@Elise, welkom! Beterschap voor de kleine, hopelijk gaat het slapen weer beter als de waterpokken genezen zijn. @Rozemarijke, fijn dat je een aardige nacht had. @Elin, slaapt hij tot 1 uur in zijn eigen bedje? Krijgt hij dan een voeding ofzo waar hij wakker van wordt of wordt hij uit zichzelf wakker? @LovelyDK, ik zou het nog even de tijd geven, ik denk dat je over een paar dagen wel verbetering gaat zien. Wij hebben besloten die voeding van 11 uur er gewoon nog even in te laten en langzaam af te bouwen (steeds iets vroeger en steeds iets minder). Wel niet helemaal volgens de methode die we nu volgen, maar goed, hij lurkt nog echt een flinke hoeveelheid rond die tijd, dus ik denk wel dat het honger is. Vannacht is hij 2 x wakker geworden, gelukkig sliep hij beide keren binnen 5 a 10 minuten weer verder. Alleen vanmorgen was hij wel vroeg, 10 over 6, maar hij had zo'n enorme hoestbui dat we hem er uit hebben gehaald en een fles hebben gegeven. Hopelijk stopt dat huilen 's nachts binnenkort ook, honger heeft hij niet, volgens mij is het meer een gewoonte geworden (mede door onszelf). Overdag slaapt hij echt een stuk beter, 1,5 tot 2 uur i.p.v. steeds zo'n drie kwartier wat het was. Nou, ik moet gaan werken, ik lees vanmiddag verder.
Jo, hij wordt vanzelf wakker. Dk: meestal slaapt hij dan wel door, wordt soms wel een paar keer wakker, maar als hij ons dan ziet, slaapt hij snel weer verder. Heel soms moet ik een speentje geven. Maar omdat ik dan maar half wakker wordt, slaap ik snel weer. Het enige vervelende is dat ik bang ben dat hij er aan went en dat het moeilijk weer af te leren is. Van de andere kant hebben manlief en ik er allebei geen problemen mee dat hij nu hij nog zo klein is, bij ons slaapt. DK: jouw zoontje slaapt toch ook altijd bij jou? Hoe denk jij hierover? Wel vervelend dat je nog geen verbetering merkt, maar misschien is dat ook te snel. Zon ingreep is ook niet niks voor zon ventje! Jo: mijn zoontje heeft echt heel lang een nachtvoeding gehad en volgens mij had hij echt honger. Hij zat met zijn lengte ook steeds bovenin de curve en met zijn gewicht gemiddeld. Het CB zei toen dat hij hem gewoon nodig had. Elk kindje is anders. Uiteindelijk is het vanzelf gestopt.
@Elise Welkom. Ik hoop dat de kleine snel beter is. En dat het slechte slapen dan ook beter gaat. @LovelyDK Drie dagen is natuurlijk vrij kort om verbetering te zien, maar ik snap heel goed dat je naar verbetering zit te speuren. Hopelijk is het nu nog een beetje te vroeg en slapen jullie over een week als roosjes. @Jo Wat fijn dat jullie zo'n verbetering zien. Dat geeft de burger weer moed. @Elin Misschien wordt het straks eventjes moeilijk om hem aan zijn eigen bedje te laten wennen, maar er zijn heel veel kindjes die de overstap toch goed maken. Kyra was daar ook vrij makkelijk in. @Rozemarijke Zo dat is echt goed voor Thirza's doen. Wie weet wordt ze ooit nog een grote eter. Hier was het weer bar slecht. Waarom Kyra ineens heeft besloten om rond 3'en te gaan spoken, geen idee, maar vervelend is het wel!
