Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Devy, oh wat verdrietig zeg met de hond :(Maar misschien is dit wel de beste optie, want ergens anders heen plaatsen dat wil je toch ook niet meer he? Hij is ziek, en dan moet ie weer aan iemand anders wennen.
    Ha ha... ik heb de slaapperiode's de afgelopen 16 maanden ook redelijk verdrongen! Weet ook echt niet meer wanneer en hoe.
    Is jouw studie in het Engels? Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat je precies studeert :).

@Brusje, ahhh mirgriane! Bah dat is niet fijn. Mijn vriend heeft het ook, en die kan er echt goed ziek van zijn!
    Wel een fijne nacht gehad zo te lezen. Oh ik heb ook wel eens met hartkloppingen naast mijn bed gestaan, als meneer een keer langer dan 6 uur achter elkaar sliep.

@Dk, Ik hoop je HIER nooit meer te zien :p

@Elise, misschien te verwachten maar bah wat een rotnacht ook zeg... Hopelijk vannacht weer beter!

@Hier, ook echt dra-ma.
    Ieder half uur wakker (hij lag al vroeg bij ons), om half 4 begon ie ineens te kletsen en te spelen, en toen we eindelijk weer sliepen ging de wekker.
    Vanmidag dus doodmoe, met veel pijn en moeite in zijn bed gekregen en na een uur stond ie alweer te schreeuwen.
    Ik heb hem meteen gepakt en ben ermee in ons bed gaan liggen. daar sliep ie meteen weer verder en ook nog eens dik 2 uur! Zijn slaap wel nodig dus! Morgen weer kdv... ik hoop dat het beter gaat dan vorige week!

2. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Mijn man is 2 nachten van huis. Gisteren viel hij om half 8 gelijk in slaap en heb heel de nacht geslapen.
    Nu is het weer helemaal mis! Hij sliep tot 10 minuten geleden nog steeds niet.. Mn geduld was echt helemaal op!! Kben maar weer de auto in gestapt en hij sliep binnen 5 minuten..
    Hopelijk slaapt hij nu heerlijk de hele nacht door....
    Zonder mn mannetje kan ik het echt niet!!

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #1143 Elin78, 27 apr 2010
    Laatst bewerkt: 27 apr 2010
    Ach Devy inderdaad verdrietig van je hond als je hem moet laten inslapen.

Elise: wat een k-nacht zeg! Hier hetzelfde. Jengelen laat ik hem ook wel eens gaan, laten huilen of krijsen: nee.
    Ik heb zojuist het boek van Pantley gelezen. Ik vind het een aanrader. Of haar methode helpt weet ik niet, maar het bevestigt wel mijn gevoel.

Lob: oh wat herkenbaar. Ik neem hem ook vaak mee naar bed als hij tijdens zijn middagdutje al na drie kwartier wakker is en als ik geluk heb slaapt hij dan nog een uur.

Vannacht ging het hier iets beter. Heel de avond onrustig, om 11 uur wakker en bij ons genomen, om 1 uur terug naar zijn bedje, om vier uur weer wakker, in zijn bedje getroost en toen om 6.15 wakker. Toen heeft mijn vriend hem weer bij mij gelegd en dan kroelt hij zo lekker tegen me aan, helemaal tevreden. Te lief!

Jann: mijn vriend is ook veel weg en vind het ook zwaar hoor.
    Hoe doe jij dat dan als je bent wezen rijden, leg je hem dan slapend in zijn bedje?

Vanavond hebben we een rigoureus besluit genomen na de tip van Dk. De avondfles is eruit. Had ik al eerder gedaan, en toen ging het tijdelijk beter. Maar omdat hij zo slecht at en slecht groeide toch weer ingevoerd en nu dus niet meer gegeven. Ben benieuwd. Ik heb hem sinds half zeven niet meer gehoord en dat is al een paar maanden geleden.

4. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    @ Eline: ja dan pak ik m op.. Dan doet hij wel even zn ogen open en dan valt hij weer in slaap nadat ik zn jasje heb uitgedaan....

5. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Elin maar hier zit de avondfles er nog wel in? Of ja, wat verstaan jullie onder avondfles? Kay gaat wel nog slapen met een grote fles melk, maar die drinkt hij op voor hij in slaap viel!
    Daarna kreeg hij tot een paar maanden terug 4 á 5x120 sap/water snachts.. en die heb ik er rigoreus uitgelaten en daarmee het ritme van elk uur wakker worden doorbroken...

