Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: Vermoeiend zeg. Hier een slechte nacht (van 2 tot 5 wakker) en vanmiddag ook maar een uur geslapen, dus om half zeven al weer op bed. Inmiddels staat de teller alweer op 1 wat betreft wakker worden.
    Ik praat er ook niet meer over met anderen, het lijkt wel alsof alle kinderen slapen behalve de mijne (en die van jullie dan).

En Rozemarijke ook al zo'n vermoeiende nacht. Het pedagogisch verantwoorde heb ik alweer een tijdje op zij geschoven, ons maakt het niet meer uit hoe we slapen, als we maar slapen.
    Beterschap met Thirza.

Dk: super zeg, slaapt Kay nu weer in zijn brandweerbed? Ik zit uit pure wanhoop maar te denken om een peuterbedje te gaan kopen, maar ben bang dat hij er uit valt. Heeft Kay nog een slaapzak aan?

Brusje: nou dat is ook best een goede nacht!

Meiden: fijne avond allemaal, ik ga plat op de bank met x-factor.

2. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin, kay slaapt idd nog in zijn brandweerbed! Al moet ik eerlijk bekennen dat hij heel vaak halverwege de nacht in mijn bed beland.. Nja vind ik niet erg, slaapt dan ook direct door!
    Misschien helpt een peuterbed bij jullie ook! Hier gaat t onwijs goed! Hij heeft idd nog een slaapzak aan...

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @commentaar en rare blikken, hier wordt alles gegooid op de bv, maar ik weet uit ervaring dat dat er nou niks mee te maken heeft. bovendien eet ze toch ook een beste portie aardappels/groente/vlees etc. Ergens wordt ik er boos om en verdedig het, maar soms zucht ik alleen en geef een neppe glimlach.
    Soms houd ik idd mijn mond netjes dicht.
    Maar niet iedereen heeft zn oordeel klaar gelukkig kanik nog wel ergens met mijn verhaal.

Trouwens het ergste wat ik heb meegemaakt is dat ik in een winkel was en mijn dochter wilde dat ik haar optilde dus dat deed ik, maar naar buiten toe moets ze weer zitten en viel haar muts naar achteren.
    Buiten wilde ik die goed zetten maar ik werd zo'n beetje aangevallen door een vrouw die het lef had om mijn pols vast te pakken en te dwingen dat ze een muts op MOEST!! Ik dacht echt bij mijzelf van oja!! dus ik zei nee hoor, zo koud is het niet, maar ik moest een muts opdoen, maar ik bleef maar zeggen nee hoor, het is hartstikke lekker weer, helemaal niet koud. stom mens. In een andere winkel natuurlijk wel weer de muts opgedaan. Maar waar bemoeid ze zich mee. Zeker omdat ik er twee boven heb zitten, wat ik ook nog tegen haar zei. pfffff

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    gijs wou gisteren weer niet in zijn bed slapen. we hebben het een uur vol gehouden.. telkens weer terug leggen, troosten, speen terug.... maar hij bleef krijsen en staan in bed.
    om 21.00 heb ik het opgegeven, hij was doodmoe want wreef de hele tijd in zijn ogen. na een half uurtje met hem gezeten te hebben nog een keer geprobeerd maar weer geen succes.
    om 22.00 maar met hem naar mijn bed gegaan, en binnen een paar minuten sliep hij.
    vanmorgen om 06.00 was ie weer wakker.
    ik snap er niets van..

@brusje, tjee waar bemoeit die vrouw zich mee :$. ongelooflijk dat iemand zoiets zegt.

@elin, hebben die peuterbedjes niet zo een rekje wat je ervoor kunt doen? of is het effect van een peuterbedje meteen weg omdat ie dan nog "ingesloten" zit?

@rozemarijke, hoe was jullie nacht?

5. LovelyDK

Hier weer een goede nacht, wel aantal x wakker maar snel weer slapen en hij slaapt nu nog!

