Wij willen slapen! Maar onze baby's niet DEEL 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door appelappel, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Elin Ik zou me rot schrikken als Kyra stopte met ademen, ook al was het voor een seconde. Dan zou je toch wel denken dat het KNO onderzoek iets op moet leveren. En wat vervelend dat hij niet opknapt. Hopelijk gaat dat wel heel snel gebeuren!

2. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Devy: hoe meer ik erover nadenk hoe meer 'rare' dingen er toch wel zijn. Maar we wachten het af...
    Ja het is best eng eigenlijk, maar hij ademt dan wel meteen weer verder na een paar sec. Ik merk dat natuurlijk omdat hij de laatste maanden eigenlijk altijd bij ons slaapt.

Zelf ben ik nu ook verkouden helaas.

3. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ff snel want ik ga mijn spullen pakken voor het kamp. Ongelofelijk hoeveel je mee moet nemen voor 1 nachtje...
    Elin: Luca stopte ook wel eens even met ademen in zijn slaap. Ik weet niet of het nog zo is, want hij slaapt zo goed, dat ik hem niet hoor, hihi! Maar dat is een opvallend verschil; al vanaf zijn geboorte was hij een luidruchtige slaper en nu ineens is hij heel stil. Arme Alec dat hij nog niet echt opknapt, dikke knuffel voor hem!
    Rozemarijke: na 10 zakken zand heb jij wel een boterham met pindakaas verdiend!:D Luca vindt het ook erg lekker, haalt het zelfs met zijn vingertjes van mijn brood af 's ochtends, haha!
    Devy: lekker er even tussenuit!
    Lob: Luca is niet heel mager, maar hij zou meer mogen wegen voor zijn lengte. Hij eet goed, dus daar ligt het niet aan; het is gewoon zijn bouw. Ik vind het dan ook prima; liever een kind wat aan de dunne kant is dan een te dik kind, daar is veel moeilijker mee om te gaan. Ik hoop dat het vannacht ook weer goed gaat! Ik duim in elk geval voor jullie! Wanneer heb je eigenlijk je termijnecho? Toch wel weer spannend denk ik?

Luca kan echt zo'n dramaqueen zijn af en toe, pfff... Zijn speen moet in bed blijven, maar omdat hij ziek was mocht hij gisteren mee naar beneden. Vandaag moest ie weer in bed blijven, nou daar maakte hij toch een drama van. Dikke tranen en hij stond heel dramatisch onderaan de trap met zijn hoofd in zijn armen op een tree te huilen. Ik ben maar een boekje gaan zitten lezen en af en toe keek hij en als ik dan keek begon hij weer. Moest inwendig wel lachen. Na een half uur koos hij eieren voor zijn geld, kwam knuffelen en ging spelen. Strijd gewonnen!

4. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Elin, ik ben ook echt heel benieuwd naar a.s. dinsdag.... al die dingen die jij noemt, lijken toch echt wel op kno problemen.
    Hoe ging het afgelopen nacht?

@Kyra, volgens het kdv zijn er best veel kindjes die al heel snel niet meer 's middags slapen, maar ik kan me voorstellen dat het voor jullie super moeilijk is om te zien dat ze moe is en toch niet wil gaan slapen.
    Oh wat lekker zeg een paar dagen er tussen uit!! Heerlijk!! Ik krijg alleen rillingen over mijn rug als ik lees dat je met je schoonmoeder gaat... ha ha ha... daar kan ik me echt niets bij voorstellen.

@Hier was de nacht weer redelijk, weer vroeg bij ons gelegd en hij was best rustig.
    Kom ik toch vanochtend op het KDV, zegt een heel lieve leidster dat ze thuis even heeft opgezocht hoe het zit met samen met kinderen in bed slapen :(. Ik denk hoe komt ze daar nu bij, zal vriend wel gezegd hebben dat ie vaak bij ons slaapt. Maar ze had het een en ander thuis uitgeprint en zou het me de volgende keer geven. Het had volgens haar veel voordelen, maar ook nadelen :(

5. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Nou Lob ben benieuwd naar dat stuk! Ik denk dat je vriend het heeft verteld, of Gijs zelf :D

Voor ons is bij ons slapen de enige oplossing, het is de enige manier om nog iets van nachtrust te krijgen. En dat zal bij jullie ook zo zijn. Ik heb hem liever in zijn eigen bedje, maar vannacht was hij oms 1.30 ook weer bij ons. En ook dan slaapt hij heel erg slecht.

