Het klinkt wel alsof hij last heeft van zijn oortjes. Dat niet willen liggen is typisch iets wat daarmee te maken heeft. Misschien je vrije middag even opofferen om naar de huisarts te gaan. Alhoewel ze meestal niet zoveel tegen een oorontsteking willen/kunnen doen tenzij het uit de hand aan het lopen is.
@Elin: klinkt wel als oortjes, als ie niet wil liggen, alhoewel dat ook van kiezen zou kunnen komen... @Lob: lastig zeg! En begrijp je helemaal, (had gisteren al gereageerd, maar heb daarna blijkbaar op de verkeerde knop zitten klikken met m'n suffe hoofd, want er staat niks van mij op van gisteren ) En thanks: het taartenbakken is een enorme uitlaatklep en ontspanning geworden, kan niet meer zonder @Devy: haha, spannend! Maar goed dat ze zo netjes in bed is blijven liggen! Ze heeft nu ook wel de leeftijd natuurlijk om zichzelf helemaal groot en stoer te vinden in een groot bed? @ziekmelden: hier dus vanwege de vermoeidheid toen wel gedaan, maar ik rijd dan ook 1500 km per maand voor m'n werk en dat was een van de redenen om te zeggen: dit gaat zo niet... ik vertrouwde mezelf echt niet meer in het verkeer, en aangezien ik een van de beruchtste fileroutes dagelijks rijd... (A2) Maar ik heb wel de mazzel gehad van veel begrip van m'n werkgever! Ben ik zo blij mee! Hier gisteren een mindere nacht met een uur wakker en dat hakte er weer goed in gelijk. Maar vannacht alweer wat beter gelukkig. Verder eet Thirza momenteel baggerslecht weer. Nouja, nog 5,5 week Nou, ga gauw werken, hopelijk is de file inmiddels opgelost
Devy: ik zie het maar even aan, hij is flink verkouden en wellicht gaat het vanzelf weer over. Ik vind trouwens dat paracetemol ook niet echt helpt. Rozemarijke: ik vind het alleen maar heel verstandig dat je je ziek hebt gemeld, zeker als je zoveel in het verkeer zit. Bovendien heb jij ook directe clienten-contacten. Ik zit op kantoor en kan nog weleens afwezig zijn zonder dat iemand anders daar direct last of hinder van ondervindt, of dat mijn fouten directe consequenties hebben voor anderen. Ik zit af en toe ook echt wel op het randje hoor van ziekmelden en het moet niet lang zo doorgaan, want dan trek ik het ook niet meer. Aanvankelijk was hier wel begrip maar een paar weken geleden kreeg ik ineens te horen dat ik hem verwendde, dat dit nooit meer goed zou komen, omdat ik te slap was en dat hij ons manipuleerde. Dat zeiden een paar directe collega's. Ik was zoooo boos. Ze kennen mij nauwelijks en mijn lieve manneke al helemaal niet. Mijn baas doet wel begripvol, maar ik vind dat een beetje een schijnvertoning.
@Elin, bah wat vind ik dat rot om te lezen... dat iemand zoiets zegt. Wat denken ze wel niet? Mijn collega's weten eigenlijk niet hoe erg het is. Ik werk nogal in een "hard" bedrijf, en kan me niet voorstellen dat iemand begrip zou hebben. Het klinkt idd als oorontsteking als ie wil zitten. Kiezen heeft ie allemaal toch? Fijn dat je vanmiddag vrij bent! @Rozemarijke, jij hebt idd ook nog een direct klantencontact pff.... ik heb begin dit jaar een paar keer op een beurs gestaan, dat vond ik echt super zwaar. Op kantoor kun je je lekker achter je pc verschuilen als je eens een zwaar dagje hebt. Het goed het nu met opstarten? Laatst zei je volgens mij dat het niet helemaal naar je zin ging.... Echt wel tof ja dat je een leidinggevende hebt die je begrijpt. @Devy, he wat goed dat ze nu een klein bedje ligt! Zal er vast heel grappig uit zien. Hoe heeft ze het afgelopen nacht gedaan? @Hier, ik ben niet op het logeerbed gaan liggen... zelf dan voel ik me nog een slechte moeder ... maar ik lag er om 21.00 in en Gijs lag wel bij ons maar heeft niet heel onrustig geslapen. Paar keer kort wakker. Voel me weer iets beter, maar vandaag is dan ook wel mijn vrije dag. Vanavond maar weer om 21.00, das voorlopig even de enige oplossing die ik zie. Gijs heeft wel echt pijn aan zijn kiezen. Hij graait steeds in boos in zijn mond, en met eten begint ie soms ineens te huilen en ook weer te graaien.