AAAAAAH ik ga nooit meer zeggen dat ik wegga hihi.. hier een manneke met verhoging en veel jengelen/kwijlen en handjes bijten... en de laatste 4 kiezen op knappen! Dat die gekke dingen maar SNEL door mogen komen dan zijn we ervanaf!

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @LovelyDK Argh, wat ontzettend kl*te zeg! Hopelijk gaat hij weer terug naar zijn goede slaaproutine nadat de kizen door zijn.

@Elin Op hoop van zege dan maar. Wie weet is dit de oplossing. En het is prettig dat je een boek hebt gevonden waar je mee uit de voeten kunt. Hier gaat mijn bloed nog steeds koken als ik aan de methode van Ruttien Schregardus denk.

@Jannn Wat vervelend dat je man weer van huis is. Een tijd geleden overnachtte manlief ook veel in Duitsland, maar toen was Kyra er gelukkig nog niet. Hier ben ik meestal degene die samen met Kyra de hort op is. Gelukkig dat het hem in de auto wel lukte om in slaap te vallen.

@Lob Als ik het idee zou hebben dat hij nog goed bij iemand anders zou wennen zou dat nog wel een optie zijn, maar de kans daarop is zo ontzettend klein.

Ik studeer de Engelse Taal en Cultuur. Tenminste dit jaar nog, ik ga het er met mijn man over hebben om het alleen bij de bachelor te laten, ondanks dat ik al een aantal mastervakken heb gevolgd. Ik ben het zat om nooit klaar te zijn en wakker te liggen van werk dat ik nog moet doen terwijl ik gewoonweg niet in staat ben om het te doen. Ik was gezegend met een heel goed geheugen, maar daar is nu een stuk minder van over. Dus niet alleen heb ik minder tijd, het kost me ook allemaal gewoonweg teveel tijd. Vaak als ik een artikel aan het lezen ben ben ik bij pagina 2 al vergeten wat er op de eerste pagina stond. En als ik het ooit nog op wil pakken, dan als Kyra groter is (en natuurlijk als er een tweede spruit komt). Mijn moeder heeft op latere leeftijd ook nog twee studies gedaan en ik zou dan alleen nog maar een master hoeven te doen.

Wat vervelend trouwens dat het slapen op een kdv niet zo goed gaat. Wat sneu als die kleintjes het zo nodig hebben maar niet kunnen/willen.

@Elize Gelukkig dat zijn steun en toeverlaat weer fris en gewassen aanwezig is. Ik hoop dat het kiesje snel door is, het is zo zielig om ze pijn te zien lijden en je niet veel kan doen om het op te lossen. Hier boekten we meer resultaat met (vloeibare) paracetamol dan met de andere middeltjes.

En we moeten die boefjes echt niet aan elkaar voorstellen zeg. Wie weet wat ze samen voor ongein zouden bedenken en uithalen. ;) Herkenbaar die sloffen als opbergplek, alleen ben ik dan de klos.
    Manlief is echter weer de klos op een andere manier. Ze stopt altijd haar houten memory plaatjes in zijn kussensloop als we haar op ons bed afdrogen en aankleden. Af en toe wordt ik 's nachts wakker als hij naar bed komt en moppert omdat hij weer op iets hards is gaan liggen.

@Rozemarijke Kyra heeft dat in mindere mate. Ze eet vaak een paar dagen slechter om dan ineens een vreet dag te hebben. Dus de hoeveelheid klinkt me helemaal niet vreemd in de oren. En dan is ze ook nog ziek geweest en heeft eventjes een inhaalslag nodig. Ik ben wel benieuwd hoe ze met een megavol buikje geslapen heeft.

@All Mijn kind vind mij niet lief of té lief. Elke keer als ik bij mijn schoonouders ben vraagt ze weer meer naar mij (lees: gil/huil) 's nachts. Terwijl dat als manlief haar op bed legt doet ze dat in veel mindere mate. Het was trouwens wel een ellende om dat pilletje naar binnen te krijgen, maar omdat ze meerdere keren wakker was is het bij take 3 gelukt.

Oh en trouwens nog een waarschuwing voor alle moeders die de kruidvat luiers gebruiken, hier bevielen ze minder goed (in combinatie met manlief die een maat kleiner had meegenomen). Ik ging een paar dagen terug met Kyra een boekje lezen op de bank terwijl ze haar truitje en romper aanhad en geen broekje. Toen kwam me er toch een spuitluier, echt een megapoepbroek. Het kwam er alleen met zo'n vaart uit dat de helft op de bank terecht kwam. Gelukkig hebben we hoezen die in de wasmachine mogen, maar oh wat was dat smerig.

7. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Devy: ik denk dat Luca en Kyra elkaar erg leuk zullen vinden, maar het zullen wel 2 terroristjes zijn samen, hihi! Groot gelijk dat je je studie nu even bij een bachelor wil laten. Ik heb ook alleen mijn bachelor en moet er niet aan denken om nu te moeten studeren... In mijn functioneringsgesprek heb ik het er laatste met mijn baas over gehad. Ik gaf aan ooit nog wel mijn master te willen halen, maar dat ik me nu niet voor kan stellen dat ik nog dingen kan onthouden. Vermoeidheid volgens hem (hij heeft ook 2 kleine kids), dus laten we daar maar van uit gaan (ik had zelf het idee dat mijn hersencellen in rap tempo aan het uitsterven waren;)).
    LovelyDK: je moet ook nooit hardop zeggen dat je hier weggaat, want dat hoort Kay en die doet er meteen wat aan:D. Ik duim met je mee dat de kiezen snel door zijn!
    Elin: en hoe is het gegaan vannacht? Luca krijgt ook nog steeds een avondfles; ik heb laatst een paar keer geprobeerd om die weg te laten, maar dat was geen succes. Ik hoop dat dit voor jullie wel de gouden tip is!
    Lob: als Luca overdag eerder wakker wordt ga ik ook vaak nog met hem op ons bed liggen en dan slaapt hij vaak ook nog. Beter even zo dan de rest van de dag door moeten brengen met een slecht gehumeurde dreumes!

De nacht hier was een stuk beter dan gisteren. Om 3:30 werd ik wakker omdat hij aan het huilen was. Ik moest ook heel nodig plassen, dus wilde dat even snel eerst doen voor ik hem ging halen. Terwijl ik op de badkamer was, werd het ineens stil. Dus ik terug mijn bed in en toen kon ik niet meer slapen omdat ik hem niet hoorde en ik was bang dat er iets was (hoezo overbezorgd???). Dus ik luisteren bij de deur, maar ik kon hem niet horen. Heel voorzichtig de deur open gedaan en een stap zijn kamer in en toen werd hij natuurlijk wakker van mij... Dom hè?! Toen wilde hij mee en na een uurtje spoken heb ik hem weer in zijn eigen bedje gelegd. Daar heeft hij nog een half uur zitten spelen en toen is hij in slaap gevallen tot 8:00 vanochtend. Dus wel een beetje gespookt, maar dat was mijn eigen schuld...
    We merken wel dat het onder narcose gaan diepe indruk heeft gemaakt. Hij deed gisteren de dop van zijn fles als een kapje over de neus en mond van Beertje en bleef zo met hem zitten. Ook pakte hij een halve bal van zijn fisherprice spel en deed die over zijn eigen neus en mond als een kapje en ging zo hard zitten ademen. Knap hoe hij het aan het verwerken is in zijn spel!

8. LovelyDK

Nou de kiezen zijn een boosdoener maar mannetje heeft ook wederom een oorontsteking :(

9. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier 1 uur wakker geweest vannacht! Dus was redelijk..
    Vandaag alleen maar in de auto in slaap gevallen dus hopelijk lukt het vanavond wel gewoon dat hij wil slapen.. Hij weet niet beter dan dat hij in de auto in slaapt valt :(

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nou, weer een boel drama's hier zo te lezen :(

@DK: he, pfff... nou, van de kiezendrama's ben je straks iig af :D (Hopen dat ie niet voor de kleuterschool al begint met wisselen ;)).

@Elise: oh, dat heb ik ook een keer gehad. Dat ik toch even moest kijken en dat ze daarvan wakker werd :(

Nou, hier is de dame echt aan het inhalen: heb 'r vandaag maar weer eens gewogen (laatste keer 2 weken geleden) en ze is gewoon 600 gram gegroeid!!!! Da's nog meer dan de keiharde groei die ze als klein babietje had...!!!
    Nog niet zo hard als dat Kay in heeft gehaald, maar my goodness... dan heeft ze echt heel wat tekort gehad de afgelopen maanden :(

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    En het is weer drama hier :( :(

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Elise: Heeft dan inderdaad wel indruk gemaakt, wel vertederend dat hij dat naspeelt. Is natuurlijk ook niet vreemd dat het zo'n heftige ervaring is voor zo ukkie.

Dk: weet ik, maar ik had al langer het gevoel dat het aan de laatste fles (om 7 uur) kon liggen dan hij onrustig sliep. Hij heeft nou eenmaal een gevoelig maagje.
    Vervelend at Kay weer spookt, maar je weet als de kiezen er zijn, dat het weer goed gaat. Hij kan het in elk geval.

