Hoi meiden, Luca heeft doorgeslapen vannacht!!! Van 19:30-6:30; hij kan het nog wel!!! Ik heb hem om 5:00 10 sec horen huilen; ik denk dat hij aan het dromen was. Hij was ook helemaal doorgelekt, dus misschien voelde hij dat toen wel al. Wij gaan dus vaker naar de kinderboerderij... Wat een weertje hè, vandaag?! Wij zijn net al naar de speeltuin geweest; schommelen vindt hij zo leuk; hij zit dan helemaal te schaterlachen (ze hebben zo'n babyschommel). Verder eet hij weer super, net bij de lunch een tosti, 1/2 boterham met pasta, 2 danoontjes, paar kaasblokjes (van de boerderij gisteren) en een fles karnemelk op. Hij is ook weer helemaal vrolijk, dus ik denk dat hij zich beter voelt. Elin: het was ook een superschattig gezicht dat hij een flesje aan het geitje aan het geven was. Hij was zo trots! Ik had gelukkig de videocamera meegenomen, dus mijn man heeft het gisteravond ook zitten kijken en die smolt ook helemaal. Ik ben ook vrijwel constant verkouden. Door de slechte nachten totaal geen weerstand meer. Ik hoop echt dat het beter gaat worden nu het voorjaar is. Hoe is het gegaan met Alec vannacht? Brusje: wat naar voor Djamione dat ze zo onzeker is. Ik denk dat je het hardstikke goed doet zoals je het nu doet. Steeds maar veiligheid bieden en dan hopen dat ze snel genoeg vertrouwen heeft om iets langer achter elkaar te kunnen slapen. Lob: Luca is ook een aantal avonden onrustig geweest. Hij kon ook een paar keer niet zelf in slaap vallen en viel dan bij mij in bed in slaap, waarna ik hem overlegde in zijn eigen bed en ik nog even naar beneden kon. Nu slaapt hij weer gewoon zelf in zijn bed in, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je hem verwent (al deed ik dat toen ook wel hoor...). Ik vind het altijd zo erg om hem zoveel verdriet te zien hebben, heb jij ook dat je zelf dan wel een potje mee kan gaan zitten huilen?
@elise, oh ik zit nu terug te lezen over luca en de schaapjes.. wat schattig!!!! ik ga nu ook al een paar dagen met gijs naar speelduintjes in ons dorp en hij vindt het ook geweldig. vooral die wipkippen! hij probeert ook zelf mee te wippen.. echt zo leuk! ik kan ook niet tegen het verdriet van mijn manneke. gelukkig is hij altijd goed te troosten door mij, dus dan duiken we lekker samen ons bed ik en door dicht tegen elkaar aan te liggen valt ie zo in slaap.
Nou zo goed als de nacht eergisteren was, zo slecht was het vannacht. Gewoon bijna niet geslapen, elk uur huilend wakker en erg onrustig. Maar hij had duidelijk pijn, vanmorgen zijn eerste kies gevoeld. Die is door. Jippie! Wat fijn dat Luca weer is opgeknapt en weer lekker eet en wat super dat hij heeft doorgeslapen. Heerlijk is dat he. Lob: leuk he dat we lekker naar buiten kunnen met onze dreumesjes. Ik vind het zo leuk dat ze alles ontdekken, elk steentje, elk grassprietje is een bezienswaardigheid Brusje: lekker bij je nemen en troosten, je kindje is nog een stuk jonger dan onze kindjes en sommige beebjes hebben gewoon wat meer bevestiging en vertrouwen nodig. En over dat verwennen: heb me er ook vaak zorgen om gemaakt en gedacht doe ik het wel goed, maar voor mij voelt het gewoon goed om hem te troosten. Een kindje van 14 maanden hoeft niet zo'n verdriet te hebben. Vind het fijn dat ik hier herkenning vind, want je leest ook heel vaak anders op dit forum over mama's die hun kindjes uren laten huilen. Niet mijn ding in elk geval. En het feit dat Alec soms wel doorslaapt, zegt mij genoeg, als hij huilt 's nachts, is er gewoon wat en heeft hij mama of papa nodig.
@Elin: da's hier idd ook steeds de ervaring. Voor mij ook geen uren huilen. 10 minuten is de max, (tenzij het echt jengelen is, maar dan is het toch vaak korte stukjes met tussenpozen. Da's anders ). Hier vannacht twee keer wakker en 6 uur klaar... maar vandaag wilde ze ook niet geweldig eten en na het shoppen voor haar eerste schoentjes viel ze om kwart voor elf (!!!) in de auto naar huis in slaap, na 50 meter rijden ofzo. Binnen 10 minuten waren we thuis, dus dat was echt een dutje. Om half 1 is ze op bed gegaan, maar heeft toen maar een kleine 2,5 uur geslapen, (gisteren bij de gastouder ruim 4 uur trouwens!!!). Dus ze lijkt niet helemaal lekker ook hier... Maar vandaag dus d'r eerste schoentjes geshopt! Echt super, ze zijn megaschattig En ze vindt het zelf helemaal stoer!
