Hoi meiden, @Rozemarijke: hier was het ook 1 dag geen korstjes of hard eten en geen warm eten ivm met nabloedingen, maar daarna mocht hij gewoon weer alles. Luca knapte de dag na de operatie 's middags helemaal op en was daarna eigenlijk weer de oude. Met alleen de neusamandel moet het herstel ook zo snel gaan; de keelamandelen zijn ingrijpender en dan gelden er langere adviezen omtrent voeding. Dus ik hoop dat Thirza net zo snel opknapt als Luca en maak je borst(en) maar nat! Hihi! @Danabelle: ik ken de opvoedwinkel ook niet. Luca is tot hij 13 maanden was ook nooit ziek geweest en vanaf toen constant. Hij is nu 16 maanden. Hij heeft wel van 7 tot 10 maanden slecht geslapen en ik heb tot op de dag van vandaag geen idee wat daar nou de oorzaak van was. Het was ook van de ene op de andere dag over. @Lob: ik kan me je twijfels voorstellen, maar ik zou toch het medische niet uitsluiten. Constant verkouden zijn kan ook wijzen op KNO problemen. Gijs heeft er dan weliswaar geen koorts bij, maar slaapt wel slecht wat weer een aanwijzing kan zijn voor KNO-problemen. Luca heeft bijvoorbeeld nog nooit oorontsteking gehad waardoor onze huisarts niet zo snel aan de KNO dacht. Ik heb ook zelf een verwijzing gevraagd, idd met het idee "baat het niet dan schaadt het niet". En er bleek dus wel iets te zijn en ik ben nu zo blij dat ik het gedaan heb als ik naar Luca kijk! devy: dat is de reden waarom ik alleen de was doe als Luca slaapt. Ik ben idd nu ook vol energie als ik uit bed kom en ik geniet echt van het gevoel! Elin: heeft je vriend nog naar de huisarts gebeld? Brusje: mijn ervaring is dat je niet blindelings af moet gaan op wat "deskundigen" zeggen, maar vooral je eigen gevoel moet volgen en dan net zo lang zeuren tot je je zin krijgt of naar een ander stappen. Hier weer een goede nacht. Om 5:30 was hij wakker en zat te huilen in zijn bedje. Zijn speen lag naast zijn bed, dus die gegeven en gezegd dat het nog een beetje vroeg was en dat hij nog even moest gaan slapen. Heel even protest en toen weer gaan slapen tot 7:30. Echt ongelooflijk dat hij dit nu doet! Gisteravond lag hij best veel te hoesten dus wij hadden ons al voorbereid op een slechte nacht... Net lekker een stuk wezen fietsen; heerlijk het zonnetje erbij en nu ligt hij weer in dromenland.
Elise: maar Luca was wel vaak verkouden, toch? En snurkte hij ook zo? En rochelen? Wel heel fijn hoor dat je weer vol energie bent. Wil ik ook zo graag, maar ik ben een zwaar oververmoeide mama...
Elin: toen luca zo spookte 's nachts was ik ook een zwaar oververmoeide mamma hoor. Daar kan je helaas niks aan doen. Luca was vanaf 30 januari vrijwel constant verkouden en snurkte ook heel hard (nu dus niet meer waardoor ik af en toen schrik omdat ik niks hoor). Rochelen deed hij ook en eigenlijk nu ook nog wel. Hij is ook nog steeds verkouden, maar het verschil is dat hij er totaal geen last van heeft en heel goed slaapt. Ik las trouwens net je topic over je schoonmoeder; herkenbaar.
Hier was het mannetje direct na het slaapje in het ziekenhuis al de oude... volop dansen en lachen... wonderbaarlijk hoe snel ze opknappen!