Devy: Ruttien Schregardus? Die ken ik niet? Die methode van Pantley is juist heel liefdevol en bevestigt gewoon mijn moedergevoel.
    Ik vind het knap dat je een studie volgt.
    Ik werk al 10 jaar en heb de laatste jaren geen training of opleiding meer gedaan. Bedacht me laatst dat dat niet zo goed voor mijn cv is, maar ik trek dat nu echt niet, nog eens studie erbij. Heb nu gewoon andere prioriteiten....

Rozemarijke: wow 600 gram in 2 weken! Dat is bijna niet te geloven.
    Ik mag volgende week weer naar het CB omdat hij 2 maanden geleden niet goed groeide. Ben net ook maar even op de weegschaal gaan staan en de teller gaf nu 10300 aan, is dus 300 gram in 2 maanden. Is toch ook best netjes?

Ach Jann sterkte met je mannetje. Het wil ook niet echt he?
    Als je dan maar een goede nacht hebt!

Tja en hier, niet veel verbetering. In de avond wel goed geslapen gisteren, maar in de nacht toch weer overstuur.
    En vandaag ook maar die kwartier.

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

@studeren: idd petje af voor iedereen hier die dat nog voor elkaar krijgt, want ik heb me ten langen leste maar uitgeschreven afgelopen jaar... kreeg echt helemaal niks gedaan (deeltijd theologie). Hopelijk komt er ooit nog eens een moment dat ik het af kan maken: hoef nog maar 1 jaar.
    Maar eerst maar eens een tijdje rust, dan ons gezinnetje compleet en dan zien we wel weer eens verder... :)

@Elin: 300 gram in 2 mnd lijkt mij helemaal precies volgens het gemiddelde :) Netjes dus :)

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ach jann wat vervelend voor je.
    hier nu even goed, ze huilde net even maar viel weer in slaap dus we zullen zien.
    studeren moet ik ook niet aan denken, heb het veelste sruk, en eigenlijk wil ik wel een rustpauze in mijn werk, maar ook dat gaat niet. ik moet centjes verdienen

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Hoi Meiden,

Ik lees wel mee, maar ik ben erg brak dus sorry! heb geen puf om te reageren.
    Gisterennacht was vreselijk, en vannacht sliep Gijs al snel bij ons en op zich ook wel redelijk maar vriendlief was ziek en hing constant boven de pot. Dus weer bijna niet geslapen.

Verder ook weer ruzie met vriend... Morgenavond zouden we eigenlijk weg gaan en Gijs zou gaan logeren bij mijn ouders. Heeft ie vaker gedaan, ging telkens super maar ik wil het nu gewoon niet. Ik kan de gedachten niet verdragen dat ie 's nachts gillend wakker wordt in een vreemde omgeving zonder mij.
    Dus vriend boos... want we doen al bijna nooit meer zoiets en hij snapt mij echt niet.

Wat vinden jullie?

16. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lob ik zou gijs juist even wegbrengen... Misschien slaapt hij wel of niet maar dan kunnen jullie bijtanken. Denk ook aan je relatie meis!!!!
    Wij brengen Jamie heel af en toe weg maar het is heerlijk. Wij blijven dan thuis. Huren/branden een goede film. Koken extra lekker en genieten van elkaar

17. LovelyDK

Lob wat klote zeg... Ik begrijp jou wel maar ik begrijp je vriend ook wel... Slaapt hij vaker daar? En werd hij toen ook wel eens wakker? Heb je het er al met je moeder over gehad? Hoe zij ertegen aan kijkt mocht hij wakker worden etc?

18. LovelyDK

Ben het met bovenstaande wel eens... Lekker ook eventjes bijtanken voor jou lob..

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    mijn moeder past 1 dag in de week op bij ons, en zij kent hem eigenlijk heel goed. de laatste tijd met dat slechte slapen overdag heeft ze ook helemaal haar eigen weg gevonden, ze blijft erbij staan... handje op zijn hoofd en weg is meneer.
    hij is ook echt gek op d'r.
    hij heeft er eerder geslapen, maar heel gek sliep ie toen altijd heel goed. wel soms al om 05.00 uur wakker.
    maar ik kan me niet voorstellen dat het NU ook goed gaat. zo slecht als het nu is, is het nog nooit geweest.
    mijn moeder heeft er trouwens zelf geen problemen mee als ze heel de nacht wakker is....

20. LovelyDK

Lob, gewoon gaan dan en je zoontje lekker een nachtje bij oma laten logeren! Voor hetzelfde geld slaapt hij supergoed!

Deel Deze Pagina