Hoi dames, Hier gaat het al twee nachten heel goed! Gisteren werden we wakker van een enorme SCHREEUW van meisjelief. Wij kijken, krulde ze helemaal overstuur door haar bedje.. Misschien eng gedroomd? Uiteraard opgepakt en getroost. Ze moest ook nog een beetje spugen, misschien was dat het ook wel. Uiteindelijk weer in haar bedje gelegd en toen heeft ze nog lekker geslapen tot zeven uur. Vannacht wel een aantal keer gehoord, maar we hoefden er niet uit..! Zou ze dan toch de smaak van het doorslapen (weer) te pakken hebben? Opvallend dat veel kindjes in dit topic reflux hebben (gehad). Nadine krijgt er geen medicijnen voor nu, wel gehad maar dat hielp niet. @ LovelyDK: een hersenschudding, wat zielig! Gaat het wel met hem nu? Slapen jullie kindjes overdag? En gaat dat goed? Bij Nadine gaat het nu wat beter. Ze heeft maandenlang alleen 's nachts een paar uurtjes geslapen (en dan niet aan één stuk) en overdag was het brullen en spugen, maar nu slaapt ze meestal toch wel minstens even een uurtje overdag. Heel soms zelfs twee keer anderhalf uur, lijkt me 'normaal' voor haaf leeftijd toch?
Hoi meiden, gisteren geen tijd gehad; drukke dag op werk en thuis een ziek kind en een doodzieke man, zal er zo meer over vertellen. Lovely: dat is schrikken zeg, een hersenschudding?! Hoe is hij gevallen? En hoe gaat het nu met hem? Lob: ach, Gijs ook nog steeds ziek. Lukt het nog een beetje met alles wassen? Rozemarijke: ik hoop dat je vannacht nog zo'n nacht hebt en even lekker bij kan tanken. Hier is mijn moeder gister met Luca weer naar de ha geweest omdat de koorts alleen maar steeg en hij heeft weer een kuurtje gekregen. Mijn man is weer ontzettend ziek; hij had vanochtend 40,7 en de dokter is net geweest en hij krijgt ook antibiotica want hij heeft ook een hardnekkige keelontsteking en de dokter wilde hem niet zo het Paasweekend insturen. Mijn man heeft vannacht op zolder geslapen en Luca bij mij in bed nadat hij zich om 21:15 wakker gehoest had en niet meer in zijn bed wilde. Op schoot ging hij gewoon slapen, maar ik kon hem niet neerleggen. We hebben samen van 22:00-3:00 knock-out gelegen en toen had Luca keelpijn en wilde wat drinken. Daarna doorgeslapen tot 8:00. Dus hier wel een goede nacht, ook al lag hij niet in zijn eigen bedje. Vanochtend was hij koortsvrij dus heb ik hem wel naar het kdv gebracht. Ik heb net boodschappen gedaan, de bovenverdieping gesopt inclusief badkamer en hele stapels was weggewerkt. Ook heb ik Luca's kamer verandert: het bed stond in het midden van de kamer (omdat meneer steeds de babyfoon uit het stopcontact trok), maar nu weer tegen een muur (zonder stopcontact). Hij heeft nu wat meer overzicht over de kamer van uit zijn bedje, dus ik hoop dat het helpt bij het veilig voelen... Ik ga hem straks weer halen!
Danabelle: Luca heeft heel lang moeilijk gedaan met slapen overdag. Toen ging hij vanaf een maand of 10 2x 2uur slapen en vanaf 14 maanden slaapt hij 1x 2,5 à 3 uur. Ieder kindje is anders en heeft een andere slaapbehoefte.