Oh en Elin, naar aanleiding van jouw topic laatst... Ik heb sinds gisteren hulp in de huishouding. Ik heb dat gedaan omdat dat voor mij de nodige stress wegneemt en het huishouden me ook soms echt teveel wordt. Was echt heerlijk thuiskomen gisteren een super schoon huis en mijn vrije dinsdag niet de hele dag in de poetsstand, Is dat niet iets voor jou?
@Elin: wel knap van je collega's dat ze dat op afstand zomaar konden vertellen.... Wat een rotreacties zeg! Ik ben hier naar alle kanten toe altijd heel duidelijk geweest over wat 'slechte nachten' inhield. Om te voorkomen dat mensen idd zouden denken: die meldt zich ziek omdat ze er 's nachts een keertje uit moet. Dat is nog niet altijd doorgedrongen, merk ik nu ik terugkom en mensen vragen hoe het dan nu 's nachts is. Zeg ik: ach, we hoeven er nu meestal nog maar 2 keer uit en dan gaat ze na wat drinken gelijk weer slapen, dus dat is eigenlijk wel appeltje-eitje. Moet je de ogen uit de kassen zien rollen dan soms Maar, nog steeds @Elin , ik heb dus een paar mensen die wat minder begripvol waren, wel behoorlijk in hun gezicht gewreven met de medische feiten die een-voor-een op tafel kwamen hier Even om ze in te wrijven van: Nee, het was NIET zomaar en het lag NIET aan ons. Mijn moeder neigde daar op een gegeven moment ook naar, die heeft toen echt d'r excuses aangeboden. Was wel heel fijn ook, dat ze ruiterlijk toegaf iets te snel geoordeeld te hebben. Wat dat betreft zou het mooi zijn als er voor Alec ook iets boven tafel komt, waar je wat mee kan en waar je die collega's dan ook nog even mee om de oren kunt slaan )(Al is het maar voor je eigen zie-je-nou-wel-gevoel ) Hier idd wel direct clientcontact en idd wel in de categorie: belangrijk dat je je aandacht erbij hebt. Ik kan het niet hebben dat een depressieve jongere aanvoelt dat ik er niet bij ben en daardoor nog depressiever wordt, omdat zelfs z'n hulpverlener die betaald wordt om te luisteren haar aandacht er niet bij kan houden... Nouja, en bovendien vond ik dat toen wel keizwaar: alle sores van anderen erbij, bovenop je eigen ellende. Toen verlangde ik wel eens naar een simpel kantoorbaantje, (niet om dat soort banen af te kraken, maar idd vanwege het feit dat je dan af en toe even weg kunt zakken achter je pc-tje...) Maar het opbouwen gaat nu wel goed Toen ik laatst zei dat het me nog niet zo naar de zin ging, was dat omdat het me niet snel genoeg ging, Maar kreeg vandaag van mijn vervanger nog even de opmerking dat ie eigenlijk vond dat ik heel snel aan het opkrabbelen was en dat ie daar bewondering voor had. Toch fijn als iemand dat dan even zegt @hulp in de huishouding: ik ben hier lid geworden van de ruilkring, en tot nog toe gebruikt om wat hulp in de tuin te krijgen. Maar als die klus straks geklaard is, ga ik m'n verdiensten (ik verdien door taartjes te maken voor anderen) ook heerlijk inzetten voor huishoudelijke hulp De keuze: taartjes maken of huishouden doen, is snel gemaakt bij mij hoor
