Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames!
    Fijn om te lezen dat er ook goede nachten tussen zitten :) Hier moesten we er vannacht een paar keer uit en was mevrouwtje om vijf uur klaarwakker. Laten drinken, geprobeerd terug te leggen maar om half zeven lag ze nog te mopperen en jammeren, dus ik ben er maar uit gegaan. Niet zo'n beste nacht dus.
    Mijn man en ik zijn allebei bijna 29 trouwens.
    Elin, heeft Alec nog steeds last van reflux of is het wel zo'n beetje over? Bij Nadine is het veel en veel minder dan eerst, gelukkig!
    @ allemaal: doen jullie nog wat met vakantie? Elin ga je binnenkort al? Wij gaan over een maandje :)

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Super!

@Elin Redelijk lekker geslapen dus nog.

@Brusje Geeft niets toch, geen tijd is geen tijd. :)

@ All Ik ben 27 dus ik heb voor mijzelf nog even de tijd. Wel zou ik graag voor mijn 30e weer zwanger zijn, maar als dat niet lukt is er nog geen man overboord.

Hier is ze 3 keer wakker geworden, maar misschien is dat weer wennen aan het bedje hier.

3. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wij gaan half juni naar Spanje, met het vliegtuig.
    Heb er enorm veel zin in. Lekker met de kleine man op het strand en we willen ook een dagje of 2 naar Barcelona.

Danabelle: nee heeft er nu niet zo'n last meer van, maar blijft denk ik wel zijn zwakke plek, heel vaak valt het eten toch niet goed.
    Hij heeft er enorme last van gehad als kleine baby, als ik er aan terug denk word ik er nog verdrietig van.

Oh Devy, dat heb ik even gemist, heeft ze een nieuw bedje?

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    wij gaan half juni 2 weken naar z-frankrijk.
    we hebben vorige week een camping geboekt vlak naast saint-tropez.
    ondanks dat ik erg zenuwachtig ben voor de reis (auto), heb ik er ook zoooo veel zin in!

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Oh leuk hoor.
    Ga je 's nachts rijden? En heb je dan een tent of slaap je in een caravan?

Ik zie ook wel een beetje op tegen de vliegreis, we vliegen al om 5 uur 's ochtends, maar het is maar anderhalf uur.
    Ik hoop dat hij niet helemaal uit zijn doen raakt, want we moeten dan toch om 3 uur op Schiphol zijn, dus om half twee wegrijden of zo. Hoop dat ik hem slapend in de auto kan leggen. Maar ben er bang voor :D

6. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier zometeen de 11 mnd dktp prik... Zin in ook ;)

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dk: Sterkte!

Ik mag morgen weer naar het CB voor een tussentijdse check vanwege het slechte groeien.
    Nou hij eet al weer een paar weken heeeeel slecht, dus zal wel weer commentaar krijgen :D

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    LovelyDK, krijgt hij nu pas die prik omdat het toen is opgeschort met die Mexicaanse griep enzo?
    Elin, groeit je zoontje zo slecht, wat vervelend zeg! Nadine groeide altijd 'normaal'. Ze is niet groot, maar dat was ze bij haar geboorte al niet. Geen idee hoe ze zo gewoon kon groeien trouwens, gezien de hoeveelheden die ze uitspuugde..
    Wij gaan net als Lob naar Frankrijk op vakantie, met de auto. Maar wij gaan begin juni. We hebben een bungalowtje gehuurd. Wij rijden er twee dagen over, hoop dat het dan goed te doen is!
    Meisje slaapt nu eventjes.. ben benieuwd voor hoe lang. Ik kan zo slecht tegen die gebroken nachten, nog steeds, en dat vroege opstaan :( Ik heb echt mijn slaap nodig.. Iedereen natuurlijk, maar ik heb ook een chronische aandoening waardoor ik snel moe ben en gewoon goed op mezelf moet letten qua slaap enzo, en dat lukt nu dus al heel lang niet. Nouja, gelukkig zit ik in een 'goede periode'. En meisje is lief en huilt veel minder dan in het begin :)

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou ik vind het wel meevallen met het slechte groeien. Zijn lijntje buigt alleen erg af.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Lees een paar goeie nachten hier! Lekker meiden!

