Hier gaan de middagslaapjes weer erg goed... Vandaag weer van 12:15 tm 15:15, maar afgelopen nacht was dramatisch! Hopelijk wordt komende nacht beter...
@douchen: doe ik hier 's ochtends, terwijl Thirza speelt Als ze wat minder in d'r vel zit, zet ik de tv op onze slaapkamer aan, (wordt vrijwel alleen nog voor dat doel gebruikt, ik durf ook niet zo goed meer tv te kijken in bed, als Thirza slaapt ). Heel af en toe gaat het echt niet, en dat kan ik vooraf wel inschatten en dan douche ik niet. Ik heb het geluk dat de douche niet tegen haar kamer aanzit, dus ik kan eventueel wel later douchen als dat nodig is. Maar dan sluip ik dus verder wel op m'n tenen boven rond om zo stil mogelijk te zijn... Rond Thirza's slapen doen we dat dus sowieso. Kids mogen niet boven spelen als ze slaapt, liefst ook de gang niet in en als het perse moet, dan met vooraf 10x instructie dat ze geen stom woord mogen zeggen op de gang... Wc wordt niet doorgetrokken tijdens Thirza's slaapje, (zit direct onder haar kamer en maakt een rotherrie ). Tja, ook hier de ervaring dat ze nou eenmaal NIET leert om door dat soort geluiden heen te slapen. En wij zijn niet zo begonnen en hebben met de kids van mijn man hele andere ervaringen, (stiefdochter kun je aan haar grote teen optillen als die eenmaal slaapt... (Wat overigens wel weer als nadeel heeft dat ze pas sinds een klein half jaartje niet meer in bed plast. Nu vannacht dus nog even een ongelukje, omdat gisteren druk was met een verjaardag waar we waren en ze dan helemaal knock-out gaat en niet (op tijd) wakker wordt voor het plassen)). Dus wat anderen er ook van vinden: onze ervaring is inmiddels dat het dus niet altijd een kwestie is van aanleren: sommige kids kunnen het wel en andere gewoon niet. Ik word zelf trouwens ook van elke zucht wakker, (heel handig met een ADHD-er die snurkt Mijn man draait zich niet om, die werpt zich om, hahaha. Echt een wonder dat ons goedkope ikea-bed nog steeds overeind staat...)). Dus het zal ook wel wat erfelijk bepaald zijn ofzo. @Devy: och, waarom niet, haar haartjes verven? Er zijn echt zat moeders die veeeeeeeeeeeeeeel verder gaan hoor, in de pogingen om hun dochter mooi te maken, Hahaha Nou, hier met Thirza echt een baggerdag achter de rug. Een en al gejengel en geklaag en gehang, maar hangen was ook weer niet OK, dus weer van schoot af en het dan weer op een brullen zetten omdat ze weer bij mij op schoot wilde, en daar weer aangeland na een boel gesjor en gedoe was dat ook weer niet goed.... Pfff, ik had net m'n vriendin nog even aan de lijn om een tijd af te spreken en zei al: Deze dag komt echt als geroepen, echt een perfecte timing dat we morgen samen gaan winkelen!!!!!! Zooooooooo toe aan even een break van thuis, na de afgelopen dagen... Heerlijk! Ik had er al zo'n zin in, maar nu dus helemaal Da's dan weer het voordeel van het nadeel van al dat gedoe met Thirza; dat wordt dubbel zo hard genieten morgen @3 kids en een echtgenoot managen: haha, ik kan iig zo bij de politie Heb ze superstrak in het gareel Nee, maar alle gekheid op een stokje: ben van mezelf wel aardig gestructureerd en het zit me iig wel in het bloed om structuur aan te brengen voor kinderen, (ach ja, tikje beroepsdeformatie ook wel ). En vandaag maar weer even gemerkt dat als ik in m'n eentje de lijn uit kan zetten, het allemaal supersoepel loopt Maar goed ook, want als m'n stiefkids vandaag ook nog moeilijk waren gaan doen... dan was ik gaan gillen denk ik Contact met hun moeder is trouwens niet altijd zo OK geweest... ze was noga wrokkig over hun relatie en heeft dat wel geprojecteerd op de omgangsregeling, om het zo maar even te zeggen. Maar op een gegeven moment worden ze zo groot dat ze zelf gaan