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: pfff, dat klinkt weer heel vermoeiend... ik denk echt dat dit een fase is, dat het wat te maken heeft met verlatingsangst enzo... Lekker laten gaan, angst los je vooral niet op door dingen af te dwingen, komt vanzelf wel weer. 't Is alleen dodelijk vermoeiend he? :(

@Brusje: oja, dat zou ik bijna vergeten, dat ik daar vaak ook commentaar op krijg. Als ik nou maar zou stoppen met de BV, dan gaat ze vast wel slapen. Ja, vast.... kind eet hardstikke slecht als ze niet lekker is (en dat is dus -zeker de laatste 2 weken weer- behoorlijk vaak), en dan drinkt ze iig nog wel aan de borst. Ik heb geprobeerd wat er gebeurt als ik dan de borst weiger, maar daar gaat ze dus niet ineens haar pap, fruit of warme hap dan beter van eten... En ook als ze 's nachts eens een keer maar 1 keer wakker is geweest en gedronken heeft, helpt dat dus niet om overdag beter te eten als ze niet lekker is... Dus ammehoela dat het aan de borstvoeding ligt. Maar daarover zeg ik nu gewoon dat de kinderarts adviseert om tot 2 jaar te geven, (wat ook echt zo is overigens) en dan is dat gezeur wel afgelopen...
    O, en zo'n mens in de winkel: ik zou er niet eens inhoudelijk op ingaan. Ik had een tijdje geleden dat ze toen ik d'r achterop de fiets zette, begon te huilen. Kwam er een man langs, die zei dat ze koude handjes had, (ze had d'r wantjes niet aan: dat doe ik gewoon niet meer, want als ik ze aantrek, zijn ze binnen 2 seconden toch weer uit). Tja, ze was gewoon moe op dat moment, dus ik heb even lief gelacht naar die man, hem een fijne dag gewenst en ben weg gefietst... Kan wel bezig blijven als ik daar elke keer op in moet gaan. Mensen krijgen toch maar een deel van het verhaal mee, en denken dan op basis daarvan vast te kunnen stellen wat er met je kind aan de hand is, of wat goed is voor je kind... vermoeiend :(

@DK; had nog niet meegekregen dat Kay een brandweerbed heeft! Gaaf! :) Misschien moeten wij maar aan een prinsessenbed :D (De dame heeft iig wel haar voorkeuren en is een echte meid: bij het aankleden kijkt ze altijd gelijk naar haar buik om te zien of er een plaatje op d'r rompertje of truitje staat, (en zoja, dan oh- en ah-t ze heel wat af :D)).

Hier was het wat beter dan gisternacht, 'maar' 3 keer wakker, waarvan ze eenmaal weer verder is gaan slapen zonder voeding bij mijn man, (die haar na 10 minuten weer terug kon leggen).
    Ze was alleen niet te genieten net, wilde echt alleen maar bij mij op schoot zijn, dus maar eens een poging gedaan om d'r te laten slapen en vanaf kwart over 10 slaapt ze dus weer. Heb nog geen 10 minuten naast d'r bedje gestaan en toen sliep ze al...
    Ze is dus echt niet lekker, want dit zou ze nooit doen als ze fit was....
    Komt wel weer lekker uit: vanmiddag gaan we naar m'n broer in Assen, zul je zien dat ze hardstikke lang gaat slapen en dat het dan in de auto drama wordt :( Nouja, we merken het wel...

7. raspberry

Jemig meiden, ze slaapt gewoon nog steeds, (zul je net zien, wij gepland om 13 uur te vertrekken. Ze fietsen ook werkelijk ALTIJD dwars door je planning heen he, die kids? ;)).
    Nou, hopelijk wil ze dan wel een beetje autorijden straks, hahaha. Is vooral manlief z'n probleem trouwens: die had in de planning om met de laptop in de auto aan z'n afstudeeronderzoek te werken. Maar als Thirza niks wil straks, zal hij tot de achterbank veroordeeld zijn om haar bezig te houden, LOL (Hij heeft geen rijbewijs, dus ik rijd altijd).

Maar pff, dat had ze dus echt even nodig zeg! Nou, hopelijk is dit dan tevens de doorstart naar de zomertijd :D (want denk niet dat ze verder vanmiddag dan nog gaat slapen, dus die is vanavond als wij om 19 uur weer huiswaarts keren dan natuurlijk bekaf. Nouja, gelukkig heeft m'n broer 2 kids waar ze zich mee kan vermaken :D).

