Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ze kwma in het begin om de 2 a 3 uur, toen kregen we een kleine verbetering van 19.00 tot 1.30 en dan 03.30 en dan sochtends. Het slechtere hebben we ook gehad elk uur!! waardoor ik dacht weet je wat na een uur laat ik je gewoon gecontroleerd huilen, omdat het geen honger was, maar nu is het gewoon echt dat ze honger heeft. Dus ik moet er wel uit. Een goede maaltijd savonds helpt ook wel, maar ze is soms gewoon te moe om goed te eten. Zoals gisteren, dan eet ze half ipv alles, en om er altijd maar een kwarktoetje tegen aan te gooien zie ik niet zittn omdat ze strx gaat denken van ooow dit is niet lekker dus eet ik dit niet en krijg een lekker toetje, snap je. pap vind ze ook niet lekker dus ze heeft snacht gewoon honger.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    goedemorgen meiden, alhoewel ik meer het idee heb dat het al lang middag is maar dat komt misschien omdat gijs om 05.00 uur besloot niet meer te willen slapen ;)
    *gaap*.
    en hij is nog steeds wakker en mega vrolijk....

gelukkig werk ik niet op dinsdag!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Devy; daar zou ik ook voor tekenen voorlopig hoor :) Klinkt goed!

@Lob: oh, dat hadden we hier gisteren, dat ze d'r bed om 5 uur al wel weer gezien had :( Erg he? Hopelijk gaat Gijs vanmiddag nog even lekker inhalen dan...

@Brusje: poeh, elke 2 uur nog! Want Djamione is nu, even rekenen, 18/19 mnd? Ik heb met Thirza hetzelfde probleem: als die te laat eet, is ze te moe en eet ze dus bijna niets meer. Ik laat haar dus lekker nog om 5 uur eten, en dan hapt ze om 6 uur/kwart over 6 nog even met mij en mijn man mee. Of zoals deze week: ik ben nog grotendeels thuis (ziektewet) en manlief heeft deze week vrij van zijn werk om even werk te kunnen maken van z'n afstudeeronderzoek, dus nu eten we elke avond om 5 uur gewoon en om 6 uur dan toetje, waar ze goed van meehapt dan ook :) Dat helpt wel. Alhoewel ze honderd keer goed kan eten, maar als ze dan niet lekker is, dan is het nog 10 keer niks 's nachts :( Wat dus deze week een beetje op en af is: vorige week een bruikgriep gehad hier, en de laatste dagen is het steeds op en af. Dan weer een dag (en nacht) goed, dan weer een mindere dag (en nacht dus ook)... Het blijft een beetje rondzingen :( Vandaag heeft ze een mindere dag, maar ze is gelukkig bij de gastouder, dus tussen alle andere kids zal ze desondanks wel goed eten :) Scheelt vannacht dan weer...

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

18/19mnd? toch pas 6 maand? van 08-2009?

Hier ook een rotnacht.. bah!

5. raspberry

O, hahaha, ik ben weer eens enorm wakker.... :D
    Gelukkig heb ik altijd een goeie smoes, ;)

@DK: betekent dat dat de buisjes bij jullie geen verbetering hebben gebracht? :(

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Devy: bedankt voor alle info; ik heb er zeker wat aan, vooral je restauranttip lijkt me erg leuk! Luca gaat niet mee, we gaan heerlijk met z'n tweetjes. We gaan zaterdag lekker shoppen (is mijn favoriete bezigheid;)) en dan lekker uit eten en zondag hebben we ook nog de hele dag. Wij zijn van de zomer in Tilburg geweest toen we in de buurt op vakantie waren en vonden het een erg leuke stad.
    Alle meiden met slechte nachten: balen en vele sterkte met moe zijn vandaag!
    Brusje: helaas welkom hier!

Wij hebben hier een goede nacht gehad. Hij was om 22:30 huilend wakker, maar ging na een speentje en een aai over z'n bol weer lekker slapen. Om 1:30 hoorde ik hem een beetje huilen, echt zo'n tandjes huiltje. Maar het hield vanzelf op en toen hoorde ik hem pas weer om 7:00. Dus ben er vannacht niet uitgeweest!!! Helaas heb ik zelf helemaal niet lekker geslapen; heel licht en steeds wakker. Zal je altijd zien!

