Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou toen wij bij de KNO arts waren voor Jamie zijn oren vroeg hij of Jamie last had van Eczeem.

Toen mompende hij: Is een voorbode van....

Helaas heeft hij zijn zin niet afgemaakt en wij zijn vergeten ernaar te vragen dus bij de volgende afspraak gaan we vragen wat hij hiermee bedoelde

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ben ik ook weer. Ik moest deze week 3 dagen werken ipv 2 ivm een studiedag woensdag. Dus erg druk geweest met werken en van het mooie weer genieten:D.

@Eczeem: ik heb het zelf elke winter gehad tot mijn 23e ongeveer. Ik kreeg dan ook hydrocortison, maar daar heb ik dus ook vlekken ene een dunne huid aan over gehouden. Luca heeft ook wat plekjes en daar hebben we ook wel hydrocortison voor gehad, maar dat heb ik niet vaak gebruikt. Ik had ook vaseline cetamacrogol (weet niet of ik het goed schrijf...) gehad en dat hielp bij hem gelukkig heel goed. ik dacht nu dat hij weer plekjes had, maar ik heb de kinderarts er gelijk even naar laten kijken en het bleek ringworm te zijn... Geen idee hoe hij eraan komt:(, maar we hebben een antischimmelzalf meegekregen en daar zijn we nu druk mee aan het smeren. Toen Luca kleiner was ging hij ook maar 2x per week in bad en dan in de balneum (op aanraden van de huisarts), maar nu wordt hij toch echt te vies en gaat hij elke dag. Daarna smeer ik hem helemaal in met Zwitsal neutral en zo kunnen we het gelukkig redelijk onder controle houden.
    Lob: vervelend dat Gijs nog steeds niet in zijn eigen bedje wil slapen; kan me voorstellen dat het behoorlijk vermoeiend is. Hoe voel je je verder? Mijn man is inmiddels weer opgeknapt gelukkig!
    Rozemarijke: getsie, alweer ziek...:( Hoe gaat het nu met je? Lastig als je allebei ziek bent; weet er helaas alles van...
    Elin: ben je lekker aan het genieten van een weekendje Friesland?

De nachten: het gaat eigenlijk best goed, maar ik durf het niet te hard te zeggen. Dinsdag op woensdag en woensdag op donderdag ben ik wel 2 uur met hem bezig geweest, maar met reden: 1x doorgelekt en 1x reuzehonger. Donderdag op vrijdag heeft hij tot 5:00 doorgeslapen en had toen honger. Ging daarna wel weer slapen, maar ik niet (met als gevolg dat ik om 7:15 al in de auto zat richting werk). Vrijdag op zaterdag lag hij zo rustig te slapen dat we hem helemaal niet hoorden. We hebben 's avonds een paar x met de babyfoon aan ons oor gezeten om te kijken of hij nog ademde:). Hij heeft toen doorgeslapen tot 5:30 en daarna bij ons tot 6:45. En vannacht was hij wel wat onrustiger, maar hij had ook belachelijk veel gegeten, dus ik denk dat hij daar last van had. Maar nog steeds niet slecht: om 1:30 was hij huilend wakker, maar lag met een kwartier slapend en al terug in zijn bed en werd om 6:30 wakker. Heerlijk even bijtanken! Verder heeft hij qua eten echt een grote inhaalslag; het is niet aan te slepen en hij zit weer helemaal blij te eten. Gisteren gezellig de stad in geweest en toen hebben we een mooie loopkar voor hem gehaald die hij ook buiten kan gebruiken, dus daar heeft hij gisteren lekker mee gespeeld (gelukkig wonen we in een hofje met een groot grasveld met speeltoestellen voor de deur, want de achtertuin is nog steeds een zwart gat... Maar de stenen zijn besteld!). Opa en oma kwamen eten dus hij ging iets later naar bed dus dat was vanochtend wel te merken aan zijn humeurtje... Dus heb hem nu maar weer op bed gelegd en hij ligt lekker te slapen. Als het lukt willen we vanmiddag nog even naar het strand.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, hier stabiliseert het in 2 keer per nacht wakker vooralsnog. *slaakt een zucht van opluchting* we krijgen weer even wat rust :)
    Heb zelf ook weer stukken beter geslapen vannacht, dus heerlijk.

@mamalijntje: ik weet dat (de combi van) allergie en eczeem iig gezien wordt als voorbode voor longproblemen. Ben ik ff blij dat ik de hele zwangerschap mezelf uit de rook heb gehouden (werd er ook kotsmisselijk van) en dat we met m'n schoonouders af hebben gesproken dat zij luchten en niet roken als we daar zijn...

