@Devy, fijn zeg dat jij het zo goed met je schoonmoeder kunt vinden! Is er een verklaring voor waarom je tijdens je z.schap geen last had van Crohn? Hoorde het last ook al al op tv iemand zeggen namelijk. @Jannn, Mijn zoontje is nu 15 maanden, en tja vermoeiend... De wens voor een 2e was bij ons ook gewoon heel sterk. Maar ik zeggen dat die wens ook pas na zijn 1e verjaardag echt kwam, dus wie weet denk jij er straks ook nog ander over... of toch niet Wat betreft de fles kan ik je niet helpen.. Gijs is nooit een goeie eter geweest en had die fles al vroeg niet meer nodig. Inslapen gaat hier al 15 maanden wisselend... soms een tijdje goed, en dan weer slecht. @Rozemarijke, Oei nu jij dus... Beterschap meid!! Gelukkig is Thirza weer beter want 2 zieken is helemaal rot. Ben je nu alleen thuis met d'r. Hier een rot avond + nacht... Vandaag is ie op het KDV.. ben benieuwd of ie daar 's middags wel wil slapen. Hoop het wel, want daar hebben ze natuurlijk niet de tijd om hem rustig in slaap te helpen . Op dit soort momenten baal ik van het KDV. Mijn moeder past 1 dag in de week bij ons thuis op, en die heeft er van de week ook naast gezeten om hem in slaap te helpen en dat werkte perfect. Dan zit ik toch relaxter om mijn werk.
Nou, kan me helemaal voorstellen Ik ben ook steeds nog erg blij met onze gastouder, die gewoon Thirza ook door en door kent en precies weet wat ze nodig heeft... Manlief is vandaag ook thuis: woensdag is zijn vrije dag, dus dat scheelt... Alhoewel ze wel erg aan me hangt vandaag: ze snapt geloof ik niet helemaal wat er nou met mama is... die hangt maar wat op de bank of in bed en veegt de hele tijd met zo'n wit doekje over d'r neus en blaast daar dan in, (ze doet het na en zelf blaast ze dan, dus blijkbaar denkt ze dat ik dat ook doe ). En ze veegt mij nu de hele tijd met een zakdoekje over m'n neus... leuk spelletje Maar ze slaapt nu even en als ze wakker is gaat m'n man even met haar boodschapjes doen, dus heb ik ff rust. Ga zo zelf ook nog ff slapen en hopelijk knap ik daar wat verder van op ook.
@Lob ik geloof dat het een hormoonkwestie is. Mar ook helpt het mee dat de darmen 'slomer' worden, dat zorgt voor 'normale' vrouwen vaak voor verstopping, maar bij vrouwen met Crohn zorgt het er vaak voor dat de eeuwige diarhee ophoudt. Ze zijn wel heel erg bezig met onderzoek, maar het is en blijft een moeilijke ziekte omdat het zo breed is. Ik kan me voorstellen dat je liever hebt dat je moeder oppast. Dat is vertrouwder en inderdaad kunnen ze meer aandacht schenken omdat ze niet de zorg voor 5 kinderen hebben. Hier zullen we alleen toch waarschijnlijk deels over moeten stappen naar een gastouder als ik eenmaal 3 dagen per week werk omdat schoonmams het naar mijn mening niet trekt. Niet dat het eigenwijze mens het toegeeft hoor, ook al is ze half dood is Kyra nog altijd meer dan welkom. Dus manlief en ik gaan haar tegen zichzelf beschermen. @Rozemarijke Lief he als ze voor je proberen te zorgen. Bij Kyra neemt het een iets andere vorm aan en is ze een ster in het afscheuren en aangeven van wc-papier hehe. Ik hoop dat je nog eventjes lekker kunt slapen en snel opknapt!