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Nee het lijkt er niet op... vooral had ik verwacht dat door het verwijderen van de neusamandel het beter zou worden, maar helaas :(

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @lovely, heeft ie nu minder dorst 's nachts? balen joh.. had zo voor je gehoopt dat die operatie goeie nachten zou opleveren!

@elise, in Tilburg kun je goed shoppen bij Comme Ca (vind ik dan he...) en op de oude markt zitten best wat leuke restaurantjes/eetcafe's..... niet heel luxe of zo, maar wel gezellig! veel plezier!

9. raspberry

@DK: he, wat balen! Na de succesverhalen bij Lotte, had ik toch gehoopt dat dat bij Kai ook zo zou lopen...

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Brusje Dus het is vanaf het begin af aan heel wisselend geweest. Bij mij en een aantal anderen is het echt verslechterd rond de 4 maanden.

@LovelyDK Wat onzettend kl#te zeg! Het was zo te hopen dat het nu beter zou gaan.

@Elise In ieder geval veel plezier zaterdag. Hopelijk werkt je zoontje een beetje mee en kun je uitgeslapen de winkels bestormen. En je slaapritme is nog een beetje in de war, maar als de goede nachten aan blijven houden wen je daar weer aan en zul je ook beter kunnen slapen.

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    tja in het begin zat ze dus met de krampjes die ze uitgerekend altijd snachts kreeg.
    Toen met drie maanden is het af en aan wat verbeterd om vervolgens weer keihard te kelderen.
    Vanmorgen om zes uur (om vijf uur gevoed) heb ik haar gewoon laten liggen, gelukkig ging ze niet harder huilen, of mopperen maar spelen waardoor ik om zeven uur wakker schrok, en haar er uit heb gehaald met een big smile.
    Ach ja het komt vanzelf weer goed, bovendien geef ik mijzelf er de schuld ook van, bij de andere twee was ik gevwoon veel consequenter. Maar dit is hoogstwaarschijnlijk mijn laatste dus die wordt lekker vertroeteld (lees verwend)
    De oudste weten ook dat je mij snachts niet wakker MAG maken.

Maar wel ideaal om hier tips uit te wisselen, wat hier nog wel eens wil werken is een kleine verandering snachts. Gewoon een keertje later dan normaal reageren of wat ik ook een keer gedaan heb is met haar heen en weer lopen zodat ze weer in slaap viel. Dan krijg ik 2 goede nachten. het is niet veel maar toch ben ik er erg blij mee

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Brusje Even een greep uit de dingen die we hier allemaal al geprobeerd hebben met wisselend succes:

- Sleepzzz (wisselend succes)
    - Kindival (wisselend succes, meestal deed het niet veel)
    - Bachbloesemdruppels + gecontroleerd laten huilen (heb ik geprobeerd en het heeft ervoor gezorgd dat Kyra zelf in slaap kan vallen, en over het algemeen beter slaapt)
    - Aardstralen-man (redelijk succes)
    - Homeopaat (redelijk succes)
    - Bedje anders zetten (geloof niet dat dat bij iemand hier hielp)
    - Eventueel enge dingen vanuit het gezichtspunt van je kindje verwijderen. (geloof niet dat dat bij iemand hier hielp)
    - Vast bedritueel. (hebben we allemaal ik geloof niet dat dat bij iemand hier echt tot doorslapen heeft geleid)
    - Flesje in het bedje zetten. (wisselend succes)
    - Bij KNO-problemen buisjes/verwijderen amandelen (wisselend succes)
    - Bij je in bed nemen. (wisselend succes, leidt niet tot echt doorslapen, maar je hoeft je bed niet uit)
    - Gecontroleerd laten huilen. (heel wisselend succes, hept over het algemeen helemaal niets als er iets medisch met het kindje aan de hand is of bij angst)
    - Wel (of geen) klamboe of iets dergelijks ter bevordering van het gevoel van veiligheid. (haalde hier niets uit)
    - Nachtlampje. (haalde hier niets uit)
    - Op een stoel in de kamer zitten en dan steeds wat verder weg gaan zitten totdat je kindje slaapt. (werkte hier ook niet)
    - Overdag veel duidelijkheid bieden, van tevoren dingen aankondigen (ook slapen), en heel consequent zijn. (consequent zijn is altijd goed maar al de consequentie van de wereld helpt af en toe helemaal niets als ze echt niet willen/kunnen)

Dat is het wel zo'n beetje waar ik nu op kan komen, waarschijnlijk hebben de andere dames nog wel andere dingen die ik vergeten ben.

