Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Rozemarijke: ach, arme Thirza! Idd goed dat je naar een KNO-arts wil gaan, ze kwakkelt veel te veel. Hoe gaat het nu met drinken en plasluiers? Hou haar maar goed in de gaten want het is zo gebeurt met die kleintjes qua uitdroging. Goed haar ogen in de gaten houden en als je die raar vindt staan meteen aan de bel trekken (holle ogen is het eerste teken van uitdroging heb ik donderdag geleerd).
    Devy: ik moest erg lachen om die schreeuwend Duitsers, haha! En erg herkenbaar die afhankelijkheid. Luca is ook zo'n mamma-fan en ik vind het ook vaak zielig voor mijn man want die is zo gek op hem en zo lief voor hem. En ik ben ook zo'n perfectionist, maar probeer het ook een beetje te laten varen, maar dat is best lastig...
    Elin: balen dat jullie nachten zo superslecht zijn. Slaapt Alec wel rustig tussen jullie in of is hij dan ook onrustig?
    Mammalijntje: gelukkig was ik er op tijd bij in het ziekenhuis en kon hij echt even bijtanken aan het infuus. Vanaf een uur na het infuus kreeg hij ook weer plasluiers en doordat hij iets kreeg tegen de misselijkheis kon hij weer drinken. Ik vind hem vandaag redelijk opgeknapt. Hij ziet nog heel wit en is hangerig, maar hij heeft net voor het eerst weer een broodje gegeten wat erin bleef. Wat naar dat jullie nog steeds op de oproep zitten te wachten; weet je nog steeds niet waar je aan toe bent...

Hier gaan de nachten best goed. Gisternacht was hij alleen om 0:45 even wakker en lag binnen 5 minutenweer slapend in zijn bed. Hij was alleen om 5:15 klaar met slapen. Ik denk van de honger ofzo, want hij had zijn laatste fles niet gehad en wilde er ook echt uit en zijn papfles. Gisteravond zijn wij met vrienden uit eten geweest (mijn vriendin is hoogzwanger, 37 weken nu, dus we wilden het niet uitstellen en Luca is bij mijn ouders in goede handen), mijn moeder had hem wel zijn fles gegeven en die bleef er ook in en hij heeft helemaal doorgeslapen tot 6:10!!! Alleen heb ik zelf slecht geslapen want manlief werd ziek en was erg onrustig. Die is dus nu de klos...

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, werd ze net na anderhalf uur slapen brullend wakker... Badend in het zweet ook. ff m'n hand op d'r koppie en d'rje ruggetje gelegd en toen viel ze zo weer in slaap... gelukkig maar, want ze heeft het ff hard nodig nu.
    Zou dat wakker worden trouwens met de AB te maken kunnen hebben? (Ik blij dat ik bedacht dat ik niet net als de vorige kuur weer nachtelijke drama';s wil hebben van de darmkrampen en hem dus voor d'r slaapje aan maar vast gegeven (en dan morgen en woe ook beide keren in de ochtend: 't is gelukkig zo'n eenmaal-daags-kuur).

@Elise: voor wat jullie achter de rug hebben, gaat het idd best goed! Poeh, dan slaak je een zucht van verlichting denk ik nu, na al die enge taferelen?

@mama-favoriet: wel herkenbaar: hier wil ze bij papa ook beter weer in slaap vallen dan bij mij. En als ze dus ziek is, (zoals nu), dan duwt ze papa gewoon weg als die in de buurt komt. Ik ben dan van haar en van niemand anders.... Nouja, nu ik eea wat geaccepteerd heb en erop berekend ben, is dat dan maar even zo en doen we het dan gewoon maar zo. Leren dat papa ook lief is, doen we wel actief, maar dan vooral als ze beter is :)
    Mijn man brengt haar tegenwoordig trouwens naar bed en dat begon ook met brullende taferelen, maar inmiddels begint ze al niet eens meer te huilen als ik haar weltrusten knuffel beneden en steekt ze na een 'weltrusten' d'r armpjes al uit naar papa. Ze weet wel hoe het gaat... ;)

Nou, en nu ff me-time: heb 2 kleine taartjes in de oven staan: ff m'n nieuwe keukenmachine uitproberen :) En hij is fijn! (nadat ik ontdekt had hoe de kom om de machine moest en de deksel op de kom, zodat de dubbele vergrendeling de machine in werking zet.... dacht eerst al dat ie niet werkte! :( (ben geen doos hoor, alleen maar een beetje ;)).

