Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ben ik ook weer even. Heb zo een drukke week gehad, weinig tijd om achter de computer te gaan.
    Ik lees veel zieke kindjes. Beterschap!
    Hier gaat het al 3 nachten redelijk, wel 2 tot 3 x er uit, maar hij slaapt daarna wel verder in zijn eigen bedje.
    Verder bij het CB geweest en zoonlief groeit te weinig. Wie had dat hier nog meer? Hij is nu 82 cm en 9800 gram, op zich was dat niet slecht, maar hij is afgevallen sinds zijn verjaardag.

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @078mama, ik had niet verwacht/gehoopt jou hier nog te zien!

@rozemarijke, beterschap voor jullie allebei!

@elin, ik moet volgende week maar ik weet bijna zeker dat gijs ook is afgevallen. hij eet ook echt zo slecht, bijna niets eigenlijk.

@mamalijntje. oh dat is rot zeg! hebben jullie niet nog een kamer over die niet grenst aan de buren?

oh ja, hier een :x-nacht en om 05.30 was het klaar.
    1 voordeel... om 09.00 had ik heel mijn huis al van boven tot beneden gepoetst ;)

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Rozemarijke beterschap! Kan je er dan eigelijk niet bijhebben he.. Wat een nacht

Elin hoezo groeit hij te weinig?? Jamie was in dec 76 cm en 9500 gram.. Wij moeten over twee weken weer maar ik gok dat Jamie rondt de 78 - 80 cm is en 10 kg..

Lob Ja onze slaapkamer dan heeft de buuf er geen last van.. Zit er echt over te denken om tijdelijk zijn bedje te verplaatsen.

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Bah wat een drama's toch weer! Veel beterschap voor iedereen. Hier gaat het wonder boven wonder nog steeds eigenlijk wel goed. Wel weer een spook-nacht gehad, maar dat viel ook nog wel mee want na 1,5 uur gespook heb ik Kyra niet meer gehoord.

5. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Dag vermoeide mama's,
    beetje gelezen wat er allemaal geschreven was, en ik lees veel herkenning.
    Julian kan ook een aantal x wakker worden 's nachts en blijven huilen tot je er bij blijft staan tot hij slaapt. maar ik ben ook niet gek.... toch? hihi.
    Moeilijk vind ik het, frustrerend; je weet dat je alles goed doet voor hem, en nog lukt het niet hem lekker te laten slapen.
    En dat huilen en laten huilen... pff dat voel ik helemaal in mijn borst; wat voor circus hij er ook van maakt. Ben nog bij een osteopaath geweest en na 2 behandelingen was alles goed zei hij. hmm...
    Ik maak sinds 3 dagen zijn avond fles aan met slaap lekker thee, smeer zijn voetjes in met johanneskruid olie enhij krijgt kindival tabletjes.
    ik moet ook wel stiekem lachen om de dingen die je gaat doen en verzinnen om hem te laten slapen.. zo verzoeken wij elke avond de 'spirits' op zijn kamertje weg te gaan zodat ons manneke fijn kan slapen. je lacht je rot toch.
    en 's middags slaapt hij hardstikke goed!! ??
    Nou lady's: op een heerlijke nacht zou ik zeggen...en een fijn weekend. succes vannacht. Ik ga zo voor tips en trucs nog even naar de reform.

6. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Mamalijntje, hij is (nog) niet te mager, maar zijn groeilijn zwakt af van bovengemiddeld tot ondergemiddeld en zijn lengte blijft wel bovengemiddeld. En hij is 400 gram afgevallen in een maand. Het was niet zorgelijk, maar aangezien zoonlief net als Lob's mannetje echt bijna niks eet, vind ik het toch wel vervelend.
    Lob: nog tips om hem wel te laten eten? Ik wil er geen strijd van maken, maar ja, hij moet toch iets eten!

Birthe welkom hier, ik zie dat je zoontje jarig is, proficiat!

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Wat vervelend dat er zoveel zieken zijn de laatste tijd! Dat kunnen we er niet bij hebben natuurlijk.

Met Lotte gaat het wel al iets beter maar het is nog steeds niet perfect. Soms slaapt ze zo goed als door ( 1 of 2 keer wakker) maar meestal is het een stuk vaker. En gezien mijn nieuwe banner ;) heb ik toch wel een beetje haast!

