Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: nee hoor, maar de meeste overdekte zwembaden zijn toch redelijk 'warm'.
    Vaak is wel het peuter-babybadje wat warmer dan het 'gewone' bad.
    Met babyzwemmen een keer per week, is het water meestal ook wel iets warmer.

2. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: ik ga altijd zwemmen in extra verwarmd water. Maar op vakantie gingen we ook gewoon naar het zwembad en dat was niet extra verwarmd. Luca was toen 7 maanden en heeft het nooit koud gehad.
    Elin: ik ga mijn huidige fiets verkopen. Het is ook een sportmodel en ik heb steeds pijn aan mijn bekken bij het fietsen, dus hij gaat de deur uit. En luca is ook zo'n "opslurper". Echt het type grote mond, klein hartje. En Luca smeert alles in zijn haar; ben net druk bezig geweest de doperwten eruit te krijgen, hihi!
    Devy:als jij een klein dwergje bent, ben ik een reus want ik moest een frame-maat groter, haha! En fijn dat Kyra zo genoten heeft! Jammer dat ze er 's nachts last van had, maar jullie hebben in ieder geval een fijne dag gehad!
    Rozemarijke: ik ben niet meer zo slank als voor de zwangerschap, maar ik heb gisteren een nieuwe broek gekocht en ik kon weer maat 38 aan, dus met mijn "10tonnerigheid" valt het nog wel mee, haha! Hoe gaat het met Thirza? Eet ze alweer wat beter?

Luca heeft vannacht weer doorgeslapen tot 7:30. Vandaag is mijn man hard aan het werk geweest in de tuin met mijn broertje en schoonzusje. Superlief dat ze kwamen helpen. Ze zijn 3x naar de vuilstort gereden met een volle aanhanger met puin en hebben gras gehaald en dat ligt er ook al in, dus de tuin ziet er weer supermooi uit! Ook een kast verhuisd naar mijn ouders, dus het was een productief dagje (ik heb de catering verzorgd en achter Luca aangerend;)).

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: wij gaan als we gaan zwemmen ook het grote bad in met Thirza (hebben zo'n zit-zwemband voor d'r) en ze heeft het volgens mij nog nooit koud gehad. Heb eerder de indruk dat ze het in het peuterbadje snel te warm heeft.... (maar haar badje is hier ook nooit 37 graden: sowieso vanwege de eczeem die ze steeds had, maar ze huilde dan ook altijd, graadje of 32 vindt ze veel lekkerder :)).

@Elise: ha, over twee weken gaat manlief hier met mijn zwager aan de sjouw om de tuin opnieuw te bestraten. Vorig weekend de hele tuin al leeg getrokken, maar over twee weken ben ik ook van de catering en het achter Thirza aanrennen. Kunnen we hier ook gaan genieten van een mooie tuin, (eindelijk, na 3 jaar hier gewoond te hebben!).

@opslurpers: Thirza ook. Ook al gaat ze straks doorslapen, dan weet ik dat ze na drukke dagen toch wel slecht zal slapen ook, dan wordt ze vaak keihard huilen direct wakker... ligt dan ws druk te dromen en alles te verwerken.

Ze eet wisselend. Vanochtend bij mijn schoonouders at ze ineens een halve/driekwart boterham op, maar tussen de middag wilde ze niks en vanavond wel weer redelijk gegeten, (terwijl je zou denken dat ze toch goed honger zou hebben dan).
    Nouja, vannacht sliep ze er niet slechter om. Ben daar voor komende nacht iets banger voor: drukke dag geweest voor d'r vandaag en in slaap komen kost nu al een uur, met steeds als ze in slaap lijkt te zijn, weer opnieuw brullen :(
    Nouja, nog 5 1/2 week... Nog 5 1/2 week... Nog 5 1/2 week
    ;) ;)

4. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Rozemarijke Dat belooft inderdaad niet echt heel veel goeds voor vannacht. Kyra is trouwens ook geen fan van warme douches etc. Daarom kom ik altijd met kippenvel uit de douche als Kyra en ik samen douchen. Zelf douche ik graag op een graad of 40/42. Niet goed voor de huid maar wel lekker warm! Zo'n zit-zwemband is trouwens echt ideaal. Ik ben ook blij dat we er een hebben.

@Elise Goh nou ben ik jaloers. Jij kunt ook vast bij de bovenste aanrechtkastjes zonder op het aanrecht te klimmen. ;) Bij de kinderarts was zo'n meetlat en ik haalde de 1.62 met hoge hakken aan.

