Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    hallo allemaal,
    voor degenen die het wilden weten: het drankje heet promethazine. Het is een soort hoestdrank, maar wordt ook bij slaapproblemen gebruikt. Volgens mijn huisarts werd het vroeger heel vaak voorgeschreven bij kinderen die slecht sliepen (mijn huisarts is al wat ouder), maar wordt er tegenwoordig nogal moeilijk over gedaan. In de bijsluiter staat ook liever niet gebruiken bij kinderen onder de 2 jaar, maar mijn huisarts verzekerde me dat het boven een jaar veilig is. We mogen het een aantal weken gebruiken, maar ik ga het eerst een paar dagen proberen en dan weer een aantal dagen zonder.
    Loverlydk: ik dacht dat de klok ergens in maart verzet werd?
    All: Luca was vandaag op het kdv en ik heb vakantie, dus even een dagje kindloos geweest. Erg vreemd, maar ben lekker gaan shoppen en heb het huis onder handen genomen.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elise: is misschien goed om te weten dat dat toch wel een vrij heftig sederend middel is en dat het in hogere doseringen gebruikt wordt als anti-psychoticum.... Geen wonder dat ie daar wel op ging slapen! Is dus niet voor niks dat daar tegenwoordig zo moeilijk over gedaan wordt, en ook niet voor niets dat het ook als hoestdrank dus enkel op recept te krijgen is...
    Ik bedank bij deze iig ervoor ;)

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Niet dat ik je een schuldgevoel aan probeer te praten Elise, maar mijn huisarts had het ook voorgeschreven en ik heb het uiteindelijk op advies van de apotheek en omdat ik er zelf niet echt achterstond niet opgehaald. Er is namelijk een contra-indicatie voor kindjes onder de twee jaar (alhoewel de huisarts zegt onder 1 jaar) in verband met ademhalingsmoeilijkheden en daarmee samenhangende wiegendood.

Als jullie je er prettig bij voelen is het voor jullie misschien dé oplossing, maar zelf voelde ik me er niet prettig bij.

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Onder de 2 jaar niet, onder de 1 jaar... Echter ben ik ook wel van mening dat dit een nogal heavy middeltje is!

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Er is blijkbaar nogal wat onduidelijkheid over het middeltje. Bij de apotheek krijgen ze een melding dat het twee jaar is, de huisarts zegt één. En dan moeten wij als ouders uitvogelen wie er gelijk heeft, of beter gezegd wiens advies we opvolgen. Het is een persoonlijke keuze wat je beslist, en meer valt er eigenlijk ook niet over te zeggen. (en dat doe ik dus bij deze ook niet meer :) ) Slaap lekker allemaal (hopelijk... het doorslapen gaan we hier al niet meer halen)

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee controleer het farmacotherapeutisch kompas maar.. Die is altijd correct & up 2 date!

Hoe waren de nachten hier? Hier tot 04:15 goed, daarna was meneer klaar dacht hij! Hij viel gelukkig rond 6 uur weer in slaap

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    aan de meds, dan is de nacht wel vreselijk, mijn dochter kwam altijd moeilijk in slaap, nog steeds, maar sochtends heeft ze er moeite om eruit te komen, had ook iets te maken met biologische eigen klok.
    Mijn andere meisje komt nocht steeds snachts, en als niet goed gegeten soms om het uur!!
    Maar ik kan niet praten over een probleem zoals sommige van jullie.
    Ik wens jullie ook veel sterkte toe en hoop dat ik mijzelf nooit hier hoef aan te sluiten

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh, dat is wel iets om over na te denken. Ik weet wel dat ze in Amerika zo'n hoestdrankverslavingprobleem onder jongeren hebben, die drinken hele flessen op, zit daar hetzelfde goedje in of is dat weer wat anders?
    Vervelend hoor, de ene arts zegt dit en de apotheek dat.

