Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier begint hetzelfde liedje weer van vorenaf.. Hij is niet het bed in te krijgen maar is heel erg moe :(
    Hebben jullie kindjes ook moeite met het inslapen?
    Dat was tot vorige weer nog niet aan de orde.

Hij wordt helemaal hysterich!! Zit maar weer beneden. Kweet niet meer wat ik moet doen :(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Jann; wij gingen dan met 'r op bed liggen. En dan overleggen als ze sliep.

't Gaat hier een stuk beter met de dame trouwens, kwam helemaal vrolijk van de gastouder terug, weer helemaal in goeie doen. Thuis hoefde ze ook helemaal niet eerst bij me te drinken, maar ging heerlijk spelen en was supervrolijk. Zei op de bank toen ik d'r jas uitdeed ook ineens: doene-ui (schoenen uit), en was van alles aan het nabrabbelen. Nou, ze lijkt weer beter te zijn dus :) Lang leve de AB... (na 2 weken kwakkelen moet het daar wel van komen).

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Rozemarijke: Ja dat deden we ook altijd maar ook dat wil hij zelfs niet meer :(

4. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: gefeliciteerd, wow! Kan me voorstellen dat je er helemaal in de war van bent; zo'n positieve test is ook zo overweldigend! Geniet ervan en een gezonde zwangerschap toegewenst!
    Rozemarijke: ik had al vanaf week 8 beginnende BI, heel fijn. En met 23 weken kreeg ik daar heel veel harde buiken bij (denk aan zo'n 10 per uur), dus met 25 weken ben ik de ziektewet ingegaan. En ik heb overgegeven tot 16 weken. Dus mijn zwangerschap was ook niet je-van-het en dat houdt mij ook nu nog tegen. Ik heb trouwens nog steeds last van mijn bekken als ik teveel doe en op een harde ondergrond zitten is er al helemaal niet meer bij. Ik heb altijd fanatiek aan ballet gedaan en dat is bij mij waarschijnlijk de boosdoener...
    Jann: Luca heeft maar zo heel af en toe problemen met inslapen en dan duurt het meestal een paar dagen achter elkaar. Ook wij gaan dan met hem op het grote bed liggen en leggen hem over als hij slaapt. Succes vanavond!

5. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Sorry Jann, we postten tegelijk, dus ik lees net dat dat niet meer werkt...

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Jeetje Jannn wat vervelend zeg. Misschien toch nog eventjes mee naar beneden nemen en een kwartiertje later weer proberen op bed te leggen? Of misschien hem in de houdgreep houden terwijl je samen op bed ligt. Dat hielp bij Kyra nog wel eens, eerst was het dan een krijsconcert maar daarna kon ze zich goed overgeven aan de slaap. Als niets werkt misschien een ritje in de auto, en daarna heel voorzichtig hem in bed proberen over te leggen. Als je de box nog hebt staan kun je proberen of hij daar wil liggen. Ehm dat is zo'n beetje waar ik nu op het moment op kom. En als echt helemaal niets werkt gewoon om ze zoveel minuten laten weten dat je er voor hem bent en voor de rest oordoppen in. :(

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Devy: Dankjewel voor je tips.. Ja als het echt niet gaat moeten we idd maar weer een rondje in de auto gaan rijden.. Maar dat is toch eigenlijk van de gekke?? Dat is toch niet normaal?
    Mn man zit nu naast zn bedje, hopelijk gaat hij nu wel slapen..

Ik kan nu ook niet snel weg gaan ergens meer heen. Kdurf m niet mee te nemen want slapen doet hij niet, en oppas regelen vind ik ook vreselijk want hij huilt alles bij elkaar!

Gaan jullie nog wel eens weg?

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wow wat een supernieuws Lob! Van harte gefeliciteerd. Ik kan me helemaal voorstellen dat je superblij bent! Geniet ervan.

9. raspberry

@Jann: nee, wij gaan eigenlijk niet (samen) weg... de enkele keer dat we dat wel doen, gaat Thirza naar onze gastouder: dat is de enige plek waar het wel gaat.

