@Elise, nou half 9 is wel lekker zeg, kun je nog een beetje uitslapen of gewoon relaxen. @Elin, oh lekker hoor, uit eten. En inderdaad, zo kun je tenminste eens rustig van je eten genieten. Hier is het altijd spitsuur rond etenstijd, ze willen allemaal tegelijk eten, poepen bijv. nog even net in hun luier, de hond moet uit etc. Het lijkt wel alsof ze rond etenstijd ook allemaal extra veel aandacht willen. Het is hier ook alweer een maand of 8 geleden toen we voor het laatst uit eten zijn geweest met zijn tweetjes. @Devy, zo, dat klinkt goed! Heerlijk om weer goed te kunnen slapen, je was zeker haast vergeten hoe dat ook alweer was . Hier ook een aardige nacht, hij heeft na zijn late voeding tot 10 over 6 geslapen, hij lijkt steeds rond diezelfde tijd wakker te worden. Nou ja, verder hoefden we er geen 1 keer uit, gisterenavond ook niet, dus dat ging perfect.
He meiden @Elise, Jo en Devy: klinkt goed! @Elin: kan goed zijn, een sprong, want hier zijn we er blijkbaar net uit... Sinds gisteren gaat het ineens behoorlijk goed. Ze ging ineens hier thuis brood eten, (ja, jullie lezen het goed. En ze spuugde het niet uit, maar at het op, wel een kwart/halve boterham!). En met het avondeten wil ze ineens alles van ons bord af eten en eet ze ineens hoeveelheden waarvan we denken: ja, dat lijtk ergens op en zo heb je ook wel genoeg, zonder dat wij er nog een gepureerd prakje bij in hoeven duwen... Ze loopt steeds langere stukken los, klautert de trap op, de bank op en af, evenals ons bed... En haar gebrabbel klinkt ineens ook weer helemaal anders, veel ingewikkelder klanken. Dus nou, hopelijk is het bij jullie een sprong en gaat het straks weer beter! Hier dus een redelijk goede nacht: ze is enkel wakker geweest om half 1 en half 4. Toen heb ik 'r om kwart voor 6 even gehoord, maar na een partij schietgebedjes werd ik vervolgens om kwart voor 7 weer wakker van een partij gebrabbel (en sjonge: die simpele 3 kwartier maken toch een hoop uit, voor hoe je uit je bed komt ).
Rozemarijke, wat moet dat heerlijk zijn om te zien dat je meisje weer zo lekker in haar vel zit. Duim voor me dat onze sprong ook snel wordt genomen. (elke keer denk ik dat zal wel toeval zijn die sprongen, maar het klopt steeds precies) Devy: wat een ondeugend meisje heb jij zeg. Ik vind die foto ook zo lekker eigenwijs, is wel te zien dat het een boefje is! Jo: 1 keer per nacht is heerlijk, toch! Hier ging het vannacht iets beter, van 7 tot 12 geslapen zonder hem te horen, om 12 uur werd hij schreeuwend wakker (denk gedroomd) en omdat man en ik allebei zo gaar waren van zijn feestje (was jarig) maar tussen ons in gelegd en daar heeft hij doorgeslapen tot 5.30, okay het is vroeg, maar ja, moest vandaag toch werken. Alleen merk ik dan dus wel dat zoonlief niet is uitgeslapen en alleen maar met mama wil bankhangen en tegen me aan liggen, maar terug leggen in bed werkt dus niet. Begrijp het niet hoor, waarom hij dan zo vroeg wakker wordt. En honger is het ook niet, want eten wil hij ook niet zo vroeg.
@Elin, dat is wel vroeg ja. Hoeveel slaapjes doet hij overdag normaal en hoe lang? @Rozemarijke, leuk, duidelijk een sprongetje! Hier een aardig nacht. Hij werd alleen een keer huilend wakker om half 5. Even een schone luier gegeven en wat hoest/keeldruppeltjes en weer terug gelegd. Binnen 3 minuten sliep hij weer tot kwart voor 7! De wieg is nu naar zolder gegaan, weer een baby-fase die voorbij is. Wel jammer hoor, hij lag er nog zo lekker in, maar goed, ik wil niet dat hij er uit valt. Nou, ik ga hem maar weer naar bed brengen voor zijn ochtendslaapje .