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    daar ben ik dan ook weer eens. Er is hier veel gebeurd; ik zal het zo vertellen, maar eerst even reageren.
    Lob: Luca heeft ook ontzettende last van verlatingsangst op het moment. Als ik naar de keuken loop is het al verkeerd. Luca is trouwens ook altijd heel vrolijk en actief overdag, maar toch mankeert hij wat aan zijn gezondheid. De huisarts zei tegen mij dat kindjes zich eigenlijk altijd aanpassen aan gezondheidsproblemen, dus als jij het gevoel hebt dat er misschien iets met Gijs is, zou ik dat gewoon volgen en toch op een verwijzing voor de kinderarts aandringen.
    Elin: ik heb ook altijd het gevoel dat niemand het slechte slapen herkent en dat iedereen een kind heeft wat goed slaapt. Gelukkig hebben we elkaar!
    Rozemarijke: slaapt Thirza nog steeds? En misschien is het een idee om haar ontlasting even op kweek te laten zetten als je het niet vertrouwt? Het is inderdaad wel vreemd dat ze zo vaak buikgriepachtige klachten heeft. Oh, en Luca zijn neusamandel wordt er 26 april uitgehaald.
    Brusje: heel herkenbaar je verhaal over de muts; ik had hier van de winter echt precies hetzelfde. Ik ben niet eens in discussie gegaan en ben gewoon weggelopen...

All: Luca zijn diarree werd donderdagmiddag/avond steeds erger en hij wilde ook niet meer drinken. Naar de hap geweest en die vond zijn ogen hol staan en vertrouwde het niet helemaal. Ze dacht dat het aan de antibiotica lag, dus gaf het advies om de volgende ochtend met de kinderarts te overleggen om eventueel te stoppen met de kuur. Ik heb meteen mijn werk afgebeld en die hadden gelukkig alle begrip. Die nacht heeft hij ons hele bed ondergekotst (vergeet ik bijna te vertellen dat hij van woensdag op donderdag zomaar doorgeslapen heeft!) en had ook koorts. Drinken ging nog steeds heel moeizaam. De volgende ochtend overlegd met de kinderarts en die vond het verhaal te heftig om een gevolg te zijn van de antibiotica, dus we moesten komen. Onderweg werd Luca steeds suffer, echt een eng gezicht. daar aangekomen werd hij meteen getempd door een verpleegkundige en iedereen vond hem erg slecht eruit zien (heel fijn voor je gemoedsrust). De arts kwam en die voelde dat zijn mild vergroot was (duidt op een infectie) en wilde bloedonderzoek doen. Dus bloed geprikt en gelijk een infuus aangelegd. Hij heeft een uur aan het infuus gelegen en lag al die tijd bij mij op schoot te slapen. De bloeduitslagen waren verder goed; we waren net op tijd om uitdroging te voorkomen. Hij heeft waarschijnlijk het rotavirus en mocht mee naar huis met wat medicijnen voor de misselijkheid. Hij zag er een stuk beter uit. Gisteravond wel weer alles eruit gespuugd en hij heeft nog steeds diarree, maar hij drinkt wel weer. Vannacht alleen kort om 23:00 en 3:00 wakker geweest. toen om 7:00 wat gedronken en toen weer doorgeslapen tot 9:00. Arm mannetje!

9. LovelyDK

Ook al geveld door het rota virus :( zielig.. Kay en ik zijn er nu net zowat vanaf en nu is oma hier aan de beurt.. Ronduit k*t aangezien we eigenlijk nu in Turkije zouden moeten zitten maar we dus hebben moeten annuleren...

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, Jee meid wat zullen jullie je een zorgen gemaakt hebben zeg.. pfff... Oh en zo te horen was ie echt moe, als ie zoveel geslapen heeft. Arm manneke!! Heel veel beterschap!! Het houdt ook niet op bij jullie he?

@DK, Zouden jullie op vakantie gaan!? Meen je niet!? Wat balen!!

@Rozemarijke, nooooooit iets plannen he als je met onze kids ergens heen wilt gaan hoor :p Dat loopt altijd anders!

