Gisteren was ik echt volkomen gaar, knallende koppijn erbij enzo. Dan slaap ik dus wel. Alhoewel ik dan dus 's nachts wel even wakker lig, maar ik redeneer maar zo dat als ik mijn lijf het signaal geef dat er meer geslapen moet worden, ik vanzelf weer eens beter ga slapen En ach... zo wakker liggend 's nachts heb je nog eens tijd voor je goeie boek
@Jo: redelijk goede nacht gehad dus. Nog een paar weekjes en dan wordt de klok een uur vooruit gezet, misschien slaapt hij dan ook tot wat later. @Devy: yeah boeken verbranden! Gefeliciteerd @Elise: ook redelijke nacht gehad dus, tenminste de kleine. Die twee uurtjes wakker breken je echt op he. @Elin: kan het niet zijn dat hij last heeft van zijn oortjes als hij daar zo naar grijpt? @goffychick: yeah een doorslaper! Heerlijk hoor! @rozemarijke: ooh hopelijk is het inderdaad door de buikgriep en worden de nachten snel weer beter Vandaag met Demi naar de HA geweest. Het goede nieuws is dat ze geen last heeft van haar oortjes. Was al bang dat die ondanks de buisjes weer op speelde. Volgens de HA zijn die extreem slechte nachten (gewoon niet meer gaan slapen en hysterisch doen) het een manier van haar zin krijgen en moet ik het vergelijken met een kind dat in de supermarkt op de grond gaat liggen om haar zin te krijgen. En dat ze soms in paniek wakker wordt zal volgens hem nog steeds komen door de operatie voor de buisjes en haar amandelen. We moeten volgens de HA dus gewoon strenger worden en een vast beleid volgen s nachts. Haar minder haar zin geven en minder toegeven als ze zo doet. Verder hebben we een redelijke nacht gehad (voor ons doen dan). We moesten er 6 keer uit, maar ze heeft wel tot half 7 geslapen
Dreames, wat ga je met dat advies doen? Hoevaak wordt je dochter snachts wakker & hoe krijg je haar weer stil?
Poeh Dreames... heb jij dat idee ook, dat ze dramt, of heb je echt het idee dat ze paniekt? Onze huisarts zat ook gelijk op dat we grenzen moesten stellen enz, maar puntje bij paaltje was het hier dus mooi wel gerelateerd aan haar klachten. Ik moet zeggen: als het klopt dat eea nog te maken heeft met de operatie, zou je juist NIET cold turkey maar meer grenzen moeten stellen, maar -als je perse wel af wilt bouwen in wakker-worden- juist stapsgewijs. Binnen de psychologie is men het er tegenwoordig wel vrij unaniem over eens namelijk dat je angst niet te lijf gaat door grenzen te stellen, maar door veiligheid te bieden en die veiligheid gewoon stapsgewijs af te bouwen/breder te maken, (zodat je kindje ipv enkel met jouw troost dus met een aantal stappen ook alleen in bedje in slaap kan vallen). Zie trouwens dat je in Gouda woont: in Woerden in het ziekenhuis doen ze eea met babytherapie: letten ze heel goed op non-verbale signalen en daar zetten ze dan een strategie op in....
Hoi meiden, Goofy: jij ook hier! Fijn dat Sven het goed doet in de nachten, dat geeft de burger weer moed. En een beetje spannend weer dus voor het brusje; ik ga voor je duimen! Rozemarijke: ik ben het volkomen met je eens wat betreft het veiligheid bieden. Ik volg altijd gewoon mijn gevoel hierin en dat gaat eigenlijk altijd wel goed. Heb ik wel moeten leren hoor; ik was altijd bang dat ik hem verwende, maar nu ik merk dat het werkt heb ik dat overboord gezet. En ik slaap ook alleen maar als ik echt instort. Gisteren heb ik bijvoorbeeld overdag ook 2 uur geslapen omdat ik het echt niet meer trok. Heeft Thirza nog erge last van de buikgriep? Het is een nare die nu heerst; bij de januarimamma's waren er 2 weken geleden 2 kindjes met buikgriep opgenomen wegens uitdroging. Dreames: wat vind je zelf van het advies van de huisarts? Kan je er iets mee? Elin: leef je nog na zo'n dag hard werken? All: ik kon Luca vanochtend wel achter het behang plakken; hij hing letterlijk als een blok aan mijn been. Hij lag er al om 10:15 in en heeft tot 13:15 geslapen. Mijn moeder past normaal op op donderdag en die had zin om wat leuks te doen, dus we zijn met z'n drietjes naar de Intratuin geweest, was erg gezellig. Mijn ouders bleven eten en nu ligt Luca knock-out op bed. Hij had net verhoging; ik denk door de tandjes. Maar was wel heel lief vanmiddag en vanavond.
@Elise: vervelend soms he zo'n kind dat aan je been zit geplakt. Demi heeft dat ook regelmatig en nooit op momenten dat het uitkomt. Advies HA: Ik vind het moeilijk om te zeggen of ze wel of niet dramt. Op het kinderdagverblijf doet ze niet moeilijk met gaan slapen, terwijl ze de dagen dat ze thuis is overdag wel moeilijk doet de laatste tijd. Bij opa en oma deed ze de laatste keer ook moeilijk, maar normaal slaapt ze daar wel goed. Het lijkt soms wel een beetje aan huis gebonden het slechte slapen. Wij willen nu inderdaad zoals werd gezegd grenzen gaan stellen. We gaan er wel uit als ze haar speen kwijt is om die te geven en ook als ze overstuur is, maar ze gaat wel in haar eigen bed blijven en we gaan ook niet meer midden in de nacht naar beneden zodat ze dan maar kan spelen. Als ze heel overstuur is willen we proberen om een tijdje te troosten en dan weer neer te leggen en dan na een tijdje terug als ze blijft huilen. Nu nemen we haar vaak meteen bij ons of gaat een van ons bij haar liggen (een persoonsbed ligt ze in, we hoeven ons niet bij in het ledikant te wurmen!). Als ze dan weer goed slaapt zonder de extreme nachten dan kunnen we misschien ook proberen om de tijd voor we op haar reageren te rekken (als ze haar speen kwijt is). We vinden het zelf ook niet kunnen om nu niet te reageren op haar of pas heel laat, want dat is ze gewoon niet van ons gewend. En dat wil ik ook niet want het gaat je aan je hart als ze zo ligt te huilen. @rozemarijke: bedankt voor de tip van het ziekenhuis. Weet je toevallig of je daar een verwijzing voor nodig hebt?
