@ Rozemarijke: Wat super dat er bij jullie nu ook goede nachten tussen zit! Hier drama!! Hij lag te krijsen, en ik weet niet wat er was. Nu ging ik m vanmorgen in bad doen.. Heel zijn buik en rug onde de uitslag. Kmoet zo naar het CB kijken of ik daar wel serieus genomen wordt!! De arts kijk er niet eens naar.
Meiden: Ik ben zo benieuwd.. Als jullie kind snachts zo drama is.. Hoe reageren jullie dan tegen elkaar?? Tis hier steeds ruzie Kwordt daar zo gek van Echt gewoon niet leuk meerr.. Hij moet er om kwart over 5 uit en werk meer dan 60 uur in de week..
Nou, dan is het hier ook niet altijd gezellig meer hoor... alhoewel wij de laatste tijd af hebben gesproken dat ik eruit ga en mijn man door laat slapen: hij kan 's nachts vaak alleen maar in de dat-kind-moet-gewoon-door-gaan-slapen-modus springen en daar dan een discussie over aan gaan, (terwijl we toch echt afgesproken hebben dat we dit soort onderwerpen niet tussen 21 en 7 bespreken met elkaar) en is dan niet meer te stoppen (hoort ook een beetje bij z'n ADHD helaas, alhoewel een stuk eigen verantwoordelijkheid om zichzelf op dit soort momenten bij elkaar te rapen niet weggeschoven moet worden). Alleen als ik het niet red of inschat dat even actie van zijn kant helpend gaat zijn, maak ik 'm wakker. Dat scheelt een boel ruzies Nu is onze situatie wel wat bijzonder omdat ik een tijd volledig in de ziektewet heb gezeten en momenteel aan het reintegreren ben geweest en manlief dus wel 32 uur werkt en momenteel zijn afstuderen weer heeft opgepakt, (we willen niet nog een jaar lesgeld kwijt zijn en het moet ook maar eens af, dan krijgen we daarna een boel ruimte Hij had wel graag nog verder gewild voor z'n master, maar dat gaat dus onder de huidige omstandigheden even niet door). Maar goed: mijn man kan vooral 's nachts errug chagrijnig worden dus en op mij afreageren. Ik reageer voornamelijk overdag af.... ik schiet 's nachts gewoon in de Thirza-heeft-ons-nodig-modus. 60 uur werken vind ik trouwens onder normale omstandigheden al niet normaal en heel erg ongezond en onverstandig, maar met dit soort nachten is dat toch helemaal niet te doen?
@ Rozemarijke: Wat ben ik blij dat ik dat lees dat het bij jullie ook zo kan zijn!! Ik denk dat we ook maar een regeling gaan aantreffen!! Pfff Hij werk in de fruit wereld. Inporten/exporteren. Ze beginnen half 6 en hij is om 6 uur thuis..
Jan hier is het heel erg veel ruzie.. Meer kibbelen eigelijk maar we zijn strontchaggie tegen elkaar. Is niet echt bevoordelijk voor je relatie.. Maar komt goed!
@jannn; pfff... ik snap toch echt niet waarom het bedrijfsleven niet eindelijk eens rekening gaat houden met het feit dat het grootste deel van de werknemers toch echt een gezin thuis heeft. Ik bedoel: het zou toch perfect zijn als hij om 3 uur thuis is (en dus straks als ze naar school gaan de kids uit school kan halen dan ? Maar goed, ken het wel een beetje hoor; bedrijf van mijn man denkt ook te pas en te onpas te kunnen bellen met dingen waar ze dan niet uit komen en waar manlief vast een oplossing voor kan bedenken (hij is programmeur/software engineer). onder invloed van mij is hij daar pas grenzen gaan stellen en zegt nu dus als ze op woensdag (zijn vrije dag) bellen vaak: Ja, morgen ben je de eerste, daar ga ik nu niks mee doen, ik ben vandaag vrij. En hey... ze accepteren het gewoon! (Ze zullen ook wel moeten: ze hebben een schandelijk tekort aan programmeurs en hebben hun mensen hard nodig Wel een klein beetje luxe positie dus).
@ Mamalijntje: Jij dus toch ook? We schelde elkaar uit voor alles en nog wat.. En heb ik echt weer spijt van hoor.. Maar hij moet eens blij zijn met de nachten dat hij WEL doorslaapt... Dat is hij ook echt wel, maar dan is het gelijk weer gezeik als het 1 nacht gezeur is. Ik snap ook echt wel, dat hij fris op zijn werk wil zijn.. Had niet gedacht dat een kind zo zwaar kon zijn Joas was tot 5 maanden een voorbeeldig kind! Nooit huilen, en elke nacht van 7 -7 doorslapen. Ik maakte m dan om 7 uur wakker omdat hij dan moest drinken. Toen had ik nog een vast schema. Daar is nu niks meer aan vast te knopen. De koorts is gezakt maar nu zit heel zijn lijf onder de vlekken! Hij slaap net en moet ik om 5 voor 11 alweer uit bed halen omdat we naar het CB moetn! Hopelijk valt hij vanmiddag nog wel in slaap..
Kan dat niet de vijfde of de zesde ziekte zijn ofzo? Dat komt toch met vlekken? (*Heeft ze van horen zeggen*).