@Devy: haha, ja, dat gaan we ook zeker doen dan, voor onszelf laten bidden. Alhoewel ik goeie hoop heb dat als we weer wat kunnen slapen (wanneer dat dan ook moge zijn ooit), onze weerstand wel weer verbeteren zal.

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hey meiden,

@mamalijntje, kan het zijn dat de hormoonzalf van tegenwoordig minder slecht is dan vroeger? en dat de ha het nu "makkelijker" voorschrijft?

@elise, oh dat klinkt een stuk beter bij jullie!! loopt luca ook nog niet los? gijs nog niet, maar speelt wel heel graag buiten dus is 's avonds lekker vies. gijs gaat tegenwoordig ook bijna elke dag in bad. deed ik voorheen ook niet vanwege eczeem maar hij is nu ook echt vaak vies door spelen en omdat hij alleen zelf wil eten en kan dat alleen nog maar met zijn handen.

@rozemarijke, fijn dat het iets beter gaat bij jullie!

@eczeem, ik blijf het ingewikkeld vinden.... vriend en ik hebben er nooit last van gehad. ha doet zo makkelijk met het geven van die hormoonzalf, en ziet totaal geen reden om er iets achter te zoeken. ik heb wel een oom die zware astma heeft, en mijn oma riep vroeger altijd dat ie eerst eczeem had, en toen dat eindelijk weg was kreeg is astma. is eczeem erfelijk? mijn zus is wel allergisch voor katten en heeft hooikoorts.

@nacht, was echt vreselijk ruk! en het inslapen net ging ook weer alles behalve makkelijk pfff....
    dadelijk maar lekker met de fiets op pad!

@elin, jullie boffen maar met het weer zeg!

5. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Lob: Luca loopt ook nog niet los maar speelt ook heel graag buiten en is dan helemaal zwart. Vandaag zijn we naar het strand geweest en daar heeft hij heerlijk in het zand gespeeld, dus je kan wel raden hoe mijn huis er nu uitziet... Ook kroop hij zo de zee in en was dus kletsnat! Hij lag helemaal dubbel! Gelukkig had ik een reservebroek bij me... Ik heb geen verstand van een eventueel verband tussen eczeem en longproblemen. Heb zelf behoorlijk last gehad van eczeem en mijn neefje ook, maar wij hebben allebei geen longproblemen. Ik heb zelf wel hooikoorts en volgens mij is dat wel erfelijk. Ingewikkeld allemaal! Hier deed de huisarts trouwens ook heel makkelijk met het voorschrijven van hormoonzalf, maar raadde wel aan het niet langer als 2 weken te gebruiken en als de plekjes eerder weg waren eerder te stoppen.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Net weer de auto in gestapt. Kregen Joas onmogelijk in slaap!
    Maar nu slaapt hij heerlijk!!!
    Hij heeft trouwens wel 5 nachten doorgeslapen.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ha meiden! Ben ik ook weer. Ik lees weer veel wisselende nachten, maar ook goede!
    Elise: wat fijn dat het beter gaat. En wat lekker het strand, woon je vlakbij zee?
    Jann: dat klinkt superdesuper zeg, 5 nachten!!!!
    Mamalijntje: ben ook wel benieuwd waar de arts op doelde. Wij hebben echt enorm veel allergieën en longproblemen in de familie, in de familie van mijn vriend weer helemaal niet, dus kan 2 kanten op met zoonlief.
    Devy: sneu dat de eczeem steeds erger wordt bij Kyra. Ik maak me hier ook wel zorgen, want hier is het net als jij zegt, het breidt zich uit.
    Maar hij heeft het dan weer niet in zijn gezicht. Ben benieuwd wat er uit komt.
    Lob: herkenbaar hoor, hier is het inslapen ook echt drama. Hij pikt het gewoon niet als ik wegloop, hij wil alleen maar in slaap vallen als ik hem wieg.

Nou wij hebben dus een heerlijk weekendje gehad. Inderdaad fantastisch weer, dus we zijn eigenlijk alleen maar buiten geweest. Alec vond het heerlijk en wij ook. Slapen ging 's nachts net zo slecht als thuis (weet ik in elk geval dat het niet aan de wateraders of aardstralingen ligt), maar overdag heeft hij daar goed geslapen.
    Verder blijven de tandendrama's ook opspelen, na de vier kiezen en snijtand, gaan we vrolijk door naar de volgende snijtand en 2 ondertanden.
    En ben toch bijgetankt, omdat ik helemaal niks hoefde verder en lekker heb kunnen relaxen met een blij kind. Was ook wel nodig, want de komende drie dagen sta ik er weer even alleen voor. Vriend is een paar nachten weg voor zijn werk.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Dat lijkt me erg lekker eventjes naar het strand. Alhoewel het voor ons niet eventjes is want voordat we bij een strand zijn zitten we al best wel wat tijd in de auto. Maar zo te horen hebben jullie een top dag gehad (nu nog een top nacht!)

