@rozemarijke, oren geloof ik niet.. nog nooit het idee gehad dat ie hier last van heeft. @elise, ik vind het totaal geen probleem als Gijs 's nachts bij ons ligt, maar hij valt nu niet eens meer in zijn eigen bed in slaap. en 's middags ook niet meer. eergisteren was het 22.00 uur voordat hij sliep, gisteren weer.... en nu wil ie vandaag overdag helemaal niet meer slapen. ik snap er niets van . dadelijk op bezoek bij de oma's en opa's... zal gezellig worden
@Lob; dat klinkt heel vermoeiend! Hier vannacht weer wat beter: moeizaam in slaap gekomen gisteravond, (manlief is bezig geweest zolang als ik nodig had om z'n kids thuis af te leveren en weer terug te rijden... anderhalf uur ). Toen om 11 uur en 12 uur wakker, keihard brullend, en vervolgens pas half 6. Naast mij weer in slaap gevallen, even na 6 teruggelegd in bed, en daar nog geslapen tot kwart voor 8. Heb zelf alleen na half 6 niet meer geslapen en aangezien ik voor 12 ook niet had geslapen, ben ik echt supergaar nu. Gelukkig hebben mijn ouders gisteren een Kneipp-pakket voor ons meegenomen met alle nieuwe producten, waaronder een heerlijke massageolie, dus manlief heeft beloofd straks even mijn gespannen spieren los te masseren, voor ik zo ga slapen @Elise: klinkt ook niet best. Hier trouwens net andersom: overdag voldoende lang slapen, betekent 's nachts ook beter en langer slapen...
Nou wat een nachten weer hier. Hier is het ook niet veel beter. Alec slaapt standaard 's nachts weer bij ons en wordt dan ook vaak wakker, maar valt dan sneller weer in slaap. Wel tot 8.30 uit mogen slapen vandaag, dat is nog nooit gebeurd. Was denk ik een paascadeautje voor papa en mama. Hihi. Gisteren weer zo'n stomme opmerking gehad van een stel met een kindje van 3, dat het niet slim was om je kindje in bed te nemen en dat we even moesten doorzetten. Ze weten niet waar ze over praten. Ik vroeg hun hoe hun zoontje sliep, altijd goed, een sporadisch slecht. Ik zei: ons zoontje slaapt sporadisch goed. Jammer toch hoor dat mensen zo vlug oordelen.
het gaat gek genoeg hier tocvh wel fijn??? Ok ze wordt nog wel vaak wakker, maar er zit nu regelmatig 5 / 6 uur tussen dus yeeeeeh
Hier ook weer een baggernacht @Elin: vermoeiend idd dat soort mensen... ik ga er maar niet eens meer op in....
Hier ook een echte baggernacht... Van 2:15-5:00 bezig geweest. Ook tussen ons in zeer onrustig. Ik probeer steeds mijn geduld te bewaren, maar op een gegeven moment word ik het zat en word toch boos... Hoe doen jullie dat? Luca is al zo'n gevoelig jongetje, dus mijn boosheid voelt hij haarfijn aan en dan lukt het hem nog minder om in slaap te vallen. Ik ben net op het cb geweest en volgens hen kan je nu helemaal niks met zijn slaapgedrag omdat waarschijnlijk die neusamandel alles veroorzaakt en die er dus eerst uit moet voordat het kan verbeteren. Voordat hij eind januari ziek werd sliep hij namelijk wel gewoon door, dus het komt echt door het zich niet lekker voelen...
Yup hier ook een baggernacht! Verder is kay redelijk goed opgeknapt, alleen nog veel diarree! Nu is mama aan de beurt, man oh man wat ben ik beroerd geweest. Vanmiddag toch maar even m'n bed uit met dit mooie weer Elise dat was idd ook het grote probleem hier.. Maar hou er wel rekening mee dat er nu wss ook een deel gewenning in t spel is & hij niet ineens door zal gaan slapen...
