Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Och, geen wonder dat ie niet fit is, maar.... dat geeft wel hoop voor als straks alles door is!
    Hier weer een goeie nacht, hij was enkel nogal vroeg afgelopen :( 5 uur. Pfff, daar moeten we nog wel even wat aan doen.... Maar vooralsnog vind ik dit beter dan 's nachts steeds wakker, zo kan ik van 12 tot 5 iig slapen! :D

2. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier alles hetzelfde, maar ik vind het wel ok, om de 2en half uur voeden. ach ja.

3. raspberry

Hey,

hoe waren jullie nachten?
    @DK: helpt pijnstilling een beetje?

Hier een onrustige nacht, onze kleine dame had moeite om weer in slaap te vallen, twee van de drie keren... Laatste stuk heeft ze dus naast mij geslapen, van 5 tot kwart voor 7. Rond 6 werd ze even wakker, maar ging nog even verder slapen. Lukte mij toen helaas niet meer.
    Nouja, ik wijt het maar aan het feit dat ze sinds gisteren echt echt echt los loopt! :D

4. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een grote ommezwaai!!! Vrijdag was ik t ineens beu, heb zijn fles afgenomen en hij mag alleen nog maar uit een tuitbeker drinken of uit een kopje.. Die nacht om half 3 ben ik ermee gestopt hem drinken te geven! Dat was 5. Min huilen en klaar!
    Afgelopen nacht heeft hij NIKS gedronken en NIET gehuild.. Aantal keer wakker geweest maar hoefde hem alleen even goed te leggen & een kus te geven! Wat heeeeeeerlijk dit!!

5. raspberry

Klinkt goed DK!

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wauw!

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Heeeerlijk DK!

Rozemarijke: Knappe meid! Hopelijk is de sprong nu genomen!

Hier is het heel erg shit op het moment.
    Ben aardig moe weer na een weekend slecht slapen. Gisteren een verjaardag gehad waar dan iemand zit van wie het kind altijd doorslaapt en ook nog uitslaapt, altijd goed eet, etc.
    Pfff....irritant gewoon. Geloof het ook niet. :D
    Gelukkig heb ik het mooiste en liefste kind van de wereld :)

8. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, ohhh ik lees nu pas dat thirza helemaal los loopt! goed hoor!!

@elin, herkenbaar! gisteren ging ik met 3 vriendinnen wat eten en naar de film... ik kakte om 00.00 uur helemaal in en trok het na een paar rotnachten niet om ook nog eens mee de kroeg in te gaan. nou dan moet je ze zien kijken.. ze snappen er niets van.. hebben zelf ook kinderen maar oh oh die slapen toch allemaal zo lekker uit ;). ja, en ik was die dag al om 04.30 uur mijn bed uit!

gelukkig heb ik jullie die me wel snappen :D

9. raspberry

Erg is dat he? Was laatst ook weer een topic van iemand wiens kind altijd tot 8 uur sliep en nu nog maar tot half 7. Hoe ze het weer zo kon krijgen dat ie weer tot 8 uur sliep. Zucht.... ik ben er de afgelopen week meeste dagen om 5 uur uit gegaan, (nouja, daarna lig ik nog wel even met 'r in bed, maar vanaf 5 uur wakker). Dus dan kan ik me daar zo aan irriteren! Doe normaal man, half 7 is een compleet normale tijd voor een kind om wakker te worden!!!

Hier hebben we net besloten dat manlief Thirza voorlopig 's avonds naar bed brengt: ik mag niet bij d'r weglopen en als ik naast 'r bedje blijf staan, gaat ze niet slapen. Op z'n best ligt ze dan rustig voor zich uit te koekeloeren. Terwijl m'n man dus wel gewoon even met r kan bidden, zingen, eventjes knuffelen en soesen en dan gewoon de kamer uit kan lopen.
    Nouja, nu zijn we de laatste dagen al bezig om voeden en naar bed gaan uit elkaar te trekken, (ze drinkt nu gewoon nog bij me beneden op de bank. 's Middags trouwens ook, dus ze krijgt nu nooit meer echt vlak voor het slapen gaan, (ja, alleen 's nachts dus)).
    Dus nou, hopelijk is het een fase en kan ik 'r binnenkort ook gewoon weer op bed brengen zonder allerlei gedoe...

