@Elin: fijn! En war Devy al zegt: je kunt nu iig af gaan tellen naar de afspraak met de KNO en daarna misschien weer verder naar het volgende... Wat betreft kiss: juist snelle bevallingen kunnen dat ook veroorzaken he? Dus mocht KNo niks opleveren, of niet genoeg, dan is het misschien toch nog wel de moeite waard om daar even naar te laten kijken? @Elise: wow! Heerlijk!
Hoi meiden, hebben jullie allemaal een leuke Hemelvaartsdag? Devy: ik geef hem gewoon een bekertje promethazine en dan slaapt hij weer verder... Nee hoor, grapje. Ik heb geen idee waarom het lukt. Hij slaapt wel heel makkelijk verder na de ingreep, dus ik denk dat die neusamandel hem toch flink in de weg heeft gezeten... Hier weer een goede nacht; doorgeslapen tot 7:30. We zijn vandaag met mijn schoonouders naar Blijdorp geweest. Was erg leuk; Luca vond de giraffen en het Oceanium het leukste. Hij heeft 1,5 uur in de wagen geslapen en daarna heeft hij aan de hand het hele Oceanium doorgewandeld, dus hij doet nu nog ff een powernap in zijn bedje en dan gaan we straks bij mijn schoonouders eten. Fijne avond nog allemaal!
Hier vanochtend wezen zwemmen. Erg leuk (Thirza is nogal gek op zwemmen). Vannacht was beter dan de afgelopen nachten, twee keer wakker, dus fijn zo
Oh Elise wat leuk en goed hoor dat hij aan de hand stapt. Rozemarijke leuk joh dat thirza zo'n waterrat is. Hier weer slechte nacht, het wordt van kwaad tot erger. Morgen verwijsbrief halen, weten we wanneer we terecht kunnen bij KNO.
@Elise Ah ik zal dat spul ook eens op gaan halen. Klinkt lekker dat uitslapen. Als het weer meewerkt gaan wij moregn ook naar de dierentuin. Ik hoop dat Kyra het net zo leuk vindt als Luca. @Elin Wat klote toch! Ik hoop toch zo dat het KNO-bezoek iets oplevert. Dit is voor jullie allemaal absoluut geen pretje. @Rozemarijke Leuk zeg! Wat fijn dat Thirza zo genoten heeft. En hopelijk slaapt ze vannacht extra goed na al dat zwemplezier. Ik denk dat ik binnenkort ook eens met Kyra ga zwemmen. We hebben niet voor niets een zwembad op 10 minuten met de auto zitten. @all Blijkbaar is het slecht slapen dat in de lucht zat hier weer verdwenen. Het ging vannacht weer prima. En Kyra heeft gisteren ook al een plasje op het potje gedaan dus ik ben helemaal trots. Vandaag had ze een knuffelkoe op het potje gezet en heeft zelf weer naast de pot geplast dus aan zindelijk worden is ze nog niet echt toe. Maar het is wel een leuk voor-het-douchen-ritueeltje.