Nou, van alles wisselend hier zo te lezen Wij hebben een baggernacht achter de rug. Ik weet alleen ws wel waardoor het komt, gelukkig, dus we gaan er maar vanuit dat het vannacht weer beter zal gaan... Ze had gistermiddag wat paprikachipjes gehad en lag vannacht enorm te krampen. Tot half 11 heeft ze gewoon geslapen en vanaf dat moment was ze ofwel na 3 kwartier, of na 1,5 uur weer wakker steeds. En om kwart voor 6 was het helemaal klaar met slapen Geen goed idee dus Die krijgt van haar leven geen chippies meer, hahaha. @DK: maar Kai was ook behoorlijk uit zijn doen van het hele ziekenhuisgebeuren toch? Kan me zo voorstellen dat ie ff nodig heeft om z'n veiligheid weer terug te vinden... @Elin: heel herkenbaar hoor. Thirza heeft vannacht ook weer tussen ons in gelegen. Ik ben dan gewoon echt te moe om 'r terug te gaan leggen als ze echt slaapt, en bovendien is ze in haar eigen bedje eerder weer wakker dan als ze tussen ons in ligt. Nou, dan is de keuze snel gemaakt Hier absoluut geen last van gewenning: als ze goed in haar vel zit, slaapt ze gewoon in haar eigen bed en gaat dat probleemloos. Terwijl we in het afgelopen jaar dus ook van alles hebben gedaan wat het doorsnee opvoedprogramma als volstrekt onpedagogisch zou betitelen... (in slaap wiegen, bij ons nemen, enz enz). We (nouja: ik, manlief heeft niet zo'n heel geweldig goed ontwikkelde intuitie ) kijken gewoon goed naar Thirza en als ze niet lekker is, heeft ze ons gewoon nodig dicht bij d'r... Onze ervaring is dat als we dat bieden, ze gewoon een stuk veiligheid ervaart, waarmee ze (is mijn verklaring) op momenten dat ze wel goed in haar vel zit, gewoon normaal gaat slapen
@elin, hij slaapt ook 2 x drie kwartier of als ik hem ophoud tot na de lunch slaapt ie ook maar dik een uur en daarna niet meer.
Hoi meiden, dankjewel voor jullie welkom! Lob: Luca was in het begin ook een hele slechte slaper, maar trok vrij snel bij daarin. Wat zwaar voor jullie dat jouw zoontje altijd zo slecht slaapt! Elin: ik denk dat hij bang is doordat hij zich letterlijk als een aap aan me vastklampt en me zelfs bij ons in bed niet loslaat. Ben twee weken geleden ook naar het cb geweest en hier bevestigden ze het. Dit gebeurt niet elke nacht hoor; het zijn periodes. Nu slaapt hij duidelijk slecht door een lichamelijke oorzaak want hij maakt er nu totaal geen probleem van om in zijn eigen bed te slapen. Als hij bang is laat ik hem ook altijd bij ons in bed slapen. Ik heb het idee dat als ik hem maar genoeg veiligheid biedt; hij zich vanzelf veilig genoeg voelt om in zijn eigen bed te slapen. En hier werkt het, want hij is op het moment niet angstig 's nachts. Jo: wat fijn voor jullie dat de methode die jullie volgen goed aanslaat! Lovelydk: jouw kindje is geopereerd? Dat was vast heftig om mee te maken als mamma. Ik hoop dat het snel zijn vruchten afwerpt! Hier ging de nacht iets beter als gisteren. 23:00 was hij wakker, maar ging zelf weer slapen. Om 1:00 weer wakker en heb ik hem nog een keer ingesmeerd. Hij ging daarna zonder problemen in zijn eigen bedje slapen. Verder hoorde ik hem nog jengelen en kreunen om 2:30 en 4:50 en uiteindelijk was hij om 6:30 echt wakker. Ik vind het zo zielig om het hem zo moeilijk te horen hebben in zijn bedje. Maar ik kan niks doen om hem te helpen helaas...
Hoi Elise, sorry had ff helemaal overheen gelezen dat je nieuw bent.. maare 'welkom' hier haha al is het niet fijn om hierbij te moeten horen! Mijn zoontje is inderdaad afgelopen vrijdag geopereerd omdat hij zovaak ziek was met oorontstekingen etc. Ze hebben zijn neusamandel verwijderd & buisjes geplaatst! Naja waarschijnlijk ben ik te voorbarigm zoals de meiden hier al zeggen, om resultaat te bemerken! @Rozemarijke, klinkt als een rotnacht! En Kay was inderdaad wel flink ondersteboven van de narcose! Als hij sochtends wakker wordt omhelst hij me ook echt en is dan zo blij dat ik er ben... aandoenlijk maar ook zielig als je erover nadenkt! @Elin, mijn zoontje slaapt inderdaad sinds de problemen begonnen zijn (een maand of 4-5) standaard in mijn bed! Heb mezelf er wel ff druk over gemaakt maar dat doe ik nu absoluut niet meer! Het komt vanzelf wel een keertje goed... @Devy balen van Kyra laat je dr wel in dr eigen bed dan of neem je haar bij je? @Jo, als hij het goed doet op die fles zou ik hem ook gewoon blijven geven hoor! Ik vroeg mezelf vd week af of ik Kay ook eens wakker zou moeten maken rond 11 uur voro een flesje.. maar toen vond ik het gister toch maar zielig haha
@Lob Die dreumessen van ons hebben het gewoon veel te druk om te slapen (zowel overdags als 's nachts). Het is wel vermoeiend, maar wat doe je eraan. @Elise Het is inderdaad sneu dat je niets kunt doen om te helpen. @Rozemarijke Dat klinkt inderdaad niet goed! Geen chips meer voor Thirza. @LovelyDK Kyra gaat tegenwoordig vaak vervelen als ik haar bij mij in bed laat. Dus als ze wakker wordt en ik merk dat ze troost nodig heeft haal ik haar voor een minuut of 10 tot 20 bij mij in bed en daarna leg ik haar weer terug. Anders gaat ze aan mijn haar trekken (vindt ze rustgevend, het rare ding ) en ik hou graag nog wel wat haren over. Of ze wil aan de borst blijven, en daar pas ik voor. Als ik bij mijn schoonouders slaap heeft ze meer ruimte dus gaat ze vaker zonder problemen slapen, en mag ze dus blijven.
