Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Geen drama vannacht klinkt erg positief. :)

@Mamalijntje Kijk daar doe je het voor, hopen dat het zo blijft en zelfs beter wordt als de amandel ellende over is.

@Elin Dat is ook een tip waar ik iets mee kan. :) Op 10 minuten rijden zit hier ook zo'n thermenvestiging wie weet hebben ze daar ook van die speciale 'zee' baden. Dat is net iets dichterbij dan het strand.

En dat het een fase is die ooit over gaat is als je je wat beter voelt misschien een troost maar als je superbrak je bed uit komt gekropen vond ik er persoonlijk niet zoveel aan. Ik wilde slaap en wel nú. Maar voor de momenten dat je rationeel erover kunt nadenken is het einde van de nachterroristjes periode iets om na uit te kijken. Waarschijnlijk zal het een tijd blijven schommelen tussen drama en redelijk maar op een gegeven moment zitten er meer redelijke nachten tussen dan nachten waar je nauwelijks slaapt.

@All Kyra en de hond hebben de nacht afgewisseld. Kyra heeft tot 01.00 gespookt en toen nam de hond het over. Het beestje (voor zoverre je van een -je kan spreken bij een uit de kluiten golden retriever) is echt ziek en heeft ook al drie keer in huis geplast en overgegeven. Hij kan er niets aan doen maar leuk is het niet zo 's morgens vroeg (gelukkig hebben we een stoomreiniger, wel zo fris). Verder werd Kyra rond een uur of 6 wakker dus dan is het toch weer ongeveer 5 uur ononderbroken slaap geweest voor mij! :D

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: liepen jullie al bij de kinderarts voor de eczeem?

Lees verder wisselende nachten... lekker dat er iig ook goeie nachten tussen zitten :)

Hier was het weer beter dan de afgelopen dagen en Thirza's temp zakt, dus ze is ook weer vrolijker. Ik moet wel in de buurt zijn, dat wel.
    Maar vannacht 'maar' 3 of 4 keer wakker geweest, en verder OK geslapen. Dus nou, hopelijk zet dit weer door richting goed slapen.
    Ik kan het zelf iig wel even hard gebruiken: begin nu zelf giga verkouden te worden, dus voel me superbrak :(
    Maar goed, Thirza is vandaag bij de gastouder (net weggebracht) en ik hoef niet te werken vandaag, dus het bad staat aan en ik maak er maar een bijtankdagje van...

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    **** Ik breek weer even in ****

Mijn zoontje slaap nog steeds heel erg slecht. Afgelopen nacht 5 uurtjes in totaal, maar die vorige nacht 3 uurtjes.. En maar krijsen!!
    Zijn ook al bij de dokter geweest bij die doet er niks aan. Constanteerde wel een kleine oorontsteking maar daar deden ze niks aan :(

Nu ga ik maandag naar een accupuntuur ( Homeopaath).. Zijn jullie daar ook wel eens geweest?? Hadden jullie daar baat bij ?
    Ik ga voor de volgende dingen:

* Onrust ( waaronder ook heel erg slecht slapen)
    * Exceem
    * Altijd al een hele slechte drinker geweest.

En als jullie kindje zo verschrikkelijk slecht slaapt, je kom zelf weinig aan rust denk je dan nog wel eens aan een 2e ( 3e) kindje?? Ik kan er nu nog niet aan denken! Dat kan je toch niet trekken??

4. raspberry

Nummer twee gaat hier pas komen als Thirza tot rust komt.... want op deze manier zie ik dat idd ook niet zitten: als we weer dergelijke taferelen krijgen, stort ik dan pas echt in! (En ik weet niet of ik dan nog de veerkracht heb om er een beetje uit te krabbelen, met twee kids...)

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: nee we lopen niet bij de KA omdat op het CB en door de HA wordt gezegd dat kinderen nu eenmaal zo'n huid hebben. Hoewel we nu een nieuwe arts hebben die constateerde dat het niet helemaal normaal was, moet begin mei terug vanwege zijn mindere groei, en dan wil ik het aankaarten. Hij krijgt hier ook uitslag rond zijn mond bij het eten van bepaalde dingen.