Hier twee keer wakker... straks op tijd op bed en dan vanmiddag dus naar de KNO.
    Wij gaan de eerste week van augustus een weekje op een camoing in de Jura. Gaan we (nouja; ik. Man heeft geen rijbewijs) 's nachts rijden. Overdag lijkt me een ramp namelijk, dat is nu naar de andere kant van het land al rampzalig als Thirza wakker is :(

11. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    @leeftijd: ik ben 27 en mijn man 29.
    @vakantie: we hebben nog niet echt plannen. We zitten vanwege mijn werk sowieso vast aan de schoolvakanties, maar willen het een beetje van het weer af laten hangen waar we naartoe gaan.
    Danabelle: ik wil ook heel graag een tweede kindje, maar had echt een nare zwangerschap (bi vanaf week 8, tot week 16 overgegeven en vrijwel constant harde buiken vanaf week 23), dus Luca moet echt een beetje zelfstandig zijn qua lopen enzo. Hij is trouwens net 16 maanden. Ik had wel een hele makkelijke vlotte bevalling, dus daar zie ik in ieder geval niet tegen op! Misschien dat ik ergens volgend jaar wel met de pil stop; we zien wel! Luca heeft trouwens ook reflux gehad; hij is net 1,5 maand van de zantac af. Ik merk wel dat het bij stress weer opspeelt. Hij is vorige week maandag aan zijn neusamandel geholpen en vorige week zag ik hem weer veel zuur wegslikken.
    Lob: super dat Gijs lekker doorgeslapen heeft! Hopelijk heeft hij nu de smaak te pakken en gaan er meer van zulke nachten volgen!
    Rozemarijke: heel veel succes bij de KNO vandaag; ik hoop echt dat ze iets vinden (ik hoop natuurlijk niet dat er wat is met Thirza, maar het zou fijn zijn als ze een oorzaak voor het vele ziek zijn en het slechte slapen vinden). laat je even weten hoe het was?
    Elin: lekker naar Spanje! Kan me voorstellen dat je je nu lichamelijk erg slecht voelt, maar met een week goed slapen voel je je al heel anders. Het komt voor jullie ook echt; ik duim vrolijk verder!
    Devy: jij slaapt toch altijd een paar nachten per week bij je schoonouders? Waarom is dat? (je hoeft het niet te vertellen hoor; ik ben gewoon nogal nieuwsgierig;)) Kyra vindt het zeker helemaal geweldig bij opa en oma?
    Lovelydk: Luca krijgt 18 mei nog de BMR; die mocht steeds niet omdat hij zo ziek was en daarna niet vanwege de ingreep. Ik zie er ook nu al tegenop...

Hier vannacht doorgeslapen tot 4:45. Toen huilend wakker, maar met speen en een knuffel ging hij weer slapen en werd toen om 6:00 wakker van zijn pappa die teveel herrie maakte in de douche (altijd slaapt hij overal doorheen; nu is de buurman bijvoorbeeld stenen aan het hakken onder zijn raam, maar hij slaapt gewoon door, maar zo rond 6:00 slaapt hij altijd zo licht dat hij van elke geluidje wakker wordt). Ik ben net lekker met hem wezen shoppen want hij had nog maar 2 broeken die goed zaten en er fatsoenlijk uit zagen. Dus nu 3 nieuwe broeken erbij, kan hij weer even vooruit. Hij was in de auto in slaap gevallen en sliep gewoon door toen ik hem eruit haalde. Binnen op het kleed gelegd, maar hij bleef gewoon slapen dus na 10 minuten heb ik hem maar wakker gemaakt. Hij was heel vrolijk, lekker een broodje gegeten en nu ligt hij weer in dromenland. Vanmiddag gaan we nog even naar de markt hier in het dorp (is om de hoek), want daar kan ik normaal nooit heen omdat ik altijd werk op donderdag, maar nu dus wel!