Hier een waaaaardeloze avond, maar zowaar een redelijke nacht. Hij werd 's avonds om de haverklap huilend wakker en huilde ook behoorlijk lang door. Aangezien hij nog steeds niet helemaal beter is, de regeltjes maar wat versoepeld, stond ook in dat boekje. Toen ik met mijn hand over zijn buikje ging wrijven, ontspande hij helemaal en viel uiteindelijk wel in slaap. Het waaide ook zo ontzettend en dat maakte nogal lawaai, aangezien ons huis een beetje afwijkende vorm dak heeft en de wind daar tussen raast.
    Ik had verwacht dat het vannacht dus ook weer feest zou zijn, maar het viel mee, hij heeft tot 10 over 6 geslapen en we hoefden er tussendoor ook niet uit om hem te troosten.

9. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Ieder zijn eigen mening; ik vertrouw gewoon op de artsen. Ik ben ook niet van plan om het heel lang te gebruiken en hij krijgt een hele lage dosis. 2 verschillende artsen hebben mij verzekerd dat het echt geen kwaad kon; heb het nog op het ziekenhusi besproken en daar kreeg ik hetzelfde antwoord. Ik ga er zelf expres niet naar googlen, want dan word ik alleen maar ongerust. En ter verduidelijking: toen hij zo ziek was, werd hij gewoon wakker er doorheen, dus het is echt niet zo dat hij in een soort coma ligt 's nachts...
    (en ik ben me echt wel bewust van wat er allemaal mis kan gaan; ik werk met meervoudig gehandicapte kinderen en je schrikt van hoeveel kinderen gezond geboren worden en waarbij het toch misgaat. Maar dan kan ik hem ook niet meer laten vaccineren, want die zijn ook "gevaarlijk")

10. raspberry

@Elise: de feiten die ik heb komen niet gegoogled van internet, (ik heb gewerkt binnen de psychiatrie) maar als jij je er goed bij voelt, prima toch? Ik wilde je alleen even waarschuwen, omdat je huisarts dit klaarblijkelijk niet genoemd had...

Hier echt een waardeloze nacht, tussen 2 en 4 wakker en nooit meer willen slapen :( En om 6 uur was het weer klaar.
    Ben echt enorm gaar en dan hebben we nog de mazzel ook dat de kids van manlief er zijn. Zijn beiden hardstikke gaar, barstende koppijn ook en dat zal vanavond niet beter zijn met nu 3 kids in huis :(
    Nouja, hopelijk gaat het vannacht weer beter, ze wilde iig zomaar ineens wel wat brood eten vanochtend... out of the blue.
    Oja, en ze begint los te lopen, (yeah!) dus mogelijk dat we de naweeen van de sprong hier erbij hebben :(

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Jij bent inderdaad de enige die die afweging kan maken voor jouw kindje. En als het voor jullie werkt, werkt het. :)

@Lovely Tsja ik weet ook niet waarom mijn apotheker dat zei, blijkbaar staat het wel bij hun zo in het systeem.

Gelukkig viel je mannetje weer in slaap al was het om 6.00, want 4.15 is niet echt een tijd om wakker te zijn.

@Jo Dat klinkt al half goed, al had de nacht wel iets langer mogen duren. :)

@Rozemarijke Wat geweldig dat Thirza nu los loopt. Thirza en Kyra hebben ongeveer dezelfde ontwikkeling gevolgd met heel lang langs tafels en dergelijke lopen, maar wat later echt los. Maar wat irritant dat het weer een horrornacht was. En dan is het inderdaad extra vermoeiend als je stiefkinderen er ook zijn. Hopelijk geven zij het goede voorbeeld met het eten en kan Thirza een goede ruk maken vannacht.

@All Hier is weer een wonder geschied! De valse kiesjes zijn nu aan twee kanten door en de eczeem is nu redelijk onder controle (al krijgt ze telkens nieuwe hotspots als de oude plekken onder controle zijn, en haar voetjes/enkeltjes blijven een probleem). Dus nu is madame weer in staat om een goede nacht door te slapen.