bedenken wat ze willen en dan kun je als moeder twee dingen doen: altijd nee zeggen en je kids verliezen, of erin meegaan en in goed overleg met je ex treden Ze heeft gelukkig voor het laatste gekozen en sindsdien loopt het contact ook goed Maar dat ze zo graag hier wilden komen, was hun eigen idee Dat ik overigens sinds Thirza's verjaardag zulke lekkere taarten maak, helpt wel mee, merkte ik vorige week aan de telefoon: stiefzoon wilde eerst weten of ze konden komen, toen of Thirza alweer beter was en toen of ik nog taarten had gemaakt Morgen gaan we het Ernietaartje dat ook in mijn album staat en een tijdje in de vriezer op een gelegenheid heeft liggen wachten, verorberen. Ze vinden me helemaal lief nu
Hoi meiden, Lob en Devy: gelukkig ben ik niet de enige emo-muts als het om auto's gaat... We wisten eerst nog niet wat voor klasse hij mocht gaan leasen en als het een kleine klasse werd zou mijn auto weggaan. Nou, ik zat al met de tranen in mijn ogen achter het stuur. Maar gelukkig werd het een grote klasse en mag mijn fiësta blijven! Luca en ik scheuren samen overal naartoe erin en Luca zwaait altijd naar hem als we voorbij lopen, dus ik denk dat mijn zoon mijn auto-emotionaliteit geërfd heeft, haha! Devy: haha, daar had ik nog niet aan gedacht aan wat ze samen voort zouden kunnen brengen. Rozemarijke: wij hebben ook een auto gehad die steeds pech had en die was ik ook goed zat hoor! Maar deze heeft ons nog nooit in de steek gelaten. Maar wat jij beschrijft is ook mijn nachtmerrie... Veel plezier met winkelen vandaag! Danabelle: ik klets hier ook pas sinds kort mee, dus ik zou zeggen "wat let je?"! Is hier erg gezellig! @Douchen: dat doe ik altijd 's ochtends en zet Luca dan met wat speeltjes in zijn bed. gaat eigenlijk altijd goed; soms jengelt hij wel wat, maar nooit lang. Luca kan zichzelf altijd goed vermaken en dat is wel heel makkelijk af en toe! @Geluid: Luca slaapt eigenlijk altijd overal doorheen: een drilboor, de glazenwasser, de badkamer (ook inpandig en met afzuiger), de wasmachine, alles. Ook heel makkelijk dus! We hebben hem vannacht helemaal niet gehoord tot 6:00. Toen was hij wakker en bij ons in bed stak hij zijn vingers in onze oren, ging haren trekken, etc. Toen ik hem net verschoonde was hij wel erg moe, dus toch maar even in bed gelegd. Hij lag in bed te spelen terwijl ik de hele benedenverdieping gestoft, gezogen en gedweild heb. En nu slaapt hij, maar ik maak hem zo weer wakker anders slaapt hij vanmiddag niet. Maar eerst douchen!
@Rozemarijke Wat fijn dat ze toch de juiste keuze heeft gemaakt. Het is een hele moeilijke situatie als je uit elkaar gaat, maar het belang van de kinderen moet natuurlijk voorop blijven staan. En tenzij de vader een <censuur> is, blijft een goed contact tussen vader en kind van enorm groot belang. En ik zou ook helemaal blij worden van al die taarten, maar ik denk dat dat alleen maar een bonus is, want jij klinkt als een erg leuke (stief)moeder! @Elise Wat een lekkere nacht. Wel weer vroeg eruit, dat is weer minder. @All Kyra heeft wéér doorgeslapen. Ik weet niet wat me overkomt. Wel komt alle vermoeidheid er nu uit, en ben ik een giga lamme tak op het moment. Over een paar minuten ga ik maar eens de benedenverdieping aanpakken zodat het (voor 5 minuten) opgeruimd is, daarna douchen en misschien loop ik wel naar de apotheek. Maar alleen als ik er zin in heb, want het is toch snel 45 min tot een uur lopen.
Ben ik ook weer even, ik heb niet alles doorgelezen. Ben te brak op het moment. Het gaat niet echt goed. Goddank worden zijn middagdutjes beter, maar 's nachts is het bagger. Vannacht wakker van 2 tot 6, wat een rottijd zeg en dan om 8 uur weer op je werk zitten. Begrijp er niks van.
