Waarom ook zijn neusamandel eruit???? En die buisjes zijn vanwege herhaaldelijk oorontsteking denk ik???
Neusamandelen door constante verkoudheid, vieze neus, heesheid, ademen met open mond, slecht slapen en recidiverende keelontstekingen. Hij krijgt buisjes door de constant piekende koortsen en door veel vocht achter zijn trommelvliezen!
Nou Dk dat is nog eens nieuws. Niet leuk natuurlijk, maar wel fijn dat het erkend wordt en er wat aan wordt gedaan. Goofy: heb jij het onderzoek al gehad? Ik ben ook steeds enorm duizelig en mijn nek zit vast, doet pijn. Daarbij ook oorpijn. Bij mij komt het denk ik van overbelasting, in de loop van de dag wordt het ook erger door vermoeidheid denk ik. Ik had op mijn werk afgesproken de komende weken wat kalmer aan te doen en af en toe een paar uur eerder naar huis te gaan, heb nog veel overuren, maar mijn vriend zei gisteren hoe belachelijk dat was, omdat ik me volgens hem gewoon ziek moest melden. Vind dat heel moeilijk, hoewel ik echt op ben..... Vannacht was ook weer drama....
@DK: de neusamandelen was toen toch al eens van besloten dat dat een keer zou moeten gebeuren? Of ben ik dan gek ? @Elin: denk dat het bij je overweging iig handig is om te kijken of je op deze manier voldoende bij kunt komen, of dat je vermoeidheid zich ondanks de afspraken op je werk op blijft bouwen en het handig is om meer rust te hebben, om straks ergere klachten te voorkomen... Hier een rare nacht. Op bed doen ging prima, na een half uur wel wat gemekker, dus nog even aangelegd en ze had nog honger. Toen goed gaan slapen, maar na anderhalf uur weer wakker om kwart over 9 en daarna was het kwart over 12/half 1. En toen wilde ze niet meer slapen. In eerste instantie kon ik 'r gewoon terugleggen in bed, maar 20 minuten later was het huilen en toen wilde ze nooit meer slapen. Ze was ook hardstikke warm, lag raar te draaien en te doen. Had de indruk dat ze wat aan het ijlen was ofzo, dat ze een beetje tegelijk wel en niet wakker was. Nouja, na een paracetamol en nog eens uitgebreid drinken en een tijd bij mij liggen, kon ik 'r om half 3 in bed leggen. Paar minuutjes gehuild en toen heeft ze vervolgens geslapen tot net kwart over 8! Wel weer balen... toen zij eindelijk ging slapen, begon m;n man te snurken en toen die ophield, ging het alarm van het oude telefoontje van m'n man af :S Hij gebruikt die nog als leeslampje en Thirza speelt er vaak mee en heeft blijkbaar de knop voor het alarm gevonden. Erg lollig, om 4 uur 's nachts NOT Maar goed, het goede nieuws is wel dat ze langere stukken achter elkaar gaat slapen...
Ik ben geen moeder van een kindje dat veel wakker is, maar toch heb ik dit door zitten lezen. Ik vraag het me gewoon af.......hoe houden jullie dit vol?? Echt veel respect voor moeders zoals jullie, aangezien jullie het best heel zwaar hebben! Staan jullie nou nooit eens op de gang tot 10 te tellen? Respect voor jullie, dames!
@Skye: thanks En ja, ik sta wel eens op de gang tot 10 te tellen, maar al met al heb ik nooit het idee gehad dat Thirza ermee aan het spelen is ofzo, dus boos op haar ben ik nooit geweest. Gewoon boos op de omstandigheden, dat wel. Boos dat ze zoveel te verduren krijgt en dat ik er onderhand bijna alles voor over zou hebben om haar rust te geven, een leven zonder steeds maar pijn en ziek-zijn... Tja, en hoe hou je het vol? Gewoon maar doorgaan. Veel keuze heb je toch niet. Nouja, en vroeg op bed, zo mogelijk je kindje eens uitbesteden, (gaan wij vrijdag doen als we een etentje van mijn man zijn werk hebben. Dan gaat Thirza van 15-8 naar de gastouder en hebben wij een avond en nacht rust ).
Skye: thanks voor je lieve bericht! Tja je hebt ook geen keus he, je gaat gewoon door. Ik ben nog nooit boos geweest op mijn zoontje hierover, wel gefrustreerd soms, maar dat reageer ik af om mijn vriend wat natuurlijk niet aardig is. Maar net als Rozemarijke heb ik echt het idee dat mijn zoontje er niks aan kan doen. Vannacht bijvoorbeeld had hij echt pijn of ergens last van. En verder is het zo'n liefie, vanochtend kreeg ik weer een dikke pakkerd en dan smelt ik weer Hoewel ik hier nu wel weer met koppijn op mijn werk zit.