@Rozemarijke Hebben de schietgebedjes toch geholpen. En misschien is het een idee om standaard iets voor Thirza op jullie bord te leggen. Hier merk ik ook dat ons eten een gigantische aantrekkingskracht heeft dus leg ik vaak een aantal stukjes van Kyra's eten op mijn bord. @Elin Kyra is inderdaadecht een ondeugend meisje wat duidelijk grenzen opzoekt. Het is af en toe wel vermoeiend, maar we kunnen samen ook heerlijk ravotten en lachen. Nog gefeliciteerd met Elin-man trouwens, ik hoop dat jullie een leuk feest hebben gehad. Wel jammer dat het zo vroeg was vanachtend, allebei niet uitgeslapen is niet een fijne combinatie. Af en toe vraag ik me ook af waarom ze niet verder slapen als ze duidelijk nog moe zijn. Hopelijk tankt hij straks eventjes bij zodat je een vrolijk jochie op kunt halen. @Jo Dat klinkt niet verkeerd. Het is inderdaad af en toe slikken als ze duidelijk weer een fase afsluiten, maar tegelikertijd is het toch wel heel mooi. Ik heb het vooral als ik pasgeborenen zie. In mijn ogen is Kyra toch nog wel een beetje een baby, maar vergeleken met de hele kleintjes is het moeilijk te geloven dat ze ooit zo klein is geweest. @All Hier weer een goede nacht. We hebben niet helemaal uitgeslapen omdat manlief er vroeg uit moest en ze wakker werd van zijn gestommel, maar vergeleken met 5.30 was het een heel goed tijdstip om wakker te worden. Vannacht is ze twee keer wakker geworden, maar omdat ze snel weer terug in slaap viel vond ik dat geen enkel probleem.
Hmm, ik heb iets te vroeg gejuicht geloof ik Vannacht 3 keer wakker en om 5 uur was het klaar, terwijl ze pas om 8 uur sliep gisteravond, (ook al nadat ik nog een keer was gaan troosten en wat extra had laten drinken en manlief daarna nog twee keer was wezen troosten) Nog tot 6 uur geprobeerd of ze echt niet weer ging slapen, maar niet dus Blegh, ben zelf dus ook hardstikke gaar nu. Eten wil ze voor geen meter en ze is onderhand al wel weer aan bedje toe. Ben nog even aan het twijfelen of ze wat extra lang zal gaan slapen als ik het nog iets weet te rekken, of dat ze daar nou juist korter van gaat slapen... Pfff, dilemma-dilemma... Met eten doen we nu trouwens idd dat ze van ons bord af eet. Als dat eenmaal echt goed gaat, is ze ws ook wel oud genoeg om een eigen bordje helemaal stoer te vinden, hahaha.
Hoi meiden, hier weer een redelijke nacht. Hij slaapt wel super onrustig; hoor hem regelmatig huilen/gillen/kletsen in zijn slaap. Allemaal verwerking, maar ik heb geen idee wat, want ik zorg ervoor dat hij niet teveel prikkels krijgt... (het is een voordeel als je met autistische kinderen werkt dat je alles weet van overprikkeling) Net als gisternacht werd hij om 3:30 huilend wakker. Zijn luier was doorweekt, dus verschoond, slokje water en dentinox en terug zijn bed in. Toen ging hij heel hard krijsen; helemaal overstuur tot kokhalzen aan toe. Ik had een beetje het gevoel dat het uitproberen was dus wilde hem even laten gaan, maar manlief kon er niet tegen en heeft hem gehaald. Bij ons genomen en na een half uur onrustig doen was ik het zat. Weer in bed gelegd, kus gegeven en gezegd dat hij moest gaan slapen en dat mamma niet meer kwam nu. Hij heeft 5 minuten geprotesteerd en ging toen slapen. Tot 8:00! Vind het zo moeilijk om te bepalen of hij nu echt ergens last van heeft of dat het ook een beetje uitproberen is. Er staan wel 3 tanden op doorkomen, dus het kan best dat hij daar last van heeft. Ik vind het ook zo vreemd dat hij stipt dezelfde tijd wakker wordt... @Elin: heerlijk, samen uit eten. Ik herken veel in jouw verhalen, dus ik denk ook echt dat onze mannetjes in een sprongetje zitten. Wat lekker dat Alec wel gaat slapen bij jullie; als Luca dat zou doen, zou ik hem ook lekker bij ons laten liggen hoor! Devy: lekker, zo'n goede nacht! En moest erg lachen om je drinkbak-van-de-hond verhaal; gaat hier precies hetzelfde. Onvoorstelbaar wat ze in korte tijd uit kunnen vreten hè?! Luca had net de knopjes van de wasmachine afgetrokken terwijl ik boodschappen in de koelkast zette... Ook heeft hij de over al een keer ernstig ontregeld door allerlei programma's in te stellen... Ben een half uur bezig geweest om alle rare tekentjes van de display te krijgen, haha! Bedankt voor je ijsaanbod; ik begrijp dat je in Tilburg woont? Heb je nog tips voor ons om heen te gaan? Rozemarijke: laten we hopen dat het eenmalig was deze nacht van Thirza. ik weet ook nooit zo goed of rekken nou helpt of niet en of je ze na een slechte nacht nou beter overdag bij kan laten slapen of niet... lastig!
