Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Danabelle Als ik naar Kyra ga krijgt ze nog steeds de borst. Ze is nogal een bv-fan dus als ze mij ziet is er geen andere optie. Van mijn man accepteert ze een aai over haar bol, eventjes knuffelen en dan weer slapen. Helaas voor mij ben ik altijd als eerste wakker en is manlief vaak niet wakker te krijgen.

Wij zijn een tijd geleden wel slaap en borst gaan loskoppelen door haar met een flesje op bed te leggen, maar ik geloof dat ze toen al ruim een jaar was. Zonder flesje hebben we het nog niet geprobeerd. Eerst maar eens zien dat dit gewledige slapen zo blijft.

@Elise en Lovely Heerlijk. :D

@Rozemarijke Hey ik wil ook wel zo'n kindje met 'remote voice control'. ;) Fijn zeg dat ze weer opknapt. Hopelijk blijft het voorlopig zo.

@Lob en Elin Het wordt wel eens meer dan tijd dat jullie ook eens een goede nacht krijgen!

2. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Nee en om diezelfde reden geloof ik dat ook niet.
    Gijs slaapt ook al vanaf dag 1 erg slecht. Een nacht slapen met tussendoor een nachtvoeding geven en dan verder slapen ken ik niet. En ook overdag slapen ging geloof ik de 2e dag al niet meer.
    We lopen nu al 16 maanden te kloten.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: gewoon naar de kinderarts toe, beter voor niks dan dat het achteraf toch nodig had blijken te zijn...
    En wat je zegt: dit is niet normaal. En als ik zo onze ervaringen in dit clubje lees, maar ook van andere moeders verhalen hoor soms.... HA's die maar bleven roepen dat er niks was en dan werd er eindelijk eens een grondige check gedaan en dan kwam er toch wat achter weg.
    Ik riep laatst geloof ik dat er naar mijn mening altijd wat is dan. Dat was iets te stellig, maar ik ben ervan overtuigd dat er met het grootste deel van slecht-slapende kids echt wel wat aan de hand is en dat het deel waar het gaat om een pedagogisch probleem echt veel kleiner is dan artsen je willen laten geloven...
    En kom, als je kind toch nog nooit goed geslapen heeft, dan is een pedagogisch probleem wel heeeeeel erg onwaarschijnlijk.
    Daarmee dan niet gezegd dat er medisch dus wat aan de hand is, maar lijkt me toch dat het standaard zou moeten zijn om dat in gevallen zoals de onze, op tijd grondig te gaan checken?
    Echt bizar dat je daar als ouders zo voor moet strijden om dat gedaan te krijgen....

4. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: ben het met Rozemarijke eens, hoewel ik zeker weet dat mijn HA me een overbezorgde moeder vindt. Maar daar heb ik lak aan, ik doe wat het beste is voor hem.
    Maar het kan toch niet normaal zijn dat onze zoontjes vanaf dag 1 al een slaapprobleem hebben.
    Mijn vriend gaat morgen de HA bellen!

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Ik heb daar ook lak aan, maar ik ben zelf het probleem hierin...
    Zit ik bij het cb of de ha.. en hoor ik ze aan over "veel kindjes hebben dit", en "als er iets zou zijn dan zou je daar overdag ook wel iets aan merken" bla bla bla.
    Dan denk ik, ja daar hebben ze gelijk in en ben ik weer gerustgesteld. Maar dan kom ik thuis, en ga ik weer nadenken en dan weet ik het weer niet.

6. raspberry

Tja, mijn huisarts vond ook dat ik grenzen moest stellen en jammer dan als Thirza huilde. En de KNO-arts was nergens voor nodig. Nee, daarom krijgt ze nu buisjes en gaat de neusamandel eruit...

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    oh maar dat heeft nog nooit iemand gezegd of bedoeld hoor met mij geruststellen over zijn gezondheid.
    ha of cb hebben nog nooit geadviseerd om te laten huilen...