@Danabelle, balen meid dat het bij jullie ook nog niet lekker loop! @Lovely, hoe ging de nacht? @Rozemarijke, oh wat heerlijk!! Veel plezier vandaag! Klopt wel wat jij zegt.. je geniet nu van zoiets veel meer dan je normaal zou doen. Ha ha.. grappig dat je die kleine snoepkonten zo blij kunt maken. @Elise, makkelijk zeg dat Luca overal doorheen slaapt! En een fijne nacht zo te lezen! @Devy, oh lekker zeg! Maar wat herkenbaar dat je dan helemaal kapot bent na een nacht lekker slapen.. @Elin, he wat rot weer zeg! @Hier, ook weer een baggernacht. Al vroeg bij ons, maar toch heel onrustig. Zijn nek (eczeem) is weer zo erg en hij heeft het weer helemaal opengekrapt. Ik snap er niets van want ik ben net 2 weken geleden gstopt met weer een hormoonkuur en het was helemaal weg . Vrijdag heb ik een afspraak gemaakt bij een andere ha in onze praktijk... das eigenlijk niet de bedoeling maar ik wilde dat per se. Mijn eigen ha geeft me altijd het gevoel dat het toch niets is... en het is een sport van hem geworden om patienten zo snel mogelijk weer buiten te krijgen. Ik ga daar altijd onbevredigend weg! Ik wil zijn eczeem en het vele verkouden zijn wel eens met iemand anders bespreken. Gijs kan gelukkig wel weer heerlijk alleen spelen. Dat ging een paar maanden echt niet. Hij is zo wild van al zijn boekjes en zit in een hoekje allemaal dierengeluiden na te doen *smelt*.
Zo, vriendin is wat later dan gepland, dus kom nog ff forummen hier, voor ik ga winkelen @Devy: wat heerlijk! En heel herkenbaar dat je zelf nog brakker wordt dan anders, als je dan eindelijk kunt slapen... Nu hopen dat ze het vol gaat houden, dan ben je met een week weer een heel ander mens Enneh, thanks Ik voel me wel eens de kwaaie stiefmoeder als ik weer eens de hele dag alles loop te begrenzen, omdat manlief dat niet doet, (gaat allemaal volkomen langs hem heen, of hij heeft gewoon niet door dat dingen niet handig zijn, (bijv: de kids aan tafel zetten om wat te drinken en dan met een kreet van: Oja, we hebben nog wat voor jullie, zelf naar boven rennen. Ja, dan komen ze weer achter je aangerend natuurlijk. Dat soort acties gaan hier de hele dag door). Maar goed, blijkbaar nemen ze me dat niet kwalijk, want heb idd een goeie band met alletwee @lob: goed dat je naar de andere HA gaat! Heel benieuwd wat die ervan gaat zeggen.... @Elin: he, pfff.... (dat blijf ik maar tegen je zeggen geloof ik ). Ik duim echt keihard voor je dat het snel over mag zijn.... @Elise: heerlijk, ff zo het huis door kunnen Hier is het momenteel een enorme bende, maar dat komt dan morgen wel... geen zin in opruimen nu Thirza heeft hier vannacht slecht geslapen, maar eten ging vanochtend wel wat beter (als in: ze heeft een half bordje pa en een halve kiwi gegeten, voor ik 'r wegbracht net). Nouja, wel handig dat ze in d'r 'normale' doen van de afgelopen maanden is, als we donderdag bij de KNO komen. Krijgt die in ieder geval een goed beeld van hoe het hier is... @LovelyDK: middagslaapjes dus wel goed. Hier ook, daar ben ik echt zo blij om, heb je tenminste overdag even een bijtank-moment
Dat hier een topic over is, handig!Fijn om ervaringen uit te wisselen en dat je niet de enige bent...ik hoor nl alleen maar verhalen in de omgeving dat alle kindjes allemaal goed slapen, eigenlijk nooit wakker worden s avonds/s nachts, of heel indicenteel een keer... Nou, hier gebeurt het incidenteel dat ze beiden niet wakker worden en doorslapen...zeg maar gerust dat dat nooit gebeurt.. ben het ook wle gewend hoor, maar vermoeiend is het wel.. De oudtse van nu 2,5 jaar is altijd wat moeilijker geweest, huilbaby, kma..snel geprikkeld....ging rond dat ze 1,5 jaar was pas beter slapen (en sowieso de eerste 7 maanden heel slecht geslapen zowel overdag als de nacht, kwam door de kma). Dus toen kon ik haar gewoon naar bed brengen en dan ging ze slapen (was voor die tijd niet het geval..) maar dan ging ze dus slapen maar werd wel een aantal keer wakker s avonds en s nachts...moesten er dan wel heen maar ze ging daarna wel gewoon slapen..