Hier namen we d'r ook in de houdgreep als het echt niet ging, het slapen. Dan lukte het 'r na een tijdje meestal wel om zich wel over te geven aan de slaap.
    Maar hij heeft geen pijn ofzo? Een zetpilletje geven werkt ook niets uit? (probeerden wij nog wel eens als we het echt niet meer wisten en vaak hielp dat dan wel... dus dan had ze blijkbaar toch pijn ofzo)

@Elise: och, dan mag ik nog niet eens klagen over mijn zwangerschap... maar 't draagt iig wel bij aan het idee van: Dat kan ik er nu echt niet bij hebben!
    Ik heb hier trouwens bij vermoeidheid ook gelijk weer last en zitten op houten stoelen is een drama... :( Hier kwam de BI ws vooral doordat Thirza helemaal naar binnen is gegroeid en al mijn organen en weet ik wat helemaal in de verdrukking heeft geduwd... Ze was namelijk 4330 gram en 53 cm bij de geboorte, heeft een maand ingedaald gelegen (en liggen drukken op mijn bekken) en ik had ook megaveel vruchtwater, terwijl mijn buik echt klein was. Op 't eind waren er nog een boel mensen die dachten dat ik ergens halverwege was. Nou, gelukkig niet ;)
    Ik deed ook gewoon een half uur over het kippe-eindje van 5 minuten naar het winkelcentrum hier. Werd ingehaald door omaatjes met rollators die dan verbaasd achterom keken wat er met mij toch was, (want van achter zag je echt niet dat ik zwanger was)... Ach ja, heb je dat ook eens meegemaakt, dat omaatjes sneller zijn dan jij....
    Maar goed, moet er niet aan denken om in zo'n toestand nu met Thirza rond te sjouwen en af en toe een sprintje te moeten trekken om 'r ergens bij vandaan te trekken. Kan ze maar beter iets groter zijn, dat ik minder hoef te tillen en ze beter weet wat allemaal wel en niet kan... ;)

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Thanks voor jullie lieve felicitaties!!

@Jannn, hier is het inslapen ook drama op het moment. Ik heb er net ook weer 3/4 uur naast gezeten en uiteindelijk is ie in slaap gevallen doordat ik heel zacht over zijn bolletje aaide.

Misschien is het nu even beter om hem een half uurtje mee naar beneden te nemen en dan straks opnieuw te proberen?

Ik zal net eens na te denken over wat de ka van Thirza zei.... gezonde kindjes slapen van 19.00 tot 07.00.
    Dat klinkt logisch ja... misschien dat wij toch ook eens verder moeten gaan kijken.
    En Rozemarijke, je hebt gelijk.. ik krijg altijd iets te horen in de trant van "het zal allemaal wel meevallen".
    Ik zat me ook te bedenken dat ik me echt totaal niet kan voorstellen hoe het er bij goeie slapers aan toe gaat.. Jullie wel?? Dat er kinderen zijn die je in bed legt en die je pas 's ochtends weer hoort?

@Elise/Rozemarijke, Als ik jullie zo hoor over jullie zwangerschap nou dan kan ik me zeker voorstellen dat jullie nog even wachten.

@Elise, hoe gaat het nu met je man?

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Jannn, wij zijn een paar keer samen met Gijs weggegaan met campingbedje en dat ging super. Maar afgelopen zaterdag hebben we het weer gedaan, en het was drama!! Vreselijk.. Ik ben daar wel weer even van genezen!
    Ook is Gijs een paar keer bij mijn ouders gaan logeren, en dat ging super.
    Maar op het moment zou ik dat echt niet doen omdat het nu echt niet goed gaat.

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik heb vergelijkbare problemen gehad als elise tijdens mijn zwangerschap. Harde buiken vanaf 21 weken en met 24 weken in de ziektewet. Ook echt 10 per uur, zelfs als ik rustte. Ik kon niks en mocht ook niks meer. Heb veel echo's gehad etc. en heb zelfs een nacht in het ziekenhuis gelegen met 32 weken omdat ze dachten dat ik vroegtijdige weeen had. Ik ben heel bang geweest....dat hij te vroeg kwam. En toch....ondanks dit alles...wil ik heel graag een tweede, hoewel ik weet dat het zwaar kan worden, zowel de zwangerschap als daarna....

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij gaan eigenlijk vrijwel nooit 's avonds weg omdat ik Kyra zo min mogelijk wil storen. Als het wel voorkomt dan blijft Kyra bij oma logeren en dat gaat eigenlijk altijd heel erg goed. Maar dat kan ook haast niet anders want ze is een topmens en Kyra en ik blijven daar heel vaak slapen. Helaas probeer ik zo min mogelijk een beroep te doen op mijn schoonmoeder omdat ze gezondheidsproblemen heeft.