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @elin, afleiden door gek te doen aan tafel werkt bij ons.. dat vindt ie leuk en dan gaat zijn mondje automatisch open.
    het slechte eten begon trouwens met avondeten, maar nu eet ie niets meer. geen brood, fruit, tussendoortjes en yoghurt.
    hij begint iedere maaltijd heel enthousiast, maar na 3 happen is hij het beu.
    ik maak er ook geen strijd van. als hij wil stoppen, stoppen we.
    afleiden zal misschien we niet de goede manier zijn, maar gijs zit al heel zijn leven op de -2 lijn en de laatse keer er zelfs iets onder. ik wil niet dat ie afvalt.

@birthe, welkom en van harte proficiat met je zoontje! inderdaad.. lachwekkend he? wat ik allemaal niet heb gedaan om mijn zoontje in slaap te krijgen... zou willen dat ik het op film had! konnen we later nog lachen. slaapt jouw zoontje ook al zo lang slecht?

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Bea proficiat! Wat een geweldig nieuws.

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedfemorgen,

hier een bagger nacht, maar mijn meissie heeft hetheeeeeeeeeeeeeeel goed gedaan.
    19.00 naar bed
    0.30 wakker voor voeding
    2.30 wakker voor .....
    (dat stomme dekentje zat over haar gezicht)
    5.00 wakker voor voeding
    (dat stomme dekentje zat weer over haar gezicht)
    6.30 eruit

We hebben het ook anders gedaan en ben achter iets gekomen waardoor ze dus slechter sliep.
    Savonds voordat ze gaat slapen wordt ze ingewikkeld. Maar ze kan wel los komen en dat is niet zo erg, maar haar handjes komen dan boven de dekentjes en worden kouder, vind ze helemaal niet fijn en wordt daardoor wakker.
    Nu in een slaapzak met armen en in bed amateuristisch de deken strak proberen te doen zodat haar armen vast liggen.
    Maar nu kan ze duis ook los komen wat geen probleem is, maar ze gooide haar dekentje telkens op haar hoofd, kon ze niks zien en ging huilen.
    Maar goed, we kijken wat vanavond gaat brengen en zorgen dat dat niet meer gebeurd

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @078Mama, gefeliciteerd! Ja, je kunt dan inderdaad de komende maanden je energie al goed genoeg gebruiken. Fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan.
    @Mamalijntje, hee, zijn dat mustje en die wantjes van H&M op de foto? Luc heeft die ook, of iets wat er verrekte veel op lijkt.
    @Birthe,welkom hier! Laat je wel eens iemand 's avonds oppassen met zo'n heel ritueel voor het slapen gaan?
    @Brusje, en van die krabwantjes of sokjes aantrekken, of trekt ze die weer uit? Je hebt ook slaapzakjes met van die wantjes die je uit kunt vouwen over hun handen heen, bijv. zoiets
    PurFlo slaapzak 70 cm met afritsbare mouwen en anti-krabwantjes | Slaapzakken | Babyslaapwinkel, ik heb ze ook wel eens van andere merken gezien. Maar ja, we gaan nu toch richting warmer weer, dus hopelijk heeft ze dan ook gewoon geen last meer.

Hier 3 verschillende nachten achter de rug, 1 goede, 1 minder goede en vannacht ging ook best goed. 1 x wakker geworden, maar sliep na 2 minuten ofzo weer verder tot 5 voor half 7.

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

nou, we krabbelen hier weer op... gelukig, want heb dus sinds vrijdagavond niks meer gegeten (en nog niet veel zin in ook momenteel). Thirza is wel weer vrolijk, alleen erg snel uit haar doen en eten wil ze nauwelijks... Ach ja, zal wel verder opknappen de komende dagen...

@Bea: gefeliciteerd! En wat moedig toch ook, want ik moet er op dit moment volkomen niet aan denken om zwanger te zijn, LOL