wie laat hun kind nou uren lang huilen? die ouders snap ik dan niet, kindje huilt voor een reden! hier ook niet langer dan 10/15 minuten, maar is het hysterisch oid, dan direct ingrijpen. hier niet zo'n topnacht, om 5 uur hield ze het voor gezien pffff
Nou Brusje er zijn er genoeg die dat doen. Ik kan dat ook niet. Rozemarijke: ben ook wel benieuwd. Ik heb nu schoentjes van Shoesme babyproof voor Alec en voor binnen leren slofjes, wil nog heel even wachten met echte schoentjes, want hij loopt wel los, maar nog wel een beetje wankel af en toe. Hier echt een baggernacht. Weer elk uur wakker. Heb in zijn mondje gevoeld en de arme ziel krijgt nog drie kiezen tegelijk.
slechte nacht misschien, maar dan slaapt ze overdag weer wat beter waardoor ik nu lekker tijd heb voor mij Heb net een schommelbank gekocht (online) ik zie de zomer met plezier tegemoet
morge meiden, oei brusje, das vroeg he? hier ook regelmatig om die tijd op @elin, ah zielig!! ik mag nog steeds niet in gijs' zijn mondje voelen dus ik heb geen idee hoe het met zijn kiezen staat. pfff ieder uur weer? trek je het een beetje? ik vind het ook echt super om te zien hoe gijs de wereld buiten aan het ontdekken is. bij het kdv spelen ze nu ook veel buiten, en ze zeggen dat gijs het helemaal geweldig vindt. morgen ben ik weer lekker vrij, en dan ga ik naar een vriendinnetje die in rosmalen woont en dan gaan we samen met onze kindjes op pad. @rozemarijke, hoe was jullie nacht? ik ben ook benieuwd naar de schoentjes! @hier ook weer een baggernacht!
Ik lees een aantal slechte nachten weer bah! Hier weer een topnacht.. Rozemarijke, hoezo 'maar' 2.5 uur slapen? Dat is toch gewoon eigenlijk kei goed?
Ja Rozemarijke, vroeg ik me oof af. Alec slaapt max anderhalf uur achterelkaar per dag. 2,5 uur is toch best netjes.
@DK en Elin: als ze de klok rond zou slapen 's nachts wel ja, en als ze daar vrolijk op zou zijn... Maar ze slaapt 's nachts al met al vaak maar een uur of 10 (20-6) en heeft dan echt een uur of 3-3,5 nodig 's middags. Als ze goed in d'r vel zit, slaapt ze dat dus ook en zodra ze niet lekker is, wordt dat dus wat minder. Verder wisselend hier dus... Oja, en dit zijn haar schoentjes, gehaald bij de Dolcis, (want dat waren dus echte echte flex-zooltjes):
Leuke foto!! Hier overigens ook geen 12 uur snachts (ook rond de 10) en overdag ook +/-2 á 2.5 denk ik...
Ja, nou, als ze er vrolijk op zou zijn en uitgerust zou ogen, zou ik het ook prima vinden (alhoewel die 3 uur wel errug lekker is. Is overigens ook nog 'maar' sinds een week of 2-3 ofzo). Maar goed, gisteren oogde ze echt moe, wrijven in d'r oogjes, chaggie, enz. Ik heb wat dat betreft al lang losgelaten wat kids van deze leeftijd zouden moeten slapen, ik kijk gewoon naar hoe Thirza erbij loopt. Nouja, en als ze dus 's nachts een uur of 10-11 maakt (als ze echt lekker in d'r vel zit, maakt ze 's nachts vaak net een uurtje langer) en dan 's middags een uur of 3, dan hebben we hier een vrolijk en gemakkelijk meiske in huis. Dus blijkbaar heeft onze dame dat nodig Ja, leuk he, die schoentjes? Ze vindt het zelf ook helemaal leuk, stond er vanochtend alweer naar te wijzen, volgens mij heeft ze al helemaal door dat als ze die dingen aan heeft, ze zelf buiten mag lopen Ze is wat dat betreft echt eraan toe om de wijde wereld in te gaan
Hoi meiden, @Slapen overdag: Luca slaapt meestal 2,5 uur overdag. Ik merk dat als hij langer slaapt; hij vaak moeite heeft met 's avonds in slaap vallen (hij gaat om 19:30 naar bed). Dus hij mag max. 3 uur slapen overdag en dan maak ik hem wakker. 's Nachts slaapt hij meestal zo'n 11 uur. Hier een goede nacht gehad; hij was om 1:45 even wakker, maar viel bij meteen weer in slaap en lag met 5 minuten weer in zijn eigen bed. Toen was hij om 6:00 huilend wakker en het bleek dat hij helemaal doorgelekt was. Dat gebeurt hier zo vaak en daar wordt hij vroeg wakker van (logisch). We hebben al pampers baby-dry, maar die houden het hier dus nog niet eens 11 uur vol in plaats van ed beloofde 12... Iemand tips? Elin: ieder uur is echt zwaar, gaat het wel een beetje? Ik geef hem sinds kort 3x per dag chamodent en dat helpt hier wel. Maar misschien is het toeval hoor, want 1 kies is door en misschien heeft de andere even rust. Lob: veel plezier vandaag in Rosmalen met je vriendin. Gezellig met de kindjes op stap! Rozemarijke: leuke schoentjes!