Ben ik ook weer even. Erg druk de laatste dagen, inmiddels heeft Alec alle vier zijn kleine kiezen, nummer drie en vier waren vanochtend ineens door. Maar hij heeft er nog steeds last van. Hij heeft dus de hele week slecht geslapen, niet gek als je vier kiezen krijgt in 10 dagen. Dk: wat schrikken, wat is er gebeurd. Elise: al weer ziek, arme Luca en wat rot ook van je man. Lob: hoe is het nu met Gijs, heb je al in zijn mondje kunnen voelen? Rozemarijke: Thirza ook weer opgeknapt, ff een vraagje off topic, kon zij meteen lopen met haar schoentjes, ik merk hier dat alec het echt moeilijk vind op schoentjes te lezen en ik heb niet eens echte schoentjes, maar babyproof van shoesme. Danabelle: wat fijn dat de nachten wat beter gaan. Alec sliep ook heel weinig toen hij zo oud was als Nadine. Nu is het heel wisselend. Maximaal 2 uur achter elkaar, maar meestal maar 1,5 uur of zoals vandaag 1 uur.
Hey meiden, @DK, Whow dat is schrikken, hoe is het nu met hem? @Danabelle, Gijs is vanaf een maand of 7 wat beter gaan slapen overdag. Ik denk omdat hij toen is gaan tijgeren. Daarvoor sliep hij nooit. Hij heeft lang 2x 2 uur geslapen, daarna 2x 1,5 uur en nu nog maar 1x 1,5 uur. @Elin, dat is heftig zeg! Niet zo gek dat het slapen niet zo goed lukt nu.. Vanmorgen zag ik ineens een kies bij Gijs... hij is bijna door. Hij heeft er echt wel veel last van. @hier gaat het niet zo.. Gijs is nog ziek (gaat wel wat beter) en ook zijn kiezen komen door. Hij wil hierdoor (?) absoluut niet meer in zijn eigen bed slapen. Alleen nog maar bij ons, zelf zijn middagslaapje.
Ik zat laatst ook te denken: dat die kids van ons zoveel last hebben van de tandjes en kiezen, heeft natuurlijk ook alles te maken met het feit dat ze al van zoveel dingen last hebben. En als dit er dan ook nog eens bijkomt... Lob en Elin: sterkte ermee!
Thanks voor alle reacties meiden! Kay was dus uit bed geduikeld.. Het leek allemaal mee te vallen maar een paar uur later begon t 'feest' overgeven en nog veeeeeel meer overgeven! Ook was hij erg suf en stil en wilde hij niet lopen & als hij dan een stukje liep leek hij wel dronken... Na overleg met de ka en de neuroloog toch besloten hem thuis te laten maar eind vd middag hing t erom of hij opgenomen zou gaan worden of niet... Gelukkig is savonds t spugen opgehouden en is hij gewoon thuis! Wel heeft hij super pech want nu heeft hij er ook nog een oorontsteking bij
ik zat zo te denken he, hier slapen onze kindjes niet met allemaal soorten redenen die er maar kunnen zijn. De eerste twee van mij sliepen wel, kiesjes, tandjes, ziek zijn of wat anders, ze sliepen altijd. Net zoals heel veel kindjes die wel doorslapen, zijn die van ons dat zoooooo gevoelig voor alles of zoeken wij wanhopig naar een reden?? (Ik heb het dan weer niet over verstopte neusjes hoor!! Daar slaap ikzelf ook heel slecht van) Ps, hier is niet echt een reden aan te geven waarom ze elke keer komt, al heb ik het idee dat het nu de goede kant op gaat. Vanmorgen hoefde ik er maar een keer uit, en dat is echt vooruitgang En dat gebeurd ook steeds wat vaker, ikke erg blij
Mijn berichtje is niet slecht bedoelt als iemand het raar opvat, want misschien staat het er ook raar.
