Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Ik begrijp je twijfels Lob. Ik zou het ook niet doen, ook al vind ik eigenlijk dat je het wel moet doen, dat het goed voor je is.
    Maar de werkelijkheid is dat ik Alec ook niet wegbreng. Eerlijk gezegd nog nooit gedaan. Moeder komt altijd hier oppassen en dan zijn we 's nachts weer thuis.

Is het nog een optie dat je moeder bij jullie in huis komt, dan is hij in elk geval in zijn vertrouwde omgeving. Of wil je juist een nachtje rustig in je eigen bed slapen.

Hier is het nog steeds bal. Avond gaat goed, maar vanaf een uur of elf begint het gespook. Heel de nacht bij ons gelegen en weer zo onrustig. Ga toch zijn oren eens na laten kijken, maar eerst een andere huisarts zoeken. Ben vanmorgen geweest ivm buikpijnklachten en zonder me ook maar te waarchuwen (ik lag net uitgekleed op de bank en dacht dat hij mijn buik ging bevoelen) krijg ik ineens een inwendig onderzoek. Ben echt niet flauw hoor, heb genoeg inwendige onderzoeken gehad, maar dit was bijna traumatisch. Na meerdere dingetjes en het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen, ga ik maar eens op zoek naar een ander.

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Elin: nou, lekkere huisarts idd! :( Groot gelijk dat je een andere gaat zoeken.

@Lob: ik zou 'm toch lekker naar je moeder brengen hoor! Hij is zo vertrouwd met haar, dat komt wel goed toch? En kunnen jullie idd even bijtanken en quality-time hebben :)
    Alhoewel ik je wel snap hoor!

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden!

Ik volg jullie nog steeds wel maar meld me niet meer zo vaak.
    Ik las toevallig iets over morgenavond van Lob??

Meid als ik je 1 advies mag geven... Breng je mannetje gewoon weg!
    Wie weet slaaptie wel bij opa en oma...(deed tygho ook altijd en thuis niet)
    Je kunt je zo lekker een avondje op je vriend en vrienden focussen en lekker uitslapen zaterdag.
    Dat is echt goed voor je hoor, vooral als je zo weinig nachtrust hebt.

4. raspberry

He mams! Druk aan het aftellen en voorbereiden? :)

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ja zeker!!
    hele drukke tijden voor ons,aangezien we ook bezig zijn met het kopen van een woning :D
    Voor de bruiloft is bijna alles rond dus dan kunnen we er lekker van gaan genieten :D

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    thanks voor jullie reacties meiden!
    als jullie het zouden vragen, dan zou ik waarschijnlijk adviseren om het wel te doen ha ha ha.. maar als het dan om jezelf gaat, is het ineens toch anders ;).
    ik denk dat vriendlief maar lekker alleen moet gaat (we zouden met een groepje vrienden gaan) en dat ik lekker thuis blijf.
    denk niet dat mijn ouders zin hebben om bij ons te komen zitten...

@Elin, Nou.. wat een rot ha zeg.. wat een ongemakkelijke situatie was dat!!
    groot gelijk dat je een ander gaat zoeken...

@Mams, leuk dat je hier nog blijft lezen!
    Ik zal vast gaan duimen voor goed weer. Wat een heerlijke periode om te trouwen zeg!

7. raspberry

He meiden,

hoe is het bij jullie?
    @Lob: blijf je definitief thuis?

Hier worden de nachten weer minder... Vannacht om de 2 uur en een kwartier wakker steeds :( Ze wilde iig niet zonder voeding gaan slapen, honger-honger-honger, dus vannacht gaan we even proberen of ze genoegen gaat nemen met een flesje sojamelk, (en gezien het feit dat de BV langzaam maar zeker terugloopt, omdat de dame minder was gaan drinken, hoop ik dat ze daarop dan weer even wat langer gaat slapen dan die dikke 2 uur).
    Heb de indruk dat ze ook weer kiezen aan het doorkrijgen is, maar kan niet goed voelen.... ze bijt elke keer m'n vingers er zo'n beeje af :( Dus helemaal zeker weet ik het niet.
    Daarbij snottert ze ook weer, dus dat helpt ook niet echt. Nouja, nog 6 dagen en dan zitten we bij de KNO-arts.

8. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hier gaat het nog steeds de goede kant op, al was ze vannacht een keertje wakker om te drinken heeft ze een goede avond aan ons gegeven door niet wakker te worden. dus maar we zullen wel zien hoe het verder gaat.

lob, alleen als jeje daar goed bij voelt wegbrnegen. Maar om eens lekker bij te tanken is een nachtje zonder best wel fijn. Ik wil het ook wel doen, maar ik vertrouw dan weer niemand, want ik ben de enigste natuurlijk die voor haar kan zorgen :)hihi

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke onze kids lopen vaak gelijk op! Hier ook slecht maar verklaarbaar.. Dubbele oorontsteking dus weer aan de ab en mannetje krijgt z'n laatste 4 kiezen.. Tenminste dat denk ik! Bij alles wat hij eet zegt hij auw en hij zit constant met z'n vingers in z'n mond en zevert niet gezond veel!

10. raspberry

Hier kwijlt de dame ook weer als een grote, en idd.... omdat Kay ook weer bezig was en ze zo vaak gelijk op gaan, verdenk ik de kiezen weer van dwarszitten :(
    Nouja... 1 troost: dan hebben we alle ellende gehad voor ze 2 is, ga ik dan maar van uit, LOL
    Ze heeft vandaag trouwens ook baggerslecht gegeten. Wilde helemaal niks, enkel BV :( Wat natuurlijk niet echt opschoot, aangezien we de laatste tijd enkel een ochtend- en een avondvoeding gewend waren en ze me vannacht al helemaal leeggedronken had...
    Nouja, en ze is dus ook verkouden, dus de oortjes zullen ook wel niet helemaal lekker zijn weer. Manlief brengt 'r nu op bed en heeft van mij de instructie gehad om 'r maar een paracetamolletje te geven, want ze was echt voor geen meter te genieten vandaag :(

Laten we maar hopen dat ze er beide weer snel doorheen zijn :(

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    rozemarijke beterschap.
    Hier gaat het met ons meisje haar slapen best wel goed, ze heeft een niet zo een goede avond gehad, maar om 21.40 sliep ze tot 05.30, maar nu kan ik niet slapen vanwege die (*^&^$@%$!#@$#%^&& hoest, ikbaal zo enorm. Hoesten hoesten, gekotst, hoesten en medicatie haalde niks uit. ik moest beneden gaan slapen. en nu moet ik nieuwe meds halen. op een zaterdag!! Het positieve is dat ik spierpijn heb in mijn buik, dus ik heb goede buikspieroefeningen gedaan

12. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Brusje: ik ken het gevoel; heb een paar maanden geleden een vreselijk hoestvirus gehad; doodmoe word je ervan. Sterkte meis! Maar in ieder geval fijn dat je kleine meid beter slaapt!
    Lob: mijn moeder past ook 1 dag in de week op en kent Luca ook van achter naar voren en terug. Toevallig hadden mijn man en ik donderdagavond een gesprek met mijn schoonmoeder en haar man (was hard nodig want we hadden knallende ruzie gehad) en dat zou laat worden en dus is Luca bij mijn ouders blijven slapen. Ik mis hem dan altijd vreselijk, maar vind het ook heerlijk dat ik een nacht ongestoord kan slapen. En hij is stapelgek op z'n opa en oma en die zorgen heel goed voor hem en zouden het idd ook geen probleem vinden om de hele nacht wakker te zijn (hij heeft overigens doorgeslapen). Mijn ouders wonen wel op 5 minuten afstand van ons, dus ik ben er zo als er wat is!
    Rozemarijke: ik hoop dat het flesje sojamelk gaat helpen. Op zich wel logisch dat ze 's nachts honger heeft als ze overdag niet wil eten, maar wel erg lastig voor jullie!
    LovelyDK: ach arme Kay, hij krijgt het allemaal tegelijk!
    Elin: wat een achterlijke huisarts zeg! Groot gelijk dat je een ander gaat zoeken!

Pssst, heel zachtjes anders hoort hij het, maar Luca heeft al drie nachten doorgeslapen! Vannacht wel af en toe een jammer in zijn slaap, maar hij bleef wel slapen ondanks dat er een kies door aan het komen is... knap hè?! Hij is steeds rond half 7 wakker en dat vind ik helemaal prima.
    Verder gaat alles hier zijn gangetje; gisteren weer bij mijn vriendin en haar pasgeboren zoontje geweest, zo leuk! Lekker geknuffeld en gekletst en ik was heel trots op Luca om hoe lief hij was voor de baby ("aai" en dan over de haartjes aaien). Gisteravond nog even de puckababy langsgebracht omdat de kleine man 's nachts moeite had met alleen in zijn wieg liggen. Toen ik hem erin zag liggen kon ik me echt niet voorstellen dat Luca ook zo gelegen had, wat gaat de tijd toch snel!

13. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik heb gisteren (bij mijn weten) voor het eerst Kyra niet gehoord toen ze huilde. :( Gelukkig hoorde manlief haar wel en heeft haar toen getroost en haar pilletje gevoerd.

