hoi meiden, Over dat boek met slaap acco...... hoe schgrijf je dat ook al weer??? Slaap rituelen, zodat je kindje weet dat het tijd is om te slapen, doe3n we dat eigenlijk niet allemaal al? Hier gaan we samen avondeten dan in bad pyama aan, slaap deken om en bv en slapen met idd een vast knuffeltje die alleen in bed ligt. Eeen hemeltje met mooie sterren die in het donker glow in de dark zijn. Maar ergens schijnt het toch nog niet echt te lukken?? Ik weet ergens wel waar de fout een beetje ligt, maar soms ook weer niet. Ik weet ook dat het een probleem is of begint te worden, maar ik steek nog even liever mijn hoofd in het zand. Hier mijn nacht; MIjn meissie is verkouden, balen!!! Alles zoals het moet, en meissie ligt in bed, voor een half uur. Dan is ze wakker, dit doen we nog een keer, en weer wakker. Ik hou haar bij me totdat de andere kids naar bed gaan, want het is te rumoerig en ze is verkouden, snot overal. Kids op bed, djamione op bed, maar nee 10 minuten en dat is het, dan nog eenkeer 10 minuten (21.30) Even mee naar beneden om opnieuw haar in te wikkelen en te laten slapen. Succes, ze slaapt om 21.45. 22.30 iz ze wakker, naar haar toe, ze valt in lsaap maar is na 5 min wakker, dit doe ik nog twee keer. 23.18 haal ik haar er uit en laat haar goeds kalmeren om haar te knufflen in mijn bed, en geef haar bv. Succes, ze valt in slaap, 23.30 ik leg haar terug in bed, ze is wakker, maar huilt niet. Ze valt zelf in slaap en wordt wakker 06.00 in de ochtend. Slechte avond, goede nacht, ik ben blij. Wat heeft er uiteindelijk gewerkt bij mijn meissie, bij mij in bed om lekker rustig te worden. En dat is precies hetgeen wat bij haar nou altijd werkt. Waarom luister ik niet??? Oja ik wil er niet elke keer uit.......pfffffff. @078mama gefweliciteerd met je zwangerschap @ ze krabt zich niet, ze komt met haar handjes en armen boven de deken te liggen, vindt ze niet zo comfortable. Maar heb de kachel snachts nu iets hogeer, als ze daardoor beter slaapt.
@Brusje, gelukkig toch nog een aardige nacht. Ik bedoelde ook niet die krabhandschoentjes tegen het krabben, maar tegen de kou, zodat ze warme handjes houdt . Die verkoudheid staat hier ook altijd garant voor vaak wakker worden.
Ik denk dat ik wel weet wat dat boek bedoelt: dat je geen slaaprituelen creeert die je kind niet zelf kan doen. Thirza krijgt hier bijvoorbeeld altijd pas BV als ze haar slaapzak aan heeft en dat is dus het laatste (behalve een slaapliedje) voor ze gaat slapen. Waarschijnlijk is het dus handiger om dat los te gaan koppelen, (eerder voeden, liefst beneden ws) dan zou ze 's nachts minder moeite moeten gaan krijgen om zonder voeding in slaap te vallen. Nou hebben we dat eerder al wel gedaan, zodat mijn man haar ook naar bed kon brengen, maar vervolgens werkte dat een tijdlang weer voor geen meter... Het is dus wel iets wat werkt op het moment dat je kindje verder gezond en goed in z'n velletje zit... Maar goed, ga dat boek dus eens bestellen binnenkort. Ben wel benieuwd
HIer trouwens eens baggernacht, 5 keer wakker en steeds moeizaam weer in slaap komen/tijd voor ze weer in d'r eigen bed kon verder slapen. Maar ze heeft gisteravond wel weer warme prak gegeten en vanochtend zelfs wat fruitmoes. Nog wel giga-hangerig, komt weinig uit en ik moet vooral niet te ver uit de buurt zijn. Nouja, ben zelf ook nog niet geweldig fit, dus een dag bankhangen is niet zo'n ramp momenteel...
