Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hmm, denk dat dat bij de leeftijd hoort... we hebben het hier een hele fase gehad en momenteel trouwens ook wel weer, maar dan is het wel OK als we erbij blijven.
    Maar je hebt alle medische mogelijkheden gecheckt dat het dat niet kan zijn?

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik denk ook leeftijd eerlijk gezegd! Dat merk je ook heel goed bij thirza en kay, die lopen ook vaak gelijk op met slapen en dat zie je bij jullie ook! Ik weet ook nog dat het rond die tijd bij ons ook echt klote was :( ff doorbijten!

Hier is t momenteel ook bagger hoor daar niet van, hj slaapt ZO onrustig!

3. raspberry

Jep, Kai, Lotte en Thirza steeds wel gelijk op idd, en ik merk dat Gijs en Alec ook gelijk op gaan vaak...

Maar.... ik kan een geheimpje verklappen ;): ze worden groter en ouder en dan houdt het ooit op! ;)
    (Zei gisteren nog tegen vrienden dat ik me er geen voorstelling van kan maken bij die moeders die dan altijd roepen dat ze het zo erg vinden dat hun baby groot wordt en opgroeit en zelfstandig wordt.... Erg?!? my goodness: niets liever!!!!!! ;) ;) ;))

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ja dat klopt wel Lob, dat Alec en Gijs gelijk op gaan met slapen en gedrag enzo en bij Luca van Elise zie ik ook gelijkenissen in het slaapgedrag! Dit betekent dat het beter wordt, want bij Kay en Thirza ging het ook een tijdje beter.

Hier is het ook echt hommeles. 's Avonds slaapt hij nog wel, overdagmaar een uurtje, maar vannacht was het gewoon gillen van de pijn (denk ik). Na een paracetemolletje werd hij uiteindelijk rustiger, vanmorgen toen ik er uit moest sliep hij nog, maar toen ik hem in zijn eigen bedje probeerde te leggen, werd hij meteen wakker en protesteerde hij hevig. Vond het zielig, want hij was gewoon nog moe.

Vier kiezen zijn nu door, waarvan 2 helemaal en 2 alleen nog de puntjes.

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh en Rozemarijke wat een prachtige taarten.

6. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    lastig is dat he als je niet weet waarom.
    Als je weet waarom kun je daar op inspringen, mijn zoon was altijd een makkelijk geschreven boek. Bij mijn dochter weet ik het nog steeds niet. Zij snapte de wereld niet en ik snapte haar niet en dat geeft toch wel veel misverstanden.
    Dit miesje is gelukkig wel duidelijk in wat haar behoeftes zijn en hoe ik haar daarmee kan helpen, gelukkig maar denk ik dan bij mijzelf

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Als het alleen de leeftijd is, dan kan ik daar wel mee leven!
    Wel fijn dat DK en Rozemarijke wat voorlopen op ons :D

Maar af en toe dan slaat de twijfel zo toe bij mij... dan denk ik... er zou toch niet iets ergs met hem aan de hand zijn?

Ik ben voor zijn eczeem, het vele overstrekken, zijn vele verkouden zijn, zijn reflux, zijn KISS altijd wel veel bij het CK, de huisarts, een osteopaat, een manueel therapeut en de kinderfysio geweest...
    Maar ik ben nog nooit bij een kinderarts in het ZH geweest...
    En als ik dan toevallig gisteren een vriendin spreek die een zoontje van 2 maanden heeft en dat die omdat hij wat spuugt (lees: echt niet noemenswaardig naar mijn idee!!) naar een kinderarts is doorverwezen omdat de HA denkt dat hij allergisch is en daar een hele middag onderzocht gaat worden.. Het manneke is echt super zoet, slaapt perfect, heeft geen last van het spugen.... Waarom ziekenhuis denk ik dan??? Doe ik dan niet iets verkeerd??