Hoi meiden, @ziekmelden door vermoeidheid: ik heb me nog nooit ziek gemeld door het slechte slapen van Luca, maar ik moet eerlijk zeggen dat dat waarschijnlijk wel gebeurd was als ik meer dan 2 dagen gewerkt had. Die 2 dagen trok ik net en dan ging ik op de andere dagen steeds na de lunch naar bed als Luca ook ging slapen en zo hield ik mezelf op de been. Ik hoef niet ver te rijden, maar wel een heel druk stuk met altijd file. 's Ochtends ging nog wel, maar 's middags heb ik wel een paar keer flink hard moeten remmen... En in mijn beroep moet je ook echt je hoofd erbij houden; ik kan me wel achter de pc verschuilen, maar dat is niet echt de bedoeling en ook niet zo aardig voor mijn assistent... Ik ben wel altijd heel duidelijk geweest over de slechte nachten en iedereen had begrip. Mijn leidinggevende zijn dochtertje was en is soms nog steeds een slaapterroristje, dus dat scheelt. En een collega heeft een zoontje van 10 maanden die ook heel slecht slaapt, dus we konden elkaar oppeppen. Elin: wat een nare reacties op je werk zeg! Die mensen weten er helemaal niks van en trek je er maar niks van aan. Arme Alec is dus ook niet lekker, beterschap met hem! Lob: heerlijk dat je hulp in de huishouding hebt, een goede keuze! En wat jammer dat de bedrijfscultuur zo hard is; geeft wel wat extra druk voor jou lijkt me. Ik ga trouwens ook nooit in het logeerbed om dezelfde reden... Rozemarijke: dat is handig, taartjes bakken in ruil voor een schoon huis, ben jaloers, hihi! Devy: knap dat Kyra in een peuterbedje slaapt nu! (minder knap dat ze nu een buil op haar hoofd heeft door mamma, hihi) Ik hoop dat morgenochtend de gordijnen nog op hun plek hangen en er nog behang op de muur zit, haha! Luca doet hier trouwens vaak moeilijk met fruit; heeft ie ook van zijn vader. Die eet bijna nooit fruit en zit te griezelen als ik fruit voor Luca maak... Hij kreeg trouwens wel gelijk een kuur voor zijn oren, maar dat was denk ik omdat beide oren en bovenste luchtwegen ontstoken waren en de arts was bang dat het zich uit zou breiden. Luca heeft hier vannacht weer doorgeslapen tot 7:30. Ik zit me echt steeds af te vragen hoeveel last hij wel niet van die stomme neusamandel gehad moet hebben als hij nu gewoon doorslaapt met een dubbele oorontsteking???
Oh en Brusje: beterschap! Jij bent al een tijdje aan het rommelen met ziek en niet lekker zijn of niet?
Lob: ik werk dus juist in de softe-sector, maar toch beperkt begrip hoor. Hoewel ik wel meteen bijval kreeg van een psycholoog die bij ons werkt dat ontroostbaar laten huilen echt heeeeel slecht is...en dat kindjes van die leeftijd niet manipulatief zijn. Maar ik was wel erg verdrietig door alle reacties, hoe durven ze zou over mijn kleine manneke te praten. Lob: ik moet bekennen dat mijn moeder momenteel erg veel doet voor mij in de huishouding als ze oppast. Mijn vader gaat dan vaak op pad met alec en mijn moeder doet dan wat dingen, maar toch lijkt het alsof er nooit een einde aan komt aan het opruimen en wassen enzo. Maar wel heel fijn voor je dat je iemand hebt gevonden. Hoef je je daar in elk geval niet meer druk om te maken. Rozemarijke: ondanks dat ik niemand kwaad doe door vermoeid achter mijn pc te zitten, merk ik wel aan de kwaliteit van mijn werk en aan mijn ambities (heb bijvoorbeeld geen zin meer in een training of opleiding in het kader van mijn werk) dat ik slecht slaap en dat vind ik soms toch wel jammer. Maak wel meer fouten merk ik. Wel echt heel prettig dat jij zoveel steun hebt gekregen op je werk! Elise: jij zat toch in het onderwijs als ik het me goed herinner? Dat is inderdaad ook niet handig als je dan zit te slapen hihi. Wat heerlijk dat Luca weer heeft doorgeslapen.Echt zo fijn voor je. Nu maar hopen dat dit de laatste oorontsteking was. Brusje: beterschap! Hier nog steeds een ziek jongetje. En ondanks dat is hij nog best vrolijk. Net naar bed gebracht, ben benieuwd wat de nacht gaat brengen....