ik sluit ook aan bij de baggernachten . maar gelukig ligt ie nu weer lekker in zijn eigen bedje te slapen.. joepie! @dk, fijn dat je manneke weer wat opknapt! en ik herken het hoor.. wij zijn de afgelopen dagen ook allebei ziek geweest en vriend ligt nu nog ziek in bed. @elin, ja ik ken die lui ook! vreselijk! @elise, ik hoop echt dat de operatie wat oplevert voor jullie! @rozemarijke, whow wat een mooie taarten
Thanks Daar haal ik momenteel de broodnodige ontspanning uit @Elise: ik heb eigenlijk nooit gehad dat ik boos op Thirza werd, of wordt... het is hier echt elke keer verklaarbaar wel waarom ze niet goed slaapt, (soms pas achteraf, maar ik voel altijd wel dat er iets met 'r is dan), dus ik wordt vooral boos op de omstandigheden. Maar daar ben ik 's nachts vaak veel te duf voor, dat komt dan overdag... (en dan krijgt manlief wel eens een lading frustratie over zich heen. Gelukkig spelen we daarin wel weer quitte, maar goed, leuk is anders). Ons meiske had vannacht trouwens echt koorts weer, vanochtend getempt: 39,3. Ze was ook echt suffig enzo, maar knapte na een paracetamolletje wel wat op, dus heb 'r toch maar naar de gastouder gebracht om 11 uur en ben gaan werken. Liep ik toch bijna jankend bij de gastouder vandaan, omdat ze gewoon te ziek was om nog te protesteren dat ik 'r daar achter liet: hing maar een beetje op de schouder van de gastouder toen ik de deur uit ging. Die ging 'r gelijk maar weer op bed doen geloof ik, dus straks maar eens horen hoe het gegaan is. Blijkbaar wel aardig, want ben niet gebeld... En herkenbaar, dat zieke. We hebben hier de afgelopen maand steeds afgewisseld: dan Thirza, dan ik, dan Thirza weer, dan ik weer. Voel me momenteel ook niet best, maar hoop dat ik dat kan ondervangen door er vanavond tegelijk met Thirza in te duiken... En heb donderdag een vrije dag, Thirza dan weer naar de gastouder, dus heb al besloten dat als ik me een beetje lekker voel, dat ik lekker ga zonnebanken dan Knap ik vaak goed van op
Ik word eigenlijk ook nooit boos, het is denk ik 2x gebeurd dat ik een beetje boos werd en toen voelde ik me zo rot daarna. Maar het is te begrijpen hoor, je bent moe...ik reageer het meestal af op mijn vriend. Ook niet goed, maar die kan er beter tegen dan zoonlief. Lob: wat fijn dat hij weer in zijn eigen bedje ligt nu! En Thirza alweer ziek. Pfff..... Hier een niet zo goede nacht, weer bij ons, maar wel uitgeslapen tot 9 uur! En vandaag een heerlijke dag gehad in de dierentuin.
ik word eigenlijk ook nooit boos, nee is nog nooit gebeurd. maar mijn vriend de eerste maanden wel eens, die kon er toen echt niet tegen. nu reageren we het op elkaar af, en daarna lachen we er weer om. @rozemarijke, hoe heeft ze het gedaan vandaag? @elin, oh wat leuk zeg!!! (wel minder van de nacht natuurlijk). @gijs, wil weer niet in zijn bed slapen.. ik laat hem maar heel even gaan. we kunnen niet elke avond in ons bed gaan liggen. en hij was vanmiddag om 13.30 al wakker, dus moe zou je zeggen.
Wow hier nog zo een, het slapen in zijn eigen bedje ging zo goed maar was vanavond drama! Heb hem maar in mijn bed gelegd, even erbij gelegen en sliep snel.. Naar beneden geslopen maar na 1 minuut (alsof hij ruikt dat ik wegga) schreeuwen en paniek! Dus ik ga vanavond maar lekker vroeg slapen... Niet zo erg aangezien ik ook nog niet topfit ben!
Hey dames, weer even een berichtje van mij tussen de bedrijven door. Ik ben straks weer 6 uur bezig met reizen om alleen maar iets in te leveren. Het is hier best een lange tijd weer slaapdrama geweest met kiezen, snijtanden en ontstoken eczeem. We hebben nu ureum vaseline cetamacrogol, hormoonzalf en fucidin. Dus met smeren alleen al ben ik heel wat tijd kwijt aangezien de eerste twee, twee keer per dag moeten en de andere drie keer per dag en Kyra laat duidelijk merken dat ze het vrij zat is. Mocht de zomer geen verbereting brengen wil ik een doorverwijzing naar de kinderarts om het een en ander uit te zoeken van allergieën. Dit is niet echt normaal meer te noemen en aangezien ik zelf ook allergisch ben geweest voor zó veel dingen (huisdieren, voedsel, metaalsoorten ed.) en dat tot een behoorlijke leeftijd is de erfelijke belasting natuurlijk vrij aanwezig. Gelukkig is er nu weer een moment dat ze maar één keer per nacht wakker wordt, want anders had je me echt op kunnen dweilen!
Elise, ik word nooit boos, maar als het teveel wordt laat ik haar even liggen zodat ik alles kan ordenen en optimistisch haar er weer uithaal. Ik laat haar nooit hysterisch huilen, maar heb ik migraine zoals vannacht doe ik rustig eenkussen op mijn andere oor. Niet bij hysterisch huilen hoor!!! Ziek of niet ziek ik haal haar eruit en geef haar troost. Tot twaalf uur is het hier een ramp, daarna is het goed tot 5 uur, dus ik ben echt heel erg tevreden. Het voelt meer als een goede nachtrust. Dat ze vaker wakker wordt heeft ook te maken dat ik haar in slaap krijg om 6.30/7.00 met een slaapdeken, losjes inbakeren. Maar na 1/12 uur ongeveer wordt ze wakker en schopt dekens ervan af en krijgt het wat koud, dat is oncomfortable, maar ze is dan goed moe en met hulp van mij valt ze zo weer verder in slaap. Ik heb een slaapzak met mouwen die ik haar romd 11en 12en aandoe omdat ze dan zo weer verder slaapt en dan leg ik haar weg, meestal slaapt ze dan wel beter, maar alle nachten hoor!!
ps als je het gevoel krijgt dat je er boos van wordt, wat ik best wel kan begrijpen dan is wegleggen en gewoon even laten huilen het beste. Gewoon zeggen mama wordt nu boos en ga je nu wegleggen zodat ik weer rustig kan worden en ja huilen mag.