(keer of 6 erheen altijd, maar vnd ik al veel minder erg dan het uren in slaap proberen te krijgen of dat ze na ieder haf uur al wakker was..) ze gaat nog steeds meestal wel goed slapen (overdag gaat eigenlijk wel goed ook, was voor dat ze 1,5 was ook wel anders en de eerste 7 maanden was het al veel als ze een half uurtje sliep, na haar eerst in slaap gewiegd te hebben, ze had altijd last van krampjes enzo) Ze gaat dus wel goed slapen meestal maar wordt nog wel vaak wakker...afgelopen 1,5 week slecchte tijd gehad, avonden en nachten was ze erg veel wakker..echt heel veel, zoveel dat ik zelf geen avond had omdat ik alleen maar bezig was met omhoog lopen, haar terug in bed leggen (ze slaapt wel gewoon in ledikant, dus goed leggen) en weer naar beneden...als ik haar te lang laat huilen gilt ze de jongste weer wakker namelijk.... en dan de nachten ook een keer of 4... de laatste 2 dagen gaat het weer wat beter (afkloppen!!!!!) en wordt ze maar een keer of 3 wakker totaal avond en nacht..... De jongste is veel rustiger en makkelijker..eerste 4 maanden wel heel veel gehuild en heel slecht geslapen maar ging daarna veel beter. NU nog steeds gaat ze goed slapen, behalve als er iets is, als ze ziek is, krampen heeft en moet poepen (dan haal je haar uit bd en even later heeft ze een dikke poepluier, als ze dan verschoond is gaat ze lekker slapen) is ook heel vrolijk de hele dag, alleen als er iets is niet (vieze luier, ziekjes etc). De oudste is nl best lastig, snel en veel huilen, zeuren etc, snel overprikkeld) maar de jongste wordt s nachts wel paar keer wakker voor fles...ze is nu bijna 1 jaar maar nog veel behoefte aan fles....eet laatste tijd slecht groenten dusja, zit ze natuurlijk minder vol....dus dan voor ze naar bed gaat s avonds een fles, rond een uur of 00.00uur een fles en dan heel vroeg in de ochtend weer een fles (5/6.00uur)romd ook iets vroeger allemaal....tot nu toe lust ze geen rijstebloem ofzo in de fles en pap ook niet (heb tot maand of 9 bv gegeven) wil het wel gaan minderen maar momenteel doen e het ff zo omdat ik erg vermoeid ben, en ze drinkt haar fles wel altijd helemaal op met grote slokken en gaat daarna weer lekker verder slapen...soms ok schone luier nodig. Ze is trouwens maar een klein smal meisje, heel fijntjes...ze is bijna een jaar en past nog veelal in maat 62/68..veel kleertjes maat 62 heb ik dus nog niet weggelegd (dingen die klein vallen wel, want babykleding moet lekker en soepel zitten vind ik). verder eet ze wel goed hoor, geen grote eter, ze weegt nu 8 kg ongeveer. (loopt ook al vanaf 9,5 maand rond dus dat scheelt ook) Maar we zitten dus met 2 meiden die s nacht wakker worden, en vaak ook wel de avond een paar keer...vooral de oudste dus eigenlijk...jongste is een stuk makkelijker.. Maar nogmaals: goed om hier verhalen te lezen omdat ik eigenlijk niemand ken waarvan de kinderen slecht slapen s nachts... maar sinds 2 dagen gaat het beter gelukkig, want hier gaat het vooral om de oudste..(de jongste wordt ook wel 2/3 keer wakker maar voor een flesje...(overigens zorg ik wel dat fles totaal ,cc, niet teveel is hoor, maar als ze slecht gegeten heeft maakt het niet zoveel uit, plus dta ze maar zo'n kleintje is) Liefs
Wat lees ik weer een slechte nachten hier, wat onwijs klote! Welkom Pantoefje...k linkt erg zwaar met 2 van die nachtbrakertjes! Lob, lief dat je het vraagt... ik durf het haast niet te zeggen maar wij hebben heerlijk geslapen van 21:00 tm 07:45 aan 1 stuk.. wauw!
Lob: ai wat sneu voor Gijs van zijn nekje en wat fijn dat je bij een praktijk zit, heb je nog de optie voor een andere HA. Ik moet echt van HA switchen! Maar goed dat je een second opinion vraagt.