@Elin, fijn dat je moeder helpt! Dat scheelt jou toch weer wat werk. Ik zou ook echt pislink worden als ze zoiets over Gijs zou zeggen. Ik ben zachtaardig, maar kom niet aan mijn kind Ik maak ook steeds vaker fouten, of nog erger.. ik vergeet heel veel. Ik doe ook niemand kwaad met een dagje minder hard werken, maar ik voel me wel heel slecht omdat ik veel minder gemotiveerd ben dan 16 maanden geleden. Voor ik hier kwam werken, was ik leidinggegevende van een binnendienst afdeling en bestond mijn leven alleen maar uit werken.. werken... werken. Ik was super ambitieus. Maar daar is niets meer van over En dat komt echt door het slaapgebrek. @Elise, ha ha in het onderwijs kun je idd maar beter wakker blijven. Fijn dat je wat collega's hebt die het begrijpen. Ongelooflijk he? En dan ook die tijden... 07.30 echt heerlijk . Ik zou haast denken dat oorontsteking veel meer pijn doet dan een neusamandel. Maar als ie zelfs nu goed slaapt....
@Lob Val jezelf toch niet zo hard! Wie zou wel al haar ambitie kunnen bewaren onder deze omstandigheden. Mijn moeder heeft op haar 40e nog een universitaire studie afgerond en heeft toen pas echt de mogenlijkheid gehad om haar ambitie de ruimte te geven. En ondanks dat het nu niet zo lijkt zal die tijd er echt ook weer voor jou komen (als je wil) en waarschijnlijk nog een heel stuk eerder. @Elin Dat zijn inderdaad echt mensen die eens goed na moeten denken over wat ze nu zeggen. Wel fijn dat je ouders bijspringen, het huishouden gaan ongemerkt zo veel tijd in zitten. En het is (vind ik) ook nog eens vreselijk! En die kleintjes zijn echt stoer. Vaak hebben ze zo'n last maar dan kunnen ze langer blijven lachen dan een volwassene. @Elise Je wenst niemand een slaapterroristje toe maar het is wel handig als er daardoor extra begrip is. Het verschilt inderdaad nog wel eens per huisarts of ze gelijk doorgaan naar de ab, maar het is maar goed dat Luca het gekregen heeft met die andere ontstekingen erbij. Vandaag heb ik gelachen met het avondeten. Mijn man stopte een boontje in haar mond en ze rilde gewoon van afgrijzen. Nu heeft ze sowieso al vrij slecht haar avondeten op, maar ze kan het hebben met dat lekkere bolle buikje van haar. Fruit daarentegen is ze dol op. Ze verslind makkelijk een bak druiven in een dag of 3 met nog wat manderijntjes erbij. Is wel handig voor als ze later trouwen, krijgt de een een dubbele portie groenten en de ander een dubbele portie fruit. @Brusje Beterschap! @Rozemarijke Het is dat ik zo'n hekel heb aan schoonmaken anders wilde ik best wat taart verorberen in ruil voor poetswerk. Ik heb het trouwens ook mijn moeder even subtiel als zij het tegen mij zei duidelijk gemaakt. Ze vond ook toendertijd dat boekje van het CB niet barbaars. Ben ik even blij dat ik niet geluisterd heb. En wat een leuk compliment van je vervanger. Dan kan je dag even bijna niet meer stuk lijkt me. @All Wéér een nacht doorgeslapen. Ondanks dat het eczeem nu weer wat aan het escaleren is (haar beentjes zitten helemaal onder). Ze blijft het goed doen in haar bedje. Ze gaat heel goed slapen en komt er alleen uit als ze echt wakker is. Vanochtend was ze aan de binnenkant van haar deur aan het kloppen terwijl ze mama mama riep (een beetje op zo'n calimero manier, maar dan niet irritant). Haar bedje is nu ook echt haar geheime verstopplaats. Ze heeft een overval gepleegd op de mand met theedoeken die ik nog op moest vouwen en die werden linea recta naar haar bedje gesleept. Ook de tandenborstels (ze heeft een tandenborstel en wasknijper fetish) werden gestolen en veilig opgeborgen. We hebben trouwens vanavond dubbel gelegen. Ik had mijn pantoffels aan en dat was niet goed genoeg voor madame dus haalde ze mijn paarse pumps tevoorschijn. Die moest mama écht aan. En de pantoffels heeft ze daarna zelf aangedaan en daar ging ze, al strompelend op mijn veel te grote pantoffels en mooi dat ze zichzelf vond! Helaas geen foto want de accu was leeg. Zo volgens mij heb ik nu alles wel zo'n beetje gehad. Als ik iemand vergeten ben: sorry!