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wat zou slapen met antibiotica te maken hebben? Lijkt mij dat ze gewoon last van dr oren heeft!

Hier wederom top, tot 08:00 in z'n eigen bed... Denk dat ik afscheid kan komen nemen hier!

4. raspberry

Nou, de vorige keer hadden we amoxiline (ofzo?) en daar kreeg ze dus giga darmkrampen van en sliep daar dus nog slechter van dan enkel met oorontsteking...
    We hebben nu, (vanwege die krampen de vorige keer) een andere AB, maar jemig, ze was echt zeik van het zweet, dus dacht: kan dat zijn van de AB die al aan het werk is? En daardoor dus misschien ook wakker geschrokken ofzo, pijntjes, weet ik wat?
    Ze had trouwens wel een zetpilletje gehad ook voor het slapen gaan, dus de pijn zou wel wat weg moeten zijn...

Heerlijk dat het bij jullie zo goed gaat! Helemaal top man!
    Gaat het bij Beatrice ook goed, weet jij dat?

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier super-k
    Ook bij ons in bed elke 2 uur of zo wakker.
    Weet het niet meer.....Soms kan ik wel janken. Al 15 maanden nog maar 2 nachten doorgeslapen. Gaat dit ooit over?

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Elin: dikke knuffel meis! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit! Maar ooit gaat het over hoor, maar dit zijn echt even tropenjaren!
    Rozemarijke: Luca heeft nu ook nog amoxicilline en sliep in het begin ook heel erg slecht. Heb dat eigenlijk nooit in verband gebracht met de ab, maar nu je het zegt... had ik wel het idee dat hij toen buikpijn had. Hij werd ook krijsend wakker en ook tijdens zijn middagslaapje en dan wordt hij praktisch nooit wakker. En hij krijgt het 3x per dag... Nog 1 dag en dan gaan we over op 1x per dag de ab die de kinderarts voorgeschreven heeft tot de ingreep. En antibiotica heeft minimaal 24 uur nodig om aan te slaan, dus ik denk niet dat het nu al werkt bij Thirza. Ik denk dat het gewoon haar lichaampje is die aan het werk is om de ziekteverwekker uit te bannen. Oh, en ik ben ook zo'n kneus met apparaten hoor... Blond hè;)?!

Luca ligt nu al weer bijna 3 uur te slapen. Ik laat het maar lekker liggen; hij zal het wel nodig hebben!

7. raspberry

OK, weer wat geleerd. 24 uur dus. OK :)
    Ja, met die amoxicilline (ja, idd, zo heet het ;)) verging ze echt van de krampen toen. Niet normaal meer....

@Elin: ooit. Ooit gaat het over :) Tot die tijd verstand op nul en blik op oneindig, (en iets vinden waar je zelf energie uithaalt :)).
    Nee, maar serieus; die fase hebben Thirza en Kai en Lotte een tijdje terug gehad geloof ik. 't Is dus een fase :)

8. raspberry

O, by the way, omdat er hier zoveel brabanders zitten.... weet iemand of we hier in Den Bosch/Brabant ook zo'n alternatief geldsysteem hebben, zoals LETS in A'dan en Utrecht? (Waarmee je dus diensten ruilt met elkaar? Zoiets als: jij repareert mijn fiets voor 10 lets, ik bak een taart voor jou voor 10 lets. Dat soort acties).

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Wat fijn dat het nu beter gaat met Luca. En het is fijn dat jullie er nog net op tijd bij waren. Niet dat het dan minder erg is om je kind in het ziekenhuis te hebben liggen, maar de herstelperiode zal nu denk ik wel iets sneller verlopen. En die avond uit eten zal jullie vast wel goed hebben gedaan. Het is inderdaad heel lastig om het te aanvaarden dat het niet perfect kan, maar uiteindelijk moest ik wel beseffen dat ik maar een mens ben en geen machine. En als je eenmaal zover bent geeft dat weer een beetje rust.

@Elin Wat ontzettend rot dat het slapen nog steeds zo ontzettend slecht gaat. Je proberen vast te houden aan dat het maar een fase is gaat steeds moeilijker als er geen eind aan lijkt te komen.

@Rozemarijke Ik heb geen idee of er hier ook zoiets zit. Zou misschien wel handig zijn. Heb je al gegoogeld?

En dozerig zijn met machines is ook heel herkenbaar. Alhoewel ik wel trots ben op dat ik heb ontdekt waarom de droger het niet meer doet (we moeten achter de filter het bakje water leegscheppen omdat de aanvoer naar het reservoir ter ziele is). Gelukkig kun jij nu zonder problemen weer verder kokkerellen, of moet ik bakkerellen zeggen. ;)

Ik hoop dat de KNO arts wat op gaat leveren. Er moet toch wel iets meer aan de hand zijn want al dat gekwakkel moet toch wel ergens vandaan komen.