@All Ik sliep zelf pas om een uur of 3.00 maar voor de rest was het een prima nacht.

13. raspberry

@Brusje: en je weet zeker dat er niets medisch aan de hand is?
    Thirza heeft hier ook zo ontzettend last gehad van de krampjes :( Hele dagen niet slapen en 's nachts enkel na een uur buik masseren en wiegen tegelijk. En dan sliep ze anderhalf uur en begon het hele circus opnieuw :(
    Hier hebben alle pedagogische trucs ook niets uitgehaald. Wat nog het meeste effect heeft gehad volgens mij, is het feit dat we haar gewoon troosten als er wat is, en haar dus zo nodig bij ons in bed nemen, (als het even kan weer terugleggen als ze slaapt, zodat ik zelf ook nog kan slapen. Maar dat lukt niet altijd, dus heel soms, als het echt slecht gaat, kruipt manlief in een ander bed).
    Homeopaat heeft hier wel geholpen in die zin dat er zoveel rust kwam dat ze weer zelf in slaap kon gaan vallen, en verder heeft het ontdekken van de koemelkallergie en het daaropvolgende dieet, plus het behandelen van de eczeem nog eea aan goeds gedaan. Oja, en het heeft hier erg geholpen dat de tandendrama's voorbij zijn... (ze heeft 8 tanden en 4 kiezen, als het goed is, komen er voorlopig even geen tandjes of kiezen meer bij).

Hier vannacht een redelijk goeie nacht, (0.15 en 3.30). Helaas wel om 6 uur wakker... :(
    Ben net dus al wezen stemmen dan maar... hebben we dat maar weer gedaan :D

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wouw wat een lijst, nee daar heb ik allemaal niet aan gedacht, en ik denk ook niet dat ikhel veel van die dingen een poging ga geven, behalve gecontroleerd huilen, daar haal ik enigszins wel wat succes mee.
    In bed nemen zal het niet worden, sochtends neem ik haar in bed en worden we samen lekker wakker, dus doe ik dat snachts dan denk ze leuk ik ga spelen.
    Maar ik denk wel dat ik een voordeel heb als ik sommoge meiden hier hoor, ik geef haar bv en dan leg ik haar weer terug om haar een uurtje 2 2 half niet meer te horen. Met de krampjes wat dat wel anders, toen was ik soms snachts wel lang wakker.
    Klamboe hebben we met lichtgevende sterren, super dat ding, vind ze geweldig. maar ze ervaart haar bedje niet als negatiefs, ze slaapt smiddags ook goed en uit zichzelf kan ze in lsaap vallen.
    Wat is sleepzzz?
    Ik praat snachts ook niet tegen haar, ik pak haar geef haar borst en leg haar terug, gelukkig is ze makkelijk en gaat met soms wat tegenstribbeling slapen. Ik probeer het zo saai mogelijk te houden, doe ook geen lichten aan oid, ga ook niet naar benee.

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    #515 brusje, 3 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
    rozemarijke met zo'n nacht zou ik al heel blij zijn.

dit is wat wij gaan doen;
    nu wordt ze wakker om de 2 uur, dus deze waak haal ik haar eruit 5 minuten laten, volgende week weer 5 minuten later en dan weer 5 minuten later, en zo opbouwen, kijken hoe dat gaat.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik kon Kyra (tot de bachbloesem druppels en huilen) nooit zo na de bv in bed leggen. Ze moest altijd aan de borst in slaap vallen en vaak werd ze wakker als ik haar in haar bedje legde met als gevolg dat het hele gedoe opnieuw begon. En ook nu helpt het lang niet altijd. Als ze echt wil spoken, dan doet ze dat. :( Ik ben heel blij dat ik Kyra nog zelf kan voeden en niet naar beneden hoef voor flesjes (behalve dan dat we haar 's avonds een flesje koemelk geven), maar voor de rest is het niet altijd een wondermiddel helaas.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @DK, wat vervelend dat het niet geholpen heeft.
    @Devy, ik word al moe als ik naar jouw lijstje kijk :D:p! Maar nee, serieus, natuurlijk is het niet om te lachen.