10. raspberry

O, en dat loslopen, het is echt helemaal gewledig. Ze doet niks anders meer sinds gisteren... Vrijdag nog een en al kruipen, wel iets meer proberen te lopen dan daarvoor, maar nou niet dat ik vrijdag dacht: Dat gaat morgen gebeuren ofzo :)
    Maar ze doet dus niks anders meer en ze loopt er de hele tijd bij te schateren van jewelste! Ze vindt het helemaal super dat ze overeind blijft en van alles echt vast kan houden terwijl ze loopt, (d'r teletubbies gaan de hele kamer mee door :D).
    Ach ja, dat zijn ook wel ontwikkelingen waardoor je op een andere manier even vast moet houden aan mama natuurlijk... ;)

11. LovelyDK

Rozemarijke superleuk hé zo'n kleine wiebelkont... !!

Hier ligt een mannetje in zijn eigen nieuwe grote 1 persoons brandweerauto bed te slapen !

12. raspberry

@DK: leuk! En weer zo'n goeie nacht gehad daar?

Hier blijft het wat onrustig... en wat het nou is? Of de onrust van het pas lopen, of honger/groeispurt weer, want ze heeft gisteren en eergisteren (voor haar doen) als een slootgraver gegeten...
    Ach nouja, vannacht was het dus 22.30-1.30 en 5.30 (daarna nog een half uurtje naast mij geslapen), dus wat we nu een slechte nacht noemen, was 2 mnd geleden een retegoeie nacht :)

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zoo Dk grote vent hoor! Ben benieuwd hoe het is gegaan vannacht.

Rozemarijke: zou natuurlijk heel goed kunnen dat ze even onrustig slaapt door nieuwe dingen. Het is ook niet niks, van het kruipende leven ineens lopend door het leven :)

Hier ook heel onrustig, maar na een zetpil heeft hij wel van 11 tot 4 uur rustig geslapen. Ik denk dat de kiezen vervelen want hij zit de hele dag met een vinger achter in zijn mond en wil ook niet kauwen.
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat ze door waren? Ik voel wel twee flinke harde bobbels bovenin aan weerskanten.

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    denken jullie dat het slechte slapen en het heeeel vroeg wakker worden op deze leeftijd (dus +14 mnd) door het slechte eten kan komen?

15. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: wat knap dat Thirza helemaal los loopt!!! En volgens mij hoort onrustig slapen daarbij in het begin (vriendin van mij had het ook heel erg toen haar dochtertje net liep). En inderdaad beter dat je man haar even naar bed brengt. Ik merk hier ook dat pappa veel makkelijker weg mag als mamma...
    Elin: hier hetzelfde gedoe met de kiezen. Hij kauwt als een gek op zijn vinger en kreunt er soms nog "aiaiaiaiaiai" bij, zo zielig! We hebben ook een aantal nachten zetpillen gegeven. Ik heb nu chamodent gekocht die ik hem 3x per dag geef. Ik weet niet of het helpt, maar ik probeer alles maar. En volgens mij kan het weken duren, die kiezen, dus we kunnen ons borst nog even nat maken... En herkenbaar dat van die mensen van wie het kind nooooit wakker wordt. Maar mensen zijn hierover niet altijd eerlijk heb ik gemerkt. Zo beweert een vriendin van mij dat haar kind altijd doorslaapt, maar we zijn met hen op vakantie geweest en hebben zeker 3 nachten wakker gelegen van haar gekrijs...
    Lob: zou best kunnen dat hij vroeg wakker wordt van de honger. Maar ik heb er niet zoveel ervaring mee. Luca is ook regelmatig vroeg wakker, maar die eet altijd goed eigenlijk.
    DK: dat klinkt goed!
    All: de nachten van vrijdag op zaterdag en zaterdag op zondag waren echt vreselijk. We zijn weer uren bezig geweest en Luca had erge pijn van zijn kiesjes en verkoudheid. Mijn man is vrijdag weer met hem naar de ha gegaan omdat hij ook zo erg hoest. We hadden nu weer een andere huisarts en die stelde toch voor om de promethazine te geven. Mijn man heeft aangegeven dat we dat liever niet doen, maar de arts zei dat deze dosering echt geen kwaad kan. Dus na 2 hele slechte nachten toch gisteravond maar gegeven en hij heeft weer de hele nacht doorgeslapen. Pff, blijf er gemengde gevoelens over houden. De arts zegt dat dit helpt tegen het hoesten en dat het echt niet erg is om het een weekje te gebruiken. Dilemma!!! We hebben hem ook gisteravond weer een fles gegeven en we kregen daarna allemaal kusjes en hij ging rustig slapen terwijl hij de avonden ervoor boos naar bed ging. Dus voorlopig blijven we de fles maar geven...

