Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Ja dit was de uitkomst uit een simpele bloedtest. Nu is het wel zo bij de bloedtesten dat een allergie niet per se zichtbaar hoeft te zijn, maar in veel gevallen toch wel. Dat wil zeggen: geeft de bloedtest geen resultaat kan er toch een allergie zijn, maar als het wel resultaat geeft staat dit ook vast.

En ik neem het mezelf toch wel kwalijk omdat ik nu al zo vaak heb gezien (bij mij, maar ook in mijn omgeving) dat huisartsen er wel voor geleerd hebben, maar dat dat geen garantie geeft voor een goede diagnose door pure onkunde, of onverschilligheid.

Ik kijk voordat ik met Kyra een zebrapad oversteek ook altijd of ik geen auto's zie aankomen (je hebt officieel wel voorrang, maar wanneer gebeurt dit ook daadwerkelijk), maar om dat even als vergelijking te gebruiken ben ik nu zonder te kijken het zebrapad afgestormd met alle kwalijke gevolgen vandien.

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh Devy, wat een bericht zeg! En wat een l.l van een huisarts.
    Goed dat je uiteindelijk op je gevoel hebt vertrouwd! Arme Kyra!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Devy: jeetje meid! Kan me voorstellen dat je het even helemaal hebt gehad met je HA! Bah!
    Weet je ik zei gisteren nog tegen onze overbuurvrouw (vertelde over haar kleinzoon van 5,5 mnd die bijna niet anders doet dan huilen, huilen, huilen) dat er volgens mij ALTIJD iets aan de hand is met een kind dat veel huilt en/of slecht slaapt en dat het zo fijn zou zijn als in die gevallen gewoon STANDAARD doorgestuurd zou worden naar een kinderarts.
    Ik ben er zelf na alle gekwakkel hier ook wel een beetje klaar mee met hoe het gaat in de nederlandse gezondheidszorg.... Hoogstaande zorg? Nou, daar valt op z'n minst wel wat op af te dingen (no offense voor alle gepassioneerde zorgers die hun retebest doen, maar heel vaak ook enkel doen wat hen geleerd is en dus ook niet beter weten).

Maar..... wel super dat de test bij jullie duidelijkheid heeft gegeven! Ik zou toch zeggen dat als jullie nu maatregelen gaan nemen, er een boel op moet gaan knappen bij Kyra!
    Dat is dan wel weer een fijn perspectief natuurlijk!
    Wel k*t dat ze voor jullie hond allergisch is trouwens :(

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Hah ik heb mijn doorverwijzing binnen. Wel onder protest van de huisarts die er de meerwaarde niet van inziet en ook in de doorverwijsbrief gaat zeggen dat ik ze zie vliegen.

Maar nu wil het feit dat ik zelf van mijn geboorte tot een jaar of 17/18 onder behandeling ben geweest van een kinderarts die nog steeds werkzaam is dus dat komt wel goed (hoop ik). De afspraak is al gemaakt voor volgende week donderdag, dus dat is ook al snel.

Vanavond zal het hier niet echt gezellig aan toe gaan want ik ben van mening dat het absoluut in Kyra's belang is als de hond herplaast wordt (zie topic in de lounge), maar manlief heeft daar hele andere ideeën over. Ik hoop dat Kyra wel goed slaapt vanavond dan kunnen we op ons gemak de derde wereldoorlog uitvechten. ;)

5. raspberry

@Devy: zit me verder nog te bedenken (nav je topic bij BV): niet zo gek dat Kyra dan de hele dag door troostslokjes wil he? Dat zou dan straks ook echt beter moeten gaan!

O, enneh; jezelf niets verwijten dat je af bent gegaan op het oordeel van je HA hoor! In principe zou dat OK moeten zijn, daar zijn ze voor, hebben ze voor geleerd, enz. Maar 't blijven ook mensen natuurlijk en ik denk wel dat meespeelt dat pas de laatste jaren steeds duidelijker wordt wat er allemaal aan de hand kan zijn met kleine kids die veel huilen en/of slecht slapen enzo...
    Ik heb er zelf iig wel de conclusie uit getrokken dat ik bij een tweede kindje en dergelijke problemen echt DIRECT bij een kinderarts op de stoep sta, (maar ergens acht ik de kans groot dat ik me ook dan toch ook weer gerust zal laten stellen door bijv een CB-arts die dan gewoon stelt dat het er toch allemaal bij hoort). Ach ja... de tijd zal het leren :)
    Je hebt nu iig het juiste gedaan voor Kyra en daar gaat het om! :)

6. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Devy: :$ wat een verhaal zeg!!! Maar goed dat je je moedergevoel hebt gevolgd! En verwijt jezelf niks meid, we denken allemaal dat artsen het in principe beter weten dan wij, dus ga je mee in hun mening. Dat gebeurt je gewoon. Ik hoop dat het eczeem van Kyra gaat verdwijnen als jullie alle allergenen weg kunnen houden bij haar en dat ze letterlijk en figuurlijk lekkerder in haar vel gaat zitten. En wat een kwal van een huisarts dat hij je zelfs na deze testen niet door wil sturen. Mijn moeder werkt op de kinderpoli in een ziekenhuis en zat van de week nog te vertellen dat in het kader van de bezuinigingen huisartsen niet meer zo vaak mogen doorverwijzen naar een kinderarts. mijn moeder en ik hadden het erover dat het belachelijk is, want wij vinden dat je eigenlijk altijd bij een kinderarts terecht moet kunnen in plaats van bij de huisarts. Luca is heel ziek geweest van de antibiotica die de ha voorschreef. We zijn nu over op een ander die de ka voorschreef en zijn verstopte neus is over en hij voelt zich prima! En dan denk ik: als de ha nu gelijk die ab had voorgeschreven was Luca (en ons) een hoop ellende bespaard gebleven. Hetzelfde met de verwijzing naar de KNO; die kregen we omdat ik erop aandrong maar eigenlijk was het niet nodig. En dan kom je daar en hoor je dat je kind een abnormaal grote neusamandel heeft die hem steeds ziek maakt... grrrr!
    Rozemarijke: ik heb mezelf ook voorgenomen bij een tweede kindje met dergelijke symptomen van reflux ik meteen aan de bel trek. Ik ben nogal assertief en daarom denk ik dat ik het ook daadwerkelijk doe:). Hoe gaat het nu met je?
    Elin: balen zeg, van je slechte nachten. Ik ken het gevoel van als een zombie op je werk zitten. dan is het altijd vechten om de dag door te komen (en bij mij op werk zijn alle kinderen dan ook nog net lekker dwars of er gebeurt een calamiteit ofzo...). Maar de dag komt vanzelf om!
    Lob: ook balen van je slechte nacht. Maak jij je weleens zorgen om dat Gijs nog niet los loopt? Ik doe dat af en toe wel om dat Luca nog niet los loopt. Dan kom ik kindjes tegen in de speeltuin die jonger zijn en die lopen allemaal al. Het zal vanzelf wel komen, maar ik zie het voorlopig nog niet gebeuren; hij vindt kruipen gewoon leuker en makkelijker...

All: gisternacht heeft hij doorgeslapen tot 5:00 en was toen klaarwakker. Hij lag bij ons in bed, maar ging steeds rechtop zitten met zijn vingertje in de lucht en zei "hey" bij elk geluidje wat hij hoorde. Om 6:00 maar een fles gegeven en om 7:00 lag hij weer in dromenland en we hebben samen tot 9:00 geslapen, heerlijk! Afgelopen nacht was hij alleen om 22:15 even wakker en heeft toen doorgeslapen tot 6:45! En voor het eerst sinds januari zette hij het niet meteen op een brullen toen hij wakker werd, maar ging lekker in zijn bedje zitten spelen tot ik hem kwam halen (dat deed hij ervoor altijd). Echt heerlijk; het is niet te beschrijven wat een paar goede nachten met je doen. Ik zit vol energie en kan weer heel erg van hem genieten. Ik begin wel een beetje zenuwachtig te worden voor de ingreep maandag... Nou, ik ga ff wat in huis doen en dan met een boek op de bank zolang mijn boefje slaapt...
    p.s. Nog even gewogen op het cb en zijn (vr)eetbuien werpen zijn vruchten af, want hij is 600 gram aangekomen sinds we in het ziekenhuis geweest zijn! Hij weegt nu 10,9 kilo en is 82,5 cm.