Kyra dacht trouwens vanavond dat aardappel/bloemkool puree echt geschikt was als gezichtscreme. Misschien hebben onze kleintjes wel een gat in de markt gevonden en moeten we maar een bedrijfje starten in voedselverzorgingsproducten. Doperwtenshampoo en B&A gezichtscreme.

@Elin Inderdaad een slurpertje. Heel vaak verrast ze me ook met dingen waarvan ik denk waar heb je dat nu geleerd, maar gewoon omdat ze alles zo in de gaten houdt leert ze een hoop. Ze is ook best gevoelig aangelegd, en ze wil het iedereen naar de zin maken, maar dat verschuilt ze af en toe achter haar stoere meid-routine.

5. raspberry

Herkenbaar.... Thirza heeft dat ook, dat ze van die dingen heeft, waarvan je echt denkt: waar haal je dat nou weer vandaan? dat krijgt ze dan toch blijkbaar allemaal mee... (en dan heb ik het niet over de normale kind-dingen waar elke ouder trots op is, dit zijn meer dingen waardoor ik me zorgen om d'r ga maken :( Gewoon omdat ik dan denk: je krijgt veel te veel mee...)

Nouja, ze slaapt nu, naast papa in slaap gevallen. Die was ook keikapot van het pannenkoeken bakken, (en Thirza denk ik ook: 't was chaos... een ADHD-er die na een middagje stadten met z'n kids aan het pannenkoekenbakken slaat en de kids om de beurt mee wilde laten helpen. Zucht... :( Ik ben dus net 3 kwartier bezig geweest om de zooi op te ruimen. Hij mag de eerstkomende 5 jaar geen pannenkoeken meer bakken van mij :D).
    Nou, morgen een rustiger dagje maar... ;)

6. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Lastig is dat he Rozemarijke. Kyra wordt heen en weer geslingerd tussen het verlangen om nog een baby te zijn en haar wens om al groot te zijn. Dat eerste uit zich voornamelijk in het bij mij hangen en nog vaak de borst willen en dat laatste in zo veel verschillende dingen. Een van de minst 'erge' dingen is bijvoorbeeld dat ze niet kruipend de trap op wil, ze wil echt lopend de trap op. Dat moet natuurlijk met onze hulp, maar ook dat vindt ze niet echt fijn. We hebben haar altijd gestimuleerd om dingen zelf te doen, maar ze voert het wel ver door.

En gelukkig maakt mijn man nooit pannenkoeken. Dat zou net zo'n rotzooi worden als jouw man ervan gemaakt heeft. Lukte het een beetje met poetsen of moest je het van het aanrecht afbikken?

Hier een geweldige nacht. Ze heeft doorgeslapen! Heerlijk :D. manlief heeft gisteren maar de rest van de tabletten opgehaald want voorlopig doen we het echt niet meer zonder. Wat een wonderdingen zijn het toch. En nu vindt ze ze ook nog eens lekker. Ze zegt vaak MMmmmm als ze ze krijgt. Idealer kan het niet.

7. raspberry

Nou, echt super man!
    Hier is de nacht normaal gegaan, d.w.z. dat ze maar twee keer wakker is geweest. Na de opstart van gisteravond dus onverwacht goed :)
    Lag ik zelf vervolgens wakker van de buikpijn, omdat die stomme pannenkoeken megavet waren, aarrrggghhhh! Nouja, na een uurtje wel weer in slaap gevallen...

Thirza heeft dat dus ook, die wil rechtop de trap op, de leuning liefst ook vasthouden, (maar daar kan ze nog niet bij natuurlijk). En als ze met de buggy loopt, moet ze de normale handvaten vasthouden, waar ze ook niet bij kan. Ze wil zelf haar jas dicht doen, (ze heeft al wel aardig door hoe dat moet, alhoewel het nog niet lukt natuurlijk). Zelf schoenen aan, sokken aan, kleren aan. Zelf alles... aardje naar d'r moeder, ik schijn ook zo geweest te zijn ;)
    Gelukkig laat ze zich wel redelijk gezeggen als het niet lukt en ik 'r dus wil helpen. Even een wijsvinger omhoog en een strenge blik en/of stem en dan voegt ze zich wel weer... Haha, mama weet hoe ze dat gedrag aan moet pakken omdat ze zelf zo was, :D

Het opruimen ging wel, de borden gleden alleen uit m'n handen van vettigheid: moest ze met twee handen in de vaatwasser zetten, omdat ze me anders uit handen (en dus kapot) zouden vallen... :( Daar hadden mijn darmen dus moeite mee vannacht :( (Thirza heeft d'r gevoelige darmen niet van een vreemde wat dat betreft).