@Devy, ja dat heb ik ook altijd begrepen dat het een onduidelijke rotziekte is.. Kun je al inschatten hoe lang je nog moet studeren en wanneer je gaat werken? Een kdv heeft ook wel veel voordelen gelukkig. Gijs is helemaal dol op andere kinderen, en ik merk dat dit heel goed voor hem is. Ook zijn zijn juf's echt super tof, en helemaal gek op hem dus ik heb er meestal wel een heel goed gevoel over. @Inslapen.. 3/4 uur ernaast zitten... beetje over bolletje aaien en meneer sliep . Oh oh oh wat ik toch allemaal al niet gedaan heb om mijn lieverd 's avonds in slaap te krijgen. Maar ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om hem te laten huilen en zeker nu niet want hij is echt heel erg overstuur. Dus dan maar zo he?
Lob herkenbaar... Hier ook al ruim 17 maanden elke avond erbij blijven tot hij slaapt! Variërend van 10 tot 120 minuten maar meestal rond de 60 minuten... Al moet ik t afkloppen en gaat t de laatste tijd goed!
@Lob Gelukkig dat je over het algemeen wel een fijn gevoel hebt bij het kdv. Anders zou het wel erg vervelend zijn voor jullie allemaal. Waarschijnlijk begin ik volgend jaar al met een dag of twee te werken terwijl ik mijn master schrijf, maar op het moment is het allemaal een beetje onduidelijk. Ondanks dat er geen onstekingen zijn heb ik op het moment weer erg last van pijn etc dus kan ik weer minder doen dan ik zou moeten. Kyra's inslapen gaat ook weer erg wisselend. Gisteren ben ik twee keer terug geweest om te troosten en mijn schoonvader ook een keer. Maar ze bleef eigenlijk vaak wakker worden, vandaar dat ik haar weer bij mij in bed heb gelegd. Niet dat het daar fantastisch ging, maar dat scheelt weer met het lopen naar de kinderkamer. Ze huilt niet als ik wegga maar ongeveer 10 minuten nadat ik weg ben gegaan. We vermoeden dat het is omdat ze bang is, omdat ze schrikt van al de geluiden van wegrijdende motoren, de buren die met de deur gooien etc. @Lovely Fijn dat het inslapen op het moment vrij goed gaat. Hopelijk gaat het steeds beter totdat je maar 5 minuten bezeig bent. @Jannn Dat klinkt goed.
Nou, hier is de dame gisteravond echt goed zelf in slaap gevallen: nadat m'n man d'r op bed had gelegd, heeft ze nog zo'n drie kwartier zitten kwebbelen en is toen in slaap gevallen. Ze is dus echt een eind opgeknapt, want dit hadden we al heel erg lang niet meegemaakt! Mijn hoof zit helemaal vol, dus ik snap weer even waarom Thirza zich de afgelopen twee weken niet lekker voelde M'n gehoorbuizen ook helemaal verstopt... erg vermoeiend, hoor bijna niks Nouja, Thirza is nu naar de gastouder en ik ga proberen wat bij te slapen vandaag, want de afgelopen nachten heb ik echt bagger geslapen, (liggen doet zo'n pijn aan m'n hoofd en m'n kaak/bijholtes (hoe heten die dingen?)). En wordt vandaag teruggebeld door de kinderarts, dus eens even horen wat zij vindt van een bezoekje aan de KNO...
Nou, we hebben een verwijzing naar de KNO. Een keer of 4 oorontsteking sinds d'r verjaardag vond de kinderarts echt te vaak, en zij gaf aan dat buisjes ws de oplossing zijn, (had ik zelf niet genoemd naar haar, was even benieuwd wat zij ervan ging zeggen). Worden nog even terug gebeld door de assistente voor een afspraak, maar ik hoop al een beetje op de successen zoals bij Bea en DK (Zeker gezien het feit dat ze de afgelopen tijd als ze in goede doen is, 's nachts maar 1 keer wakker wordt. Zou al heel erg fijn zijn als dit bij gaat dragen aan langere goede periodes, (die hebben nu nog niet langer dan 2 weken geduurd en dat was echt een record). Nou, ff hapje eten en dan gaat deze snotneus nog even slapen...