@Rozemarijke Het kan inderdaad alleen maar beter gaan als jullie weer een fatsoenlijke nachtrust genieten. Maar in de tussentijd lijkt me dat een (schiet)gebedje geen kwaad kan. ;)

@Lob Volgens mij is eczeem niet per se erfelijk, maar het heeft vaak wel weer met allergische aanleg te maken, en dat is wel erfelijk.

Ik had het er nog met mijn moeder over en hier zijn we niet van het halve werk. Zo heb ik een oom die vroeger zo'n drastische hooikoorts had dat hij er letterlijk bewusteloos van raakte. Dus ik vrees dat mijn genen niet helemaal toppie zijn wat dat betreft.

Ik hoop dat jullie fietstochtje ondanks het slaapgebrek wel leuk is geweest. Jullie hadden het weer in ieder geval wel meezitten. En voor zover ik het me herinner zitten er bij jullie ook een aantal leuke routes in de buurt. :)

@Jannn Het is niet fijn dat Joas zo'n moeite heeft met in slaap vallen, maar wel fijn dat hij nu al een tijdje 's nachts doorslaapt. Ik vond dan altijd dat ik dan de inslaapdrama's beter aankon als ik redelijk goed uitgeslapen was.

@Elin Wat lekker dat je toch ondanks de spooknachten weer een beetje bijgekomen bent. Wel vervelend dat je je man voor een aantal dagen moet missen. Maar aan de andere kant is het dan ook weer lekker rustig. Hier heeft manlief gelukkig al een poos niet meer weg gehoeven. Hopelijk zijn de tandendrama's snel over. Wat een ellende kan dat zijn zeg!!

@All Jullie merken het vast al aan het tijdstip. Het is weer eens zover. Kyra slaapt (is pas twee keer wakker geworden), maar nu kan ik de slaap niet vatten. En over een uurtje of 3/3,5 wordt Kyra weer vrolijk wakker en begint mijn dag weer. En mijn man wilt me niet eens bewusteloos meppen met een koekenpan zodat ik wat meer rust krijg. ;) Pfff van je man moet je het hebben zeg. Ik zou nu de was op kunnen gaan vouwen maar daar heb ik nu absoluut geen zin in, dus maar eventjes wat browsen op de bank en hopen dat ik dan wel in slaap val (en de laptop niet van mijn schoot af valt).

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft het voor de rest vrij netjes gedaan, ze is nog een keer rond 4.30 wakker geworden geloof ik. Zelf ben ik rond 5.00 weer terug naar bed gegaan maar ik viel pas in slaap rond 5.30. Mijn humeur is nu beneden alle peil, maar hopelijk kan het zonnetje daar straks verandering in brengen.

10. raspberry

Nou, hier met Thirza alles prima, maar ikzelf word alleen maar weer zieker :( Even naar de huisarts geweest en ook maar een AB-kuurtje gekregen... Hopelijk knapt het dan een beetje op, want pfff, word hier helemaal kriegel van :( Gisteravond 39 graden koorts, ijskoud, maar wel zweten als een otter weer. Bah, bah, bah...
    Maar goed, Thirza is erg goed te genieten (gaat wel 's avonds steeds later slapen en 's ochtends steeds vroeger wakker, maar OK), dus ik kon grotendeels op de bank zitten terwijl zij lekker speelde... Ze heeft de halve keuken naar de kamer verhuisd, maar misschien krijgt ze vanmiddag de geest en sjouwt ze alles weer terug ;)

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Aai Devy.. wat een rottijd om beneden te zitten!
    Hopelijk ging het vandaag een beetje.

Elin, fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben...

@Hier weer een rotnacht, weer een paar uur wakker gelegen (gisteren ook al) en ikke daarna klaarwakker tot wekker ging.

@Rozemarijke, ik blijf je maar beterschap wensen zeg... hopelijk slaat de kuur snel aan!!

12. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Wij zijn vandaag naar de homeopaat geweest, ze denkt dat het door de bevalling komt dat Joas zo onrustig is..

We hebben er pilletjes voor gehad.. Chamomilla.. Kennen jullie deze ook?? En hielp het?