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ja we gaan 's nachts rijden... Gijs heeft echt een hekel aan autorijden, en hopelijk krijgt ie daar 's nachts zo min mogenlijk van mee. Vliegen is ook spannend! Zeker met die tijden. Ik sprak vriendinnen en die zeggen joh waar maak je je druk om.. kinderen slapen gewoon hoor.. Maar onze situaties zijn weer net even wat anders met onze slaapterroristen toch?
    Wij huren een stacaravan.

Eet Alec helemaal slecht of alleen het avondeten? Gijs eet 's avonds echt niets, maar brood gelukkig wel redelijk.

@Lovely, he gadver... hoe is het gegaan? Gijs had er ook weinig last van. Idd alleen een beetje spugen.

@Danabelle, oh dat is vervelend zeg dat je lichamelijk juist veel slaap nodig hebt! Als ik echt heel moe ben, ga ik wel eens nachtje op de logeerkamer liggen en dan doet mijn vriend die nacht alles.
    Werk je ook?

@Rozemarijke, ik ben zo benieuwd!!

:$, halen wel dit? ;)

'Minder dan zes uur slaap per dag kan dodelijk zijn' | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Rozemarijke: heel veel succes vandaag!

Elise: hier ook een nadere zwangerschap, ook harde buiken vanaf week 22 of zo en heel lang thuis op de bank gelegen, dus ben ook wel een beetje huiverig.

Goed van Luca zeg dat hij steeds beter gaat slapen. Ik heb ergens gelezen dat kinderen verschillende slaapcycli hebben net als volwassenen en dan is het om 6 uur inderdaad een lichte slaap.
    Merk ik hier ook hoor, 's nachts kunnen we hem zo terug in bed leggen als hij naast ons in slaap is gevallen, maar 's ochtends vroeg word hij meteen wakker.

Lob: Alec eet geen brood. Dat wil hij gewoon niet meer sinds een paar weken. Avondeten gaat dan wel weer redelijk. Lastig he?

Ik had dat bericht ook gelezen op nu.nl....

14. raspberry

Hmm, tegenwoordig haal ik die 6 uur denk ik wel weer, alhoewel nog lang niet altijd aan 1 stuk door... Maar ik heb hier echt maanden en maanden achter elkaar denk ik gemiddeld een uur of 4-5 per nacht gemaakt en dan altijd in etappes. Ik viel er trouwens 7 kilo van af en nu ik beter slaap, kom ik weer aan, dus van obesitas bij mij iig geen spoor ;)

Maar 't is wel weer eens een bevestiging dat het niet zo gek is dat ik in de ziektewet terecht ben gekomen... (ik had altijd al echt m'n 8 uur per nacht nodig). En nu het reintegreren erg langzaam gaat en dat af en toe behoorlijk frustreert, is dit wel weer even goed om te lezen. Even een reminder dat het prima is om rustig aan terug te komen in m'n normale ritme :)

Nou, nog een uurtje en dan zijn wij weg naar de KNO. Ben best een beetje zenuwachtig nu, stom he? Is het toch wel belangrijk dat er wat gevonden wordt. Had liever dat er niets was, maar nu met alle klachten van de afgelopen tijd weer, heb ik dan maar liever dat ze wel iets vinden en liefst iets waar ze wat aan kunnen doen dan natuurlijk...
    Maar jullie horen het straks ff!

@DK: hoe 'st met Kay nu zo na de prik?