Jann: balen zeg! Wij denken wel aan een tweede, ik wil ze gewoon graag kort op elkaar. Niks rationeels aan, want als ik rationeel nadenk weet ik ook niet of ik het trek, maar ga er ook niet van uit dat ik meteen zwanger ben.

Lekker Rozemarijke een bijtankdagje!

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Rozemarijke: Dus jij heb dat dus toch ook.. Ik dacht al hoe kunnen mensen dat toch...

7. raspberry

@Elin: sinds wanneer is zulke eczeem normaal? Ik zou echt een second opinion aanvragen bij een kinderarts hoor!
    Ik bedoel: ik hoor echt wel van veel kids die last hebben van wat eczeem. Maar dat is dus echt van een beetje eczeem. NIet helemaal oevr rug en billetjes enzo.
    En dat ie na het eten van sommige dingen uitslag krijgt, lijkt mij ook niet helemaal normaal hoor...

HIer zou ik overigens ook nooit bij de kinderarts terecht zijn gekomen als ik daar zelf niet achteraan zou zijn gegaan... Ik zou er dus gewoon op aansturen, want beter een keertje voor niks omdat er idd weinig aan de hand is, dan dat achteraf blijkt dat het toch wel nodig was...
    Onze arts zei een tijdje terug: gezonde kids slapen van 7 tot 7 (of iets in die geest) en willen 's nachts ook niks anders dan slapen, omdat ze gezond moe zijn. Kids die niet slapen, daar is wat mee en dus doe je er goed aan dat goed te laten checken...
    Leek mij een hele goeie benadering, (nadat het CB en de huisarts ons 12 mnd aan hebben laten modderen en een heleboel dingen ook afwimpelden... Het zou een pedagogisch probleem zijn volgens de huisarts. Ja, m'n neus.... Dat heb ik haar gisteren trouwens nog wel even verteld toen we er toch waren :D).

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Jann: ik begrijp je gevoel over een tweede helemaal. Ik zou heel graag een tweede kindje willen, maar zou echt niet weten hoe ik dat nu zou moeten trekken... Eerst maar eens rust in de tent!
    Elin: lekker een weekendje weg! Doet jullie vast goed!
    Lob: het is idd heel zwaar als je de avonden ook geen rust hebt. En ik kan me helemaal voorstellen dat je geen zin hebt om overdag in bed te liggen. Je wil juist die momenten dat hij slaapt even tijd voor jezelf! Komt vast weer!
    Devy: arme hond en arme jullie! Kan me voorstellen dat je het exzeem gecheckt wil hebben, lijkt me ook niet normaal dat ze zo onder zit. Wat een jeuk zal die arme Kyra hebben zeg!
    Mammalijntje: wat fijn dat jullie een nacht beter hebben kunnen slapen!
    Rozemarijke: fijn dat Thirza weer wat opknapt!

All: Luca is hier weer de oude aan het worden. Het eten gaat weer goed, maar hij is nog heel snel boos en huilerig. Vannacht heeft hij doorgeslapen tot 5:00 en toen bij ons in bed tot 7:00, dus dat gaat heel goed! Alleen werd hij heel boos en verdrietig wakker en werd pas rustig toen hij zijn pap kreeg. Hij wordt zo driftig dat hij zichzelf gaat slaan en hij gooit en grijpt naar alles wat hij te pakken krijgt en is helemaal overstuur. Ik vind het zo erg om mijn mannetje zo te zien... Net even samen lekker wezen shoppen voor de afleiding. Voor de medeshopaholics: bij de Villa Happ hebben ze nu 50 procent korting op de voorjaarscollectie omdat de zomercollectie de winkel in moet. Dus wij hebben onze slag alvast geslagen...hihi!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hier kwam het idee om Kyra's bloed te laten controleren ook al niet van de huisarts (die het ook vrij normaal schijnt te vinden, en dat is het toch echt niet). Ik heb de huisarts gebeld en gezegd tegen de assistente dat we nu al zo lang aan het smeren waren en dat het alleen maar erger werd en dat ik mede gezien de niet geringe erfelijke belasting verder onderzoek wilde. De assistente heeft dat overlegt met de huisarts en ik kreeg de formulieren voor het onderzoek. Wel was ik liever naar een kinderarts doorgestuurd maar dat komt nog wel als ik dat echt nodig vind. Desnoods bestorm ik de kinderpoli. ;)