Ik moet zeggen dat het hier in huis er niet gezelliger op is geworden nu we weten dat Kyra allergisch is voor honden. Ik heb het gevoel dat ik Kyra ontzettend tekort doe elke minuut dat de hond hier is, en manlief heeft het gevoel alsof ik hem vraag om een moord te plegen. Elke dag dus een discussie.

Gelukkig gaat het met het slapen een stukje beter, maar nog steeds wisselvallig (al hebben we al even geen echte drama's meer gehad). En haar eczeem is ook niet echt drastisch aan het verminderen. Af en te heb ik het idee dat het weggaat maar dan komt het even hard weer opzetten.

14. raspberry

@Devy: hier duurde het elke keer wel een aantal weken voor de eczeem weg was. En Thirza heeft een veel mildere vorm dan Kyra... dus het zal idd nog wel even duren, plus dat ze natuurlijk nog een boel rotzooi uit d'r lijfje moet hebben.

@Brusje: he, pfff, dat hoesten is idd zo ontzettend vermoeiend :(

@Elise: hopen dat het aanhoudt!

Hier was de nacht iets rustiger, maar de dame wil nog weinig eten. Geeft dan wel honger aan, en eet dan twee happen en dan is het weer klaar. Schiet niet echt op dus :(
    Heb maar gewoon gevoed vannacht, zo ziekig/niet-lekker wil een flesje sojamelk niet echt :(
    Nouja, ik heb de komende week vrij, dus we gaan maar even op de go-with-the-flow-modus, en dan donderdag maar eens zien of de KNO-arts een oorzaak aan kan wijzen...

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hey meiden,

gijs is toch gaan logeren! we hadden gisterenmiddag echt een heel gezellige middag met een stel vrienden inclusief kindjes en gijs had zo genoten... echt super om te zien. en omdat het toch al zo'n leuk dagje was, besloot ik spontaan om hem toch naar mijn ouders te brengen :$.
    hij heeft het heel goed gedaan, sliep om 19.30 meteen in. werd om 20.30 en om 02.30 huilend wakker maar sliep heel snel weer. en hij was super vrolijk toen we hem vanmorgen ophaalde.
    ikke zelf heb nog nooit zo waardeloos geslapen volgens mij ;) vind het eigenlijk gewoon helemaal niets als ie weg is maar de avond was wel heel gezellig.
    en nu ligt ie al meer dan 2 uur in zijn eigen bed te slapen!!!!! knap zeg!!!

@brusje, vreselijk als je in bed ligt met een hoest!! daar word je
    he-le-maal gek van!
    hoe hebben jouw oudste 2 eigenlijk altijd geslapen?? en nu?? worden ze wel een wakker van de jongste?

@rozemarijke, hoe is jullie nacht gegaan?

@dk, meen je niet? weer een oorontsteking! en weer kiezenpijn... wat sneu! hoe was de nacht?

@elise, mijn ouders wonen ook heel vlak bij en gijs is ook echt vertrouwd met ze. anders zou ik het ook nooit doen hoor. en ik blijf hem af en toe ook wel gewoon wegbrengen want anders wordt logeren straks misschien wel een probleem. maar echt genieten kan ik er (nog) niet van.
    oei geen goeie relatie met schoonmoeder? lastige vrouw? hopelijk is het een beetje uitgepraat!

16. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: wat fijn dat Gijs het zo goed heeft gedaan! En weer in zijn eigen bedje aan het slapen; helemaal super, kan jij even bijtanken. Tja, mijn schoonmoeder. Ik ken mijn man al vanaf mijn 15e en kwam toen al bij hen over de vloer en in al die jaren is er van alles gebeurd wat niet goed uitgepraat is en dan knalt het wel eens. Het is nu wel goed uitgepraat voor mijn gevoel en we hebben duidelijke afspraken gemaakt, dus ik hoop dat dat voor minder ergernis zorgt...
    Devy: lastige situatie hoor, met Kyra en de hond. Ik snap je gevoel heel goed. Ik hoop dat het eczeem snel gaat afnemen; ik ga voor jullie duimen!
    Rozemarijke: ik heb zo'n gevoel dat de KNO-arts wel iets gaat zien bij Thirza... Gelukkig kan je al snel terecht! En lekker een weekje vrij! Ik heb 2 weken vrij nu; dat is het voordeel van het onderwijs; je hebt lekker veel vakantie, hihi:D.

