Hoihoi! Dat had ik idd een paar maanden terug niet gedacht spijtig dat jullie hier allemaal nog zittenHoop houden! En de bruiloft...we zetten de puntjes op de i nu, zeg maar. Alle belangrijke dinen zijn geregeld.
@Mams: leuk om nog even te horen! Zat van de week net te denken hoe het met Tygo en jullie zou zijn... Goed dus En jullie zijn in ondertrouw gegaan op onze trouwdag, grappig Iig heel alvast een hele fijne trouwdag gewenst! Hier gaat het de goede kant op: Thirza wordt nog maar 1 keer per nacht wakker voor een voeding en slaapt dan door tot half6/6 uur. Omdat ze een heel eind is opgeknapt, (eczeem weg en KMA onder controle) verwacht ik dat ze over niet al te lang ook wel echt door zal gaan slapen, maar momenteel lijkt ze nog even de achterstanden in te halen qua eten en groeien enzo Ik ben er iig al een heel ander mens van, dat ik nu gewoon van 12-5/6 ergens lekker achter elkaar door kan slapen
ik heb het middel opgezocht en moet toch met een mening van neeeeeee daaar zouden we in geen miljoen jaar aan willen beginnen. als ik wil bijtanken dan kies ik toch liever voor een dagje/nachtje logeren!
Brusje, ben ik helemaal met je eens meid! Ik vind het zo'n smerige troep. Mijn huisarts is helemaal geen voorstander van kinderen medicijnen geven voor iets wat zonder echte lichamelijke problemen komt, zoal slecht slapen wanneer er geen allergie/oorklachten etc. Hij zei me letterlijk, ik snap niet dat er huisartsen zijn die kleine kinderen medicijnen geven om te slapen! Slapen is iets natuurlijks, als ze dat niet doen dan hebben ze of lichamelijke klachten, of ze zijn te druk. Dan moet je de specifieke klacht behandelen en niet die kinderen volgooien met slaapmiddel, dat lost het probleem toch niet op. Rozemarijke, dat is idd wel toevallig Fijn dat het zo goed gaat bij jullie!Is vast een verademing
Oké, nog 1x en dan wil ik de discussie promethazine graag sluiten, want ik merk dat ik erg verdrietig word van sommige reacties en die ook buiten de computer door mijn hoofd blijven spelen en daar heb ik echt geen ruimte voor. Ik weet dat er risico's aanzitten, maar navraag bij verschillende artsen wijst uit dat die bij geringe dosering minimaal zijn. Ik weet dat het niet ideaal is en ik weet dat het het eigenlijke probleem niet oplost. Het is voor ons dan ook puur een noodmiddel wat we alleen gebruiken als het echt nodig is. En ik doe dat omdat Luca nou eenmaal niets heeft aan een ingestorte moeder die niet eens voor zichzelf kan zorgen en laat staan voor hem. En Lovely: mijn man helpt me waar hij kan, maar Luca is ook bij ons in bed zo onrustig dat we allebei wakker liggen. Als hij tussen ons in gewoon zou slapen zou ik daarvoor tekenen en hem lekker laten liggen. Bovendien is mijn man net in een nieuwe functie begonnen die veel van hem eist en waarvoor hij veel op de weg zit en van huis is. Toen Luca geboren werd ben ik veel minder gaan werken en dus vind ik het logisch dat ik dan ook meer zorg op me neem. Wat niet wegneemt dat hij me heus wel helpt als dat kan, maar ik ben nou eenmaal veel alleen met Luca. Luca is heel erg vrolijk op het moment en dat is natuurlijk erg fijn, maar zijn neus blijft verstopt zitten en er blijft groen snot uit komen. Dus ik ga morgen maar weer eens even de huisarts bellen om te vragen hoe lang zoiets mag duren. Zo, en nu duik ik mijn bed in want ik ben gebroken... (ben ook ziek aan het worden volgens mij want ik heb mega keelpijn)
@Elise: als hij zo vaak verkouden is, zou er een allergie kunnen zitten he? Hebben jullie dat gecheckt? Hier is Thirza nu enorm aan het opknappen, nu we de allergie onder controle krijgen...
