Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Zal mijn best gaan doen om het allemaal bij te houden! Maar ik vind het moeilijk om te onthouden wie welk kindje heeft en wat er met dat kindje aan de hand is - buiten dat het slecht slaapt.
    Devy, heb jij twee kindjes met eczeem? Wat vervelend.. Ik heb zelf eczeem, tot ik een jaar of tien was, was het heel erg en nu komt het bij vlagen nog op. Mijn ouders wisten niet wat ze met me aanmoesten toen ik een baby was en mezelf helemaal openkrabde.. Ik kreeg wel zalfjes hoor, maar ik lag constant open.
    Rozemarijke, je jurkjes klinken leuk! Ik hou van jurkjes.. ben er nu zelf twee aan het maken, maar het schiet niet zo heel erg op want 's avonds ben ik gesloopt en overdag slaapt Nadine nauwelijks dus kom ik er ook niet aan toe. Maar voor onze vakantie moeten ze toch wel af zijn :)
    @ anderen, sorry dat ik even niet specifiek op jullie reageer! Ik kan maar één pagina teruglezen als ik een antwoord typ, en kan zo snel niet onthouden wat jullie precies schreven. Begrijp wel dat er kindjes bij de KNO-arts lopen.
    Ik zag trouwens in een ander forumdeel een topic van een moeder die schreef dat het haar zo opbrak dat haar kindje een paar keer per nacht tien seconden huilde.. Vervelend voor haar, maar het kan natuurlijk nog veel erger. Op zich slaapt Nadine nu wel aardig 's nachts hoor, dat wil zeggen, we horen haar wel een paar keer een aantal minuten (jammeren/huilen) maar dan slaapt ze vaak zelf weer verder. Soms gaan we haar wel troosten, als ze naar ons idee te lang huilt/jammert. 's Ochtends wordt ze wel heel vroeg wakker en daar kan ik heel slecht tegen, maargoed het is best te doen hoor. Overdag slaapt ze nog steeds erg weinig. Maar ik ben allang blij dat ze niet meer continu huilt! Die periode hebben we ook gehad, dat ze van de 24 uur 18 uur lag te huilen, 2 uur rustig was en 4 uur sliep. Toen zag ze er ook heel slecht uit, wat jullie ook schrijven, bleek bekkie en kringen onder haar oogjes..

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Goedemorgen meiden,
    Mammalijntje: Luca is vorige week maandag aan zijn neusamandel geholpen en het heeft super geholpen. De nacht na de operatie was drama, maar toen ging het echt bergopwaarts. De meeste nachten heeft hij doorgeslapen en de nachten dat hij wakker werd was het 1x en maar heel even. Echt een verschil! De donderdag voor de operatie werd ik ineens op mijn werk gebeld dat ze Luca niet wilden opereren. De anesthesist durfde het niet aan vanwege zijn reflux verleden. Ben me toch een partij boos geworden; we waren al drie weken daarvoor bij de anesthesie geweest en nu ineens kwamen ze hiermee. Ik heb met de kinderarts overlegd (die me verzekerde dat de reflux onder controle is en dus geen reden is om de ingreep niet te doen), toen geëist dat ik de anesthesist aan de telefoon kreeg en heb een heel betoog gehouden tegen hem. Met als gevolg dat hij toch toestemde en zijn excuses erbij aanbood (ik kan dan ook nogal een felle kikker zijn:)). Ik heb ook tegen die man gezegd dat hij niet al maanden met een kind zit wat constant ziek is en heel slecht slaapt. ik ga voor jullie duimen dat jullie heel snel de oproep krijgen!
    Elin: ik herken je verhaal van het wel willen slapen, maar niet kunnen helemaal. Luca ging dan ook 20x verliggen, legde zijn hoofdje neer om 2 seconden later weer overeind te komen en dat ging uren zo door, zo zielig! Sinds hij geopereerd is, is hij 2 nachten wakker geworden, maar sliep dan weer binnen 20 minuten. Op het cb zei de arts ook tegen mij dat als kindjes uren wakker zijn 's nachts, dat er dan ook wat met ze is. Kan me voorstellen dat je wel een beetje op bent nu, dikke knuffel!
    Lob: het gaat je echt aan je hart als je kindje er zo slecht uit ziet hè? Ik zette gisteren toevallig de foto's van het fototoestel van de afgelopen tijd op de pc en ik schrok gewoon van hoe Luca eruit heeft gezien. Zo'n verschil met nu; wit, wallen en blauwe kringen en een gepijnigde uitdrukking in zijn ogen. Zo'n verschil met nu: bruin kleurtje en pretlichtjes in zijn oogjes.
    Rozemarijke: heb je spierpijn vandaag van het shoppen? Klinkt als een heerlijk dagje met een vrolijk resultaat!
    Devy: fijn dat Kyra goede nachten maakt op het moment! Wel even wennen voor jullie om met alle allergieën rekening te houden (zoals dat ze geen grote knuffels meer kan hebben), maar als je nu al resultaat ziet raak wel erg gemotiveerd lijkt me.

