@Goofy Gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws zeg. En ook echt fijn dat het zo goed gaat met het slapen van je zoontje.
Hoi meiden, ik ben ook weer boven water... Hoe is het met jullie? Het kamp was erg leuk, we hadden supermooi weer en het was een mooie locatie. De nacht was erg zwaar; een paar spookies en een jongetje met 4 epileptische aanvallen, dus weinig geslapen. Maar ach, dat hoort bij een kamp. Ik heb mijn mannetje wel ontzettend gemist. De avond erna heeft hij bij mijn ouders gelogeerd omdat wij een bruiloft hadden en ik was heel blij dat ik hem zaterdagochtend op kon halen! Slapen zonder mij is heel goed gegaan, maar afgelopen nacht was hij behoorlijk onrustig. Het is nu wel zo dat hij wakker wordt, ik hem zijn speen geeft en hij weer verder slaapt en dat heb ik 10x liever dan uren wakker zijn. De onrust was ook niet gek; het zijn voor hem ook rare dagen geweest zonder mamma. Vandaag ben ik met mijn moeder naar de Libelle zomerweek geweest dus moest hij me weer missen. Maar ik was met het eten weer thuis en heb lekker met hem geknuffeld en gespeeld. Ik zie wel hoe het vannacht gaat!
@Goofychick, nogmaals gefeliciteerd! Voel je je goed? @Kyra, knuffels zijn helemaal super... die krijg ik maar heel af en toe... Oh wat zielig voor papa... geen kusjes van Kyra voor hem. Tis er echt eentje he? die kleine meid van jullie En een kleine Picasso zo te horen, leuk dat ze daar zo druk mee is. Ik lees het hier heel vaak, maar hoe kan het toch dat ze niet uit hun bedje komen? @Lovely, ik las ergens anders dat je manneke weer ziek is... veel beterschap meid!!
Heej Goofy gefeliciteerd. Wat een leuk nieuws! En wat fijn dat het met het slapen van Sven zo goed gaat. Rozemarijke: Zo flink aan het sjouwen dus. En proficiat met je neefje. Lijkt me erg leuk, ik zelf heb maar een broer, maar die heeft geen kindjes. Wat lekker dat je je zo energiek voelt. Kun je nagaan hoe dat straks is als Thirza echt gaat doorslapen. Devy: haha die Kyra, leuk toch jezelf onder kleuren. Zolang ze de muren maar met rust laat. Kleintje van vrienden van ons was losgegaan op de slaapkamermuur met waskrijt. Wat jammer dat je niet naar de camping bent gegaan. Het is er wel echt heerlijk weer voor. Lob: leuke dag gehad? Alec slaat ook veel in zijn gezicht en wrijft vaak met zijn handjes tegen zijn wangetjes en neusje. Vervelend dat Gijs zo onrustig is. Elise: fijn dat je weer lekker bij je mannetje bent. Kan me voorstellen dat je hem hebt gemist. En wat naar dat jongetje met epileptische aanvallen! Dan boffen wij toch maar met onze gezonde kindjes! Hier echt een goede nacht voor het eerst in maanden. Alleen heb ik zelf tot 1 uur niet geslapen vanwege een feestje bij de buren, maar alec heeft geslapen van 7 tot 24.00 uur en toen bij ons verder tot 6.30 en vanmiddag heeft hij maar liefst 3 uur geslapen !!!!! Niet te geloven toch!? Nou is hij eigenlijk altijd vrolijk, maar nu zie ik wel het verschil tussen vrolijk na goed slapen en gewoon vrolijk. Vandaag was hij uitzinnig van vrolijkheid en energie! Heerlijk!
