijn voor jullie allebei. Een heel verschil met hoe het geweest is bij beide.

Hier was het vannacht niet geweldig. Kyra had heel slecht gegeten 's avonds dus werd ze wakker van de honger (denk ik dan). En na een half uur aan de borst vond ik het wel zat en heb ik manlief uit bed gepord om een flesje koemelk warm te gaan maken, waarna Kyra prompt weer in slaap viel (vandaar dat ik denk dat het honger was).

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    @Devy, rond die leeftijd heeft Robin ook een paar weken slecht geslapen, ze werd steeds opeens heel hard huilend wakker, het enige wat werkte was dan ook gewoon een klein flesje geven. Toen ik het er met andere moeders over had (van de zw.gym, dus dezelfde leeftijd), bleken ze zo ongeveer allemaal hetzelfde te doen. Het heeft een week of 6 geduurd, toen namen we haar ook maar vaak in bed bij ons, volgens mij was ze een beetje bang. Daarna ging het weer gewoon goed en heeft ze nooit meer tussen ons in geslapen.
    Hopelijk is dit bij haar nu ook met een fase te maken en keert de nachtrust gauw weer terug!
    Ben benieuwd hoe hier de nacht gaat, ik blijf op mijn hoede. Ga denk ik zo ook maar vroeg naar bed, heb nog een slaapachterstand van hier tot Tokio.

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Pff ik hoop dat het een fase is. Vannacht was het rond een uur of 24.00 prijs en tussen 3.00 en 5.00 ging ze ze elke keer 15 minuten nadat ik haar terug op bed legde weer huilen. Bij ons in bed nemen was ook geen optie want dan begon ze te kwallen.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.109
    3.882
    113
    Oh, dat klinkt als een vermoeiende nacht! Nou, ik hoop dat het echt een fase is en ze daar snel uit komt!

Hier een chagerijnige Jo, gisterenavond hebben we hem toch maar een fles gegeven, want hij had nogal honger. Bovendien bleek zijn kamer ijskoud, ML had niet het raam dichtgedaan (overdag heb ik dat altijd op een kier staan), dus volgens mij had hij het ook gewoon koud. 's Nachts ging hij nog 2 x brullen, maar gelukkig sliep hij binnen 10 minuten weer verder na een paar bezoekjes. Dus een wat mindere nacht.
    Vanmorgen zou hij om 9 uur weer naar bed moeten, ik had zijn fruithapje klaargemaakt, zodat mijn man dat allleen hoefde te geven en hij naar bed kon, want om 11 uur hadden we ergens wat afgesproken om koffie te drinken.
    Ondertussen ging ik met de hond wandelen, kom ik om half 10 thuis, hangt hij in zijn kinderstoel (Joost mag weten hoelang hij daar al in zat, terwijl hij nog helemaal niet zo goed zit) te gapen. Bleek hij ook nog niet eens zijn fruithap te hebben gehad, want ML was eerst allemaal andere dingen gaan doen! Ik kookte, ondertussen ligt hij dus drie kwartier later in bed, ik ga hem ook niet na een half uur wakker maken, omdat we weg moeten, dus dat koffiedrinken wordt ook weer niets. Aaarggrrrr, ik word hier toch zo chagerijnig van...zo dat is er uit.

14. raspberry

Haha, mannen.... als je ze af en toe niet alles op een lijstje opschrijft, dan komt er niks van terecht :)
    Als ik weg ben, staat er vaak een hele riedel op het schoolbord gekalkt wat en hoe laat allemaal gebeuren moet.

@Devy: hoop idd dat het een fase is zeg!

Hier een redelijk goeie nacht weer, gistermiddag in acht genomen. Ze is twee keer wakker geweest en om 6 uur was het klaar... Inmiddels heeft ze net voor de tweede keer een bak pap op van zo'n 90 cc, dus dat gaat goed! :) (Zoveel pap heeft ze nog nooit op een dag gegeten...)
    Zometeen rond half 12 gaat ze weer op bed, dan heb ik weer even tijd voor mezelf :)

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hey meiden,

@jo, wat herkenbaar zeg! mannen... soms zou je ze wat! alles moet je voorkauwen en dan nog lijken ze het niet te (willen) snappen ;).