Hier is t ook overgewaaid, top geslapen tot 08:30 ! Alleen nu is mijn schatje nog wakker aangezien er groot feest in t dorp is met veel muziek wat erg hard gaat
Goeiemorgen! Lees wisselende berichten! Hoop toch echt dat we dit topic achter ons kunnen laten. Hier gaat alles goed. Jamie slaapt een stuk beter. Gaat nu eindelijk om 19:00 uur naar bed ipv 18:00 en wordt nog maar 1x wakker. Hopelijk is het snel de 31e en wordt hij geholpen want hij is alweer stront verkouden
Hoi meiden, hier weer een goede nacht; doorgeslapen tot 7:00. Ik hoop dat ik wel met jullie mee mag blijven kletsen, want ik vind het erg gezellig hier en ben heel benieuwd hoe het met de andere kindjes blijft gaan... Devy: veel plezier in de dierentuin! Hier schijnt de zon, dus ik hoop dat jullie net zulk mooi weer hebben! LovelyDK: een feestje is wel gezellig, maar geluidsoverlast is minder en helemaal als Kay er niet van kan slapen. Ik hoop dat het niet te lang doorgegaan is! Rozemarijke: leuk, zwemmen! Luca is ook gek op zwemmen; wij hebben het in de planning staan voor woensdag (ik ga altijd samen met een collega die een zoontje van dezelfde leeftijd heeft). Heeft Thirza lekker gedroomd van het zwemmen vannacht? Mammalijntje: super dat Jamie zo goed slaapt nu. Luca deed dat ook vlak voor de ingreep en na de ingreep werd hij 's nachts helemaal niet meer wakker (en als hij wel wakker wordt slaapt hij binnen een paar minuten weer). Elin: ik ga voor je duimen dat jullie snel terecht kunnen! Mijn mannetje is vandaag naar het KDV en mijn man is nu naar iemand die de auto wil kopen als het proefritje bevalt. Duimen jullie met me mee?
Hmm, vanmiddag een heel eind zitten typen, druk ik een paar toetsen tegelijk in en alles weg Stomme sneltoetsen Maarreh, Elise: de auto verkocht? @DK: feestje inmiddels afgelopen? @mamalijntje: klinkt goed! @Elin: al een afspraak gemaakt? @Devy: slimme meid hoor, die Kyra! Ik zou denken dat dat toch wel het begin van zindelijkheidstraining is! Nou, hier vannacht weer twee keer wakker, dus prima. Vandaag was ze wat hangerig en heeft slecht gegeten, taalt ook niet naar de borst, dus wat dat nou is...? Hopelijk gaat ze vannacht niet inhalen iig.
Elise: tuurlijk mag je blijven. Ik hoop dat we op een dag hier allemaal nog schrijven en dat het topic dan heet, wij willen slapen en onze baby's ook, hihi. Nog geen afspraak gemaakt, want de KNO-poli was dicht volgens de assistente. Nou ja, nu maandag bellen. Rozemarijke: Thirza is wel consequent of niet, altijd 2x wakker hihi, maar ik zou ervoor tekenen! Hihi.
Ja, als het zo blijft tot de buisjes teken ik ervoor hoor! Vorige week met die verkoudheid was het slechter, twee keer trek ik eigenlijk heel goed. Iedereen om me heen loopt nu te roepen: Jeetje, dus als ze twee keer wakker is, vind jij dat het goed gaat? En dan loop je er met zoveel energie bij? Nou, dan moet jij wel bakken met energie hebben als ze straks echt doorslaapt! En dat denk ik zelf eigenlijk ook wel Ik heb nu denk ik net zoveel energie zo'n beetje weer als voor de zwangerschap, en als ik het vergelijk: ik kan echt veel meer hebben (qua slaaptekort dus he?) dan voor ik zwanger werd... Dus ik verheug me alvast op de hoeveelheden energie die ik ga hebben als Thirza straks doorslaapt Jammer dat de poli dicht was Maandag half 9 ben jij vast de eerste die aan de telefoon hangt ?
Hoi meiden, Rozemarijke: auto verkocht, dus missie geslaagd! Elin: balen dat de poli dicht was vandaag. Maandag nieuwe kansen! Nou, Luca ligt weer in zijn bedje. Hij had lekker buitengespeeld op het kdv en was letterlijk zwart toen ik hem kwam halen, haha. Dus net lekker in bad zitten weken en hij was weer schoon. Ik heb vandaag een hele mooie mammafiets uitgezocht bij de fietsenhandel. Ik heb nu namelijk geen ruimte om op en af te stappen nu er een voorzitje op mijn fiets zit. Ligt aan de fiets hoor; niet dat jullie denken dat ik een soort 10-tonner ben, hihi!