Ja, een oorontsteking doet echt heel erg veel pijn: ik heb toen een keer gehad nadat ik door Thirza aan was gestoken. Pfff... Laat ik zeggen dat me dat heeeeeeel veel begrip voor Thirza heeft gegeven... Maar die neusamandel: het valt mij nu ook op, (ja, ik let er nu ook op natuurlijk), dat Thirza vrij snel kortademig is en dat ze heel nasaal kan klinken bij bijv huilen. Dat moet dan idd toch meer dwarszitten dan pijn... Misschien ook wel een apneu-achtig iets, dat je adem dan 's nachts stokt. Oja, daar vroeg de KNO dus ook naar. Tja, bij Thirza zou ik dat niet weten, dat hoor ik niet over de babyfoon.... Verder... ik ga morgen even verder reageren. Nu eerst slapen
Wat een nacht! (en dan in positieve zin). Kyra kan eindelijk wat meer toegeven aan haar behoefte aan slaap. Als we in de auto zitten valt ze steeds meer in slaap, en slaapt dan verder op de bank. En aangezien we al een aantal dagen niet met de auto waren geweest heeft ze 's middags niet geslapen en daarom besloot ze vandaag maar eens door te pitten tot 8.45! Wel was ze om 5.30 al wakker en ik zag de bui al hangen. Maar ze is lekker tussen mama en papa weer in slaap gevallen.
@Devy, wat een heerlijke tijd om op te staan! Hoe lang slaapt Kyra eigenlijk 's middags al niet meer in d'r bedje? @Hier, ging het heel goed! Om 23.00 uur even paniek, maar hij bleef toch in zijn eigen bedje liggen. En toen hoorde ik hem pas weer om 05.00.... ik dacht sh*t... weer zo vroeg... maar we pakte hem snel op en legde hem tussen ons in en tot mijn grote verbazig zag ik zijn oogjes weer dicht gaan en moesten we hem om 07.00 ivm werk toch echt wakker maken. Een hele verbetering vergeleken met de afgelopen maanden! Gijs eet (avondeten) echt niet normaal slecht op het moment. Toetje wil ie ook niet meer, ja vla wel... maar yoghurt/kwark niet. Flesje melk voor het slapen ook niet, flesje bambix pap ook niet. Gisteren een half pakje pyama papje gegeven, en ja hoor dat dronk ie heerlijk op . Ik snap het niet, hij heeft nooit iets om zoet gegeven maar nu ineens wel. Hij riep laatst ook ineens "koek koek" . Ik ben eigenlijk helemaal geen voorstander van al dat zoet, maar zoals jullie weten is Gijs enorm mager en begin ik me nu onderhand zorgen te maken en zit ik te twijfelen om vaker een pyama papje te geven. Wat zouden jullie doen? Oeps... beetje off-topic Oh nee toch niet, want ik denk dus dat ie nu langer sliep doordat zijn buikje wat voller zat . @Elin, hoe is het met Alec?
Hoi meiden, Lob: Luca krijgt hier altijd een pyamapapje voor het slapen gaan. Hij vindt het heerlijk en slaapt er goed op, dus ik vind het prima. Ik heb me wel druk gemaakt over het zoete, maar hij krijgt verder nooit snoep, dus dit is het enige "slechte" wat hij krijgt. En ik poets zijn tandjes erna. Luca houdt verder helemaal niet van zoet; koek hoeft hij niet en taart al helemaal niet, maar die papjes vindt hij dus wel erg lekker. Ik heb wel eens geprobeerd om ermee te stoppen omdat hij zijn avondeten wel heel goed eet, maar dan is hij dus om 5:00 wakker van de honger. Luca is ook aan de magere kant, dus op het cb vonden ze het prima. Ik ben trouwens ook veel minder ambitieus hoor; vind mijn kind nu het allerbelangrijkste in mijn leven en mijn werk is echt naar de achtergrond geschoven. Komt ook door het parttime werken; werk maakt niet meer zo'n groot deel van mijn leven uit. Elin: ik kan me ook totaal niet motiveren voor cursussen en opleidingen. Wij moeten er helaas verplicht een aantal per jaar volgen, maar dat kostte me echt moeite! Hoe is het met Alec? Knapt hij al een beetje op? Devy: dat is handig, die groente- en fruitcombi als ze trouwen. Met de lengte komt het dan ook wel goed, want ik ben namelijk 1.76 en mijn man 1.90, dus grote kans dat Luca ook lang wordt (hij is nu al lang voor zijn leeftijd). En die tandenborstel fetish herken ik wel; ze passen echt goed bij elkaar, haha! en wat een verhala van die pantoffels; ik lig hier gewoon dubbel achter mijn pc! Luca heeft hier ook weer doorgeslapen tot 7:15. Toen hoorde ik hem hele verhalen vertellen tegen zijn knuffels. Morgen ga ik een nachtje op kamp met mijn werk en ik zie er toch tegenop om mijn mannetje achter te laten. Hij is gewoon thuis met zijn pappa, maar toch... En overmorgen hebben wij een bruiloft van goede vrienden en logeert hij bij opa en oma, dus ben ik 2 nachten niet bij hem. Dat is nog nooit gebeurd en ik mis hem nu al!