Elise: sneu hoor van de jeuk. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. Wel herkenbaar wat je schrijft over dat je zoontje zo angstig is. Hier hetzelfde, volgens mij zijn onze kindjes ongeveer even oud, mijn zoontje is van 3 januari. Devy: da's heel erg balen zeg. Kyra heeft niet echt een fijne tijd uitgezocht om te gaan spoken. Hier speelt zoontje met zijn eigen hoor, hihi. Dk: Ach die Kay, lekker knuffelen met mama. Begrijp best dat het indruk maakt op zo'n manneke. Blijf moed houden, misschien gaat het over een paar dagen beter met slapen. Bij Bea en Ikke is het na de operatie toch beter gegaan. Lob: best vermoeiend he zo'n wakkere dreumes. Ik kom dus ook nergens aan toe overdag....Anderhalf uur is niet veel om het huishouden te doen, te koken, te wassen, etc. En af en toe wil ik ook wel ff met een kopje thee op de bank hangen. Rozemarijke: Thirza heeft echt heel gevoelige darmen he? Sneu dat ze meteen weer zo'n last heeft als ze wat lekkers heeft gegeten. En ja onpedagogisch zijn we hier ook, wiegen, bij ons in bed, flesjes 's nachts, noem het allemaal maar op... En we zijn gewoon zo toe aan nachtrust, dat we het maar geaccepteerd hebben dat zoonlief tot zijn 18e bij ons in bed slaapt.
@Elin: zullen we de kinderbescherming maar vast zelf waarschuwen dan? Hoeven de juffen dat over een jaar of 3-4-5-6-7-8-9-enz niet meer te doen, hihi. Maarreh... lekker belangrijk hoor. Eerst maar eens slapen, dan zien we wel verder. @Elise: welkom nog! Thirza heeft idd erg gevoelige darmen. Nouja, als je 9 mnd lang zooi binnen hebt gehad wat je niet binnen moet hebben, raken je darmen ook wel overprikkeld natuurlijk Ik denk zelf dat dit soort dingen wel de naweeen van al die overprikkeling zijn: in eerste instantie reageerde ze ook zo op soja, ei, brood.... Dat gaat nu allemaal goed. Dat chips nog niet gaat, ach ja... is ook rotzooi natuurlijk. Maar voorlopig idd maar even niet. Vandaag bij de gastouder heeft ze iig een inhaalslag gemaakt met eten: een heel potje warme hap, 2 flessen 160 cc, een fruitmoesje 100 gram, 2 kiwi's en een banaan, een boterham en een tuitbeker sinaasappelsap. En toen wilde ze bij mij ook nog uitgebreid drinken vanavond... Nouja, geeft hoop voor mijn nacht, die nu gaat beginnen Weltrusten allemaal en hopelijk iedereen een goeie nacht!
@Elin: he pfff.... vandaag wel een beetje gelegenheid om bij te komen? Hier was de nacht weer beter gelukkig, een keer of 3-4 eruit geweest om te voeden en om 6 uur was het dan helaas wel klaar, maar OK... Maar ze wil nu voor geen meter eten, enkel BV Of ze dan gisteren bij de gastouder wat teveel gegeten heeft, of wat anders... pff
@Elin, balen hoor! @Rozemarijke, zou goed kunnen hoor, dat ze gisteren zoveel heeft gehad dat ze vandaag niet zo'n trek heeft. Hier een redelijke nacht. Luc bij elven gewoon de borst + flesje gegeven, ik vind die voeding zelf ook geen probleem, is toch meestal de tijd waarop we zelf ook naar bed gaan. Zelf de halve nacht wakker gelegen van de keelpijn en om 5 uur werd Luc wakker, die had zijn luier volgegooid. Schone luier gegeven, zetpilletje (hij is ook nog steeds wat verkouden/keelpijn) en verkoudheidsdruppeltjes en weer in zijn bedje terug gelegd. 10 minuten en 3 bezoekjes van ons later sliep hij weer verder tot 7 uur. Net weer naar zijn bedje gebracht, zag hem nog even met zijn knuffel spelen en toen ging hij slapen (heb zo'n babyfoon met cameraatje). Straks moet ik naar de kapper en gaat hij even naar mijn moeder, hopelijk komt dat precies goed uit met de slaapjes, nou ja, we zien wel.