@Rozemarijke Af en toe lijkt het een paar stapje vooruit en een achteruit bij Thirza. Ik kan me voorstellen dat je daar vrij moedeloos van wordt. Bij ons werkte het rekken eigenlijk voor geen meter. We zaten dan met een oververmoeide vervelende dreumes die even slecht of misschien nog slechter ervan sliep. Maar goed misschien dat Thirza er beter op reageert. Nu moet ik wel zeggen dat als ze om 17.00 al heel erg moe was we het wel enigszins rekten, want om 17.00 al onder de douche en naar bed was wel ietsjes te vroeg. En ik denk dat we allemaal de twijfel wel herkennen van is het uitproberen of heeft hij/zij echt ergens last van. Ik merk dat bij Kyra het tanden/kiezen krijgen (en haar eczeem) echt effect heeft op haar slapen, maar de vraag is dan altijd wanneer heeft ze er echt dusdanig last van dat ik wat losser mag zijn en wanneer is ze aan het uitproberen. Ik woon inderdaad in Tilburg, maar het is een beetje moeilijk om tips te geven want ik weet niet echt waar jullie voorkeur naar uitgaat en of je zoontje ook meegaat. In het centrum zitten best heel veel eetgelegenheden en waar wij regelmatig naar toe gaan is een restaurantje dicht bij het station. Het heet Pino's en voor onder de 20 euro (laatste keer dat ik ernaar toe ging) heb je een driegangen menu dat je zelf mag samenstellen. het leuke daaraan vind ik dat ze uit elk werelddeel wel iets hebben. Zo kun je beginnen met een bladerdeeg taartje met gehakt uit Turkije, de zonnevis yakitori (?) uit Japan als hoofgerecht en dan een Amerikaans dessert met heel veel chocolade na. De binnenstad is ook net 'gepimpt' dus er zijn weer redelijk wat nieuwe winkels bij, maar vergeleken met Den Bosch of Eindhoven vind ik het centrum qua winkels en entourage wat tegenvallen (maar goed ik woon er ook al mijn hele leven). Er zijn niet heel veel musea. De Pont is wel een aanrader als je van moderne kunst houdt, en het natuurmuseum is ook wel leuk maar dan voornamelijk voor kinderen van de leeftijd van 6 tot 12. Verder qua uitgaansgelegenheden is 013 erg leuk maar wel wat groter. Voor alternatievelingen is er de Extase, maar er zijn heel veel kleinere cafetjes waar het ook goed toeven is. En wil je lekker op je gemak wat drinken vind ik persoonlijk The Irish Pub erg gezellig. Daar krijg je nog echte britse thee met citroen etc. Hmm dat was het wel zo'n beetje wat ik kan verzinnen. Als er nog vragen zijn over iets specifieks hoor ik het wel. @Elise Ah heb jij ook al zo'n ontdeugende techneut in huis rondlopen. Gelukkig kan Kyra niet bij de oven, anders had ik vast ook met mijn handen in het haar gezeten.
Ha meiden, Hoe is het hier? Op zich gaat het bij ons redelijk, niet helemaal wat het zou moeten zijn.. maar ook weer niet heel slecht. We zijn net terug van een weekendje Landal op de Veluwe. Had ik mijn vriend kado gegeven voor zijn 30e verjaardag... hij wist van niets dus was erg verrast. We hebben er heerlijk met Gijs gezwommen... oh wat is dat leuk zeg!! Hij genoot er zo van . Heb niet bijgelezen, hopelijk gaat het bij jullie goed op het moment! @Devy, ik hoorde dat je in Oisterwijk op zondagmorgen kunt babyzwemmen.. doe jij dat toevallig wel eens?