@Elin: hier hadden we met Thirza dat ze niet genoeg groeide. Doorverwezen naar de dietist, die zoiets had van: als dat eenmailig gebeurt, (ook afvallen trouwens), moet je je niet te druk maken. De weging is sowieso een moment-opname, dus je weet niet hoe het de week of een maand ervoor was.
    Gezien wat Thirza toen at, vond ze het eigenlijk nog niet zo slecht destijds. Thirza zat trouwens ook steeds op de bovenste groeilijn qua lengte en gemiddeld qua gewicht, (nu met lengte op gemiddelde lijn en met gewicht -1). Zij is dus ook qua lengte minder gaan groeien, maar de dietist zei dat ze ergens in het eerste jaar hun eigen groeilijntje gaan opzoeken en bij de meeste kids gaat dat geleidelijk, maar bij sommige kids dus ook heel abrupt...
    Misschien handig om over twee weekjes eens naar het weegspreekuur te gaan? Eens zien hoe hij het dan doet?
    Niet teveel zorgen maken over 1 weging hoor :) Deed ik toen ook en daarna is ze gewoon weer gaan groeien (en lijkt nu eindelijk weer in te halen: groeit zowel qua lengte als gewicht de afgelopen maand weer enorm goed: vorige maand op CB was ze 9,5 en vrijdag bij de kinderarts 9,8!).

Hmm, ben de rest alweer kwijt... Nouja, komt nog wel ;)

13. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Ten eerste Bea, van harte gefeliciteerd meid, dapper hoor! Je moet maar onthouden dat de volgende vast beter slapen gaat!!!

Om even op Lovely terug te komen over dat boek. Het is niet mijn theorie.... hihiih.. wou dat het waar was dan had ik een hoop centjes............ Het is best moeilijk om zo een dikke pil in het kort samen te vatten. Ik kan dat stuk over die associaties niet helemaal duidelijk uitleggen.............. dus............... maar goed ik geloof dat Rozemarijke het gaat aanschaffen. Ons heeft het echt enorm veel opgeleverd, dus misschien kan je er een poging aanwagen????
    Fijne zondag allemaal nog en beterschap voor alle zieken!

14. 078mama

078mama Niet meer actief

Ach dapper...Ik ga niet alles laten bepalen door het slapen van Lotte! En ik ben eigenlijk nooit echt moe dus kom maar op met die kleine! Ik ben er zooo blij mee. Ik moet ook zeggen dat ik nooit had verwacht weer in 1 keer zwanger te zijn haha.

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    proficiat bea, geweldig nieuws!

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Van harte gefeliciteerd met je nieuwe buikbewoner, Bea. :)

17. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik ondanks de vermoeidheid ook gauw een tweede wil hoor. Het kriebelt gewoon...
    Maar heerlijk Bea, lekker van genieten.

@Rozemarijke: thanks voor je reactie. Ben weer wat gerust. De CB-arts maakte er ook geen groot probleem van hoor, maar vroeg wel over 2 maanden even terug te komen om te wegen. Misschien dat ik zelf inderdaad over een week of 2, 3 nog even ga.

@Vlindertje: grappig dat van die slaapassociaties, want bij het boek van dr. Estivell, moet je juist dingen gebruiken die de associatie met slapen gaan geven (zoals een vork en een lepel en een bord als je kindje gaat eten), dus een knuffel, een tekening op de muur, een lampjeeen duidelijk ritueel. Bij het zijn wel allemaal zaken die je kindje heeft zonder jou nodig te hebben, dus in die zin zit er wel iets in de theorie. Maar ik begrijp DK ook wel hoor, want elk kindje heeft wel iets nodig.

18. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Aha Elin, ik denk dat je het precies goed verwoord! In het boek wordt namelijk ook het belang benadrukt van een ritueel, maar dat zijn dus idd de dingen die je kindje ook weer in de nacht kan terugvinden als het wakker wordt, bijv een knuffel.
    En nogmaals, ik denk dat ieder het gewoon lekker op zijn eigen manier moet doen, maar ik wilde jullie de tip niet onthouden. Na een tiental boeken en honderd adviezen is dit het eerste wat bij ons aanslaat en ik moet eerlijk zeggen dat na 18 maanden bijna nooit doorslapen het zeer welkom was!
    Julia slaapt nu ongeveer 3-4 nachten per week volledig door, de andere nachten is ze slechts kort wakker en hoeven we haar alleen even in te stoppen. En weten of dit zo blijft? Nee, geen idee maar voor nu is het wel heel erg fijn!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Vlindertje heerlijk hoor! Klinkt op zich ook wel heel logisch!

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier een redelijke nacht, hij is 3 x wakker geweest, weer even goed ingestopt, volgens mij had hij het wat fris, speentje gegeven en alle keren sliep hij gelijk weer verder. Uiteindelijk tot 10 voor 7 geslapen.
    Robin sliep tot kwart voor 8, dat is ook al lang, meestal wordt ze tussen half 7 en 7 uur wakker.

Deel Deze Pagina