Hier weer een nacht doorgeslapen tot 6:30. Toen zat hij een beetje te huilen in zijn bedje en bleek doorgelekt te zijn. Net beneden zat hij maar te jammeren en viel steeds om, hij was nog moe. Toen ik vroeg of hij nog even wilde slapen, ging hij zelf al bij de trap staan, zo schattig! Volgens mij komt bij Luca ook alle vermoeidheid van de laatste tijd eruit; hij is echt zijn gemiste slaap aan het inhalen. Hij heeft ook een erg kort lontje op het moment; als het even niet zo gaat als hij wil, krijgt hij meteen een driftbui. Op die momenten is hij echt boos op alles en iedereen. Hij heeft ook best veel heftige dingen meegemaakt de afgelopen maanden. Ik begrens hem wel, want hij moet ook leren dat je niet altijd de dingen op jouw manier kan doen, maar probeer er ook voor te zorgen dat hij zijn boosheid kan uiten. Pff, lastig af en toe opvoeden! Op mijn werk weet ik altijd precies wat ik moet doen, maar met je eigen kind is dat toch een stuk lastiger omdat er een stuk gevoel bij komt kijken...

3. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @danabelle Maakt niet uit hoor als je het niet allemaal bij kan houden. :) Hebben wij vaak ook geen tijd/puf voor. Ik heb nog maar een kindje. :) Gijs is Lob's slaapterroristje.

Gelukkig heeft Kyra nooit veel gehuild. Ze was/is heel goed te troosten. En als ze bijvoorbeeld echt niet in haar bed wilde slapen nam ik haar altijd bij mij. En nu nog steeds moet ze ongeveer om de 5 minuten op schoot. Het is een echte knuffelkont!

@Elise Als ze moe zijn zijn ze inderdaad motorisch van slag. Kyra wordt dan ook echt lomp en struikelt bij wijze van spreken al over een touwtje. En het is inderdaad schattig als ze bij de trap gaan staan. Gisteren werd ik om 18.30 ook aan mijn hand meegesleurd omdat Kyra heel graag naar bed wilde.

Kyra heeft ook echt van die driftkikkerdagen. Niets mee te beginnen dan. Ik zeg dan altijd wat moet mama nou met jou, volgens mij moet mama soep van jou koken, en dan krijg ik af en toe wel een glimlachje.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heel herkenbaar, die boze moeie dagen... :( Vandaag hier ook weer. Vannacht was beter ze heeft iig van half 12 tot kwart over 5 aan 1 stuk geslapen, maar net als bij mezelf, lijkt het er dan op dat ze door even zo'n goeie nacht, eigenlijk pas echt voelt hoe moe ze is, dus vanochtend is er geen land met 'r te bezeilen :( Nouja, straks lekker op bed en m'n man gaat met de kids de stad in voor het kinderprogramma, dus lekker rustig hier en dan hopen dat ze even goed bijtukt weer. Meestal is ze dan 's middags na haar slaapje al een stuk beter te genieten :)

Ik ben trouwens ook meer en meer ervan overtuigd dat als een baby veel huilt, dat er gewoon wat is. Dat hele verhaal dat sommige baby's gewoon veel huilen en dat dat vanzelf overgaat: ik denk echt dat die kids pijn hebben, maar dat gewoon over het hoofd gezien wordt of niet gevonden wat de oorzaak is, en dat als ze dan wat groter zijn, ze inmiddels met de pijn hebben leren leven, (heel erg niet OK eigenlijk). Nouja, of het zijn baby's die heel snel overprikkeld zijn, maar hier bij Thirza merken we ook gewoon dat als ze fit is, ze ineens veel minder snel overprikkeld raakt....
    Maar het geeft mij iig de overtuiging dat er veel en veel beter en grondiger onderzoek zou moeten plaatsvinden bij huilbaby's. Want jeetje, wat had er hier een ellende voorkomen kunnen worden als Thirza gewoon een grondige check had gehad bij een kinderarts... Ik vind het werkelijk waar zooooooo vreemd dat het CB ons nooit doorgestuurd heeft, nooit gezegd heeft van: Ja, dit is niet normaal, daar zou wel eens een fysieke oorzaak voor kunnen zijn, dus laten we dat maar gaan checken door een kinderarts....