En zonder de goede nachten had ik het denk ik een stuk slechter gehad. Er kwamen 4 snijtanden tegelijkertijd door en dan hoef ik denk ik niet meer uit te leggen wat dat met Kyra's slapen heeft gedaan.

Vandaag heb ik de nieuwe voorraad zalven opgehaald, en ook een formulier om vast te stellen of Kyra allergisch is. Nu had ik liever wat specifiekere testen zoals de RAST gehad, maar goed daar is nog tijd voor als hier niets uitkomt. Ik smeer me een ongeluk en nog breidt het eczeem zich uit en heeft Kyra gigantisch last van de jeuk. Ze krabt haar gezichtje elke dag helemaal open. En ik had op de site van het Elisabeth ziekenhuis gelezen dat als er tekenen zijn van allergie dat onderzoek zo snel mogelijk moet beginnen en dat wachten tot de twee jaar een fabel is. het kan best dat pas na de twee jaar de testen meer duidelijkheid geven, maar ik wil dat er nú al vast begonnen wordt. Straks heeft ze helemaal geen gezicht meer over, om over de rest van haar lichaampje nog maar niets te zeggen.

10. raspberry

@Devy: zou dan toch ook eens naar een bioresonantietherapeut gaan... Die kunnen al vanaf babyleeftijd testen en ik heb nog niemand gehoord bij wie het niet klopte... (en diverse mensen bij wie toch hele specifieke allergieen achterhaald werden op deze manier, ook bij jonge kids).
    Maar pfff, sneu zeg! Zowel dat krabben als de hoektandjes.... pfff, ik zie al tegen die periode op hier :(

Inmiddels via een oproepje in de lounge het geldsysteem gevonden :) En me gelijk opgegeven. Hoop dat ik dan met taarten bakken en evt wat hulpverleningsdingetjes ofzo, genoeg kan verdienen om de tuin door iemand om te laten spitten en te betegelen :D (We hebben nu van die kleine klinkertjes die a) als een golfslagbad in de tuin liggen (vorige bewoner was een zuinige amateurklusser die alles goedkoop wilde doen en dus zelf aan het prutsen ging. Helaas) en b) waar het onkruid aan werkelijk waar alle kanten onder vandaan komt. En als ik ergens een hekel aan heb, is het met een mesje al die voegen doorwerken....

Thirza slaapt trouwens nog steeds! Is om half 1 gaan slapen, werd dus om 2 uur brullend wakker en slaapt sinds ik haar getroost heb weer.... (al 2 uur en een kwartier weer). Totaal dus al bijna 4 uur!!!!!! Nouja, ze heeft het nodig blijkbaar en hopelijk betekent dat dat haar lijf hard bezig is de ontsteking eruit te jagen :)

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Waar zsp allemaal niet goed voor is. :) Hopelijk levert het wat op. En wat fijn dat Thirza eventjes goed haar rust kan vinden, ook al moet je wel terug om haar te troosten.

Jij bent toch bij een bioresonantietherapeut in Eindhoven geweest of vergis ik me nou? Zou je me anders even diegene door willen geven, want Eindhoven is heel dichtbij als ik weer in Oisterwijk ben. Want dan weet ik in ieder geval dat het geen al te rare vogel is. :)

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    :$
    dat moet je niet zeggen!!
    heb ik ook ooit gedaan.....

nee geintje hoor meid!! ik gun het jou zo erg om hier noooooit meer te hoeven komen!!

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    pfffffffffff, ik ben moe.

ennuh eenmaal weg dan willen we je hier niet meer terug zien hoor!!!

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hey meiden,

@Devy, ik heb net zo hard moeten lachen om Kyra en die schreeuwende Duitsers... hi hi hi.. zie het helemaal voor me!
    Balen meid dat het bij jullie ook zo wisselvallig blijft.

@De rest, sorry heb effe de puf niet om alles goed door te lezen :)

Ik voel me heel even depri.. 's nachts niet slapen, daar ben ik nu wel aan gewend maar nu zijn de avonden ook al drama en het middagslaapje wil ook niet echt.
    En daar baal ik even van...
    Ik vind het zo zielig om mijn manneke zo overstuur ik bed te zien staan, maar ik heb het toch nodig om 's avonds even een uur of 2 iets voor mezelf te doen en dat schiet er nu ook al bij in.
    Ik ga er nu maar mee op ons bed liggen, en dan valt ie als een blok in slaap maar ik durf hem niet alleen te laten liggen dus moet ik ook blijven liggen. En 's middags hetzelfde verhaal... pffff.. ik heb helemaal geen zin om overdag in bed te gaan liggen.