@elise, je moet je niet rot voelen hoor meid!! beterschap voor je man&zoon en ik hoop dat het bij jou niet doorzet! van mij mogen ze de klok idere nacht wel een uur terug zetten.... het aantal uren slaap is toch gelijk maar vanmorgen waren we wel lekker om 6 uur wakker (nieuwe tijd ) en dat is gevoelsmatig toch fijner dan 5 uur
Elise: niet rot voelen. We weten heus wel dat je doet wat het beste is voor jou en Luca. En je vertrouwt daarbij op het advies van de huisarts, wat ook heel logisch is. Het is jammer dat Luca tussen jullie in ook niet goed slaapt. Dat is hier de enige manier om nog een beetje bij te komen, ook al is hij onrustig, ik hoef er tenminste niet uit. Lob: haha, ja en nu maar hopen dat het morgen ook nog 6 uur is.
Ik waai weer even langs! Hier is het ook nog steeds niet helemaal perfect maar wel te doen. Ze wordt een paar keer per nacht wakker maar slaapt dan wel gelijk weer verder nadat ze even heeft gecontroleerd of ze wel bij ons ligt haha. Het is alleen heel vroeg dag! Ik hoop dat de zomertijd een oplossing is... Mijn zwangerschap is helaas uitgelopen op een miskraam dus dat is wel heel vervelend. Ik hoor hier goede berichten! Ik hoop dat het doorzet. iets geven doen ik ook niet hoor...
Je moet je niet slecht voelen, ik snap je helemaal dat je echt op je tenen loopt en zo nu en dan lijkt me niet verkeerd. Maar ik zou toch wel tussendoor door blijven zoeken naar de echte oorzaak van het slechte slapen. Wanneer het niks medisch is, is het vaak een neerwaartse spiraal die doorbroken moet worden en daar heeft 1 nachtje doorslapen geen effect op. Je moet iets zoeken waardoor je kindje langere periode gaat doorslapen...En of dat nou homeopatisch is, een magnetiseur, een huiszuivering, bed aan de andere kant of voor mijn part een beker warme melk voor het slapen gaan..dat doet er niet toe. Ik bedoel alleen maar te zeggen, die spiraal moet door jou flink doorbroken worden want je kleintje heeft er duidelijk moeite mee om het zelf te doen! En idd...let eens op allergieen, niet alles uit zich in uitslag of zwellingen.
Elise als je zo zeker van je zaak bent waarom voel je jezelf dan zo aangevallen?! Als ik wat aan mijn kind gaf waarvan ik zeker weet dat het écht geen kwaad kan (bijv kindival ofzo) zou ik er echt 0,0 omgeven wat iemand daarvan zegt hoor! Het is gewoon troep, denk dat we t daar allemaal mee eens zijn !
Alle medicijnen zijn troep.Hebben meer bijwerkingen dan goed voor ons is. Maar ze hebben een doel en dat doet de bijwerkingen theoretisch vervallen.
Mams, meestal is dat idd ook maar laten we dan voorop stellen dat het een antihistiminica is... Een dood ordinaire hoestdrank! Zeker nooit de stukken gelezen wat de jeugd in Amerika tegenwoordig doet om high te worden? Juist.. Hoestdrank! En dan komt natuurlijk weer 'jaa maar in heel andere doseringen' denk dat dat niet meer dan logisch is bij een dreumes ? En echt niet om hatelijk te doen hoor maar zo is t gewoon wel... Plus denk ik ook niet dat ze iets uit hoeft te leggen over hoe je jezelf voelt na een ernstig slaapgebrek... We zijn allemaal ervaringsdeskundigen!
Hier ook weer onrustig helaas Klok verzetten brengt nog niet veel goeds. Ik werd half 6 wakker en merkte dat Tygho tussen ons in lag..We hebben hem beide niet horen komen hahaha. Dus hij bij ons gekomen en in bed gekropen. Toen ff wakker geweest en daarna nog tot half 8 weer geslapen.
Hahaha wat een schatje is t toch! Heb jij m gister de oude tijd (dus een uur later) of de nieuwe tijd op bed gelegd?
Wij hebben hem 8uur naar bed gedaan, normaal half 8. Maar hij kwam 5uur nieuwe tijd al, dus 4 uur oude tijd terwijl hij normaal tussen 6-7 wakker word. Snap het niet helemaal maargoed eventjes weer in het ritme komen denkik.