Ach die Luca, schattig hoor hoe ze al proberen hun zinnetje door te drijven.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Lob: he?!? Mijn eerste reactie is: waar bemoeit die zich mee?!? Had jij dat niet ook? Als het CB dat nog zou doen, maar een leidster op het KDV?

Hier weer een redelijk goeie nacht. Maar 1 keer wakker geweest, maar wel gelijk een uur mee in de weer geweest :(
    Nouja, we gaan vooruit iig weer :)

@all: had gisteren wel gereageerd, maar m'n laptop pakt steeds een paar sneltoetsen en dan ben ik er weer uit... ff geen energie om alles opnieuw te typen, heb koppijn vandaag :(

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @Rozemarijke, ja.... kan ik me voorstellen dat je dat denkt.. maar zij is zo lief en ik kan het heel goed met haar vinden dus ik kon het wel hebben.
    ik stond er meer van te kijken dat vriendlief dit bespreekt met haar :(:)

Ik moest gisteren wel lachen hoe jij even heel snel door dit topic heen gestuiterd kwam en weer weg was :D.

Hoe gaat het met de tuin?

@Elin, voor ons ook de enige optie op het moment. Tuurlijk heb ik hem liever in zijn eigen bed, maar dat komt wel weer.
    Hij wordt nu 's nachts schreeuwend wakker, gaat staan, gooit zijn spenen op de grond en wordt pas weer rustig in ons bed.

8. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha Lob: hier precies hetzelfde.
    Zullen we Alec en Gijs samen in een bedje leggen?:D

9. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    :D
    nou we lachen er wel om, maar wie weet is dat de DE oplossing!
    zullen we afspreken dat jij ze dan eerst een weekje neemt? :p

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Lob In principe maakt het me niet veel uit of ze nu 's middags slaapt of niet als ze het goed trekt. Maar een dag kan héél lang duren met een oververmoeide dreumes die bij het minste geringste een driftaanval krijgt. Dat heeft iedere dreumes natuurlijk wel eens, maar bij Kyra merk je echt veel verschil met als ze redelijk uitgerust of juist uitgeput is.

@Lob Samen slapen heeft dan wel nadelen, maar het lijkt me nog nadeliger als Gijs totaal niet slaapt. En het is inderdaad een heel verschil als iemand die je mag zoiets doet en natuurlijk de manier waarop zoiets gezegd wordt. Maar zo te horen doet ze het uit een gevoel van oprechte betrokkenheid in plaats van veroordelende betutteling.

@Elin Ik slaap ook altijd een stuk slechter zodra Kyra bij ons in bed ligt. Maar als het alternatief nóg minder slaap is, is de keuze snel gemaakt. Nog 5 dagen tot het bezoek aan de KNO arts en wie weet wordt Alec het zoveelste 'succesverhaal' met slapen.

@Elise Ik hoop dat je het naar je zin hebt op kamp! En hoe herkenbaar die dramaqueen acties. Kyra was laatst heel erg boos omdat ik een truitje van haar weer terug in de kast legde dat ze blijkbaar aan wilde. Maar ik had al kleertjes klaargelegd dus had ze pech (evil moeder die ik ben, maar tegengas heeft ze wel nodig die pittige tante).

@Rozemarijke Sterkte met je hoofdpijn!

@All Hier weer een drama-nacht. De eerste nacht als we hier slapen is blijkbaar toch nog iets teveel van het goede ondanks dat we het al vanaf ze 3 maanden was doen. Ze mag dan bij mij in bed verder slapen.

En nu kan ik toevoegen dat de tweede nacht officieel ook een drama is. Ze ligt nu voor de eerste keer alleen in het bed want alleen bij het zien van haar ledikant werd ze helemaal hysterisch. Het liefst zou ze de hele tijd bovenop me liggen, want naast haar is ook niet echt wat ze wil. Ik heb even weg kunnen sluipen met de belofte dat ik ook zo naar bed kwam, maar het is een tijd geleden dat ze zo'n probleem maakte van het gaan slapen.