@Rozemarijke, ja, ik geef om 11 uur 's avonds nog BV, meestal wordt hij rond die tijd uit zichzelf wakker. Om dan maar een soort verschil tussen gewoon 's nachts wakker worden en voedingstijd, waardoor hij even het bedje uit mag, te maken, zeg ik nu 'het is tijd voor je voeding' net voor ik hem uit bed haal. Eigenlijk krijgt hij verder nu 's nachts dus geen voeding meer, ik zeg alleen dat hij lekker moet gaan slapen. Beetje vaag misschien en wie weet ook niet helemaal correct, maar dat heb ik zelf maar bedacht, gewoon om onderscheid te maken en duidelijker naar hem toe te zijn. Hij is pas 7 maanden, maar volgens mij begrijpt hij zoiets toch wel.
Hier zit wel een kern van waarheid in! Ik gaf haar altijd een fles sap of water in bed voor ze ging slapen en iedere keer als ze wakker werd wilde ze een paar slokken. Sinds 2 dagen geef ik haar die fles in haar pyjama op mijn bed en daarna gaat ze in haar slaapzak in haar eigen bedje. En het heeft resultaat! Ze werd gisteren voor het eerst om half 4 wakker en tot die tijd heeft ze dus in haar eigen bed geslapen. Daarna heeft ze tot 7 uur bij ons geslapen en ze werd wakker van de wekker.
Ja, dat bedoel ik dus Maar goed, dat gaan we hier maar weer eens invoeren als die stomme buikgriep over is... DK: is Kai alweer beter? Hier kwakkelt Thirza namelijk nog steeds wat aan (En ikzelf ook )
klinkt logisch. eerst gaf ik gijs in zijn slaapzak op zijn kamer een flesje melk, en legde hem dan half slapend in bed. nu geef ik hem dat flesje op mijn kamer, en daarna lezen we nog heel even een boekje, daarna slaapzak aan en dan naar bed. werkt echt veel beter! vannacht ging niet zo goed, weet niet wat er was maar hij wou niet alleen slapen. dus om 22.00 maar in ons bed genomen, en toen nog heel veel wakker geweest. maar de nacht ervoor was top, dus ik klaag niet.
Hoi meiden, daar ben ik ook weer! Afgelopen weekend heerlijk met manlief naar Tilburg geweest en we zijn helemaal bijgekomen. Ik heb zo lekker geslapen van zaterdag op zondag!!! Maar goed, nu weer thuis. Luca sliep gisteren meteen om na een uur heel onrustig te worden en bij inspectie bleek hij in 1x snot en snotverkouden te zijn... Voordat ik zelf ging slapen om 22:15 wilde ik even zijn neus schoon maken en daar was hij het niet mee eens. Hij bleef echt zo onrustig; ook bij ons in bed lukte het niet om in slaap te vallen. Uiteindelijk heb ik om 23:30 alle hulptroepen erbij gehaald: zetpil (hij was ook erg warm), luuf op romp en rug, uit onder zijn bed, neusspray en Dentinox. Toen zijn bedje in en muziekje aan en toen is hij gaan slapen. Ik heb hem een aantal keer wakker gehoord, maar hij is steeds weer uit zichzelf gaan slapen en dat vind ik zo knap van hem! Uiteindelijk om 7:15 wakker. Hij had nog steeds koorts en het snot blijft uit zijn neusje stromen... Ik heb niet heel veel bijgelezen, maar ga vanaf nu mijn best doen!
Elin78: Vervelend dat je zoontje niet veel wil eten. Ze zeggen altijd dat je als ouder bepaald wat hij eet en het kind bepaald hoeveel het eet.... zetten ze nooit bij dat je als ouder bezorgd kan zijn en het belangrijk vindt dat je kindje wat binnen krijgt... hopelijk is het een fase en eet hij straks weer als de beste. bedankt voor de felicitatie, maar de banner deed het niet, dus even een nieuwe gemaakt. 078mama: wauw, zwanger! gefeliciteerd en geniet.. Lob: ja, inderdaad, als we dat allemaal op film hadden dan konden we eens goed lachen... stel mafkezen die moeders! Julian sliep voorheen wel goed, werd hij meestal 1x wakker 's nachts, dan gaf ik hem wat melk en kon ik hem zo weer in bed leggen en sliep hij door tot een uur of 10! 10 ja. toen dacht ik nog wel eens van goh, sliep hij maar eens door, nu zou ik een moord doen voor die nachten haha. Sinds januari wil hij niet slapen lijkt. ik ben vrijwel elke nacht een uur of 3 op.( en in slaap komen lukt ook niet, tot een uur of 23 verdriet) dan is meneer aan het huilen, en hem laten huilen werkt niet dan huilt hij zich compleet over zijn toeren. ook als we elk kwartier even gaan kijken. het lijkt nu sinds 3 nachten wat beter te gaan, ik geef hem dat sleepzz drankje en slaap lekker thee van de kruidvat, na de fles leg ik hem in bed en slaapt hij, na een kwartier is hij wakker, huilen. troosten en goedleggen en hij slaapt na een minuut of 10. vanacht is hij maar 1 keer wakker geweest dus dat was echt heerlijk. Die 10 minuten bij zijn bedje blijven is eigenlijk niet de manier, maar aan de andere kant, nu slaapt hij sinds deze week om 21 uur, en hebben wij weer een beetje avond terug.. Dat is toch ook veel waard. Jo79: nee, hier is al lang geen oppas geweest, gewoon omdat ik dan weet dat het circus gaat worden en hij niet gaat slapen. 27 maart komt er oppas, voor het eerst sinds lange tijd.. benieuwd. je moet er toch ook even samen uit anders hou je het niet vol. hoe doen jullie dat? Elise1982: hihi, alle hulptroepen erbijgehaald.... klinkt bekend.. Fijn dat hij daarna goed is gaan slapen.