@Dreames, kan het deels niet tevens met de leeftijd te maken hebben, een hele hoop kinderen worden rond de 1,5 jaar steeds gillend wakker, hadden we met Robin ook. Na een aantal weken ging het vanzelf weer over, ze heeft toen ook regelmatig tussen ons ingeslapen, volgens mij was ze een beetje bang of had ze rare dromen. Ik heb een olifantje gekregen Petit Elephant - voor de allerkleinsten , waarbij je de speen met klittenband om de slurf vast kunt maken. Misschien is zoiets wel handig, zodat ze zelf haar speen 's nachts makkelijk terug vindt? En inderdaad, het 's nachts zo saai mogelijk houden, zodat ze niet haar bed uit wil komen om te spelen.
@Dreames: ik weet niet of je een verwijzing nodig hebt. Ws wel, maar dan zou je gewoon eens moeten bellen... HIer een redelijke nacht weer. 23.15 wakker, (toen was ik zelf nog wakker omdat ik nog niet zo lang thuis was na het oefenen met de band), 1.30 en toen was het 6 uur. Weer een langere ruk ertussen dus, dus we gaan weer vooruit, lijkt het
Hier een iets mindere nacht, maar nog steeds wel redelijk. Hij heeft voor het eerst namelijk 's nachts in zijn ledikant geslapen, die wieg vertrouw ik niet meer, straks trekt hij zich op en kukelt er uit. Dat was natuurlijk toch wat vreemd, al sliep hij er overdag af en toe wel eens in. Ik had het ook liever uitgesteld tot hij beter was en helemaal goed sliep in zijn wieg, maar ja, dit risico gaan we niet nemen. Hij werd om half 4 wakker, toen weer een keer of 3 terug gegaan en toen sliep hij door tot half 5, weer een paar keer teruggeweest en toen sliep hij door tot 10 over half 7. Ik kijk inderdaad al uit naar het verzetten van de klok!
Pff wat is er weer veel gereageerd. Ik heb zelf een staartje meegekregen van de buikgriep dus ik had gisteren geen fut meer om op iedereen te reageren. Weer een hele hoop wisselende nachten. Hier was de nacht fenomenaal! Ze heeft namelijk doorgeslapen tot een uur of 6.00! (of ik moet er in mijn slaap uit zijn geweest). Ik hoorde haar wel vaker eventjes pruttelen, maar het werd geen echt gehuil. Dus ik had zoiets ze laat het wel horen als ze me echt nodig heeft en heb me lekker omgedraaid. En na 6.00 heeft ze nog doorgeslapen tot 8.00. Ik voel me weer een echt mens. (en dan te bedenken dat ik voor mijn zwangerschap bijna altijd 10 uur per nacht sliep..) PS Goofy Ik hoop dat alles met je gezondheid weer goed is, en dat er maar snel een brusje voor Sven aan mag komen.
@DK; 28 maart Hoe is het inmiddels met Kai? Gaat ie al wat beter nu alles een beetje de tijd heeft gehad om te bezinken?
Hoi meiden, wil het nog niet te hard zeggen, maar Luca heeft van 19:30-6:45 doorgeslapen! Ik heb hem om 4:30 even horen pruttelen, maar het zette niet door. Ik heb een drankje van de huisarts gehad wat helpt bij het slapen en ik geef hem dat niet graag (ben niet zo van de medicijnen), maar gisteravond was ik zo kapot dat ik het toch wilde proberen en het ging dus heel goed! Geeft wel aan dat hij zich beter gaat voelen, want toen hij zo'n last had van zijn waterpokken, kwam hij er gewoon doorheen...
Elise, wat voor drankje is dat? Devy: wat heerlijk zeg en tot 8 uur is ook wel echt uitslapen. Ze kunnen het dus wel, die monstertjes van jullie! Hier echt heel erg baggernacht weer. Tot 1 uur gaat het goed, daarna is het elk uur wakker en dan om 6 uur uitgeslapen zijn. Is dit misschien een combi van kiezen en de 14 maanden sprong?!
@Devy: vergeet ik helemaal om even te roepen wat een geweldige nacht Kyra gemaakt heeft!!! @Elise: ook al zo'n goeie nacht! Wat voor drankje is dat dan, van de huisarts?
@Elise, wow, dat klinkt fantastisch! Hoe lang mag/ga je dat gebruiken? @Elin, zou best kunnen hoor, dat werkt ook niet echt lekker mee als het om slapen gaat. @Devy, geweldig! Geniet ervan.
@Jo79: misschien is het dan inderdaad ook wel een beetje de leeftijd. Hoop het ergens wel een beetje want dan gaat het misschien redelijk snel weer over. Ik zag een aantal goede nachten voorbij komen! Heerlijk voor jullie! Hier was de nacht fantastisch. Ze is een keertje wakker geweest. Even een nacht goed slapen kon ik wel gebruiken na al die erge nachten. Ben benieuwd hoe het vanacht gaat.