7. raspberry

@Elise: haha, schattig, met z'n vingertje in de lucht te hey-en :)
    Wat betreft het lopen: hoe oud is je zoontje ook alweer, (jonger dan Thirza, zover kom ik nog wel ;))? Komt nog wel hoor! Thirza loopt hier nu sinds een week of 5-6 ofzo los? Bij haar was het heel duidelijk gekoppeld aan opknappen van ziek-zijn, allergieklachten minder en kiespijn over en toen ineens ging ze loslopen.
    Dikke kans dat ie dus binnenkort wel de puf heeft om dat te gaan proberen en vooralsnog is ie helemaal niet laat hoor! (

Hier knap ik op, AB begint aan te slaan. Heb dagen en dagen van stromen vieze felgekleurde snot gepaard met hoge koorts achter de rug. Vandaag voor het eerst dat ik niet meer zo zit te rillen, dus denk dat m'n temp vandaag niet meer zo op zal lopen, (gisteravond 39,5). En hoef niet meer elke minuut te snuiten, plus dat m'n hoofd gewoon minder pijn doet. Dus, we gaan weer de goeie kant uit :)

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Rozemarijke: Luca is van 3 januari, dus ruim 15 maanden. Ik denk dat hij het wel kan, maar niet durft. Hij loopt al maanden overal langs en stapt over, maar echt los durft hij nog niet aan. We hebben nu een houten loopkar gekocht voor hem, maar hij heeft meer interesse in de blokjes die erin liggen als voor het lopen:). Hij is wel heel trots als hij erachter loopt, maar als hij aan de hand loopt, laat hij zich snel zakken en kruipt verder.
    Fijn dat je aan het opknappen bent! Heb je amoxicilline? Beetje lastig met Thirza haar KMA, maar eigenlijk moet je er yoghurt bij eten, want die antibiotica staat erom bekend dat hij je darmflora overhoop gooit. Dit effect treedt ongeveer na een week op en mijn man is er flink ziek van geweest. Hij is nu begonnen met probiotica pillen en ging toen eindelijk opknappen, dus pas op!
    Hier is het huis weer netjes en hangt de was aan de lijn, dus ik ga lekker even relaxen!

9. raspberry

O, dan is het helemaal wel handig dat ik andere krijg...
    Nouja, ben nog steeds aan het wachten tot de assistente me terugbelt (zal wel weer eind van de dag worden.... Handig als je dan nog wat anders moet halen), maar ga maar even niet verder met die kuur vooralsnog had ik al bedacht. En nu al helemaal niet meer, want ik kan er idd geen yoghurt bij eten.
    Hmm, ga er zelf maar even achteraan hengelen dan nog.

10. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, Ik las het van je hond.. pfff wat is dat moeilijk zeg! Wat een kwiebus zeg om te vermelden dat jij ze ziet vliegen ;). Lekker laten gaan! En fijn dat je volgende week donderdag terecht kunt. Moet jij nu ook op dieet ivm allergie melk?

@Elise, Wat een paar fijne nachten zeg! Fijn he als ze vrolijk wakker worden.. dat heeft Gijs al heel lang niet meer... 's ochtends niet en overdag ook niet :(. Hij heeft een maand of 2 wel goed geslapen, en toen werd ik 's ochtends wakker van zijn gebrabbel.. dat was zooooo heerlijk om te horen.
    Ik maak me niet echt zorgen over het niet lopen, maar ik zie het ook nog niet snel gebeuren. Hij ziet er geloof ik niet echt het nut van in, vindt kruipen heerlijk. Hij tijgerde al voor de 7 maanden als een speer het huis door en nu op zijn knieen en vindt het wel prima geloof ik. Zijn loopkar vindt ie best leuk speelgoed, maar gebruikt het echt niet om van A naar B te gaan.
    Ik hoop toch eigenlijk stiekem wel dat ie voor half juni loopt, want dan gaan we op vakantie en zou toch wel leuk zijn als we samen over de camping kunnen rennen ;).

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: 15 maanden is echt helemaal niet raar dat hij niet loopt hoor. En hier loopt Alec al vanaf 8 maanden langs de meubels enzo, met 13 maanden een paar pasjes los en met 14 maanden helemaal los. Maar er zijn genoeg kindjes die er langer over doen en als ze 2 zijn lopen ze allemaal. :) En goede kruipers, zijn latere lopers heb ik laatst ergens gelezen.
    En wow! 600 gram! Super.

Wel heel fijn dat Luca een paar goede nachten heeft gemaakt. Daar ben ik ook zo aan toe. Het is hier echt heel erg momenteel. Net ook weer in slaap moeten wiegen.

Devy: deed de HA nog moeilijk ook? Dat is toch wel echt te erg voor woorden na zo'n uitslag. Ik hoor steeds negatievere verhalen over huisartsen. Die van mij is ook al niet om over naar huis te schrijven.

Rozemarijke: ai meid jij het het flink te pakken gehad. Fijn dat de AB aanslaat.

Nou ben benieuwd wat de nacht weer gaat brengen....

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, slaapt Alec nu ook lastig in?
    Dat deed hij toch eigenlijk altijd goed niet?