@Rozemarijke, heb je nog wat bijgeslapen? Beterschap!! @Dit forum, ik lees op dit forum bij oudere kids (ik bedoel dan +15 maanden) helemaal vaak dat het mee in bed nemen of troosten helemaal not done is?! Vreemd vind ik... Alsof een kind van die leeftijd al zo bewust bezig is met het manipuleren van de ouders om kost wat kost in hun bed te komen te liggen .
@Lob: tuurlijk kan een kind manipuleren. Maar ik erger me wel aan het feit dat vaak gesteld wordt dat het ALTIJD manipulatie is als je kind 's nachts bij jou in bed wel slaapt... Hier is dat iig bepaald niet aan de orde. Heb niet echt bij kunnen slapen. Half uurtje gedoezeld en toen weer wakker. Zoals meestal overdag Nouja, vanavond met de kippen op stok maar.
Ik irriteer me daar ook werkelijk kapot aan! Alsof kids van deze leeftijd daar wel zo bewust mee bezig zijn (en het zelf o zo fijn vinden dat ze niet kunnen slapen :s) rozemarijke, hoop ook dat t een succes wordt!
Helemaal mee eens. Ik heb ook altijd het idee dat Alec wel wil slapen, maar het gewoon echt niet lukt. Gisteren had ik een receptie van mijn werk en sprak ik iemand met twee kindjes van 3 en 5 jaar en haar kinderen sliepen nu pas goed. Ook altijd gespookt. Ik zei dat ik zo blij was een keer iemand te spreken die ook slecht slapende kindjes had en er gewoon over sprak. Alleen niet echt rooskleurig voor ons als we nog zo lang moeten wachten op onze nachtrust.... Wij hebben overigens weer een dramaaaaa-nacht achter de rug, maar er is weer een tandje door sinds vanmiddag, dus.... Morgen weekendje weg.... Rozemarijke: goed dat je een afspraak hebt! Ben benieuwd.
Joas is hier in 1x gaan slapen! We gaan de goede kant op! De net heeft hij maar 60 cc van zijn fles op! Gewoon laten slapen of straks nog even in zijn slaap geven?? @ Rozemarijke: Wat fijn dat het de betere kant op gaat!!
Wat fijn dat er actie ondernomen gaat worden Rozemarijke! Ik duim voor jullie mee. En over dat manipuleren. Ja Kyra weet dat als ze huilt ik eraan kom. Maar het is mijns inziens een roep om hulp/troost en niet om haar zin door te drijven. Vooral de laatste tijd als ze weer met een bloederig opengekrabt gezichtje (ondanks vrij dik de zalf erop) schreeuwend wakker wordt, leg ik haar veel liever bij mij in bed als ik zelf al op bed lig of houd ik haar in mijn armen totdat ze weer rustig is. Nou als dat manipuleren is, word ik heel graag gemanipuleerd want om haar alleen te laten als ze de jeuk/pijn echt niet meer trekt of als ze gigantisch schrikt van het een of ander vind ik dat je als mama/papa/verzorger er gewoon voor zo'n kind hoort te zijn!!!
@Elin, Huh? Tandje.. Heb ik iets gemist? Veel plezier het weekend!!! @Jannn, ik zou hem er zeker niet voor wakker maken! @Willen slapen, ja dat wil Gijs ook altijd maar het lukt hem vaak niet. Dan zie ik hem wel 10x gaan verliggen.. oogjes dicht, maar het lukt hem niet.
Zielig he Lob als je ziet dat ze het willen en het lukt niet. Ja hij heeft vier kiesjes gekregen de afgelopen 3 weken en nog een tandje. Ik vind het zo gaaf voor je dat je zwanger bent! Voel je je goed? Nog niet misselijk of zo?
Joas is hier ondertussen alweer 2 keer wakker geworden en nu niet meer te troosten.. Mn man zit nu bij m. Anders maar weer een rondje rijden in de auto