Hey meiden, Hier in het weekend twee goede nachten gehad (vrijdag naar zaterdag en zaterdag naar zondag). Vanacht begon ze weer dat ze niet meer wilde slapen. Een paar keer naar haar toegeweest en gemerkt dat het deels opzettelijk was (zichzelf met veel moeite laten hoesten en moeite doen om te huilen). Daarna een beetje gemopperd dat het klaar was en ze moest gaan slapen (klein beetje maar) maar het hielp ze is gaan slapen en heeft tot de andere ochtend door geslapen. We hebben gister gehoord dat een tante van mij is overleden (begin januari was kanker ontdekt). Is allemaal heel snel gegaan. Had niet zo'n close contact, maar het contact dat er was, was wel goed. Moeilijk hoe dat zo snel gaat en dat ik merk dat ik de leeftijd krijg dat je niet alleen afscheid moet nemen van je opa en oma, maar nu ook van de oudere generatie ooms en tantes.
@Lob Wat lekker zeg even uitwaaien op de Veluwe. En jij ook nog gefeliciteerd met Lob-man. Ik ben eigenlijk zelden in het weekend in Oisterwijk dus ik heb er nog nooit aan babyzwemmen gedaan. Nu ik erover nadenk heb ik zelfs (denk ik) nog nooit gezwommen in Oisterwijk. Dus helaas geen ervaringen om te delen. Ik kan het wel eens bij mijn schoonmoeder navragen als je wil of zij er meer van weet.
oh nee maar dank je voor het aanbod... ik ga het gewoon een keertje proberen. @dreames, oh wat is dat snel gegaan zeg.. ja vreemd he dat nu ook steeds vaker de mensen van de generatie van onze ouders komen te overlijden. sterkte!
@Dreames Gecondoleerd met het verlies van je tante. Hier hebben we helaas ook veel te jong afscheid moeten nemen van een aantal tantes/ooms. Je wilt er liever niet aan denken, maar helaas gebeurt het vaak.
@Dreames: gecondoleerd met je tante. @Devy: het lijkt hier idd wel altijd een paar stappen vooruit en dan weer eentje achteruit Als ik zelf een beetje fit ben, trek ik dat wel, maar ik zit vandaag zelf met barstende koppijn en dan word ik er behoorlijk moedeloos van idd Heb net zelf nog even geprobeerd te slapen ook, (Thirza toch om 11 uur maar op bed gelegd, blijkbaar goeie beslissing, want ze slaapt nog steeds: al bijna 3,5 uur!). Maar werd na ws hooguit een minuut of 10 wakker van het luchtalarm Thirza is trouwens ook zo'n enorme knopjesfanaat. Klom van de week zelf op de bank terwijl manlief en ik in de keuken ons brood stonden te smeren en toen hoorden we dus sesamstraat aangaan, hahaha. De magnetron is hier ook zwaar favoriet en telefoons en afstandsbedieningen en alles zijn ook niet veilig meer... Hmm, ze ligt wakker te worden geloof ik. @lob: lekker, zo'n weekendje weg
Dank jullie wel! Knopjes: hier staat regelmatig de vaatwasser aan en de wasmachine (staat in de keuken) verkeerd ingesteld en/of aan en de droger (ook in de keuken) uit. De oven heeft knoppen die je na het instellen indrukt zodat ze er niet bij kan, dat scheelt. De heeft wel al verschillende keren staan kijken of ze die knoppen net als mama en papa naar buiten kan laten komen.