Nou, ga nog ff een taartje maken: moet een 3d peugeotje maken voor een collegaatje die een andere collega wil bedanken voor het meegeweest zijn op autojacht en het sluiten van een goeie deal :) Echt taartenweekend dit weekend, gister ook al twee taarten gemaakt :)

8. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ff snel want ik zit hier met een heel ziek mannetje:(.
    Vanochtend naar het tuincentrum geweest en Luca heeft alleen maar gehuild. Heel vreemd, want normaal vindt hij uitjes juist leuk. Dus ik had al het idee dat er iets aan zat te komen (en ik ruzie met manlief omdat ik naar huis wilde omdat Luca aangaf zich niet lekker te voelen wat volgens mijn man aanstellerij was en hij moest zich maar leren naar ons te voegen:x). Vanmiddag tijdens zijn slaapje een keer huilend wakker en ja hoor, vanavond voor/tijdens het eten alleen maar huilen. En dan niet jengelen, maar echt zielig huilen. Temp genomen en hij bleek 39,2 te hebben ook al had hij om 14:30 een zetpil gehad. Na lang twijfelen toch maar de HAP gebeld (ik voel me dus ook vaak zo'n Münchhausen by proxi moeder) omdat hij maar bleef huilen en we moesten komen. Het resultaat: een dubbele oorontsteking en een bovenste luchtweginfectie. Waarschijnlijk een staartje van het verwijderen van de neusamandel, schijnt wel vaker voor te komen. Hij heeft dus weer een kuurtje gekregen. Arm mannetje; hij is echt heel ziek. Valt gewoon op schoot in slaap en kreunt de hele tijd terwijl hij naar zijn oortjes grijpt. Vannacht heeft hij wel doorgeslapen tot 8:30, maar aankomende nacht kan ik aan de bak denk ik. Nou ja, ik ben goed uitgerust dus kan het hebben, als mijn mannetje zich maar snel beter voelt!

9. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elise Je mag je wel zo'n moeder voelen, maar dat ben je toch echt niet. Goed dat je aan de bel hebt getrokken en dat er gelijk actie is ondernomen. Veel beterschap, en succes vannacht.

10. raspberry

@Elise: he, wat sneu! Nou, hopelijk is dit de laatste keer in heeeeel lang :) Sterkte vannacht!
    En herkenbaar, die mannen-uitspraken. Ik kan mijn man af en toe dan ook wel villen, als hij weer zoiets roept, terwijl Thirza heel duidelijk niet lekker is. Omdat ik toch een beetje te vaak overduidelijk gelijk heb gekregen, (van die dingen als koorts, overgeven of oorontsteking), is mijn man tegenwoordig gelukkig wat meer geneigd naar mijn oordeel hierin te luisteren. Maar toch... ;)
    En jij dus ook een voor-je-gevoel-soms-munchhausen-moeder. Nou, hopelijk hoef je nu voorlopig niet weer te leuren met je mannetje!

Thirza doet het hier goed; is vanochtend meegeweest naar de kerk en met papa in de creche geweest. En is vanmiddag toch goed gaan slapen, na de drukte van de creche en alle plukkende mensen na de dienst... (Tja, mensen zien 'r bijna nooit in de kerk, dus nu wilde iedereen even zien hoe groot ze alweer is natuurlijk...). Maar ze heeft vanmiddag 3 uur geslapen en is net ook weer rustig gaan slapen.
    Sjonge, wat een verschil met een paar maanden geleden zeg!

Wat dat betreft zat ik me laatst te realiseren dat we -zolang ze maar niet verkouden is- een heel ander kind hebben nu. Van aanhankelijk naar een heerlijk knuffelig kind dat actief ook met je komt knuffelen. Van huilerig en hangerig naar een vrolijke dondersteen die al heel goed doorheeft hoe ze de lachers op d'r hand kan krijgen.
    Straks de buisjes en de neusamandel nog en dan kan ze hopelijk 's nachts door gaan slapen en normale verkoudheidjes ook normaal gaan doorstaan... :)

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    #1371 Elin78, 17 mei 2010
    Laatst bewerkt: 17 mei 2010
    FF vlug, want ben aan het werk, maarre we kunnen volgende week di al terecht bij de KNO!