@Elin: heerlijk! Dat was hoog tijd! @Goofy: gefeliciteerd! En wat lekker met het slapen! @Devy: hahaha, geweldig, dat tekenen. Thirza heeft dat gelukkig nog niet ontdekt @Elise: fijn dat het kamp leuk was... en dat het toch wel relatief goed is gegaan thuis dan. @all: ik realiseerde me dus in de loop van de dag pas.... dat Thirza vannacht dus heeft geslapen van 8-23.45 en na een voeding door tot 7 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Whahahahaha, ik was gisteren helemaal kapot van het stenen sjouwen, maar na zo'n nacht voelde ik me bijna Jerommeke van Suske&Wiske.... kom maar op met die stenen Wel lachen: blijkbaar ben ik zelf om 6 uur even wakker geweest, maar toch snel weer in slaap gevallen, want toen ik wakker werd van Thirza, was ik in de stellige overtuiging dat het 6 uur was. Ik al blij dat ze 6 uur achter elkaar had geslapen. Was het dus zelfs 7 uur Super! Hier druk idd, maar met de afgelopen nachten heb ik energie voor 10 voor m'n gevoel, (nouja, niet helemaal, maar in vergelijking met het afgelopen jaar kan ik hiermee de hele wereld wel aan ). Maar m'n neefje was een superschatje, wat zijn ze dan weer ieniemini, als je zo'n dreumes gewend bent! Nou, ga lekker slapen, we moeten morgen nog 75 stenen van een kilo of 20-25 per stuk laden en hier thuis weer lossen... Benieuwd hoe Thirza het vannacht doet na de drukte van vandaag ook... Later!
Wow Rozemarijke! Heerlijk voor jullie. Hier ook een redelijke nacht weer. Wel een paar keer wakker, maar da's niks vergeleken met de afgelopen maanden.
@Elin, eindelijk!!! 2 redelijke nachten... daar waren jullie wel aan toe volgens mij! @Rozemarijke, jullie nacht was ook super zeg! 7 uur achter elkaar slapen, dat is hier al heeeeel lang geleden. @Hier, niet echt super. En vandaag weer een vreemd dagje... Vanmorgen waren we naar de open dag van een boerderij geweest (echt super leuk!! koeien, konijnen en gijten knuffelen en Gijs heeft nog een rondje op de pony gezeten ) maar op de heenweg viel ie al in slaap..... 15 min. geslapen. Thuis gegeten, maar no way dat ie om 13.00 wou slapen hoor. Hij ligt er net pas in.
@Elize Fijn dat het zo leuk was. Wel vervelend voor het kindje met epileptie, maar heel fijn dat hij/zij toch meekon. En wat knap dat het slapen zo goed is gegaan! Dat is natuurlijk heel fijn om te horen, als je thuiskomt en het blijkt een drama te zijn geweest hou je daar toch een zuur gevoel aan over. @Lob ik heb geen idee waarom ze niet uit haar bedje komt. Ik ben er alleen heel blij mee hehe. 's ochtends komt ze er nu wel uit en loopt ze direct door naar onze kamer om door mij in ons bed getild te worden. Maar geen garderobekast avonturen gelukkig. Als mijn man naar bed gaat zet hij onze kamerdeuren op een kiertje zodat ze naar ons toe kan. Wat leuk een uitstapje naar een boerderij! Gijs zal vast genoten hebben. En heel herkenbaar dat het middagslaapje niet meer lukt als ze al eventjes een dutje hebben gedaan. @Elin Yay! Wat fijn dat het slapen nu redelijk gaat. Het is inderdaad een heel verschil in gedrag als ze goed uitgeslapen zijn. Hopelijk krijgt hij de smaak nu te pakken en heb je alle dagen een bruisend ventje! @Rozemarijke Girlpower! Ik ben wel heel wat sterker geworden in mijn armen nu ik Kyra heb maar aan stenen sjouwen waag ik me maar niet. Niet dat ik daar de kans voor krijg want ik loop volgens manlief toch maar in de weg. En wat een goede nacht! @All Hier weer een goede nacht gelukkig!