Vannacht weer een goede nacht gehad. in de avond slaapt hij erg onrustig, maar wel door. Om 3:00 zat hij heel hard te huilen in zijn bedje; ik denk dat hij naar gedroomd had. ik had hem bij ons genomen en verwachtte weer 2 uur in de weer te zijn, maar om 4:30 schoot ik wakker en toen lag hij heerlijk tussen ons in te slapen. Ik was zelf ook heel diep in slaap gevallen, dat is me nog nooit gebeurd als hij tussen ons in lag. Ik wil hem altijd in zijn eigen bed terug leggen voorzover dat gaat. Bij mij op werk is namelijk een kindje wat gehandicapt is geraakt doordat zijn vader 's nachts op hem is gaan liggen toen hij bij hen in bed lag, dus ik blijf het altijd eng vinden. En nu had ik mijn man niet eens gewaarschuwd dat hij bij ons lag... En ik lag ook nog eens helemaal onder het dekbed en dat doe ik ook nooit als Luca naast me ligt. Ik heb hem dus om 4:30 in zijn bedje gelegd en sliep zelf ook snel weer ondanks de schrik. Luca was om 7:30 wakker. Hij is wel uit zijn hum vandaag, dus ik heb hem nu maar weer op bed gelegd, want hij leek wel de drill instructor:D...

17. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Lob; wat goed en fijn dat Gijs het zo goed heeft gedaan, maar meestal gaat het beter als dat wij ouders denken. Ik zie ook spoken bij het idee om mijn meissie ergens anders te laten, maar verstandelijk weet ik ook wel dat het goed komt.

Mijn oudste twee sliepen door met 2/3 maanden, daar bedoel ik dus mee, 22.00 ongeveer dan laatste voeding en dan slapen tot 7 uur, en dan de voeding afbouwen naar normaal patroon, maar dat weet ik niet precies. Was ook wat strenger als nu, ik pak haar ook erg snel, laatst zat ik in dubio, ik wil niet dat ze eenhekel krijgt aan haar bed, dus als ik door heb dat het niet gaat lukken, ik bedoel echt niet gaat lukken dan neem ik haar mee naar beneden (niet snachts hoor!) snachts wil ik liever niet dat ze huilt, en ik krijg haar meestal wel in slaap zodat ze niet hoeft te huilen, maar de laatste tijd wordt ze wat moeilijker, dus moet ze wel even huilen, maar nooit lang want dan is mama er weer. en ik ben soms te snel.
    ik wil niet dat ze een bedhekel krijgt, maar ook niet dat ze mij voor het maling neemt. Dus wel naar toe of niet, op het moment dat ik wilde gaan was het stil. en sliep ze tot de volgende ochtend.
    Elise; wat fijn dat je een goede nacht had. Wat ik wel moet zeggen is dat de kans dat je op je kind gaat liggen erg klein is, of je moet niet weten dat hij er ligt. Dat is misschien gebeurd bij de man met het gehandicapte kindje. MIj is verteld dat als je geen bepaalde soorten meds/alcohol/drugs oid gebruikt en een normaal slaap ritme heb (niet slaapwandelen oid) je niet op je kindje zal gaan liggen, je moet wel weten dat ie er ligt he! je man en jij.
    Mijn zoon sliep de eerste 2 3 maanden bij mij en mijn dochter 5 (wintertijd) en de laatste ook 3 maande ongeveer. Maar ben blij dat ze nu niet bij mij slaapt, want ik slaap gewoon niet goed.

ik moet gaan meisje gilt

18. raspberry

@Lob: lekker dat jullie toch weg zijn geweest! Thirza slaapt hier bij de gastouder trouwens ook altijd beter dan thuis... Maar moet daarna altijd wel even inhalen me flink knuffelen en hangen bij mij.

@Elise: kun je nagaan hoe moe je bent... dat je dan toch zo diep in slaap valt. Wel herkenbaar: ik slaap eigenlijk niet als Thirza naast me ligt, maar af en toe dan ineens wel. Ik ben er niet zo bang mee trouwens, maar ik heb aan mezelf dan ook gemerkt dat ik toch in de alert-stand slaap en ik leg Thirza niet tussen ons in, (want mijn man slaapt erg diep, (schijnt bij z'n ADHD te horen) en bij hem ben ik dus wel bang dat ie bovenop Thirza gaat liggen, of zijn kussen op d'r hoofd schuift enzo...

@Brusje: ook herkenbaar, steeds die afweging: moet ik nu gaan of niet? Wij wachten de laatste tijd altijd wel even, (tenzij ze direct al brult). Maar het gebeurt maar een heel enkele keer dat het bij wat jengelen blijft en ze weer zo gaat slapen. Dat is trouwens wel altijd alleen als ze goed in d'r vel zit.