Zo, ik ga het naar bed brengen maar weer eens proberen..
    Hopelijk is deze fase weer snel voorbij!

Oh ja en hier ook een vreselijke mama-fan..

15. raspberry

@Lob: en je man kan hem niet naar bed brengen/ Of dat je iig afwisselt?

@Devy: nee, dat in E'hoven as een homeopaat. Een BRT kun je vinden via www.bioresonantie.nl Weet je iig dat ze de goeie certificaten hebben.... vaag zijn ze toch wel :D

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, vriend hem naar bed brengen werkt niet zo goed.
    Maar het viel mee!! Ik moest er wel bij blijven zitten, maar hij viel meteen in slaap. Zal niet al te lang duren, maar ik heb weer heel eventjes voor mezelf!!

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Thanks :) Ik heb de link bij mijn favorieten gezet. We gaan morgen of woensdag prikken (ligt eraan of manlief vrij kan krijgen want hij wil er graag bij zijn als Kyra geprikt wordt) en als daar niets duidelijks uitkomt gaan we waarschijnlijk lekker vaag resoneren. ;)

@Lob Het is echt ellendig als je ook 's avonds niet eens eventjes voor jezelf hebt. Een tijd terug had ik echt precies hetzelfde. Van dat overdag op bed liggen wordt je vaak net extra suf en als je zelf in slaap valt wordt de kleine vaak weer wakker. Bij ons heeft Kyra het gelukkig wel op een gegeven moment geaccepteerd dat manlief haar naar bed bracht, maar dat was in het begin ook echt niet gezellig. Ik kan wel zeggen van zet eventjes door maar jij kent je mannetje het beste, en wat niet werkt werkt helaas niet. :( Hopelijk komt er snel weer een rustigere periode waar je eventjes kunt bijtanken!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, Hoe gaat het nu met Thirza? Knapt ze al wat op?

@Devy, Ik ben benieuwd wat er bij Kyra uit gaat komen! Ik denk dat we hier ook even moeten gaan doorzetten met papa naar bed brengen.

@hier ging het best redelijk. Tot 23.00 in eigen bed!! En daarna lekker bij ons. Wel vaak wakker, maar zo weer in slaap.

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    wauw hier voor het eerst 1x eruit geweest.. Zowaar wel een schone luier en warme melk maar wat een verademing met de afgelopen maanden...
    Nu die oren en neusamandel nog en we kunnen er weer tegenaan.

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Devy wat naar dat ze zo'n jeuk heeft dat ze alles openkrabt. Hier breidt de eczeem zich momenteel ook uit, nu ook al op zijn billetjes en ruggetje. Ik hoop dat je snel weet hoe het komt en dat je er wat aan kan doen, want jeuk is zo zielig.
    Ik had als kind ook erge eczeem en bij mij heeft zeewater veel verlichting gebracht, zegt mijn moeder. Nu nog een beetje koud :( in Nederland, maar misschien van de zomer?

Lob: ik kan me voorstellen hoe zwaar dat is. Hoe lukt het slapen overdag nog wel, maar 's avonds moeten we ook elk half uur naar boven. Ik tank 's avonds ook bij, dus begrijp hoe pittig het is. Gelukkig accepteert zoontje inmiddels wel mijn vriend die hem komt troosten of naar bed brengt. Wel fijn dat afgelopen avond en nacht wat beter ging dan!

Rozemarijke: heej da's nog eens slim zaken doen!
    En 4 uur geslapen. Wahhaaaaaa, da's echt heerlijk zeg.

Mamalijntje: Goed zeg!

Thanks voor de bemoedigende reacties! Ik weet dat het een fase is en ooit over gaat, maar het is wel een heel lange fase. Hier wederom een dramaavond+nacht. Krijsend kind, ook paracetemol bracht geen verlichting. Weet je wat opmerkelijk is: vroeger hadden mijn vriend en ik elke ochtend een gesprek dat de nacht weer zo slecht was enzo. Inmiddels reppen we al niet meer over het slechte slapen. Het is zo gewoon geworden.

Komend weekend gaan we een weekendje naar Friesland. FF bijtanken (hoop ik). Heerlijk.

Deel Deze Pagina