Elise beterschap met Luca, arm manneke!

12. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elise, oh wat zielig voor je manneke! Hoe gaat het nu met hem? Kon je thuis blijven met hem?

@Devy, het gaat bij jullie ook echt een stuk beter toch? Ik moet altijd wel lachen om jouw stukjes over Kyra... daar hebben jullie je handen toch ook echt vol aan zeg :D. Super leuk!

@Rozemarijke, grappig dat Thirza alles zelf wil doen... Gijs is juist het tegenovergestelde. Als hem iets niet meteen lukt, dan begint ie meteen te piepen.
    Sinds ik weet dat jij taarten bakt, spiek ik wel eens bij jullie clubje.. echt super mooi zeg wat jij maakt!

@Hier, pffff mag ik heel even klagen meiden? Het lijkt bij ons wel met de dag slechter te gaan. Vannacht was ie weer van 03.00 tot 05.00 wakker. Ik zie het echt even niet meer zitten. Ik voel me zo slecht. Gelukkig kan vriend er beter tegen dan ik, dus die heeft Gijs het weekend veel mee op pad genomen maar ik vind het echt even heel zwaar.
    En Gijs is zo lief op het moment, leert elke dag zoveel bij.. echt super leuk maar ik kan er niet optimaal van genieten en dat maakt me zo verdrietig.

13. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Hier hetzelfde Lob, ik geniet soms ook niet optimaal. Ben echt zo ontzettend moe. En dit is zo'n leuke leeftijd nu....

Hier was het vannacht ook weer heel erg. Hij is tot 1 uur gewoon wakker geweest, hij bleef maar krijsen en huilen, toen in slaap gevallen tot half drie, en toen van 4 tot 7 uur afwisselend geslapen, wakker geweest, etc.

Dus klaag maar hoor, doe ik ook. Ik zit hier nu weer als een zombie op mijn werk. Het helpt toch om het kwijt te kunnen vind ik.

14. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    Lob: ik begrijp heel goed hoe je je voelt; ik voelde me een maand geleden precies zo. En klagen mag natuurlijk altijd hier, daar zijn we voor! En het is ook gewoon superzwaar op deze manier, dat zal niemand ontkennen. Elke nacht een paar uur wakker put je gewoon uit!
    Ik werk alleen maar op donderdag en vrijdag, dus ik ben vandaag lekker thuis met Luca.
    Rozemarijke: fijn dat het zo goed gaat met Thirza! Ik hoop dat mijn man hier ook van geleerd heeft, maar vrees het ergste... Hij is zelf heel streng opgevoed en vindt mij veel te lief voor Luca. Terwijl ik heel duidelijk grenzen stel en structuur bied (doe op mijn werk niet anders, dus kan dit echt wel), maar hij mag van mij wel kind zijn en bijvoorbeeld lekker knoeien als hij eet. En ik vind dat hij ook zijn eigen ik mag ontwikkelen en dat hij dus best boos mag worden als iets niet mag. Niet dat ik toegeef, maar hij mag van mij wel zijn boosheid uiten.
    Devy: dank je wel voor je lieve woorden! enne... ik moet van Luca aan Kyra doorgeven dat je van broccoli hele mooie krullen krijgt als je daar je haar mee insmeert...:D.

Hier wonder boven wonder wel een goede nacht. Hij was alleen om 2:30 even wakker, maar ging na een zetpil meteen weer slapen in zijn eigen bed. Ik stond al helemaal paraat, maar het was niet nodig. Om 8:15 ben ik maar eens gaan kijken bij hem en toen was hij net wakker. Ik heb zelf alleen echt bagger geslapen; heel licht en onrustig; ik maak me altijd zo ongerust als hij ziek is... Zijn linkeroor was het ergste ontstoken en die is doorgebroken en je kan echt merken dat hem dat oplucht. Hij is nog wel stiller en hangeriger dan normaal, maar eet wel weer wat en speelt ook weer.

15. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, oh das al snel! Fijn hoor!

@Elise, Dat moet idd een opluchting voor hem zijn. Fijn dat ie weer een beetje opknapt.

Thanks meiden, voor jullie begrip. Ik zit ook echt als een zombie op mijn werk. Ik ben gewoon bijna bang om straks in de auto te stappen... zo suf ben ik

16. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: dan wordt het misschien wel tijd om even een time-out te nemen en je ziek te melden. Als je zo suf bent, is het niet verstandig auto te rijden en lieve meid je bent ook nog zwanger. Denk alsjeblieft in de eerste plaats aan jezelf en je gezinnetje.