@Elin: dat scheelt wel he, dat het zulke schatjes zijn? Van de week zat ik me vreselijk te verslikken toen wij met z'n drieen op de bank zaten. Mijn man begon me dus op m'n rug te kloppen, Thirza zat dat even aan te kijken en begon toen mee te kloppen.... aaaaaahhhhhh! 't Was dat ik bijna zat te kotsen van het hoesten, maar anders had er een plasje Marijke op de bank gelegen En die momenten maken gewoon veel weer goed
Thanks Skye dat is lief... maar idd je gaat gewoon door ongeacht wat! Rozemarijke, ja dat zijn neusamandel al niet helemaal jofel was wisten we al.. echter was mijn eigen ha er fel op tegen om deze eruit te laten halen! Gister met Kay eerst dus naar de ha geweest, een andere in de praktijk, en die stuurde me ook gelijk door... dit kan zo niet langer! Naja daar was de KNO arts het ook mee eens...
Ja, 't is natuurlijk ook goed dat dergelijke ingrepen niet te vroeg gedaan worden, (onze gastouder vertelde dat het bij haar oudste dochter geduurd heeft tot ze 4 was, ze deden het toen nog pas vanaf 4 jaar. Dat is dan nu 7 jaar geleden, dat die buisjes heeft gekregen. Daarvoor was slapen een drama en daarna eigenlijk nooit meer problemen gehad). Maar op een gegeven moment is het ook kiezen tussen twee kwaden en dan maar het beste kiezen. Tot z'n weet-ik-hoeveelste onrustig slapen is ook niet goed voor 'm... Fijn dus dat het nu wel gebeuren gaat. Had je nou al een datum? (Ik haal namelijk alles door elkaar, in een ander clubje heeft een kindje van de week ook buisjes gehad, maar ik dacht dat Beatrice al aan de beurt was).
Ja naja het slaapprobleem is eigenlijk nog niet eens écht ter sprake gekomen.. meer dat Kay nu al maanden aan een stuk constant ziek is met koortspieken en alles erop en eraan... dat vind ik nog veel erger dan het slechte slapen! Ja de datum is 17maart... Lot van Bea is in februari aan de beurt, geloof de 10e!
Ik las trouwesn dat kies nr 4 bij Thirza door is gekomen wat super zeg!! Hier zal het ook geen dagen meer duren, gisteravond was hij echt bijna bijna door! Vannacht best een goede nacht gehad... mannetje ging om half 8 zijn bed in en om 3 over half 8 sliep hij dat heb ik savonds nog NOOIT meegemaakt! Hij sliep erg onrustig door het vele hoesten enz. dus ben naast hem gaan liggen rond 22:30... toen werden we om 00:15 wakker van een poepbroek... en tussen 00:15 en 08:30 is hij slechts 2x wakker geweest, beetje drinken en verder slapen... heerlijk!
Ja, klopt... alleen kreeg ze vervolgens een dubbele oorontsteking dus. GRRRR Maar, desondanks begint ze nu wel langere stukken achter elkaar te slapen, (zij het wel met een paracetamol in d'r achterste, maar laten we er maar van uit gaan dat als de oorpijn over is, ze het ook zonder paracetamol kan). Maar jouw nacht klinkt goed, (in vergelijking met de afgelopen tijd dan ). 17 maart, poeh, nog een week of 7 dus...? In de tussentijd wel iets te doen aan alle ziekigheid, of is het nu echt uitzingen tot de buisjes?
En wel lekker dat kies 4 bij jullie ook bijna door is! Hier kwam ie dus donderdag door. Bracht 's ochtends nog een jengelig meiske naar de gastouder en 's middags was ze me toch vrolijk! Even gevoeld en ja hoor: hij was door My, wat een verschil gelijk in humeur! Duidelijk dus, dat ze daar zo'n last van had de afgelopen weken. (En dan lees je weer ergens zo'n topic dat er zonder het te merken ergens 4 kiezen door zijn gekomen, zucht.... waarom is dat dan hier nooit he?)
Nee het is nu echt proberen uit te zingen tot de buisjes... gister koni k wel een ab kuur krijgen maar wil het tóch eerst ff zonder proberen... hij heeft er net 2 achter de rug!