Hallo lieve meiden, Een tijd geleden ( in het vorige deel) heb ik ook met jullie meegeklets.. Maar omdat ik jullie allemaal niet goed kon vond ik het zo lastig om mee te praten!! Dus had me maar weer terug getrokken. Ik wil alleen ff kwijt dat ik GEK wordt De nachten worden steeds erger!! Hebben jullie ervaring met de babyslaapgids?/ Die heb ik gekocht op internet voor 17.95.. Maar ik zie het gewoon niet zitten om er aant te beginnen! Dat wordt dus nachten huilen!! En mn man moet zo vroeg aan het werk dus die wil ik het niet aan doen. Het wordt hier steeds erger.. Eerst was het speen erin en verder slapen.. Toen werdt het bij ons in bed en gelijk verder slapen.. Maar nu zijn we bij 8 maanden en wil hij niks meer!! Ook niet overdag!! Ik ben ten einde raad Kan niet eens meer lief doen tegen m terwijl wij altijd zo lieve schat hadden.... En nog steeds is natuurlijk maar ik ben zoooooooooo moe!! Sorry voor mijn geklaag... Ik denk zelf dat het verlatinsangst is. Vorige week moest hij zo hoesten en alsmaar overgeven. Daar ben ik een paar keer voor bij de dokter geweest en zijn we doorverwezen naar de kinderarts. Alleen is dit al over en we zijn nog niet geweest. Volgende week donderdag pas.. Zal ik de afspraak gewoon laten staan en voor het slechte slapen gaan? Of heeft dat geen zin? xxx
Ik zou iig de afspraak laten staan, want het kan nu wel over zijn, maar zul je zien dat je afzegt en het weer terugkomt. Beter dan voor niks geweest dan dat je straks weer lang moet wachten op een afspraak... En dan kun je idd het slapen eens ter sprake brengen... Even checken: heeft hij verder nergens last van? Geen tandjes, geen krampjes, geen oorpijn/keelpijn? En hoe zit het met in slaap vallen? Ga je direct hem uti bed halen als hij begint te jengelen of kijk je het even aan? Kun je hem laten jengelen/huilen, of lukt ook dat je niet? of krijst hij zichzelf direct overstuur? MIsschien dat je baat kunt hebben bij een homeopaat? Die kijken anders dan het reguliere circuit en verschillende van ons hebben daar wel baat bij gehad. NIet dat dan de problemen over waren, maar wel dat de kids er wat rustiger van werden...
Hoi meiden, Elin: onze kindjes zijn niet ongeveer even oud, maar precies even oud want mijn zoontje is ook van 3 januari. Balen dat je een baggernacht hebt gehad; ieder half uur wakker is wel heel erg vaak. Rozemarijke: bedankt voor het welkom. Jouw meisje heeft een heftige koemelkallergie begrijp ik? Dan heeft ze vast heel wat moeten doorstaan de eerste maanden en jullie ook! Vast heel zwaar geweest; Luca heeft een verborgen reflux die pas bij 3 maanden herkend werd (ondanks dat ik constant aan de bel trok, maar heel wat afspraken bij het cb, ha en 2 ziekenhuizen verder troffen we eindelijk een superkinderarts), dat vond ik heel naar om te zien. Jann: hallo, ik ben hier pas. Ik zou ook de afspraak laten staan om het over het slapen te hebben. Ben je al eens bij een osteopaat geweest? Heeft hier heel goed geholpen. All: we hebben hier eigenlijk een vrij goede nacht gehad. Hij sliep om 19:30, 22:00 even huilend wakker en vanaf 23:00 om de paar minuten. Ben even bij hem gaan kijken en hij sliep dus gewoon. Zijn speen gegeven en toen sliep hij rustig verder. Om 2:30 weer huilend wakker, dit keer echt wakker, maar met een aai over zijn bol, zijn speentje en muziekje sliep hij vrijwel direct weer. ik was helemaal verbaasd; dit kon de laatste tijd echt niet. Dan wilde hij steeds bij ons in bed en brulde net zo lang totdat we hem kwamen halen. En dan duurde het bij ons nog minstens een uur voordat hij sliep. Dus al met al mag ik niet klagen over vannacht!