Overigens nog ff.. Lob en Elin ik heb het echt met jullie te doen.. wat een nachten zeg!! Ben benieuwd wat ze zeggen bij de ha lob!
Dank je Dk. Weet je, ik maak me soms best zorgen. Dan denk ik 'wat is er toch manneke?' Waarom is hij toch zo onrustig en verdrietig 's nachts. Word ik ook erg verdrietig van. Want hij wil zo graag slapen, hij probeert het ook, legt steeds zijn hoofdje neer, maar komt dan weer kreunend en steunend overeind alsof hij echt de slaap niet kan vatten. Maar wel heel fijn Dk dat het bij jullie zo goed gaat nu! En ik lees bij Elise ook al betere nachten. En bij Rozemarijke soms ook. En een aantal van ons hebben dit topic definitief achter zich kunnen laten, dus dat zegt ook dat het ook kan goed komen. Heerlijk zeg. Jullie hebben je portie ook gehad.
Ja je weet dat er ooit een eind aan komt. Hier gaat het een stuk beter. We hoeven er nog maar 2 keer uit. Soms slaapt Jamie zelfs uit.. Nu is het nog steeds wachten op de operatie.... Duurt zo lang voor hij aan de beurt is, We wachten nu al 5,5 week. en het kon volgens het ziekenhuis nog 3 a 4 weken gaan duren. Maar als het goed is slaapt hij daarna helemaal door. *** Was er nou nog iemand waarvan haar zoontje ook geholpen zou worden vorige week?
Dat vond ik dus ook heel erg moeilijk in die tijd... je ziet gewoon dat ze écht wel willen slapen maar dat het niet lukt! En dat er IETS aan de hand is, maar wat? Dat onmachtige gevoel is vreselijk... Maar inderdaad, hoe zwaar het ook is.. het wordt écht beter!
@Elin Het is inderdaad zo frustrerend! Je wilt niets liever dan ze helpen maar dat gaat gewoon vaak niet. @Lob Het is inderdaad goed dat je naar een andere huisarts gaat. Ze kunnen nog zo hard roepen dat eczeem zo normaal is, maar vaak is het toch een teken van iets anders. En misschien heeft diegene waar je nu naar toe gaat wel het licht gezien. @Pantoefje Welkom! Ik ben heel blij dat ik nog maar één nachtbrakertje heb! @mamalijntje Ik hoop dat die 3 tot 4 weken voorbij vliegen.
@Rozemarijke, lekker geshopt? @Pantoefje, welkom meid! Lijkt me zwaar hoor met 2 kids die allebei wakker worden 's nachts... en ook al zo lang! @Lovely, lekker zeg! Vind het echt super voor je dat het nu goed gaat!! Heb je wel verdiend!! @Mamalijntje, waarom duurt dat toch zo lang? Zoontje van Elise is onlangs geholpen aan zijn neusamandel. @Elin, ja ik ben ook blij dat ik zo ergens anders heen kan want overstappen naar een andere ha is een drama. Klein dorp en 1 andere ha en daar wil ik echt niet heen! Bij ons precies hetzelfde, Gijs wil wel slapen maar het lukt vaak niet.. hij gaat wel 100x keer verliggen en idd oogjes dicht en dan hup komt ie weer omhoog. @Devy, ja dat eczeem blijft een lastig verhaal.. Ik ben totaal niet huis in de medische wereld, maar ik begrijp niet dat er hormoonzalf is... wat echt niet normaal snel en goed werkt (maar wat ik maar heel zelden geef) en ??? niets dus eigenlijk.. Hoe kan het nou dat er niets iets bestaat wat goed werkt en wat niet schadelijk is?