8. raspberry

Nee, maar ze hebben blijkbaar ook nooit gezegd: dat is toch niet normaal, dat een kind zo slecht slaapt, laten we eens kijken of er niet wat aan de hand is?
    Ik bedoel, huisarts zei dit ook pas tegen mij toen ik kwam om verder te zoeken met Thirza. Het was niks medisch, 't was pedagogisch. Yeah right...

9. raspberry

Het stomme is trouwens wel dat je op een gegeven moment dan toch aan jezelf gaat lopen twijfelen... ondanks (of juist dankzij) alles.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob Ik snap dat je niet gelijk alles in de medische hoek gaat zoeken, dat deed ik in eerste instantie ook niet. Maar omdat de pedagogische hoek al uitgesloten is raakt het aantal hoeken al behoorlijk op. Op een gegeven moment moet je iets. En die onderzoeken stellen mijns inziens ook weer niet zoveel voor in de zin van dat de kindjes daar echt van slag van raken. Dus het is echt een baat het niet dan schaadt het niet situatie.

En ik ken het dat ze zeggen ach joh bijna ieder kindje heeft wel eczeem/moeite met slapen. Dat hebben ze zelfs bij Kyra gezegd en op het laatst vond ik het alles behalve meevallen.

11. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    maar ik moet er wel bij zeggen dat ik ook nog nooit naar de ha ben geweest vanwege het slechte slapen.
    ik ga er heen vanwege de eczeem, en zeg dan tussen neus en lippen iets over het slechte slapen.
    of ik ga naar de ha vanwege het vele verkouden zijn, en breng dat op het laatst het slechte slapen heel even te spraken.
    snap je? ik denk dat ze misschien wel anders zouden reageren als ik binnen zou komen en het meteen over het slechte slapen zou hebben.

12. raspberry

@Devy: onvoorstelbaar he? "Het hoort erbij". Ja, daarom slapen al die andere kids wel door na het eerste jaar...

@Lob: dat scheelt idd wel, maar dan nog... een HA zou toch moeten denken: vaak verkouden, eczeem, slecht slapen. Hmm, toch eens even doorverwijzen en checken.
    Maa misschien verwacht ik dan een hulpverlenings(therapeuten)insteek van een medicus ;)

Hier ging de nacht wel. 3 keer wakker weer, wat toch hopelijk straks wel echt over is. Ze eet iig weer als een slootgraver en momenteel is ze wel duidelijk aan het inhalen.
    Nouja, we zijn aan het aftellen. Ruim 6 weken klinkt al weer beter dan 'een kleine 7 weken' ;)
    (Alhoewel ik rekening houd met twee weken bijkomen van de ingreep... zeker met alle gedoe die er met eten bij komt :()

13. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Rozemarijke, gedoe met eten wat erbij komt?

Hier wederom een doorslapertje tot 07:30

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: je twijfels zijn wel herkenbaar. Alec is overdag ook meestal heel vrolijk, echt totaal anders dan 's nachts, dan denk ik ook er zal wel niks zijn.
    Mijn HA verwees me wel meteen naar de opvoedwinkel toen ik over het slechte slapen begon, terwijl hij mij en Alec nauwelijks kent.
    CB was juist degene die me adviseerde eerst medische dingen uit te laten sluiten en het dan pas in de opvoedkundige hoek te zoeken.

Vannacht was ook weer drama en ik moet zeggen dat ik aardig moedeloos begin te worden.
    Gisteren overdag wilde hij ook al niet slapen.

Dk: fijn dat Kay zo goed slaapt! Je zult je wel een ander mens voelen.

Rozemarijke: fijn dat Thirza zo goed eet! En die 6 weken zijn zo voorbij. Jij had geen vakantieplannen of wel?