@Elise, Luca ook mager dus. Ik zie vaak zat bij baby/dreumes topics voorbij komen met kindjes van 6 maanden oud die meer wegen dan Gijs . Je hebt eigenlijk helemaal gelijk, Gijs krijgt verder ook niet echt koek of zoiets (ja als het aan oma ligt :x wel), dus wat maakt 1 pyama papje per dag nou uit? Hij eet trouwens wel vaak pindakaas... maar dat is voor een mager kindje ook niet zo erg geloof ik. Oh spannend zeg... 2 nachten zonder je manneke! Ga je met al je kids op kamp? pfff zal wel druk zijn!
@Lob Gewoon geven hoor. Hij kan het hebben en het is echt geen vergif. Als Kyra aan de magere kant zou zijn en een moeilijke eter was zou ze het ook gewoon krijgen. En pindakaas is erg gezond (tenzij je een pinda-allergie hebt ) vol met gezonde onverzadigde vetten dus dat is ook echt prima. Kyra slaapt eigenlijk al tijden niet meer 's middags in haar bedje. Ze weigerde resoluut te slapen tussen de middag ook al was ze nog zo moe. Dus nu zijn we erg blij dat ze het tenminste een of twee keer per week doet. Ze moet echt per ongeluk in slaap vallen, of soms in een strakke omhelzing aan de borst. @Elise Dat is inderdaad moeilijk om Luca zo lang te moeten missen. Wij hebben het ook wel eens gedaan, maar het blijft heel erg wennen. En het is inderdaad een match made in heaven. @All Waarschijnlijk gaan mijn schoonmoeder Kyra en ik er een weekje vanaf zondagavond tussenuit naar hun stacaravan. Lekker in de bossen en van daaruit is het maar een half uurtje rijden naar de uni. Wel sneu voor de mannen want die blijven thuis. Hopen dat het weer mee blijft werken!
Even snel, @pindakaas: dat is zo gezond dat je zelfs af schijnt te vallen als je alleen nog maar pindakaas op brood eet Thirza is er hier ook gek op trouwens... Ga hier nog ff 10 zakken zand uit de auto trekken, voor Thirza weer wakker is
Devy: oh ik lig ook echt dubbel, wat een portret die Kyra! Heerlijk zo'n ondernemend meisje. En wat lief dat ze dan op de deur klopt. Wel vervelend zeg dat de eczeem weer zo terugkomt. En je hebt mogen uitslapen, wow 8.45! Heerlijk zeg dat je er een weekje tussen uit gaat. Ook wel heel leuk dat je het zo goed met je schoonmoeder kan vinden. Ik kon het altijd heel goed met haar vinden totdat ik een kind kreeg. Rozemarijke: hier dus een jongetje dat heel vaak stopt met ademen 's nachts. Niet lang, een paar seconde of zo, maar net lang genoeg dat je hem wil wakker schudden. Pff ben toch wel benieuwd naar de KNO dinsdag. Lob: wat fijn een keer een goede nacht. Hij kan het dus nog wel En gewoon lekker geven hoor zo'n pyamapapje, je hebt ze trouwens ook zonder toegevoegde suikers. Als hij het lekker vindt en er lekker op slaapt. Prima toch! Oh Elise: wat ongezellig 2 nachtjes zonder je mannetje. Ik zou hem ook erg missen. Maar veel plezier in elk geval! Het gaat echt goed met Luca, lekker van genieten! Oh, ik moet naar boven. Mannetje is zwaar overstuur. Knapt nog niet echt op, hoest er nu ook flink bij. Pff....