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Lovely: dat meen je niet?! Ach, dat is echt zielig voor jullie dat jullie vakantie nou ook nog eens niet door kan gaan!
    Lob: ik heb me zeker heel veel zorgen gemaakt; ik was gewoon misselijk en had buikpijn van de spanning. Mijn man zat ook op een afspraak voor zijn werk, dus ik moest alleen naar het ziekenhuis. Gelukkig werkt mijn moeder op de kinderpoli (waar Luca dus heen moest) en mocht zij van haar collega's bij me blijven. En we werden echt heel liefdevol verzorgd door de verpleegkundige. Hoe is het met Gijs gegaan vanavond? Zwaar hè, als ze zo zijn. Je hebt dan echt geen minuut voor jezelf en staat volledig in dienst van je kind. En je hebt dat nu al best wel lang achter elkaar, dus kan me goed voorstellen dat je het erg zwaar hebt. Dikke knuffel!

Luca ligt lekker in zijn bedje. Vanmiddag heeft oma opgepast zodat mijn man en ik op pad konden voor tegels in de tuin. mijn man had alle huidige tegels op marktplaats gezet en die zijn allemaal opgehaald, dus we hebben nu een zwart gat in plaats van een tuin:(... Toen nog even gewandeld. Luca heeft redelijk wat avondeten gegeten en net nog yoghurt en het blijft er tot nu toe in. ik bedenk me alleen nu net dat ik de medicijnen tegen de misselijkheid vergeten ben, dom! Mijn man is naar de waterpolo, dus we hadden het rijk alleen samen en we hebben lekker lang in bad gezeten, heerlijk!

12. raspberry

He meiden,

@Elise: jeetje meid, wat heftig allemaal :(

@DK: och my, je vakantie er ook nog eens niet van door gegaan... Dan hebben we hier al met al toch weinig te klagen...

@all: we hebben uiteindelijk Thirza's deur maar open gezet in de hoop dat ze dan wakker zou worden en dat werkte pas toen we echt gewoon beiden boven rond liepen en aan het praten waren. Dus uiteindelijk heb ik 'r om kwart over 1 uit d'r bedje gevist. Daarna was ze een stuk beter te genieten, alleen de auto was niet leuk natuurlijk. Moesten we ook nog Arnhem in om een keukenmachine op te halen die ik via marktplaats gescoord had, (hoef ik het beslag voor m'n taartjes niet meer 10 minuten handmatig te kloppen :D). En daar was het natuurlijk pokkedruk, ws mede door een paar wegwerkzaamheden en omleidingen...
    Uiteindelijk waren we pas om 5 uur in Assen. Daar heeft de dame zich redelijk goed vermaakt met m'n neefje en nichtje. Ze wilde alleen bijna niets eten, maar denk dat ze nog steeds niet lekker is, want net hier thuis wilde ze nog niet weer drinken en da's niks voor haar!

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Elise heftig hoor! Jamie heeft 4 weken geleden ook het Rotavirus gehad! Doodziek was hij.. Hoe gaat het nu??

14. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Was even een poos niet geweest want ik kreeg geen mail dat er een nieuwe reactie was.. Maar lees weer wisselende nachten, zieke kindjes etc bah.. Stopt ook niet he.

Hier is het nog drama maar we zitten te wachten tot we de oproep van het ziekenhuis krijgen voor zijn neusamandel en oortjes

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mamalijntje succes.
    de rest ook, maar uit tijdgebrek kan ik niet op iedereen reageren.
    Hier een slechtere nacht, maar het is ook weer kouder buiten en daar heeft zij dan weer direct last van.
    Ach ja

16. LovelyDK

Hier wederom een goede nacht en 07:30 wakker

17. raspberry

Hier weer bagger, maar ze had dan ook flink koorts. Heb niet getempt, maar aan hoe warm ze was, moet dat tegen de 40 graden zijn geweest. Wilde ook helemaal niet meer drinken, maar gelukkig zakte het met een zetpilletje af en wilde ze toen ze daarna weer wakker werd wel wat drinken. Mocht ook wel, want qua plasluiers houdt het niet over, (en nog niet, want ze drinkt momenteel alleen aan de borst en eet verder niets en wat ze bij mij drinkt is nog steeds maar minimaal, (en ik verga zelf dus van de stuwing :().
    Nouja, ze heeft nog plasluiers, dus blijkbaar droogt ze nog niet uit. Hopen maar dat ze blijft drinken.
    Maar pfff, zou willen dat er een uit-knop was voor al dat ziek-zijn. Vindt dat ze d'r portie wel gehad heeft :( Dubbel en dwars eigenlijk wel. Arm meiske.