Rozemarijke: pfff vermoeiend! Hier ook van die dagen dat hij constant aan mijn benen hangt. Meestal is dat als hij niet lekker in zijn vel zit. Lob: ook al een baggernacht. Maar gelukkig ook een goede! Dan is het niet zo erg, omdat je weet dat hij het wel kan. Tenminste dat is hier. Elise: fijn dat je een goed weekend hebt gehad. Heb je Luca erg gemist? Vervelend dat Luca zo verkouden is. Birthe: vermoeiend hoor, en wat naar dat hij zo'n verdriet heeft. Moeilijk he als je niet weer waar het vandaan komt. Kan me voorstellen dat het zwaar is. Elke nacht drie uur wakker is bijna niet vol te houden. Wel fijn dat het vannacht goed ging, wat is dat voor thee? Wij blijven er ook weleens 10 minuutjes bij, soms heeft Alec dat gewoon nodig, dan grijpt hij ook echt mijn hand vast, dat stelt hem gerust. Prima toch. Ja, het is dan wel weer iets waarvan je hem afhankelijk maakt als je kijkt naar de theorie van dat boek van Vlindertje, maar ja, als ik hem laat huilen ben ik 2 uur verder. Vandaag ging hij wel weer gewoon zelf slapen, dus vind het niet zo erg. Wij gaan ook weinig samen uit, maar als we gaan, past mijn moeder op, ze past ook 2 dagen in de week op en ze kent hem goed en hij haar, dus over het algemeen gaat dat erg goed en ze vindt het ook niet, maar ik vraag echt niet een iemand die hem niet goed kent. Bovendien slaapt Alec 's avonds meestal erg goed, hij spookt meer in de nacht en dan zijn we weer thuis, haha. Hier lijkt het weer wat beter te gaan, maar ik durf het eigenlijk niet te hard te zeggen. Alec heeft alweer een paar nachtjes in zijn eigen bedje geslapen. We moeten er wel een keer of 2 uit, maar na een aai over zijn bol en een speentje slaapt hij weer verder. Eigenlijk gaat het beter sinds we hem geen flesje meer geven voor het slapen gaan. Als baby had hij reflux en ook vaak last na de voeding, dus ik dacht laat ik het eens zonder fles proberen (mits hij overdag genoeg eet en drinkt) en sindsdien slaapt hij een stuk rustiger. Maar het zal wel toeval zijn, de oplossing KAN NIET zo eenvoudig zijn, toch?
@Birthe, ik ben er 's avonds al sinds de geboorte niet meer op uit geweest (of 1 x geloof ik), overdag passen opa's en oma's wel eens op. Ik ga er verder niet teveel rekening mee houden als we 's avonds weg willen, dan vraag ik ook wel iemand om op te passen. We hebben niet zo'n heel uitgebreid slaapritueel, alleen is het wel handig dat ze weten wat ze moeten doen als hij wakker wordt. En twee kindjes naar bed brengen is wat meer werk dan eentje, al is mijn dochter wel een hele makkelijke slaper, maar goed, je moet toch voorlezen etc. @Elise, beterschap met de kleine snottebel! @Elin, zou wel mooi zijn als dat met die fles werkt. Ik geef alleen 's nachts een voeding als ze bijv. keelpijn hebben of niet lekker zijn, anders niet. Vannacht wel een goede nacht gehad, maar een beetje vroeg wakker, 5 voor 6. Hij lag eerst te kletsen, maar daarna was hij het zat en wou hij er uit. Gelukkig hoefden we er niet uit vannacht, dat is alweer heel wat.