@Dreames, gecondoleerd en sterkte! @Lob, oh dat is lekker om er even tussenuit te zijn geweest! Knopjes zijn inderdaad leuk! Gelukkig heb ik nu een computerkast die dicht kan, ik heb al regelmatig gehad dat de computer uitgezet werd. Onze wasmachine heeft zo'n kinderbeveiliging, als alles eenmaal is ingesteld, kun je op de knoppen drukken tot je een ons weegt, maar er gebeurt niets. Ja, alleen als je de stop knop 5 seconden ofzo lang indrukt, maar dat zien ze niet zo snel. Afstandsbediening is ook favoriet. Vannacht een mindere nacht. Begon al leuk gisterenavond toen ik onder de douche stond en hij om 10 over 10 wakker werd en ging huilen. Ik riep naar mijn man dat hij hem er uit moest halen, zodat hij zijn avondvoeding kon krijgen en weer verder kon slapen. Maar nee, ML wou hem weer in slaap krijgen en ging weer met die methode aan de slag (handig dat hij dat ook even overlegt), kortom, een half uur later (om de tijd waarop hij normaal zijn voeding krijgt) was hij compleet over zijn toeren, heeft hij hem er huilend uitgehaald, dus lekker inconsequent nog en vervolgens was hij te erg van streek om nog de borst te geven, dus alleen de fles. Dat werkte natuurlijk lekker door in de nacht, dus konden we er twee keer uit en werd hij weer vroeg wakker om 10 over 6. Ik kan hier toch zo kwaad om worden, zou leuk zijn als hij eerst zou denken en dan zou doen i.p.v. andersom. Vanavond moet ik werken en moet hij de kinderen naar bed brengen, dus ik ben benieuwd.
@Jo79: jij dus ook al een mindere nacht. Hier ook. Maar ze is nu ook een beetje warm en ik denk een beetje verhoging. Dit gebeurd de laatste tijd ook elke keer. Ik denk weer kiezen. Gelukkig de laatste 4 kiezen die er nog door moeten dan zijn we er door heen. Vanacht bij ons dus ook weer een mindere nacht Ooh ja dadelijk 18 maanden afspraak bij CB
@Jo: herenbaar, dat soort acties Wij hebben nu afgesproken dat ik de lijn uitzet en dat manlief bij vragen daar eerst op een rustig moment op terugkoppelt, zodat we dan eventueel kunnen beslissen het anders te doen, maar ik ben nu dus -zeker in acute situaties- de bepalende factor. Hij is er eindelijk achter dat ik wat meer aanvoel wat er wel of niet aan de hand is Hier vannacht weer rustiger. Duurde even voor ze in slaap was gisteravond, maar dat komt denk ik doordat ze nu zelf haar warme hap eet en dat gaat nog niet helemaal zo handig dat ze er echt haar maag goed mee vol krijgt. Nouja, oefening baart kunst, dus dat wachten we even af. Tot die tijd moet ze zich voor het slapen gaan gewoon nog even goed voltanken bij mij... Maar goed, half 8 sliep ze en toen is ze vannacht enkel wakker geweest om kwart over 11 en half 4 En net om 7 uur pas wakker. Merk het gelijk weer aan mezelf, (alhoewel het feit dat ik de afgelopen dagen uiterlijk 9 uur er in lag ook wel geholpen heeft ).
ik begin langzaam aan te denken dat ik hier ook wel thuis hoor, want meestal voed ik mijn dochter snachts om de twee uur, zoals vannacht 22/24/02/04/en om 06, maar dan blijft ze bij mij en worden we samen wakker. ik moet wel zeggen dat ik wel een optimale bv productie heb, dat is dan weer het positieve ervan
@Jo en Dreames Balen weer dat het minder was. Af en toe lijkt er geen pauze te zijn tussen de goede redenen om minder te slapen. Dan weer tanden/kiezen/niet lekker. Heel frustrerend! Hier heeft mijn man 'afgedwongen' dat we gecontroleerd huilen gingen. Wel in 'overleg' dat wil zeggen dat hij net voordat ze naar bed het meedeelde en zijn voet gigantisch stijf hield en lekker wat emotionele chantage erbij (wat als ik oververmoeid met de caddy tegen de vangrail knal). Je merkt het al, ondanks dat het resultaat heeft afgeworpen en ze nu zelf in slaap kan vallen, zit het me nog steeds niet lekker! Voor de rest kan ik gelukkig alles beslissen, en als ik wil overleggen doe ik dat. Maar als ik het niet wil is dat ook goed en doen we gewoon wat ik denk dat het beste is. @Rozemarijke Wat fijn even een goede nacht, na al het gespook 's nachts. @Brusje Welkom. Herkenbaar overal het positieve van proberen in te zien (bij mij was het met tijden echt proberen, het lukte me niet meer), maar wel vervelend dat je elke twee uur wakker gemaakt wordt. Heeft Djamione altijd slechter geslapen/veel nachtvoedingen gevraagd? @All Ze slaapt niet meer door maar om 24.00 en 5.30 voeden en tot een uur of 8.00 uitslapen is meer dan waar ik op hoopte!