Ik krijg ook steeds minder vertrouwen in de HA. De mijne is ook niet echt super, maar voor mezelf maakte dat niet uit... ik kwam er toch nooit. Maar nu met Gijs...
    Las bij baby dreumes net ook al iets vreemds. En toen ik nog bv gaf, heb ik 2 x een medicijn voorgeschreven gekregen waarvan de HA zeker wist dat het kon maar de apotheek zei dat het zeker niet mocht met bv.

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke dat gaat de goede kant weer op met je gezondheid. Hopelijk heeft de ab niet teveel in de war gegooid. Ik denk ook trouwens dat het wel zal gaan schelen met de troostslokjes maar ze is gewoon een booby-fan-supreme. Elke avond stopt ze ze ook weer in mijn shirt, dan geeft ze mijn boezem een zoen en zwaait ze uit. Als ik geluk heb krijg ik daarna ook nog een kusje...

@Elise Wat fijn zeg dat het nu beter gaat. En inderdaad vole je je een heel ander mens na een paar nachten goed doorslapen. Zoals al gezegd zou ik me ook geen zorgen maken, Luca (en de andere kindjes natuurlijk ook) heeft nog best wel eventjes de tijd voor het lopen. Kyra was ruim 15 maanden toen ze los ging lopen. Ze kon het al wel maar durfde niet goed.

@Elin Hopelijk komen jouw nachten ook snel weer tot rust. je krijgt trouwens wel een goede work-out van al dat wiegen want lichter worden ze er niet op.

@Lob Mijn huisarts wilde me ook al aan een medicijn hebben wat absoluut niet samengaat. Als je bv geeft is het altijd checken en dubbelchecken. Dus het moraal van het verhaal is wederom: vertrouw je het als moeder niet, trek dan aan de bel en geef desnoods een demonstatie stampvoeten.

Kyra's afspraak is trouwens vervroegd naar aanstaande vrijdag. Dat is lekker snel en komt ook beter uit met college. Vanavond duik ik er vroeg in, en stiekem hoop ik dit keer dat Kyra op goede tijden wakker wordt zodat ik de was van ruim anderhalve week kan wassen (de droger was kapot en we hebben niet zo heel veel ruimte om het op te hangen boven).

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    wat raar dat je een hisarts heb die meds voorschrijft die dus niet smaengaat met bv, je zou toch denken dat hij dat zou weten.???

hier een rare avond maar goede nacht.
    18.30 op bed
    19.00 wakker
    19.15 wakker
    19.30 wakker
    19.45 wakker
    20.30 wakker
    en toen 04.30 wakker
    en toen 06.30 wakker en dan opstaan.
    maar goed nacht was goed.

dit is wat ik doe;
    ik ga naar boven haal haar eruit zonder te praten neem ik haar mee naar mijn slaapkamer en geef haar borst, ze valt in slaap binnen 3 minuten en dan leg ik haar weer terug

15. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Brusje Die spookavonden zijn inderdaad erg vervelend. Maar gelukkig ging het in de nacht wat beter.

Hier kwam Kyra ongeveer om de drie uur wat ik dit keer minder erg vond omdat ik dan de was gelijk weer ophing en een nieuwe erin kon stoppen. Nog één was te gaan en dan ben ik weer op schema (niet met het vouwen, dat wordt nog een drama).

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Devy doe jij snachts wassen :)

Hier vannacht wel de hele nacht geslapen maar de dag begonnen met koorts van 40.3 graden koorts!

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Jannn Niet altijd hoor. :) Maar de droger was kapot en aangezien we weinig ruimte hebben om te drogen liep ik gigantisch achter. Gelukkig heb ik een handige schoonvader en die heeft gisteren samen met manlief de droger gemaakt. Dat is wel heel handig want voor een droger met een kapotte pomp waren we nu maar alleen de kosten van een maaltijd en een nieuw pompje kwijt, en daar komt een bedrijf nog niet eens voor langs.

Dat klinkt trouwens niet goed die koorts. Ik hoop dat het niet doorzet.

18. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Goedemorgen meiden,
    Devy: haha, met de was in de weer 's nachts. Knap dat je dat kan; ik ben echt een zombie 's nachts en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om te gaan wassen, hihi! Die Kyra, dat ze je boezem uitzwaait 's avonds! Luca verstopt steeds allerlei speelgoed tussen mijn borsten en komt het dan na een paar minuten ophalen, raar ventje! Man en ik lagen al dubbel bij het idee dat hij dit ook bij de leidsters van het kdv zou doen, haha!
    Brusje: balen van de avond, maar gelukkig was de nacht goed. Wat heerlijk dat ze zo snel weer in slaap valt; Luca is tegenwoordig minstens 2 uur wakker als hij 's nachts wakker wordt...
    Elin: hoe is de nacht gegaan? Vervelend dat je hem steeds in slaap moet wiegen; als je je kind naar bed brengt ben je altijd blij als je lekker op de bank kan ploffen en relaxen, dus kan me voorstellen dat dit erg vermoeiend is.
    Lob: Luca vindt kruipen dus ook veel gemakkelijker. Ik kijk ook wel uit naar het lopen; het lijkt me vooral in de speeltuin enzo een stuk makkelijker (en beter voor zijn broeken;)). En als ik nu ga zwemmen met hem moet ik nog steeds de maxicosi meenemen en die begint behoorlijk zwaar te worden (voordat hij in januari ziek werd gingen we iedere week).
    Rozemarijke: heb je gisteren nog een ander kuurtje kunnen halen?

All: hier helaas weer een slechte nacht. Luca was om 2:40 huilend wakker en daarna erg onrustig en klaar wakker. Om 4:00 heb ik hem in zijn eigen bed gelegd omdat hij gewoon ging zitten kletsen en ik het wel welletjes vond. Toen heeft hij een uur met tussenpozen van 5 minuten steeds gejammerd en uiteindelijk om 5:00 over de rooie. Dus hem weer bij me genomen en toen sliep hij binnen 10 seconden. ik vraag me af wat het toch is waardoor hij de slaap niet meer kan vatten als hij wakker is 's nachts. Hij had heel veel gegeten, dus honger lijkt me onwaarschijnlijk. Hij was ook niet benauwd ofzo. Er komt wel een kies door, maar het leek me niet dat hij er last van had. Zijn luier was heel nat, maar die heb ik verschoond. Hij ligt dan maar te draaien en te doen en gaat op een gegeven moment kletsen. Hij heeft uiteindelijk geslapen tot 8:00, maar ik kon niet echt meer in slaap komen. Dus ik ben nu lekker brak, want ik lag er gisteravond laat in omdat ik was gaan sporten... Ach, de dag komt wel om, maar het is wel een tegenvaller na zulke goeie nachten!

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ach Elise wat een slechte nacht. Hier spookt Alec ook weleens als hij teveel heeft gegeten! Dan is zijn buikje zo gespannen.
    Elise heb je een buggy, die nam ik mee toen Alec nog niet liep als ik ging zwemmen.

Brusje: je hebt in elk geval een goede nacht gehad!

Jann: hopelijk zakt de koorts snel!

Devy: wat fijn dat je vrijdag al terecht kan.
    Hier ook een HA die medicijnen voorschreef die niet samengaan met BV.

Lob: ja inderdaad het in slaap vallen is ook drama sinds een paar weken.

Vannacht was ook weer drama helaas. Gelukkig is vanavond mijn vent weer thuis...:)
    Ik was vanmorgen gewoon chagrijnig, ben ik echt niet vaak en Alec was zo hangerig en ondeugend, dat ik even flink gemopperd heb tegen hem. Voel me dan niet zo'n leuke mama, maar mijn moeder zei dat het knap vond dat ik het volhield met al 15 maanden gebroken nachten. Had ik echt even nodig.

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, bah wat een rotnacht zeg! Die was al heel erg!

@Elin, Voel je niet rot meid! Zo af en toe is het niet gek dat wij ons geduld wel eens verliezen. Ik had het van de week 's nachts ook, Gijs eindigde bij ons, maar lag zo te kloten en te spelen dat ik net iets te hard riep "ga toch eens slapen joh". Hij schrok en moest brullen. Ik voelde me daarna zoooo schuldig dat ik hem de volgende ochtend bijna heb doorgeknuffeld.
    Je moeder heeft echt gelijk!

Slaapt Alec overdag nog wel makkelijk in?

@Leuke ouders zijn met zo weinig slaap, ik had het er van de week met mijn vriend over dat we soms vergeten te genieten van ons manneke. Als we na een lange dag werken thuis komen, zitten we vaak als zombie's te eten... ruimen we zo snel mogelijk alles op.. om daarna weer een uur bezig te zijn met Gijs in slaap te krijgen. Maar we vergeten wel eens dat we ons manneke een hele dag niet gezien hebben en dat we die opruimtijd beter kunnen steken in het samen spelen! En zo zijn er zoveel voorbeelden te noemen die we zeker weten anders zouden doen als we wat meer uitgerust waren..... jammer!

Deel Deze Pagina