Nog eventjes een copy paste die je eventueel onder de neus van je huisarts kunt schuiven:
    “Onderzoek naar allergieën begint indien mogelijk al op heel jonge leeftijd”, stelt de allergoloog. “Zodra ouders bij hun kind denken iets te merken dat met een allergie te maken heeft, moet allergologisch onderzoek verricht worden. Het is een hardnekkige fabel dat kinderen een bepaalde leeftijd moeten hebben voor je aan een onderzoek kunt beginnen. Hoe eerder een kind komt, des te groter de kans op een succesvolle behandeling.
    Internet - Allergiecentrum St. Elisabeth Ziekenhuis Tilburg uniek in Nederland

Ik ben zelf helemaal trots op Kyra want ze heeft letterlijk geen enkele kik gegeven bij het prikken en zat geïnteresseerd toe te kijken hoe het bloed werd afgenomen. Ik ga in minstens de helft van de gevallen wanneer ze bloedprikken bij mij onderuit, maar Kyra is echt heel stoer!

De hond heeft een fikse blaasontsteking dus manlief en ik zijn vandaag wisselend thuis om de achterdeur open te kunnen houden. Dan hoef ik vandaag maar 5 keer te stomen in plaats van 20 keer...

@Een tweede Echt geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om bewust te klussen voor een tweede. Mocht het onverwachts wel zo zijn (rubbertjes zijn nou niet direct het veiliste voorbehoedsmiddel) is hij/zij wel erg welkom. Maar ik denk dat ik dan wel heel heel hard ga hopen dat het echt geen tweeling is.

@Kleine driftkopjes Kyra kan er ook wat van. Ik denk dat het beter gaat zodra ze zich beter kunnen uitdrukken. Als ik echt pissig ben en niet uit mijn woorden kom word ik ook extra gefrustreerd, laat staan als je nog niet goed kunt praten.

10. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Zijn er van jullie ook al een bij een homeopaath geweest en had dat baat??

@ Elise: Wat jij zegt is geloof ik waar. Een gezond kind slaap van 7 -7 en anders is er wat mee. Hier ook echt niet iets pedagogisch..

11. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @jannn Er zijn meerdere naar de homeopaat geweest. Bij één kindje had het zo'n goed resultaat dat ze hier inmiddels ook niet meer schrijft en de rest was ook wel positief te noemen. De voorkeur van de meesten hier gaat uit naar een homeopaat die ook als regulier arts geschoold is. Zelf ben ik naar een bevriende natuurgeneester geweest en daar hebben we ook best veel baat bij gehad. Maar naar een 'vreemde' natuurgeneeskundige zou ik zelf minder snel gaan.

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Devy bedankt voor je reactie.. Mijn zoontje heeft altijd heel goed geslapen maar vanaf maand 5 ofzo is echt de mist in gegaan.
    Hij is ook vaak heel erg onrustig. Kan zichzelf niet vermaken etc.
    Dus ook daar ga ik voor naar de homeopaath. Waarschijnlijk zit er veel onrust in zijn lijfje..
    Deze is wel erkend geloof ik. Wij gingen er vroeger ook al.

Alleen zie ik er tegenop om al die gore spullen te gaan geven ha ha..
    Is nu al vaak een drama..

13. raspberry

Wij zijn ook bij een homeopaat geweest en dat heeft wel geholpen. Thirza kreeg korreltjes, die ze lekker opsabbelde, (maar ze stopt alles in d'r mondje, dus misschien heeft dat geholpen :)). Iig ging dit verbazingwekkend veel beter dan de middeltjes die ze bij de huisarts enzo krijgt: da's wel altijd drama. (Niet dat ze dat nou zo vaak krijgt, maar als ze wat moet hebben, is dat altijd behelpen om het erin te krijgen).