@Elin: het klinkt mij anders logisch in de oren Je kunt de proef op de som nemen natuurlijk door af en toe nog wel eens een fles te geven en te kijken wat dat doet... Hier echt weer een baggernacht Van kwart voor 12 tot kwart over 1 met Thirza bezig geweest, en toen om 3.15 weer en daarna heb ik zelf eigenlijk niet meer echt geslapen, omdat het onmogelijk bleek om 'r terug te leggen in d'r eigen bed. Om half 6 was het sowieso afgelopen en sindsdien hangt ze weer voortdurend aan m'n benen. Nouja, ze gaat straks naar de gastouder, dan kan ik hopelijk wat bijladen om er voor vanavond en morgen weer tegen te kunnen... Ik heb bij elkaar iig iets van max 4 uur slaap gehad vannacht Kan wel weer janken, want ben zelf ook nog niet helemaal fit, dus dat hakt er wel lekker in. Iemand trouwens enig idee hoe deze buikgriep een beetje verloopt? Vrijdag werd ze ziek, maar ze is nog steeds niet boven jan dus Ligt 's nachts dus gewoon te krampen van de buikpijn.... arm kind Nou ben ik zelf sinds vanochtend ineens wat aan de dunne, (Thirza had dat al vanaf vrijdag). Maar goed, als ik een beetje weet waar ik op moet rekenen, wordt het misschien wat gemakkelijker...
Pff mijn goede nachtrust is weer verleden tijd vrees ik. Vanacht mocht ik er elke anderhalve uur uit. En gisteren heeft Kyra waarschijnlijk de dentinox van de eettafel gejat met als gevolg dat ik om een uur of 4 hier de boel (zonder resultaat) overhoop heb moeten halen. Straks maar even onder de banken kijken, want een dag zonder dentinox zie ik nu echt niet zitten! @Rozemarijke De buikgriep verloopt heel wisselend. Mijn moeder heeft er een goede week last van gehad, ik voelde me ziek maar overgeven moest ik niet (duurde ook ruim een week), en een ander is er na twee of drie dagen al vanaf. @Birthe Welkom en gelukkig was jullie nacht weer goed. @Elin Het kan best, maar of het aanhoudt? Ik help het jullie hopen. @De rest Ik kijk straks wel even (hoop ik als Kyra niet bezig is met de boel afbreken) de rest van de pagina's na.
goedemorgen, hier een redelijke nacht, 2 keer eruit voor voeding, maar savonds is het een ramp, ze kan maar niet in slaap blijven. tja??? verder geen nieuws
Rozemarijke: vervelend dat ze zo'n krampjes heeft. Kan me voorstellen dat je ff op bent na zo'n nacht! Wel fijn dat ze vandaag naar de gastouder gaat, toch? Kun je ff bijkomen. Devy: haha jouw boefje heeft de dentinox verstopt! Misschien kun je beter even een nieuw flesje halen Jo en Brusje: klinkt goed jullie nachten. Vroeg wakker is niet leuk, maar als hij doorslaapt wil ik er best om 6 uur uit. Hier ook een in onze ogen goede nacht. Drie keer eruit, maar hij sliep wel onmiddelijk verder nadat ik even was geweest. Voor ons is dit heel hoopvol omdat hij voorheen niet meer zelf wilde verder slapen in zijn eigen bed. Misschien zou hij wel weer in slaap vallen als ik niet zou gaan kijken maar durf nog even dat risico niet te nemen. Ben veelste bang dat hij te wakker wordt met bijkomende drama's. Jammer dat ik zelf alleen vanaf 4 uur niet meer kon slapen omdat ik lag te malen over al het werk dat ik nog moet doen op mijn werk.