Ze is gisteravond even wakker geweest, rond een uur of 6.00 nog een keer en toen heeft ze nog doorgeslapen tot 9.20! Mijn mond viel open van verbazing toen ik op de wekker keek.

Nu zul je wel zien dat ze morgen lang niet zo lang uitslaapt omdat het dan mijn beurt is om vroeg op te staan, maar deze ochtend kan ik alvast in mijn zak steken. :D

Wel is ze toen ze aan het spelen was in haar bedje waarschijnlijk wat lomp geweest want ze had haar tandje door haar lipje. Ze was wel goed te troosten, maar als extratje hebben Kyra en ik nog eventjes een half uurtje samen in bed gelegen.

12. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo allemaal,
    @Rozemarijke: wat leuk dat je in de psychiatrie hebt gewerkt, ik een tijdje in de kinderpsychiatrie. Lief dat je me wilde waarschuwen, maar ik weet wel dat geen enkel medicijn zonder risico's is. Ik gebruik het ook echt als noodmiddel. De dokter had het voorgeschreven omdat ik vorige maand zelf 4 weken ziek ben geweest (luchtweginfectie en bijholteontsteking) en ik dus niet meer op krachten kon komen omdat Luca zo slecht sliep. Daar komt bij dat ik nogal depressiegevoelig ben en je zal weten dat te weinig rust daar dus een trigger voor is. Dus ik moest rust krijgen en Luca ook want die was ook compleet oververmoeid. Toen heb ik het een paar dagen gebruikt en daarna niet meer. Nu zaten we weer op het randje, dus even 2 nachten goed geslapen en vannacht gaat hij weer zonder. Succes vandaag met gaar zijn en 3 kids in huis!
    @Devy: voel me er niet echt goed bij, maar lees het bovenstaande maar en dan heb ik weinig keus. Dus alleen als de nood echt hoog is. Fijn dat jullie zo'n supernacht gehad hebben. was je niet geschrokken toen je wakker werd? Dat heb ik altijd als hij uitslaapt; dan denk ik meteen dat er wat aan de hand is...

13. raspberry

Hmm, voor dat soort gevallen zou ik het dan zelf bijna ook wel in huis willen hebben, hahaha. Maar dan begrijp ik het idd wel, en zeker bij dreigende depressie is rust wel erg belangrijk ja...
    Maar je gaat er verstandig mee om, dat scheelt :) (Je zal ze de kost moeten geven die met dit spul in huis het gewoon elke nacht gaan geven :()

Nou, met behulp van wat paracetamol en de ontspanning van lekker bakken, kom ik de dag wel door geloof ik.
    Heb een nieuwe bakvorm in de vorm van eenkasteel/toren die ik even ga uitproberen :) Vind't m'n stiefzoon niet erg, hahaha, en hebben we tenminste iets voor m'n zwager die zo komt en die we bijna waren vergeten. Gelukkig belde hij net al even dat ie bijna zou vertrekken van huis.... Hahaha, we zijn eerder van m'n andere zwager en schoonzus al eens helemaal vergeten dat ze zouden komen eten en avondje gezellig doen. Stonden ze voor de deur precies nadat wij ons eten achter de kiezen hadden.
    Moet maar niet nog eens gebeuren, anders krijgen we wel een erg slechte reputatie binnen de familie, LOL :D

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat is er weer een boel geschreven.

Dk: ai, 2 uur wakker is wel erg veel, pffff.

Elise: kan best begrijpen dat je het hebt gegeven, je vertrouwt je huisarts toch in principe. En fijn dat je hebt kunnen bijtanken een paar nachtjes. Hopelijk gaat het vannacht ook goed zonder het drankje.