@Lob: ja, dan worden het gekke dagen he? Hier zaterdag: aan het stenen lostrekken geweest in de tuin van een villa, Thirza daar naar hartelust rondgerend en gedaan en terug naar huis in slaap gevallen voor 3 kwartier, dus daarna wilde ze nooit meer slapen. En toen ging ze 's nachts dus 7 uur achter elkaar slapen. Die truc werkte vannacht helaas niet: toen was ze juist elke 3 uur brullend en overstuur wakker. Maar goed: gisteren kort geslapen in de auto, na een ochtend met mama in de creche van de kerk en toen dus 's middags op kraamvisite bij mijn broer en schoonzus en de kids, en daarna gegeten bij opa en oma... Was ook wel een beetje druk natuurlijk. Om 5 uur wilde ze dus nooit de borst meer loslaten na het drinken: lag alweer diep in slaap, maar no way dat ze los ging laten. Heb ik 'r maar even lekker bij me laten liggen. Nu dat zo sporadisch voorkomt en de oorzaak zo duidelijk was, was het ook wel even lekker om even heerlijk met 'r te knuffelen enzo Nouja, ze was vandaag lekker bij de gastouder een extra dagje terwijl wij met mijn ouders de laatste partij tegels hebben gehaald, het restant oude tegels uit onze eigen tuin hebben gehaald en nog een hoop zooi eruit hebben getrokken... t Is nu helemaal klaar om zaterdag betegeld te worden (Nouja, nog even een paar keer nat maken en het zand dus goed egaal en stevig laten worden, maar da's het werk niet). We hebben trouwens vandaag toen alles in de tuin lag eens even gewogen, (expres pas erna gedaan, zodat we niet ineens dubbel zoveel moeite zouden hebben om de stenen te tillen ). Per stuk 27,2 kilo en we hebben er 115 de tuin in gesjouwd Ik oogst bewondering van de hele straat hier, alle mannen vinden me superstoer, zeker ook omdat ik ook nog eens achter het stuur van de auto met aanhanger vol tegels kroop, (mijn man heeft geen rijbewijs). Nou, ik vind mezelf ook eigenlijk wel heel stoer nu En echt.... wat ga ik straks genieten van de tuin!!!!! Na al dat werk, wordt het echt dubbel en dwars genieten!
Haha Rozemarijke, inderdaad zoals Devy zegt Girlpower! Jij hoeft niet meer naar de fitness voorlopig. Lob: wow stoere Gijs op een pony gereden. Je hebt er toch zeker wel een leuke foto van gemaakt? Hier is dat ook hoor, als hij kort in slaap valt in de kinderwagen of auto, krijg ik hem daarna niet meer op bed. Het lijkt wel alsof hij dan over zijn slaap heen is. Maar Lob ik hoop voor jullie ook gauw een keer een lekker nachtje, zodat je even kunt bijtanken. Hoe ver in de zwangerschap ben je nu? Devy: ik vind het echt goed hoor dat ze in haar bedje blijft. Ik zie dat hier echt niet gebeuren. Rolt ze er niet uit of heb je er zo'n hekje voor?
Hoi meiden, @"hulk" Rozemarijke: jouw spierballen zijn vast flink gegroeid de afgelopen dagen, haha! Maar wel superstoer dat je dat doet. Ik waag me daar niet aan, hihi. Maar misschien nog een tip: mijn man heeft tijdens zijn studie bij een hovenier gewerkt en die zei dat het zand altijd getrild moet worden voordat je gaat straten, want anders gaat alles heel snel verzakken. Wij hebben zo'n apparaat gehuurd voor een dag en alles getrild. Gaat heel snel hoor en kost geen spierkracht. En wat zijn ze schattig hè, die kleintjes! Zaterdag kwam mijn beste vriendin met man en zoontje van 4 weken bbq-en. De kleine had krampjes en ik heb lekker zijn buikje gewreven en later viel hij bij mijn man op de borst in slaap, zo lief. We gingen echt even terug in de tijd en waren het er over eens dat we echt een tweede willen, haha! Devy: Luca tekent ook heel graag; heeft hij van opa geleerd. Ik schijn vroeger er ook nogal fan van geweest te zijn en mijn ouders ontdekten dat ik dat op mijn zoon heb overgedragen. Dus hebben ze meteen wasco ingeslagen en Luca maakt de mooiste kunstwerken bij hen aan (en op) de tafel. Wat knap dat Kyra niet haar bed uitkomt 's nachts, maar netjes wacht tot de ochtend; goed opgevoed, haha! Lob: leuk, de kinderboerderij! Wel lastig dat Gijs niet meer wil slapen als hij even een powernap gedaan heeft. Ik hoop dat hij de schade vannacht inhaalt! Elin: fijn dat het slapen redelijk gaat; daar waren jullie wel aan toe! En ik merk ook altijd verschil tussen gewoon vrolijk en uitgeslapen vrolijk. In dat laatste geval staat hij altijd als een stuiterbal in zijn bed te springen als ik hem ga halen, haha! Hier een heerlijk dagje gehad. Naar mijn ouders gefietst, daar gelunchd en Luca heeft daar geslapen waardoor wij even een duik konden nemen in het openlucht zwembad (ligt achter het huis van mijn ouders) met dit mooie weer. Weer terug nog lekker in de tuin gezeten bij mijn ouders, want Luca sliep 3,5 uur. Op de terugweg naar huis een tochtje ervan gemaakt. Wat Luca nu weer doet. Mijn vriendin heeft zaterdag naast de box zitten voeden terwijl Luca in de box zat en die zat heel geïnteresseerd toe te kijken. Nu trekt hij steeds mijn shirt naar beneden en gaat mijn borsten knuffelen en probeert aan te happen. Hij krijgt al heel lang geen bv meer, maar is het blijkbaar niet vergeten!