Gisteren legde ik hem na een uur overdag geslapen te hebben, om 19.00 in bed. Meteen staan, krijsen...schreeuwen.. boos... huilen en nog eens huilen. Maar wel doodmoe.
    Ik heb hem even laten gaan, en na regelmatig terug gaan is ie na een half uur in slaap gevallen.
    Na driekwartier hetzelfde, en na 10 minuten weer slapen.
    En na nog eens driekwarties weer hetzelfde. Hij ging toen alleen echt niet meer slapen. Toen maar mee in mijn bed genomen, en hij sliep binnen 10 seconde weer.

Hij heeft volgens mij wel last van kiezen, maar ik heb hem voor het slapen gaan een paracetamol gegeven dus dat zou dan toch moeten helpen?

8. raspberry

@Lob: hier hielp een paracetamolletje zo af en toe gewoon niet, dus wij hebben toen van de huisarts het advies gekregen omelke 8 uur een zetpilletje te geven: dan bouw je een spiegel op waarmee ze wel voldoende pijnstilling hebben.
    Zodra tanden- of kiezendrama's hier dus uit de hand beginnen te lopen, krijgt ze een tijdje 3 zetpilletjes per dag, (en de laatste keer was dat dus 2 weken achter elkaar geloof ik. Niet ideaal, maar haar pijn laten lijden omdat we geen fan zijn van paracetamol, leek me een slechtere optie toch...)

Qua allergie kunnen ze op deze leeftijd slecht testen: er wordt wel positief getest op deze leeftijd, en dan kloppen de testen ook, (bloedtest heb ik het dan over), maar een heel groot deel van de kids test op deze leeftijd dus negatief, terwijl ze toch echt wel allergisch zijn. Wij hebben Thirza toen maar bij een bioresonantietherapeut laten testen en daar kwam dus KMA uit. Dat zijn we toen gaan testen met eliminatie en provocatie en zodoende dus bevestigd.
    Dus dat zou je ook nog eens kunnen doen, want met al Gijs z'n klachten is een allergie best een logische oorzaak... (hoeft niet, kan wel).

Hier trouwens weer een butnacht. Ze had ook weer koorts, (niet getempt, maar ze gloeide er weer over), dus pfff.... het houdt maar niet op. Zit mezelf dan weer gek te maken dat het iets anders dan een griepje is... Iemand die iets herkent? Ze wisselt hier dus buikgriepachtige zaken (overgeven en slecht eten) af met behoorlijke keel- en neusverkoudheden. De ene dag poept ze dan vervolgens helemaal niet en de andere dag is het weer van die slappe prut :(

Pff, en dan regent het vandaag weer en denk ik: AAARRRRGGGGHHHH het is tijd voor de lente en het einde van het griepseizoen!!!!!!! Ik wil zon!!!!!!!!!
    ;)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Lob wat vervelend! Volgens mij duurt het ook even voordat paracetemol werkt.

Rozemarijke: vervelend hoor van Thirza, geen idee, maar die wisselende poepbroeken herken ik wel.

Lob: ik denk dat ook weleens, zou er niet meer zijn, maar dan zouden we toch meer merken. Overdag is Alec meestal heel energiek en vrolijk. Gijs toch ook?

10. raspberry

Nou, net nieuwe strategie met 'r naar bed brengen... M'n man had 'r (zoals we de laatste tijd doen) naar bed gebracht, maar ze wilde nog niet erg, (ze heeft de omschakeling naar de zomertijd nog niet helemaal gemaakt :( Slaapt dus pas laat).
    Maar goed, toen was het dus toch huilen, (hij moest om 8 uur weg, dus poging om 'r te slapen te krijgen voor ie weg moest). Ben naar haar toegegaan en goed gelegd en er enkel bij blijven staan. Paar keer weer goed gelegd als ze overeind wilde komen, met heel simpel even kort: Slapen meissie...
    Ze werd redelijk snel rustig, kwam wel een paar keer overeind, en na een half uur ofzo, begon ze te huilen, maar nu dus echt zoals ze dat overdag ook doet als ze d'r zin niet krijgt. Laten gaan, niet getroost maar gewoon naast 'r bedje blijven staan en toen werd ze rustig en viel in slaap.
    Denk dat we dit maar eens vol moeten gaan houden, want ze was weer in goeie doen vandaag, dus geen ziekigheidjes die 'r uit de slaap konden houden. En op deze manier raakt ze niet overstuur, maar valt dus wel redelijk zelfstandig in slaap. Als dat goed gaat, doe ik 2 stapjes verder en blijf buiten haar kamertje staan tot ze slaapt :) Zal wel een heel traject worden, maar als we op die manier bereiken dat ze weer zelfstandig in slaap kan gaan vallen....