@eten na de amandelen verwijderen: kan het boekje zo even niet vinden, maar er stond hier een heel lijstje in. Eerste dag alleen vloeibaar, (vla, pap, evt brood zonder korstjes in thee geweekt, dat soort dingen), en dan tweede dag ook gepureerd voedsel en daarna, nouja, enz enz. 't Was nogal een lijst dat ik dacht: jemig, een kind dat wel wil eten, loopt gewoon honger te lijden dan! Maar wat ik al zei; als Thirza niet lekker is, wil ze vaak toch alleen maar BV, dus daar houd ik maar vast rekening mee. Ben de dag van de ingreep en de week erna vrij, (kon nog precies, collega die me waarneemt gaat die week daarop op vakantie), dus lekker even de rust voor Thirza om bij te komen. Misschien helemaal niet nodig, (in dat geval kunnen we samen lekker leuke dingen gaan doen en raak ik m'n overtollige vakantie-uren eens kwijt ). Maar als het wel nodig is straks en ik zou toch gewoon moeten werken, sla ik me weer voor m'n kop. En heb uren zat om op te nemen, (krijg je als je een deel van het jaar met verlof bent geweest en dan eind van het jaar ziek wordt... en de rest van het jaar eigenlijk elke week in de overuren hebt gestaan ). Het viel me vandaag trouwens ineens op dat ze -tuin ze even huilde- zo ontzettend nasaal klonk. ZE is nu eindelijk ff niet verkouden en nu hoor je dat opeens. Echt alsof er iets in de weg hangt daar bovenin d'r neusje, (ja, die grote amandel dus..) Nou, goed dat ie eruit gaat, zijn we hopelijk ook van het kwijlen af... (DK: Kay kwijlde toch ook zo? Hoe is dat nu bij hem?) @lob en Elin: ben toch heel benieuwd of er bij jullie ook wat achter weg komt rollen nog...
Rozemarijke: dat stond ook in mijn info-boekje hoor. Maar na de operatie neem je met een verpleegkundige door wat wel en niet mag en toen kregen we dit advies. Luca had ook behoorlijke trek, dus ik was blij dat hij al snel weer gewoon mocht eten!
OK... nou, we zullen zien dan Maar ze zal sowieso wel veel aan de borst hangen die dagen... even d'r veiligheid terug pakken, denk ik Ach, en als dat het begin van definitief afbouwen is, hoor je mij niet klagen hoor Kan ik hopelijk in Frankrijk in augustus me lekker tegoed doen aan lekkere kaasjes
Rozemarijke dat kwijlen is er met tijden nog wel, maar laaaaang niet zo erg als het geweest is! Maak je niet druk, het valt écht allemaal mee let maar op! Brood dippen in thee is echt niet nodig, kay at een uur na de ok al een boterhammetje... Net als de andere kids op z'n kamer...
Hier voor het eerst weer een brakkere nacht. Kyra was niet te genieten overdag omdat ze al weer een week geen middagdutje had gedaan en dus heb ik haar gisteren in een dwangbuishouding gevoed zodat ze wel in slaap viel. Maar ze werd megachagerijnig wakker. Ze bleef jengelen van vermoeidheid dus ging ze vroeg naar bed. Maar wat een vergissing zeg, gedonder 's nachts en voor 6 uur al weer uit bed. Het is vaak wel slechter geweest, maar zo'n baggernacht hakt er wel eventjes in na een aantal nachten vrijwel doorslapen.
Devy zal t in de lucht hangen? Hier ook geen wauw nacht! Ook niet vreselijk maar dan is t wel wennen weer haha
Hier ging het goed vannacht! Nadine lag gisteren wat later in bed (half negen ipv acht uur, want bij opa en oma geweest) maar we hebben haar vannacht niet gehoord (!!) en ze werd om 06.30 wakker ipv 05.30
Hmm, hier juist een betere nacht. Goed in slaap gevallen en twee keer wakker geweest voor een voeding en daarna zo weer slapen, (even een jengel en dan was het wel klaar). Ik kom weer aardig bij dus
hier gaat het altijd een paar dagen goed, en dan zit ik hier, ja het gaat beter het gaat beter. En dan zijn we weer terug naar af en wordt ze constant wakker aaaaarghh
Hier was het ook weer heel slecht. Ik heb gewoon zitten janken van ellende gisteren. Heel de avond en halve nacht met hem in de weer geweest en hij heeft zo'n verdriet dan. En manlief was ook weer handig, want die nam hem om 10 uur lekker mee naar benden, toen kregen we hem helemaal niet meer in bed. Regel is hier dat we hem altijd boven houden... Om half drie hebben we een afspraak bij de HA. Is kwijlen ook een teken van vergrote neusamandelen dan? Hier kwijlt manneke altijd heel veel, ook als er geen tanden komen. Ik verschoon 4x per dag zijn truitje vanwege de nattigheid.
Ja, dat schijnt wel. De KNO vroeg ons er iig wel naar, (snurken, open mond, kwijlen, vaak verkouden, gehoor. En nog wat dingen die ik even niet meer reproduceer). Kwijlen zou natuurlijk ook andere oorzaken kunnen hebben, maar ik merk de afgelopen dagen ineens dat Thirza bij huilen best wel heel nasaal klinkt, dat ze bij het drinken toch best vaak even los moet laten om op adem te komen, (neusademhaling is dus blijkbaar onvoldoende open om goed lucht te krijgen). Dus ze heeft haar mond de hele dag open en ja, dan kwijl je wel... Ben benieuwd wat de HA gaat zeggen. Succes iig met op jullie strepen staan!!!