Haha Rozemarijke die mensen zijn dus niks gewend. 2x wakker is niks en zeker niet als ze daarna weer makkelijk gaat slapen. Maar laatst sprak ik iemand die jaren slecht had geslapen door haar kinderen en pas toen ze weer goed kon slapen, voelde hoe moe ze al die tijd was geweest. Fijn hoor dat je weer zoveel energie hebt. Dat moet een heerlijk gevoel zijn en zeker ook omdat Thirza zich duidelijk al beter voelt. Ik voel het wel momenteel. Ik kom 's avonds soms de trap bijna niet meer op, zo moe ben ik. Maar goed, we gaan nu naar de KNO en daarna zien we wel weer verder. Inderdaad maandag vroeg bellen. hihi. Elise: wat leuk een mamafiets, ik heb er ook eens naar gekeken, maar op mijn fiets gaat het prima met zitje en ik had al een sportfiets en een gewone fiets, drie fietsen werd wat teveel. Hihi. En fijn dat de auto is verkocht. Heb jij ook zo'n manneke dat het heerlijk vindt om in het zand te rollen en te wroeten en zo vies mogelijk wil worden? Vandaag naar de speeltuin hier geweest (is een hele mooie in rosmalen) en hij gaat gewoon zand in zijn haren zitten wrijven, mijn varkentje, en maar lachen hihi.
@Elin: o, dat doet Thirza niet. Die zit naar d'r handjes te kijken als ze vies zijn en dan moet ik ze schoon vegen... Maar dan ben je naar het kwekkeltje geweest? (zo heet ie toch?) Gave speeltuin idd! (Wij zijn er al vaak geweest met de kids van m'n man). Nou, straks hopelijk bij jullie ook weer betere nachten! En idd, klopt wel dat je pas echt voelt hoe moe je was als je uit kunt rusten en bij kunt gaan komen... Ik voelde me de eerste paar keer dat ze beter ging slapen bekant nog moeier dan daarvoor (bereid je dus maar vast voor ). @Elise: o, ben jij zo'n tientonner dan? Haha, nou, als ik op mijn fiets een voorzitje erop gooi, pas ik ook niet meer erbij hoor! Je hebt gewoon echt weinig ruimte over dan! Wij kregen hier toen een achterzitje van iemand die hem niet meer nodig had, en mijn bestelde moederstuur kwam maar niet, dus toen hebben we het erbij gelaten, maar als de volgende komt, gaat er dus alsnog een moederstuur op mijn fiets, anders past het echt niet!
@Elin Hier ook zo'n vies varkentje. Met als toevoeging dat ze heel graag de rest ook vies maakt. Ze gooit zand in mijn schoenen, in mijn decollete en heel graag in de huiskamer. Ik kan me nog herinneren hoe het was als ik me de trap op moest slepen in plaats van dat ik de trap op liep. Mijn energie is nog niet optimaal, maar vergeleken met de tijd dat het zo'n drama was kan ik de wereld weer aan. Ik hoop ook echt dat het voor jou ook binnenkort zo is. @Elise Wat fijn dat de auto verkocht is. En yay voor de nieuwe fiets. Dat lijkt me een stuk pretiiger fietsen. En ik zal maar gelijk bekennen dat op mijn fiets waarschijnlijk niet eens een zitje past. Ik heb namelijk een frame-maat kleiner. Voordat jullie denken dat ik een dwerje ben, nee hoor, maar wel een mini. @Rozemarijke Dat merk ik ook. Ik voel me nu hetzelfde met 7 uur slaap als ik me voorheen met 10 uur slaap voelde. Ik zak nog wel erg in qua energie in de middag en daaraan merk ik dat het toch nog niet echt top gaat. Maar als ze maar 1 keer per nacht wakker blijft worden is dat voor ons allemaal wel een gigantisch succes. Het begin is er inderdaad met de zindelijkheidstraining. Vooral omdat ze ook plasgeluiden maakt als ze op het potje zit. Maar het altijd op tijd aan voelen komen is nog wel iets voor wat later. Zodra het warm weer wordt ga ik haar in een onderbroekje rond laten lopen en dan zien we wel hoe het gaat. Die mini onderbroekjes zijn wel super schattig zeg. Ik was helemaal vertederd toen ik ze kocht. @All Kyra heeft genóten! Wat heerlijk zeg om haar zo te zien genieten. Bij de struisvogel achtigen (weet niet meer precies hoe ze heten) zag ze eieren liggen en riep ze heel enthousiast EI EI EI EI! Ze heeft papagaaien nagedaan, kippen en geiten geaaid en heel vrolijk alles aangewezen. Op de heenweg heeft ze even geslapen en op de terugweg was ze zo moe dat ze na 10 minuten in slaap viel en de hele rit voor pampus heeft gelegen. Thuis hebben we haar snel verschoond en in haar slaapzak gehesen en ze is zonder problemen gaan slapen.