@Elise Jij dus ook zo'n artiest. Ik heb zelf een propedeuse van de academie voor beeldende kunst (kunstacademie+ lerarenopleiding in 1), maar ik ben ermee gestopt toen ik voor de klas stond bij mijn tweede stage. Dus van een vreemde heeft ze het hier ook niet. Het is trouwens helemaal niet vreemd dat Luca ineens weer naar de borst grijpt. Je hoort het van meerdere kindjes die geen bv meer krijgen. Het kan geen kwaad om hem aan te leggen mocht je dat willen, maar anders is het gewoon een fase die weer voorbijgaat. @Elin Bij het ledikantje van Kyra zat gelijk een plankje voor het ombouwen naar het bedje en het is alleen wat hoger bij het hoofd- en voeteneinde voor de rest is het gelijk aan de matrashoogte. Er is dus wel een kleine barriere maar eruitrollen kan nog steeds. Maar ze vertoond geen enkele neigingen om de vloer van dichtbij te gaan bekijken. We hebben er ook geen matrasje of kussens naast gelegd. Wij dachten trouwens ook in eerste instantie dat het een ramp zou gaan worden maar blijkbaar vind ze haar bedje in het (half)donker toch het veiligst (en bovendien is het moeilijker keten als het donkerder is ).
@Elise: leuk, zo'n kunstenaar Enneh: mijn zwager gaat de tegels leggen zaterdag. Die is stratenmaker en zei dus: niet moeilijk doen met apparaten: gewoon natspuiten, even goed laten zakken, dan harken en nog eens nat en dat een keer of 3-4. Veel minder werk dan met zo'n tril-apparaat Aangezien het er bij henzelf keurig inligt, heb ik daar ook wel vertrouwen in @Devy; kunstacademie gedaan dus ook, (deels dan)! Wow, dat wilde ik ook altijd. Maar altijd getwijfeld tussen kunst en psychologie en toen liep ik tegen de opleiding creatieve therapie aan. Haha, de perfecte combi! (En nooit spijt van gehad, (behalve dan als ik aan het zoveelste reflectieverslag zat, want daar waren ze helemaal fan van . Heb er uiteindelijk heel wat uit mijn duim gezogen en toen zeiden ze bij de diploma-uitreiking dat ik zulke prachtige reflectieverslagen schreef. Hahaha, ze moesten eens weten )
Lob lief van je thanks ! Hier weer terug van vakantie... Heeeeeerlijke week gehad met veel zon, lekker eten en kay heeft super geslapen! Alleen werd hij de 1 na laatste dag ziek! Wéér oorontsteking, keelontsteking en zijn hele mondje staat vol aften... Zo zielig! De afgelopen 3 nachten zijn dus bagger... Maar hij was vandaag al wat beter als geweest dus ik heb hoop voor komende nacht sorry heb niet teruggelezen het was zoveel... Zag alleen wel dat Goofy zwanger is, gefeliciteerd meid!