Hoi meiden, hier was Luca gisteravond behoorlijk onrustig (sliep wel, maar constant draaien en af en toe een gil). Ik zelf ook want ik kon totaal niet in slaap komen. Om 0:00 ben ik nog naar hem toe geweest omdat ik zijn speen hoorde vallen. Die in zijn mondje gedaan en hem toegedekt en toen heb ik hem niet meer gehoord. Om 6:00 schrok hij wakker van de wekker van mijn man (die hem zelf pas na 5 minuten hoorde:x). Ik heb hem weer neergelegd en gezegd dat het nog vroeg was en toen werd hij pas om 8:30 weer wakker (ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat hij nog zou gaan slapen). Net izjn we op visite geweest en op de terugweg viel hij in de auto in slaap, thuis even wakker maar nu ligt hij lekker te slapen in zijn bedje. Elin: succes bij de huisarts! En kwijlen hoort er inderdaad ook bij. Ik denk toch dat bij Alec weleens zijn neusamandel dwars kan zitten als ik het zo hoor! Oh, en ik heb ook weleens zitten huilen van onmacht 's nachts. Je bent moe en voelt je machteloos en maakt je zorgen en vraagt je af wanneer het nou ooit eens ophoudt. Allemaal heel logisch en laat het lekker gaan want het lucht wel op!
Elise: dat is wel super zeg dat hij weer gaat slapen dan! Wij zijn weer terug van de HA. Voor het eerste had ik het gevoel serieus genomen te worden. Nou keelamandelen waren goed, oren niet ontstoken, maar trommelvlies niet helemaal zoals het hoort. Neusamandel kon hij niet beoordelen, maar dat kan de KNO wel, en daar mogen we dus nu naar toe. Snurken en vele kwijlen kon wel een indicatie zijn. Ook het feit dat hij al vanaf dag 1 na zijn geboorte slecht slaapt, niet graag ligt, vond de HA toch ook wel raar. HA dacht ook nog aan KISS, vroeg naar de bevalling. Nou ik denk niet dat dat het is, heb lang weeen gehad, maar maar 5 minuten geperst en toen was Alec er. Maar goed, we zijn een stapje verder, ik denk nog steeds niet dat er wat (ergs) is, maar nu kunnen we wat uit laten sluiten. Dat verdient mijn kleine mannetje gewoon, want het is zo zielig om hem zo te zien 's nachts. Maar daar weten jullie alles van. Die onmacht.
@Elise, om 06.00 uur weer terug gaan slapen? ik geloof mijn oren niet! wat super fijn voor jullie!! @Elin, fijn dat jullie serieus genomen worden!! en fijn dat jullie een stap verder zijn!
Hoi meiden, Elin: wat fijn dat jullie serieus genomen werden! En de verwijzing naar de KNO is binnen, ik ben heel benieuwd wat eruit gaat komen. Alec verdient het zeker dat het aandacht krijgt, want dit is zo niks voor hem en voor jullie! Lob: ik geloofde het zelf ook niet. van de week lukte het ook al een keer om 4:45, dus ik dacht "ik probeer het gewoon" en het werkte. Hoe gaat het met Gijs?
@Elin Wat fijn dat jullie nu een stap verder zijn. Jullie weten nog steeds niet wat er is, maar je wordt wél serieus genomen. Ik vond zelf dat het stappen ondernemen een deel van de onmacht wegnam. Niet dat het veel minder frustrerend was als ze weer een slecht enacht had, maar dan dacht ik wel 'nog maar ... dagen en dan weten we meer'. Nu hopen dat het bezoek bij de KNO arts iets oplevert wat ten eerste relatief onschuldig is en ten tweede makkelijk opgelost kan worden. Ik snap ook heel goed dat je het af en toe gewoonweg niet meer trekt. Ik hoop dat de huilbui iets van opluchting heeft gegeven. Ik werd er af en toe gewoonweg heel pissig van en ik heb mijn arme kussen ook wel eens een stomp verkocht. @Lob Hoe is het verder met je? Ik hoop dat vannacht een hele goede nacht wordt zodat je even wat kan bijtanken. @Elise Wat is je geheim? Toch geen rubberen hamer he? (daar grappen manlief en ik altijd over, ook als ik zelf niet kan slapen). Als Kyra na 5.00 wakker wordt is het einde oefening en tijd om mijzelf uit bed te slepen.