Jo: inderdaad geen probleem maken van die voeding. Als hij het er goed op doet prima toch! Jann: ik begrijp het helemaal. Door de vermoeidheid KUN je soms gewoon niet genieten. En als het slapen dan zo slecht gaat en overdag ook nog dan is het soms niet te doen. Ik zou de afspraak zeker laten staan bij de KA. 8 maanden kan ook heel goed dat hij tandjes krijgt. Ik ken die babyslaapgids ook, maar mijn methode is het niet. Elise: wat toevallig! En ook herkenbaar van de reflux, want mijn zoontje had ook verborgen reflux en de HA nam het ook niet serieus. "Zoveel kindjes geven voeding op." Terwijl mijn zoontje het stikbenauwd had en veel pijn....nooit sliep overdag en veel huilde als ik hem neerlegde." En wat goed dat Luca het zo goed heeft gedaan vannacht! Fijn dat hij meteen weer gaat slapen als hij zijn speentje krijgt. Hier is het echt meteen weer brullen zodra ik dan de kamer uitloop.
Elin: dat was het hier de afgelopen weken dus ook steeds; daarom was ik zo verbaasd vannacht. Lag eigenlijk in mijn bed nog te wachten tot hij zou gaan huilen, maar het bleef stil... Ik hoop dat het doorzet! Herkenbaar van de reflux; Luca was ook altijd zeer onrustig en sliep weinig of kort. En in de middag had hij altijd vreselijke krijsbuien van de reflux, waardoor hij er alleen maar meer last van kreeg, maar dat kon ik hem natuurlijk niet vertellen. Soms was ik echt ten einde raad. Gelukkig was hij tussendoor ook heel vrolijk, waardoor niemand het serieus nam helaas. Maar toen we met de Zantac begonnen verdwenen de krijsbuien meteen en ging hij ook beter slapen. Hij heeft nu nog steeds af en toe erg last, dus we gebruiken nog steeds Zantac en zijn nog onder controle bij de kinderarts. Hoe gaat het met de reflux van Alec?
@Elin Dat is inderdaad echt bagger! Hopelijk is hij nu zo moe dat hij deze nacht wel goed slaapt (wil hier ook nog wel eens helpen). @Rozemarijke Ik had dat bij Kyra ook als ze in het begin van de bijvoeding goed ander voedsel gegeten had, dat ze dan ineens weer heel erg pro-bv werd. Alsof er een angst zat dat ze straks niet meer zou mogen. Heel vreemd vond ik dat, maar nu is dat vrijwel over. Al zijn er nog steeds dagen (over de nachten heb ik het maar niet), dat mama's tiet helemaal favoriet is. @Jo Ik hoop dat je keelpijn snel over is. Wel een excuus om ijsjes te eten, maar zonder keelpijn smaken ze nóg beter. Ik hoop dat je bij de kapper even goed tot rust komt. Luc heeft het toch wel vrij netjes gedaan vannacht. Hopelijk blijft dat even zo. @Jannn Daar is dit topic toch voor. Lekker ongegeneerd je gal spugen, zonder opmerkingen waar je niet op zit te wachten. Dus klaag maar raak. Ik zou die afspraak zeker door laten gaan. Niet gescoten is altijd mis, en een grondige lichamelijke check is nooit weg. @Elise Wat fijn dat er nog steeds vooruitgang in zit. je zult misschien nog wel eens een terugval hebben, maar je weet nu in ieder geval dat Luca redelijk door kán slapen (nog niet helemaal, maar wat niet is kan nog komen). @All vannacht ging het niet verkeerd. Wel werd ze rond 24.00 en 4.00 wakker maar de eerste keer ging ze na 10 minuten weer slapen na even getut te hebben bij mij, en rond 4.00 heeft ze een half uur lang bij mij gedronken, elk druppeltje moest ze hebben. En daarna heeft ze tot een uur of 7.15 geslapen. Deze burger heeft weer moed!
Dat klinkt goed! Hier ligt de dame inmiddels vanaf 11.15 in bed, (ze was echt volkomen op. Echt niet lekker, getuige haar diarree-luier trouwens). Maar slaapt dus nog steeds... (laatste dagen was het steeds dat ze zich na 2 uur 2 of 3 kwartier meldde). Ik hoop dat ze iig tot een uur of 3 nog even gaat doorslaapt, want anders kom ik de middag nooit door met 'r, vrees ik (Ik heb iig wel gezegd dat ze tot half 4 moest gaan slapen Volgens iemand op het forum moest dat helpen. Thirza heeft er alleen geen tikkende klok bij, dus ik vrees dat het succeselement van de benadering in ons geval dus juist ontbreekt ).