Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden :)

nou, hier is het allemaal echt enorm aan het opknappen.... Ik heb geen ander kuurtje gekregen (eigen huisarts die iig op de hoogte is van onze situatie is op dinsdag vrij, waarnemer 'kon zicg niet voorstellen dat ze door de BV heen op de amoxicilline reageerde' (ja joh, dan niet... Ik ga er de discussie in dat soort gevallen maar niet meer over aan). Dus ik kon gewoon doorgaan, maar stoppen was ook geen probleem, dan zou ik evt wel wat langer lopen met de klachten die ik heb. Ben dus gestopt, wat schiet ik er mee op als ik sneller beter wordt, maar vervolgens weer bagger slaap? En ik had niet zoveel zin om nog een nacht te testen hoe ze er dan nu op zou slapen. Bovendien begreep ik dat dit spul ook alle goeie bacterieen in je darmen doodt en dat het dus nogal een aanslag is op je weerstand. Nouja, aangezien ik toch al behoorlijk aan het opknappen ben, geloof ik het wel...

En.... Thirza heeft vannacht geslapen van 8-1, zonder problemen bij het naar bed gaan, en toen na een voeding weer door tot 6 uur. Weer een voeding gehad en nog geslapen tot 8 uur!
    Inmiddels ligt ze er weer in, nadat ze voor het eerst thuis GEEN middagvoeding (BV dus) gehad heeft en is wederom probleemloos gaan slapen :) Ze heeft mega van de pap gegeten en daarna nog een partij druiven weggewerkt, dus helemaal super!
    En zelf knap ik dus ook enorm op, dus ook lekker. Ik snuit alleen nog knalgeel snot uit, echt niet normaal, maar de troep komt er dus lekker allemaal uit! :D Zo moeten we het hebben!
    Ga zo ff verder reageren, manlief heeft de kroketten voor op de boterham klaar :)

2. raspberry

@Elin: pff, hopelijk is het snel een beetje afgelopen met die dramanachten weer :(

@Elise: hmm, dus na een paar goeie nachten toch ook weer slecht :(

@Devy: toch knap hoor, wassen 's nachts. My, dat zie ik mezelf echt niet doen! :(

@jannn: dat klinkt niet goed! Hoe is het nu?

@lob: herkenbaar, over geen puf meer hebben om van je kind te genieten :( Hier gelukkig wel weer de laatste 2 dagen :) Dat is toch wel echt heel erg fijn ook, weer kunnen genieten :)

@brusje: hmm, na zo'n slechte start op de avond kun je echt helemaal op zijn dan he? Hier wel eens gehad dat ze dan daarna de nacht idd toch wel goed deed, maar pfff... na zo'n avond heb je dat ook wel nodig dan!

@BV en medicijnen: tja, wat zal ik ervan zeggen....
    Als zelfs de smaak van je eten in de BV komt, dan denk ik dat het ten allen tijde goed is om maar zo weinig mogelijk medicijnen te gebruiken tijdens de BV, want dat is dan toch troep die je kind (en in onze gevallen helemaal) er echt niet bij kan gebruiken.

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hij had net 38.8 en stinkt erg uit zijn mondje. Zou dat keelontsteking kunnen zijn??

Liefs

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ja zou zeker kunnen. eet&drinkt ie goed? zo niet, dan zou het helemaal zeker kunnen.
    maar Gijs stinkt ook altijd erg uit zijn mondje als er een tand doorkomt.

5. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lees wisselende nachten... Zucht komt geen eind aan he lijkt wel.

Zit er hier weer even doorheen. We zouden binnen 3 -5 weken bericht krijgen wanneer Jamie geholpen wordt aan zijn neusamandel en oortjes.
    Bel ik gisteren op. Kan het nog zeker 4 extra weken gaan duren.. Dat hadden ze niet beloofd. Natuurlijk zou ze kijken of we er tussen kunnen maar daar heb ik geen vertrouwen in.
    De nachten gaan redelijk maar ik ben doodop.

6. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik heb gebeld naar de huisarts.. Ik mag om 10 voor half 4 komen.
    Dat stinken uit zn mondje kan dus ook komen van de tandjes idd.
    Hij drinkt opzich goed. Net maar 80 cc melk maar hij was ook heel erg moe..

Ik hoop dat hij nu snel gaat slapen anders moet ik m na een uur alweer zn bedje uitplukken!

7. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke stoppen met een ab kuur is erg slecht ivm resistentie hè... Dat zou ik echt niet doen...

8. raspberry

Was de eerste keer in m'n leven dat ik gebruikt heb... dus ik ga ervan uit dat ik voorlopig ook niet weer hoef :)

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Nou ik ben weer terug. Waarschijnlijk oor en keelontsteking maar ik krijg er niks voor.. Weer aankijken :$!!