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    grrrrmff, hier al 2 nachten drama, ze wil niet slapen, helemaal niet, ja aan de borst valt ze heerlijk in slaap, ik koppel haar af, slaapt nog steeds en dan in bed, en brullen maar!!! dus mama maar ook vroeg naar bed, valt ze in slaap en kan ik haar zo weg leggen???? Sochtneds vroeg wakker, en dan wil ze spelen, om 5 uur in de ochtend, ja dag, om 5.30 in bed gelegd, en toen begon ze met gillen, nee niet huilen, maar gewoon gillen, net zoals mijn andere dochter soms een uur lang mama mama mama mamma mama kan zeggen. Ik dacht bekijk het maar, en om 6.30 heb ik haar eruit gehaald, niks niet overstuur, direct een glimlach, geen tranen, maar direct mama's gezicht weer aan het pijnigen met haar nageltjes omdat mijn gezicht maar interesant blijft. Ik heb die stomme nagelkrasjes echt overal, soms tot bloedens toe, en ze zijn wel kort hoor!!

12. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Wat een rust hier. Allemaal van het mooie weer aan het genieten?

Brusje: dat klinkt heel vervelend zeg. Mijn zoontje heeft dat ook een tijdje gehad dat hij in mijn gezicht zat te grijpen, en dat deed soms ook echt fijn. Nu is het meer liefdevol, een beetje aaien en aan mijn haren frunniken.

Wij hebben een heerlijke dag gehad. Lekker buiten, badje opgezet, bbq.
    Alleen het slapen gaat nog steeds heel heel heel erg slecht.
    We kijken uit naar dinsdag.....en daarna zien we wel weer verder...

13. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    he bah brusje, dat is niet leuk!

wij genieten ook heerlijk van het mooie weer.. super leuk!

verder ook weinig veranderingen in het slapen :(.

zijn jullie kids ook van die kussers? hier wordt alles en iedereen de hele dag door overladen met kusjes... zoooo lief *smelt*.
    favouriet is trouwens wel zijn eigen spiegelbeeld :D het liefst zit ie de hele dag op zijn knieeen zichzelf in de spiegel te kussen.

14. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

5 sep 2008
    1.520
    0
    0
    Haha Lob, hier ook. Ik heb zo'n kiekeboeboek met op de laatste pagina een spiegeltje en die 'lebbert' hij helemaal af.

Ik had vannacht een matras naast het bedje van alec gelegd, maar zelfs dat accepteerde hij niet. Hij bleef maar huilen....

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    tja soms werkt de goede adviesen niet, hier ook hoor!! Ik moet het doen zoals ik het doe, en dan is het goed. Maar na 2 dagen wat strenger te zijn geweest gaat het wel iets beter vannacht, helaas werd ze ook wel vaak wakker, maar niet gillend of blijvend gillend, en ik ben op tijd naar bed gegaan, heerlijk lang slapen (uitslapenis er niet meer bij0

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

He meiden,

hier druk met de tuin... alles moet afgegraven worden en het ligt vol met grind, dankzij de vorige bewoner die geen zin had om het grind van de bewoner daarvoor weg te graven :( Nu ligt het dus helemaal door het zand heen en ben ik al een paar dagen op m'n knieen grind aan het verzamelen, (al 6 emmers van 25 liter vol inmiddels :(). En gisteren zijn we tuintegels wezen halen bij iemand uit de tuin, (van die mooie grote grijze tegels, (geen stoeptegels) van 50x50. Gratis meenemen als we ze zelf eruit haalden :D. Morgen gaan we de tweede vracht halen).
    En straks naar m'n broer en schoonzusje, want die hebben er woensdag een zoontje bijgekregen :)
    Druk dus... maar leuk en ik heb er de energie voor. Thirza doet het goed, in acht genomen dat die neusamandel er nog zit... blijft een beetje steken op 1-2 keer wakker per nacht. Geeft mij iig de energie om flink in de tuin aan de slag te zijn :)
    En heb komende week 3 taarten in bestelling, naast m'n werk, dus ik heb genoeg te doen, hahaha.

