Pff meiden ik hoop dat het snel beter wordt bij jullie... Hier ging t weer erg goed al was meneer 'klaaaaar' om half 7 maar wel in zijn eigen bed!! Wel een paar x wakker maar niets speciaals
Lob: sprongetjestijd volgens mij en hier helpen de kiezen ook niet mee. Ik las gisteren Oei ik groei en eigenlijk ben ik altijd een beetje sceptisch, maar het klopt gewoon precies. Hij is hangerig, klampt zich de hele tijd aan mij vast, is eenkennig.... En als hij dan 's ochtends van 10 tot 11 heeft geslapen, krijg ik hem de hele dag niet meer op bed met als gevolg een oververmoeide dreumes die ook niet in slaapt komt 's avonds, dus moet ik hem weer wiegen en meneertje wil alleen maar dicht tegen me aan. Wel aandoenlijk hoor, maar pffff ook vermoeiend. DK: ja hoop ik ook. Het geeft mij moed dat Kay nu in zijn eigen bed slaapt, want hij heeft toch ook heel lang bij jou geslapen. Toch weer een voorbeeld van een kind dat wanneer het er aan toe is, zelf in zijn bedje gaat slapen. Komt hij er ook niet uit?
hier precies zo! hij wil constant door mij gedragen worden, alleen dan is het goed en lacht hij weer. hij eet&drinkt enorm slecht.... en bij ons is het ook zo dat hij het niet langer trekt dan tot 10.00 uur, dan slaapt hij een 1 tot 1,5 uur en is de rest van de dag wakker. doodmoe, maar nog een keer slapen ho maar! avondeten gaat dan helemaal niet meer, en door zijn vermoeidheid komt ie niet meer in slaap en wordt hij ieder uur huilend wakker. ik zal dat boek er ook nog eens bijpakken. ben er ook altijd sceptisch over geweest.
@lob en elin: wel herkenbaar, hebben we hier net een tijdje weer achter de rug. Dus dan zou het toch een sprongetje moeten zijn Hier ook weer een goeie nacht, (dus: hoop voor jullie meiden! ). Maar 1 keer wakker. Manlief wilde proberen of ze zonder drinken weer ging slapen. Dat leek even te gaan gebeuren, maar toch niet... dus gevoed en toen heeft ze tot kwart voor 7 geslapen. Heb 'r tussendoor wel ff gehoord, maar is toen dus weer zelf verder gaan slapen! (Da's helemaal top natuurlijk). 't Is overdag even niks momenteel, (kort slapen, jengelig en snel driftig en huilen) maar ik heb donderdag een koek gehad waar ws melk in zat... Ze heeft dus ook weer wat lichte eczeem
meidenmet een goede nacht, geweldig!! meiden met een slechte nacht jammer!! hier is het weer even tien keer niks, ze is moe maar het slapen lukt haar even niet.
Hoi meiden, Lob en Elin: Luca had dit 1,5 week geleden precies hetzelfde! Daarna werd hij ziek dus was hij sowieso hangerig, dus weet niet of dat dan ook met de sprong te maken heeft of toch door het ziek zijn komt. Hij had ook veel hulp nodig met in slaap vallen, terwijl hij dat normaal heel goed zelf kan. Hij stort ook vaak tegen 10:00 in. Ik ga dan even wandelen en laat hem een hazeslaapje van een half uur doen. Dan is hij even knorrig, maar slaapt dan 's middags wel weer. Misschien een tip voor jullie? Als ik hem langer dan een half uur laat slapen wil hij ook 's middags niet meer slapen en dan is de rest van de dag drama... Hij is wel heel snel driftig op het moment en probeert mij dan ook te knijpen of te slaan, herkennen jullie dat? Rozemarijke: Thirza doet het echt goed op het moment 's nachts! Brusje: balen meid! LovelyDK: wow!!! Hier ook een goede nacht gehad. Om 0:00 even huilen, maar sliep met speen gelijk weer verder (speen was uit bed gevallen). Ik heb hem een aantal keer horen pruttelen en ben om 4:15 even wezen kijken, maar meneertje lag in een diepe slaap. Hij was om 6:30 vrolijk wakker. Hij vraagt weer om eten, dus we gaan de goede kant op. Net gezellig samen boodschappen wezen doen en op de terugweg in de auto heeft ie een tukkie gedaan. Net 3/4 boterham en een plakje kaas gegeten en nu ligt hij lekker te slapen...