@rozemarijke, lekker he? 6 uur opstaan op zondagmorgen.. hier was het half 6. we hebben een goeie nacht gehad hoor dus mag echt niet klagen, maar het is wel vroeg hoor.

@devy, laten we het hopen voor jullie dat het een fase is! was het jouw uitslaapochtend?
    hier hadden we zaterdag voor mij gepland, en zondag voor vriend. maar toen ze zaterdag beneden waren hoorde ik gijs keihard vallen en huilen en toen dat meer dan 5 min. duurde ben ik toch maar even gaan kijken. en vanochtend om half 6 was gijs klaar met slapen ;). zo gaat het bijna iedere keer als wij zoiets afspreken.

@gijs ligt er nu ook even in. hij slaapt echt heel weinig meer overdag. voorheen sliep ie heel veel, maar nu slaapt hij 's nachts beter en zal ie daar genoeg aan hebben. dat is natuurlijk prima, maar een beetje tijd voor jezelf is soms ook wel lekker....

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo mede-mamma's,
    ik lees al een tijdje met jullie mee, maar kom me hier ook maar aanmelden als jullie het goed vinden. Mijn zoontje Luca is bijna 14 maanden en slaapt regelmatig slecht. Hij heeft heerlijk doorgeslapen van 8 weken tot 7 maanden, toen van 7 maanden tot 10 maanden gespookt, toen weer doorgeslapen en nu is het sinds 4 weken weer helemaal mis. Eerst waren het nachtmerries, later tandjes, toen een luchtweginfectie en nu heeft het arme kind de waterpokken. Ik zal jullie het leed van de afgelopen weken besparen, maar vannacht was hij om 23:00 wakker van de jeuk, toen weer om 1:00 en tussen ons ingelegen tot 3:30 en toen geslapen tot 7:30. Hij kan compleet overstuur gaan en daarom laat ik hem nooit huilen als hij heel hard huilt. Hij lijkt regelmatig bang te zijn; we hebben wel een nachtlampje, maar soms helpt dat niet voldoende. Ik voel me op het moment echt gebroken en ben heel blij dat ik maar 2 dagen in de week werk...

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @elise, helaas welkom! en wat sneu dat je manneke waterpokken heeft! dat ie nu met al die jeuk slecht slaapt is niet gek nee.... mijn zoontje heeft veel eczeem in zijn nek, en dit is ook een oorzaak van zijn slechte slapen.
    kan me voorstellen dat het zuur is als ie eerst wel doorgeslapen heeft, dan valt dit wel even tegen..
    gijs heeft eigenlijk vanaf dag 1 al heel slecht geslapen, dus ik wist niet beter. nu gaat het gelukkig een heel stuk beter.
    ik hoop dat luca snel opknapt, en dat het slapen dan hopelijk ook weer goed gaat.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: helaas welkom hier! Waarom denk je dat je zoontje bang is? Ik heb hier namelijk ook het idee dat angst een rol speelt, omdat hij zo overstuur wordt.

Lob: hoelang slaapt Gijs nog overdag? Want hier is het ook weinig, of 2x drie kwartier of 1x anderhalf uur.
    Wel fijn dat Gijs 's nachts goed slaapt nu!

Ahhh Devy: dat klinkt als een beroerde nacht? Hoe is het vannacht gegaan?

Jo: Herkenbaar hoor. Hier ook een man die er soms een potje van maakt, maar dat uit zich dan meer in vergeten in te smeren, vitamines vergeten, etc.

Rozemarijke: klinkt goed! Hopelijk houdt ze het vol.

Hier gaat het redelijk, wel bij ons in bed na 1 uur. Elke keer nemen we ons voor hem terug te leggen als hij weer slaapt, maar dan ben ik zo moe, dat ik het gewoon niet kan opbrengen op te staan :(

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin slaapt hij dan wel door? Zou hem dan gewoon laten liggen!

Hier helaas nog geen verbetering, maar misschien verwacht ik teveel 3 dagen na operatie

Deel Deze Pagina