@Brusje: ik denk dat het vooral de opstapeling is van alles... normaal gesproken is een kindje gezond en kan het dus kiesjes en griepjes enzo wel redelijk handelen, (alhoewel de meeste gezonde kids dan ook slecht slapen). Maar die van ons hebben reflux en/of oorklachten en/of allergieen en/of eczeem erbij, om zo maar eens de belangrijkste dingen te noemen geloof ik. Tja, dan heb je niet zoveel reserve mee om wat extra pijn van tandjes of griep er nog bij te handelen natuurlijk @DK: knapt het al wel iets op nu, of gaat dat nog wat langer duren? (Weet eigenlijk niet zo goed hoe lang daar 'voor staat' bij die kleintjes). Hier vannacht een goeie nacht, dus ik ben weer een stuk bij Maar een keertje wakker en na voeden gelijk weer verder geslapen Ze is nu mee met m;n man om zijn kids op te halen, dus ik heb de boodschappen al in huis en ben druk aan het opruimen. Lekker even zo de handen vrij
@dk, oh wat zul jij je een zorgen gemaakt hebben zeg! hopelijk knapt ie snel weer op. @brusje, ik snap wat je bedoelt hoor. het zoontje van een vriendin krijgt volgende week buisjes in zijn oren en moet dan zijn amandelen ook weg laten halen en die wordt nooit wakker! is een perfecte slaper... altijd geweest. slaapt vanaf week 2 op bv door. ik weet dat dit ook bestaat. ik ben van mening dat gijs buiten al zijn kwaaltjes ook gewoon een slechte slaper is. je hebt nou eenmaal goeie en slechte slapers. dus als gijs last heeft van eczeem, zijn reflux (in het verleden), verkouden is, ziek is, tanden/kiezen krijgt is het bij hem meteen nog erger. ook is hij een heel gevoelig kindje wat altijd al veel contact en geborgenheid nodig gehad heeft. tel dit bij elkaar op en zo zien onze nachten er al bijna 15 maanden uit . @rozemarijke, dat klinkt goed! lekkere energieboost krijg je van zo'n nacht!! @hier, niet de moeite waard om te vertellen
Nee hier is t wederom niet goed! Net even bij de HAP geweest... Keelontsteking en rota virus! Whaaa wat is dit? Ff alles tegelijk aan t verzamelen ofzo..
@DK: my goodness! Hij doet echt even alles tegelijk zeg! Heb je een beetje ondersteuning, want het zal nu overdag ook geen pretje zijn denk ik? Sterkte iig!
Dk: sterkte! Allemaal lekker Pasen aan het vieren? Alec is helemaal weg van de paashaas, en van chocolade, hihi. Ik vind dit soort feestdagen ineens veel leuker nu ik een kindje heb. De nachten zijn nog steeds slecht. De enige manier om wat rust te krijgen, is hem bij ons nemen, dat doen we dus maar. De vierde kies is nu door, nu komen de snijtanden er aan.
pffff ik weet het niet meer. de slaapdrama's worden hier met de minuut erger.. hij is nu weer beneden, wil echt niet slapen. en dat terwijl hij met heel veel moeite vanmiddag ook maar een uurtje geslapen heeft (in ons bed). zodra ik hem in zijn bed leg begint hij vreselijk overstuur te huilen.
@lob: heeft ie geen last van z'n oortjes? Hier vannacht drama. Beetje overprikkeld van de drukte van m'n stiefkids geloof ik... Vandaag wat meer begrensd, dus hopelijk slaapt ze vannacht beter.... Want heb vannacht bij elkaar denk ik een uur of 3 geslapen?
Hoi meiden, DK: hoe is het nu met je kleine mannetje? Lukt het allemaal een beetje? Hier zijn de nachten ook bar slecht op het moment... Vroeg naar bed gaan heeft geen zin want hij begint toch al rond 22:00. Hoesten, verstopte neus en zijn kiezen, maar ben een beetje klaar met naar redenen zoeken want elke keer is er wel iets nieuws. Heb vannacht geprobeerd hem te laten huilen nadat hij ook bij mij in bed alleen maar onrustig was maar dat kan ik dus echt niet. Overdag is geen probleem en nadat hij na 2 uur spoken om 6:00 bij ons in bed in slaap viel heeft hij heel rustig geslapen tot 8:40, dus die uurtjes kon ik nog even pakken. Overdag slapen gaat heel goed en gisteren heeft hij ruim 3,5 uur geslapen. Vrijdag op het kdv had hij maar 1,5 uur geslapen en toen sliep hij 's nachts een stuk beter, dus ik ga zijn middagslaapjes maar beperken tot max 2 uur en kijken hoe dat gaat. Lob: meneertje is hier 's nachts ook met geen mogelijkheid in zijn eigen bed te krijgen. Hij heeft het een paar weken terug ook overdag gehad, maar dat ging vanzelf weer over, ik hoop dat dat bij jullie ook zo is!