@rozemarijke, goed dat jullie wat voorlopen op ons.. dan kunnen jullie ons mooi voorbereiden op al wat er nog zal volgen thirza doet het wel echt goed joh! fijn!! en volgens mij gaat het jou hierdoor ook stukken beter toch? je klinkt weer heerlijk vrolijk en positief!! @brusje, oh jammer meid! hopelijk gaat het komende nacht beter. @elise, gelukkig knap luca weer wat op! fijn he als ze vrolijk wakker worden? dat wil zeggen dat ze uitgeslapen zijn... wij worstelen al een maad of 2 met die slaapjes overdag.. wat jij doet, deed ik eerst ook maar toen begon het hele vroege wakker worden en dan is ie om 10.00 uur echt doodop en dan wil ie echt naar bed. gijs begint ook aardig driftig te worden.. idd slaan en knijpen en ook met dingen naar mij gooien . vooral als ik iets af pak of hem ergens weg haal.
Rozemarijke: heerlijk zeg. Wat fijn dat het zo goed gaat! Elise: hebben wij ook een tijdje geprobeerd, maar helaas is hiet een half uur in de kinderwagen slapen geen garantie dat hij 's middags nog wil slapen, maar wie weet ga ik het weer eens proberen, want dit is ook niks. Hier ook een jongetje dat ons volop uitprobeerd en ontzettend gaat dreinen als hij zijn zin niet krijgt of als we dingen afpakken. Verdriet heeft hij dan. Het is zo dubbel: aan de ene kant heel ondeugend en alles zelf willen doen, aan de andere kant heel aanhankelijk.
@Elin, precies zo zie ik het ook hoor... als ze eraan toe zijn komt het écht wel goed! Kay heeft heel zijn leven zowat bij mij gelegen (alleen de eerste 4 maanden startte hij in zn bedje en eindigde bij mij, daarna lag hij standaard bij mij) en nu komt hij er idd ook niet uit... hij gaat rechtop zitten en roept "klaaaaaaar" "mamaaaaaa.. maaaaaaamaaa klaaaaaaaar" hahaha té lief ! @Lob & Elin, ik herken het wel hoor... dus ik denk dat het best wat met een sprong te maken heeft... tot voor kort gedroeg Kay zich ook zo, en Thirza geloof ik ook! @Rozemarijke, geweldig die nacht!! Top ! @Elise gelukkig knapt hij weer op ! @Brusje, balen zeg Hier is t mannetje op en top vrolijkheid en overdag slapen gaat ook top! Dus ik heb écht ff niks te klagen en geniet van volle teugen van mn kleine schat en het heeeerlijke weer!
@lovely, wat super fijn zeg!! geniet er maar lekker van! en wat cute zeg dat ie rechtop in zijn bedje gaat zitten roepen dat ie klaar is.. ik zie het helemaal voor me! echt lief!!
Nou ben benieuwd wat de nacht ons weer gaat brengen.... Begon al niet goed, moest hem weer in slaap wiegen....
Nou, hier ook benieuwd: om half 7 heeft ze me helemaal ondergekotst 't Zat tot in m'n BH. Nieuwe betekenis van het woord borstvoeding geleerd, zeg maar... Echt zo gek: ze was supervrolijk aan het spelen, allemaal geen vuiltje aan de lucht en vanuit het niets begint ze keihard te huilen. Niet duidelijk wat er aan de hand was, behalve dat ik wel wist: die heeft ergens pijn. Duurde 5 minuten en toen begon ze dus te kotsen tot en met, dat ze er af en toe bijna in bleef Arm kind! In een stuk of 4 fases heeft ze zichzelf en mij dus volledig ondergekotst, koude zweet op d'r koppie en volledig uitgeput daarna. Protesteerde niet eens toen ik 'r omkleedde en liet alles maar over zich heen komen en ligt sindsdien wel in bedje. Sliep ook zodra ze het matras raakt. Nouja, eigenlijk nog wel eerder geloof ik. Echt zo zielig! Gewoon 3e keer in 2 weken tijd dat ze ziek is! Maar verder gaan de nachten dus idd wel heel goed meiden! @lob en elin: hier echt precies hetzelfde gehad met Thirza, wat DK ook al zegt... Thirza ook 's ochtends al op bed, keimoe, en dan de hele middag never nooit meer slapen en wel dreinen en jengelen en moe enz. Maar er komt een einde aan! @hoe het met mijzelf dan gaat: ja, die goeie nachten maken me weer helemaal mezelf! Ik kende mezelf de afgelopen maanden niet terug man, kon op een gegeven moment alleen nog maar klagen en moe zijn, zo NOT ME! Begin weer helemaal m'n ouwe ikje te worden Verder ff niet zo nauwkeurig gelezen alles, kom net terug van een vergadering en wilde ff gauw bijlezen voor ik alles voor morgen klaar ga zetten, (moet de hele dag in Amsterdam zijn voor een teamdag en Thirza voor die tijd dus bij de gastouder afleveren, dus ga alles zo direct ff klaarzetten, anders red ik dat morgenochtend nooit!