Is Gijs op het KDV? Dan kun je mss even thuis wat gaan rusten.
    Ik weet dat het moeilijk is om je werk los te laten, ikzelf vind het ook heel moeilijk, omdat ik niet wil dat mijn probleem het probleem van de werkgever wordt, maar soms kun je niet anders en zolang slecht slapen is niet niks en je bent ook nog zwanger. Al zeg jij dat je daar geen 'last' van hebt, het is wel een extra belasting voor je lichaam.

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik wil het hier niet in het openbaar neerzetten, maar Elin... geloof me.. mijn werksituatie is echt heel heel erg lastig en ingewikkeld.
    Dat is dus echt geen optie.
    Ik ga vannacht weer een nachtje op de logeerkamer.

Bedankt voor je lieve woorden!

18. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Lob: wat lastig zeg!
    Ik zeg het ook wel makkelijk, maar heb mezelf ook nog geen dag ziek gemeld vanwege de vermoeidheid, wel omdat ik ziek werd daardoor.
    Maar ik hoop dat je echt je grenzen bewaakt en zorgt dat je op een of andere manier toch genoeg rust krijgt.

Hoe is het met de andere meiden? En dreumessen?

19. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Dat is snel dat jullie terecht kunnen. Nu kan het aftellen beginnen. :) En genieten van je kleintje terwijl je sateprikkers nodig hebt om je ogen open te kunnen houden is echt een stuk moeilijker en bij tijden bijna onmogelijk. Ik hoop toch echt dat je nacht een stuk minder bagger is dan afgelopen nacht. Ik krijg meteen weer plaatsvervangende gaapneigingen.

@Lob Wat lastig dat het niet mogelijk is om rustiger aan te doen. Is er geen kans om mede-zwangerschapsgerelateerd het wat rustiger aan te doen zodat je werkgever gecompenseerd wordt? Ik hoop in ieder geval dat je veilig weer thuis bent gekomen. Ik heb wel eens bijna een botsing gehad omdat ik zo suf was (gelukkig niet met Kyra in de auto, dan blijf ik op de een of andere manier wat makkelijker alert).

En met Kyra heb ik wel eens van die momenten dat ik het op het moment helemaaaaaaal niet grappig vind, maar er achteraf wel om kan lachen. Het is een heerlijke deugniet! :)

@Elise dat zal best een opluchting zijn voor Luca. Oorontstekingen zijn sowieso al erg pijnlijk en zo'n dreumesje begrijpt er natuurlijk ook niets van. Wel fijn dat de nacht toch nog goed verlopen is. Ik zal het van de broccoli doorgeven aan Kyra, maar op het moment zijn groenten vrij uit de gratie. Lijkt ze toch meer op haar vader dan ik dacht (die eet maar 2 soorten groenten en dan echt niet elke dag).

@All Ik zal maar gelijk bekennen dat ik een ontaarde moeder ben. Gisteren hebben we het ledikantje omgebouwd tot peuterbedje (vaak getwijfeld om het te doen, maar nu echt gedaan). En vanochtend heb ik dus zo de deur tegen Kyra aan opengedaan. Geen zichtbare schade, dus het valt nog mee. Hopelijk denk ik er vannacht en morgenochtend wel aan!

Ze blijft trouwens vrij goed liggen (nu ik dat schrijf vind ik vast morgen alle kleren door de kamer geslingerd). Het valt me 100%mee. Maar met zo'n ondernemende dame heb ik wel de knippen van het raam op slot gedraaid. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ze op een of andere manier het raam open zou krijgen en eruit zou kieperen.

20. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Zooo die Kyra, wat een grote meid in haar peuterbedje! Kan me voorstellen dat je het spannend vond. Ik verwacht ook als we hem in een open bedje liggen dat ik hem 's ochtends in de kast of nog erger in de gordijnen vindt. Haha. Maar dat heeft ze goed gedaan!

Hier nu ook een ziek jongetje. Flink verkouden en vannacht ook weer veel gehuild, hij wil steeds rechtop zitten. Misschien toch zijn oortjes?

Ik ben nu dus nog een ergere zombie dan gisteren, dus ik denk dat ik de sateprikkers in grootverpakking moet halen :(
    Gelukkig ben ik vanmiddag vrij!

Deel Deze Pagina