He meiden @Pantoefje: welkom (helaas). Is idd heerlijk om hier tegen meiden aan te kletsen of te zeuren die niet direct roepen van: O, slaapt ze nog niet door! O, moet je dit of dat doen... O, nouja, enzovoort enzovoort... Over willen slapen: heel herkenbaar... heel frustrerend om te zien dat ze wil slapen, maar het gewoon niet lukt en dat ze dan zo moe worden en er ook zo moe uitzien... In het BVclubje zei iemand tijdje geleden ook dat ze vond dat Thirza er slecht uitziet, (foto geplaatst daar) en dat vind ik dan toch wel hartverscheurend. Want ik zie zelf ook wel dat dat zo is, zo´n wit bleekbekkie met blauwe kringen onder d´r oogjes.... Hier heerlijk geshopt vandaag Een grijs jurkje, maar die was maar 20 euro, dus die was voor erbij En een jurkje met groen en paars en bruin en wit en een hele grote vlinderprint op de rok, echt heel gaaf en fleurig... Ben helemaal happy ervan dus En Thirza ging vanavond slapen zonder dat we terughoefden en dat was alweer even geleden, dus ook daar even blij van en de goede hoop dat dat voor vannacht ook een goed teken gaat zijn.... Ga nu lekker slapen, ben keikapot na zo´n middag sjouwen.... My, ben gewoon niks meer gewend
@Rozemarijke, jurk klinkt leuk Oh ja dat snap ik dat het hartverscheurend is om te horen.. ook al zie je het zelf ook wel. Op het KDV heb ik het ook wel eens gehoord. En laatst stond vriend stilletjes naar hem te kijken en zei heel triest.... tjee hij heeft echt dikke blauwe wallen onder zijn ogen. Auw!! Dat doet echt pijn!!
Lob Ze stellen het steeds uit.. Het zou drie weken duren... Inmiddels 5 weken verder en steeds krijgen we te horen.. Nog 4 weken bla bla bla.. Ben ook pislink want Jamie heeft alweer oorontsteking gehad inmiddels.
@Lob het is bij die kleintjes een afweging. De hormoonzalven die ze voorschrijven zijn over het algemeen van een klasse 1 die minder goed werkt omdat het minder agressief spul en daarom ook minder bijwerkingen heeft. Zelden wordt er een hogere klasse voorgeschreven is mijn ervaring. Daar komt nog eens bij dat de plek waarop het eczeem zit heel lastig is. Het eczeem op Kyra's armpjes/beentjes/rompje mogen wij 'harder' aanpakken dan haar gezichtje of in Gijs' geval zijn nekje. Alles wat boven de romp zit, mag maar één keer per dag met hormoonzalf ingesmeerd worden. Wat mijn ervaring is met een agressieve hormoonzalf behandeling (in de zin van elke dag 2x smeren zoals voorgeschreven door mijn huisarts) is dat het lichaam in opstand komt. Het begon bij Kyra met kleine plekjes, toen we die gingen behandelen en die plekjes verminderden zocht haar lichaam een andere plek om het eczeem op te botvieren. Dat is ook de reden geweest dat ik niet meer tevreden was met alleen symptoombestrijding, maar ik nu echt de oorzaak wilde achterhalen. Ik heb het advies van de huisarts voor een groot deel ook losgelaten. We smeren 2x daags met vaseline, en de hormoonzalf in stootkuurtjes van drie dagen 1 keer per dag als het eczeem roder wordt. Haar gezichtje smeer ik nog zelden in met hormoonzalf, maar als ik het doe dan slechts 2 dagen achter elkaar. Het is op het moment echt aan het verbeteren, maar het kan zomaar plotseling weer op komen zetten. Hopelijk alleen niet zo extreem meer nu we ons huis en het huis van mijn schoonouders gesaneerd hebben van zoveel mogelijk allergenen. Het was wel sneu om alle pluche beesten rigoreus weg te halen, maar ze krijgt straks kleintjes die ik goed in de vriezer kan stoppen (24 uur in de vriezer= dode huismijt). Ik hoop dat als je besluit om naar een homeopaat te gaan dat dat voor jullie de oplossing is want zo gaat het natuurlijk eigenlijk niet langer. @Rozemarijke Fijn zo'n shopdag! En het klinkt heel leuk wat je hebt gekocht. Ik ben ook een jurken en rokken-fan. Ik heb twee spijkerbroeken in de kast hangen, maar die heb ik alleen voor als ik naar de kermis/efteling ofzo ga. Het is inderdaad zo ontzettend vervelend als het slaapgebrek uitgetekend staat op die lieve kleine snoetjes. Die blauwpaarse wallen zijn al niet leuk om bij jezelf te zien, laat staan bij je kindje. Wij hebben die energie niet meer nodig om te groeien en om ons te ontwikkelen. @mamalijntje Ik krijg last van plaatsvervangende boosheid op jouw artsen. Hoe kunnen ze het nu uit blijven stellen wanneer duidelijk is dat jamie er zo'n last van heeft? @All Geen doorslapen dit keer maar wel een echt goede nacht. Een keertje rond 21.00 wakker, een keer rond een uur of 23.00 maar toen hoefden we niet naar haar toe, en een keer om 02.00. Ik ben benieuwd of het goed blijft gaan als ik vandaag weer naar mijn schoonouders ga.