Thirza is ook erg gek op d'r spiegelbeeld trouwens: onze combi zit onder onze kookplaat, dus daar kan ze bij en daar lebbert ze haar spiegelbeeld regelmatig af ook :)
    Thirza is trouwens ook een echte knuffelaar, dat is wel van de laatste tijd, sinds alles rustiger is geworden.
    En Brusje: herkenbaar, dat gekrabbel. Doet Thirza ook veel, maar ik merk bij mezelf dat ik het vooral niet kan hebben als ik zelf moe of niet fit ben. Dan komt er nog zo'n kras in je gezicht bij en dan heb je het helemaal wel gehad, zeg maar :(
    Ik ben daar wel steeds streng op geweest: nee, niet krabben, aaien. Gaat inmiddels stukken beter, alhoewel ze het meer doet als ze zelf niet lekker is, is me opgevallen...

17. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    hier weer een vreselijk nacht zeg. pffff...
    gijs is niet lekker, ik weet niet precies wat er is.... last van zijn laatste kies, of last van zijn verkoudheid? hij graait de hele tijd boos met zijn hand in mond, of slaat zichzelf boos tegen zijn neus.

@Elin, ik heb dat boekje ook, en dat wordt ook regelmatig afgelebberd :D.
    ik wou dat "matras naast gijs zijn bed" toevallig van de week eens gaan proberen.

@Rozemarijke, proficiat met je neefje!!
    je hebt het maar druk zo te horen!

vandaag ook weer een druk programma, dus ik ga me maar eens bij elkaar vegen ;)

18. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Brusje Kyra heeft ook zo'n lieve fase gehad. Als ze haar zin niet kreeg ging ze slaan of heel hard knijpen. Gelukkig is het nu weer voorbij.

@Lob Kyra geeft meer knuffels, maar kusjes krijg ik ook regelmatig. Papa daarentegen krijgt geen kusjes. Zielig voor papa, maar hij heeft vaak een stoppelbaardje en dat prikt!

En wat sneu voor Gijs, dan hebben ze al zo'n last en dan slaan ze zichzelf en toe ook nog eens te hard (tenminste dat doet Kyra wel). Ik hoop dat het je lukt met je bij elkaar rapen en veel plezier vandaag.

@Elin Dat is balen dat zelfs een matras naast het bed niet helpt. Kyra accepteerde dat trouwens ook niet, want naast mama is lang niet zo fijn als (letterlijk) bovenop mama. Maar dat slaapt natuurlijk voor geen meter.

@Rozemarijke Hier hebben wij al wel het nodige uit de tuin gesloopt (al het plantaardige leven behalve het grasveldje), maar de rest wachten we nog eventjes mee totdat we het vakantiegeld binnen hebben. Wel fijn dat je nu genoeg energie hebt om alles aan te pakken. Helpt Thirza ook mee? (ik heb al visioenen van een dreumes die onder zit met aarde)

En van harte gefeliciteerd met je neefje. :)

@All Helaas gaat het uitje naar de camping niet door. Mijn man is volgende week een dag vrij (moet 's nachts werken) en hij kan de auto geen week missen. :( Een volgende keer dan maar...

De nachten gaan weer goed gelukkig. En ik ben blij dat ze niet uit haar bed komt. Want laatst toen ik aan het douchen was heeft ze heel de garderobe kast leeggeladen (waar ze bij kon komen dan), en dat vind ik toch minder prettig om 's ochtends al zo'n rotzooi te hebben. Verder is tekenen nu helemaal je van het. Per dag wordt er zo'n velletje of 5 helemaal volgemaakt. Eerst moet ik tekenen en dan krast Kyra er overheen. Ze heeft zichzelf ook al ontdekt als canvas maar gelukkig gaat het heel makkelijk van haar huidje met de lipikar douchegel.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, kwam ff spieken en het grote nieuws vertellen.......

Zoonlief krijgt een brusje!!!! Dacht misschien wel leuk om met jullie nog te delen. Verder hier alles goed.
    Zoontje doet het onwijs goed met slapen, en wanneer het ff drama is vanwege kiezen dan komt hij lekker bij ons liggen als het niet gaat. Zijn er een stuk relaxer in heeeerrrrrrlijk!

20. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Gefeliciteerd Goofy!!!!!!!!!!!!! Gaaf zeg!!

Deel Deze Pagina