Joas slaapt vandaag al voor de 3e keer!!

10. raspberry

@Jannn: dat klopt op zich wel: onder de 1 geven ze liefst geen AB en willen ze toch eerst zien of er met een paar dagen niet vanzelf herstel volgt. Maar als het aanhoudt, moet je echt even terug hoor!
    Ondertussen zorgen dat je een zetpilletje tegen de pijn geeft als ie teveel last heeft.

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: herkenbaar. Ik vergeet ook weleens te genieten, doordat ik gewoon zo moe ben, is het soms meer een kwestie van de dag doorkomen. Ben je extra vermoeid nu je in verwachting bent?
    Overdag gaat hij meestal goed slapen, maar ik leg hem pas in bed als hij echt heel erg moe is, rond 12 uur en dan slaapt hij anderhalf uur en als ik pech heb moet ik 2x terug om hem weer in slaap te krijgen.

Wow Rozemarijke! Thirza begint het echt te snappen.
    Hoop dat je snel helemaal beter bent.

Jann: ach wat zielig ik hoop dat hij snel opknapt.

Mamalijntje dat is ontzettend balen zeg!
    Kan je HA niet wat betekenen om er wat meer druk achter te krijgen?

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Mamalijntje, tjee dat zijn toch geen afspraken? Waarom moet dat zo lang duren?
    Er komt inderdaad geen einde aan lijkt het wel ja...
    Volgens mij was Gijs 8 maanden oud toen ik dit clubje zag, en toen vond ik al dat het niet doorslapen lang duurde... en nu is ie 2x zo oud en nog steeds niet! Maar goed, ooit slapen we weer lekker!

@Jannn, Gijs heeft ook al een paar keer keelontsteking gehad en die kreeg ook nooit wat. Je mag inderdaad wel gewoon paracetamol geven tegen de pijn.

@Elin, Overleven.. zo is het soms ja. Gijs slaapt in de weekenden ook nog altijd extra slecht, en ipv energie om dan leuke dingen te ondernemen zijn we vaak allebei zo brak en doen we dat te weinig.
    Ik ben nu niet meer moe dan anders. Alleen ga ik de laatste tijd weer veel te laat naar bed, Gijs slaapt pas laat en ik wil ook nog wel eens wat voor mezelf doen. Maar vanavond maar weer eens op tijd denk ik..

@Devy, Heb je nog nieuws over je hond?

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: ja overleven is het juiste woord op sommige momenten.
    Ik heb wel gemerkt dat ik energie krijg van wel weg gaan en wel leuke dingen doen, al ben ik nog zo moe. Dus wij gaan voortaan toch weer vaker dagjes weg in het weekend.
    Pas goed op jezelf en het toekomstige broertje of zusje van Gijs ;)

14. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ja dat klopt helemaal Elin, toevallig hebben vriend en ik maandag een heel lang gesprek gehad dat we dat toch ook echt vaker gaan doen. Dus ik denk dat we lekker een abonnement op de Beekse Bergen of Efteling gaan nemen! En dit weekend gaan we heerlijk fietsen. Het wordt prachtweer!
    hi hi hi ik zal goed op hem/haar passen!

15. raspberry

Heel herkenbaar, dat weggaan energie geeft. Ik ben dus echt kieskeurig geworden in wat ik wel en niet doe en doe alleen nog dingen die me energie geven (en soms dingen waar je echt niet onder uit kunt ;)).
    Verjaardagen van m'n schoonfamilie worden vaak 's middags precies onder Thirza's slaaptijd gevierd: doen we dus niet. Mijn familie vindt het allemaal wel best als we nog even blijven eten en dan naar huis gaan (en wonen bovendien op zo'n afstand dat Thirza in de auto nog even een goeie tuk kan maken), dus dat doen we dan weer wel :)
    Kom helemaal opgeladen van zulke momenten terug vaak...

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier weer drammaaaaaa, ik val in herhaling.
    Zoveel onrust 's nachts, zo een verdriet heeft hij. Ik weet het niet meer! Heb zo met hem te doen, want vanochtend liep hij gewoon wankel en viel hij om van vermoeidheid.

Lob: leuk de Beekse Bergen, gaan wij binnenkort ook een keer naar toe. Efteling wachten we nog heel even mee, maar als je in de buurt woont, is een abonnement wel heel leuk natuurlijk, al is het maar voor het sprookjesbos!

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ach elin toch, wat sneu nou.
    Hier hebben wij een fietskar waar mijn meisje in slaap valt misschien een ideetje? zeker nu het beter weer wordt is het fijn om te fietsen.
    Ik heb hem nodig omdat de oudste twee dus naar school en terug gebracht moeten worden. En soms slaapt ze smiddags zo slecht dat ze echt kapot is en dan hup in de fietskar en ja hoor ze slaapt.
    hier eenok nacht, 1 keer te veel wakker in de nacht naar mijn mening maar ok, ik heb ze slechter gehad

18. raspberry

@Elin: he, pfff.... sneu is dat als je ze dan zelf zo last ziet hebben van het slaaptekort he?
    Waren het nou kiesjes of tandjes?