hey meiden, @slapen overdag, gijs slaapt ook maar 1,5 uur per dag... (behalve op de dagen dat hij bij het kdv is, dan slaapt hij nog wel 2x.. thuis lukt me dat never nooit meer). hij slaapt ook nog eens vroeg, dus ik hoop wel dat het nog wat opschuift naar na de lunch. en ik heb me er ook maar bij neergelegd dat mijn kind nou eenmaal minder slaapt, want als ik vriendinnen moet geloven dan kan 1,5 uur nooit want dat is veel te weinig. @elise, pampers werken hier goed maar gijs drinkt ook niet veel op een dag. @onze nacht, na 4 nachten om 22.00 niet meer in zijn eigen bed te willen liggen is dat vannacht verschoven naar 02.00 uur. hopelijk snel weer een hele nacht in zijn eigen bedje. ik denk ook dat kiezen hier de grootse boosdoener zijn, ook al zie ik ze nog niet. hij is boos en zit veel met zijn handen in zijn mond.
Hoi dames, Ik ben nieuw in dit topic en voel me aangesproken door de titel! Mijn dochter is 8 maanden. Tot ze zes maanden was, was het drama met slapen. Als ze per etmaal 5 uur sliep (en wij dus ook) waren we 'blij'.. Daarna heeft ze ruim een maand héél goed geslapen, voor haar doen: 's nachts van acht tot acht! Overdag slapen gaat heel moeizaam. Maar nu.. de nachten met weinig slaap zijn helaas weer terug. Dochter is ziek geweest en heeft inmiddels twee tandjes, mogelijk heeft dat ermee te maken gehad dat ze nu weer slecht slaapt. Ze gaat 's avonds wel slapen maar wordt midden in de nacht huilend wakker. We laten haar 10 min. huilen en gaan dan kijken: aai over de bol, kusje en 'ga maar lekker slapen'. Dit tafereel herhaalt zich nog eens, en na de derde keer 10 min. huilen ga ik haar meestal maar voeden.. Niet echt de bedoeling (gewenning..) maar de enige manier om haar een uurtje of twee stil te krijgen. 's Ochtends is ze ook weer heel vroeg wakker, meestal tussen vijf en zes. In die ene doorslaap-maand was dat ook sporadisch zo, maar dan legden we haar na de voeding weer terug en sliep ze lekker nog even. Nu niet meer. Hoe dan ook, ik ben dus niet de enige met een slecht slapend kindje.. Lees graag hoe jullie omgaan met jullie wakkere kleintjes
@Danabelle: hier heeft de laten-huilen-methode eigenlijk nooit gewerkt: ze zat gewoon niet lekker in haar vel en dus was troosten en voeden de enige optie die we hadden om 'r weer in slaap te krijgen. Dat laten huilen is leuk voor kids die gezond zijn en geen pijn hebben, maar kids die standaard niet doorslapen, hebben er vaak weinig aan. Ik heb dus altijd getroost en nu het hier beter gaat, is Thirza ook vanzelf beter gaan slapen! Het gaat hier dus goed meiden! Vannacht weer enkel om 12 uur wakker en na voeden zo verder slapen. Wel vroeg wakker (half 6. En mijn biologische klokje is daarin mee gaan bewegen ). Maar goed, ik voel me zo'n ander mens nu ik van 12-half 6 gewoon kan slapen! Wel een beetje jammer dat onze babyfoon signaal opvangt van een van de buren en dat ik nu rond 3/half 4 steeds wakker word van een ander kind. We gaan hier de deur dus maar open gooien en de babyfoon uit: 't is nu wel stabiel genoeg om 's ochtends vroeg wakker te worden van de geluidjes via de gang (ze roept ons wel ) @Lob: pff, klinkt heel vermoeiend Wel fijn dat het nu steeds wat later wordt dat ie bij jullie in bed gaat... Nouja: als het net zo gaat als met Thirza, krijgen jullie binnenkort ook betere nachten
Meiden ben ook nog in de lucht.. Hier is het van kwaad naar erger geworden.. Zelfs de buren aan beide kanten liggen wakker.. Echt zo k.. Ik heb onder protesteren van de huisarts Jamie meegenomen naar de KNO. Blijkt dat zijn keelamandelen eruit moeten en ook heeft hij heel veel vocht achter zijn trommelvliezen.. En wij maar denken waarom huilt hij nou zo..
Je zou die huisartsen toch af en toe he? Echt, daar snap ik nou helemaal niets van: hoe moeilijk is het nou om een kind dat niet doorslaapt en waarvan de ouders bij je komen, gewoon even door te sturen voor een grondige check? Nou, had je dit maar eerder geweten, of niet? Weet je al wanneer hij geholpen wordt?