@Brusje, klinkt wel bekend, ik was bij de eerste ook gewoon wat 'strenger', dus ik denk dat we het een deel van het probleem gewoon zelf hebben gecreƫerd, het is er gewoon ingeslopen.
    Nu is hij ook al zo vaak erg verkouden geweest en daarna kwam hij helemaal niet meer terug in dat ritme, eigenlijk werd het steeds erger.
    Wij volgen nu een methode van Dr. Estivill, het boekje heet 'slaap, kindje slaap'. Met deze methode is een duidelijk ritme en ritueel wel belangrijk. Je haalt ze (tenzij ze ziek zijn) niet meer hun bedje uit wanneer ze huilen, maar gaat heel regelmatig langs om met je hand op hun buik een paar zinnen te zeggen en weer te vertrekken.
    Het is hier echt enorm verbeterd. Hij slaapt nu gewoon in zijn eigen bedje, valt nu uit zichzelf 9 op de 10 keer heel snel in slaap en slaapt veel langer, ook overdag.
    Nu heeft hij wel heel veel baat bij een duidelijk ritme, eergisterenavond had mijn man daar nogal van afgeweken en hij is tot gisterenavond daarvan van slag geweest.
    Maar goed, ik zou zo'n methode alleen aanraden als je weet dat er medisch niets aan de hand is, maar ik ben er aardig enthousiast over.

Gelukkig ging vannacht weer beter, gisterenavond werd hij nog wel 2 keer wakker, maar sliep gelukkig weer verder. Vannacht is hij 2 x wakker geworden, maar sliep na 2 minuten ofzo weer verder. Vanmorgen was het kwart over 6.
    Gisteren was het weer een hele toer om hem weer in zijn ritme terug te krijgen, vandaag gaat het alweer beter, ML zag gelukkig wel in dat het niet zo'n slimme actie was en zal het in het vervolg met me overleggen (eerst zien dan geloven, het blijven mannen..., maar goed, dit is al 1 stap in de goede richting).
    Hij doet nu zijn ochtendslaapje, hij viel bijna direct in slaap.

Van Nutricia heb je ook nog de club van wakkere ouders, staan ook wat tips bij of schemaatjes die je uit kunt printen en zelf in kunt vullen om het slaap -en eetgedrag van je kind bij te houden. Ik vond het nog wel aardig overzichtelijk en realistisch, geen informatie over dat ze met 3 maanden ofzo door horen te slapen etc.

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gisterenochtend vond ik 05.00 uur al vroeg, maar vannacht werd ik om 04.00 uur gewekt door een brabbelende vrolijke dreumes. ik dacht, laat maar even liggen... wie weet valt ie weer in slaap.... maar na een kwartier vond meneer het alleen spelen niet meer leuk en vond dat het tijd was om eruit te gaan ;).

maar even bij ons in bed gelegd, en om 05.30 viel ie toch weer in slaap en toen moest ik hem om 06.30 weer wakker maken omdat wij moesten gaan werken.... vond dat zo zielig voor hem!

@devy, goeie lijst!!

@de rest, ik lees straks in de pauze wel even bij

19. raspberry

@Brusje: deze nachten zijn pas sinds een paar weken zo, daarvoor was het gemiddeld 3-4 keer eruit, met vaak 1 keer een uur tot 2 uur bezig om 'r weer in slaap te krijgen. En dan nog maar niet te spreken over de nachten waarin ze nog veel vaker wakker was of langer lag te spoken...
    Maar voorlopig ben ik idd al heel blij met deze nachten. Ik kan me de nachten waarin ze bijna helemaal niet sliep nog erg goed heugen....

20. raspberry

@lob: och my... dat klinkt niet goed! :( Gaat ie een sprongetje in ofzo?

Deel Deze Pagina