Waaaahhhhhh zoonlief heeft doorgeslapen in zijn eigen bed van 7.00 uur tot 6.00 uur. Alleen heb ik niet geslapen, maar ja..... Rozemarijke: ahhh arme Thirza, hoe is vannacht gegaan.
@Elin: wow! Super! Hier is Thirza vannacht 2 keer wakker geweest, dus naar omstandigheden vrij goed! Had verwacht dat ze misschien wel van de honger vaker zou komen, maar nee dus Ze was vanochtend nog niet helemaal lekker verder, maar ga d'r zo weer ophalen bij de gastouder, dus dan zullen we eens zien hoe het nu is...
Hoi meiden, Elin: wat superknap van Alec zeg!!! Zo zie je maar dat je gevoel volgen toch zijn vruchten af gaat werpen! En ik slaap ook altijd heel slecht als Luca een keer goed slaapt, balen is dat hè? Rozemarijke: ach, arme Thirza. Spugen vind ik zo zielig bij die kleintjes! Hoe is het nu met haar? Hier was Luca om 0:00 even wakker, maar viel bij mij meteen weer in slaap en binnen 5 minuten lag hij weer in zijn bed. Toen was hij om 4:00 weer wakker en trapte niet in terugleggen. Ik wilde hem toen bij ons laten slapen, maar hij was zo onrustig en lag te snurken dat dat ook niet werkte. Een schone luier en dentinox gegeven en toen bij mij in slaap gevallen. Om 5:00 lag hij weer in zijn eigen bed en toen werd ik zelf wakker om... 8:30! Luca werd 8:40 vrolijk kletsend wakker. Ik merk echt dat hij in een sprongetje zit; hij heeft weer superverlatingsangst. 's Nachts heeft strijd voeren dan geen zin, dus ik bied hem gewoon lekker de veiligheid die hij nodig heeft door hem bij me te nemen (ligt dan ook echt als een aapja vastgeklampt op mijn buik) en dan gaat het vast wel weer over... We zijn vanmiddag naar een geitenboerderij hier in de buurt geweest (Q-koorts vrij hoor). Daar mocht Luca de geitjes een flesje geven. Eerst was hij een beetje boos dat hij zelf niet uit het flesje mocht drinken, maar daarna vond hij het super! Zo leuk om te zien hoe hij geniet! Dat geeft ons weer energie! Beetje jammer dat ik 2 ontstoken ogen heb zodat ik eruit zie alsof ik net uren gehuild heb... Dus iedereen staart me aan. Maar ach, ik heb wat gekregen van de dokter, dus het gaat vast snel weer over!
Ahhh Elise, wat schattig zeg dat hij een flesje mocht geven. Ik zie het helemaal voor me! Wel herkenbaar he dat onze kleintjes en die van Lob in dezelfde fase zitten. Een fase die bij anderen van ons weer voorbij is Hier ook een mannetje dat zich als een aapje vastklemt Het geeft me gewoon weer hoop dat hij wel kan doorslapen en dat ik hem dus niet verwen door hem bij me te nemen als slapen in zijn eigen bedje niet lukt. Vervelend dat je zelf nog steeds niet lekker bent Elise. Mijn weerstand is ook zo gebrekkig. Ben nu alweer verkouden, heb ik zo ongeveer elke maand last van met oorpijn e.d. aan toe. Pffff...ben blij dat het voorjaar is... Rozemarijke: fijn dat ze toch nog een beetje goed heeft geslapen. Hopelijk is ze weer opgeknapt.
hier nog hetzelfde, maar Djamione is een erg bang meisje dat veel bij mij moet zijn om zich veilig te voelen, gister was ze even bij mijn zus, ik moest iets snel doen, maar overstuur dat ze was. (dat had ze daarvoor ook altijd al, maar je blijft het af en toe proberen) Dus snachts zoekt ze de veiligheid op door om de twee uur te kijken of ik er nog ben. Lastig voor mij, maar ik geef er wel aan toe, omdat zij dan strx veel vertroouwen zal gaan krijgen, althans denk ik
he meiden, gijs is nu 's avonds ook al zo onrustig en zo verdrietig. ik neem hem dan om 22.00 uur al mee naar ons bed en dan is meneer binnen een paar seconden weer vertrokken en slaapt ie heerlijk. ik wacht maar rustig af tot deze fase weer voorbij gaat, alhoewel ik soms ook wel even twijfel of ik hem niet verwen omdat hij nu telkens om klokslag 22.00 uur wakker wordt. maar eigenlijk ben ik net als jullie meer van mening dat manneke dit nu gewoon even nodig heeft. hier trouwens ook net een aapje