Jann, klinkt echt als de zesde ziekte, eerst koorts een paar dagen hoog en dan vlekjes. Trekken vanzelf weer weg. Alec heeft het ook gehad toen hij 9 maanden was.
hey meiden, @elin, heb jij sleezzz nou al eens geprobeerd? het lijkt me bij jou wel eens alsof alec de slaap niet kan pakken omdat ie zo onrustig is. klopt dat? ik heb eigenlijk geen idee of het kwaad kan hoor.. als je naar de BB gaat, dan moet je eigenlijk op de koffie komen! das echt heel dicht bij namelijk! @jannn, wij hebben ook veel gekibbeld maar hebben nu al een tijdje de strikte afspraak dat we dat niet meer doen en dat werkt goed! mijn vriend heeft sinds een paar maanden een nieuwe functie binnen het bedrijf waar hij werkt en hij voelt een enorme druk om goed te presteren, maar hij kan heel vergeetachtig worden van te weinig slaap dus hij maakt wel eens fouten. dat vind ik echt zoooo sneu voor hem. en toch staan we bijna altijd samen 's nachts te klooien met gijs.
Dames, lees wisselende verhalen hier... Dat de drama nachten maar snel voorbij mogen gaa n! Hier supernacht! Hij ging laat slapen maar was ook pas om 08:15 wakker... Heerlijk! Net ook naar t CB geweest en hij maakt een mega inhaalslag na zijn operatie! Zijn lijntje ging naar beneden, hij werd mager en zag er niet gezond uit! Nu is hij 1.5 kg in 1 maand aangekomen!! Heeft bollere wangetjes met een gezond kleurtje.. Heerlijk!
Lob: Hihi, leuk, kunnen onze slaapterroristjes samen bedenken hoe ze ons uit onze slaap kunnen houden Sleepzz heb ik geprobeerd, maar had niet het idee dat het wat deed. Ik denk toch dat hij wakker wordt omdat hij iets voelt. Hij zit ook steeds aan zijn oren, krabt ze open tot bloedens toe, maar volgens de HA behalve oorsmeer, niks te zien.
@Elin, ja wie weet hebben ze nog wat leuke tips voor elkaar om ervoor te zorgen dat we nog slechter slapen Hmmm.. grijpen ze ook niet naar de oren door kiespijn? Das weer lastig dus. Toch iets aan de oren, of niet. Mijn HA kijkt ook altijd heel bestudeerd in Gijs' zijn oren maar ziet ook nooit wat @Lovely, whow dat moet jou toch heel gelukkig maken zeg!!! Heerlijk om te horen dat ie zo opknapt!
Go Kay go! Mooi hoor Dk! Lob: hier precies hetzelfde, dus ik ga maar niet meer, want ik heb al zo vaak gedacht dat hij oorontsteking had en dat was dan (gelukkig) niet zo. Maar het is duidelijk dat hij oorpijn heeft. Vanavond geen inslaap drama's, ik ben voordat ik hem in bed legde even rustig met hem gaan zitten, heb een liedje voor hem gezongen totdat ik zag dat hij rustig werd en toen heb ik hem in bedje gelegd (wakker) en ging hij meteen slapen.
@Elin, oh das een goeie tip die ik morgen ga gebruiken! Hij had gisteren en vandaag maar 1 uurtje op KDV geslapen, dus moe. Maar toch weer volop paniek bij het naar bed brengen. Ik ging er weer naast zitten en binnen 1 minuut was ie weg. Morgen ook eerst maar eens proberen rustig te krijgen, want nu is ie al boos op het moment dat we zijn kamer binnen lopen.
@ Elin & Lob: Heerlijk dat jullie kindje uit zichzelf zijn gaan slapen. Wij hebben naast m moeten gaan liggen op ons bed en toen werdt hij pas rustig. Joas wordt ook altijd al boos als we zijn slaapkamer in komen. En dat is overdag niet.. Wat zou dat toch zijn he? JOas zit helemaal onder de uitslag.. Echt zo zielig! Hij heeft erg jeuk.. Wat doen jullie trouwens als jullie kindje niet in slaap wilt vallen? Hoe komen ze daarna wel in slaap? Ik zag net jou tip al Elin.. Ga ik morgen ook eens proberen!
@Jannn: wij hebben wel de stelregel dat we boven blijven, nemen Thirza niet mee naar beneden als ze eenmaal moe(s)t gaan slapen. Maar verder zijn we zo creatief als wat en hebben we alles wel uitgeprobeerd: bij ons op bed in slaap laten vallen, naast ons liggend en dan slapend terugleggen. Of wiegen tot ze sliep en dan in bedje leggen. Of wiegen tot ze rustig was en dan in bedje leggen en erbij blijven tot ze sliep. Of in bed leggen en haar rustig krijgen door wang tegen wang te gaan staan (Thirza liggend, ik gebogen over d'r bedje. Wil trouwens alleen als de bodem nog omhoog is). De laatste tijd lukte het wel om 'r in slaap te laten vallen, simpelweg door naast haar bedje te blijven staan. En de laatste dagen lijkt het erop dat dat niet meer nodig is en we weg kunnen zodra ze rustig ligt...
Meiden, Ik geloof dat we aardig gek aan het worden zijn! Joas slaapt nog steeds niet.. En het is niet gewoon huilen, nee KRIJSSEN!! We weten niet meer wat we moeten doen Mn man is de auto in gestapt en gaan rijden. GEK word ik ervan.. Hier nog geen 2e aub...
Pff wat balen jannn hier wederom goed geslapen & nu net wakker... ik zag gister wel dat hij 2 ondertandjes erbij heeft... Nu nog 4 kiezen te gaan en dat £|^|^%~% gebit is compleet