16. raspberry

@Elise en Elin: hier hebben de kiezen echt wel een dikke 2 maanden geduurd... Kreeg hier op een gegeven moment opmerkingen van mensen als ikz ei: Ja, doorkomende kiezen... Dat ze zeiden: Ja, dat roep je nu al zo lang en er gebeurt niks.
    Nouja, er gebeurde dus wel wat, alleen ging het hier tergend langzaam Maar bij Thirza duurt het elke keer heeeeeel erg lang met de tanden en kiezen, ik hoor bijna geen kids bij wie het nog langer duurt. Dus met max 2 mnd moet het wel gedaan zijn bij jullie, hahaha. Fleurt dat een beetje op? ;)

Fijn dat er dus meer mensen zijn bij wie dat lopen zoveel onrust veroorzaakt, (als in: dan weet ikdat het tijdelijk is :D). Nouja, en de honger zal hier ook geen goed doen, dus ik denk idd Lob, dat dat wel een oorzaak kan zijn.
    Wat ik nu trouwens doe als ze zo vroeg wakker wordt, is NIET voeden en wel bij me nemen. Dan sukkelt ze nog even in slaap. Ik slaap dan zelf niet meer, maar heb dan nog wel even de gelegenheid om wat te doezelen :)
    Als ik namelijk wel gelijk voed als ze zo vroeg wakker is, pakt ze daar blijkbaar een enorme energieboost van en springt daarna ons hele bed over... Geen succes om 5 uur 's ochtends, aarrrggghhhh, hahaha :D

17. raspberry

Nou, de dame heeft tot vanmiddag 5 uur geslapen... Ligt nu dus pas net weer op bed, door m'n man op bed gebracht en dat ging goed, (vooralsnog horen we niks :)).
    Benieuwd hoe vannacht dan gaat... ze heeft vandaag iig gegeten als een slootgraver voor haar doen! Dus in theorie zou het moeten kunnen dat ze eindelijk gaat doen wat ze al een tijd zou mogen doen :D

Ze had vandaag dan wel weer een actie... kastje open getrokken hier en een stukje zeep ontdekt. Hapte ze lekker in, hahaha. Twee keer kauwen en toen drong door dat dat vies was, LOL. Proesten van jewelste om die zeep weer uit d'r mondje te krijgen! (Was van mijn kant geen actie van stond erbij en keek ernaar, maar het ging zo snel, hahaha).

18. LovelyDK

Vannacht een TOP nacht gehad! Hij lag tot 00:00 in zijn eigen bed, toen bij me genomen en hij is 1x 10 sec wakker geweest om 04:00

19. raspberry

Wow!!!!! Idee dat die omslag te maken heeft met geen flesje meer 's nachts? Of toch ook de tanden en oortjes eerder?

Hier ook weer wat beter vannacht :) Door m'n man probleemloos op bed gelegd om 8 uur en toen enkel wakker om half 1.
    Daarna was het om 5 uur helaas wel klaar... honger. En om half 7 ontdekte ik dat er al die tijd ws ook al een poepbroek dwars zat... oeps, niks gemerkt met m'n slaperige hoofd :(

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Soory dames dat ik al een tijd niet heb gereageerd. Ik wil telkens de moeite nemen om op iedereen te reageren maar het is hier op het moment zo hectisch dat ik er de tijd en rust niet voor kan vinden.

Hier is het een wisseling tussen heerlijke nachten en dramatische nachten gevolgd door de dag voor Kyra zorgen en dan 's avonds het huishouden en mijn werk voor de uni. En van slapen komt bij mij ook niet gek veel als ik tot 1.30 's nachts bezig ben geweest met essays en dergelijke schrijven.

Ik hoop in ieder geval dat alle goede nachten die ik heb gezelezen zo door blijven gaan!

Deel Deze Pagina