Rozemarijke: oei, da's wel heel lullig zeg als je familie voor de deur staat om te eten en je bent net klaar. Haha! Komt dat vergeetachtige door het slaaptekort...?
    En wat goed van Thirza dat ze los begint te lopen! Ik herken ook wel veel van Kyra en Thirza, want Alec liep ook al langs de tafel met 8 maanden, en toen dachten we die loopt zo los, maar dat doet hij nu sinds hij ruim 1 jaar is, en niet eens meer dan 5 stapjes los en dan kruipt hij verder. En dat al weer zo'n 2 maanden. Heeft er gewoon nog niet veel zin in!

Oh Devy wat heeeeerlijk, ik ben jaloers.
    Superfijn voor je. Wat zielig van haar tandje door haar lip!

Hier weer een echte baggernacht. Ik val in herhaling he?
    Vannacht hadden we besloten om hem als we hem in bed namen terug te leggen, maar nadat we dat 2x keer hebben gedaan en hij binnen een kwartier weer wakker was, hebben we het opgegeven en hem bij ons laten slapen, wat hij dus ook niet goed deed. Maar ach hier zijn de kiezen de boosdoener. Heb maar weer wat extra dentinox ingeslagen.

Vanavond gaan manlief en ik lekker uiteten. Heb er zin in.

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Ik begrijp het volkomen. Als ik niet een paar dagen per week bij mijn schoonouders zou zijn zou ik er ook dusdanig doorheen zitten dat ik het middeltje toch op had gehaald. Een kind heeft namelijk meer aan een moeder die het (nog enigszins) kan bolwerken dan een die helemaal geestelijk en lichamelijk uitgeput is. Dus vandaar dat ik zei dat jij als moeder de situatie het beste in kan schatten.

Vroeger schrok ik inderdaad als ik langer dan drie uur achter elkaar kon slapen, maar omdat ze periodes heeft waarin ze best redelijk tot heel goed slaapt is dat nu minder. Helaas duren die periodes niet heel lang. :( En het scheelde dat ik wakker werd van gebrabbel. Dat is ook iets nieuws, voorheen was het meteen gehuil.

@Rozemarijke Ik moet toch eens zorgen dat de trein weer eens een keer strandt, die taarten klinken erg goed. :D En misschien een idee om een kalender op te hangen waarop je dat soort dingen meteen noteert (niet dat dat hier werkt hoor, onze kalender ligt nog steeds ergens in de la). In ieder geval veel plezier. :)

@Elin Ik hoop dat het een gezellige avond wordt die jullie baggernachten weer wat beter maakt!

16. raspberry

Ja, zo'n kalender hebben we dus al, hahaha. En desondanks... :(
    Enneh, de vriezer ligt hier vol met taart, dus genoeg om uit te delen :)
    De cake smaakt goed iig :D

17. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Elin: hebben jullie lekker gegeten en zijn jullie een beetje tot rust gekomen? Wij gaan volgend weekend een nachtje samen naar Tilburg en ik heb er al helemaal zin in!
    Rozemarijke: gelukkig ben je de dag redelijk doorgekomen en zit je vriezer weer vol met lekkers:D.
    Devy: ik deel je mening dat een kind meer heeft aan een moeder die uitgerust is als een die er helemaal doorheen zit. Dus af en toe moet ik even voor mezelf kiezen. Hoe is het bij jullie gegaan vannacht?