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    opvoedwinkel?? Nou ja zeg, als je kind niet goed op zou voeden denk ik dat je hem zou laten blerren snachts toch??
    Ik vind het heel erg vervelend dat er toch nog veel "deskundigen" zijn die gooien met dat het aan jou ligt. Ik heb dat bij de eerste twee ook wel eens meegemaakt, ook met de juf op school omdat ik het niet met haar kon vinden. Ik kon niet met haar communiceren, dus het lag natuurlijk aan mij, maar aan het einde van het jaar moest zij wel baan maken omdat ze haar werk niet goed deed?? zet je aan het denken he.

16. raspberry

@Elin: heel bizar! Wel goed van je Cb dan!

@DK: nouja, ze mag dan de eerste dagen dit niet en dan langzaam opbouwen enz... De ervaring doet mij verwachten dat ze dan - in combi met het ws niet helemaal lekker voelen van de ingreep- wel veel terug zal vallen op BV...
    Misschien gaat het meevallen hoor, maar ik reken hier maar op, kan het alleen maar meevallen...

17. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Ik denk dat eerder een groot aantal artsen naar een opfriscursus-winkel moeten. Wat een gebrek aan kennis, en mensenkennis is er toch vaak. En petje af voor je CB. Ik ga alleen nog voor de vaccinaties en dergelijke, voor advies kan ik daar niet terecht.

@Lob Dat is misschien wel zo, maar ze hebben niet voor niets een mooi systeem waar ze alles in op (zouden moeten) opschrijven. Dan zou je toch wel verwachten dat er eens een keer een balletje over verdere onderzoeken opgegooid zou worden.

@Rozemarijke Als ik naar Kyra kijk denk ik ook dat je weer vol aan de bak mag na de ingreep. Het is dan ook een heel groot stuk troost. Hopelijk is de tuin dan klaar kun je lekker genietend van het Sicilaanse ( ;) ) zonnetje buiten voeden.

@All Hier weer een goede nacht met maar één keer wakker. Ik ben nu zo aan het opknappen dat ik vanochtend meteen nadat ik beneden kwam gestofzuigd heb. En nu ben ik bezig met het 3 keer opvouwen van de was. Kyra 'helpt' namelijk ook mee...

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Fijn zo'n hulp Devy ;)

19. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Hoi dames,
    Wat is een opvoedwinkel? Ik ken alleen het CB dat opvoedadviezen geeft (gevraagd en ongevraagd)..
    Ik lees goede en minder goede nachten, hier ging het best aardig. Rond vier uur was ze even wakker, paar minuutjes gehuild maar we hoefden er niet naartoe. Om half zes wel, toen was ze echt wakker. Heb haar gevoed en terug in haar bedje gelegd. Mevrouwtje heeft nog wel een tijdje liggen mopperen maar is uiteindelijk weer in slaap gevallen, en werd om acht uur wakker. Dat begint erop te lijken, nu maar hopen dat ze ooit weer ontdekt dat ze in één keer tot acht uur kan slapen ;)
    Tandjes; ik weet het niet hoor.. Nadine heeft begin maart haar eerste twee tandjes gekregen en dat leverde echt een week brullen op, overdag en 's nachts. Nu lijken er geen tandjes in aantocht te zijn, maar wie weet?
    Ziek; ik begrijp dat de meeste kindjes hier 'echt iets' mankeren.. Nadine is maar één keer echt ziek geweest (buikgriep), naast de reflux dan. Verder lijkt ze nooit ergens last van te hebben. Maarja, dat slapen he.. Ik heb wel eens gehoord dat kindjes meer en beter gaan slapen zodra ze gaan lopen, ben benieuwd.
    Borstvoeding; wow jullie geven al zo lang borstvoeding! Ik wil de komende maanden wel rustig aan gaan afbouwen - als Nadine het daarmee eens is. Ik wil haar ongeveer een jaar borstvoeding geven.

20. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

hoezo wat mag ze de eerste dagen niet en dan opbouwend? Hier was het alleen de 1e dag geen harde korstjes of koekjes maar voor de rest alles en na 1 dag sowieso gewoon weer alles?

Deel Deze Pagina