Hoi meiden, Brusje: zo doe ik het ook, even wegleggen als ik echt boos word. Ik laat hem trouwens ook nooit hysterisch huilen, daar kan ik echt niet tegen. Ik had gisternacht gewoon even genoeg van de hele situatie en dacht dat hij me zat uit te proberen omdat hij naast ons lag te lachen. Later even met mijn man besproken en waarschijnlijk lag hij tegen me te lachen omdat hij mijn boosheid voelde en me gunstig wilde stemmen. Vannacht ben ik positief gebleven en toen sliep hij dus veel sneller weer. Ik weet ook wel dat het een oorzaak heeft dat hij niet slaapt. Zo is hij gistermiddag gigantisch aan de diarree gegaan, dus waarschijnlijk zat hem dat 's nachts al dwars... Vannacht heeft hij tot 3:00 heel rustig geslapen. Ik had hem voor het eerst een kindival tabletje gegeven, maar ik weet niet of het daaraan lag. Toen heeft hij een half uur geprobeerd om zelf weer in slaap te komen en toen dat niet lukte ging hij pas huilen. Vond ik erg knap van hem! Hij valt wel moeilijk in slaap, steeds brullen als je weggaat. Net ook weer, hem even laten gaan en binnen 5 minuten was het stil en sliep hij. Hij heeft dit vooral tijdens sprongetjes, dus ik denk dat dat het ook is... Vanmiddag moeten we naar de kinderarts voor controle van de reflux; ik ben benieuwd of we weg mogen blijven...
Ligt het aan het weer ofzo? Het blijft wisselen he? Hier trouwens vannacht een goeie nacht: na een moeizame start (ben maar met 'r op bed gaan liggen om 'r in slaap te krijgen), is ze om half 9 in slaap gevallen en is vervolgens alleen wakker geweest om half 2. Daarna doorgeslapen tot half 8!!! Ze voelde vanochtend ook eindelijk weer normale temp. Is nog wel wat hangerig en snel huilen, maar m'n man heeft 'r vanochtend alleen naar boven laten klimmen terwijl hij op de wc zat en toen wilde ze dus weer naar beneden en donderde van de trap af. Slimmerd... (m'n man dus ). Dus daar zou het ook nog van kunnen zijn. Ze was in ieder geval weer lekker vrolijk toen ik thuis kwam en ligt nu te pitten. Gisteren bij de gastouder was het wel goed gegaan. Heeft daar zelfs nog een exta potje eten leeggegeten! (Gastouder heeft altijd potjes staan voor het geval dat...). Heeft ze dus tussen 11 en 18 2 boterhammen, een banaan, kiwi en appel, beker sojamelk en 200 gram warme prak gehad en toen nog een ppotje warm eten van de gastouder.... Ff ingehaald van een paar dagen niet goed eten.
Hoi meiden, Rozemarijke: ik heb net even gekeken in je album naar de foto's van je taarten en die zien er echt gaaf uit zeg!!! Zonde om op te eten! Fijn dat Thirza goed gegeten heeft vandaag en dat ze vannacht goed geslapen heeft! Wij zijn vanmiddag bij de kinderarts geweest en hoeven niet meer terug te komen voor de reflux want die is weg! Jippie, eindelijk!!! Hij heeft ook het hele verhaal aangehoord en heeft me weer op het hart gedrukt dat hij echt op zal knappen van de ingreep en heeft hem een onderhoudsdosis antibiotica voorgeschreven tot de ingreep. Want volgend hem is Luca's amandel zo geïnfecteerd dat hij meteen weer ziek zal worden als zijn kuur klaar is. Ik ben toch zo blij met die man dat hij met me mee denkt! Het is echt een superarts en ook heel lief voor Luca; hij gaat gerust even met hem zitten spelen.
@Elise: thanks Ik maak ze op bestelling ook nu, dus als er iemand nog een leuk taartje wil voor een leuke gelegenheid Fijn dat de arts zo meedenkt! Wanneer gaat het trouwens ook alweer gebeuren, de buisjes enzo?
meiden, hier gaat het helemaal niet goed op het moment... ik snap er niets van. waarom huilt ie zo als ie naar zijn bedje moet?