15. raspberry

O trouwens, voelen jullie je met al die klachten bij je kind ook wel eens zo'n moeder met Munchausen-syndroom, (van die moeders die juist dingen doen met hun kind, waardoor het ziek wordt, zodat ze naar de dokter kunnen met hun kind, om aan hun aandacht-behoefte te voldoen)?
    Heel soms heb ik wel eens het gevoel dat mensen dat een beetje denken, als er weer eens iets is met Thirza. Dat ik graag wil dat ze wat heeft ofzo, zodat ik weer kan lopen zeuren en leuren enzo :(
    Och men, wat zal ik blij zijn als ze echt lekker in d'r velletje gaat komen zeg! Gewoon om alles bij elkaar, voor haarzelf in de eerste plaats, voor onze nachtrust en omdat het zo fijn zal zijn om niet steeds op vrije dagen je tijd in wachtkamers en dokterskamers door te brengen en om gewoon aan iedereen om me heen te kunnen vertellen dat het goed met 'r gaat en dat we op en top van d'r genieten... en me niet meer de zeurende moeder te voelen... :)

16. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier gingen de prikken goed! Even 20 sec. huilen en that's it!
    Mannetje ligt nu te slapen!

CB had weer eens goed mis gewogen vorige keer :(
    Hij is dus geen 3kg aangekomen in 2 maanden ahhahaa
    Hij is nu 10.500 en 83cm. Wat licht voor zn lengte/leeftijd maar verder alles goed! Hij heeft de ontwikkeling van een kind van 2! Dus alles gaat top!

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ja echt lastig dat slechte eten! En 's avonds wil ie ook geen flesje melk meer, dus vanaf een uur of 15.00 uur eet ie niets meer... ook yoghurt wil ie niet meer.

@Rozemarijke, ik zeg eigenlijk altijd standaard dat het heel goed gaat... want buiten het slechte slapen gaat het dat eigenlijk ook wel.
    Ik geniet op het moment zo erg van mijn manneke.. wat een leuke leeftijd! Hij leert elke dag zoveel bij!!

@DK, wat een stoere knul!

18. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    oh Rozemarijke, ik bedoel ook eigenlijk meer dat ik wel geleerd heb dat het beter is om maar te zeggen wat de mensen willen horen.. en dat is toch vaak gewoon "goed" ;).

19. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Dk: stoere knul! Ik vond het al zoveel drie kilo. Haha.

Rozemarijke: als het goed is ben je nu bij de KNO, ben benieuwd.
    Nou ik voel me soms wel een zeur als ik weer bij de HA kom voor mezelf of voor zoonlief. Volgens mij denkt hij dat ook, maar dat ligt ook aan mij niet zo fijne huisarts.

Lob: en dan heeft hij 's nachts geen honger of zo?
    Avondeten gaat ook niet altijd van harte hier, maar als hij zelf mag eten, gaat het al een heel stuk beter.

Ik vind het ook een leuke leeftijd nu, elke dag leert hij woordjes en hij draait nu rondjes als we samen dansen. Hihi. En hij is ook zo ondernemend, hij heeft een kruiwagentje buiten en dat sleept hij overal naar toe en vult hij met steen en zand en takjes. Is natuurlijk heel normaal gedrag, maar ik vind het zo mooi om te zien dat hij iets in zijn hoofd heeft en zo lekker bezig is en zo heerlijk speelt.

Alleen ben ik soms een beetje down door het slechte slapen en vraag ik me ook welees af hoe ik de dag moet doorkomen. En dat vind ik dan wel jammer, want ik realiseer me dat ik door het slaapgebrek soms minder energie heb om een leuke mama te zijn en daardoor minder geniet dan ik zou moeten doen.

20. raspberry

He meiden,

nou, we zijn terug en 24 juni gaat ze onder het mes: buisjes erin en neusamandel eruit. Was allemaal erg duidelijk volgens de arts: opgezette klieren, vocht in de oortjes en een vergrootte neusamandel. Nu dus nog 7 weken aftellen.... en dan hopen we op een (grote) verbetering hier :)
    Thirza heeft het super gedaan, als die de kans had gehad, was ze in d'r eentje het hele ziekenhuis doorgewandeld met de buggy :D

Deel Deze Pagina