hey meiden, @Devy, oh wat leuk dat Kyra het zo leuk gehad heeft met de beesten! En wat knap dat ze nu al bezig is met plassen op een potje! @Elise, tuurlijk mag je blijven! Ik vind het heerlijk om te lezen dat het bij iemand goed gaat. Ik gun dat iedereen zo erg! Ik heb ook een mamafiets, en hij fiets echt heerlijk! @Elin, hier ook een viespeuk! @Rozemarijke, 2 keer wakker worden is te doen ja! Ondanks dat niemand buiten dit clubje dat zal snappen... teken ik er ook voor! Ik had gelukkig al niet zoveel slaap nodig, dus daarom lukt het allemaal nog redelijk denk ik. @Mamalijntje, fijn dat het iets beter gaat! Nu de operatie nog, en ik hoop dat jullie kleine man dan ook helemaal is opgeknapt. @Lovely, fijn dat het bij jullie ook nog zo goed gaat!
Het was waarschijnlijk een iets te spannende dag want Kyra werd echt helemaal overstuur wakker. Normaal gesproken heeft ze dat niet echt, maar nu wel. Ik heb haar eigenlijk zelden zo horen huilen. We hebben haar toen bij ons in bed gelegd en toen ging het wel weer. En ik werd wakker van manlief en Kyra die een luiergevecht aanhet houden waren. Dus ben ik even naar beneden gegaan om manlief uit de brand te helpen voordat de hele bank onder zat. En direct ga ik weer lekker eventjes slapen terwijl de boodschappen gedaan worden. @Lob Ondanks dat je minder slaap nodig hebt is het toch wel slopend. Ik hoop dat Gijs ook snel wat meer tot rust komt.
Devy: ach wat sneu voor Kyra. Kan me ook wel voorstellen hoor, het is allemaal nieuw voor die ukkies. Is Kyra ook zo'n meisje die alles in zich opslurpt? Hier ook een jongetje dat overdag heel 'stoer' is en alles leuk vindt, maar 's nachts dan vaak heel verdrietig of overstuur. Rozemarijke: inderdaad het kwekkeltje. Eruggg leuk, nou ja, eigenlijk komen wij nog niet verder dan de zandbak...hihi, maar ook voor oudere kinderen is het heel gaaf. Lob: hoe gaat ie daar? Nog steeds hetzelfde? En hoe is het met de andere meiden? Hier hetzelfde, ik verwacht overigens geen wonderen van de KNO, al zou er een KNO-probleem zijn. Ik denk afgezien van het feit dat Alec ergens last van heeft (want dat weet ik wel zeker), hij ook gewoon geen goede slaper is, maar zo slecht als hij nu slaapt, is wel heel slecht....dus ga er wel van uit als 'het probleem (wat dat dan ook is), is verholpen hij wel iets beter gaat slapen, maar een slaapkop zal het wel niet worden....
@Elin, ja nog steeds hetzelfde.. Vraagje, als jullie gaan zwemmen, is dat altijd speciaal peuterzwemmen met verwarmd water?