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, Wat betreft poepen kan ik je niet helpen. Gijs poept (als ie niet ziek is) 1x per dag en dat is altijd hetzelfde.

@Elin, Ja en dat is dus hetgeen waardoor ik nog steeds niet echt het idee heb dat er wel iets aan de hand is... Gijs is altijd zo vrolijk en actief. Ja hij heeft wel zijn mindere periodes waarin ik alleen goed ben en dat ie heel eenkennig is, maar verder lacht ie altijd en is ie erg actief.

Hoe gaat het nu bij jullie?

@Inslapen ging hier weer hetzelfde alleen viel ie na 5 minuten schreeuwen/huilen/krijsen in slaap. Gelukkig was ik weer niet thuis, want ik kan er echt niet tegen :(. Ik ben benieuwd wat de rest van de avond + nacht ons gaat brengen!

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik kan niet echt reageren, maar hier goede nacht, ze sliep van 22.00 tot 04.00 :)

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier een topnacht en pas om half 9 (!!) wakker!

14. raspberry

Hier weer eens een ouderwets slechte nacht juist :( Vanaf 12 uur elk uur wakker :( Was te moe om er pedagogisch verantwoord op te reageren en heb 'r dus elke keer maar bij me genomen in bed...
    Ze was dus de hele ochtend ook hardstikke moe en jengelig, dus lag er al op tijd weer in. Hopelijk draagt dat iets bij aan een omschakeling naar zomertijd...
    Iig wel weer zelfde methode als gisteravond en deze keer sliep ze met 10 minuten.

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gijs is doodmoe, en ik heb hem er nu al 2x ingelegd.
    1x om 12.00 en 1x om 13.30 maar slapen no way ;)
    en de nacht was ook al ruk.

16. raspberry

O, die dagen kan ik me nog voor de geest halen ja :( Hoort blijkbaar allemaal bij de leeftijd, want Thirza had dat dus ook...
    Heeeeeeel erg vermoeiend!
    Ben je alleen met 'm, of heb je wat back-up?

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    dat vind ik dus wel fijn om te horen!
    ik ben alleen, maar krijg zo wat vriendinnen met kids over de vloer... lekker druk ha ha ha.. denk dat ik vanavond om 21.00 instort!

maar dit gaat dus waarschijnlijk de 2e dag in 1 week tijd worden dat ie helemaal niet slaapt...

18. raspberry

Iig afleiding dus :) dat scheelt. Tenminste: met andere kids erbij is Thirza altijd al snel een stuk gezelliger! ;)
    Hier is ze na nog geen 2 uur slapen alweer wakker en zo jengelig als ze lang is :(

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, niet uitgeslapen dus.. dat jengelige :)? is dit een woord?) is soms zoooo vermoeiend vind je niet?

om 16.00 uur ben ik uit wanhoop nog maar een stukje gaan wandelen, en meneertje viel binnen 2 minuten in slaap. ik kan daar echt niet tegen, vind het zoooo zielig :(
    waarom slaapt mijn kind niet gewoon als ie moe is?

mijn bezoek van net, met hun "super makkelijke altijd goed slapende kinderen", die keken me weer zo vreemd bij alles wat ik vertel en doe..
    vanaf nu praat ik er alleen nog maar met jullie over voordat ik hier nog als dorpsgek bekend kom te staan ha ha ha ha

20. raspberry

Die neiging heb ik ook wel. Mensen gaan toch -hoe langer het duurt- steeds meer hameren op 'laten huilen' enzo. Dat het aan jou als moeder (en vader) ligt. Enz.

De dame loopt hier trouwens inmiddels weer als een idioot te blaffen van de hoest :( Dat zal me het nachtje wel worden dus :(

Deel Deze Pagina