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
  14. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier gaan de nachten ook een paar dagen mwa... Maar ik las iets over een sprong bij 75 weken.. Tadaaaaa haha

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    lob, balen meid.
    jannn, geen idee
    en de rest uhm...... ik hoop dat je goed hebt geslapen
    hier niet zo heel goede nacht maar ook niet slecht. Een paar keer wakker vannacht, maar niet elke 2 uur ofzo, en mijn meissie heeft een verstopt neusje dus ik kan me dat wel voorstellen. Om zes uur was het uit met het slapen. ach ja, we hebben slechter gekent dus ik ben nog steeds tevreden

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier gaat het ook heel slecht met slapen. Echt weer elk uur wakker. Steunen, kreunen, huilen, wat is er toch denk ik dan?
    Zit dus weer als een zombie op mijn werk.

17. raspberry

Hier vannacht iets onrustiger, zou kunnen dat ze reageert op de antibiotica die ik gebruik.... (Van de zomer heeft ze zelf voor een oorontsteking dezelfde AB gehad en daar toen heftige darmkrampen van).
    Straks maar even bellen en overleggen of ik niks anders kan krijgen.

Maar goed, verder doet Thirza het super, is vrolijk, begint echt veel en veel beter te eten (heeft hier de afgelopen dagen steeds dik een halve kiwi op bijvoorbeeld en gisteren 200 gram warme prak uit pot gehad en toen ook nog eea met ons meegehapt om 6 uur). Dus dat is wel heeeeeeel erg fijn :) Zeker nu ik zelf ziek ben....
    Voel me vanochtend wel weer OK, maar de ochtend is de afgelopen week steeds m'n beste deel van de dag. Gisteravond 39,5, maarja: na een hele dag alleen thuis met Thirza wil dat natuurlijk ook wel.
    Ze gaat zo naar de gastouder, dus kan ik even rustig aan doen :)

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    IK WIST HET (waarschuwing ongenuanceerde meningen tegenover huisartsen worden in dit warrige stuk gespuwd!)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kyra is dus giga allergisch. En een allergietest onder de twee had geen zin? Ammehoela!!!!!! Melk, huisstofmijt, onze hond, katten, pinda's en de rest hoor ik straks.

Het is dat ik erop heb gestaan dat er een allergietest kwam anders had Kyra dankzij die lambal nog langer doorgelopen. Dat is dus al drie huisartsen die mij of Kyra dus niet juist gediagnosticeerd hebben (misdiagnose crohn zonder verder onderzoek, paracetamolletje tegen een blinderdarm ontsteking en nu dit). Hoe kan ik ze ooit nog eens vertrouwen?

Ik heb meerdere malen aangegeven dat ik het niet vertrouwde met Kyra en hij heeft mij zelden gezien en als er iets was was er ook écht iets. (met alle respect voor moeders die vaker gaan overigens) Het kan dus echt niet zo zijn dat hij dacht van daar heb je die zeur weer.

Een tijdje geleden ging ik met Kyra naar de huisarts omdat haar gezicht opgezwollen was wat normaal gesproken nooit zo was. Diagnose van de huisarts: ontstoken eczeem. Ja <bleep> dat was óók, maar die zwelling kwam achteraf gezien van de rozijnen die naast de pindas in het schaaltje lagen. Als ze net iets allergischer was geweest voor pinda's had dat dus ontzettend fout kunnen aflopen.

En dan wil de assistente niet eens mij laten doorsturen naar de kinderarts. Nou no way Jose dat Kyra onder toezicht van de huisarts blijft. Het wordt of een allergoloog of de kinderarts. Mijn man staat al op standby voor als het straks door de huisarts zelf afgewezen wordt.

Wat ben ik BOOS zeg. wat ben ik teleurgesteld in de dokter en in mijzelf dat ik het toch aandurfde om op hun mening af te gaan. Ik ben faliekant tegen geweld (tenzij het zelfverdediging is), maar oh wat zou ik graag mijn principes opzij schuiven en die huisarts een mep verkopen. Maar ja afgezien van dat ik mijn frustratie voor een deel kwijt ben lost dat niets op.

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    nou hier ook niet veel beter... veel wakker en om 04.30 was het helemaal klaar.

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    :$ devy, komt dit nu uit het onderzoek in het elisabeth?
    maar je moet jezelf niets kwalijk nemen hoor.... ze zijn er juist om op te kunnen vertrouwen!! jij hebt er niet voor geleerd, zij wel... maar tja nu blijkt dus nogmaals dat moedergevoel heel wat meer waard is dan de mening van een bepaalde ha.
    en nu????
    pinda allergie is wel heavy, en idd daar krijgen mensen hele dikke gezichten van.

Deel Deze Pagina