@Elin: ja, ik ga ondanks m'n nog gammele lijf dus toch maar eventjes werken vandaag (niet veel hoor: 1 afspraak bij een jongere thuis voor een overdracht van mijn vervangster en daarna nog even wat telefonische contacten). Kost me ws minder energie dan Thirza die gewoon niet los van me kan... Die heeft dus van 6 tot 11 aan me vast gehangen. Het is me wonderwel gelukt om even onder de douche door te rennen en weer kleren aan te krijgen gelukkig, en nu heb ik even tijd om m'n hoofd leeg te maken voor ik aan de slag ga. Maar pff, ik kwam net weer even bijna jankend van ellende thuis. Thirza duie het keihard op een brullen zette toen ik haar aan de gastouder overgaf, wat echt een teken is dat ze zich echt niet lekker voelt Kon ik het maar van d'r overnemen zeg! Liever zelf een dubbele portie buikkrampen, dan dat zij er weer zoveel last van heeft @Devy: o, dat zul je net zien idd, dat ze ermee aa de haal gaat op het moment dat je het keihard nodig hebt!
Hoi meiden, Rozemarijke: ik kan me helemaal voorstellen dat het huilen je nader stond dan het lachen hoor! Als je zelf niet fit bent hakken die baggernachten er dubbel zo hard in en dan is je kindje ook nog ziek. Ik hoor hele verschillende verhalen over de buikgriep, maar volgens mij is het nogal hardnekkig... Sterkte en een dikke knuffel! Elin: Luca krijgt ook nog steeds een fles voor het naar bed gaan, maar na jouw ervaring zit ik me af te vragen of ik het ook eens zonder zal wagen. Luca eet heel erg goed over de dag alleen drinkt hij vrij weinig en daarom geef ik hem eigenlijk altijd nog die fles... Ik weet wel, dat toen we de 23 uur fles er destijds afhaalden, hij ineens heel rustig doorsliep (daarvoor was het steeds vanaf 4:00 spoken om een speentje). Hmm, ik ga er eens goed over nadenken en met manlief overleggen... Ik heb Luca wel erg gemist hoor dit weekend. Het ging wel, maar als ik een kinderwagen zag met een kindje van zijn leeftijd miste ik hem heel erg. En op de terugweg gingen we nog even langs Ikea en in het restaurant stond een lege kinderstoel aan onze tafel, heel raar gevoel gaf dat... Devy: balen van je nacht en van de Dentinox... Kyra is echt een boef hè?! Zij en Luca zouden elkaar volgens mij erg leuk vinden, want ze halen dezelfde streken uit, haha! Succes met zoeken! (ik zou ook eens in de prullenbak kijken; daar vind ik nogal eens dingen terug die ik kwijt ben). Birthe: hier past alleen mijn moeder op, die kent hem door en door en dan kan ik met een gerust hart weg. Luca is verder wel heel makkelijk, maar zijn mamma is wat moeilijker... Brusje: dank je voor het beterschap wensen en toch wel een redelijke nacht voor jullie, lees ik... All: Luca was gisteren echt heel erg verkouden. Hij had heel veel moeite met in slaap komen, uiteindelijk bij zijn pappa in ons bed in slaap gevallen. De hele avond sliep hij heel rustig, maar om 23:30 was hij even wakker. Speen gegeven en dat leek goed te gaan totdat hij een benauwdheidsaanval met hoesten kreeg. Helemaal gieren tussendoor en hij wss in paniek. Ik heb een uur rechtop met hem gezeten en uiteindelijk zwakte het af. 1:00 weer in bed gelegd en toen viel hij direct in slaap en ik heb hem niet meer gehoord tot 7:15. ik vond het zo zielig! Vanochtend bij het cb geweest en hij mocht zijn prikken niet, te ziek. De arts heeft wel naar zijn longen geluisterd en die waren schoon gelukkig. Zijn linkeroortje was het trommelvlies helemaal ingetrokken, want betekent dat die buis helemaal vol zit en hij daar niets hoort. Veel neusspray gebruiken want anders krijgt hij oorontsteking. Hij was goed gegroeid; 81,5 cm en 10,5 kg. Hij is lang en slank, maar dat zijn mijn man en ik ook dus dat is niet zo gek...
Ik denk dat ik dit clubje ga verlaten, want het is nog niet helemaal perfect, maar wel enorm verbeterd. In ieder geval gaan we de juiste kant op en ik wil er niet teveel meer bij stil staan, want dan leg ik er voor mezelf denk ik teveel de nadruk op en ik wil me er niet te druk meer om maken. Ik wens jullie veel sterkte en veel slaap toe en ik hoop niet dat ik me hier binnenkort weer kan melden .