Ja, en het blijft rotspul. En als je er teveel achter elkaar krijgt, dondert je weerstand hardstikke in elkaar, dan doet je lijf niks meer zelf... Hmm, echt aftellen dan dus. Ik zit me hier trouwens toch de laatste dagen dus weer af te vragen of Thirza niet ook iets met d'r oren heeft... Ze heeft voor we op dieet waren echt zoveel last gehad van haar oren en nu dus weer, en ik ben er net achter dat ze de laatste tijd dus kleine beetje melkbestanddelen binnen heeft gekregen: de chipjes waar ze zo dol op was, zit dus weipoeder en nog iets in Grr, dacht ik dat dat wel veilig was, (ja, stom ook, niet de ingredienten erop nagekeken, dacht dat chips toch wel OK zou zijn)). Nouja, niet OK dus, dus die chippies mogen de andere 2 kids opeten. Kunnen we weer op zoek naar wat anders wat ze wel lekker vindt... Maar goed, wel opvallend dus: ze krijgt weer melk binnen en het is weer mis met de oren. Maar wil toch eens goed naar die oortjes laten kijken dus ook. Als het simpel op te lossen is met buisjes... (nouja, en gewoon heel strak aan dieet houden dus ook sowieso).
Tja Rozemarijke, als je toch bij de KA loopt zou ik het zeker laten nakijken. Allergieën kunnen natuurlijk wel oorproblemen geven! Wel heel sneu voor je kleine meisje weer, en vervelend dat ze niet over die koemelkallergie heengroeit. Dk: jouw nacht klinkt best lekker inderdaad. Ik vind er uit moeten geen probleem, het wordt pas vervelend als het elk uur is of hij echt uren wakker is.... Ik mag op het moment niet in zijn mond voelen, dus ik weet niet of er weer iets door is. Hij wordt zo kwaad als ik dat probeer.
@Elin: tja. dat is nu dus de grote vraag, waar die oorproblemen nu vandaan komen... Het zou kunnen dat het komt omdat de eczeem nu weg is door de zalf, dat de ontstekingen er op een of andere manier toch uit moeten... En het zou dus de melk kunnen zijn, of misschien toch de ei en soja die we weer eten. Dat laatste zou ik vervelender vinden dan enkel de koemelk. Melk is goed te vervangen door andere dingen als soja, rijstemelk. Maar ei... pfff, was echt zo blij toen ik dat weer kon gaan eten! Maar ga morgen maar eens bellen. We hebben pas half februari weer een afspraak bij de kinderarts, dat duurt me nog veel te lang En over de allergie heengroeien... Tja, ze heeft er nog ff tijd voor Ik las trouwens over een interessante studie van de universiteit utrecht, dat allergie kan ontstaan door bijvoorbeeld de vaccinaties. Met dat in mijn achterhoofd gaan we het vaccineren bij een eventuele tweede toch anders doen... wat later beginnen denk ik, en geen cocktails meer. Maar dat verhaal wil ik dus ook even aan de kinderarts voorleggen, even zien of hij bekend is met die studie en zoja: of hij weet of daar verder nog belangrijke resultaten uit zijn gekomen, (want die kan ik verder natuurlijk niet vinden).
He, hier naar de dokter geweest, WEDEROM......Sven heeft sinds donderdag koorts, hoge koorts, weer gezegd dat ik denk dat er toch iets meer is met zijn oortjes en weer zonder daden de deur uitgegaan. Ze gelooft niet dat de KNO arts wat kan betekenen......en moeten het weer aankijken.......en dat hij aldoor verkouden is kan tot zijn vierde levensjaar duren. Verder schijnen ze niet meer zo happig op buisjes te zijn.... Niet dat Sven die hoeft te hebben maar had graag naar de KNO arts gegaan. Afgelopen nacht was een DRAMA met hoofdletters. Begon om 01:00 uur......erg druk en babbelen.....maar het soort babbelen dat je denkt van, je lijkt wel te ijlen.....mee genomen naast ons......gloeiend heet weer......bleef er druk (nou is hij dat altijd als hij koorts heeft) toen begon hij te krijsen als een speenvarken, 3 uur verder, en een zetpil, dentinox en thijmsiroop en papa's borst deed de TV wonderen, had hij afleiding en werd hij rustig. Toen naast me gelegen tot een uur of 11:00.....maar vaak bijna wakker, dan verkrimpt zijn gezicht en begint hij overstuur te huilen. Dan pak ik hem tegen me aan en sus hem en zeg dat mama bij hem is en dan wordt hij met speen rustig......zo met hem te doen..... *zucht* we gaan dan ook nu lekker naar ons bedje!
goofychick, ik zou morgen je ha bellen en erop staan dat je een verwijzing voor de KNO arts krijgt! Beter een keertje laten kijken en idd misschien is het daadwerkelijk wel niks, maar dan wéét je dat ook! Bij mij in de praktijk zitten 2 huisartsen, 1tje daarvan praatte maanden terug precies zoals jou huisarts... nou was ik van de week bij de ander en ik was zó blij dat hij zelf ook goed meedacht aan een KNO arts, want ik was écht niet weggegaan zonder verwijsbrief!