Hier vannacht weer wat rustiger. Twee keer wakker, om half 12 en half 4 en toen om half 8 :) Ben zelf dus ook weer een stuk bij na zo'n nacht :)
    En heb vanmiddag even goed in d'r mondje kunnen kijken en voelen en het zijn geen kiesjes waar ze zo van kwijlt. De oortjes zitten niet lekker, daar mag ik weer niet aan komen, (maar eigenlijk doet ze het dan dus behoorlijk goed :)).
    Manlief en ik hadden het er gisteren nog eens over en denken dat het moeilijke eten ook met de oortjes of evt amandelen ofzo te maken heeft en mijn man zei gisteren dat ie denkt dat ze in het praten ook belemmerd wordt door de oortjes/amandelen. En dat had ik ook al bedacht laatst, maar nog niet tegen 'm gezegd. Wel grappig dus dat we dat beiden bedacht hebben, (zeker omdat mijn man helemaal niet het type is dat daar nou zo over nadenkt enzo). Maar qua praten: ze spreekt alles dus heel slecht uit. Ze heeft al een behoorlijke woordenschat, (denk dat ze inmiddels op zo'n 20 woordjes zit ofzo), maar ze blijven erg vervormd uit d'r mondje komen.
    Nouja, we zijn benieuwd dus wat de KNO gaat zien en zeggen :) Maar we raken steeds meer overtuigd dat er wat uit gaat komen, (en tegelijk zeg ik dan ook steeds weer tegen mezelf; Ja, de wens is de vader van de gedachte... durf dan ook weer niet te hard te hopen :().

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @rozemarijke, wanneer gaan jullie ook al weer naar de kno arts?
    klinkt wel logisch dat praten en last in die zones met elkaar te maken hebben..

@elise, ik slaap eigenlijk heel goed met gijs naast ons maar als ik dan bij jou lees dan schrik ik wel. ik ben er eigenlijk helemaal van overtuigd dat mij dan nooit zal gebeuren... maar dat zal die man misschien ook wel gedacht hebben?
    fijn dat het weer uitgepraat is!

@brusje, ja last he wanneer je moet gaan? oh jij hebt dus 3 heel verschillende kids zo te lezen!

@gijs ligt al 3/4 uur te slapen... weer een vreemde dag vandaag. vanmorgen om 05.00 was het over, en om 09.30 viel ie in de armen van mijn vriend :)$doet ie nooit!) tijdens een boekje lezen in slaap. snel in bed gelegd en ja hoor na 1 uur weer wakker. maar 's middags nog een keer slapen ho maar...
    wordt er soms wel eens moe van! wanneer komt er nou eens een normaal ritme in... is zo lastig met dingen plannen.

20. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Brusje: daarom was ik zo geschrokken; omdat ik normaal altijd mijn man waarschuw als hij bij ons ligt en nu niet. mijn man is nogal een vaste slaper en erg beweeglijk, dus dat vind ik eng. ik ben er ook van overtuigd dat ik niet zo snel op hem zal gaan liggen, maar ik vertrouw mijn man niet, hihi...
    Lob: je moet niet schrikken van mijn verhaal hoor! Het is vast een zeldzaam geval, maar het zit bij mij gewoon in mijn achterhoofd... Als je bij mij op school gaat kijken, schrik je van het aantal kinderen wat gezond geboren is en waarmee daarna iets gebeurd is waardoor het gehandicapt geraakt is. Normaal gesproken denk je er niet bij na, maar ik word er mee geconfronteerd. Daarom slaap ik ook altijd heel slecht als Luca vaccinaties heeft gehad (en de nacht ervoor ook), dan lig ik te waken. Maar ga door mijn verhaal alsjeblieft niet wakker liggen en slaap gewoon lekker verder met je mannetje(s) naast je, want je hebt je slaap hard nodig op het moment!
    Rozemarijke: kan je inderdaad voorstellen hoe moe ik ben... Alle spanning van de laatste tijd valt van me af en dan komt de vermoeidheid tevoorschijn. Ach, komt goed! Als Thirza trouwens veel last heeft van haar oortjes, hoort ze waarschijnlijk ook niet goed en dat kan een reden zijn voor een slechte spraakontwikkeling. Ben heel benieuwd wat de KNO-arts zegt...

Wat een slecht weer vandaag zeg!!! Bah! Luca en ik zijn net heel lang samen in bad geweest, hij vond het super. Hij wil maar watertrappelen en zwemmen. Als hij straks helemaal opgeknapt is, ga ik weer lekker elke week babyzwemmen met hem!

Deel Deze Pagina