Ik begin hier zelf nu goed beroerd te worden :( Loop ook te gloeien van de koorts en andere moment weer ijskoud... denk dat ik Thirza's virusje aan het overpakken ben :( Pfff, hopelijk knapt het vannacht op, anders kan ik me daarvoor weer ziek gaan melden :(

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Rozemarijke: Wij geven nuook die tabletjes van VSM Kindival die sabbel hij ook wel op.. Je moet toch eigenlijk die tabletjes onder tong laten smelten van de homeopaath? Dat luk denk ik niet..

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hey meiden,

@Jannn, oh jammer dat het bij jullie ook nog niet lekker loopt.

@Eczeem, pffff is hier nou geen duidelijk advies in? Mijn ha heeft WEER een keer gezegd dat heel veel kindjes het hebben en dat de kans heeeeeel klein is dat het een allergie is.
    vreemd toch?

@Elin, Lekker meid een weekendje weg! Heerlijk! Ook al slaapt Alec daar ook niet goed, dan nog ben je even weg uit de dagelijkse sleur en alle dingen die nog gedaan moeten worden. Zo kom je vast ook tot rust!

@Devy, Wat stoer van Kyra! Ik ben wel erg benieuwd wat dit gaat opleveren!

@Een 2e, nu we het er toch over hebben..... :D..... Ik heb gisteren positief getest! Ben nog helemaal in de war, maar wel super blij!! Zo snel, en ik weet niet hoe dat bij jullie is maar door alle vermoeidheid doen we het toch heel wat minder, dus een wonder vind ik!
    Ik heb een super makkelijke zwangerschap gehad, ben niet eens moe geweest de eerste 12 weken dus ik zie hier totaal niet tegen op eigenlijk.

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Gefeliciteerd! Ik hoop dat je een hele fijne en gezonde zwangerschap zult hebben.

@Rozemarijke veel beterschap, ik hoop dat het niet verder doorzet en dat je vandaag heerlijk hebt kunnen relaxen.

17. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Lob gefeliciteerd!!!

Rozemarijke, bij Bea gaat t ook prima :) lot is vaak vroeg op maar ze slaapt goed

18. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Lob: Wat leuk!! Gefeliciteerd!!

19. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lob van harte gefeliciteerd... Hier ook kriebels maar daar blijft het voorlopig helaas nog bij!

20. raspberry

@Lob: gefeliciteerd! Wow, moedig hoor! ;) Zoals ik al zei: ik durf het echt nog niet aan, (maar heb dan ook een k-zwangerschap gehad; eerste 7 maanden kotsmisselijk en daarna BI :( Die misselijkheid is natuurlijk wel kans dat dat bij een volgende anders is, maar die BI, daar kan ik wel vanuit gaan dat dat bij een volgende zwangerschap wel (en vroeger) terugkomt, zei de VK toen... :( Dus eerst maar rust hier, voor we daar aan gaan beginnen, want anders kan ik halverwege thuis gaan zitten denk ik, (en ik werd de laatste 4 weken van m';n verlof al helemaal gek van het feit dat ik enkel nog 1 keer per dag erop uit kon voor een loopje naar het winkelcentrum hier)).

Maar erg leuk hoor! Het kriebelt hier af en toe ook wel, maar dat durven we dus nog niet om te zetten in daden... (en wat je zegt: de kans dat ik uberhaupt zwanger wordt met onze huidige frequentie, is wel klein, LOL).

Over dat eczeem; dat klopt wel, wat de huisarts zegt, maar zeker bij een kindje met zoveel slaapproblemen, zou je dat dan toch gewoon goed willen checken?
    Ik snap dat allemaal niet zo, de nederlandse mentaliteit lijkt daarin toch vooral: laten we het minimaal noodzakelijke doen en meer niet.... Nou, ons had het heel wat problemen kunnen besparen als de mentaliteit wat meer was geweest van; er is een probleem en laten we de onderste steen boven krijgen om te achterhalen wat de oorzaak is....
    Dusseh: ik zou het nog eens aankaarten hoor! Kans is idd groter dat het geen allergie is dan wel, maar Gijs zal maar net tot die kleine groep behoren bij wie het wel gerelateerd is!

Deel Deze Pagina