Wat fijn dat het zo leuk is geweest. Maar wat is dat balen (understatement) dat hij weer ziek is. Veel beterschap!
@DK: heeft Kay dus net even de laatst rondwarende virusjes te pakken gekregen? Ik merk aan Thirza nu echt dat het griepseizoen zo'n beetje afgelopen is... echt stukken rustiger nu, minder verkouden en daardoor de nachten ook veel beter! Hopen dat Kay snel weer opknapt en dat het dan de zomer door iig rustig blijft en ie even de kans krijgt om weerstand op te bouwen voor de herfst. Wel lekker dat de vakantie geslaagd was! Hier vanacht weer rustig, 1 keertje wakker om kwart voor 2 en geslapen tot half 8
Klinkt goed Rozemarijke. En ik moest wel lachen heb ik net die avond uitgebreid gepost dat Kyra in haar bedje blijft liggen kwam ze vannacht om 3.00 toch eventjes naar onze kamer voor een bakkie troost. Maar na een minuut of 10 heb ik haar weer zonder problemen in bed kunnen leggen waarna ze de rest van de nacht doorgeslapen heeft. Vanmorgen schrok ik wel eventjes. Kyra kreeg van mij voor de eerste keer een boterham met een beetje chocoladepasta. Goed gecontroleerd of er geen pindasporen in zouden zitten, maar nee het waren alleen hazelnoten. Ook had ze wat van mijn vruchtensap op haar rompertje geknoeid (leeg pak uit de vuilniszak gejat en omgekeerd). En even later krabte ze zich alsof haar leven ervan af hing en kwamen er allemaal witte bultjes op haar borst. Haar rompje en gezichtje werden ook helemaal rood (van het krabben of als reactie). Ik heb haar even in haar luier rond laten lopen zodat ik het goed in de gaten kon blijven houden. Dus waar het precies van is, toch van de pasta of van de citrusvruchten geen idee. Gelukkig is het nu wat minder maar ik hou goed in de gaten of haar slijmvliezen gaan opzwellen. En als dat zo is (lijkt me stug omdat er al redelijk wat tijd verstreken is) bel ik toch eventjes de huisarts op. Ik heb wel eventjes een foto gemaakt voor augustus wanneer we weer terug gaan naar de kinderarts.
Ben weer terug van de KNO en jawel, buisjes en neusamandel! Zat veel vocht achter trommelvliezen en ook het snurken en ademstoppen is niet goed. De KNO-arts verwacht dat hij er erg van opknapt. Ik heb overigens niet de illusie dat hij dan ineens een geweldige slaper wordt, maar of hij nou 1x of 2x per nacht wakker wordt of 10x. Ben wel zo kwaad op onze HA, die volhield dat er niks te zien was aan het trommelvlies en dat hij een gedragsprobleem had. Arm manneke heeft gewoon pijn. En volgens de KNO uit zich pijn aan de oren niet altijd in oorontsteking, maar het feit dat er vocht zit betekende eigenlijk al een ontsteking en dat gaat pijn doen als hij ligt. En ben ook boos op al die mensen die maar zeiden dat ik hem moest laten huilen. Heb net gewoon een potje zitten janken van boosheid en emoties. Dus Lob, als je twijfelt, laat je dan ook alsjeblieft doorverwijzen. Zo vaak wakker per nacht is niet normaal, dan is er iets aan de hand! We konden eigenlijk over 2 weken al terecht maar dan gaan we op vakantie, dat risico neem ik maar niet, dus nu worden we eind juni geholpen! Lees straks de rest bij en ga reageren! Nu ff snel naar het werk.
@Elin Wat fijn dat er nu duidelijkheid is en ik kan me de emoties heel goed voorstellen. Die boosheid zal nog wel eventjes duren en ik zal je ook niet adviseren je er meteen overheen te zetten. Het is namelijk ook gewoon ontzettend klote dat iemand die kennis van zaken zou hebben iets zo over het hoofd heeft gezien en dat je kleintje daar de dupe van is geweest. Maar gelukkig heb je nu iets positiefs om je op te richten. De operatie is vervelend maar waarschijnlijk zal dat zoveel verlichting geven. Echt goed van je dat je toch bent gegaan!