Nu scheelt het dat bijna iedereen wel rekening met ons houdt en we bijvoorbeeld met verjaardagen gewoon 's middags kunnen komen. Dat geeft ons en Kyra een stuk meer rust en hebben we toch nog een aantal sociale contacten.

Mijn zwangerschap was trouwens ook niet over naar huis te schrijven. Ik heb een tijd om de 5 minuten moeten gaan liggen omdat het anders helemaal zwart werd voor mijn ogen en ik bijna van mijn stokje ging. Verder ook veel harde buiken etc ondanks alle rust. En toen al zorgde Kyra ervoor dat ik heel weinig sliep want ik heb zeker een maand of twee voor de bevalling maar tussen de 2 en 4 uur slaap gehad, wat ik dan met een redelijk kort middagdutje compenseerde.

Wat wel handig was dat mijn Crohn helemaal niet zo opspeelde tijdens de zwangerschap. Maar dat is een bekend gegeven, als het redelijk goed gaat gaat het vaak beter (maar als het slecht gaat dan ook alleen maar slechter). Mede daardoor willen we niet té lang wachten met een tweede kindje, want die ontstekingen kunnen zo weer terugkomen.

Maar eerst maar eens afstuderen, een baan, een ander huis.... hmm dan zijn we zo weer een jaar of 2 verder...

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Rozemarijke: Zetpil geven we ook al vaak. En ik heb het gevoel dat hij er juist wakkerder door wordt. Had mijn man nl vroeger ook!

@ Lob: Dus jij tobt ook met inslapen?? Ik heb respect voor je dat je nu zwanger ben. Super gaaf nieuws maar wel heel vermoeiend waarschijnlijk. Hoe oud is jullie zoontje??

@ Devy: Wat is dat fijn dat ze rekening met de slaapproblemen van Kyra houden!! Hier in de fam niet hoor. Van mijn kant dan :( Gewoon meenemen overal naar toe zeggen ze dan.. En doe ik het maar weer :(

Mijn man is net een rondje met de auto gaan rijden want hij was zooo moe dat hij steeds vooral viel op de grond. Hij viel in 5 minuten in slaap en slaapt nu alweer een uurtje..

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Joas moet nog om een fles. Wat denken jullie?? Nou maar laten vervallen?? Dan moeten we m weer wakker maken! Om 8 uur heb hij nog wel 60 cc gedronken..

16. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Het is inmiddels al ochtend maar ik zou Kyra niet wakker maken voor een voeding. Dat heb ik eigenlijk nooit gedaan, want Kyra laat zich wel horen als ze echt nog honger heeft. Maar er zijn kindjes die dat niet doen, dus eigenlijk gewoon je gevoel volgen. Van die ene keer een fles overslaan/later geven krijgen ze op Joas' leeftijd niets. :)

17. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik heb idd de fles niet gegeven en hij heeft de hele nacht geslapen!! Tis hier vaak, 2 nachten heel de nacht oplopen en dan 1 nacht goed slapen.. Hopelijk herhaald dit niet weer..
    Maar dat zal wel ;)

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat fijn Jannn dat het deze nacht wel goed ging. Hopelijk nemen de spooknachten snel af.

Hier ging het redelijk, ze werd een keer of drie wakker. Maar we sliepen allebei vrij snel weer. Wat een opluchting dat ik nu weer een periode heb dat ik weer binnen een half uur in slaap val. Wat ook scheelde was dat manlief op de bank sliep omdat we de achterdeur open lieten voor de hond. Geen gesnurk! Heerlijk! :D

19. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ppfffff ik ben geradbraakt, slechte nacht, ook weinig gegeten gisteren, dat merk je dan ook weer direct bah

20. raspberry

Nou, hier knapt Thirza echt op, vannacht maar 2 keer wakker, maar ik ben zelf knalberoerd nu. Zit dus ook ziek thuis :( Blegh...

@Jann: wakker maken voor een voeding kan ervoor zorgen dat je kindje niet in de diepe slaap komt, doordat je het er dan uithaalt he? Dus misschien voor jullie eens de moeite waard om te kijken wat er gebeurt als je dat niet doet?

Deel Deze Pagina