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ben ik ook weer even, zo afgemat door alle slapeloze nachten dat ik niet veel hier te vinden ben momenteel. Dus Lob: ik herken het. Hier ook drama met gaan slapen zowel 's middags als 's avonds. Het enige dat meneertje wil is bij ons zijn. Pfff vermoeiend, zal wel weer een fase zijn.

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hey dames, hier ben ik ook weer even.

@LovelyDK Dat is echt bijzonder balen zeg! Hadden jullie eventjes lekker bij kunnen tanken op vakantie gaat dat weer niet door.

@Elise Dat is echt heftig. Gelukkig hebben we hier nog nooit zoiets voor handen gehad.

@mamalijntje Hopelijk komt die afspraak snel en gaat het dan ineens een stuk beter!

@Brusje Hier heeft het weer gelukkig niet zo'n invloed op Kyra's slapen. Maar het geeft misschien rust als je weet waardoor het onder andere komt.

@Rozemarijke Ik ben het dan ook dubbel en dwars met je eens dat Thirza het nu wel eens verdient om een hele lange tijd niet ziek te zijn. Het arme schaapje gaat van het ene naar het andere.

@Afhankelijkheid en eenkennigheid Ik merk dat die afhankelijkheid echt fases zijn. Het komt met tijden weer heel erg terug, maar het zwakt dan ook weer af. Kyra is een giga-mama-fan, maar vandaag strekte ze zelfs haar handjes uit naar papa om door hem naar bed gebracht te worden terwijl het eerst bijna altijd tot een huilbui leidde. Dat vond ik altijd heel sneu, maar ze moet ook leren dat papa ook toch wel lief is. ;) Ook hoeft ze niet standaard meer met mij naar de wc. Vaak gaat ze net achter de deur (die dan wel open is) een toren bouwen van de reserve wc-rollen. En ook dat was voorheen echt ondenkbaar want je zou toch maar eens meer dan 10 cm verwijderd zijn van je moeder...

Hier worden drama's nog steeds afgewisseld met redelijk tot goede nachten. Het is zelfs één keer voorgekomen dat ze doorsliep, maar ook weer dat ze om de twee uur wakker werd. Als het beter weer is kan ik er zelf wel weer beter tegen omdat je geen kind aan Kyra hebt als ze mag rotzooien met water en zand. Het is géén lady, onze dame, hoe lief en schattig ze er ook uit mag zien in haar jurkjes.

Het slaapje overdags is er nog steeds maar af en toe. Voornamelijk als ze bij haar oma is doet ze het wel. Rond een uur of 15.00 zet oma een Duitse reality zender op en van de schreeuwende Duitsers valt ze heerlijk in slaap (had ik al gezegd dat we een vreemd kind hebben ;) ). Jammer genoeg heeft ze het slaapje vaak toch wel nodig, maar als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. Zo is het tegenwoordig bij alles bij mij, wat heel moeilijk is omdat ik van nature een perfectioniste ben met faalangst. Maar goed aan een depressieve troela als moeder en vrouw heeft niemand iets dus misschien is dit wel een wijze les die ik heel hard nodig had.

20. raspberry

@Devy: fijn dat er iig ook goeie nachten zijn :)

Hier net naar de huisarts geweest: Thirza had vannacht en vanochtend weer 39,5. Heeft dus weer een oorontsteking te pakken, die er ws al even zit. Heb een AB-kuurtje meegekregen en net de kinderarts gebeld: ik wil naar de KNO, want ze heeft veel te vaak last van d'r oren. Maar eens iemand naar laten kijken die er echt verstand van heeft...
    Oja, weer een baggernacht gehad dus, maar dat moge duidelijk zijn onder de gegeven omstandigheden. Ze viel terug van de huisarts zelfs in de buggy in slaap! Nou, dan is ze echt niet lekker, want dat doet ze NOOIT!

Deel Deze Pagina