HIer een goeie nacht wederom. Thirza heeft van 8-9 gisteravond liggen kletsen tegen haar nieuwe fifi-knuffel, (ja, niet slim om mee in bed te geven ;)). Erg grappig.
    Is daarna enkel om 1 uur wakker geweest en toen was het half 7 toen ze begon te kletsen :) Wederom tegen Fifi, hahaha.
    En meiden, wat knap je daar weer van op zeg, paar van die goeie nachten :)

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh wat fijn Rozemarijke! Echt heerlijk voor jullie.

Ik weet niet meer waar het aan ligt, de vier kiezen zijn bijna allemaal door en een snijtand.

20. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Mamalijntje Dat is echt ontzettend balen. Denk je dat je het goed geregeld hebt komt er weer iets tussen. Ik hoop dat ze toch nog een plekje tussendoor voor jullie weten te vinden.

@Rozemarijke Eigenlijk is het toch wel slecht dat er zo weinig kennis is over bv. Het zou zo toch niet moeten. Maar gelukkig gaat het al wel weer een stuk beter met jullie allebei.

@Jannn Ik zou het inderdaad goed in de gaten houden. Wel heel sneu voor je mannetje zeg. Ik hoop dat hij snel opknapt.

@Lob Vergeten te genieten is iets wat ik ook erg herken. Vooral als het zo'n slechte nacht is geweest zet ik Kyra voor de tv voor minstens een half uur zodat ik eventjes wat rust heb om bij te komen. Ze komt dan wel regelmatig naar mij toe maar de relatieve rust is mij zo welkom.

Ik ben trouwens ook benieuwd hoe het met je vermoeidheid is nu je een kleine buikbewoner hebt. Aan de ene kant denk ik, kun je moe-er dan moe zijn, maar aan de andere kant is het toch weer een extra 'aanslag' op je energie reserves.

Een Efteling abbonement of beekse Bergen abonnement is erg leuk. Dat proberen wij waarschijnlijk over een jaar of twee te doen. Wij zijn voor het laatst een jaar of 8 geleden echt op vakantie geweest (tussendoor wel centerparcs voor 50e verjaardag van mijn schoonmoeder). Dus als we iets hebben om in de zomer te doen of zo tussendoor lijkt dat me wel erg leuk. De Beekse Bergen heeft als ik me niet vergis ook een speeltuin en knutselactiviteiten, dat is ook leuk voor de kleintjes.

@Elin Oh wat een rot situatie zeg. Ze hebben hun slaap nog zo nodig, maar het lukt ze gewoon niet. Het zou zo fijn zijn voor allemaal als de nachten weer waren om te slapen. dan kun je weer gaan genieten en voel je je zoveel beter.

@All Het was een relatief drama vannacht. Ze heeft bij mij in bed geslapen maar ze was super onrustig. Rond een uur of 4 werd ze weer wakker (van tevoren een keer of twee) en heeft toen tot ruim 5 gespookt. En eer ik weer in slaap viel was madame al weer wakker. Ik heb vanochtend wel weer flink gemopperd. :( Als ik eventjes wil bijkomen in bed word ik gebruikt als speeltoestel, dumpplek voor speeltjes etc etc.

En ze probeert vanalles uit de snoepkast te stelen. Kyra krijgt alleen dingen die ik goed voor haar vind maar mijn schoonouders hebben natuurlijk wel wat meer dan volkorendingen in huis en dat weet ze. Ondanks de elastiekjes op de deurtjes kan ze er toch tussen om te vissen en dan mag ik weer rennen om bijvoorbeeld een zak chips af te pakken. We eten eigenlijk nooit zoiets iets als Kyra wakker is (en ik dan ook niet, ben geen fan van chips), maar toch weet ze om de een of andere reden dat ze het lekker vindt.

Net mocht ik ook weer rennen toen ze de rietjes te pakken kreeg, alle 200 min degenen die al gebruikt zijn helemaal over de grond verstrooid. Dat helpt echt als je al een rothumeur hebt. ;)

Verder zijn we nog niet dichterbij een oplossing voor de hond. Manlief ziet niet in dat het een serieuze zaak is en dat Kyra er echt veel last van heeft. Ze scoort niet voor niets een 3 op een schaal van 1 tot 5 (of 6 afhankelijk van welke bron je moet geloven) op zo'n jonge leeftijd. Toch ga ik denk ik al oproepen plaatsen want dat zal ook niet over één nacht ijs gaan, als iemand al de zorg voor Rens op zich zou willen nemen.

Deel Deze Pagina