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: wanneer kun je bij de HA terecht? Hoe gaat het trouwens met je zwangerschap?

Rozemarijke: Thirza heeft in elk geval een lekkere ruk gemaakt. Dat is toch wel fijn. Ben benieuwd wat de KNO gaat zeggen!

Devy: heel fijn dat de eczeem verbetert! En ook al een redelijke nacht gemaakt!

Mamalijntje: wat is de reden van het uitstel? Ik lees hier toch dat iedereen over het algemeen snel terecht kan?

Hier is het dus weer bagger, ik val in herhaling geloof ik.
    Vannacht gewoon weer heel vaak wakker.
    Ik begin ook te denken dat er wat is, maar Alec is nooit verkouden zoals jullie kindjes, heeft ook nooit oorontsteking, alleen soms milde eczeem. Dus ik zou eigenlijk ook niet weten wat er dan moet zijn, maar zielig is het wel.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, gaat goed hoor... lief dat je het vraagt! Ben er wel veel minder mee bezig dan de 1e keer maar dat komt vast nog wel.
    Gijs heeft ook niet heel veel kwaaltjes hoor. Eczeem is nu even heftig, maar is dat nooit zo geweest. En ja, hij is veel verkouden maar dat zijn veel kindjes en oorontsteking heeft Gijs ook nog nooit gehad.
    Net als jij vraag ik me ook zo vaak af; wat is toch?
    Ik kan vrijdag naar die andere ha toe.
    Ik weet eigenlijk niet hoe jij over homeopathie denkt? Ik heb daar eigenlijk niets mee, maar ik lees hier toch ook best wel eens wat goeie resultaten.
    Vannacht was bij ons ook weer vreselijk. Tussen 04.00 en 06.00 wakker en toen schrokken wel om 06.30 wakker door de wekker want ik moest gewoon werken.

@De rest, ik reageer later! Ik zit geloof ik namelijk als een van de weinige NL'ers op mijn werk bah bah bah!

7. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Lob, mijn man moet ook gewoon werken vandaag.. En ik dacht naar de stad te gaan met Nadine, maarja daar is niets aan vandaag. Zo'n kleintje zit niet te wachten op 'bevrijdingsfestivals' enzo.
    Net als jullie kindjes, Lob en Elin, heeft Nadine geen KNO-klachten (voor zover ik weet). Ze heeft wel heel veel last gehad van reflux, gelukkig gaat het nu stukken beter. Dat scheelde ook wel met slapen hoor, in de erge-reflux-tijd was het helemaal drama.
    @ Rozemarijke, natuurlijk 'is er wat' als je baby veel huilt! Een baby huilt niet standaard heel veel 'om niets'. Ieder kindje kan wel eens een huiluurtje hebben, of een dagje huilerig zijn, maar als je kindje meerdere uren per dag huilt en dat gedurende een langere tijd lijkt het mij dat je kindje duidelijk wil maken dat het ergens last van heeft..
    @ Elise, hoe oud is Luca? Wat schattig dat hij zelf bij de trap ging staan toen je vroeg of hij nog wilde slapen :)
    Lob ik begrijp dat je zwanger bent, hoe ver ben je nu? Leuk zeg!
    Is meteen iets waarvan ik me afvraag hoe jullie ermee om gaan.. Wij zouden op zich graag een tweede kindje willen, maar.. op een herhaling van mijn zwangerschap (van begin tot eind misselijk, waarvan zes maanden met overgeven) zit ik niet echt te wachten, maar dat is nog te overzien. Maar wat nou als een tweede kindje net als Nadine reflux heeft, of om een andere reden heel veel huilt, veel aandacht vraagt of ziek is ofzo?
    En dan nog.. met deze nachten komt het er ook niet echt van een kindje te maken zeg maar.
    Hoe gaan jullie met een wens voor een volgende kindje om?

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Ik val ook in herhaling, maar gatver wat ontzettend klote dat het zo slecht gaat. En dit is bij uitstek het topic om zonder problemen in herhaling te mogen vallen. Als de nacht bagger was kun je er ook niet veel meer van maken he.

@Lob Werk ze! Mijn man moest ook gewoon werken dus je bent gelukkig niet de enige die de pineut is. En ja als de reguliere geneeskunde niets oplevert is de stap naar een homeopaat snel gemaakt vind ik dan. Het is niet helemaal van baat het niet schaadt het niet, maar toch relatief onschuldig vergeleken bij al die zalven.