Hier een redelijke nacht gehad zonder drankje. Hij was om 22:00 en 0:30 even onrustig, maar ik hoefde er niet naartoe. Om 3:30 was hij weer onrustig en toen maakte ik de fout om naar hem toe te gaan... (ik wilde hem zijn speen geven) Toen was hij dus wakker en wilde mee. Bij ons ook heel onrustig en hij ging steeds op zijn buikje liggen met zijn knietjes onder zich getrokken, dus we denken dat hij last van zijn buik had. Om 4:45 een zetpil gegeven en ondertussen was hij aan het kletsen:x. Dus ik heb gezegd dat hij nu ging slapen en dat hij zo hard kon gaan krijsen als hij wilde, maar dat mamma ging slapen en niet meer ging komen. Dat werd dus brullen toen ik wegging, maar na een half uur met tussenpozen protesteren is hij toch in slaap gevallen in zijn eigen bed! Was wel trots op mezelf. En manlief maakte me om 8:30 wakker omdat het nog steeds stil was... Dus heel voorzichtig om een hoekje gekeken en toen werd hij natuurlijk wakker. Hij was heel vrolijk en we hebben nog even lekker met z'n drietjes in bed gelegen en toen gezellig ontbeten. Dus helaas wel gespookt, maar ook goed geslapen.

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Ik ga tegenwoordig eigenlijk alleen bij echt huilen, en bij onrust spits ik mijn oren maar ga ik er niet meer naar toe. Want ik merkte net zoals bij jou dat er dan geen genoegen werd genomen met een aai over de bol. Manlief mag dat trouwens wel van Kyra maar zodra ze mij ziet... Wel fijn dat je nacht toch nog redelijk was ondanks het gespook.

Oh en mocht je in Tilburg stranden.. Ik maak niet zulke lekkere taarten als Rozemarijke, maar er ligt wel een vienetta in de vriezer hier. ;)

@All Ik heb nu denk ik voor een paar dagen een abonnement op wonders. Ik vraag me af hoe lang het duurt, maar ik geniet er nu met volle teugen van. :D

Edit: Ik lig nu in een deuk want ik hoorde een oerkreet vanuit de keuken en wat blijkt mijn draakje wil de eventuele competitie uitschakelen en greep manlief op een zeer gevoelig plekje. Tsja als je je evenwicht verliest moet je je toch ergens aan vast houden. :D

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    @Elise wat goed! Ik ben 's nachts vaak gewoon te moe om het vol te houden!
    @Devy: jouw draakje ook al zo lief aan het slapen? Geef met het recept. PLEASE???? ;)

Hier is het echt heeeeeel erg momenteel. Denk toch echt een sprong....

Uiteten was overigens heerlijk. Lekker genoten met zijn 2-en, rustig gegeten zonder ongeduldige dreumes en etensresten op mijn kleren en de vloer :D
    Moeten we echt vaker doen, maar doen we te weinig.

En mijn monstertje had het goed gedaan met de oppas (oma). Hij begon pas te spoken toen we weer thuis waren. :(

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Als ik het recept wist deelde ik het meteen uit! Ik doe ook eigenlijk niets anders dan normaal. Behalve dan dat de eczeem op het moment goed onder controle is, en misschien dat ze nu geen sprong meer heeft want ze is af en toe wel drakerig maar niet zo dat ik haar 10 minuten nadat ze uit bed is al achter het behang zou willen plakken.

Wat ze in letterlijk maar 10 minuten kan uitvreten is niet normaal: de drinkensbak van de hond omgooien, de kruiden uit de keukentrolley pakken en rondstrooien, de handdoeken en theedoeken en alles wat ze voor de rest kan vinden in het water dumpen, en de hond en mij slaan als ik haar wegzet. En ze weet echt goed dat het niet mag want als de hond uit zijn bak wil drinken komt ze mij halen om te zeggen dat dat niet mag. Als ik goed uitgeslapen ben kan ik daar ook blijmoediger mee omgaan. Maar mijn favoriete ding blijft het niet om net nadat ik uit bed ben de keuken te dweilen.

En van dat te weinig dingen samen met manlief doen ken ik ook. Ik geloof dat de het meer dan een jaar geleden is sinds we het laatst uit eten zijn gegaan. Wat we wel vaker doen is pas eten als Kyra naar bed is en dan kook ik af en toe iets wat we allebei erg lekker vinden en eten we het onder het genot van een leuke dvd op. Dat is wat makkelijker te regelen dan uit eten. :)

Deel Deze Pagina