@Rozemarijke ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk zijn er ook kindjes die gewoon overprikkeld zijn en dan is het idd beter om ze gewoon even te laten gaan zodat ze goed slapen, maar als het structureel slecht gaat moet er wel een reden voor zijn.

@Danabelle Wij gaan in de loop van volgend jaar of het jaar daarop eens moed verzamelen om te gaan denken over een tweede. Gelukkig gaat het om meerdere redenen niet (te klein huis etc) want ik denk dat we eerst even wat tot rust willen komen voordat we het aandurven.

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Danabelle, ik ben nog maar net zwanger.. 8 weken nu.
    Ja, wij hebben het er ook vaak over gehad. Vriend wou al heel snel weer een 2e maar mij leek 2 jaar verschil erg leuk. En wonder boven wonder lukte het meteen. Ik heb een heel makkelijke zwangerschap gehad, nooit geen kwaaltjes dus dat maakte de beslissing erg makkelijk. Het kan nu natuurlijk helemaal anders gaan, maar dat weet je niet van te voren en daar ga ik maar even niet van uit.
    Gijs heeft de eerste maanden ook vreselijk gehuild.... had ook reflux en KISS en daarbij sliep ie NOOIT. Echt heel zwaar.
    Ik ben ook wel een beetje bang voor herhaling, maar de wens is zo groot dat ik me niet tegen laat houden door die angst.

@Huilende baby's, ik ben idd ook van mening dat baby's niet zomaar huilen maar ik denk niet dat het altijd iets medisch is.
    Oke, Gijs huilde ook veel vanwege zijn lichamelijk ongemakken maar ook heel erg veel doordat ik totaal mezelf niet was en ik helemaal niet lekker in mijn vel zat. Ik krijg nog tranen in mijn ogen als ik terug denk aan die periode. Het was vreselijk!
    Pas toen ik weer ging werken en mezelf weer een beetje terug vond, stopte Gijs met huilen. Gijs is heel erg gevoelig, en hoe ik me voelde had heel grote invloed op hem.

10. raspberry

@Elin: he bah.... binnenkort eens een nachtje logeren plannen voor de kleine man?

@Danabelle; wij hadden ooit bedacht dat we deze nazomer wel eens wilden gaan voor een tweede, dan zou er een dikke 2,5 jaar tussen zitten en dat leek ons wel mooi. Zouden we deze zomer eerst verbouwen (we hebben twee extra slaapkamers nodig, de babykamer is te klein om een dreumes of nog groter te huisvesten (2 bij 3, met halverwege nog een stuk op de muur waar een paar buizen doorlopen)).
    Maar zoals het nu gaat, gaan we dat echt niet doen. De verbouwing is uitgesteld naar volgend jaar , (nouja, uitgesteld, we hadden verder nog niets vast staan, maar OK :)). En dus kunnen we niet eens voor een tweede gaan, want daar is geen ruimte voor. Ja, op onze slaapkamer, maar dat kan zolang een kleintje in de wieg past en als die net zo groot is als Thirza, kan dat dus 4-5 maanden max...
    En ik wil absolut niet verbouwen met een baby in huis, want als het straks weer zo gaat als bij Thirza.... Daar krijg ik dan al nachtmerries van :(
    Nouja, en mijn zwangerschap was ook niet om over naar huis te schrijven: eerst 7 maanden kotsmisselijk, (ik ben de eerste 3 maanden 7 kilo afgevallen :() en daarna kwam ik met bekkeninstabiliteit te zitten. Zoals het nu gaat met Thirza, moet ik dus echt niet misselijk lopen wezen, en we willen 'r toch echt zo groot hebben dat ik niet meer met 'r hoef lopen sjouwen, want de kans dat ik weer met BI kom te zitten, was volgens de VK wel ongeveer 100% :(
    Dus... we hebben het hier een jaartje uitgesteld...

@lob: werkze! Bedrijf van mijn man is ook gewoon open vandaag. 't Is dat het zijn vrije dag is, maar anders had ie gewoon moeten werken. Dat soort momenten ben ik wel weer blij dat ik in de hulpverlening werk :) Elk jaar vrij op 5 mei :)
    (nouja, niet dat ik daar nu heel veel aan heb: met Thirza ga ik ff de stad niet in als ze niet lekker is en 's avonds weg om ff muziek te gaan luisteren in de stad is allemaal nog erg lastig, zo zonder vast ritme in de avond/nachtvoeding...)

11. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Wat fijn dat je meteen zwanger werd toen jullie voor een tweede gingen, Lob!
    @ Devy, Kyra ziet er zo schattig uit op de foto's bij je naam en in je banner :) En dan 'draakje' erbij :D
    @ Rozemarijke, dat klopt volgens mij wel dat je zeker BI krijgt bij een tweede, als je het bij de eerste gehad hebt..
    Nouja (geldt voor iedereen), iets meer tijd tussen twee kindjes geeft toch ook niet? Wij hebben trouwens ook niet zo'n groot huis, zouden ook het e.e.a. moeten aanpassen voor een tweede kindje. Dan zouden wij naar 'de computerkamer' moeten verhuizen en Nadine naar onze slaapkamer. Dan zou de babykamer, de babykamer blijven. Die is trouwens maar 1.90 bij 2.40 meter, dus niet bepaald groot.
    Mijn meisje slaapt nu.. vanmorgen heeft ze ook al een uur geslapen, nu ligt ze er net in. Zat in haar oogjes te wrijven enzo.

12. raspberry

En ik vond onze babykamer al wel het minimale :D

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    meisen het liefst typ ik nu ook zo'n lap tekst, maar heb het zoooooo druk dus dat gaat niet lukken.
    ik ga ook maar weer meisje wil nu niet slapen

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: ik heb ook niks met homeopathie, maar overweeg het ook weleens. Een collega van mij heeft goede ervaringen met een klassiek homeopaat hier in de buurt. Ik heb wel sleepz geprobeerd en kindival, maar dat hielp hier niet, maar heb begrepen dat dat niet alles wil zeggen.

Ik wil heel graag nog een kindje, maar voel me lichamelijk echt slecht momenteel, dus gaat nu even niet. Ik vind het leuk als er niet teveel leeftijdsverschil tussen zit, max 2,5 jaar of, maar dan moet ik dus opschieten....
    Hoe oud zijn jullie? Ik ben bijna 32. Mijn vriend 36.

Rozemarijke: ik begrijp wel dat je het even uitstelt. Een verbouwing met een slaapterroristje, ik krijg er ook al nachtmerries van, hihi.

Danabelle: veel refluxkindjes hier! Alec ook.

Pff, vanmiddag wilde alec ook maar 45 minuten slapen, ik was gewoon geïrriteerd dat hij alweer wakker was. Erg he?

15. raspberry

Nou, herkenbaar hoor! Dat heb ik ook als ik moe ben en ze gaat dan ineens maar kort slapen...
    Ik word trouwens volgende maand 33 en m'n man 34. Nouja, als je eenmaal de eerste gehad hebt, schijnt je leeftijd er wat minder toe te gaan doen. Zolang we het maar halen voordat ik in de overgang kom, :D

16. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Elin, dat is een logische reactie hoor! Ik heb zelf wel eens dat ik na een slaapje van maar 45 minuten mezelf loop af te vragen wat ik in hemelsnaam de rest van de dag toch met hem moet gaan doen..... beetje geirriteerd ben ik dan.
    En daar baal ik dan achteraf ook weer van.
    Ik word volgende maand 32, en mijn vriend is 30.

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    joehoe, ik kan het nog bijna niet geloven maar Gijs heeft van 20.00 tot 06.00 uur in zijn eigen bedje geslapen en ik heb hem geen een keer gehoord :)

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Wauw lob super!!!! Zie je, hij kán het wel!

Hier ook een doorslapertje tot half 8

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: WOW! Wat goed van Gijs. Heerlijk gevoel is dat he dat het een keer wel goed gaat!

Hier een slechte nacht, maar heb er weinig van gemerkt, want was zo moe, dat ik zo diep heb geslapen dat ik niks heb gehoord. Mijn man is er wel 4x uit geweest. Hihi. Maar dat mocht ook wel, want hij heeft voor zijn werk 2 nachten in een hotel geslapen.

Rozemarijke ;)
    Bij mij speelt wel mee dat ik het leuk vind als alec niet teveel in leeftijd verschilt met een evt. broertje of zusje, maar ja, je kunt de natuur toch niet dwingen.
    We gaan nu eerst op vakantie en daarna gaan we er denk ik echt voor.

Lob: jouw kindje komt dan weer in januari toch?

Dk: oh wat fijn!

Hoe is het met de rest?

20. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Lovely, ja echt super! Ik was zo blij toen ik hem vanmorgen hoorde brabbelen ipv huilend wakker worden!

@Elin, ja idd heerlijk! Het zal bij jullie vast snel ook weer een keer gebeuren! Het ging bij ons ook al weer 3 maanden zo ontzettend slecht.. dat je bijna niet meer durft te hopen.
    Hebben jullie al iets geboekt voor de vakantie?

Deel Deze Pagina